رتبه بندی باهوش ترین نسخه ها از مردعنکبوتی

رتبه-بندی-باهوش-ترین-نسخه-ها-از-مردعنکبوتی

با ما باشید تا مردان عنکبوتی مختلف را از نظر هوش و آی کیو رتبه بندی کنیم!

مردعنکبوتی شخصیت باهوشیه ولی نه در حد نابغه هایی مثل تونی استارک یا رید ریچاردز و همین باعث شده تا بتونیم بهتر باهاش همذات پنداری کنیم ولی در کل همیشه به عنوان کسی که اهل علم و فناوری بوده به تصویر کشیده شده و اختراعات چشمگیری هم داشته است. به هر حال با ما باشید تا مردان عنکبوتی مختلف را از نظر هوش و آی کیو رتبه بندی کنیم!

مقاله زیر را هم بخوانید:

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی

 

10-  پیتر پاركر  دنیای  90214 (ملقب به «اسپایدرمن نوآر»)

مرد عنکبوتی نوآر

این مرد عنكبوتی در دورانی كه یادآور  دهه 30 میلادی است، حضور دارد و نام دارد.  اوبچه یتیمی بود که به همراه عمو و زن عمویش زندگی میکرد. سپس شخصیت خبیثی به نام «نورمن آزبورن» (ملقب به "گابلین")  افرادش را اجیر کرد تا عمو بن را به قتل برسانند . سپس پیتر در حین  انجام تحقیقات برای دیلی بیوگل  با عنکبوتی مواجه شد که از مکانی دوردست و ناشناخته آمده بود. این عنکبوت او را نیش زد و نیروهای خدای عنکبوت ها را به او اهدا کرد. در نتیجه، او به نیروهای فوق بشری دست یافت و سعی کرد و با استفاده از آنها هر طوری كه شده از گابلین و افرادش انتقام بگیرد. (برای  کسب اطلاعات دقیق تر درباره این مرد عنكبوتی  این مقاله را بخوانید. کمیک های مرد عنکبوتی نوآر هم اینجا ترجمه شده اند). لازم به ذکره که اسپایدرمن نوآر به طور غیرمنتظره ای در آغاز رویداد "قیامت عنکبوتی" کشته شد ولی دوباره توسط خدای عنکبوت ها زنده شد). این مردعنکبوتی یک کارآگاه بسیار ماهر است و از هوش بالایی در این زمینه برخوردار میباشد.

 

9-  بن رایلی (ملقب به «اسکارلت اسپایدر»)

بن رایلی - اسکارلت اسپایدر

«بن رایلی» کلون پیتر پارکره و بنابراین باید هوشی برابر او داشته باشه ولی چندان دیده نشده که از هوش خودش استفاده کنه.. با این حال در این مقاله گفتیم که وقتی بن رایلی تبدیل به اسکارلت اسپایدر شد تلاشش رو کرد تا خودش را تا جای ممکن از مرد عنکبوتی متمایز کنه. لباس اسکارلت اسپایدر هم در همین راستا توسط او خلق شد زیرا دیزاین این لباس با لباس کلاسیک مرد عنکبوتی فرق داشت. ضمن اینکه وب شوترها و کمربند چند کاره اش را نیز روی کاستوم خود تعبیه کرده بود (البته بن رایلی وقتی جانشین پیتر پارکر شد، لباس جدیدی بر تن کرد که شباهت های بیشتری با لباس کلاسیک اسپایدرمن داشت. عکسش اینجاست). او همچنین تارهای خاصی داشت که بهشون تارهای اصابتی یا impact webbing میگفت یعنی وقتی به حریف اصابت میکرد مثل یک کلاف یا طناب آنها را در برمیگرفت و اسیرشون میکرد. همچنین از وب شوترهایش نوعی دارت های فلج کننده شلیک میکرد که بهشون «استینگرز» (Stingers) میگفت.

