شماره 21 از سری جدید کمیک بوک های "اسپایدرمن شگفت انگیز"/ THE AMAZING SPIDER-MAN ترجمه شد + لینک دانلود

شماره-21-از-سری-جدید-کمیک-بوک-های-اسپایدرمن-شگفت-انگیز-the-amazing-spider-man-ترجمه-شد-لینک-دانلود-915-لگاسی-لگسی-legacy

اینه!!! شروع داستانی که خیلی منتظرش بودید!!!

یک سال و نیم پیش اتفاقی مرموز برای پیتر پارکر افتاد. طی این اتفاق و 6 ماه بعد از آن، پیتر پل های بین خودش، همکاران ابرقهرمانش، دوستانش و عزیزانش را خراب کرد؛ به طوری که فقط نورمن آزبورن که اخیراً با خروج گناهانش از وجودش به یک شخصیت مثبت تبدیل شده، بهش اعتنا کرد و بهش شغلی در شرکت خودش، آزکورپ، داده!

و از همه بدتر اینکه عشق همیشگی او یعنی مری جین واتسون باهاش بهم زد و الان وارد رابطه ی دیگری با مردی به نام پال شده که صاحب دو فرزنده!

ولی پیتر هم بیکار ننشسته و سعی کرده رابطه خودش را با نزدیکانش بهبود ببخشه و اخیرا دوباره با فلیشیا هاردی ملقب به گربه ی سیاه وارد رابطه شده است. ولی سایه ی اون اتفاق شوم و مرموز همچنان بر سر زندگی پیتر پارکر/مردعنکبوتی سنگینی میکنه و قراره در این داستان بفهمیم که واقعا چه اتفاقی افتاد ...

 

The Amazing Spider-Man #21 (#915 Legacy)

The Amazing Spider-Man #21 (#915 Legacy) -  کمیک بوک - اسپایدرمن- مردعنکبوتی

مترجم: آیدا هاتفی

ادیتور، گرافیست و برگردان کاور: محسن ثرایی

ناظر کیفی: مهدی ترابی مهربانی

لینک دانلود مستقیم (ترین بیت)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودبوی)

 

نظر شما درباره این داستان چیست؟ 

برای خواندن دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید.

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

رویداد "دارک وب" (DARK WEB) ترجمه شد + لینک دانلود

سری کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز با ترجمه فارسی

کمیک مشترک «مری جین» - «گربه سیاه» ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک های "گربه سیاه" ترجمه شد + لینک دانلود

سری جدید کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز به نویسندگی زب ولز و طراحی جان رومیتا جونیور منتشر میشود!

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره "گربه سیاه" (BLACK CAT) بدانید

10 حقیقتی که فقط طرفداران کمیک بوک راجع به «مری جین واتسون» (MARY JANE WATSON) می دانند

کمیک عروسی مرد عنکبوتی و گربه سیاه ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر از کمیک بوک "مرد عنکبوتی: گربه سیاه ضربه میزند" ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "مری جین شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی اقتباس های «مری جین واتسون» در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

10 داستان برتر با حضور مری جین (MARY JANE)

10 کمیک برتر با حضور گربه سیاه

رتبه بندی اقتباس های گربه سیاه در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

نسخه های عجیب و غریب از گربه سیاه در دنیای کمیک!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

RMB
#1 RMB 1402-01-31 14:10
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت عزیزانی که این کمیک رو ترجمه و ادیت کردند. بالاخره داستانی که خیلی منتظرش بودم رسید، داستانی که نشون میده چرا پیتر به بدبختی (برای چندمین بار) افتاده با این تفاوت که رابطه پیتر و مری جین برای همیشه بهم خورد و مری جین ازدواج کرد، همه قهرمانا با پیتر مشکل خوردن و ازش شاکین مخصوصا چهار شگفت انگیز که مثل خانواده دومه پیتره. تو این شماره فقط میشه فهمید کسی باعث این مشکلاته کسی نیست جز مرد خط خطی (که نمیشناسمش چون داستان قبلیش با پیتر رو نخوندم ) که میخواد فرستنده خدایی بنام وایپ بشه که قبلا پیتر جلوش رو گرفته بود و نذاشته بود بشه؛ برای همین پیتر رو برای قربانی شدن و یک نفر دیگه رو که احتمالا مری جین باشه برای قربانی شدن انتخاب میکنه و یه جورایی هردو رو به یک آینده ناگوار میفرسته. امیدوارم شماره بعدی داستان بهتری داشته باشه ولی هرچقدرم که داستان های خوبی باشن این اتفاقات بین پیتر و ام جی رو توجیه نمیکنه. آقای زب ولز تا الان داستانای خوبی برای مردعنکبوتی نوشته ولی بیشتر از اون فقط جنجال الکی درست کرده مثل داستان شماره 900 مردعنکبوتی که خیلی سطحی و آبکی بود و صرفا سرگرم کننده بود یا ماجرای عشقی پیتر و فلیشیا تو شماره های قبل که بنظر من نچسب و زورکی بود تا جای خالی ام جی رو پر کنن. امیدوارم داستانای بهتری از مردعنکبوتی رو در آینده داشته باشیم و از لذت ببریم.
با تشکر
نقل قول کردن
hasan mehrabian
#2 hasan mehrabian 1402-01-31 15:03
خسته نباشید
ای کاش سری جدید کمیک های مایلز مورالز هم ترجمه و ادیت میکردید(با اینکه سری ۲۰۱۸ اون به نظرم واقعا افتضاح و کلیشه ای بود)
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#3 The amazing spiderman 1402-01-31 15:14
اوه اوه اوه عجب چیزی بود :eek:
فک کنم باید مقاله ی چندش آورترین دشمنان اسپایدرمن رو آپدیت کنید استاد :-?
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1402-01-31 15:25
به نقل از hasan mehrabian:
خسته نباشید
ای کاش سری جدید کمیک های مایلز مورالز هم ترجمه و ادیت میکردید(با اینکه سری ۲۰۱۸ اون به نظرم واقعا افتضاح و کلیشه ای بود)

اون که افتصاح و کلیشه ای نبود ولی دیگه عمرا سری جدید براتون ترجمه کنیم
اینهمه وقت و پول هزینه میکنیم کمیک رایگان براتون اماده میکنیم با بهترین کیفیت اون وقت هیشکی نظری نمیده و تشکری نمیکنه
همین سری های فعلی مثل کارنیج و ونوم رو هم تو رودروایسی افتادم داریم ادامه میدیم وگرنه ولش کرده بودم
بسه دیگه بابا. ۱۰ سال بیشتر صبح و شبم رو وقف سایت کردم بدون یک ریال درآمد . دیگه بسه ...
امیزینگ ها ی جدید و قدیمی و التمیت رو هم از روی ادای احترام و وظیفه به مردعنکبوتی محبوبمه که داریم کار میکنیم
نقل قول کردن
Mr.A.B
#5 Mr.A.B 1402-01-31 18:52
به نقل از mtm:
به نقل از hasan mehrabian:
خسته نباشید
ای کاش سری جدید کمیک های مایلز مورالز هم ترجمه و ادیت میکردید(با اینکه سری ۲۰۱۸ اون به نظرم واقعا افتضاح و کلیشه ای بود)

اون که افتصاح و کلیشه ای نبود ولی دیگه عمرا سری جدید براتون ترجمه کنیم
اینهمه وقت و پول هزینه میکنیم کمیک رایگان براتون اماده میکنیم با بهترین کیفیت اون وقت هیشکی نظری نمیده و تشکری نمیکنه
همین سری های فعلی مثل کارنیج و ونوم رو هم تو رودروایسی افتادم داریم ادامه میدیم وگرنه ولش کرده بودم
بسه دیگه بابا. ۱۰ سال بیشتر صبح و شبم رو وقف سایت کردم بدون یک ریال درآمد . دیگه بسه ...
امیزینگ ها ی جدید و قدیمی و التمیت رو هم از روی ادای احترام و وظیفه به مردعنکبوتی محبوبمه که داریم کار میکنیم


"افول اسپایدی؟ احتمالا نه"
سلام خدمت همگی
خیلی وقته که تو سایت نظری ندادم، حتی یادم هم نمیاد آخرین بار کجا و روی چه مطلبی نظر دادم، اما تو این چند مقاله آخری نظر آقای ترابی و ابراز ناراحتی و نارضایتیشون منو واداشت به اینکه بیام و یه چیزایی بنویسم. فقط یه مورد ، این متن قراره طولانی بشه و تقریبا مقدمه طوره و احتمالا توی دو تا کامنت بخوام بحثو جمع کنم پس حالا این مقدمه رو سرسری هم مطالعش کنید مهم نیست 8)
احتمالا اشتباه نکرده باشم اگر بخوام خودمو جزو قدیمی های سایت حساب کنم، نزدیک به 7 یا 8 سال شده که من سایت اسپایدی رو میشناسم و مطالب سایت رو دنبال میکنم (از زمانی که تم سایت فکر میکنم سفید و نارنجی یا یه همچین چیزی بود ، و اولین کمیکایی که تو سایت دیدم و یسریاشو خوندم دور و بر زمان ارک اسپایدرمن برتر و امیزینگ اسپایدرمن 1 که بعدش اومد و اینها بود فکر میکنم).
من قطعا جزو دنبال کننده های پروپاقرص سایت نبودم و نیستم جوری که یعنی هر روز سایت رو چک کنم و همه کمیک هارو بخونم و نظر بدم، نه ، ولی میتونم بگم که در این حد دنبال کننده سایت بودم که بگم تا 70 60 درصد مقالات سایت رو نگاه کرده باشم، و از بحثای سایت و مسائلش با خبر باشم و یسری چیزای دیگه و بوده زمان هایی مثل اینفینیتی وار و اند گیم که شاید روزی چند بار یا یه بار حداقل سایت و کانال رو برای اخبار و مقاله ها و پیش بینی ها چک میکردم.
بگذریم و بریم سر اصل مطلب ... "وضعیت سایت"
سایت اسپایدی اولین و با این کیفیت میشه گفت تنها سایت کمیک بوکی ایران هست، اما محبوبیت سایت تنها به این علت نیست که اولین و یا تنها سایت کمیکی ایرانه
چرا که اگر یکم انالیز کنید متوجه میشید که توی مسائل سرگرمی مثل موضوع خود سایت در اکثر مواقع وقتی سایتی ، پیجی ، کانالی ، مجله ای و یا هر چیز دیگه ای شروع به کار میکنه با فاصله اندکی چندین سایت ، پیج و ... دیگه پیرامون همون موضوع (اگر دقیقا موضوع یکسان رو انتخاب نکنند) به وجود میان. مثل همین شرکت های کمیکی ؛ ماول هست دی سی هست ایمیج هست و ... به علاوه شرکت هایی که اومدن و به هر دلیلی از بین رفتن و یا شرکت های ناشناسی که بودن و الانم وجود دارن اما خیلی شناخته شده و پر مخاطب نیستن.
این قضیه تو دنیای انیمیشن ، فیلم ، محتوای اینستاگرام و غیره هم به خوبی مشخصه که وقتی یک شرکت یا سایت یا ... میشه "تنها سایت فلان چیز" علتش در 90 درصد مواقع این نیست که دیگه هیچ کسی اراده قدم گذاشتن توی مسیر مشابه اونو نکرده و یا براش رقیبی به وجود نیامده یا نمیاد بلکه یکی از بزرگترین علت هاش اینه که اون شرکت ، سایت یا هرچی به حدی کیفیت بالایی داره که حتی اگر شرکت های دیگه بیان باز هم به عنوان رقیبش به حساب نمیان . مثل دیزنی تا مدت زیادی "تنها" بود ، درسته شرکتای دیگه هم انیمشین میساختن اما رقیبش نبودن حتی اگر تولیداتشون شاهکار بود هم باز در مسائلی مثل کمیت تولید یا مخاطب دیزنی به راحتی گوی برتری رو ربوده بود بدون اینکه نیازی به رقابت داشته باشه ، تا اینکه بعد مدت ها پیکسار یا دریم ورکس و ... با کیفیت و قدرت و خلاقیت بسیار بالایی در حد خود دیزنی و حتی شاید فراتر وارد این عرصه شدن و همین کیفیت و قدرت و خلاقیت و ... بود که باعث موندنشون و پیشرفت و مسائل دیگه این شرکت ها توی دنیای انیمیشن شد (این قضیه دیزنی و ... کاملا سطحی مطرح شد و صرفا جنبه مثالی داشت و جنبه تحلیلی و تاریخی پشتش نیست ، اگر توی این مسائل مطالعه ای داشتید و احتمالا ایراداتی توی این مثال بنده بود اول اینکه خیلی جدیش نگیرید همونطور که گفتم مثاله و تو مثال مناقشه نیست ، ثانیا حتما خوشحال میشم اکر جایی رو اشتباه و خلاف واقعیت بیان کردم بگید و اصلاح کنید ، ممنون)
حالا چرا این همه خط حرف زدم؟ برای اینکه برسیم به اینکه چی شد که سایت اسپایدی شد "تنها سایت کمیک بوکی ایران" حتی الان که شاید بشه گفت دوران افول از لحاظ نظرات و همکاری مخاطبین سایت هست هم سایت این عنوان رو یدک میکشه و تفاوتی توش به وجود نیومده.
به نظر من یکسری مسائل و یکسری فاکتور ها باعث برتری سایت اسپایدی هست که عرض میکنم خدمتتون
1 : رایگان بودن ؛ بسیار مهم و حرکت بسیار درست مدیران سایت علاوه بر اینکه حتی باعث زحمت و ضرر توی این همه سال بوده
2 : آپدیت بودن و پر محتوا بودن (از نظر کمیت)؛ این حتی از اولی هم مهم تره به نظرم ، چون هستند سرویس های رایگانی که محتوایی برای ارائه ندارند ، شما در نظر بگیرید اسپایدی ماهی یه مقاله و دو تا کمیک میزاشت ، باز هم اقبال الان رو میداشت ؟ احتمال بالا خیر
3 : کیفیت بالا و پر محتوا بودن (از نظر کیفیت) ؛ تولید جنس آشغال و بی کیفیت مخاطب دائمی نمیاره ، ممکنه گذرا مخاطب و هوادار جذب کنه اما برای 10 سال اونم سایتی مثل اسپایدی اگر قرار بود شر و ور تولید کنه الان چندیدن سالی می شد که اسپایدی ای وجود خارجی نداشت
4 : خلاقیت و تنوع و جذابیت : محتوای تکراری و بی خلاقیت مساویه با عدم جذابیت که توی اسپایدی با انواع مقالات مثل ایستراگ ، چیز های جالبی که ... و خلاقیت هایی که توی نحوه نوشتن و مسائل دیگه وجود داره تونسته این جذابیت رو تولید و حفظ کنه
خب ؟ این همه مطلب آخرش چی ؟
این مسائلی که گفتم مقدمه بود برای ادامه حرفام ، شاید مقدمه از خود اصل مسئله طولانی تر بشه نمیدونم ، به هر حال تا اینجا چهار تا ویژگی اسپایدی که باعث اقبال مخاطب شده بود از نظر بنده رو گفتم ، البته اینها ویژگی هایی اند که از اول ثابت بودن یا حتی بهتر شدن اما یسری ویژگی یا حداقل مسائلی به نظر بنده با گذر زمان تغییر کردن یا به اجبار شرایط عوض شدن یا حذف شدن که شاید شاید یسری از دلایل نارضایتی آقای ترابی و مدیران سایت رو توی اینها بشه پیدا کنیم
ممنون از اینکه زمان گزاشتید و مطالعه کردید دوستان ، سعی میکنم تو کامنت بعدی سریعتر ادامه بحثم رو هم بگم و بعدشم منتظر نقد دوستان و نظرات دوستان برای این مطلبم هستم . متشکر
نقل قول کردن
Midnight son
#6 Midnight son 1402-01-31 22:52
سلام و خسته نباشید میگم به خانم آیدا هاتفی آقای محسن ثرایی و استاد ترابی
ممنون که یه کمیک دیگه رو برامون هدیه دادید اونم به بالاترین کیفیت
کمیک رو کامل نخوندم یه بهتره بگم فقط سه صفحه ای که توی اینستاگرام بود رو فقط خوندم ولی یه نظری دارم
مارول انگار داره دوباره داستان های اسپایدی رو خراب میکنه
حس میکنم قراره شاهد یه چیزی شبیهomdباشیم با توجه یه اینکه فیلیشیا رو دارن به زور وارد زندگی پیتر میکنند اونم فیلیشیایی که بعد از اینکه فهمید زیر ماسک اسپایدرمن خفن اش پیتر پارکر یه خرخون با زندگی معمولی حالش گرفته شد
میشه گفت مری جین و پیتر تقریبا توی یه سطح بودن ولی پیتر حتی با فیلیشیا از نظر طبقاتی هم فاصله زیادی داره
الان مری جین که بعد از کمیک های اسپنسر تبدیل یه اون مری جین دوست داشتنی همیشگی شده بود
شوهر و دوتا بچه داره
به نظر من هیچ دلیلی اون قدر ها منطقی نیست که بتونه طرفدار هارو به خاطر این جدایی قانع کنه
اما شماره های قبلی هم به نظر من خیلی جذاب نبودن که منتظر باشی ببینی آخرش چی میشه به جز داستان های پادشاه شدن بن که اونم چون حواس رو یکم از اتفاق های بین پیتر و اطرافیان اش پرت میکنه
بازم تشکر میکنم از همه عوامل سایت اسپایدی که هوای ما طرفدار ها رو با ترجمه ها و مقالات شون دارند :roll:
نقل قول کردن
best of the best
#7 best of the best 1402-01-31 23:07
به نقل از mtm:
به نقل از hasan mehrabian:
خسته نباشید
ای کاش سری جدید کمیک های مایلز مورالز هم ترجمه و ادیت میکردید(با اینکه سری ۲۰۱۸ اون به نظرم واقعا افتضاح و کلیشه ای بود)

اون که افتصاح و کلیشه ای نبود ولی دیگه عمرا سری جدید براتون ترجمه کنیم
اینهمه وقت و پول هزینه میکنیم کمیک رایگان براتون اماده میکنیم با بهترین کیفیت اون وقت هیشکی نظری نمیده و تشکری نمیکنه
همین سری های فعلی مثل کارنیج و ونوم رو هم تو رودروایسی افتادم داریم ادامه میدیم وگرنه ولش کرده بودم
بسه دیگه بابا. ۱۰ سال بیشتر صبح و شبم رو وقف سایت کردم بدون یک ریال درآمد . دیگه بسه ...
امیزینگ ها ی جدید و قدیمی و التمیت رو هم از روی ادای احترام و وظیفه به مردعنکبوتی محبوبمه که داریم کار میکنیم

استاد تو رو خدا تجدید نظر کنید :cry:
هیشکی و واقعا هیشکی نیست اینقدر خوب و دقیق مقاله بنویسه و کمیک ترجمه کنه. بقیه یا پولی ن یا محتوای اشتباه و غیر دقیق دارن. بهتون التماس میکنم . این همه سال تنها دلخوشیم شما بودین و این سایت :cry:
نقل قول کردن
best of the best
#8 best of the best 1402-01-31 23:09
به نقل از hasan mehrabian:
خسته نباشید
ای کاش سری جدید کمیک های مایلز مورالز هم ترجمه و ادیت میکردید(با اینکه سری ۲۰۱۸ اون به نظرم واقعا افتضاح و کلیشه ای بود)

مرد حسابی! تو صفحه کمیک امیزینگ عوض اینه نظر بدی درباره کمیک میای درخواست کمیک مایلز میدی؟!
راست میگن دیگه شماره های پایانی سری قبلی مایلز هیشکی حتی یه نظر نمیداد. این همه کمیک از مایلز ترجمه شد. کمیک مایلز the end/ یا حتی مایلز وات ایف ولی هیشکی نظر نمیداد. اون وقت با کمال پررویی میای هم نظر پرت و پلا راجع به سری قبلی میدی هم سفارش سری جدید میدی
؟!!!!!!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
Mr.A.B
+1 #9 Mr.A.B 1402-02-01 00:23
"افول اسپایدی؟ احتمالا نه" ادامه
خب داشتیم درباره علل اقبال اسپایدی میگفتیم که چهار مورد رو گفتم و گفتم که این موارد افت که نکردن که هیچ بعضا بهتر هم شدن ، اما الان یسری موارد دیگه رو عرض میکنم که حالا به نظر بنده شاید یک مقدار افت کردن بنا به دلایلی یا بنا به شرایطی که یسریاش معلومه و یسریاش هم نه. و در آخر هم سعی میکنم پیشنهاداتی هم از خودم مطرح کنم ، باشد که مفید افتد . 8)
5 : تنوع عقاید، نظرات و نوشتار : اسپایدی از اول خب طبیعتا سوگیری به سمت اسپایدرمن و مارول رو داشت ( اسم سایت اسپایدیه خب :-* ) ولی خب مطالب مرتبط و مهم برای شخصیت های دیسی و ایمیج و دارک هورس و IDW (ناشر فعلی لاکپشت های نینجا از سال 2009) رو هم نوشته و مینویسه و این باعث این تنوع عقاید و نوشتار میشه ، چون یسری از نویسندگان به یکسری از شخصیت ها و مسائل علاقه دارند و در یسری مسائل تبحر دارند که طبیعتا میرن سمت اون موضوعات ، این مسئله تنوع نظرات اما قبلا بسیار بولد تر بود ، قبلا منظورم قبل از جدا شدن عمو مختار و اون جریانات بود ، دلیلشم واضحه توی اون زمان ها مقالاتی نوشته میشد از دید مدیرانی مثل عمو مختار و دیگر افراد که نه صرفا ترجمه بود و نه لزوما موافق نظرات بقیه ، درواقع در گذشته به نظرم نیمچه ساید های بیشتری وجود داشت اما الان به دلایلی که گفتم و احتمالا به دلایل دیگه ای که نمیدونم این نیمچه ساید ها تا حد بالایی حذف شدن و این عدم کشمکش داخل سایت بین افراد طبیعتا میل به نظر گذاشتن و مشارکت رو کم میکنه ، چرا؟ چون کشکمش بین گروهی هم فانه هم تماشا ;-) . هم حال میده ، هم اطلاعات رد و بدل میشه ، هم نظرات مختلف بیان میشه ، هم مخاطبی که حتی نظر نمیده رو وادار به فکر میکنه که مثلا بر فرض الان بحث بین سه تا اسپایدرمنه ، کدومشون بهتر بودن،چرا؟ من با کدوم حال کردم ؟ و حالا این قضایا رو تعمیم بدید به ده ها بحث دیگه که میتونه پیش بیاد و ...
اما متاسفانه ساید الان تقریبا داره یکدست میشه یعنی حداقل من اختلاف دیدگاهی ، بحثی یا کامنت و کامنت بکی نمیبینم (اگرم باشه بسیارمحدود شده نسبت به گذشته)

6 : صمیمیت و ارتباط با مخاطب : پاسخ داده شدن به کامنت ها بسیار چیز لذت بخشیه مخصوصا توی فندوم ها و توسط مدیران و نویسندگان فندوم و سایت . در حال حاضر آقای ترابی در مقایسه با خیلی از سایت ها و فندوم ها کولاک کردن و اصلا این حچم از پاسخ به کامنت ها مرسوم نیست، اما با این حال این قضیه رو نادیده گرفت که این حرکت در مشارکت مخاطب بسیار بسیار موثره ، صمیمیت و برهم کنش بین اعضا و مدیران و نویسندگان در گذشته بسیار بیشتر از ها بود ، به علل مختلف یک اینکه تعداد مدیرانی که بودند و این کار رو میکردند بیشتر بود یعنی شما علاوه بر آقای ترابی ، عمو مختار رو هم داشتید و به علاوه چند نفر دیگه که هر کدوم از این مدیران محترم اندازه 2 3 برابر کل پاسخ به کامنت های الان سایت ، کامنت جواب میدادن و کامنت میذاشتن.
علت دوم اینه که مدیر ها قبلا مثل آقای ترابی شناخته شده بودند . یعنی چی؟ یعنی الان بالای کامنت مینویسه mtm اکثر قریب به اتفاق کاربران سایت میدونن که این کامنت آقای ترابیه ، آقای ترابی مدیر و موسس سایته و بسیاری مسائل دیگه ، اون موقع این قضیه درباره تعداد بیشتری صدق میکرد ؛ عمو مختار ، میرابیلیس ، نیوگابلین و حتی مدیرانی که الان هستن و قبلا هم بودن مثل Ehsan Spider هم در گذشته برای کاربران شناخته شده تر بودند و پاسخ که میدادن مشخص بود که بالاخره مدیر یا نویسنده سایته که پاسخ داده و این حس ارتباط بیشتری میداد بین اعضای سایت و خود سایت و مدیرانش

7 : کاراکتر و شخصیت داشتن سایت : اینهمه پیج توی اینستا هستن و این همه کانال توی تلگرام هستن اما پیج ها و کانال هایی برای ما جذابیت بیشتری دارند که میدونیم پشتشون کیه ، صاحب پیج یا صاحب کانالی که حتی اگر جلوی دوربین نیاد و دیده نشه و حتی صداش هم شنیده نشه و صرفا از راه کلمات و تصاویر محتوا تولید کنه اما حضورشو برای مخاطب نشون میده ، نشون میده من هم یه انسانم اینجا نشستم پیج دارم یا کانال دارم ، حالا اینو مقایسه کنید با مثال واضح کانال ها یا پیج هایی که ادمینش و خود پیج و کانل شخصیت نداره یعنی کانال های خبری و پیج های زرد اینستا که درباره بازیگرا و غیره مطلب میزارن ، پیج صرفا یسری پست داره تو بیو معلوم نیست کی صاحب پیجه تو کامنتا پاسخ های خشک ادمین طور وجود داره ، تو کپشن علائمی از صمیمیت و اینکه منم انسان هستم مثل شما نیست و نتیجتا پیج یا کانالی را داریم که صرفا پست میزاره و مخاطب ارتباط خاصی باهاش برقرار نمیکنه حتی اگر کاناله یا پیجه یهو از بین بره هم نصف بیشتر مخاطباش شاید نفهمن که دیگه پستای این پیج یا کانال براشون نمیاد
سایت اسپایدی تا حد خوبی این شخصیت سازی رو انجام داده و آقای ترابی و مدیران و حتی بعضی از کاربرا هم توی این قضیه نقش دارن اما باز نسبت به گذشته این قضیه کم شده و یسری از شخصیت های سایت یا جدا شدند یا به نحوی کمرنگ شده حضورشون و این مسئله میتونه باعث کاهش ارتباط و نظر گذاشتن های سایت شده باشه ، در حال حاضر فکر میکنم از مدیران اسپایدی که هنوز هم اون شخصیت و شناخته شدگی رو در سایت دارن آقای ترابی ، خانم عفتی و ساداتی فر و آقای رجبی و یکسری دیگه از مدیران محترم هستند (مطلب شماره 6 هم در باره همین مدیران صدق میکنه ) و خیلی از نویسندگان توی بخش کامنت و برای مخاطب شناخته شده نیستند

8 : بامزه ، فان و مفرح بودن : این مورد رو نمیتونم بگم خیلی اختلاف فاحشی از گذشته تا الان توش به وجود اومده اما کمی کمتر شده ، شاید اثرش به اندازه قبلی ها نباشه اما به نسبت چیز مهمی حساب میشه
مقالات سایت همچنان با همون زبان نه چندان خشک و جدی و همراه شوخی و ... نوشته میشن که خوبه و تغییری نکرده ، بحث من این مسائل تو ابعاد بزرگترشه ، مثل مقالاتی که در گذشته نوشته میشد و جنبه فان و کل کل بین گروهی بین افراد و نویسنده ها رو داشت و انحصارا مال اسپایدی دات آی آر بود ، مثل مقاله معرفی نویسنده ها ( مردان عنکبوتی رو بشناسید) یا مقاله های گفتگو های با نویسندگان یا مناظره های با هم دیگه یا تیکه هایی که به یک دیگر توی مقالات یا تیتر مقالات انداخته می شد ( مثلا : ًمنا عمو مختار ضایع شد) یا مسائل دیگه
برای مثال این قضیه "احد عبد خدایی" که خانم ساداتی فر اشاره کردند می شد بشه یه مقاله یا حتی دو تا یا حداقلش بیشتر بهش پرداخته شه توی کامنت یا ...

اینها به نظرم اهم مسائل بود که عرض کردم و حالا یسری پیشنهاد که از نظر بنده ممکنه کارا باشند رو عرض میکنم
موارد 1 تا 4 که هیچی
مورد 5 و 6 و 7 اینها نیازمند به نظرم ورود مدیران و نویسندگان جدید بازگشت قدیمی هاست . اگر این مسئله نیازمند زمان هست یا امکان پذیر نیست به نظر بنده دو مورد حتما نیازه که انجام بشه ، یک شناخته شدن مدیران و نویسندگان فعلی (حتی شده با یک تیک یا علامتی کنار اسم در بخش کامنت ها و اضافه شدن بیوگرافی با کلیک مثلا روی پروفایل یا در یک بخش جداگانه مثل درباره ما و تبلیغ و تاکید روی این موارد تا ایجاد شناخت و صمیمیت) و مورد دوم ارائه دیدگاه های مختلف ، امیدوارم باعث دلخوری نشه اما چیزی که در سایت دیده میشه در اکثر مواقع ، در کامنت ها و در مقالات صرفا دنباله روی و جا پای جای آقای ترابی گذاشتنه ، مورد جدید ، یا بحث مناقشه بر انگیزی خیلی تک و اندک نسبت به گذشته دیده میشه در سایت و من حداقل دو قطبی ای که در سایت ندیدم هیچ ، در جاهایی که یه نظر متفاوت یا مخالف مطرح میشه مثلا آقای الف میگه "به این علل من این طوری میبینمش" و آقای ترابی پاسخ میدن "نه مثلا دلایل فلان و بهمان من اینجوری برداشت نمیکنم" و طبیعتا در حالت معمول توی یک فندوم در اکثر مواقع (اگر نظر کلا چرت و پرت نباشه) باید دو ساید و یا حداقل یه گفتگوی معمولی به وجود بیاد و حداقل هر سایدی 10 یا 20 درصد از افراد رو در طرفش داشته باشه لازم هم نیست که قانع بشه کسی صرفا حرفشون رو میزنن ، اما اخیرا تو سایت 95 درصد موارد این چنینی اولا از طرف مدیران دیگه پاسخ داده نمیشن اکثر مواقع و منتظر پاسخ آقای ترابی هستند و بعد از پاسخ آقای ترابی ، قضیه اینجوری میشه که 10 نفر بدون دلیل یا با دلایل نه خیلی جذاب صرفا شروع به کوبیدن ساید مخالف میکنن ، و این اصلا برای سایت قشنگ نیست و طبیعیه که در این مواقع ( مخصوصا وقتی هیچکس طرف فرد مخالف رو حتی با گفتن جمله ای که جو رو آروم کنه نمیگیره) اون فرد یا افراد دیگه نه جرات و نه رغبت کامنت گذاشتن رو داشته باشن و کامنتا جای نقد یا صحبت هایی که بحث راه بندازه تبدیل بشه به یسری تشکر خالی یا اصلا کامنت نذاشتن و صرفا دیدن مطالب سایت .
تنوع نظرات در سایت لازمه ، در مورد یک موضوع واحد در اکثر مواقع اختلاف دیدگاه هست ، یک نفر یه جور میبینه نفر دیگه یه جور اما متاسفانه الان در سایت اون تنوعه و اون اختلافه مشهود نیست و انگار یه راهی کشیده شده همه از اون راه هی یکسری مسائل رو تکرار میکنن و نظر مخالفی که هیچ نظرات مختلف هم داره کم میشه ، سوالات کم میشه ، به طبع اون مشارکت هم میاد پایین و کامنت ها به جای بحث و گفتگو و سوال و جواب خیلیاش شده تشکر و وصف و مدح

در مورد مورد 8 به نظرم در ما بین موارد دیگه کم کم میشه اصلاحش کرد و بعد از اینکه مثلا یه مقدار موارد بالا به حالت درست تری رسید کَم کَمَک با شکل گرفتن اون کامیونیتی داخل سایت و بیشتر شدن ارتباطاتش این مورد هم برطرف میشه

یکسری پیشنهاد دیگه هم هست که بگم و عرضم تمام
سایت از اولش درامدی نداشته ، قصد آقای ترابی از تاسیس سایت و بچه های نویسنده و مترجم و ادیتور و ... هم درامد نبوده ، عشقی کار کردن و میکنن ، اما خب یه جاهایی ممکنه که این عدم سود دهی مالی به علاوه هزینه های نگهداری و هاست و ... اذیت کنه
من فکر میکنم سایت میتونه یسری تبلیغات حداقلی رو قبول کنه ، دو طرف سایت نوار خالی هست که مزاحم هم نیست ، میشه تبلیغاتی قرار داده بشه نه خیلی زیاد که مخاطبو اذیت کنه ، در حد متعادل

مورد دوم میشه سایت یسری از مطالبش رو سمت پلتفرم هایی مثل یوتوب ببره و تو سایت اینو تبلیغ کنه ، بسیاری از مردم الان به یوتیوب دسترسی دارن و مشکلی وجود نداره در حالت خیلی از مردم از فیلترشکن برای تلگرام و اینستا استفاده میکنن پس یوتیوب هم قابل دسترسه و جذابیت های خودشو داره علاوه بر درامدی که میتونه برای سایت بیاره برای پیشرفت سایت
و موارد دیگه از این قبیل

مورد بعدی عدم تبلیغ سایت هست حداقل در این چند سال اخیر بنده جذب مخاطب به کانال یا سایت ندیدم آنچنان که حتی تو این چند ساله کانال از 20 کاشده 11 و خورده ای
از این تعدادی که سایت رو میشناسن اگر قرار بود تعداد بیشتری بیان و عضو سایت بشن تو این زمان اومده بودن ، طبیعیه که سایت و کانال مخاطب از دست بده و یا مخاطب بگیره اما سایت باید توی تلگرام و اینستاگرام تبلیغ بشه ، توی تلگرام که تبلیغی وجود نداره با اینکه اخبار بیشتر و سریعتری قرار داده میشن ، توی اینستا هم ظاهرا پیج سایت بسته شده یا من ندیدمش حداقل الان که سرچ کردم
سایت هاییی هستند در زمینه فیلم و غیره مثل همین موارد با مقالاتی به مراتب سطح پایین تر که به خاطر تبلیغات و ظاهر کار مخاطبای بیشتری به دست آوردند و قطعا اسپایدی هم از این قضیه مستثناء نیست و باید تبلیغ بشه در اینستا ، تلگرام یا یوتیوب و اینجوری افارد علاقمند بیشتر میشناسن یا اونایی هم که از قبل آشنا بودن بیشتر سر میزنن به سایت
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1402-02-01 00:55
#۹:
فقط یه نکته، تعداد اعضای کانال تلگرامی ۱۴ k بود ، نه ۲۰ k
نقل قول کردن
Mr.A.B
+1 #11 Mr.A.B 1402-02-01 01:02
"افول اسپایدی؟ احتمالا نه" ادامه 2
خب ظاهرا یکم بیشتر از دو تا کامنت شد :D
یک مقدار دیگه ادامه کامنت قبلی توضیحات رو عرض میکنم و عرضم تمام

در مورد کانال تلگرام ، علاوه بر بحث تبلیغی که گفتم ، کانال تلگرام در واقع خودش صرفا خبررسانی شده و ارتباطی با مخاطب یا بر همکنشی بین ممبر ها با ادمین یا با خودشون وجود نداره ، کامنت ها بسته ، آیدی ارتباطی ای وجود نداره ، ری اکشن های محدود ، نظر سنجی و بقیه پیام های تعاملی اصلا وجود ندارن و کلا کار خاصی غیر از خبر رسانی نمیکنه با این که بسیار بسیار پتانسیل بالایی درش نهفتس برای جذب مخاطب
از تعامل بین ادمین و ممبر ها و بین ممبر ها گرفته تا امکان ایجاد یک آرشیو تولیدات مارول و اسپایدرمن علاوه بر سایت در تلگرام و حتی وقتی افراد بببینن این آرشیو توی سایتم هست مثل انیمیشن ها ، برای راحتی دانلود میان سمت سایت و مخاطبین سایت هم افزایش پیدا میکنن در کل خیلی کار ها هست که کانال تلگرام میتونه انجام بده


توی اینستا بسیار فضا برای جذب مخاطب زیاده ، کانال هایی رو من دیدم که فضای کار اصلیشون تلگرامه اما توی اینستا دنبال کننده های بیشتری دارند

تولید محتوا ها مثل نقد هاتون در یوتیوب با حضور خود آقای ترابی یا دیگر مدیران سایت بسیار میتونه جذاب باشه و باعث جذب مخاطب بشه ، زمان بیشتری نسبت به متن نیاز داره اما اگر تیمی هم برای یوتیوب داشته باشید که همسو باشه و اعضای سایت هم مثلا اکثرا یا گاها بیان و تولیدات مخصوص خودش مثل چیزایی که مرسومه مثل ری اکت ، نقد ، مصاحبه ، فکت و غیره تولید بشه هم جذابه ، هم درامدیست برای سایت هم خودش تا حدی تبلیغه خود به خودیه و هم وسیله ای برای تبلیغ پیج و کانال و سایت اسپایدی هست.

فکر میکنم شاید لایک و دیسلایک کامنت های سایت هم بتونه جذاب باشه ، ظاهرا قبلا بود الان ظاهرا دیگه نیستن و یه مورد دیگه آواتار های کاربرا توی بخش کامنت هم جذابیت بصری خاص خودشو داره اگر کلا برای همه معلوم باشه هم جذابه( یه لحظه به نظرم اومد گفتم اینا رو هم مطرح کنم)

مورد بعدی اگر اینکه یسری موارد مثل عضویت راحت تر باشه و مثلا جای ایمیل ، توی خود سایت درخواست بدن و یا یسری امکانات دیگه که بر حسب تشخیص دست اندرکاران سایت برای جذابیت و راحتی بیشتر سایت (حتی شاید در حد ظاهری ، نه لزوما کاربردی یعنی برا قشنگی و حس خوب یسری چیزا اضافه شه که شاید لزوا کاربردی هم نباشه یا استفاده هم نشه) میتونه اضافه شه و جذاب باشه

و در آخر هم مواردی مثل اینکه خود سایت کمیک بنویسه ( قطعا هوادارانی به اندازه مدیران سایت داستان های ناگفته زیاد و درجه یکی از شخصیت هاشون ساختند و دارند) و موارد این چنینی احتمالا جذاب و باحال باشه

احتمال داره یسری از موارد قابل اجرا باشه نباشه و مسائل دیگه که دست اندر کاران سایت بهتر میدونن
و در آخر هم یه تشکر صمیمانه از آقای ترابی و بقیه مدیران و نویسندگان و دست اندرکاران سایت که 10 سال بدون ریالی درامد و سودی کار کردند و محتوا تولید کردند با بهترین کیفیت و رایگان

و در اخر "افول اسپایدی؟ فکر نمیکنم ;-) "
به امید اوج و موفقیت بیشتر و بالاتر سایت اسپایدی و دست اندرکارانش

ممنون که زمان گذاشتید و مطالعه کردید ، منتظر نظرات و نقد و صحبت هاتون هستم
متشکر
نقل قول کردن
Mr.A.B
#12 Mr.A.B 1402-02-01 01:09
به نقل از mtm:
#۹:
فقط یه نکته، تعداد اعضای کانال تلگرامی ۱۴ k بود ، نه ۲۰ k

ممنون بابت تصحیح، من تصور کردم که 20 کایی رو هم دیده بودم تو کانال که ظاهرا درست نبوده
اما در هر صورت در اصل مطلبی که عرض کردم تفاوتی به وجود نیومد : عدم جذب و حتی ریزش ممبر اندکی
منتظر نظرات دوستان مخصوصا خودتون هستم

تشکر
نقل قول کردن
Midnight son
#13 Midnight son 1402-02-01 13:50
به نقل از mtm:
به نقل از hasan mehrabian:
خسته نباشید
ای کاش سری جدید کمیک های مایلز مورالز هم ترجمه و ادیت میکردید(با اینکه سری ۲۰۱۸ اون به نظرم واقعا افتضاح و کلیشه ای بود)

اون که افتصاح و کلیشه ای نبود ولی دیگه عمرا سری جدید براتون ترجمه کنیم
اینهمه وقت و پول هزینه میکنیم کمیک رایگان براتون اماده میکنیم با بهترین کیفیت اون وقت هیشکی نظری نمیده و تشکری نمیکنه
همین سری های فعلی مثل کارنیج و ونوم رو هم تو رودروایسی افتادم داریم ادامه میدیم وگرنه ولش کرده بودم
بسه دیگه بابا. ۱۰ سال بیشتر صبح و شبم رو وقف سایت کردم بدون یک ریال درآمد . دیگه بسه ...
امیزینگ ها ی جدید و قدیمی و التمیت رو هم از روی ادای احترام و وظیفه به مردعنکبوتی محبوبمه که داریم کار میکنیم

استاد لطفا تجدید نظر کنید
کمیک هایی که شما ارائه میدید جزو بهترین های ایران اند و علاوه بر اون سایت تون یه آرشیو بلند بالا از دنیای تخیلی رو داره اسم شخصیت هارو وقتی به فارسی سرچ میکنیم اسپایدی جزو اولین سایت هاییه که بالا میاد
اینم فراموش نکنید امسال خیلی سر دانش آموزها شلوغه و الان هم یک ماه مونده به امتحان های پایانیه اون هایی ام که کنکور دارند دارند برای تیر آماده میشن اینا جزو دلایلی اند که کاربر ها دیکه کمتر توی سایت دیده میشن
لطفا تا تابستون صبر کنید و بعد تصمیم بگیرید
نقل قول کردن
spiderman amazing
#14 spiderman amazing 1402-02-01 17:42
به نقل از mtm:
به نقل از hasan mehrabian:
خسته نباشید
ای کاش سری جدید کمیک های مایلز مورالز هم ترجمه و ادیت میکردید(با اینکه سری ۲۰۱۸ اون به نظرم واقعا افتضاح و کلیشه ای بود)

اون که افتصاح و کلیشه ای نبود ولی دیگه عمرا سری جدید براتون ترجمه کنیم
اینهمه وقت و پول هزینه میکنیم کمیک رایگان براتون اماده میکنیم با بهترین کیفیت اون وقت هیشکی نظری نمیده و تشکری نمیکنه
همین سری های فعلی مثل کارنیج و ونوم رو هم تو رودروایسی افتادم داریم ادامه میدیم وگرنه ولش کرده بودم
بسه دیگه بابا. ۱۰ سال بیشتر صبح و شبم رو وقف سایت کردم بدون یک ریال درآمد . دیگه بسه ...
امیزینگ ها ی جدید و قدیمی و التمیت رو هم از روی ادای احترام و وظیفه به مردعنکبوتی محبوبمه که داریم کار میکنیم


سلام استاد واقعا شرایط زندگی سخت شده همه درگیر مشکلات هستن ولی واقعا در عین حال و تمام سختی ها یکی از دلخوشی های ما سایت شما و خود شما و مقاله ها کمیک ها و هرچیز یکه منتشر می‌کنید هستش لطفا کنار نکشید و پر قدرت مثل همیشه ادامه بدید به هرحال ما همه عاشق اسپایدرمن عشق بچگی هامون هستیم و هیچ جا بهتر از اینجا برای جمع شدن دور هم نیست
نقل قول کردن
Doc Ata
#15 Doc Ata 1402-02-02 00:23
به نقل از mtm:
به نقل از hasan mehrabian:
خسته نباشید
ای کاش سری جدید کمیک های مایلز مورالز هم ترجمه و ادیت میکردید(با اینکه سری ۲۰۱۸ اون به نظرم واقعا افتضاح و کلیشه ای بود)

اون که افتصاح و کلیشه ای نبود ولی دیگه عمرا سری جدید براتون ترجمه کنیم
اینهمه وقت و پول هزینه میکنیم کمیک رایگان براتون اماده میکنیم با بهترین کیفیت اون وقت هیشکی نظری نمیده و تشکری نمیکنه
همین سری های فعلی مثل کارنیج و ونوم رو هم تو رودروایسی افتادم داریم ادامه میدیم وگرنه ولش کرده بودم
بسه دیگه بابا. ۱۰ سال بیشتر صبح و شبم رو وقف سایت کردم بدون یک ریال درآمد . دیگه بسه ...
امیزینگ ها ی جدید و قدیمی و التمیت رو هم از روی ادای احترام و وظیفه به مردعنکبوتی محبوبمه که داریم کار میکنیم

استاد من هیچ حقی برای تعیین و تکلیف به شما ندارم و حتی واقعا کوچکتر از اونم که به گرد پای شما هم برسم.ولی خواهش می کنم لطفا سری جدید ترجمه کنید و دست از این سایت نکشید.
می خواهم بگم که اگر سایت شما نبود خیلی هامون اصلا یا با کمیک آشنا و علاقه مند نمی شدیم و خیلی چیز ها از شما و سایتتون یاد گرفتیم(مثلا خود من با این سوتی های وحشتناکم :lol: که شما راهنماییم کردید و بعضی از افکار غلطم اصلاح شد ).همین الانشم تعداد کسایی که به کمیک در کشور ما علاقه مندن نسبتا از کشورهای دیگه کمتره... نمیدونم اگر شما به اینکار ادامه ندید دیگه چقدر تعداد این افراد کم میشه(یا اینکه افکار غلط رواج پیدا میکنه و هیتر های الکی بوجود میان یا ...)
spidey forever
نقل قول کردن
hasan mehrabian
#16 hasan mehrabian 1402-02-04 08:18
به نقل از best of the best:
به نقل از hasan mehrabian:
خسته نباشید
ای کاش سری جدید کمیک های مایلز مورالز هم ترجمه و ادیت میکردید(با اینکه سری ۲۰۱۸ اون به نظرم واقعا افتضاح و کلیشه ای بود)

مرد حسابی! تو صفحه کمیک امیزینگ عوض اینه نظر بدی درباره کمیک میای درخواست کمیک مایلز میدی؟!
راست میگن دیگه شماره های پایانی سری قبلی مایلز هیشکی حتی یه نظر نمیداد. این همه کمیک از مایلز ترجمه شد. کمیک مایلز the end/ یا حتی مایلز وات ایف ولی هیشکی نظر نمیداد. اون وقت با کمال پررویی میای هم نظر پرت و پلا راجع به سری قبلی میدی هم سفارش سری جدید میدی
؟!!!!!!!!!!!!!!!

جوابتو مفصل داده بودم که نمیدونم چرا کامنتم منتشر نشد پس دیگه وقت نمیزارم و خلاصش میکنم : من خودم مترجم ادیتورم برای همین سایتم کمیک ادیت کردم و نیازی به خوندن کمیک ترجمه ندارم و برای تکمیل شدن کتابخونه سایت بود که پیشنهاد دادم ادامه بدن اون سری رو . در مورد سری ۲۰۱۸ هم نظر شخصیمو گفتم که باید بهش احترام بزاری
نقل قول کردن
Mr.A.B
#17 Mr.A.B 1402-02-13 01:53
با سلام
دوستان کلا هیچ نظری درباره این آسیب شناسی سایت که عرض کردم ندارید ؟
فکر نمیکنم پیام هایی که مشکلاتی که سایت داره باهاش دست و پنجه نرم میکنه رو بگه و در صدد حلش باشه از دلجویی و تشکر ارزشش کمتر باشه ، بالاخره که باید یسری مشکلات سایت حل بشه
من به خاطر این همه سالی که سایت بی توقع کار کرده بود گفتم کمکی کرده باشم
باز هم صلاح کار خویش خسروان دانند
متشکرم
نقل قول کردن
نینجای یخی
#18 نینجای یخی 1402-05-14 14:47
خوندمش . خیلی قشنگ بود . و مثل همیشه با حفظ اخلاقیات . ممنون از اقای ترابی . راستی من شماره های قبل رو هم نخونده بودم ولی دیدم ظاهرا این یه آرکه جدیده ، از این شماره شروع کردم تا برسم به سایت . من از این کمیک اینو فهمیدم که یه الهه ریاضی می خواد مرد عنکبوتی رو بکشه تا یه الهه دیگه بهش قدرت بده . بره همین مرد عنکبوتی و مری جین رو انداخت تو یه بعد دیگه .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37