10 شخصیت برتری که جک کربی برای مارول خلق کرد

10 شخصیت برتری که جک کربی jack kirby برای مارول marvel خلق کرد

پس از معرفی 10 شخصیت برتر سلطان «جک کربی» برای دی سی به سراغ بهترین های او برای مارول میرویم ...

مقدمه: جیکوب کرتزبرگ (Jacob Kurtzberg)  ملقب به جک کربی روز 28 آگوست سال 1917 در آپارتمانی در شهر نیویورک آمریکا به دنیا آمد. او بعدا اسم مستعار «جک کربی» را برای خودش انتخاب کرد و آنقدر طراح ماهر و زبردستی شد که به عقیده اکثر کارشناسان و منتقدین بزرگترین طراح کمیک های ابرقهرمانی تاریخ جهان است! او شش دهه در زمینه خلق کمیک بوک فعالیت کرد و استن لی بهش لقب "سلطان" (The King)  داده بود بنابراین همه جا با این لقب صدایش میزدند. او هزاران کمیک بوک و کمیک استریپ خلق کرده و قطعا پرکارترین طراح تاریخ دنیای کمیک بوده که شماری از متنوع ترین کاراکترها را خلق کرد. او در ضمن یکی از دو خالق  (co-creator) بسیاری از شخصیت محبوب و درجه یک دنیای کمیک های مارول بوده که الان فیلم هایی که از رویشان ساخته میشود فروش میلیون دلاری دارند. شخصیت هایی همچون چهار شگفت انگیز، ثور، کاپیتان امریکا، مرد آهنی، چهار شگفت انگیز، موج سوار نقره ای، پلنگ سیاه، مردان ایکس، هالک و ...

 

10- رد اسکال (Red Skull)

 رد اسکال (Red Skull)

«رِد اسكال» مثل کاپیتان آمریکا سالها پیش به دست جک کربی برای مارول خلق شد. او یك افسر عالی رتبه نازی بود و از افراد مورد اعتماد هیتلر به شمار می آمد. او در ضمن یكی از رهبران گروه تروریستی "هایدرا" (Hydra) و یكی از كسانی بوده كه سازمان  "شیلد" و گروه "انتقام جویان" را تهدید كرده است. «رد اسكال»  دشمن ابدی «استیو راجرز» (كاپیتان امریكا) است و سابقه دشمنی آنها به جنگ جهانی برمیگردد. یكی از دلایلی كه باعث شده او یك خبیث معركه و كلاسیك  باشد این است كه یك نازی است و واقعا نازی ها در كنار زامبی ها و خون اشام ها از بهترین گروه های خبیث تاریخ هستند! یكی دیگر از دلایلی كه باعث موفقیت این شخصیت شده این است كه دقیقا نقطه مقابل كاپیتان آمریكا قرار میگيرد. یعنی او دقیقا روی دیگر سكه است و در تضاد كامل با تمام آرمان هایی قرار دارد كه كاپیتان  آمریكا به آنها پایبند است.  آنها روی كاغد مشتركات زیادی داشتند كه باعث شد رقابت و خصومتی عمیق تر داشته باشند. به عبارتی ديگر استيو قرار بود ابرسرباز متفقين باشد و رد اسكال هم قرار بود مخرب ترين سلاح نيروهاي محور. شاید خیلی ها پس از پایان جنگ جهانی جایی برای رد اسكال در كمیك های مارول قایل نبودند ولی اشتباه میكردند چون با احیای كاپیتان آمریكا او به دشمنی بزرگ نیاز داشت و چه كسی بهتر از رد اسكال؟ او هم بارها و بارها توانسته ضربات جبران ناپذیری به كاپیتان آمریكا وارد كند و همانطور كه میدانید او بود كه چند سال پیش استیو را به قتل رساند.

 

10 - گالاکتوس (Galactus)

 گالاکتوس (Galactus)

كمیك های چهار شگفت انگیزی كه  استن لی  و  جك كربی  فقید خلق ميكردند پر از عناصر و مولفه های فانتزی و ماجراجویی های كیهانی  بود. اما آنها با معرفی یك موجود خدا مانند كه سیاره های دیگر را میبلعید و «گالاكتوس» (Galactus) نام داشت،  به معنای واقعی كلمه تخیل و خلاقیت كمیك های چهار شگفت انگیز را به سطحی دست نیافتنی  ارتقا دادند. ضمن اینكه همراه با گالاكتوس دستیار او نیز به نام «موج سوار نقره ای» (Silver Surfer) به خوانندگان معرفی شد. در كل این شماره را به همراه دو شماره بعدی اش "تریلوژی گالاكتوس" لقب داده اند و آن را یكی از نخستین نشانه های وجود دنیای كیهانی مارول میدانند. در واقع با معرفی این شخصیت ها كه موجوداتی منحصر به فرد و نیرومند از كهكشان های دیگر بودند، مارول زمینه را برای حضور دیگر موجودات كیهانی مثل «ثانوس»، «محافظین كهكشان»، «ادام وارلاك» و ... مهیا كرد. از طرفی دیگر، "تریلوژی گالاكتوس" به بهترین شیوه ترس و پارانویای مردم آمریكا را از نابودی جهان و احتمال بروز جنگ هسته اي  در بحبوحه جنگ سرد میان آمریكا و اتحاد جماهیر شوروی را به تصویر كشید. 

 

9- پلنگ سیاه (Black Panther) 

 پلنگ سیاه (Black Panther)

جک کربی و استن لی در سال  1966 و با خلق شخصیتی به نام «پلنگ سیاه» (Black Panther)  تاریخ ساز شدند و اولین ابر قهرمان سیاه پوست آفریقایی اصل دنیای كمیك را خلق كردند !   قبلا در این مقاله به سیر تا پیاز این شخصیت اشاره کرده بودیم ولی فقط بگویم که پلنگ سیاه حاكم سرزمینی خیالی به نام "واكاندا"در قاره سیاه است و در طول سالها ثابت كرده كه جنگجوی بزرگی است. به علاوه، واكاندا سرزمینی است كه تا به حال به تصرف هیچ نیروی خارجی درنیامده و دارای ذخایر فلز بسیار گرانبها و نادری تحت عنوان "وایبرینیوم"ميباشد. پلنگ سیاه بعد از مدت نسبتاً كوتاهی به گروه اونجرز پیوست و عضو بسیاری از تیم های ابرقهرمانی بوده است و بارها عناوین اختصاصی خودش را داشته است. او در حال حاضر و به لطف حضورش در دنیای سینمایی مارول، محبوب ترین و شناخته شده ترین ابرقهرمان سیاه پوست جهان به شمار میاد. در دنیای کمیک هم قطعا مهم ترین ابرقهرمان سیاه پوسته چون اولین نمونه در تاریخ بود که  شخصیت پردازی اش کاملا مستقل از ابرقهرمانان سفید پوست تعریف شد و دنیای او در واکاندا کاملا هم سطح دنیای پیشرفته غرب و حتی بالاتر از آن به تصویر کشیده شده است!

 

8- ثور (Thor)

 ثور (Thor)

«ثور» ملقب به "خدای رعد و برق" از قهرمانان برتر مارول است.  جك كربی و استن لی سعی كردند با الهام گیری از افسانه‌های كهن اروپای شمالی، قهرمانی را خلق كنند كه پیشینه‌اش را می‌توان در بسیاری از مذاهب یافت. خدایی كه در هیبت یك موجود فناپذیر به زمین می‌آید تا به نحوه بهتری ویژگی‌های بشر را درك كند. در نخستین داستان از ماجراهای ثور یك دكتر آمریكایی‌الاصل به نام «دونالد بلیك» برای تعطیلات به نروژ می‌رود، اما در آن‌جا درون غاری به دام می‌افتد. بلیك برای رهایی با عصای چوبی كه در داخل غار یافته به دیوار غار می‌كوبد. ناگهان نور درخشانی همه چیز را فرا می‌گیرد و بلیك در یك چشم به هم زدن به «ثورر» (از خدایان باستانی مردم نروژ) مبدل می‌گردد. به علاوه عصای چوبی به چكشی نیرومند تغییر می‌یابد. روی چكش جمله‌ای با این مضمون حكاكی شده بود: "هر كسی كه این چكش را در دست بگیرد، اگر لیاقت‌اش را داشته باشد، به نیروهای شگفت‌انگیز ثور دست خواهد یافت"! سپس،   بلیك به نیویورك برمی‌گردد، تا در هیبت جدید خود به جدال با نیروهای اهریمنی بپردازد. ثور در سالهای اخیر و به لطف حضور در دنیای سینمایی مارول بسیار از قبل محبوب تر و شناخته شده تر است. 

 

7- هالک (Hulk)

 هالک (Hulk)

 جك كربی  و استن لی برای خلق هالك، آشكارا از داستان‌های كلاسیك هیولایی مثل «فرانكشتاین‌» و «دكتر جكیل و مستر هاید» الهام گرفتند. یعنی خواننده یك بار دیگر با هیولایی سرگشته سر و كار داشت كه مردم به خاطر ظاهر ترسناك و نیروهای مخرب‌اش از او هراس داشتند. دكتر «بروس بنر» در انفجاری از بمب گاما گیر كرد و در اثر اصابت با تشعشعات اشعه گاما به هیولایی سبز رنگ، خشن و فوق العاده نیرومند تبدیل شد. در واقع هر وقت بروس بنر تحت فشار یا استرس قرار میگرفت یا عصبانی میشد، به هالك تبدیل میشد. در داستان های اوليه هالك همیشه ارتش آمریكا به رهبری ژنرال «راس» به دنبال دستگیری هالك بود. جالب اینكه بروس بنر دلباخته دختر ژنرال راس یعنی «بتی راس» هم بود و رابطه آنها استعاره ای شد از قصه معروف "دیو و دلبر"! در سالهای ابتدایی كمیك های هالك بروس بنر مثل یك فراری از نقطه ای به نقطه ای دیگر ميرفت. سپس با فاش شدن پیشینه بیشتر از گذشته بروس بنر بر غنای داستانی او نیز افزوده شد و ما فهمیدیم كه بروس بنر در دوران كودكی مورد ضرب و شتم و بدرفتاري پدرش قرار میگرفته و عصبانیتی كه در وجود او نهفته است از همان دوران نشات گرفته. هالک زمانی بعد از مرد عنکبوتی محبوب ترین قهرمان مارول بود و البته هنوز هم جزو 5 تای اول ماروله و اونقدر در فیلم و سریال و انیمیشن و گیم ظاهر شده از حسابش از دستمون در رفته!

 

6- مگنتو (Magneto)

  مگنتو (Magneto)

«مگنتو» كه اسم واقعی اش «مكس آیزنهارد» است با نام های دیگری مثل «مگنوس» (Magnus) و «اریك لنشر» هم شناخته میشود و به دست جک کربی  و استن لی در کمیک بوک های X-men خلق شد. او جهش یافته ای بسیار نیرومند است كه نقطه عكس «پرفسور چارلز اگزاویر» (رهبر مردان ایكس) محسوب میشود (برای آشنایی بیشتر با اگزاویر،  اینجا را كلیك كنید). در ابتدا مگنتو تقریبا یك شخصیت خبیث تك بعدی بود. او گروهی داشت به نام "انجمن اخوت میوتانت های خبیث" (The Brotherhood of evil Mutants)و با جمع كردن میوتانت های خبیث به دور خود، سعی داشت بر نژاد بشر حكومت كند. اما پس احیای كمیك های مردان ایكس به دست نويسنده اي به نام «كریس كلرمانت» ، شخصیت پردازی او نیز دگرگون و چند لایه شد. یعنی مگنتو انقدر كاركتر جذابی است و آرمان هايش گاهی آنچنان محق به نظر میرسد كه آدم بیشتر دوست دارد او برنده شود چون برای خیلی هم از هم نوعان خودش (یعنی میوتانت ها) یك قهرمان است و خودش را به عنوان كسی نشان میدهد كه دوست دارد میوتانت ها از بردگی و ظلم انسان ها رها شوند.

 

5- دکتر دووم (Dr. Doom)

  دکتر دووم (Dr. Doom)

«ویكتور وان دووم» ملقب به دکتر دووم قطعا یکی از برترین خبیث های کل تاریخ کمیک بوک  و یکی از بهترین مخلوقات مشترک جک کربی و استن لی است. این شخصیت در دانشگاه با «رید ریچاردز» ملاقات كرد. آنها به رقبایی برای هم تبدیل شدند ولی دووم آنقدر خودخواه و جاه طلب بود كه سعی كرد از هر راهی برتری خودش را به رید ثابت كند. به همین دلیل دست به آزمایشی خطرناك زد كه باعث انفجار شد و صورتش را از ریخت انداخت. او در نهایت ماسكی فلزی به صورت زد تا زخم های خودش را پنهان كند. سپس كشور زادگاه خودش یعنی "لاتوریا" را تصاحب كرد و فرمانروای آنجا شد (لاتوریا كشوری خیالی در شرق اروپاست) . او حاكمی مستبد بود ولی لاتوریا را از نظر تكنولوژیكی ارتقا داد. ولی در عین حال همواره دو هدف داشت: 1- فرمانروایی بر كل دنیا 2- ثابت كردن برتری هوشی خود به رید ریچاردز و شكست دادن گروهی كه تشكیل داده بود یعنی "چهار شگفت انگیز" . بار دیگر تاکید میکنم  دكتر دووم از بهترین شخصیت های خبیث كل تاریخ كمیك است و  به قول معروف كیسه اش تا به حال به تن خیلی از قهرمانان مارول خورده! ولی قطعا خصومت اصلی او با رید ریچاردز هستش. دووم ، ریچاردز رو مسئول بدبختی های خودش میداند. چیزی كه به خصومت آنها ژرفای خاصی داده اینه كه در اصل رید و دووم مثل هم بودند. یعنی هر دو نوابغی بزرگ بودند كه با هم رقابت میكردند منتهی یكی در علم تخصص داشت و دیگری در جادو و مسائل عجیب و غریب.  تا اینكه دست سرنوشت باعث شد هر كدام به مسیر متفاوتی بروند و رو در روی هم قرار بگیرند. بنابراین آنها سمبل تقابل علم و جادو و یا حتی تقابل علم و مذهب هستند.

 

4- مرد آهنی (Iron Man)

 مرد آهنی (Iron Man)

شاید «تونی استارك» مثال كاملی باشد از نبوغ جک کربی و استن لی در خلق قهرمانان سمپاتیک.   او یك میلیاردر عیاش بود كه همه چیز داشت و از ثروت خودش استفاده كرد تا سلاح های مبتكرانه بسازد و به امیال خودخواهانه خودش برسد. او سپس توسط جنگجویان ویتنامی به گروگان گرفته شد (البته در نسخه های جدیدتر كميك ها ايرون من، توني به جای جنگ ویتنام در جنگ "خلیج فارس" شركت داشت. مارول این كار را كرد تا هر كی Origin تونی استارك رو میخونه با خودش نگه "تونی تو جنگ ویتنام بوده؟ پس چرا اینقدر جوان مونده؟!"). بعد مجبورش كردن تا از تخصص خودش استفاده كنه برای ساخت یك سلاح كشتار جمعی. او چاره ای نداشت جز اینكه اطاعت كنه چون تركشی از یك انفجار كنار قلبش باقي مانده و اگر سرپیچی میكرد قطعا كشته میشد. تا اینكه با  مرد ديگري آشنا شد به نام Ho Yinsen كه او هم اسير شده بود و یك دانشمند بزرگ بود كه قرار بود در ساخت سلاح بهش كمك كنه. تحت راهنمایی های Yinsen ، استارك به جای سلاح یك زره شكست ناپذیر ساخت كه در آن سلاح هم به كار رفته بود. ضمن اینكه داخل زره وسیله ای بود كه نمیگذاشت قلبش از كار بیافته. در آخر Yinsen خودش را قربانی كرد  تا استارك بتونه فرار كنه. استارك هم كه به شدت تحت تاثير فداكاری Yinsen قرار گرفته بود، به خانه برگشت و از زره و دیگر اختراعات خودش استفاده كرد تا به اهداف بزرگ و خیرخواهانه خودش دست پیدا كنه و یك قهرمان بشه به نام Iron ManOrigin ایرون من كاملا نمایانگر مسابقه تسلیحاتی است كه در طول جنگ سرد بین آمريكا و شوروي سابق پدید آمد. ضمن اینكه ایرون من مثال عالی برای شخصیت های مارول است، یعنی شخصیت هایی كه ابتدا از نظر اخلاقی بی عیب و نقص و perfect نیستند و حتی دچار ضعف فیزیكی هم هستند (قلب تونی) ولی از اتفاقات درس میگیرند و تبدیل میشوند به یك ابرقهرمان. این رمز موفقیت مارول و شخصیت هایش است و باعث میشود بتوان با قهرمانانش بهتر ارتباط برقرار كرد. و البته آیرون من به خصوص در 20 سال گذشته به یکی از شناخته شده ترین شخصیت های دنیای کمیک بدل گشته و حضورش در دنیای سینمایی مارول از او یک سوپراستار بی بدیل ساخته است. 

 

3- مردان ایكس (X-men)

اکس من

گفته میشه در طول تاریخ کمیک  بوک هیچ عنوانی به اندازه X-men و عناوین فرعی آن پرفروش نبوده است. تا به حال یک عالمه کمیک از روی X-men منتشر شده و گروه های زیادی مثل  The New Mutants، X-Factor، X-Force، Exiles، X-Static   و ... ازش منشعب شده اند که همه از پرفروش ترین و موفق ترین ها بوده اند. جذابیت اصلی داستان های مردان ایکس اینه که "میوتانت" یا جهش یافته هستند. یعنی به خاطر جهش ژنتیكی (mutation) که باهاش متولد شده اند، آزار و اذیت و تنفر انسان های عادی بودند . در اصل جوهره اصلی مردان ایكس را زجر و محنت تشكیل میدهد.  جک کربی این گروه را به همراه استن لی خلق کرد و درسته که اولش گروه محبوبی نبود ولی ایده فوق العاده ای داشت که باعث شد از دهه 80 میلادی به بعد نویسندگان و طراحان دیگر ایکس من را به اوج برسانند. در واقع کربی و لی از این ایده به عنوان استعاره ای از نژاد پرستی استفاده كردند. یعنی مردان ایكس هم از سوی جامعه طرد میشدند درست مثل سیاه پوستانی كه توسط نژاد پرستان آمریكایی طرد میشدند و میشوند. آری .. اریجین مردان ایكس آغازگر ماجراهایی شد كه در آن تلاش برای مقبولیت و كسب احترام  اجتماعي حرف اول را میزند.  و گفته میشه این ایده از زندگی واقعی خود جک کربی گرفته شده زیرا خانواده او از مهاجرین یهودی بودند و در دوران کودکی بسیار سختی کشیده بود. 

 

 2- کاپیتان آمریکا (Captain America)

کاپیتان آمریکا

بدون شک محبوب ترین و برترین قهرمان مارول در سالهای ابتدایی، «استیو راجرز» ملقب به «کاپیتان آمریکا» است که سال 1941 به دست جک کربی و جو سایمون خلق شد. او سمبل قهرمانان میهن پرست میباشد و قبلا در این مقاله به طور مفصل معرفی اش کرده بودیم و دوباره نمیخوام سرگذشت او را براتون تکرار کنم. فقط یک نکته رو بهتون میگم که شاید جای دیگری آن را نشنیده باشید. کاپیتان آمریکا تنها قهرمان درجه یک عصر طلایی کمیک بود که از همان اول در کمیک اختصاصی خودش خلق شد. مثلا سوپرمن در کمیک Action Comics خلق شد. یا بتمن در Detective Comics و ... حتی در سالهای بعدی هم کسی مثل اسپایدرمن در شماره 15 کمیک Amazing Fantasy خلق شد و بعدا وارد کمیک اختصاصی خودش شد. ولی کاپیتان آمریکا از همان اول در کمیک اختصاصی خودش با نام Captain America Comics خلق شد! این نشون میده خالقینش و ناشرش چقدر به به موفقیتش اعتماد داشتند...

 

1- چهار شگفت انگیز  (Fantastic Four)

چهار شگفت انگیز  (Fantastic Four)

فیلم های چهار شگفت انگیز را فراموش کنید! چهار شگفت انگیز دنیای کمیک یک چیز دیگر استمیگویند كه «مارتین گودمن» (صاحب آن موقع مارول) شنیده بود كه كمیك «جاستیس لیگ» دی سی به موفقیت مالی خوبی دست یافته. بنابراین از سردبیر جوان خود استن لی خواست تا یك گروه ابرقهرمانی مشابه خلق كند. در نتیجه او به كمك  جك كربی  گروهی متفاوت به نام چهار شگفت انگیز  را خلق كردند. در این گروه ما با چهار نفر به نام های «رید ریچاردز»، «سوزان استورم» ، «جانی استورم» و «بن گریم» آشنا شدیم که به اتفاق یکدیگر به فضا رفتند و در آنجا به خاطر اصابت با اشعه های کیهانی هر یک از آنها  به یک نیروی فوق بشری دست یافت.   چهار شگفت انگیز اولین كمیك ابرقهرمانی مارول در دهه 60 بود و به لطف موفقیت عظيم  این كميك بود كه شخصیت های دیگری مثل مرد عنكبوتی، هالك، ایرون من، ثور، دردويل، مردان ایكس و ... خلق شدند. بنابراین شاید اگر به خاطر این گروه نبود دیگر ابرقهرمانان مارول هم الان وجود نداشتند. چرا این كمیك موفق شد؟ چون  بر خلاف دیگر كمیك های ابرقهرمانی شركت رقیب، در چهار شگفت انگیز شاهد تمركز روی شخصیت پردازی ها بودیم. آنها با هم مشاجره میكردند و مشكلات شخصی داشتند و خوانندگان به راحتی با آنها ارتباط برقرار میكردند و همذات پنداری مینمودند. چهار شگفت انگیز اولین گروه ابرقهرمانی تاریخ بود که "انسانی بودن" (humanness) واقعی را وارد ژانر کمیک بوک های ابرقهرمانی کرد چون شخصیت هایش با مشکلات و چالش های واقعی زندگی دست و پنجه نرم میکردند. آنها در ضمن اولین "خانواده" دنیای کمیک نیز بودند.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شخصیت برتری که جک کربی برای دی سی خلق کرد

10 شخصیت فراموش شده دنیای کمیک که توسط جک کربی خلق شده اند

10 نوآوری و ویژگی مهم «جک کربی» (JACK KIRBY)

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 شخصیت کمیک بوکی که از کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA) تقلید کرده اند

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

بهترین كمیك های چهار شگفت انگیز (FANTASTIC FOUR)

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

20 دعوای معروف بین خالقین دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

SPIDERBAT
#1 SPIDERBAT 1399-04-12 20:48
سلام
استاد ترابی ازتون ممنونم که ما رو با این اسطوره ی عظیم آشنا می کنید. در مقاله های شما درباه ی جک کربی دیدیم که حتی اسطوره ای عظیمی همانند جک کربی نا آشنا ترین و محبوب ترین شخصیت هایی دارد و همیشه عالی نبوده و این دست مقالات ما را با فراز و نشیب های جک کربی کبیر آشنا می کند و من خودم به شخصه خیلی به اطلاعاتم اضافه شد.

بی شک این ده شخصیتی که در این مقاله فهمیدیم جک کربی برای مارول خلق کرده جزو برترین های مارول هم هستند و خیلی از کمیک های درخشان مارول مدیون این شخصیت ها و خالق آنها هستند و ما مارول دوست ها هم لحظات خوش کنار این شخصیت ها بودن را مدیون جک کربی عزیز هستیم.

استاد بازم از شما تشکر می کنم و بهتون خسته نباشید می گم.
نقل قول کردن
Matingh
#2 Matingh 1399-04-12 21:13
دستتون درد نکنه استاد مقاله ی فوق العاده ای بود.
چه نبوغی،چه خلاقیتی،بهتر از این نمیشه یه دنیا شخصیت مهم و جذاب، دنیای کمیک تحت تاثیر همچین آدمی قرار گرفت دمش گرم! 8)
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1399-04-12 21:47
خوب به غیر از گالکتوس و دکتر دووم و چهار شگفت انگیز مسلما خیلیا این شخصیتها رو میشناسن.
ولی یکی از ویژگی‌هایی که این شخصیت‌ها دارن اینه که استعاره از چالشهای روز بشره که باعث شده بود تا جذاب باشن.
ولی من همیشه میگم که خیلیم خوب شد که طراحی جک کربی برای اسپایدرمن رو استن لی رد کرد. چرا که که طراحی او برای اسپایدرمن خیلی متفاوت با طرحی بود که الان داریم بود.
deviantart.com/.../...
توی طرح کربی اسپایدرمن یک اسلحه داشت که با اون تار پرتاب میکرد.
نقل قول کردن
Iamjoker
#4 Iamjoker 1399-04-13 02:45
ممنون برای مقاله در یک جمله آقای کوبی نابغه هست شخصیت های واقعا جالبی ساخته
نقل قول کردن
Captain-spidey
#5 Captain-spidey 1399-04-13 07:54
استاد ترابی دست تون درد نکنه
جک کردی واقعا مرد بزرگی و تقریبا نصف لذتی که از خوندن کمیک ها میبریم برای زحمت های ایشون هست
واقعا اگه یه نگاه به چهره و ظاهر شخصیت ها بگذاریم به نبوغ کردی پی میبریم
نقل قول کردن
son of parker
#6 son of parker 1399-04-13 09:08
سلام ممنون بابت مقاله
ولی از نظرم دکتر دووم بهتر از آیرون من و کاپیتان آمریکاست و باید بالاتر میبود
همچنین هالک و مگنتو
و آیرون من هم بهتر از کپ هستش
ببخشد که وقت شما رو با نظر شخصیم گرفتم
نقل قول کردن
the Batman
#7 the Batman 1399-04-13 10:35
به نقل از son of parker:
سلام ممنون بابت مقاله
ولی از نظرم دکتر دووم بهتر از آیرون من و کاپیتان آمریکاست و باید بالاتر میبود
همچنین هالک و مگنتو
و آیرون من هم بهتر از کپ هستش
ببخشد که وقت شما رو با نظر شخصیم گرفتم

نظر شخصی که همه ما داریم ولی کاش یه دلیلی چیزی برای نظر شخصی خودتون بیارید چون این سایت با کانال های تلگرامی و سایت های دیگه فرق داره و کاربرای فهیمی داره که برای نظراتشون دلیل میارن
و البته به نظرم شخصی من اینکه بگیم ایرون من از کاپیتان امریکا و ایرون من بهتره خیلی نظر عجیبیه و من هیچ جایی ندیدیم که همچین نظری بدن حتی شخصی
نقل قول کردن
fighter spider 86
#8 fighter spider 86 1399-04-13 14:49
سلام خدمت همه عزیزان .

استاد ترابی عزیز شما با این مقالات درجه یک تون به دانش کمیکی ما هر روز افزون می کنید .

جک کربی خالق فوق العاده ای بود . اگه به شخصیت هایی که تو مقاله اورده شده دقت کنید می بینید که یکی از ابر قهرمانان مشهور دنیای کمیک است و هیچ کمیک فنی وجود ندارد که این قهرمانان را نشناسه ( البته شخصیت های خبیث هم همینطور ) . کربی زیر بنای قهرمانان رو اونقدر خوب درست کرده که قهرمانش رو تو کمیک اختصاصی خودش معرفی میکنه و به محبوبیت فوق العاده دست پیدا میکنه (کاپیتان آمریکا )

باز هم از استاد عزیزم جناب اقای ترابی عزیز تشکر میکنم که دانش کمیکی ما رو بالا می برن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45