رتبه بندی 10 کاراکتری که بیشترین تنفر را از مرد عنکبوتی دارند

رتبه-بندی-10-کاراکتری-که-بیشترین-تنفر-را-از-مرد-عنکبوتی-دارند-اسپایدرمن-spiderman-شخصیت

با ما همراه باشید تا توی این مقاله به معرفی کاراکتر هایی بپردازیم که از اسپایدرمن تنفر دارند.

مقدمه: مردعنکبوتی یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای کمیک هستش و دوست داران زیادی در بین هواداران کمیک بوک و حتی سینما و گیم دارد. توی دنیای کمیک هم شخصیت های زیادی هستند با اسپایدی حال میکنن و دوستش دارن. اما شخصیت هایی هم هستن که به خون اسپایدرمن تشنه اند و از او تنفر دارند. اسپایدی یکی از بهترین مجموعه اختصاصی ویلن هارا در دنیای کمیک دارد و دشمنان مختلف و قدرتمندی در این مجموعه جای دارند. همینطور رسانه ها نیز از اسپایدی تنفر دارند و او را یک تهدید معرفی میکنند. شما هواداران اسپایدرمن باید با کسایی که از کاراکتر محبوبتون متنفر هستند آشنا باشید، خب ما میدونیم شما آشنایید ولی در این مقاله با ما همراه باشید تا براتون این کاراکتر هارو رتبه بندی کنیم و دیدتون رو باحال تر و گسترده تر کنیم. 

مقالات زیر را هم بخوانید:

10 قهرمانی که از مرد عنکبوتی خوششون نمیاد!

چرا جی. جونا جیمسون از مرد عنکبوتی متنفر است؟

15 ابرقهرمانی که خبر نداشتید از یکدیگر متنفر هستند!

 

10- جی جونا جیسون

جی جونا جیسون

جی جونا جیمسون یکی از خطرناکترین دشمنان مردعنکبوتی است و از همون اول کار معلوم نبود چرا ولی همش این اسپایدرمن بیچاره رو میکوبید و بد و بیراه میگفت بهش. جیمسون یک فرد عادی است و فقط قدرت رسانه را در اختیار دارد، همچنین میشه گفت جیمسون یکی از دشمنان ثابت اسپایدی بوده است. او از همان ابتدا که در کمیک های مردعنکبوتی حاضر شد، به صورت فردی پرخاشگر و همیشه عصبانی اما بامزه به تصویر کشیده شد که در روزنامه خودش یعنی دیلی بیوگل اسپایدی را یک تهدید بر میشمارد و نظر مردم را نسبت به اسپایدی منفی میکند. همچنین باید بگم او توی دنیای خباثت هم دستی داشته و سابقه داشته که از شرور های مثل عقرب و حتی ربات های قاتل عنکبوتی حمایت کرده تا اسپایدرمن را نابود کنند. انگیزه جیمسون متفاوت و جالب است، از نفرت او از قهرمانان ماسک دار گرفته تا حسادت و حتی دزدیدن توجهات از پسر فضانوردش و...

 

9- شغال

شغال - مرد عنکبوتی

شغال به اندازه بقیه دشمنان اسپایدی پرکار نیست و زیاد توی کمیک ها حاضر نمیشود، اما نقشه ها و دسیسه های او باعث ایجاد تراژدی های عجیب غریبی برای پیتر شدند. نام واقعی او پروفسور مایلز وارن است، استاد زیست شناسی که به پیتر پارکر و گوئن استیسی توی امپایر استیت درس میداد. وارن شیفته گوئن بود و بعد مرگ گوئن، وارن به هم ریخت و اوضاعش ناجور شد، او اسپایدی رو مقصر مرگ گوئن دونست که نتونست اون رو نجاتش بده. در نتیجه او به شغال تبدیل شد و با بهره گیری از استعداد ها و توانایی های خودش در زمینه زیست شناسی، کلون هایی از اسپایدرمن و گوئن ایجاد کرد و پایه گذار داستانی فوق‌العاده به نام سرگذشت کلون شد که البته همین داستان هم در ادامه زیر بنای داستان منفور و خرابی به همین نام در سال 1990 شد که باعث خشم هواداران شد. و البته جدیدا هم شغال این بار با چهره زیر نقاب بن رایلی به کمیک های اسپایدرمن برگشت و داستانی خوب و جذاب تحت عنوان توطئه کلونی رو تحویلمون داد.

 

8- الکترو

الکترو - مرد عنکبوتی

الکترو توی کمیک مردعنکبوتی شگفت انگیز شماره 9 از اولین سری اسپایدرمن خلق شد و طی اتفاقاتی قدرت الکتریسیته را به دست آورد و تبدیل شد به الکترو. یه مرد ناپخته و نه چندان باهوش که قدرت افتاده دستش... الکترو خیلی زود به جنایت روی آورد و با مردعنکبوتی برخورد کرد. (اصلا مگه میشه به جنایت روی بیاری و با اسپایدی برخورد نکنی؟) اقتباس های سینمایی سعی کردند که ارجین الکترو رو به روز رسانی کنند و شخصیتش رو عمیق تر به نمایش بگذارند. توی دنیای کمیک الکترو یک ارازل اوباش به تمام معنا (!) است که دنبال پول و قدرته. در نتیجه همیشه با مردعنکبوتی برخورد میکنه و اسپایدرمن هم همیشه شکستش میشه. پس نتیجه میگیریم اسپایدرمن بزرگترین مانع بین الکترو و هدف اوست، در نتیجه این طبیعی است که الکترو از اسپایدی کینه به دل داشته باشد و به خونش تشنه....

 

7- والچر

آدرین تومز با نام مستعار والچر یا کرکس، از اولین شرورانی است که با مردعنکبوتی رو در رو شده است. والچر توی شماره 2 از سری اول کمیک بوک های مردعنکبوتی شگفت انگیز خلق شد و توی همون کمیک به زیبایی و با خلاقیت اسپایدی متوقف شد و به زندان رفت، از همون دیالوگ های این شماره میشد فهمید که این کیمک آغازی بر نفرت چندین و چند ساله والچر از اسپایدرمن است. او حتی توانست اولین دشمنی باشد که اسپایدی مجددا با او رو در رو میشود و در رویارویی دوم نیز اسپایدرمن موفق به شکست دادن والچر شد. این پیرمرد جذاب نبرد های زیادی با اسپایدرمن داشته و این دو تاریخچه غنی دارند که اغلب در طول مبارزات والچر شکست خورده و اسپایدی به پیروزی رسیده است. به همین دلیل او نفرت زیادی از اسپایدرمن دارد و با هر بار شکست، نمک بر این زخم پاشیده میشود.

 

6- کینگ پین

کینگ پین

ویلسون فیسک شاید بشه گفت که درگیری و دشمنی اش بیشتر با دردویل شخصی باشه، اما او همیشه یکی از دشمنان اصلی اسپایدرمن بوده. کینگ پین توی شماره 50 مردعنکبوتی شگفت انگیز پای به دنیای اسپایدی گذاشت، کمیکی که در آن پیتر پارکر برای مدتی از اسپایدرمن بودن دست کشیده و دیگر ابرقهرمان نیست. کینگ پین هم از فرصت پیش اومده استفاده می‌کنه و دار و دسته خودشو گسترش میده. بعدش که پیتر بر میگرده، کینگ پین و اراذل اوباشش (!) اولین کسانی هستند که طعم مشت های اسپایدرمن (!) رو میچشن. با اینکه میشه گفت کینگ بیشتر توی دنیای کمیک های دردویل ظاهر شد و با این شخصیت تعاملات شخصی تری برقرار کرد، اما همچنان نفرت او نسبت به مردعنکبوتی پا بر جاست و او به خون اسپایدرمن تشنه است. حتی جالبه بدونید که توی مردعنکبوتی نهایی کینگ پین حقوق بازرگانی مربوط به اسپایدرمن رو خرید!...

 

5- میستریو

میستریو

کوئنتین بک یک مهندس جلوه های ویژه بود که طی اتفاقاتی تبدیل به یک ابرخبیث شد و از استعداد و توانایی خودش در جهت جرم و جنایت بهره برد. او حتی توی اولین کمیک هایش سعی کرد اسپایدرمن را به کار های ناکرده اش متهم کند و... از اون موقع به بعد میستریو به مجموعه خبیث های اختصاصی اسپایدی اضافه شد و شاید عنوان یکی از بهترین های آن ها را از آن خود کرد. میستریو بار ها با اسپایدرمن مبارزه کرد و بار ها از او شکست خورد و یه جورایی مورد تمسخر قرار گرفت و نا امید شد و از اسپایدی کینه به دل گرفت و... اخه مگه میشه از این اسپایدرمن بامزه با قلب مهربونش کینه به دل گرفت!

 

4- اسکورپیون

حقیقت عقرب

بد ترین اشتباه جیمسون در برابر مردعنکبوتی زمانی اتفاق افتاد که جیمسون، مک گارگن رو استخدام کرد تا نقاب از چهره اسپایدرمن بردار و به هویت اسپایدی پی ببرد. وقتی که گارگن توی کارش ناموفق بود و شکست خورد، ازش به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده شد و او تبدیل به شخصیت جدید و وحشی تر به عنوان عقرب یا اسکورپیون شد. او یکی از وحشی ترین خبیث های مردعنکبوتی است و به خون او تشنه است و... گارگن همچنین سابقه پیوند با سیمبیوت را نیز دارد و همچنین جالبه بدونید که او علاوه بر تنفر از اسپایدی از شخص شخیص جیمسون نیز متنفر است و به خون وی تشنه تر.

 

3- ونوم

ونوم

هیچی بدتر از سیمبیوتی نیست که شکست خورده و مورد تحقیر قرار گرفته است! در واقع دقیق تر بگم، منطورم ونومه که از سیاره خودش یعنی کلینتار رانده شد و طی اتفاقاتی که حتما میدونید با مردعنکبوتی پیوند خورد و به زمین آمد. او عشق خود را درون اسپایدرمن یافت، ونوم خواستار پیوند ابدی با اسپایدی بود چرا که اسپایدرمن او را کامل میکرد و ترکیب قدرت های آن دو بسیار خطرناک و قدرتمند از آب در آمد. در ادامه سیمبیوت به سمت اسپایدرمن دست درازی کرده و سعی در به دست گرفتن سکان هدایت اسپایدی داشت و در اثر همین اتفاق، روی اسپایدرمن اثر منفی گذاشت. اسپایدی وقتی متوجه شد، طی اتفاقاتی سیمبیوت را از خودش راند و جدا کرد. از آن زمان ونوم میزبانان زیادی داشته است. معروف ترین آنها ادی براک هستش که او هم از مردعنکبوتی متنفر بود. ترکیب ونومی که توسط اسپایدی رانده شده بود و ادی براک که از اسپایدرمن متنفر بود، بسیار خطرناک هستش، ترکیبی که از مردعنکبوتی کینه به دل دارد.

 

2- دکتر اختاپوس

دکی اختاپوس

"داک آک" یا همون دکتر اختاپوس اولین بار در مردعنکبوتی شگفت انگیز شماره سه ظاهر شد و توی همون گام اول نشون داد که رقیبی بسیار قوی و تنومند برای اسپایدرمن است. قدرت های او نیز منشا علمی داشت. دکتر اختاپوس به معنای واقعی کلمه یه خبیث و غول بزرگ برای اسپایدرمن بود و توانست مبارزه ای در حد و اندازه نامش با اسپایدرمن داشته باشد و حتی بار اول او را شکست هم داد. او سابقه زیادی در دنیای کمیک های اسپایدرمن دارد، همچنین او بنیان گذار شش خبیث نیز هست. توی کمیک های مردعنکبوتی برتر هم شاهد بودیم که او ذهن و جسم پیتر رو ربود و پیتر رو تقریباً کشت. او مبارزات بسیار زیادی با اسپایدرمن داشته و در اکثر اونها نیز به لطف ذهن و بازوی قدرتمند پیتر، از اسپایدرمن شکست خورده و روز به روز به کینه اش نسبت به اسپایدی افزوده است.

 

1- نورمن آزبورن

نورمن ازبورن

گرین گابلین با نام اصلی نورمن آزبورن، دشمن سر سخت مردعنکبوتی است که هر بلایی که به فکرتون بیاد بر سر اسپایدرمن آورده است. نورمن قطعا از ونوم و دکتر اختاپوس جلو تر است و توی رتبه اول این مقاله جای میگیرد. او در میان دشمنان مردعنکبوتی واقعا یه چیز دیگس، خبیثی متفاوت، خلاق، قدرتمند که تعاملات بسیار جالب توجهی هم با قهرمان داستان دارد. قتل گوئن استیسی توسط او همچنان یکی از دردناک ترین و عمیق ترین زخم هایی است که یک ابرخبیث میتواند به قهرمان داستان وارد آورد. نورمن از اسپایدی به شدت متنفر است اما او چیزی در پیتر میبیند که در پسرش خودش هری پیدا نمیکند. این در حالی است که پیتر همیشه درخواست نورمن را برای پیوستن بهش رد میکند. این دو سابقه زیادی با هم دارند و درگیری های بیشماری را تجربه کرده اند، توی این درگیری ها گرین گابلین، تراژدی های زیادی برای پیتر رقم زده است اما در اغلب آنها پیتر پیروز بوده است.

 

احسان زینالی

Ehsan Spider

Ehsan Spider

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 قهرمانی که از مرد عنکبوتی خوششون نمیاد!

چرا جی. جونا جیمسون از مرد عنکبوتی متنفر است؟

15 ابرقهرمانی که خبر نداشتید از یکدیگر متنفر هستند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

 15 حقیقت مهمی که باید درباره دکتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS) بدانید

چرا نورمن آزبورن بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی است؟

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

10 نبرد برتر اسپایدرمن و ونوم (SPIDR-MAN VS. VENOM)

10 حقیقت مهمی که باید درباره عقرب (SCORPION) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره میستریو (MYSTERIO) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درباره والچر (VULTURE) بدانید

فرانسیس فورد کاپولا: فیلم های مارول "نفرت انگیز" هستند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (DAILY BUGLE) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER)

10 حقیقتی که باید درباره «شغال» (THE JACKAL) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره الکترو (ELECTRO) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1401-04-23 22:25
به به، باد آمد و بوی عنبر آورد! درود بر آقا احسان! شما کجا، اینجا کجا؟ فکر کردم یه عمل مغزی، چیزی کردی که کلا ما رو فراموش کردی! البته هنوز مطمئن نیستیم که اومدی بمونی یا فقط میخوای یه ندایی بدی که حواست بهمون هست اما به هر حال welcome back.
مقاله خیلی خوب بود. دلمون برای شیوهٔ صمیمیرم و زیبای نگارش آقا احسان تنگ شده بود. گرچه به نظرم نویسندهٔ cbr بهتر بود که جی جونا جیمسون رو در رتبهٔ بالاتری قرار میداد. البته جدیدا رابطهٔ اون با اسپایدی خیلی بهتر شده اما باز هم همیشه اون تنفر عمیقی از اسپایدی داشت.
باز هم تشکر از آقای احسان بابت ترجمهٔ این مقاله.
نقل قول کردن
xcgi
#2 xcgi 1401-04-24 14:28
از نظر من بیشترین تنفر نسبت به پیتر از سمت ونوم هستش
نقل قول کردن
Ossei
#3 Ossei 1401-04-24 18:22
مطمئنا نگارش همه نویسنده های سایت نباید دقیقا مثل هم باشه ولی برای طرز نوشتار نیمه رسمی و رسمی مقالات اقای ترابی مهربانی و برای غیر رسمی ها مقالات عمو مختار رو الگو قرار بدید.
پاینده باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید