معرفی نقطه ضعف قهرمانان مارول!

معرفی نقطه ضعف قهرمانان مارول!

در این مقاله جالب متوجه میشوید که قهرمانان مارول را با  چه چیزهایی میتوان شکست داد!

مقدمه: همواره در داستان های اساطیری شاهد بوده ایم که پهلوانان و قهرمانان علیرغم قدرت های شگرفت خود دارای یک نقطه ضعف هستند. مثلا داستان آشیل در حماسه ایلیاد هومر که میگه آشیل قویترین جنگجوی یونانیان در جنگ تروا بود ولی همه پیکر او به جز پاشنه پایش رویین بود و همین بخش تنش هم مرگ او را رقم زد. در واقع مادر آشیل، وقتی که آشیل نوزاد بود او را ، در رود سیاه جهان مردگان فرو برد تمام تن او جز پاشنه که در دست مادر بود به آن آب آغشته شد و تنها آن نقطه آسیب‌پذیر باقی‌ماند و بعدها مرگ اون رو رقم زد. یا داستان زیگفرید یکی از قهرمانان افسانه‌ های اساطیر اسکاندیناوی و ژرمن‌ها و و یکی از پهلوانان سرود نیبلونگ ها که به علت شنا کردن در خون اژدها رویین‌تن شده ‌بود، ولی برگی به کمرش چسبیده بود و او از آن ناحیه آسیب‌پذیر بود و به خاطر همین مسئله نیز به قتل رسید. یا داستان اسفندیار شاهنامه فردوسی که این بار این چشمان او بود که رویین تن نشده بودند و مرگ اسفندیار رو رقم زدند و ... در دنیای کمیک هم ابرقهرمانان معمولاً یک نقطه ضعف دارند که نمونه بارز آن کریپتونایت است که سوپرمن به آن حساسیت دارد. اما شاید بسیاری از شما با نقاط ضعف قهرمانان مارول آشنا نباشید. در این مقاله به آنها اشاره میشود. مقالات زیر را هم بخوانید:

معرفی نقطه ضعف قهرمانان دی سی!

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

 

10- مرد آهنی (تمام شدن شارژ زره)

  مرد آهنی (شارژ زره)

زره مرد آهنی در ابتدای  حرفه قهرمانی او یک نقطه ضعف بزرگ داشت: پس از گذشت مدت زمان مشخصی باید راکتور درون سینه اش شارژ مجدد میشد وگرنه ترکشی که نزدیک قلب تونی استارک قرار داشت او را میکشت! البته بعدا تونی بارها و بارها زره اش را ارتقا داد و این مشکل هم به نوعی حل شده است ولی در شماره های نخست داستان های او یکی از اصلی ترین منابع خلق لحظات دراماتیک این بود که آیا آیرون من قبل از اینکه شارژ زره تموم بشه میتونه دشمنش رو شکست بده یا نه؟!

 

9- بلید (اشعه های خورشید قرمز)

  بلید (اشعه های خورشید قرمز)

بلید (Blade) رو میشناسید مگه نه؟ اگر نه به این مقاله مراجعه کنید. او شکارچی خون آشام است که یک Dhampir یا Daywalker محسوب میشود. یعنی چون نیمی انسان – نیمی خون آشام است بسیاری از نقاط ضعف خون آشامان را ندارد و   مثلا مشکلی با سیر، نور آفتاب یا صلیب ندارد. ولی اخیرا در شماره 27 از سری جدید کمیک های Avengers شاهد بودیم که بلید وقتی در سفینه اونجرز و در یک ماجراجویی بین کهکشانی به سر میبرد بسیار نسبت به تاثیرات اشعه هایی که از یک خورشید قرمز رنگ ساطع میشدند حساسیت و ضعف از خودش نشان داد!

  

8- گلادیاتور (کمبود اعتماد به نفس)

«گلادیاتور» از شخصیت های خبیثی است که در سالهای اخیر به نوعی خوب شده اند. یا بهتره بگیم به نوعی به یک ضد قهرمان تبدیل شده اند. گلادیاتور اسم واقعی اش هست Kallark و از نژاد بیگانه Strontian است که همیشه به نژاد فضایی " شی آر" (Shi’ar) خدمت کرده و عضو گارد امپراتوری شی آر است. او قدرت های منحصر به فردی داره و شما میتونید سوپرمن دنیای مارول محسوبش کنید! (اصلا به خاطر این خلق شد که ادای احترامی به سوپربوی باشه). پس قدرت های او خیلی به سوپرمن شباهت داره. ولی مساله اینه که هر چی بیشتر به خودش ایمان و اعتماد به نفس داشته باشه شانس پیروزی او هم بیشتر میشه  و در نتیجه اگر اعتماد به نفس نداشته باشه شکست میخوره!

 

7- کاپیتان آمریکا (مواد مخدر)

  کاپیتان آمریکا (مواد مخدر)

خب همه میدونیم که استیو راجرز به خاطر سُرم ابرسرباز (super soldier serum) به رفلکس ها و بنیه و قدرت جسمانی فوق بشری دست یافته . پیر هم نمیشه (البته تا زمانی که سرم در بدنش باشه)، زخم هایش خیلی زودتر از انسان های معمولی خوب میشوند، مغز و ذهنش هم بسیار خوب کار میکنه و ...  در طول سالیان گذشته قدرت هایی از او فاش شده که جالب بوده. مثلا وقتی یکی از دشمنان او به نام «بارون بلاد» (که یک خون آشام است) او را گاز گرفت معلوم شد بدنش در برابر نیش خون آشام ها مقاوم است و فقط بعد از 24 ساعت به حالت طبیعی برگشت! همچنین متابولیسم بدن او بسیار سریعه و همین باعث میشه که اگر مشروب بخوره ، مست نکنه (!) چون الکل فرصت پیدا نمیکنه روی مغز و بدنش اثر بگذاره و ... خب همه اینا درست ولی در یکی از داستان های او در دهه 90 میلادی شاهد بودیم که دود ناشی از انفجاری در یک آزمایشگاه تولید ماده مخدر مت‌آمفتامین  روی جریان خون کاپیتان آمریکا تاثیر بسیار بدی گذاشت و باعث شد به طور موقتی دیوانه و در شهر دست به هرج و مرج بزنه!

  

6- دکتر استرنج (رژیم غذایی عادی!)

  دکتر استرنج (تاثیر مخرب نیروهای جادویی)

جادو بهایی دارد و استفن استرنج وقتی داشت در کنار راهنما و مرشد خودش یعنی «اینشنت وان» آموزش میدید متوجه شد استفاده و استناد به نیروهای جادویی میتواند روی جسم و فیزیک یک جادوگر تاثیر مخربی بگذارد. به همین دلیل دکتر استرنج برای مقابله با تاثیرات منفی نیروهای جادویی، نه تنها باید  مناسک و اعمال خاصی را به عنوان جادوگر اعظم به جا بیاورد بلکه هر از گاهی باید از یک رژیم غذایی عجیب و غریب پیروی کند که قطعا دیدنش براتون چندش آور خواهد بود!

  

5- ددپول (گاو!)

 ددپول (گاو!)

درباره شخصیت ددپول قبلا تو سایتمون مقالات زیادی نوشته ایم که میتونید بهشون مراجعه کنید. مثلا این مقاله یا این مقاله. میدونید که طی آزمایشاتی خواص زود درمانی ولورین به ددپول تزریق شد و او تونست سرطان خودش رو تحت کنترل در بیاره. بنابراین ددپول میتونه از هر زخم و بیماری خوب بشه. قدرت زود درمانی او بسیار قوی هستش و میتونه اندام و اعضای بدنش رو در صورت قطع شدن از نو تولید کنه. ولی شاید براتون جالب باشه که بدونید او از گاو میترسه! بله .. درست شنیدید ... گاو! ددپول  اعتقاد داره هر گاوی یک موجود بدون روح هستش که انگار نقشه ای بسیار خبیث در ذهن داره که هنوز رو نکرده!

 

4- کامالا خان (استفاده مفرط از قدرت زود درمانی)

 کامالا خان (استفاده مفرط از قدرت زود درمانی)

«كاملا خان» ملقب به میز مارول اولین ابرقهرمان زن مسلمان مارول است كه سال 2013 و در كمیك های "كاپیتان مارول" خلق و سپس سال 2014 وارد كمیك اختصاصی خودش شد. او اصلیتی پاكستانی – آمریكایی دارد و قدرت های فوق بشری دارد چون اصلیت اش به نژاد  نا انسان ها برمیگردد. او به لطف قدرت های فوق بشری اش میتواند اندازه و سایز خودش را تغییر دهد و زخم هایش به سرعت خوب میشوند. ولی مساله اینه که اگر از قدرت های زود درمانی خودش به طور افراطی استفاده کنه روی قدرت دیگر او یعنی کِش آمدن اعضای بدنش تاثیر منفی میذاره!

 

3- گوست رایدر (سلاح های ساخته شده در بهشت)

گوست رایدر (سلاح های ساخته شده در بهشت)

گوست رایدر (که اینجا معرفی شده) یکی از شخصیت های بسیار قدرتمند ماروله . قدرت ها و توانایی های او عبارتند از: چابكی، توان، سرعت، رفلكس و طاقت فوق بشری، متخصص در مبارزات تن به تن، آسیب ناپذیر در مقابل آتش، میتواند از خودش آتش پرتاب كند، میتواند بین دنیاهای مختلف حركت كند، نامیرا است، با خیره شدن به دیگران آنها را ذوب میكند، زنجیر جادویی حمل میكند، با استفاده از آتش جهنمی میتواند موتور سیكلت خودش را ظاهر كند، تفنگی حمل میكند كه آتش جهنمی از آن شلیك میشود و ... اما نقطه ضعف او اینه که به خاطر رگ و ریشه جهنمی اش، در مقابل اشیا یا سلاح هایی که در بهشت ساخته شده اند یا قدرت های بهشتی دارند، به شدت آسیب پذیر است!

  

2- مَن ثینگ (خانم ها!)

  من ثینگ (خانم ها!)

بدون شک یکی از برجسته ترین شخصیت ها یا حتی هیولاهای ترسناک مارول ، «من ثینگ» است. او محافظ نقطه اتصال تمام دنیا ها میباشد و در باتلاق زندگی میکند.  من - ثینگ  هیولایی ساخته شده از گیاهان باتلاقی است که قدرت های زیادی داره ولی یک نقطه ضعف بزرگ هم داره: خانم ها! بله دیگه ... ایشان معمولا وقتی پای خانم ها وسط میاد او انگار کاملا عاجز و ناتوان میشه و عقل و هوش از سرش میپره! بسیاری از خانم های خبیث مارول تونسته اند از این نقطه ضعف به نفع خودشان استفاده کنند!

 

1- نیمور (تراز نامتعادل اکسیژن)

  نیمور (تراز نامتعادل اکسیژن)

نیمور اولین شخصیتی بود که در دنیای کمیک میتونست زیر آب نفس بکشه (بعد از او دی سی شخصیت مشابه ای به نام «آکوامن» را خلق کرد). نیمور پادشاه شهر افسانه ای آتلانتیس بود و چیزی که از همون اول او را از قهرمانان کمیک بوکی متمایز کرد این بود که شخصیت زیاد مثبتی نبود. در واقع نیمور را میتوان اولین ضدقهرمان درست و حسابی دنیای کمیک دانست (این مقاله را بخوانید). .نیمور چون نژادی نیمه انسان – نیمه آتلانتیسی داره ، تراز یا تعادل اکسیژن در جریان خون اش بسیار برایش مهمه . یعنی اگر مدت طولانی در زیر آب یا روی خشکی باشه دچار عدم تعادل اکسیژن میشه روحیه اش تحت تاثیر قرار میگیره و بی قرار میشه! میگن دلیل اصلی بسیاری از بداخلاقی ها او همینه!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی نقطه ضعف قهرمانان دی سی!

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که نمیمیرند!

20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

15 حقیقتی که باید درباره کاپیتان آمریکا بدانید

از سیر تا پیاز قدرت سوپرمن

5 شخصیت كمیك بوكی که قدرت های خدامانند به دست آوردند

10 ابرقهرمان قدرتمند كميك بوكي

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

قوی ترین ابرقهرمان مارول و دی سی کیه؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

arian.akn
#1 arian.akn 1399-04-20 12:01
خسته نباشید استاد
عذر می خوام مدتی نبودم درگیر امتحانات بودم ولی عجب مقاله ای
جدا از همه فقط نقطه ضعف ددپول :D
آخه واقعا چرا؟
چرا فکر میکنه یه گاو نقشه خبیثی می تونه داشته باشه :D
ولی یه سوال اونم اینکه مهم ترین نقطه ضعف پیتر چیه
بازم خسته نباشید
نقل قول کردن
Matingh
#2 Matingh 1399-04-20 13:41
سلام دستتون درد نکنه استاد مقاله ی جالبی بود.به نقل از arian.akn:
خسته نباشید استاد
عذر می خوام مدتی نبودم درگیر امتحانات بودم ولی عجب مقاله ای
جدا از همه فقط نقطه ضعف ددپول :D
آخه واقعا چرا؟
چرا فکر میکنه یه گاو نقشه خبیثی می تونه داشته باشه :D
ولی یه سوال اونم اینکه مهم ترین نقطه ضعف پیتر چیه
بازم خسته نباشید

دقیقا سوال منم همین بود نقطه ضعف پیتر چیه؟؟
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1399-04-20 13:48
#1و #2:
نقطه ضعف پیتر پارکر عزیزان و نزدیکانش هستند که حاضره براشون هرکاری بکنه
نقل قول کردن
HS-Spider
#4 HS-Spider 1399-04-20 13:49
#1
#2
تا اونجایی که توی کمیک نمایش داده شده مهم ترین نقطه ضعف پیتر قلب رئوفش و خانواده و نزدیکانش هستن.یعنی خبیث ها که از این نقطه به اسپایدرمن بدترین ضربه ها رو وارد کردن.
البته از نظر فیزیکی هم کلی item در دنیای کمیک به وجود اومده که قدرت های فرا انسانی اونو مختل میکنن.
نقل قول کردن
ali spidey 99
#5 ali spidey 99 1399-04-20 15:21
چه مقاله ی جالبی!
همشون خیلی جالب بودن.
ممنون.
نقل قول کردن
AMIR.CROOZ
#6 AMIR.CROOZ 1399-04-20 15:54
عالی بود لطفاً یک مقاله راجع به اینکه قهرمانان دی سی به چی ضعف دارند هم بنویسید. ممنون :oops:
نقل قول کردن
Deathstroke the Terminator
#7 Deathstroke the Terminator 1399-04-20 16:15
خسته نباشید بابت مقاله
واقعا باید خلاقیت زیادی به خلق داد تا بشه نقاط ضعف خوبی واس هر کارکتر خلق کرد.بیشتر شخصیت های کمیک هم نقطه ضعفی که بهشون بخوره رو هم دارن.
البته مثله همیشه ددپول فرق میکنه . آخه چرا باید یه نفر از گاو که اینقدر حیوونای ساکت و بی آزارین ترسید :lol:
نقل قول کردن
The Lizard
#8 The Lizard 1399-04-20 18:08
به نقل از AMIR.CROOZ:
عالی بود لطفاً یک مقاله راجع به اینکه قهرمانان دی سی به چی ضعف دارند هم بنویسید. ممنون :oops:

اوه اوه اوه
مال دی سی که نوشته بشه از خنده میمیریم :lol:
نقل قول کردن
hadi1380
#9 hadi1380 1399-04-21 00:09
سلام اقای ترابی لطفا پیامم رو تا آخر بخونید. میخوام آخرین تلاشم رو بکنم تا شما راضی بشی.من دو دفعه از شما خواهش کردم که کمیکمون رو به شما عزیزان تحویل بدیم.ولی شما رد کردی و اینبار من و آقای وفایی صفت خواهشمندیم که این کمیک را از ما قبول کنید چون زحمت زیادی براش کشیدیم و نویسندگی و طراحی کار سختیه ما فقط به عشق سایت اسپایدی این کار ها رو میکنیمم.و واقعا قبول نکنید ضربه ی سختی به ما وارد کردی..ما به هیچ سایتی به جز اسپایدی اعتماد نداریم.و ما یک گروه نیستیم که بخوایم همکاری کنیم یا چیزی ما کاربر های سابت اسپایدی هستیم و جزئی از این سایت دوست داشتنی هستیم.خواهش میکنم ازتون نمیدونم چطوری التماستون کنم.این کمیک رو که ساختیم از ما قبول کنید.خواهش میکنم
نقل قول کردن
Iamjoker
#10 Iamjoker 1399-04-21 02:44
سلام بسیار مقاله جالب و مهمی بود ممنون لطفا برای خبیث ها و قهرمان های دی سی هم چنین مقاله بنویسید
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1399-04-21 08:03
به نقل از hadi1380:
سلام اقای ترابی لطفا پیامم رو تا آخر بخونید. میخوام آخرین تلاشم رو بکنم تا شما راضی بشی.من دو دفعه از شما خواهش کردم که کمیکمون رو به شما عزیزان تحویل بدیم.ولی شما رد کردی و اینبار من و آقای وفایی صفت خواهشمندیم که این کمیک را از ما قبول کنید چون زحمت زیادی براش کشیدیم و نویسندگی و طراحی کار سختیه ما فقط به عشق سایت اسپایدی این کار ها رو میکنیمم.و واقعا قبول نکنید ضربه ی سختی به ما وارد کردی..ما به هیچ سایتی به جز اسپایدی اعتماد نداریم.و ما یک گروه نیستیم که بخوایم همکاری کنیم یا چیزی ما کاربر های سابت اسپایدی هستیم و جزئی از این سایت دوست داشتنی هستیم.خواهش میکنم ازتون نمیدونم چطوری التماستون کنم.این کمیک رو که ساختیم از ما قبول کنید.خواهش میکنم

سلام. حال شما خوبه؟ پیام شما به بنده منتقل شد و من هم نظر خودم رو گفتم. الان هم خیلی مودبانه بهتون اطلاع میدم از این به بعد هرگونه اصرار یا درخواست مجدد از طرف شما یا افراد دیگر در این زمینه به منزله مزاحمت و اتلاف وقت ما تلقی خواهد شد
نقل قول کردن
a.v.s
#12 a.v.s 1399-04-21 13:29
#11
با سلام،
امیدوارم حالتان خوب باشد.
به عنوان همکار ایشان شرایط شمارا درک میکنم.
سایت مشکلات و دردسر های خاص خودش را داره، و نمیخواهید دوباره برای سایت دردسر ایجاد شود. درک میکنم که اینجا سایت هستش، شرکت نیست.
و متاسفم اگر احساس کردید مزاحمتی برای شما ایجاد کردیم.
ولی ممنون بابت پاسخگوییتون.
اینکه قابل دونستید جواب مارا بدهید و اینکه با لحنی مودبانه جواب دادید، این خوبی شمارو میرسونه. منظورم اینه که از شما کینه ای به دل نداریم.
به هر حال شما برای این سایت خیلی زحمت ودر عین حال دردسر کشیدید. تصمیمتون محترمه.
امیدوارم موفق و پیروز باشید.
نقل قول کردن
hadi1380
#13 hadi1380 1399-04-21 14:21
#11
من هم به نوبه ی خودم عذز خواهی میکنم و ببخشید که همش اذیتتون میکنیم آقای ترابی.حق با شماست ما تازه کاریم.و عذر خواهی من بدبخت بیچاره رو هم بپذیرید. :cry: خلاصه ببخشید که مزاحمت براتون ایجاد کردیم و معذرت میخوام بابت این که وقتتون رو تلف کردیم.شما کار های مهم تر از ما دارین.اصلا من علط کردم که عضو سایت شدم چون باعث مزاحمتتون شدم.جدی میگم.ولی انصافا کمیک هاتون عالین دستتون درد نکنه :-)
نقل قول کردن
mr azarbad
#14 mr azarbad 1399-04-21 18:55
واقعا جالب بود :lol: مگه میشه یکی نقطه ضعفش گاو باشه ؟؟؟ آخه چه نقشه ای میتونه داشته باشه ؟؟؟
دستتون درد نکنه . خیلی جالب بود .
نقل قول کردن
AMIR.CROOZ
#15 AMIR.CROOZ 1399-04-24 15:16
به نقل از The Lizard:
به نقل از AMIR.CROOZ:
عالی بود لطفاً یک مقاله راجع به اینکه قهرمانان دی سی به چی ضعف دارند هم بنویسید. ممنون :oops:

اوه اوه اوه
مال دی سی که نوشته بشه از خنده میمیریم :lol:

آره الان نوشته شده رفتم خوندمش یه چیزای عجیییب غریبی دیدم که نگوووو
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#16 بارمان بزرگی 1402-04-13 09:15
ممنون از ترجمه خوب آقای ترابی.
۱۰.تا تو باشی به فکر یه قدرت فوق بشری بیفتی.
۹.فکر کردی میتونی دشمنات رو بفرستی تو نور خورشید بعد ازشون کباب درست کنی؟!حالا میفهمی اونا چه دردی میکشیدن.
۸.والا من خودمم از این موضوع در رنجم.
۷.ای بابا.بچه مثبت مارول رو که متعاد کردن(شوخی کردم.ولی واقعا دلیلش چیه؟خب اثر مشروبات که بیشتر هم هست)
۶.هرکسی سلیقه خاص خودش برای رژیم غذایی رو داره.چیکارش دارید.بذارید با ارامش بخوره. ;-)
۵.معرفی میکنم:مسخره ترین ترس در مارول!!!خب گاوم مثل ما روح داره تو کاری نداشته باش برات پشتکم میزنه.مسخره تر از این فقط واسه دی‌سی
۴.نظری ندارم.
۳.من برم یه آجر از بهشت بیارم یه حالی بهش بدم.
۲.اینم مثل خودمه.بچه سر به زیریه.
۱.به نظرم جای اسپایدی برای رتبه اول خالیه(همون قضیه خانواده)اما نیمور هم خوبه.با اینکه کاراکتری بود که من هرگز درکش نکردم اما بازم خوب بود.
(دوستان همه موارد بالا شوخی بود و هیچ منظوری پشتشون نبود :-)
نقل قول کردن
Pooria80
#17 Pooria80 1402-04-16 01:20
نقطه ضعف گلادیاتور رو من هم دارم فقط ای کاش از سوپرمن تقلید نمی کردن و اورجین مناسب تری انتخاب میکردن تا بیش تر دیده بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45