10 حقیقتی که باید درباره شخصیت «پتسی واکر» ملقب به Hellcat بدانید

10 حقیقتی که باید درباره شخصیت «پتسی واکر» ملقب به Hellcat بدانید

این مقاله به مناسبت حضور شخصیت «پَتسی واکر» ملقب به Hellcat در فصل سوم سریال "جسیکا جونز" تقدیم شما میشود

مقدمه: در فصل نهایی سریال "جسیکا جونز" شخصیت تریش "پتسی" واکر (Trish “Patsy” Walker) سرانجام در قالب هویت «هِل کت» (Hellcat) ظاهر میشود و به یک "نگهبان خودگمارده قانون" (Vigilante) تمام عیار تبدیل میگردد. البته شخصیت پردازی او در دنیای اصلی دنیای کمیک های مارول با این سریال خیلی فرق دارد و خودمان هم نمیدانیم چرا در سریال "جسیکا جونز" اینقدر دارک و خشن شد! در واقع او در دنیای کمیک بسیار fun و سرزنده است. در هر حال او از شخصیت های بسیار قدیمی مارول است (قدمتش به دهه 40 میلادی میرسد!) و لیاقت آن را دارد که برایش مقاله جداگانه نوشته بشه.

1- پتسی واکر اولش هیچ ربطی به ابرقهرمانان نداشت!

پتسی واکر اولش هیچ ربطی به ابرقهرمانان نداشت

«پاتریشیا واکر» ملقب به «پَتسی واکر» در ماه نوامبر سال 1944 و در شماره 2 از کمیک Miss America Magazine   به دست نویسنده ای به نام «استوارت لیتل» و طراحی به نام «روث اتکینسون» خلق شد. آن موقع مارول اسمش، "تایملی" (Timely) بود. این شخصیت نوجوان، در بین سال های 1944 تا 1967 در کمیک های زیادی مثل Girls' Life، Patsy Walker، Patsy and Hedy و Patsy and Her Pals حضور داشت که هیچ کدام ابرقهرمانانه نبودند و در واقع حالت فکاهی و نوجوانانه داشتند و معلوم بود از حال و هوای کمیک های "آرچی اندروز" الهام گرفته اند. در این داستان ها پتسی واکر دختر شیرین و موقرمز را در کنار پدر و مادرش و همچنین دوست پسرش «رابرت بکستر» (ملقب به Buzz) میدیدیم . ضمن اینکه یک دختر دیگر هم بود به نام «هیدی ولف» (Hady Wolf) که رقیب پتسی بود. محبوبیت این شخصیت بسیار زیاد بود و یکی از معدود کمیک های مارول بود که بی وقفه از دهه 40 تا دهه 60 میلادی چاپ میشد.

تریش واکر

سال 1964 و در شماره 116 از کمیک های پتسی واکر شاهد بودیم که این شخصیت از دبیرستان فارغ التحصیل گردید و بنابراین از آن به بعد حال و هوای داستان های او از طنز و نوجوانانه به رومانس تغییر کرد و تا سال 1967 هم ادامه داشت.

 

2- پتسی واکر چطور یک ابرقهرمان شد؟

در شماره 3 از کمیک Fantastic Four Annual (اکتبر 1965) شاهد حضور افتخاری شخصیت های پتسی واکر و هیدی بودیم و بنابراین حضور آنها در عالم مدرن مارول تثبیت شد. سپس دیدیم که پتسی با دوست پسر سابقش یعنی «رابرت بکستر» ازدواج کرده. اما شماره 13 از سری دوم کمیک های Amazing Adventures   بسیار مهم بود زیرا متوجه شدیم پتسی به دستیار دانشمندی به نام «هنری مک کوی» (ملقب به Beast و از اعضای معروف و قدیمی "ایکس کن" و "اونجرز") تبدیل شده است.

همچنین فهمیدیم که همسر پتسی سرهنگ نیروی هوایی ارتش شده و با پتسی هم متارکه کرده. اینجا بود که پی بردیم  پتسی همیشه دوست داشته یک ابرقهرمان بشه و حتی همراه با هنری مک کوی در یکی از ماجراجویی های اونجرز شرکت کرد.

هل کت اونجرز

سپس در شماره 144 از کمیک Avengers (که سال 1976 به چاپ رسید) او لباس مخصوص شخصیتی را بر تن کرد به نام «گریر گرنت نلسون» که قبلا یک قهرمان به نام Cat بود.

لباس هل کت

این لباس قدرت های پتسی را افزایش میداد و او اسم خودش را «هِل کت» (Hellcat) گذاشت و یک ابرقهرمان شد .

اولین حضور hellcat

البته لازم  به ذکره که سال 1980 در دنیای کمیک اینطور گفته شد که کمیک های اولیه پتسی واکر در واقع داستان هایی بوده که مادر او به نام «دوروثی واکر» در قالب کمیک بوک و براساس زندگی دخترش و دوستانش نوشته بوده!

 

3- او از اعضای اصلی گروه "مدافعین" (Defenders) بوده است

 او از اعضای اصلی گروه "مدافعین" (Defenders) بوده است

به خانم واکر در شماره 150 از کمیک Avengers پیشنهاد داده شد تا به عضویت این گروه دربیاد. ولی شخصیتی به نام «مون دراگون» (که در اینجا معرفی شده است) او را متقاعد میکنه که این پیشنهاد رو رد کنه و در عوض همراه با او به فضا بره و هنرهای رزمی پیشرفته یاد بگیره و قدرت های ذهنی پیدا کنه. اما سپس واکر آموزش های خودش را نیمه کاره رها میکنه تا به «دکتر استرنج» به عنوان رهبر گروه "مدافعین" (Defenders) کمک کنه (در اینجا اطلاعات خوبی راجع به Defenders پیدا میکنید). در واقع او از شماره 44 کمیک های Defenders به تیم اضافه شد و برای یک دهه عضو آن بود.

کمیک defenders

او در آنجا یاد گرفت چطور قدرت های خودش را ارتقا بده و با دیگر اعضای گروه مثل «ولکری» و «نایت هاک» ارتباط خوبی ایجاد کرد. در طول سالیان گذشته نیز چندین بار به "مدافعین" برگشته است.

 

4- قدرت های پتسی واکر

قدرت های پتسی واکر

پتسی واکر از اولش در دنیای کمیک سرعت و چابکی بالایی داشت . وقتی هم که لباس Cat رو به دست آورد از نظر جسمانی ارتقا یافت ولی نه خیلی زیاد! او سپس با کاپیتان آمریکا تمرین کرد و همانطور که در مورد قبلی توضیح داده شد به همراه «مون دراگون» به یکی از قمرهای سیاره زُحل رفت تا در زمینه هنرهای رزمی پیشرفته آموزش ببینه. وقتی آنجا بود مون دراگون متوجه شد که پتسی قدرت های ذهنی نهفته ای داره و در نتیجه سعی کرد آنها را توسعه بده ولی ناگهان پتسی بی خیال قضیه شد و به زمین برگشت تا به عضویت گروه مدافعین دربیاد. مون دراگون هم ناراحت شد و تمامی نیروهای ذهنی پتسی را ازش گرفت! سالها بعد و وقتی پتسی از قلمرو جهنم نجات پیدا کرد متوجه شد که واقعا قدرت های ذهنی داره . یعنی میتونست از فاصله دور انرژی های جادویی و فرا طبیعی رو شناسایی کنه و یا اینکه واقعیات رو از توهم تشخیص بده. میگن میتونه لباس خودش رو هم احضار کنه! گاهی هم دیده شده که شنلی جادویی داره. همچنین پنجه های جمع شدنی (retractable) داره و روی مچش هم چنگک نصب شده. البته در سریال "جسیکا جونز" او به خاطر آزمایشاتی که رویش انجام شده حواس ارتقا یافته ای پیدا میکنه و میتونه مثلا در تاریکی هم ببینه. ولی در دنیای کمیک چنین قدرتی نداره.

 

5- او با «پسر شیطان» ازدواج کرد!

او با «پسر شیطان» ازدواج کرد!

وقتی پتسی داشت در کنار گروه مدافعین میجنگید با «دیمون هل استرام» ملقب به «پسر شیطان» آشنا شد! (برای آشنایی با او حتما این مقاله را بخوانید). آنها سریعا عاشق هم شدند و پتسی تصمیم گرفت حرفه ابرقهرمانی را رها و با او ازدواج کند! آنها با هم به سان فرانسیسکو نقل مکان کردند تا زندگی جدیدی را با هم آغاز نمایند. در نهایت هم به کارآگاه های موضوعات فرا طبیعی تبدیل شدند. در واقع پتسی وقتی عضو مدافعین بود با بسیاری از دشمنان دکتر استرنج جنگیده بود و به نوعی یک متخصص در امور ماورا الطبیعه تبدیل شده بود. یعنی میتونست به طور سریع شیاطین را شناسایی کنه و بهترین روش را برای شکست دادن آنها پیشنهاد بده. البته بعد از مدتی به هویت ابرقهرمانی خودش یعنی هل کت برگشت . او در این دوره با کمک دیمون تونست پرونده های ماورا الطبیعه زیادی رو حل کنه و همزمان با تیم West Coast Avengers هم همکاری میکرد.

 

6- او از جهنم فرار کرده!

 او از جهنم فرار کرده!

ازدواج کردن با پسر شیطان دردسرهای خاص خودش رو داره. دیمون از پدرش یعنی «مفیستو» (که در دنیای مارول سمبل شیطان حقیقی است) نیرویی به نام Darksoul به ارث برده بود و وقتی این نیرو بر پتسی آشکار شد رفته رفته عقلش رو از دست داد! در نهایت پتسی پیام آور مرگ به نام Deathurge را احضار نمود تا او را بکشه! (پتسی در واقع با این کارش خودکشی کرد!). سپس او خودش را در قلمرو مفیستو یعنی جهنم یافت در حالی که محکوم شده بود تا ابد در "میدان نبرد ارواح کثیف" (Arena of Tainted Souls) مبارزه کنه . دیمون در نهایت تونست او را جهنم آزاد کنه. بعدش هم آنها از هم جدا شدند و پتسی تصمیم گرفت بیش از قبل خودش را وقف فعالیت های ابرقهرمانانه بکنه. البته یک بار هم دوباره به جهنم برگشت تا به مفیستو کمک کنه تا نقشه «دورمامو» را در غصب دنیاهای موازی خنثی بکنه . اخیرا اعلام شد مارول سریال "دیمون هل استرام" را میسازه و احتمالش هست پتسی واکر را هم در آن ببینیم!

 

7- او زمانی صاحب یک خودروی اختصاصی بود!

او زمانی صاحب یک خودروی اختصاصی بود!

درست مثل خیلی از ابرقهرمانان در دنیای کمیک ، خانم «پتسی واکر» نیز برای مدتی صاحب خودروی ابرقهرمانی خودش بود که اسم خودش هم روش بود: هل کت موبیل (Hellcatmobile)! البته نکته عجیب این بود که این ماشین قابلیت خاصی نداشت و فقط گران بود! میگن هم تیمی او در گروه "مدافعین" یعنی نایت هاک آن را به قیمت 50 هزار دلار خرید که آن موقع (سال 1975) پول خیلی زیادی بود. مدلش هم Lola Mk1 قرمز رنگ بود که حالت ماشین های مسابقه ای داشت. پتسی خانم هر رفت باهاش یه دوری بزنه که دیگه حاضر نشد به کسی دیگه ای بدتش!

ماشین هل کت

یه بار هم چند تا ابرقهرمان رو سوار کرد که البته واسه همشون جا نبود و لحظات بانمکی خلق شد!

 

8- تریش واکر در سریال "جسیکا جونز" بیشتر از نسخه آلتمیت این شخصیت الهام گرفته است!

 تریش واکر در سریال "جسیکا جونز" بیشتر از نسخه آلتمیت این شخصیت الهام گرفته است!

مارول یک دنیای موازی معروف و مطرحی داره به نام دنیای شماره 1610 که به دنیای آلتمیت (Ultimate) مشهوره و در آن نسخه های آپدیت شده شخصیت های مارول را شاهد هستیم. در این دنیا گروه "مدافعین" از یک سری آدم های آماتور که میخواهند عدالت را خودشان اجرا کنند (یعنی Vigilante هستند) تشکیل شده است که هیچ کدام قدرت فوق بشری خاصی ندارند. یکی از اعضای این گروه خانم «پتسی واکر» بود که در صنعت سرگرمی سازی فعالیت میکرد و سابقه مجری گری یا مدل لباس بودن را داشت. کلا یک سلبریتی بود ولی به خاطر علاقه خودش به ابرقهرمان بودن به تیم مدافعین پیوست و لقب هل کت را برای خودش انتخاب کرد و جالبه که «لوکی» بعدا او را دچار جهش ژنتیکی کرد تا واقعا ظاهر یک گربه رو پیدا کنه!

تایگرا، مارول

به نظر میرسه پتسی واکری که در سریال "جسیکا جونز" دیدیم تا حد زیادی از نسخه آلتمیت پتسی واکر الهام گرفته بود.

 

9- او برای ابرقهرمانان موسسه شغل یابی درست کرد!

او برای ابرقهرمانان موسسه شغل یابی درست کرد!

اخیرا پتسی واکر تصمیم گرفت حرفه ابرقهرمانی را کنار بگذاره ولی از طرفی دلش نمیومد که از دنیای هیجان انگیز سوپرهیروها فاصله بگیره. او همچنین به این نتیجه رسیده بود که مبارزه با جنایت درآمدی برای ابرقهرمانان نداره (به خصوص در شهر نیویورک). بنابراین به سرش زد که موسسه ای برای ابرقهرمانان تاسیس کنه که بهشون کمک کنه وقتی در حال مبارزه با ابرشروران نیستند بتونند شغل مناسبی پیدا کنند! او با این کارش به تعداد زیادی از ابرقهرمانان که به پول نقد نیاز داشتند کمک کرد . در هنگام رویداد "جنگ داخلی 2" موسسه او ارتقا پیدا کرد و وقتی «شی – هالک» به کُما رفته بود او موسسه اش را به دفتر او منتقل کرد.

 

10- اولش در دنیای کمیک رفاقت خاصی بین جسیکا جونز و تریش واکر وجود نداشت!

جسیکا جونز، پاتریشیا واکر

در سریال تلویزیونی "جسیکا جونز" یکی از اصلی ترین بخش ها رفاقت بین جسیکا جونز و تریش واکره (که البته در فصل 3 به دشمنی ختم میشه). در واقع در سریال مذکور دیدیم که چه رفاقت عمیقی بین «پتسی واکر» (ملقب به «تریش») و جسیکا جونز وجود داشت و اینکه آنها از دوران نوجوانی با هم دوست بوده اند و در کنار هم مشکلات خاص خودشان را پشت سر گذاشته اند. اما در دنیای کمیک اینطور نبود ولی وقتی که پتسی واکر داشت سعی میکرد یک آژانس برای انسان های دارای نیروهای فوق بشری تاسیس کنه  با جسیکا جونز آشنا شد و دوستی خوبی هم بین آنها شکل گرفت.

پتسی واکر ، شی هالک

اما در کل در دنیای کمیک دوستی پتسی با «جنیفر والترز» (ملقب به «شی هالک») بیشتر بوده و پتسی یک بار از جنیفر خواست تا رایت کمیک های قدیمی او را که از روی شخصیتش منتشر شده بودند را پس بگیره! (چون جنیفر والترز به شغل وکالت اشتغال داره).

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

100 شخصیت برتر مارول: هل کت

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های"مدافعین" (DEFENDERS) بدانید

20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

ایستراگ (EASTER EGG)ها و اشارات فصل دوم سریال "جسیکا جونز"

15 صحنه برتر سریال جسیکا جونز

اگر از سریال جسیکا جونز خوشتون میاد پس حتما عاشق این کمیک ها میشوید!

نقد فصل سوم سریال جسیکا جونز (JESSICA JONES)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

sara
#1 sara 1398-06-08 11:30
واقعا جالب و مفید بود از این دست مقالات بیشتر بذارید
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1398-06-08 12:55
من خودم تازه فصل 3 سریال جسیکا جونز رو دیدم
به نظر از فصل 2 خیلی بهتر بود
یعنی تا قسمت شماره 10 عالی بود و یکی ازبهترین های مارول
ولی از سه قسمت آخر سریال و تغییر در شخصیات پتسی واگر اصلا خوشم نیومد
خود جسیکا هم رفتارش متناقض شده بود
کلا ای کاش هر فصل این سریال های کمیک بوکی رو بیش از 7 قسمت کشش ندن
واقعا به ریتم و داستان و شخصیت پردازی ها ضربه میخوره
ولی در هر حال هل کت از شخصیت هایی بود که بچه که بودم تو کمیک های defenders زیاد میدیدمش
همیشه دوست داشتم همچین مقاله ای براش بنویسم
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1398-06-08 12:56
به نقل از mtm:

ولی در هر حال هل کت از شخصیت هایی بود که بچه که بودم تو کمیک های defenders زیاد میدیدمش
همیشه دوست داشتم همچین مقاله ای براش بنویسم

کاربران هم برای تشکر از من میتونند مقاله رو خوب بخونن و غلط های تایپی رو گوشزد کنند تا تصحیح بشه ;-)
نقل قول کردن
a.v.s
#4 a.v.s 1398-06-09 14:14
سلام. ببخشید چند وقتی کامنت نذاشتم.
خیلی ممنون بابت مقاله هاتون. و درباره این مقاله خوبتون، تا اونجایی که میدونم پدر دیمین و خواهرش، ساتانا، شیطانی بوده به نام Marduk Kurios:
vignette.wikia.nocookie.net/.. ./...
و مفیستو نسبتی با دیمین و ساتانا نداره
نقل قول کردن
Bucky WS
#5 Bucky WS 1398-06-09 15:24
عالی بود استاد این مقاله. خیلی لذت بردیم.
هر چی از دنیای کمیک و شخصیت هاش میدونم به شما مدیون هستم
نقل قول کردن
super spider17
#6 super spider17 1398-06-09 20:41
سلام میدونم اسپمه ولی تولد ۸۰ سالگی مارول مبارک 8) :D :lol: :P
نقل قول کردن
I am Ironman
#7 I am Ironman 1398-06-27 23:33
واقعا مقاله مفیدی بود استاد!
از بین این ها فقط 1 یا 2 مورد رو میدونستم هرچند از هل کت خوشم نمیاد ولی اطلاعاتم درموردش بیشتر شد.
واقعا از شما ممنونم که در حال افزایش اطلاعات ما هستید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45