سریال هاکای: 10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «مایا لوپز» ملقب به «اکو» (Echo) بدانید

سریال-هاکای-10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-شخصیت-مایا-لوپز-لپز-ملقب-به-اکو-echo-بدانید-maya-lopez-معرفی-کاراکتر-تاریخچه-بیوگرافی

به مناسبت حضور این کاراکتر در سریال هاکای، اسپایدی این مقاله را برای شما تدارک دیده است.

هشدار : این مقاله قسمت هایی از سریال هاکای را اسپویل میکند

مقدمه : همانطور که خبر دارید سریال هاکای که مورد انتظار هم بود، شروع به پخش کرده و تا بدین جا نشان داده که حرف های زیادی برای گفتن دارد و دو شخصیت مهم یعنی کیت بیشاپ و اکو را خدمت هواداران معرفی و وارده دنیای سینمایی مارول کرده است. دلایل زیادی برای مورد انتظار بودن این سریال وجود دارد که یکی از آنها هیجان هواداران برای آشنایی با نسخه سینمایی اکو بود. طرفداران حرفه‌ای کمیک بوک، قطعا با اکو آشنایی دارند، اما با حضور این شخصیت در این سریال، بی تردید معروف تر شده و هواداران خودش را جذب خواهد کرد. اکو حرف های زیادی برای گفتن در MCU دارد، چرا که او مبارزی درجه یک و قهرمانی واقعی است. نام واقعی او، مایا لوپز (Maya Lopez) است، کاراکتری که یکی از برترین مبارزان معلول در دنیای کمیک است. در سریال هاکای، نقش وی را خانم الاکوآ کاکس (Alaqua Cox) بازی میکند. به نظر می‌رسد که او در سریال هاکای نقش پر رنگی خواهد داشت، به همین دلیل اسپایدی این مقاله را تدارک دیده تا شما بیشتر با این شخصیت آشنا شده و حضور او در سریال را بیشتر درک کنید.

 

10- او اولین بار در کمیک های دردویل ظاهر شد

او اولین بار در کمیک های دردویل ظاهر شد

اگرچه سریال هاکای مسیولیت احیای اکو را دارد، باید خدمتتون عرض کنم که اکو اولین بار در شماره 9 از سری کمیک های دردویل در سال 1999 ظاهر شد. او ابتدا به عنوان دشمن مرد نترس (دردویل) به تصویر کشیده شد ولی بعد ها قضیه تغییر کرد و اکو به عضوی قابل اتکا برای جامعه ابرقهرمانان بدل گشت. لازم هست که بگم او در سریال هاکای هم کار خودش رو به عنوان یک خبیث با هدف و ایدئولوژی قابل درک شروع کرد و به احتمال زیاد در ادامه راه به یک ابرقهرمان تبدیل خواهد شد. بسیاری از طرفدارن به این فکرند که ایا ممکنه مت مورداک زمانی به دنیا سینمایی مارول برگرده که اکو بعد از سریال هاکای، داره توی سریال اختصاصی خودش هنرنمایی میکنه. البته باید گفت که بازگشت او تایید شده و باید شاهد باشیم که به چه شکل و در کدام یک از پروژه های مارول به دنیای سینمایی این شرکت بازمی‌گردد، به احتمال زیاد در راهی به خانه نیست!

 

9- این کینگ پین بود که او را بزرگ کرد

کینگ پین اکو

وقتی مایا لوپز یتیم شد، کینگ پین مسئولیت او را پذیرفته و او را مثل دخترش خودش تربیت کرده و به بار آورد. سپس مایا لوپز را فریب داد و از احساسات او به نفع خودش استفاده کرد، او به اکو گفت که این دردویل بوده که پدرش را کشته و با این کار باعث شد تا او از بیباک کینه به دل بگیرد و به دنبال انتقام باشد. در نهایت این رابطه ضعیف پدر دختری تمام شد و اکو به یک قهرمان بدل گشت، اما او همچنان کینگ پین را به چشم پدرش نظاره میکرد. لازم به ذکره که این اتفاق در سریال هاکای مورد اقتباس قرار نگرفت و شاهد بودیم که فرد دیگری مایالوپز را بزرگ کرده است. سپس او توسط رونین به قتل رسید و این اتفاق زمینه دشمنی کلینت و مایا را فراهم آورد و باعث ورود وی به داستان سریال شد.

 

8- او با مت مورداک قرار گذاشت!

مت مورداک اکو

کینگ پین از مایا لوپز استفاده کرد و او را برای تضعیف مت مورداک فرستاد. اما در این بین چیزی بود که کینگ پین حتی فکرش را هم نمیکرد و آنهم این بود که آنها عاشق هم شوند. خب این اتفاق افتاد و بیباک و اکو باهم قرار گذاشتند اما این موضوع زمانی که اکو افتاد دنبال بی‌باک و تعقیبش کرد کمی پیچیده شد. بالاخره موضوع برای مایا آشکار شد و او فهمید که دردویل و مت مورداک در واقع نفر هستند. در همین حین مت با تلاش هایش موفق شد که مایا را قانع سازد که خبیث واقعی در واقعا کینگ پین است.

 

7- او تقریباً دردویل را کشت!

او تقریباً دردویل را کشت!

