10 شخصیت کمیک بوکی که خواهر خبیث دارند!

10 شخصیت کمیک بوکی که خواهر خبیث دارند!

پس از معرفی شخصیت هایی که برادران خبیث دارند، حالت نوبت میرسه به خوهران خبیث!

مقدمه: تقریبا میشه گفت هیچ خانواده کاملا خوشبختی در دنیای کمیک وجود ندارد! بسیاری از قهرمانان کمیک بوک هستند که حداقل یکی از اعضای خانواده هایشات خبیث از آب در آمده اند و این مساله به خاطر این است که نویسندگان بتوانند داستان های پرتنشی برای آنها بنویسند. حتی بسیاری از قهرمانان نام آشنا مثل بتمن و اسپایدرمن که یتیم بودند و اولش هیچ برادر و خواهری نداشته اند اما به مرور فهمیدند خواهر و برادرهایی دارند که قبلا از وجودشان خبر نداشتند!  معمولا هم حسادت باعث میشه که آنها به دشمنی با قهرمان داستان روی بیاورند. در این مقاله جالب شما را با 10 نمونه بارز در این زمینه آشنا خواهیم کرد ...

 

10- مِرا و سایرِن (Mera & Siren)

مِرا و سایرِن (Mera & Siren)

«سایرن» خواهر دوقلوی معشوقه و همسر «آکوامن» در دنیای کمیک یعنی «مِرا» (Mera) است. نام اصلی اش «هیلا» (Hila) است . از بچه گی شر و تخس بود و ازدواج بدی کرد (نام شوهرش Kandor بود که از شخصیت های خبیث آتلانتیس به شمار میاد) و آخرش از آتلانتیس تبعید شد. بعدها دوباره به آتلانتیس برگشت و خودش رو جای مرا زد . او بارها با آکوامن و مرا جنگیده تا تاج و تخت آتلانتیس را به دست بیاورد.

 

9- دَزلِر و مورتیس (Dazzler & Mortis)

 دَزلِر و مورتیس (Dazzler & Mortis)

«لوئیز لاندن» ملقب به «مورتیس»، خواهر ناتنی یکی از جهش یافته های معروف مارول به نام «دزلر» است (برای آشنایی با دزلر، این مقاله را بخوانید). وقتی کودک بود شاهد بود که پدرش چطور مادرشان را کتک میزد و باعث شد به اعتیاد رو بیاره . اما مادرشان بهبود یافت و دخترانش را با خودش برد. او هم مثل دزلر یک جهش یافته است که میتونه انرژی درونی انسان ها را از بدنشون تخلیه کنه و یا اینکه مواد غیرارگانیک را تجزیه کنه. اولش آدم خبیثی نبود ولی وقتی دوباره با پدرش روبرو شد و به یاد خاطرات تلخ گذشته افتاد، او را کشت و سپس به دار و دسته خبیثی باستانی به نام «سِلین» (Selene) پیوست که هدفشون این بود که سلین را پس از 1700 سال به جایگاه اصلی اش به عنوان یک الهه برسانند!

 

8- لیلاندرا و پرنده مرگ (Lilandra & Deathbird)

  لیلاندرا و پرنده مرگ (Lilandra & Deathbird)

امپراتوری «شی آر» (Shi`ar) در کمیک بوک های مارول به موجودات بیگانه ای گفته میشه که قدمتی 1200 ساله دارند. معمولا شخصیت های امپراتوری شی آر را دنیای کمیک های مردان ایکس دیده ایم و همانطور که در این مقاله گفته شد، یک رابطه عاشقانه هم بین موسس مردان ایکس یعنی «چارلز اگزاویر» و امپراتور شی آر به نام «لیلاندرا نرامانی» (Lilandra Neramani) وجود داشته است. نکته مهم درباره لیلاندرا اینه که خواهر پلیدی داره به نام «پرنده مرگ» یا  Deathbird  که همیشه به دنبال تصاحب تاج و تخت خواهرش است و بارها توسط خواهرش تبعید شده ولی برگشته تا صاحب قدرت بشه. (همانطور که در این مقاله نیز گفته شد پرنده مرگ از دشمنان اصلی شخصیت «کاپیتان مارول» هم هستش).

 

7- بت وومن و آلیس (Batwoman & Alice)

  بت وومن و آلیس (Batwoman & Alice)

«الیزابت کین» ملقب به «آلیس»، خواهر دوقلوی «کاترین کین» ملقب به بت وومن است که سالیان سال کسی ازش خبر نداشت و همگان میپنداشتند که مفقود شده است. او خیال میکرد که همان شخصیت معروف در داستان "آلیس در سرزمین عجایب" است و به خودش لقب بانوی اعظم جنایت داد! در واقع اینطور تصور میشد که او در کودکی قربانی یک گروگان گیری شده که به مرگش منجر شد ولی او زنده ماند و سر از فرقه های خطرناک درآورد و در قالب آلیس با Batwoman جنگید. تا اینکه بت وومن فهمید او همان خواهر دوقلویش است. در هر حال آلیس کشته شد و بعدا با هویت جدیدی به نام «آلیس قرمز» (Red Alice) دوباره زنده شد ولی این بار دیگر تصمیم گرفت یک ابرقهرمان شود!

 

6- آیرون فیست و دِث استینگ (Iron Fist & Death Sting)

 آیرون فیست و دِث استینگ (Iron Fist & Death Sting)

«میراندا رَند» ملقب به «دث استینگ» خواهر ناتنی «دنی رند» (آیرون فیست) است که توسط استاد هنرهای رزمی در شهر مرموز K'un Lun به نام Conal D'hu-Tsien تعلیم داده شد ولی هر دوی آنان از این شهر تبعید شدند زیرا آموزش مهارت های جنگی به زنان در K'un Lun ممنوع است. آنها سپس توسط موجوداتی خبیث به نام H'ylthri که از دشمنان قسم خورده اهالی شهر K'un Lun هستند اسیر شدند و اتفاقاتی افتاد که منجر به مرگ میراندا شد ولی H'ylthri وی را دوباره زنده و لباس خبیثی به نام Scorpio را برتنش کردند و اسمش را «دث استینگ» گذاشتند و اینگونه بود که او به طور ناخواسته ای خبیث شد اما در نهایت به برادر ناتنی اش (آیرون فیست) کمک کرد H'ylthri را شکست دهد.

 

5- شزم و مری مارول (Shazam & Mary Marvel)

 شزم و مری مارول (Shazam & Mary Marvel)

«مری مارول» خواهر گمشده «بیلی باتسون» (شزم) بود که متوجه شد اگه کلمه شزم رو بگه به قدرت های مشابه ای با کاپیتان مارول دست پیدا میکنه. او وقتی تبدیل به ابرقهرمان میشد در قالب نوجوان باقی میماند. ولی نسخه های مدرن او جوریه که وقتی شزم رو میگه درست مثل برادرش به قهرمانی بالغ تبدیل میشه. در کمیک های جدید دی سی ، مری مارول خواهر ناتنی بیلی باتسون است (آنها همگی در منزل آقای «واسکوئز» زندگی میکنند) . او خانواده بسیار درب و داغونی داشته و از خانه فرار کرده. در هر حال، بین سالهای 2007 تا 2009 و در دو مینی سریز به نام های Countdown و Final Crisis شاهد نسخه خبیثی از مری مارول بودیم که قدرت هایش را از خبیث هایی به نام «بلک آدام» و «دیساد» به دست آورده بود!

 

4- دورمامو و اومار بیرحم (Dormammu & Umar The Unrelenting)

 دورمامو و اومار بیرحم (Dormammu & Umar The Unrelenting)

«اومار بیرحم» خواهر دشمن شماره یک دکتر استرنج یعنی «دورمامو» هستش. آنها هر دو از نژاد "فالتاین" Faltine هستند (این نژاد از انرژی خالص به وجود آمده اند) . اومار هم مثل برادرش جادوگری بی همتاست. گفته میشه وقتی متولد شد او و برادرش را از زادگاهشان به نام "دنیای تاریکی" (Dark Dimension) تبعید کردند ولی آنها برگشتند و آنجا را فتح کردند. اومار درسته که در هیبت انسانی گیر افتاده ولی تمام قدرت های انرژی محور فالتاین را داره . او هم مثل برادرش عطش تسخیر دنیاهای دیگر را داره(به خصوص دنیای انسان ها) و از جاهای مختلف قدرت های عظیمی را جمع کرده است. اومار ابتدا در شماره 150 از کمیک Strange Tales (نوامبر 1966) خلق شد و بارها با دکتر استرنج سرشاخ شده است . او در ضمن مادر «کلیا» هم هست که معشوقه دکتر استرنج به حساب میاد!!! درسته که گاهی اوقات اومار با دورمامو متحد شده تا با دکتر استرنج بجنگه ولی بارها به برادرش خیانت کرده و ازش بدش میاد. به همین خاطر چند بار دورمامو از تاج و تخت دنیای تاریکی به زیر کشیده شده و به جای او اومار پادشاه آنجا شده.

 

3- استار فایر و بلک فایر (Starfire & Blackfire)

استار فایر و بلک فایر (Starfire & Blackfire)

نام واقعی «بلک فایر»، Komand'r است و خواهر بزرگتر یکی از اعضای اصلی تیم "تایتان های نوجوان" یعنی «استار فایر» است. او فرزند ارشد خاندان سلطنتی سیاره "تاماران" (Tamaran) است و مردم برای چیزی ازش متنفر بودند که خودش هیچ نقشی در آن نداشت: به مناسبت جشن تولدش 3000 نفر قربانی شدند! ( بلک فایر نخستین شاهدختی بود که دوره زمانی 100 ساله متولد میشد). بدتر اینکه او از بچگی دچار یک بیماری بود که بهش اجازه نمیداد نور ماورای بنفش را به انرژی تبدیل کرده تا بتواند مثل دیگر اهالی تاماران پرواز کند. به همین دلیل و علیرغم اینکه نخستین گزینه طبیعی برای سلطنت محسوب میشد ولی این حق ازش گرفته شد. پس میبینید که به قدر کافی انگیزه برای خباثت و دشمنی با خواهرش را داشته!

 

2- چارلز اگزاویر و كاساندرا نُوا (Charles Xavier & Cassandra Nova)

چارلز اگزاویر و كاساندرا نُوا (Charles Xavier & Cassandra Nova)

اُریجین «كاساندرا نوا» خیلی عجیب و غریبه. یعنی او خواهر دوقلوی «چارلز اگزاویر» است (گفته میشه وقتی چارلز و خواهرش دوران جنینی خود را در رحم مادرشان سپری میکردند ، خواهرش سعي كرد چارلز را خفه كنه!!!). در هر حال این موجود دارای قدرت های ذهنی است (درست مثل چارلز اگزاویر) و مشكلات و بدبختی های فراوانی برای مردان ایكس به وجود آورده. در واقع او یك روبات سنتینل را در كشور محل اقامت میوتانت ها یعنی ‌"جنوشا" رها كرد و در نتیجه میلیون ها میوتانت قتل عام شدند. او سپس ذهنش را با برادر دوقلویش معاوضه كرد و بعد در حالی كه ذهن برادرش (یعنی چارلز اگزاویر) در بدن او گیر افتاده بود، او را كشت ! كاساندرا نوا یكی از خبیث ترین جهش یافته هایی است كه مردان ایكس تا به حال باهاش روبرو شده اند . او حتی پس از كشته شدن نیز كلی دردسر برای مردان ایكس درست كرد چون چیزی را در ذهن «اِما فراست» كار گذشته بود كه باعث شد خبیث شود و بر علیه هم تیمی های خود در گروه ایكس من عمل كند. 

 

1- جیو فورس و تِرا (Geo-Force & Terra)

 جیو فورس و تِرا (Geo-Force & Terra)

«ترا» با نام کامل «تارا مارکوف» به عنوان یکی از اعضای گروه "تایتان های نوجوان" در سال 1982 خلق شد. وقتی تایتان های نوجوان با گروه دیگری به نام Outsiders ملاقات کردند، خوانندگان متعجب شدند از اینکه فهمیدند ترا خواهر ناتنی ابرقهرمانی در این گروه به نام «برایان مارکوف» است که با لقب Geo-Force شناخته میشود! تا اینکه معلوم شد ترا در تمام این مدت داشته به ‌طور مخفیانه از اعضای تیم تایتان‌های نوجوان  برای دشمن اصلی آن‌ها یعنی «دِث ‌استروک» جاسوسی می‌کرده!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شخصیت کمیک بوکی که برادر خبیث دارند!

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

100 شخصیت برتر مارول – قسمت ششم

هشت چیزی که باید در مورد كمیك تایتان های نوجوان بدانید

20 حقیقتی که باید درباره کمیک بوک های X-MEN بدانید

10 دشمن برتر آکوامن (AQUAMAN)

 معرفی شخصیت های مکمل در کمیک های کاپیتان آمریکا

 15 حقیقت مهمی که باید درباره شزم (SHAZAM) بدانید

10 دشمن برتر دکتر استرنج (DR. STRANGE)

معرفی 10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-MEN)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ali spidey 99
#1 ali spidey 99 1399-04-17 16:41
یادمه تو مقاله ی شخصیت هایی که برادر خبیث دارند،تو بخش نظرات گفتم که یه مقاله هم درباره ی خواهران خبیث داشته باشیم تا اسم ما برادرا بد در نره.
و حالا واقعا همچین مقاله ای داریم!
و اینچنین شد که عدالت بین خواهران و برادران دوباره برقرار شد.(و به برادران ظلم نشد :lol: )
ممنون استاد ترابی
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#2 Scarlet Speedster 1399-04-17 16:49
مقاله بی اغراق عالی بود استاد ترابی عزیز .
با اینکه از وجود بیشتر این موارد خبر نداشتم ولی تونستم کلی اطلاعات کسب کنم .
از خوندن مقاله بسیار لذت بردم .
خسته نباشید .

باز هم بابت نوشتن این مقالهٔ زیبا از شما تشکر میکنم .
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#3 Captain.shiraz 1399-04-17 18:30
مقالات مثل همیشه عالی هستند
نقل قول کردن
superiorvenom
#4 superiorvenom 1399-04-17 19:11
مقاله جالبی بود
نقل قول کردن
Iamjoker
#5 Iamjoker 1399-04-18 02:39
سلام فقط می تونم بگم مقاله عالی بود تشکر
نقل قول کردن
Matingh
#6 Matingh 1399-04-18 14:07
سلام.
خسته نباشید استاد مقاله ی عالی ای بود فقط یک سوال برام بوجود اومد تاجایی که میدونم نیبولا درکمیک شخصیت خبیثی هست و خواهر گاموراهم هست نمیتونست در لیست قرار بگیره؟
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-04-18 18:32
به نقل از Matingh:
فقط یک سوال برام بوجود اومد تاجایی که میدونم نیبولا درکمیک شخصیت خبیثی هست و خواهر گاموراهم هست نمیتونست در لیست قرار بگیره؟

نه . اونا نه از سمت پدر به هم مربوط هستند نه از سمت مادر.
در واقع فرزند خوانده های ثانوس هستند
نقل قول کردن
Matingh
#8 Matingh 1399-04-18 19:50
به نقل از mtm:
به نقل از Matingh:
فقط یک سوال برام بوجود اومد تاجایی که میدونم نیبولا درکمیک شخصیت خبیثی هست و خواهر گاموراهم هست نمیتونست در لیست قرار بگیره؟

نه . اونا نه از سمت پدر به هم مربوط هستند نه از سمت مادر.
در واقع فرزند خوانده های ثانوس هستند

اها ممنون.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37