 

8-  مردعنکبوتی سایبورگی

مردعنکبوتی سایبورگی

درشماره 21 و 22 از كمیك Spider-Man بازوی اسپایدرمن دچار شكستگی شده بود. از این رو، مردی به نام «اسكار مك دانل» برای بازوی  اسپایدرمن یك  روكش فلزی درست كرد كه باعث شد شبیه یك سایبورگ شود (سایبورگ یعنی انسانی كه بعضی از اجزای بدنش با قطعات مكانیكی عوض شده). این حفاظ فلزی باعث شد تا اسپایدرمن بتواند قبل از بهبود بازو اش، به عرصه برگردد و با گروه «شش خبیث» مبارزه كند. طبیعی است که بعد از مدت کوتاهی این ظاهر اسپایدرمن کنار گذاشته شد و ما دیگر آن را ندیدیم تا اینکه رویداد "دنیای عنکبوتی" شروع شد و با اسپایدرمن جدیدی از دنیای شماره 2818 آشنا شدیم که واقعا یک سایبورگ بود! او یک توپ صوتی در دستش داشت به همراه یک بدن پیشرفته و روباتیک! متاسفانه طی این رویداد کشته شد ولی با توجه به امکاناتی که داشت حتما بسیار باهوش بود و با تکنولوژی کاملا آشنایی داشت.

 

7- مرد عنکبوتی دنیای شماره 13 (ملقب به «مرد عنکبوتی کاپیتان یونیورس»)

مرد عنکبوتی کاپیتان یونیورس

همانطور که در این مقاله گفته بودیم، برای مدتی محدود در کمیک های مرد عنکبوتی، پیتر پارکر به نیروهای کیهانی موسوم به "انیگما" (the Enigma Force) دست یافت و تبدیل شد به قهرمانی بسیار نیرومند به نام «کاپیتان یونیورس». اما در دنیای دیگری از مارول به نام دنیای شماره 13، مرد عنکبوتی متفاوتی را دیدیم که برای همیشه با این نیرو پیوند خورده بود! گفته میشد او نیرومندترین مرد عنکبوتی تمام عالم است و با توجه به اینکه به نیروی انیگما دسترسی داشت پس قاعدتاً اسرار کیهان را نیز میدانست و بسیار مطلع و با دانش بود ولی ولی در داستان "دنیای عنکبوتی" به دست رهبر گروه وارثان کشته شد! لذا نمیشه گفت باهوش مردعنکبوتی بود!

 

6- مرد عنکبوتی شرکت اینسامنیاک

کمیک مردعنکبوتی ps4 - اینسامنیاک - اینسومنیاک

حالا همانطور که در اینجا خبرش را دادیم، مردعنکبوتی دنیای بازی های معرکه ای شرکت اینسامنیاک ساخته ولی اولین بار در بازی Marvel's Spider-Man برای کنسول انحصاری سونی یعنی PS4 خلق شد، در رویداد "قیامت عنکبوتی" وارد دنیای کمیک های مارول شد. این مردعنکبوتی دقیقا همان نسخه ای است که در بازی دیده بودیم (چند سالی بود با جرم و جنایت مبارزه میکرد، با مری جین بهم زده بود ولی دوباره با هم دوست شده بودند، عمو و زن عمویش را از دست داده بود و ...) و در این رویداد هم نقش زیادی داشت (شماره 0 این رویداد به این شخصیت اختصاص داشت که اینجا میتونید آن را با ترجمه فارسی بخونید). بنابراین نسخه باهوشی از مردعنکبوتیه چون اگه یادتون باشه گجت های بسیار جالبی در بازی ساخت. در هر حال شما میتونید در اینجا، اینجا و اینجا کمیک های این مردعنکبوتی را بخونید.

 

5- مرد عنکبوتی دنیای شماره 31411

آرون آیکمن

اسمش بود «آرون آیکمن» و یک دانشمند یهودی بود که وقتی 24 سال داشت به طور مخفیانه تحت عمل جراحی قرار گرفت که در نتیجه DNA اش با یک عنکبوتی که از نظر ژنتیکی دستکاری شده بود پیوند خورد و به قدرت های فوق بشری دست یافت. سپس زرهی برای خودش درست کرد تا قدرت هایش را افزایش دهد و اسم خودش را اسپایدرمن گذاشت تا با ابرشروری به نام Redeye مقابله کند. او هم به خاطر حمله وارثان در رویداد "دنیای عنکبوتی" کشته شد و دنیایش هم نابود شده است. او بسیار باهوش بود و برای خودش زره مخصوصی ساخته بود.

 

4- مرد عنكبوتی  دنیای شماره 928 (ملقب به «مرد عنكبوتی سال 2099») 

مرد عنكبوتی  دنیای شماره 928 (ملقب به «مرد عنكبوتی سال 2099»)

این مرد عنکبوتی متعلق به آینده و سال 2099 میباشد و «میگل اُهارا» (Miguel O'Hara) نام دارد. میگل برای شرکت بزرگی به نام "الکمکس" (Alchemax) کار میکرد. او که از برنامه های پلید الکمکس به ستوه آمده بود، تصمیم گرفت آنجا را ترک کند اما رئیس خبیث الکمکس به نام «تایلور استون» دارویی اعتیاد آور به او داد و باعث شد تا میگل برای رهایی از دارو دست به دستکاری ژنتیکی خودش بزنه. در نهایت طی حادثه ای میگل به نیروهای عنکبوت مانند دست یابد. (برای خواندن اطلاعات كامل درباره مرد عنكبوتی 2099، این مقاله را بخوانید. کمیک های مرد عنکبوتی 2099 هم اینجا ترجمه شده اند). میگل اهارا متخصص علم ژنتیک است و به فن آوری های آینده نیز دسترسی دارد پس آدم باهوشیه. ضمنا او در رویداد "قیامت عنکبوتی" روبات عظیم الجثه "لئوپاردون" را از نو ساخت که کار ساده ای نیست!

 

3- اسپایدر-نور-من (Spider-Nor-Man)

اسپایدر-نور-من (Spider-Nor-Man)

نورمن آزبورن در دنیای شماره 44145 مارول به قدرت های عنکبوتی دست یافت! (کمیکش اینجا ترجمه شده است) او صاحب شرکت آزکورپ بود و به دنبال قدرت بیشتر میگشت و از این رو با ساختنی نوعی «مکعب کیهانی» به دنبال سفرهای میان بُعدی بود. پیتر پارکر برای آزکورپ کار میکرد و وقتی متوجه نقشه های نورمن شد به دست او کشته شد. این باعث شد تا هری (که رفیق صمیمی پیتر بود) به دنبال گرفتن انتقام از پدرش بیفتد. پیتر قبل از مرگ برای هری یک لباس گابلین مانند به نام «کوبولد» ساخته بود که هری آن را به تن کرد و با پدرش جنگید ولی کشته شد. البته هری موفق شد که مکعب کیهانی نورمن را نابود کند ولی این نابودی منجر شد به اینکه نورمن از طریق "شبکه تار و پود هستی" به ابعاد و دنیاهای دیگر دسترسی پیدا کند. سپس این نورمن آزبورن استخدام شد تا در رویداد "قیامت عنکبوتی" در کنار دیگر مردان و زنان عنکبوتی با «وارثان» مبارزه کنند ولی در نهایت از آنها جدا شد و سپس با مردعنکبوتی برتر درگیر شد و در نهایت ازش شکست خورد و ... کلا نورمن آزبورن یک دانشمند باهوشه که در دنیای اصلی هم اختراعات و نبوغ خاصی از خودش عرضه کرده و تونست شرکت معروفش رو پایه گذاری کنه. مخصوصا این نسخه از او که باهوش تر از نسخه اصلی هم بود و به نظر میرسید که به جنون گابلینی هم دچار نیست!

 

2-  پیتر پارکر دنیای اصلی

پیتر پارکر دنیای اصلی

همانطور که در بخش مقدمه بهش اشاره شد، پیتر پارکر دنیای اصلی که همه باهاش آشنا هستیم شخصیت باهوشی هستش ولی هوش او در حدی باورپذیر قرار داره که باعث میشه اون حالت "خاکی و واقع گرایانه" شخصیتش از بین نره و مخاطب باهاش ارتباط برقرار کنه. او بارها و بارها در دنیای کمیک با استفاده از ذهن و مغز خودش بر دشمنان خودش پیروز شده و قابلیت ها اختراعات زیادی هم داشته که در این مقاله بهشون اشاره شده است (مثل وب شوتر، ماشین عنکبوتی، دستبند عنکبوتی و ...) او زره های زیادی هم برای خودش ساخته (این مقاله را بخوانید). هوش او جوریه که خیلی ها انتظارش را ندارند و بارها با کارها و اختراعات خودش باعث تعجب دیگر قهرمانان مارول شده است.

 

1- مردعنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

رُبات های کوچک عنکبوتی

دکتر اتو اکتاویوس ملقب به دکتر اختاپوس یکی از نابغه های دنیای مارول است. وقتی او تونست جسم خودش رو با پیتر پارکر عوض کنه و اسم خودش را مرد عنکبوتی برتر بگذاره، در نتیجه ما با باهوش ترین نسخه از مردعنکبوتی مواجه شدیم! او تغییراتی هم در زندگی پیتر پارکر ایجاد کرد. یکی از بزرگترین این تغییرات این بود که شرکت "صنایع پارکر" را تاسیس کرد (یک شرکت فن آوری که به اختاپوس اجازه داد از طریق آن به منابع زیادی دسترسی پیدا کنه و در عین حال بتونه از نبوغ خودش استفاده کاربردی بکنه). همچنین مدرک دکترای پیتر پارکر را هم برایش گرفت. ضمناً تصمیم گرفت تجهیزات اسپایدرمن را ارتقا بده. یکی از اونا رُبات عنکبوتی یا اسپایدر- بات (spider-bot)   بود که کوچک و آبی و قرمز رنگ بودند و مرد عنکبوتی برتر با ذهنش آنها را کنترل و هدایت میکرد و از در و دیوار بالا میرفتند و به عنوان چشم و گوش او عمل میکردند و اطلاعات و ویدئو برایش ضبط میکردند که میتوانست در دستگاه های مختلف بهشون دسترسی داشته باشه. مرد عنکبوتی برتر سپس آنها را مجهز کرد به فن آوری اسکن چهره که باهاش دشمنان و خلافکاران را شناسایی میکرد. همچنین اگر این ربات ها در کنار هم قرار میگرفتند میتونستند میدان نیرو (Forcefield) نیرومند تولید کنند و ... خلاصه اینکه ایشون باهوش ترین نسخه از مردعنکبوتیه! شما میتونید کمیک های مردعنکبوتی برتر را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

نظر شما چیه؟ با رتبه بندی موافق هستید؟

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی

10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (WEB SHOOTERS) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

رتبه بندی تارافکن (WEB-SHOOTER)های مرد عنکبوتی

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

برترین لباس‌های مردعنکبوتی

20 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک!

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت سوم

چطور مردم نمیتونن از پشت یه ماسک پارچه ای صدای پیتر پارکر رو تشخیص بدن و هویت اونو کشف کنند ؟!

رتبه بندی قوی ترین لباس های زرهی مرد عنکبوتی!

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

تاریخچه ماشین عنكبوتی (SPIDER-MOBILE)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AP-omega
#1 AP-omega 1401-07-07 12:04
مقاله بسیار جالبی بود.
پاوتیر پرابهاکار(spide r-man india) هم از باهوشترین مردان عنکبوتیه. جا داشت اونو هم در مقاله می‌گذاشتید.
نقل قول کردن
john constantine
#2 john constantine 1401-07-07 22:39
انتظار داشتم شماره یک پیتر باشه اما مردعنکبوتی برتر رو یادم رفته بود
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید