10 قهرمان دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10-قهرمان-دی-سی-که-مرد-عنکبوتی-میتونه-شکستشون-بده

اسپایدی با یه مقاله جالب و متفاوت دیگه اومده سراغتون، با ما همراه باشید تا با قهرمانان از دی سی یونیورس آشناتون کنیم که احتمالا توی مبارزه از اسپایدی شکست میخورند.

مقدمه: مردعنکبوتی یکی بزرگترین قهرمانان حال حاضر جهان است. او مدت هاست که به عنوان محبوب ترین شخصیت در دنیای کمیک و حتی سایر سرگرمی ها (گیم و فیلم و انیمیشن و...) شناخته میشود. او شناخته شده ترین نماد مسئولیت پذیری، صبر و قدرت برای جوانان حال حاضر نیز است و الگو و اسوه بسیاری از آنها که می‌توانند مسئوالیت پذیری را از او یاد بگیرند. حتی منتقدان میتوانند بر این ادعا استوار باشند که عصر نقره ای کمیک بوک های مارول بدون او شاید اصلا وجود نداشت. اسپایدی سال هاست که با انواع مختلف از تهدیدات مقابله و مبارزه میکند و با مجموعه ای از قدرت های مختلف و پشتکار وصف ناپذیرش از پس آنان بر می‌آید. همیشه مبارزه ابرقهرمان در مقابل یک ابرقهرمان دیگر از جذابیت های زیادی برخوردار بوده است. در دنیای مارول، مردعنکبوتی تا به حال با شخصیت های زیادی مبارزه کرده و برنده نیز شده است. اما اگه او در مقابل ابرقهرمانان دیسی قرار میگرفت چه می‌شد؟ خب تعداد زیادی از ابرقهرمانان مارول هستند که اسپایدی را شکست می‌دهند، اما شماری از مهم ترین این شخصیت ها هم در مبارزه مغلوب او میشوند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به معرفی این شخصیت بپردازیم.

مقالات زیر هم فراموش نشه:

10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 قهرمان دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

10 شخصیت دی سی که دوست داریم با سیمبیوت ونوم پیوند بخورند!

10 شرور دی سی که ونوم میتونه شکستشون بده

10 خبیث دنیای بتمن که میتوانند دشمنان مناسبی برای مرد عنکبوتی باشند!

 

10- تیم دریک (Tim Drake)

تیم دریک (Tim Drake)

تیم دریک متوسط ترین شخصیتی است که عنوان رابین را به دوش کشیده است. و اگه کسی باشه که میتونه نقشه ای برای شکست دادن اسپایدی پیدا کنه، این شخص همین تیم دریکه، اما مشکل اینه که آیا تیم دریک منابع و توانایی های لازم برای اجرایی سازی این نقشه را دارد؟ با اینکه تیم دریک کمربند ابراز بسیار کاربردی و مفیدی دارد، اما مطمئنا غلبه به حس عنکبوتی اسپایدرمن عملی بسیار سخت به نظر می‌رسد. اسپایدرمن برای شخصیت هایی مثل تیم دریک که قدرت های فرا بشری و خیلی خاصی ندارند میتونه خیلی سخت و نفس گیر باشه، چراکه اسپایدی از سرعت و چابکی فرا بشری برخوردار بوده و حسی دارد که خطرات را به او هشدار میدهد. در نتیجه نبرد اسپایدی و تیم دریک، برای تیم بسیار سخت خواهد بود...

 

9- رِد هود (Red Hood)

رِد هود (Red Hood)

رد هود از زمانی که دیگه عنوان رابین رو طی جریاناتی کنار گذاشت و تبدیل به رد هود شد، بسیار تغییر کرده است. و به مبارزی ماهر تر و قدرتمند تر بدل گشته و هم اکنون یکی از بهترین مبارزان در بت فمیلی یا خانواده خفاش (Bat-Family) است. رد هود توی مبارزه و مهارت های نبرد رو در رو میشه گفت نسبت به اسپایدی توی سطح پایین تری قرار داره و میشه گفت حتی بدون در نظر گرفتن حس عنکبوتی هم این حرف صادقه. اسپایدی دارای مجموعه شگفت انگیزی از قدرت هاست و کلی قدرت و توانایی فرا بشری دارد. اما رد هود در حد یک انسان عادی توانمند است که فقط تعلیم دیده و توی مبارزه مهارت کسب کرده است. احتمالا او زیاد نمی‌تواند در مقابل اسپایدی که می‌تواند قطار را متوقف کند، دوام بیاورد. خلاصه کلام اینکه مبارزه بی نهایت سخت و جذابی خواهند داشت اما به احتمال بیشتر این اسپایدی خواهد بود که سر بلند از آن بیرون می آید.

 

8- گرین ارو (Green Arrow)

گرین ارو (Green Arrow)

همانطور که میدونید مهارت های تیراندازی اصل و اساس قدرت های گرین آرو در مبارزه هستند و البته این توانایی او بسیار مشهور و محبوب هم هست. اما باید قبول کرد که این توانایی در مقابل قدرت های اسپایدی زیاد چنگی به دل نمیزند. در واقع تیر و کمان گرین آرو هدفی بسیار ساده برای تار های اسپایدرمن خواهند بود. این تار ها به اسپایدی این امکان را میدهند که به راحتی در مقابل تیر های گرین آرو مقابله کند و آنها را از راهشان منحرف نماید. اینجا دیگه تقریباً میشه گفت همه چیز تمومه! چرا که دیگه نبرد بینشون به مبارزه تن به تن کشیده میشه و همتون صد در صد بر این باورید که اسپایدی توی این زمینه در سطح بالاتری نسبت به گرین آرو است و صد البته حس عنکبوتی او هم مهری بر سند این ادعاست. اما جدای این بحث مبارزه و اینا، صد در صد بهترین و جذاب ترین جنبه مبارزه این دو قهرمان، شوخی هایی خواهد بود که توی مبارزه خواهند کرد.

 

7- بتمن (Batman)

بتمن - اسپایدرمن

بتمن ویلن های زیادی رو زمین گیر کرده. بهتره بگیم او همواره درحال کارآگاه بازی و کشف راه هایی برای شکست این ابرشروران است. با توجه به این، میشه گفت که اگه زمان زیادی به او داده بشه، بتمن میتونه راهی برای شکست دادن اسپایدی پیدا کنه و حتی ممکنه یه چی توی اون کمربند خفنش داشته باشه که با کمکش بتونه اسپایدرمن رو شکست بده. اما اینا یه این معنی نیست که بتمن برنده قطعی این رقابت خواهد بود. نبرد بسیار سخت و نفس گیر است و حدس زدن برنده بسیار کار دشواری است. اسپایدی توی این رقابت دارای امتیاز های مثبت بسیاری است، او از حس عنکبوتی و وب شوتر هایش بهره میبرد که بسیار در مقابل بتمن کار آمد خواهند بود، همچنین اسپایدی بر خلاف بتمن، دارای سرعت، قدرت و چابکی ابر انسانی است و بتمن از لحاظ فیزیکی و چابکی در سطحی پایین تر از اسپایدرمن قرار دارد. البته قبلا هم با دلیل و مدرک ثابت شده بود که مرد عنکبوتی به راحتی بتمن را در مبارزه شکست میده (در اینجا).

 

6- بیست بوی (Beast Boy)

بیست بوی

بیست بوی مدتی طولانی است که به عنوان یک ابرقهرمان فعالیت میکند. او نابغه به نظر می‌رسد و توی کار خودش یکی از بهترین هاست. قدرت تغیر شکل به حیوانات مختلف او، میتواند تا حدودی در مقابل اسپایدرمن مفید واقع شود. اما اینکه باعث پیروز شدنش میشن یا نه داستان دیگری است. طبق معمول حس عنکبوتی اسپایدرمن که یکی از نقاط قوت فوق‌العاده کاربردی او در مقابله تمامی حریفان است، حساب کار را یک هیچ به نفع اسپایدی تغییر میدهد. وب شوتر های اسپایدی هم تا حدودی میتونن در مقابل بیست بوی کار آمد و مفید واقع شوند اما حس عنکبوتی مزیتی است که اسپایدی با تکیه بر آن و با استفاده از قدرت فرابشری خودش، بیست بوی را شکست خواهد داد.

 

5- انیمال من (Animal Man)

 انیمال من (Animal Man)

انیمال من یکی از ابرقهرمان های دیسی است که واقعا دست کم گرفته می‌شود. قدرت دسترسی او به عنصر قرمز به او مجموعه عظیمی از توانایی ها را میدهد که باعث میشود روی کاغذ شانس خوبی را برای او در مبارزه با مردعنکبوتی، در نظر بگیریم. مشکل اینه که اسپایدی توی رفلکس ها و مبارزه تن به تن بسیار ماهر تر و مسلط تر از انیمال من هست و این باعث می‌شود که انیمال من نتواند به موقع حرکات و واکنش هایش را پیاده کند. اسپایدرمن بدون شک یکی از با تجربه ترین ابرقهرمان دنیای کمیک هستش و سابقه بسیار درخشان در مبارزه و خبیث ها دارد. البته میشه گفت که انیمال من هم به عنوان یک ابرقهرمان سابقه ای طولانی دارد اما واقعا نمی‌تواند با تجربه در کنار استعداد ناب و قدرت های فرابشری اسپایدرمن رقابت کند.

 

4- هاک من (Hawkman)

هاک من شخصیت قدیمی است و سابقه ای طولانی دارد، همینطور او یک مبارز قهار و حرفه ای نیز است. شاید بشه گفت که او هم تقریبا مثل اسپایدی سرسخت و توانمند هستش، اما لازمه بگم که هاک من توی پشتش بال هایی داره که میتونن به راحتی توسط اسپایدی مورد هدف قرار بگیرند. خب اسپایدی میتواند این بال هارا تارامالی کند یا حتی به هر روشی که شده آنها را از بین ببرد. شاید این اتفاق نتونه مانع از پرواز هاک من بشه اما قطعاً قدرت مانور و ری‌اکشن های او را مختل خواهد کرد. خب در ادامه حرف های قبل باید بگم که توانایی چابکی و قابلیت تحرک هاک من اصلی‌ترین نقطه قوت اوست و اگر اسپایدی این را با تارامالی کردن بال ها و روش های دیگه مختل کند، هاک من عملا مردی عصبانی با سلاح های ما قبل تاریخ (!) خواهد بود. درسته که هاک من از انسان معمولی توانمند تره اما این ویژگی رو اسپایدی هم داره! همینطور چابکی اسپایدی و حس عنکبوتیش هم عواملی هستن که باعث میشن ما اسپایدی را پیروز احتمالی این نبرد بدانیم.

 

3- استار فایر (Starfire)

استار فایر starfire

قدرت های استارفایر اون رو به حریفی بسیار ویرانگر و هولناک برای هر ابرقهرمانی تبدیل میکند! او در دوران قهرمانی خودش سابقه زیاد و تجربیات مفید فراوانی داشته و عضو تیم های بسیاری بوده و در این تیم ها یکی از کارآمد های گروه بوده است. خب حالا رقابت او با اسپایدی چگونه خواهد شد؟ خب این خانم محترم دارای مجموعه ای عظیم از قدرت هاست ولی حس عنکبوتی اسپایدرمن بیشتر آنها را خنثی میکند!!!!! اسپایدی توی مزه پرونی و حاضر جوابی (در یک کلام) درجه یکه، در نتیجه قدرت های زیاد استار فایر، اسپایدی رو نا امید و دلسرد نمیکنه. نبرد بین این دو پهلوون (!) بسیار جالب و هیجان انگیز خواهد بود اما احتمالاً این دست اسپایدی خواهد بود که توسط داور بالا میرود! البته اینم بگم اسپایدی سابقه ای در رو در رویی با شخصیت های مثل استارفایر نداره اما اسپایدی با شخصیت های کیهانی مثل فایر لورد درگیری هایی داشته و تجربه بیشتری دارد.

 

2- بوستر گلد (Booster Gold)

بوستر گلد (Booster Gold)

خب خب خب، بوستر گلد یکی از آزاردهنده ترین قهرمانان دیسی است. حس شوخ‌طبعی و مزه پرونی هایش او را با مردعنکبوتی بسیار سازگار میکند و باعث میشوند نبردشان فوق‌العاده جذاب و دیدنی باشد. البته باید گفت که توی مبارزه بوستر گلد در برابر اسپایدرمن شانس چندانی ندارد. او یک مبارزه شلخته (!!) است و توی مبارزه کم بود توانایی کامل را ندارد. البته او همیشه راهی برای برتری و جبران این اتفاق پیدا میکند، اما دیگه در مقابل اسپایدرمن بعید به نظر میرسه همچین اتفاقی بیفتد. اسپایدی دارای مجموعه بسیار غنی از قدرت و استعداد و حتی امکانات برای شکست دادن بوستر گلد است. البته اینم بگم احتمالا بعد مبارزه اسپایدی حس بدی بهش دست میده و دیگه به بوستر گلد تبدیل به دوست میشوند!!!

 

1- سایبورگ (Cyborg)

سایبورگ (Cyborg)

سایبورگ در طول سالها دست مایه تغییر زیادی شده و بسیار تغییر کرده است. او قهرمانی ماهر و قابل است و میتواند با بهترین ها سر شاخ شود. سایبورگ قهرمانی است که ابزار و امکانات لازم برای شکست دادن اسپایدی را در اختیار دارد. اما نداشتن چابکی و سرعت نقطه ضعف او در این مبارزه خواهد بود. شاید بشه گفت سلاح ها و سیستم های سایبورگ بتونن حس عنکبوتی اسپایدرمن را مهار کنند، اما او اینقدر سریع نیست که از این مزیت استفاده کند. سایبورگ جنگجوی بسیار توانمندی است و قابلیت غلبه بر اسپایدرمن را دارد اما برای این کار سرعت و چابکی مورد نیاز است که اسپایدی توی این زمینه یکه تازی میکند!! مبارزه این دو بسیار سخت و نفس گیر خواهد بود و دو حریف در نبردی نزدیک به سراغ هم خواهند رفت و احتمالا برنده اسپایدی خواهد بود.

  

مترجم: احسان زینالی

Ehsan Spider

Ehsan Spider

نویسنده: دیوید هارث

منبع: CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شرور دی سی که مرد عنکبوتی میتونه شکستشون بده

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

10 خبیث دنیای بتمن که میتوانند دشمنان مناسبی برای مرد عنکبوتی باشند!

10 خبیث دنیای مرد عنکبوتی که میتوانند دشمنان مناسبی برای بتمن باشند!

5 بیگانه فضایی برتر دنیای كمیك به غیر از سوپرمن!

10 سایبورگ (CYBORG) برتر در دنیای کمیک

نقد و بررسی کارتون "تایتان های نوجوان: قرارداد یهودا" 

همه چیز درباره بتمن

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های دی سی

15 شخصیت کمیک بوکی که از پانیشر (PUNISHER) تقلید کرده اند

نبرد مرگبار «مرد عنكبوتی» با «بتمن» + لينك دانلود مستقیم

10 ابرقهرمان مشهوری که تا به حال نمرده اند!

معرفی 15 شخصیت مکمل برتر در کمیک بوک های بتمن

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های دی سی

معرفی دشمنان تایتان های نوجوان 

کمیک مشترک مردان ایکس و تایتان های نوجوان ترجمه شد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ehsan Spider
#1 Ehsan Spider 1400-11-20 09:18
دوستان عزیز مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید و هر جایی که ایراد تایپی یا نگارشی متوجه شدید اطلاع دهید تا درست شود
نقل قول کردن
mjkp
#2 mjkp 1400-11-21 14:18
سلام ممنون بابت مقاله
سوپرمن هم میتونه توی این لیست باشه
چون توی کمیکی سوپرمن از ونوم شکست خورد و خیلی آسیب دید ولی ما دیدیم که بارها اسپایدرمن ونوم رو شکست داده
نقل قول کردن
Hellblazer
#3 Hellblazer 1400-11-21 14:40
خسته نباشید آقا احسان ممنون از شما بابت ترجمه‌ی مقاله، خیلی جالب بود و واقعا هم درست بود چون تار های مرد عنکبوتی و حس عنکبوتی اون یک مزیت و برتری بسیار بزرگ در مبارزات براش ایجاد می‌کنه و تقریبا نتیجه‌ی مبارزه رو قابل پیش‌بینی می‌کنه.

حقیقتش ای کاش نویسنده‌ی مقاله‌ی سایت CBR همه‌ی موارد رو مثل مرد عنکبوتی نوجوون یا کمی جوون‌تر از بتمن و گرین ارو و هاک من لحاظ می‌کرد؛ اگر از بتمن بگذریم، که ۳ تا کمیک مشترک با مرد عنکبوتی داشته و در مورد گرین ارو هم ارفاق کنیم چون هر دو جوون و شوخ طبع هستند، ولی هاک من واقعا رویارویی‌ش با اسپایدی فکر نکنم چیز جالب و سرگرم کننده‌ای بشه.
اما اگر از اینا بگذریم نوع نگارش و اون طنز و ظرافتی که من توی مقاله باهاش برخورد کردم خیلی خوب بود و خیلی دوست داشتم؛ راستی اگر نویسنده‌ی مقاله نسخه‌ی بر عکسش رو هم منتشر کرد لطفا ترجمه کنید، احتمالا اونا یا بتمن رو انتخاب کنن یا گرین ارو؛ شاید هم اصلا همچین مقاله‌ای منتشر نکنند؛ به هر حال خیلی خوب بود ممنون.
نقل قول کردن
s.p.i
#4 s.p.i 1400-12-09 00:13
خيلی ممنون بابت مقالشون البته بگم اون قسمت که cbr گفت تیم دریک رابین متوسطی هستش زیاد موافق نیستم به نظرم رایبن خوبیه اما جدا از اون بیشتر شخصیت هایی که توی این لیست هستن دسترسی به منابع خیلی بیشتر دارن یجورایی از منابع بیشتری برخوردارن حریفانی که توی این لیست هستن اگه مرد عنکبوتی شناسایی کنند میتونند شکستش بدن البته نمیدونم بستگی داره کدوم نسخه مرد عنکبوتی باشه البته
جدا از اون خیلی نمیشه در مورد اینجور موضوعات نظر درست و دقیقی داد چون نویسنده میتونه هرکاری خواست بکنه ولی خویه که توضیحاتی در مورد شخصیت ها دادین

به نقل از mjkp:
سلام ممنون بابت مقاله
سوپرمن هم میتونه توی این لیست باشه
چون توی کمیکی سوپرمن از ونوم شکست خورد و خیلی آسیب دید ولی ما دیدیم که بارها اسپایدرمن ونوم رو شکست داده


اون کمیک ونوم هم اسپایدرمن و هم سوپرمن کتک زد البته کلا کراس اور های مارول و دیسی خیلی نمیشه بهشون اطمینان کرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45