به هنگام اولین ملاقات آنها، اکو سراسر هلز‌ کیچن رو دنبال دردویل بود تا شکارش کنه! در این میان اکو از یک امتیاز مثبت برخوردار بود، چراکه فهمید دردویل نا بیناست و از صدا برای مبارزاتش استفاده میکند. او با استفاده از این اطلاعات در جایی به دردویل حمله کرد که نقطه ضعفش مشهود بود و توانست تقریباً او را بکشد! او در حد مرگ دردویل را کتک زد تنها زمانی متوقف شد که فهمید مت مورداک، مردی که عاشقش بوده، همان دردویل است!

 

6- او به کینگ پین شلیک کرد

او به کینگ پین شلیک کرد

درسته که مایا لوپز توسط کینگ پین بزرگ شد، اما بهتره بگیم که توی زندگیش بیشتر از اون سو استفاده شد و توسط کینگ پین شستشوی مغزی داده شد. وقتی مایا این را فهمید، عصبانی شد. او برای مقابله با ویلسون فیسک کمی عجله کرد و نتوانست خود را کنترل کند و از همین جهت به صورت فیسک شلیک کرد و در نهایت او را کور کرد. مایا که از کاری که کرد وحشت زده شده بود، کشور را ترک کرد تا بعداً برگردد و در زندان با فیسک ملاقات کند. شایان ذکر است که بگم حتی بعد از تمام اتفاقات، فیسک از سرزنش مایا امتناع کرد و اعتراف کرد که هنوز او را مانند دختر خودش دوست دارد.

 

5- او میزبان فعلی نیروی فونیکس است

نیروی فونیکس - مایا لوپز

نیروی فونیکس یکی از قدرتمندترین و خطرناک ترین نیروهای عالم مارول است. این نیرو میزبانان بسیاری داشته است که به واسطه پیوند با این نیروی، قدرت های عجیبی دریافت کرده اند، از پرواز گرفته تا قدرت های ذهنی. بعد از انجام تورنومنتی با حضور کلیه قهرمانان زمین، مایا لوپز به عنوان میزبان فعلی نیروی ققنوس یا فونیکس انتخاب شد. خب این اتفاق جدید است و مطمئنا مارول برنامه های ویژه ای برای مایا دارد. هم در دنیای کمیک و هم در دنیای سینمایی خودش.

 

4- او اولین رونین است

رونین - مایا لوپز

نام رونین معمولا با کلینت بارتون پیوند خورده و با او مرتبط است. هواداران mcu هم شاهد بودند که کلینت بارتون نقش رونین را در انتقام جویان پایان بازی ایفا میکند. در واقع در دنیای کمیک مایا لوپز اولین کسی است که از لباس و نام رونین استفاده کرده است. بعد از ران او با کینگ پین و تموم شدن این درگیری ها، مایا لوپز شخصیت رونین را برای احترام به سنت های سامورایی ژاپنی ایجاد کرد. بعد مدتی نسبتاً طولانی هم این نقش رو به کلینت بارتون واگذار کرد.

 

3- او به وسیله هَند زنده و شستشوی مغزی داده شد

هند - مایا لوپز - اکو

مانند اکثر قهرمانان، مایا نیز چندین بار به روش های مختلف مرده است. در یکی از مرگ‌هایش، او توسط سازمانی نینجایی به نام هند که معمولاً به پر و پای دردویل می‌پیچد، زنده شد. آنها نه تنها اکو را به زندگی بازگرداندند، بلکه او را شستشوی مغزی دادند تا دشمنان هند را بکشند. در ادامه این ماجرا او توانست دکتر استرنج را با چاقو بزند! اما خوشبختانه دکتر استرنج با توانایی هایش موفق شد که شستشوی مغزی او را بشکند و او را از این وضعیت نجات دهد.

 

2- او نیز مثل تسک مستر دارایی رفلکس های تصویری است

قدرت مایا لوپز

توانایی اصلی مایا رفلکس‌های تصویری یا Photographic Reflexes نام دارد. او می تواند هر عملی را که تماشا میکند، تقلید یا اکو (echo در انگلیسی به معنی منعکس کردن و تقلید کردن) کند. او با استفاده از این مهارت توانست به یک شرکت کننده المپیکی در سطح جهانی، یک نوازنده پیانو خبره و یک رزمی کار بسیار ماهر تبدیل شود. این مورد را هم اضافه کنم که او با استفاده از همین توانایی توانست دردویل را شکست دهد. یعنی مبارزه او و بولزای را مشاهده کرد و توانست حرکت هردو را تقلید کند. تسک ‌مستر، یکی از شرور های دنیای مارول نیز مهارت مشابهی دارد.

 

1- او ناشنواست

ناشنوا - مایا لوپز

مایا لوپز یکی از معدود شخصیت های ناشنوا در دنیای مارول است. منطقی است که او در سریال هاکای در کنار کلینت حاضر شود و برای اولین بار در دنیای تلویزیون حضور پیدا کند. در کمیک ها، کلینت بارتون ناشنوا است و بسیاری از طرفداران انتظار دارند که او در مرحله ای از سریال ناشنوا شود، که همین اتفاق به وضوح مشخص شد. طرفداران از دیدن نمایش جامعه ناشنوایان در سریال هاکای شدیداً هیجان زده هستند.

 

احسان زینالی

Ehsan Spider

Ehsan Spider

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که معلول هستند!

15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند

10 حقیقت مهمی که باید درباره «کیت بیشاپ» (KATE BISHOP) بدانید

15 چیز مهمی که باید درباره بی باک (DAREDEVIL) بدانید

مروری بر کمیک‌بوک‌های «انتقام‌جویان جدید» نوشتۀ «برایان مایکل بندیس»—تعریفی دوباره از قوی‌ترین قهرمانان زمین

10 حقیقت مهمی که باید درباره هاک آی (HAWKEYE) بدانید

10 حقیقتی که فقط با خواندن کمیک بوک ها و رُمان "مرد عنکبوتی PS4" کشف میکنید!

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر هاک آی (HAWKEYE)

10 دلیل که در انتقامجویان 4 به «هاک آی» نیاز هست (همچنین 10 دلیل که به «رونین» نیاز هست)

شماره آخر از کمیک "پیرمردی به نام هاکای"  ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک تیزبین (HAWKEYE) ترجمه شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

P.Constantine
#1 P.Constantine 1400-09-23 10:04
ممنون از آقا احسان زینالی بابت مقاله، مایا لوپز یا همون اکوی خودمون از دل کمیک‌های دردویل خارج شده و سرگذشتش گره خورده با دشمن شماره یک او یعنی کینگ پین. همونطور که توی مقاله بهش اشاره شد در کمال تعجب رابطهٔ رومانتیکی بین مایا و مت مورداک شکل گرفت و جواب داد و خیلی هم جالب بود. اما در سریال این اتفاق دقیقا چطور امکان پذیره؟

در دنیای کمیک و البته تصویر شماره ۸ مقاله فوق داریم میبینیم که مایا داره با مت سر میز و خارج از رستوران “حرف” میزنه و این یعنی اینکه او لااقل در دنیای کمیک با این‌که ناشنواست اما قدرت تکلم داره بنابراین تونسته با یک شخص “نابینا” یعنی «مت مورداک» ارتباط برقرار کنه.

حالا فرض کنید توی سریال‌های آتی مارول که گزارشات میگن دردویل با بازی چارلی کاکس قراره توشون بازی کنه این اتفاق بخواد بیوفته؛ چی میشه؟ همونطور که میدونید «مایا لوپز» سریال هاکای به صورت کامل ناشنواست و قدرت تکلم نداره(لااقل تا به اینجای کار) بازیگرش نیز حتی در مراسمات فرش قرمز و غیره، با زبان اشاره مصاحبه ها رو انجام میداد و مترجم داشت. حالا اگر مت مورداکی در سریال اکو حضور داشته باشه و یک شخص نابیناست و یکی از بزرگترین جذابیت‌های او صحبت کردن اوست در مقابل یک فرد ناشنوا قرار بگیره که نتونه بشنوه مت چی میگه! اصلا مت چطور باید باهاش ارتباط برقرار کنه؟ اون که چشماش نمیبینه و مایا با زبان اشاره نمیتونه چیزی رو بهش نشون بده صحبت هم نمیتونه بکنه. در طرف مقابل هم مایا!
بنابراین به تصویر کشیدن این مورد که پتانسیل خیلی بالایی داشت(الکترا رو نتفلیکس به معنای واقعی کلمه سوزوند) به کلی باید حذف بشه ومتاسفانه رویارویی این دو صرفا به مبارزه خلاصه میشه و باید با اون درهم تنیدگی جذاب کمیک که کینگ پین پدر خونده مایا بود در مقابل مت که دشمن اصلیشه خداحافظی کرد پس نباید توقع خاصی از سریال اکو لااقل داشت.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#2 Ehsan Spider 1400-09-23 10:43
به نقل از P.Constantine:
ممنون از آقا احسان زینالی بابت مقاله، مایا لوپز یا همون اکوی خودمون از دل کمیک‌های دردویل خارج شده و سرگذشتش گره خورده با دشمن شماره یک او یعنی کینگ پین. همونطور که توی مقاله بهش اشاره شد در کمال تعجب رابطهٔ رومانتیکی بین مایا و مت مورداک شکل گرفت و جواب داد و خیلی هم جالب بود. اما در سریال این اتفاق دقیقا چطور امکان پذیره؟

در دنیای کمیک و البته تصویر شماره ۸ مقاله فوق داریم میبینیم که مایا داره با مت سر میز و خارج از رستوران “حرف” میزنه و این یعنی اینکه او لااقل در دنیای کمیک با این‌که ناشنواست اما قدرت تکلم داره بنابراین تونسته با یک شخص “نابینا” یعنی «مت مورداک» ارتباط برقرار کنه.

حالا فرض کنید توی سریال‌های آتی مارول که گزارشات میگن دردویل با بازی چارلی کاکس قراره توشون بازی کنه این اتفاق بخواد بیوفته؛ چی میشه؟ همونطور که میدونید «مایا لوپز» سریال هاکای به صورت کامل ناشنواست و قدرت تکلم نداره(لااقل تا به اینجای کار) بازیگرش نیز حتی در مراسمات فرش قرمز و غیره، با زبان اشاره مصاحبه ها رو انجام میداد و مترجم داشت. حالا اگر مت مورداکی در سریال اکو حضور داشته باشه و یک شخص نابیناست و یکی از بزرگترین جذابیت‌های او صحبت کردن اوست در مقابل یک فرد ناشنوا قرار بگیره که نتونه بشنوه مت چی میگه! اصلا مت چطور باید باهاش ارتباط برقرار کنه؟ اون که چشماش نمیبینه و مایا با زبان اشاره نمیتونه چیزی رو بهش نشون بده صحبت هم نمیتونه بکنه. در طرف مقابل هم مایا!
بنابراین به تصویر کشیدن این مورد که پتانسیل خیلی بالایی داشت(الکترا رو نتفلیکس به معنای واقعی کلمه سوزوند) به کلی باید حذف بشه ومتاسفانه رویارویی این دو صرفا به مبارزه خلاصه میشه و باید با اون درهم تنیدگی جذاب کمیک که کینگ پین پدر خونده مایا بود در مقابل مت که دشمن اصلیشه خداحافظی کرد پس نباید توقع خاصی از سریال اکو لااقل داشت.



سلام خدمت استاد فقیه عزیز. بنده خیلی معذرت میخوام که دیر این مقاله را تحویل دادم یکم با نمونه و تست و کنکور اینا سرم شلوغ شده واسه همین واقعا بابت این تاخیر شرمنده ام.


به به واقعا چه تحلیل جالب و خواندنی انجام دادید راستش راجب قدرت تکلمش فکر کرده بودم اما رابطه با دردویل اینا رو فکر نکرده بودم. واقعاً دستتون درد نکنه مارو روشن کردید و اینکه خیلی خوشحالم که نسبت به مقاله بنده توجه داشتید.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-09-23 11:08
#1:
احمد تو بازیگر نقش اکو حال میکنی؟ من که بنظرم یه جوریه
کاریزما نداره
کلا سریال هاکای مخصوصا تو یکی دو قسمت اخیرش خیلی سردرگم و حوصله سر بر شده . بایدی یه تکون اساسی بهش بدن که امیدوارم تو اپیزود این هفته باشه
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1400-09-23 11:16
اولین واکنش ها به راهی به خانه نیست منتشر شد:
t.me/spidey_Ir/51067?single
نقل قول کردن
P.Constantine
#5 P.Constantine 1400-09-23 11:28
به نقل از mtm:
#1:
احمد تو بازیگر نقش اکو حال میکنی؟ من که بنظرم یه جوریه
کاریزما نداره
کلا سریال هاکای مخصوصا تو یکی دو قسمت اخیرش خیلی سردرگم و حوصله سر بر شده . بایدی یه تکون اساسی بهش بدن که امیدوارم تو اپیزود این هفته باشه

والا اولین تجربه بازیگرشه توقع خاصی واقعیتش ازش نداشتم، بندگان خدا کار کردنم باهاشون سخته.
بله از نظر منم کاریزمای خاصی نداشته تاحالا و تو این چند قسمت به راحتی می‌تونم بگم بار یک سریال رو نمیتونه به دوش بکشه حالا شاید جلوتر با ورود کینگ پین قضیه بهتر شد(و البته فاش شدن گذشتهٔ خانواده بارتون توسط اون ساعته :-* ) ولی فعلا همونطور که فرمودین اون چیزی نبوده که باید.

بعد از فیلم بلک ویدو امید خاصی نداشتم به هاکای، هنوزم ندارم (برخلاف توقع خیلی وقت پیشم بیشتر تمرکزش روی کیت بیشاپه تا کلینک بارتون،این خیلی بده...)

سریالای دیزنی پلاسی یه روند سینوسی بسیار عجیبی داشتن تا بحال حتی همون سریال لوکی! بیشترین مشکلشونم به مشخص شدن انگیزه ها و از اون مهمتر فینالش برمیگرده.

هاکای هم دو قسمت اول کاملا سریال کیت بیشاپ بود که البته نقش آفرینی هیلی استاینفلد انقدر عالی بود توش که خیلی به چشم نیومد ولی این روند جایگزین کردن ابرقهرمانا با یه شخصیت مشابه سطح پایین تر داره روز به روز نتیجه اشو بیشتر از قبل نشون میده تعداد مشترکی که به دیزنی پلاس اضافه شده در مقایسه با آثار قبلی پایین تره و همینطور فیلمای اخیری که دیزنی سعی داره جوری جلوه بده که خیلی خوب فروخته در صورتی که اینطور نیست همگی در حد همون فاز اول و فیلم هالک شگفت انگیز گیر کردن امیدوارم با نو وی هوم و دکتر استرنج ۲ دوباره ام سی یو به روند سابقش برگرده
نقل قول کردن
masiha_87
#6 masiha_87 1400-09-23 11:48
سلام و خسته نباشید خدمت همه
آقای زینالی خوب بود خسته نباشید
"اکو" به عنوان یکی از کاراکتر های کمتر پرداخته شده ی مارول، در اولین اقتباس ازش تونست ورود نسبتا چشمگیری داشته باشه. ولی خب این کاراکتر فعلا اول کاره و نیاز به گسترش زیادی در دنیاش داره (mcu). از همین رو طبیعیه که تفاوت هایی با نسخه ی کمیکش داشته باشه البته فعلا برای مقایسه ی این دو نسخه خیلی زوده! پس اگه ما جهان اکو رو توی کمیک ها در نظر بگیریم و فعلا با دنیای سینمایی کاری نداشته باشیم، متوجه میشیم که این گسترش یافتگی، باعث به وجود اومدن فکت های به خصوص و انحصاری شده. اما خب اینکه مارول چطور بتونه از این فکت ها برای خلق جهان اکو در mcu استفاده بکنه، سوالیه که فعلا بی جوابه چون با کشیدن پای نیروی فونیکس به ماجرا، احتمالا مقدمه چینی هایی مثل ورود "مردان ایکس" (x_men) لازمه! پس بهتره فعلا درموردش حرفی زده نشه تا ببینیم چی پیش میاد. این فکت ها در دنیای کمیک دستخوش تغییرات زیادی بودن و هستن و خواهند بود؛ ولی خب فکت های پایه ای هم به جز ذات شخصیتی و یا داستان های دنباله دارش وجود داره که اکو رو میسازه (درست مثل بقیه ی کاراکتر های کمیک بوکی). کاری ندارم مارول چطور میخواد با اونها در mcu، پتانسیل اکو رو نمایش بده ولی بهتره از خودمون بپرسیم "این حقایق پنهان چی هستن؟"
لازمه اول با فکت هایی که پایگذار دنیای اکو بودن شروع کنیم! خب اولین حضور هر کاراکتر در دنیای کمیک، داستان هاش رو طبق محور اون آرک به خصوص میسازه. این باعث میشه مدت ها طول بکشه تا نویسنده به خودش بیاد تا بتونه ازش در کمیک های دیگه ی جهان مورد نظرش استفاده کنه. اکو هم درست مثل همین کاراکتر هاست! خلق شدن اون در دنیای "دردویل" کار نسبتا جذابی بود چون شخصیت هایی با معلولیت جسمی ، رو به روی هم قرار گرفتن. در نهایت باعث شد تا خواننده به یک تفاهم جالب بین دو کاراکتر برسه. بعد ها جذابیت و محبوبیت اکو به طور کاملا طبیعی (مثل بقیه ی شخصیت های کمیک بوکی) شروع به بالا رفتن کرد ولی با این حساب فک نکنم طرفدار های چندان زیادی داشته باشه؟ به هرحال گسترش جهان اکو همینطور در حال پیشرفته در حدی که جدیدا کمیکی با محوریت اونجرز منتشر شده که اکو و نیروی فونیکس در اون حرف اول رو میزنن (اینطور که متوجه شدم بعد از رویداد "هیروز ریبورن" جریان داره ولی مطمئن نیستم دقیقا انتشار و بازه ی زمانیش به چه موقعی برمیگرده، فقط میدونم cbr حدودا یک ماه پیش براش نقد نوشته بود). اوکی حالا از بحث اصلی خارج نشیم! نکته اینجاست که عده ی کمی اکو رو میشناسن به این دلیل که حضور چندان موثر و ویژه ای در دیگر گونه های سرگرمی نداشته و حضورش در mcu میتونه نوید بخش داستان های جذاب و پر پیچش باشه در حدی که احتمالا اگه واقعا خوب در بیاد، روی دنیای کمیک و منبع اقتباسش هم تاثیر مستقیم بذاره. البته بعیده و حالا حالا ها کار داره تا به پای شخصیت پردازی داخل کمیک هاش برسه. درکل به نظرم میتونه به یکی از سرنوشت ساز ترین کاراکتر های کمیک بوکی بشه. اون ماجراش هم با دکتر استرنج اگه اقتباس بشه، تاثیر بیشتری روی آینده ی mcu خواهد گذاشت و اینکه آثار و فیلما و حتی شاید انیمیشن های بیشتری رو به هم ربط بده (هر چند همین الانم حسابی به هم ربط دارن). البته یه ایراد کوچولو وجود داره که توی سینما بیشتر به چشم میاد و اونم تبدیل یه کاراکتر مافیایی/اجتماعی به یه کاراکتر ماورایی/اجتماعی هستش. یعنی یه جنبه ی دیگه از اون کاراکتر رو باید دید و نشون دادن یه همچین چیزی راحت میمونه برای فاز پنج و بیشتر از اون چون شدیدا نیاز به رشد شخصیتی داره حتی با یه سریال اختصاصی! از طرف دیگه مارول ثابت کرده همیشه به کمیک ها وابسته نیست و این ممکنه دو جنبه برای اکو فراهم کنه! اول اینکه خیلی راحت بشه سر منشا اون رو به یک چیز دیگه ربط داد و یا جنبه ی دوم اینکه ربط ندادن اون به منبعش میتونه به بدترین اتفاقی که میتونه درمورد یه کاراکتر نو پا بیفته، کشیده میشه. پس فعلا اکو یه کاراکتر ریسکی محسوب میشه مگه اینکه واقعا تحت شرایط قابل قبول برای رویارویی با بی باک و نیروی فونیکس و... قرار بگیره. حالا به جز تمام این نکاتی که عارض شدم، همون موضوع نپرداختن بهش میتونه جنبه ی ارتباط گیری بیننده رو تا حدی کاهش بده و مانع از قوی تر شدن شخصیت پردازی بشه. این ماجرا ممکنه اونقدری ادامه پیدا کنه تا دادن نیرو های کهکشانی به اکو، باعث فروپاشی باور بیننده از اون بشه و وقتی که به خودش میاد میبینه که الان اون کاراکتر ملموس، نه تنها تبدیل به یه انتقام جو (البته این مشکل چندانی نداره به نظرم) بلکه تبدیل به میزبان یکی از نیرو های بین کهکشانی دنیای مارول شده و با کاپیتان مارول قابل قیاسه! اگه دقت کنید به یه موضوع ایستراگی پی میبرید و اونم نشون دادن بدون مقدمه ی اکو به عنوان یه قاتل برای کاراکتر اصلی هستش که بعدا تصحیح میشه! یعنی مارول داره دقیقا از همون الگوریتم کمیکا استفاده میکنه. اگه اینجوری پیش بره چه بهتر! اتفاقا خیلی راحت تر میشه با نیروی فونیکس دورنش کنار اومد چون از یه فرمول خاص پیروی کرده و همه چی برنامه ریزی شدس! و حالا نظرم درمورد گزینه های مقاله:
۱۰_ همون اول کامنت درموردش حرف زدم. واقعا تقابل دو کاراکتر که هر دو نقطه ی مشترک نزدیک به همی دارن، میتونه توی دنیای سینمایی هم جذاب باشه چه برسه به کمیک ها که کل یونیورس مارول در چند دهه ی گذشته توش به هم مربوطن!
۹_ یه جورایی میشه گفت سریال هاکای هم برای بیان کردن اوریجین و سرگذشت اکو داره همچین مفهومی رو به ما میرسونه. اینکه کینگ پین با اسم "عمو" وارد زندگی کلینت شده و سعی بر این داره تا از "مایا" یه سلاح بسازه
۸_ همونطور که استاد فقیه هم در رابطه با این گزینه توضیحات قابل توجهی دادن، در mcu بودن رابطه بین مت و مایا، مشکلات نسبتا چشمگیری رو ایجاد میکنه و باعث میشه کاملا از اوریجین و سر منشا خودش فاصله بگیره. ولی جالب بود
۷_ این یکی اکثرا تو فیلم هندی ها هست! دشمن طرف یهو داداشش درمیاد یا اینطور که کلا تو دنیای کمیک بد نیست ولی توی سینما یکم کلیشه ای شده و به دل نمیشینه
۶_ پدر خونده ی وحشتناکی مثل کینگ پین واقعا لیاقتشه که با احترام یه گلوله بکنی تو پیشونیش! به نظرم رابطه ی این دختر و پدر خیلی پیچیده نیست ولی پر تنش بوده. اینکه بتونی با این ماجرا که پدرت کسی نباشه که فکرش رو میکنی کنار بیای انصافا حتی فکر کردن درموردش درد آوره.
۵_ کل کامنتم این گزینه رو در بر میگرفت. دیگه حرف خاصی ندارم
۴_ خدایی؟ پس بعید نیست مارول برای اولین بار اون رو به ماجرای رونین در mcu ربط بده. جالب بود.
۳_ ....
۲_ این قابلیت خیلی توی سریال هاکای مشخص نشد. البته حدس میزدم داشته باشتش ولی فقط حدس میزدم! البته تیپ شخصیتی تسک مستر و مایا تو mcu خیلی شبیه به همه. به این دلیل که اصلا حرف نمیزنن و کلا سایلنسن.
۱_ اینم دیگه به لطف سریال هاکای متوجه شدیم و قطعا یکی از ویژگی های فراموش نشدنی اکو خواهد بود. ویژگی که نمیشه تغییرش داد و اگر اینطور بشه، انگار ناقصش کردن!
حرف دیگه ای ندارم امیدوارم سریال اکو حداقل یکم بتونه از این فکت ها الهام بگیره و در راه درست، آینده ی مایا رو بسازه.

خیلی ممنونم آقای زینالی فقط یه نکته ی فنی! تکرار کلمات خیلی داخل مقاله به چشم میخوره. مثلا "او" توی گزینه های ۱۰ تا ۵ خیلی زیاد به چشم میخوره و از زیبایی مقاله کم میکنه.
نقل قول کردن
masiha_87
#7 masiha_87 1400-09-23 11:49
به نقل از mtm:
اولین واکنش ها به راهی به خانه نیست منتشر شد:
t.me/spidey_Ir/51067?single

استاد میشه توی آپارات هم بذارید؟
البته زحمته ببخشید
ولی من نمیتونم ببینم.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1400-09-23 14:20
به نقل از mtm:
#1:
احمد تو بازیگر نقش اکو حال میکنی؟ من که بنظرم یه جوریه
کاریزما نداره
کلا سریال هاکای مخصوصا تو یکی دو قسمت اخیرش خیلی سردرگم و حوصله سر بر شده . بایدی یه تکون اساسی بهش بدن که امیدوارم تو اپیزود این هفته باشه

آقای ترابی من هم به نظرم همینطوره. نمیدونم چرا حتی توی اون دو قسمت اول با داستان کیت بیشاپ حال نمیکردم. البته خدایی این هیلی استاینفلد بازیگر خیلی خوبی برای کیتی بیشاپ هست ولی نمیدونم چرا هروقت داستان میومد سر اون حالم گرفته میشد و هر وقت میرفت سر هاکای یه جونی میگرفت! حالا این شاید مشکل من باشه ولی سریال هاکای تا اینجا خیلی عالی نبوده. بعضی وقت ها ریتمش واقعا حوصله سر بره. و البته من بعد از فیلم بلک ویدو با این مسئله جانشینی قهرمانان مشکل پیدا کردم. اصلا متوجه نمیشم چرا شخصیتی که یک فیلم اختصاصی هم نداره، توی سریال خودش هم شخصیت اصلی نباشه و فقط یک داستانک رو بهش اختصاص بدن! اونم شخصیتی مثل هاکای که کمیک فن ها واقعا درک میکنند چه شخصیت عالی هست. ولی جناب فایگی و دوستان انگار سر این دو قضیه بیشتر نگران mcu و معرفی "اونجرز" جدیدشون بودند و هاکای و ناتاشا هم این وسط قربانی شدند. حالا نمیدونم، شاید هم توی دو قسمت آخر سریال هاکای وضع بهتر بشه ولی تا اینجا که سریال در حد شخصیتی مثل هاکای نیست. از این بازیگر اکو هم خوشم نمیاد. نه به خاطر قیافه. به نظرم قیافه مهمه نه برای خوشگلی، بلکه برای کاریزما. بازیگر میتونه قیافه خیلی خوشگلی هم نداشته باشه اما کاریزماتیک باشه اما این بازیگر اکو به نظرم اینطور نیست.
آقا احسان دمت گرم بابت مقاله. خیلی عالی بود، اونم برای یکی از شخصیت های نسبتا گمنام کمیک بوکی.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#9 Ehsan Spider 1400-09-23 15:04
به نقل از masiha_87:
سلام و خسته نباشید خدمت همه
آقای زینالی خوب بود خسته نباشید
"اکو" به عنوان یکی از کاراکتر های کمتر پرداخته شده ی مارول، در اولین اقتباس ازش تونست ورود نسبتا چشمگیری داشته باشه. ولی خب این کاراکتر فعلا اول کاره و نیاز به گسترش زیادی در دنیاش داره (mcu). از همین رو طبیعیه که تفاوت هایی با نسخه ی کمیکش داشته باشه البته فعلا برای مقایسه ی این دو نسخه خیلی زوده! پس اگه ما جهان اکو رو توی کمیک ها در نظر بگیریم و فعلا با دنیای سینمایی کاری نداشته باشیم، متوجه میشیم که این گسترش یافتگی، باعث به وجود اومدن فکت های به خصوص و انحصاری شده. اما خب اینکه مارول چطور بتونه از این فکت ها برای خلق جهان اکو در mcu استفاده بکنه، سوالیه که فعلا بی جوابه چون با کشیدن پای نیروی فونیکس به ماجرا، احتمالا مقدمه چینی هایی مثل ورود "مردان ایکس" (x_men) لازمه! پس بهتره فعلا درموردش حرفی زده نشه تا ببینیم چی پیش میاد. این فکت ها در دنیای کمیک دستخوش تغییرات زیادی بودن و هستن و خواهند بود؛ ولی خب فکت های پایه ای هم به جز ذات شخصیتی و یا داستان های دنباله دارش وجود داره که اکو رو میسازه (درست مثل بقیه ی کاراکتر های کمیک بوکی). کاری ندارم مارول چطور میخواد با اونها در mcu، پتانسیل اکو رو نمایش بده ولی بهتره از خودمون بپرسیم "این حقایق پنهان چی هستن؟"
لازمه اول با فکت هایی که پایگذار دنیای اکو بودن شروع کنیم! خب اولین حضور هر کاراکتر در دنیای کمیک، داستان هاش رو طبق محور اون آرک به خصوص میسازه. این باعث میشه مدت ها طول بکشه تا نویسنده به خودش بیاد تا بتونه ازش در کمیک های دیگه ی جهان مورد نظرش استفاده کنه. اکو هم درست مثل همین کاراکتر هاست! خلق شدن اون در دنیای "دردویل" کار نسبتا جذابی بود چون شخصیت هایی با معلولیت جسمی ، رو به روی هم قرار گرفتن. در نهایت باعث شد تا خواننده به یک تفاهم جالب بین دو کاراکتر برسه. بعد ها جذابیت و محبوبیت اکو به طور کاملا طبیعی (مثل بقیه ی شخصیت های کمیک بوکی) شروع به بالا رفتن کرد ولی با این حساب فک نکنم طرفدار های چندان زیادی داشته باشه؟ به هرحال گسترش جهان اکو همینطور در حال پیشرفته در حدی که جدیدا کمیکی با محوریت اونجرز منتشر شده که اکو و نیروی فونیکس در اون حرف اول رو میزنن (اینطور که متوجه شدم بعد از رویداد "هیروز ریبورن" جریان داره ولی مطمئن نیستم دقیقا انتشار و بازه ی زمانیش به چه موقعی برمیگرده، فقط میدونم cbr حدودا یک ماه پیش براش نقد نوشته بود). اوکی حالا از بحث اصلی خارج نشیم! نکته اینجاست که عده ی کمی اکو رو میشناسن به این دلیل که حضور چندان موثر و ویژه ای در دیگر گونه های سرگرمی نداشته و حضورش در mcu میتونه نوید بخش داستان های جذاب و پر پیچش باشه در حدی که احتمالا اگه واقعا خوب در بیاد، روی دنیای کمیک و منبع اقتباسش هم تاثیر مستقیم بذاره. البته بعیده و حالا حالا ها کار داره تا به پای شخصیت پردازی داخل کمیک هاش برسه. درکل به نظرم میتونه به یکی از سرنوشت ساز ترین کاراکتر های کمیک بوکی بشه. اون ماجراش هم با دکتر استرنج اگه اقتباس بشه، تاثیر بیشتری روی آینده ی mcu خواهد گذاشت و اینکه آثار و فیلما و حتی شاید انیمیشن های بیشتری رو به هم ربط بده (هر چند همین الانم حسابی به هم ربط دارن). البته یه ایراد کوچولو وجود داره که توی سینما بیشتر به چشم میاد و اونم تبدیل یه کاراکتر مافیایی/اجتماعی به یه کاراکتر ماورایی/اجتماعی هستش. یعنی یه جنبه ی دیگه از اون کاراکتر رو باید دید و نشون دادن یه همچین چیزی راحت میمونه برای فاز پنج و بیشتر از اون چون شدیدا نیاز به رشد شخصیتی داره حتی با یه سریال اختصاصی! از طرف دیگه مارول ثابت کرده همیشه به کمیک ها وابسته نیست و این ممکنه دو جنبه برای اکو فراهم کنه! اول اینکه خیلی راحت بشه سر منشا اون رو به یک چیز دیگه ربط داد و یا جنبه ی دوم اینکه ربط ندادن اون به منبعش میتونه به بدترین اتفاقی که میتونه درمورد یه کاراکتر نو پا بیفته، کشیده میشه. پس فعلا اکو یه کاراکتر ریسکی محسوب میشه مگه اینکه واقعا تحت شرایط قابل قبول برای رویارویی با بی باک و نیروی فونیکس و... قرار بگیره. حالا به جز تمام این نکاتی که عارض شدم، همون موضوع نپرداختن بهش میتونه جنبه ی ارتباط گیری بیننده رو تا حدی کاهش بده و مانع از قوی تر شدن شخصیت پردازی بشه. این ماجرا ممکنه اونقدری ادامه پیدا کنه تا دادن نیرو های کهکشانی به اکو، باعث فروپاشی باور بیننده از اون بشه و وقتی که به خودش میاد میبینه که الان اون کاراکتر ملموس، نه تنها تبدیل به یه انتقام جو (البته این مشکل چندانی نداره به نظرم) بلکه تبدیل به میزبان یکی از نیرو های بین کهکشانی دنیای مارول شده و با کاپیتان مارول قابل قیاسه! اگه دقت کنید به یه موضوع ایستراگی پی میبرید و اونم نشون دادن بدون مقدمه ی اکو به عنوان یه قاتل برای کاراکتر اصلی هستش که بعدا تصحیح میشه! یعنی مارول داره دقیقا از همون الگوریتم کمیکا استفاده میکنه. اگه اینجوری پیش بره چه بهتر! اتفاقا خیلی راحت تر میشه با نیروی فونیکس دورنش کنار اومد چون از یه فرمول خاص پیروی کرده و همه چی برنامه ریزی شدس! و حالا نظرم درمورد گزینه های مقاله:
۱۰_ همون اول کامنت درموردش حرف زدم. واقعا تقابل دو کاراکتر که هر دو نقطه ی مشترک نزدیک به همی دارن، میتونه توی دنیای سینمایی هم جذاب باشه چه برسه به کمیک ها که کل یونیورس مارول در چند دهه ی گذشته توش به هم مربوطن!
۹_ یه جورایی میشه گفت سریال هاکای هم برای بیان کردن اوریجین و سرگذشت اکو داره همچین مفهومی رو به ما میرسونه. اینکه کینگ پین با اسم "عمو" وارد زندگی کلینت شده و سعی بر این داره تا از "مایا" یه سلاح بسازه
۸_ همونطور که استاد فقیه هم در رابطه با این گزینه توضیحات قابل توجهی دادن، در mcu بودن رابطه بین مت و مایا، مشکلات نسبتا چشمگیری رو ایجاد میکنه و باعث میشه کاملا از اوریجین و سر منشا خودش فاصله بگیره. ولی جالب بود
۷_ این یکی اکثرا تو فیلم هندی ها هست! دشمن طرف یهو داداشش درمیاد یا اینطور که کلا تو دنیای کمیک بد نیست ولی توی سینما یکم کلیشه ای شده و به دل نمیشینه
۶_ پدر خونده ی وحشتناکی مثل کینگ پین واقعا لیاقتشه که با احترام یه گلوله بکنی تو پیشونیش! به نظرم رابطه ی این دختر و پدر خیلی پیچیده نیست ولی پر تنش بوده. اینکه بتونی با این ماجرا که پدرت کسی نباشه که فکرش رو میکنی کنار بیای انصافا حتی فکر کردن درموردش درد آوره.
۵_ کل کامنتم این گزینه رو در بر میگرفت. دیگه حرف خاصی ندارم
۴_ خدایی؟ پس بعید نیست مارول برای اولین بار اون رو به ماجرای رونین در mcu ربط بده. جالب بود.
۳_ ....
۲_ این قابلیت خیلی توی سریال هاکای مشخص نشد. البته حدس میزدم داشته باشتش ولی فقط حدس میزدم! البته تیپ شخصیتی تسک مستر و مایا تو mcu خیلی شبیه به همه. به این دلیل که اصلا حرف نمیزنن و کلا سایلنسن.
۱_ اینم دیگه به لطف سریال هاکای متوجه شدیم و قطعا یکی از ویژگی های فراموش نشدنی اکو خواهد بود. ویژگی که نمیشه تغییرش داد و اگر اینطور بشه، انگار ناقصش کردن!
حرف دیگه ای ندارم امیدوارم سریال اکو حداقل یکم بتونه از این فکت ها الهام بگیره و در راه درست، آینده ی مایا رو بسازه.

خیلی ممنونم آقای زینالی فقط یه نکته ی فنی! تکرار کلمات خیلی داخل مقاله به چشم میخوره. مثلا "او" توی گزینه های ۱۰ تا ۵ خیلی زیاد به چشم میخوره و از زیبایی مقاله کم میکنه.



ممنون بابت نظر زیباتون

بله قبول دارم مقاله یکم اضافی از حد رسمی شده. توی مقالات بعدی حتما لحاظ میکنم. ممنون که اطلاع دادی
نقل قول کردن
P.B.P
#10 P.B.P 1400-09-24 23:31
اسپویل قسمت ۵ هاکای
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
آخرش خیلی باحال شد :-)
s4.uupload.ir/.../...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید