چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 45

چیزهای-جالبی-که-درباره-مرد-عنکبوتی-نمیدانستید-قسمت-45

محتوای این قسمت را به بهانه اکران فیلم "موربیوس" و پخش سریال "مون نایت" به این دو شخصیت مرتبط کرده ایم!

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید «مون نایت» قرار بود در بازی Web of Shadows با اسپایدرمن بجنگه؟

بازی "مرد عنکبوتی : سایه‌های تار" (Spider-Man: Web of Shadows)که سال 2008 برای کنسول های مختلف آن زمان عرضه شد، هنوز هم یه سری طرفدار خاص خودش را داره ولی هواداران اصیل مرد عنکبوتی به دلیل اینکه در چندین مورد به ذات مرد عنکبوتی وفادار نیست آن را نمیپسندند (اینجا را بخوانید). یکی از ویژگی های این بازی این بود که برخی از دیگر قهرمانان مارول مثل «لوک کیج»، «ولورین» و ... به شما کمک میکردند. یکی از این شخصیت ها «مون نایت» بود (با صدای «رابرت اتکین داونز»).

مون نایت در بازی اسپایدرمن

ما در بازی مون نایت را میبینیم که در برج "اسپکتور" با مرد عنکبوتی مواجه میشه و پس از مبارزه با «گربه سیاه» و براساس انتخابی که بازیباز انجام میده مون نایت وارد ماجرا میشه و حتی ماموریت هایی هم به مرد عنکبوتی میده. ما ندیدیم که او در بازی به سیمبیوت فضایی مبتلا بشه ولی چندی پیش دو کانسپت آرت از این بازی منتشر شد که قبلا ندیده بودیم و یکی از آنها مون نایت را به صورت آلوده شده به سیمبیوت نشان میداد:

عکس مون نایت

مون نایت ونومی

این مساله نشان میده که مون نایت قرار بوده به سیمبیوت پیوند بخوره و نوعی باس فایت بین او و مرد عنکبوتی را شاهد باشیم (مثل باس فایتی که اسپایدرمن به ولورینِ آلوده به سیمبیوت در بازی انجام میده) ولی به دلایلی مثل کمبود بودجه این مساله لغو شده است.

 

- آیا میدانستید که ابتدا قرار بود مرد عنکبوتی به جای «موربیوس» با «دراکولا» بجنگد؟

آیا میدانستید که ابتدا قرار بود مرد عنکبوتی به جای «موربیوس» با «دراکولا» بجنگد

همانطور که میدانید شخصیت «موربیوس» ابتدا در شماره 101 از سری نخست کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (منتشر شده در ماه اکتبر سال 1971) خلق شد (به دست نویسنده ای به نام «روی توماس» و طراحی به نام «گیل کین»). «استن لی» به عنوان کسی که تمام شماره های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" را تا آن موقع نوشته بود، در شماره 100 دست به حرکتی بزرگ زد و دیدیم که مرد عنکبوتی در پایان داستان دارای 4 دست اضافه شد! (کمیکش اینجا ترجمه شده است). اما شماره بعدی را نویسنده ای جوان به نام «روی توماس» نوشت. البته استن لی همچنان به عنوان سردبیر کمیک های مرد عنکبوتی باقی ماند و گفته میشه که خودش به روی توماس گفته بوده که باید در شماره 101 مرد عنکبوتی با یک خون آشام مبارزه کنه! خب، تا سالها "اداره نظارت بر محتوای کمیک" (Comic Book Authority)اجازه نمیداد مارول و دی سی از شخصیت های ترسناک در کمیک بوک های خود استفاده کنند. ولی چند ماهی بود که تا حدی از سخت گیری های این اداره کاسته شده بود و استن لی از این امر باخبر بود و به همین دلیل میخواست از فرصت استفاده کرده و پای یک خون آشام را به داستان های مرد عنکبوتی باز کند. توماس نزد استن رفت و گفت که میخواد شخصیت دراکولا را مورد استفاده قرار بده (اون موقع هنوز مارول اون نسخه معروف خودش از «دراکولا» را که در این مقاله معرفی شده، خلق نکرده بود). ولی استن بهش میگه که میخواد اسپایدرمن با یک خون آشام خبیث و جدید مبارزه کنه و اینجا بود که توماس به همراه گیل کین ایده یک خون آشام زنده به نام «موربیوس» به ذهنشون میرسه تا از یک خون آشام متداول متمایز بشه و ریشه های علمی – تخیلی داشته باشه.

کمیک موربیوس 

گفته میشه موفقیت موربیوس باعث شد تا استن لی ترغیب بشه و بخواد که محتوای بیشتری را به خون آشام ها در کمیک های مارول اختصاص بده و اینگونه بود که تقریبا یک سال بعد، کمیک تاریخی "مقبره دراکولا" منتشر شد.

 

- آیا میدانستید که توبی مگوآیر قرار بود 13 سال پیش در دنیای سینمایی مارول حاضر بشه؟!

آیا میدانستید که توبی مگوآیر قرار بود 13 سال پیش در دنیای سینمایی مارول حاضر بشه

اخیرا هواداران شاهد حضور مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر در فیلم "راهی به خانه نیست" بودند و بدین ترتیب او وارد دنیای سینمایی مارول یا MCUشد. اما جالبه که بدونید سران مارول استودیوز تمایل داشتند تا توبی مگوآیر در سال 2008  و در فیلم "هالک شگفت انگیز" وارد MCU  بشه ولی به دلیل مشکلات ناشی از رایت سینمایی این شخصیت این امکان برایشان فراهم نشد. حتی گفته میشه مارول استودیوز سعی داشته شخصیت «تونی استارک» را به «دکتر اختاپوس» با بازی «آلفرد مولینا» مربوط کنه و یا برج "آزکورپ" را در فیلم "اونجرز" به کار ببره. ولی سونی بهش اجازه نداده.

گفته میشه «لویی لتریر» (کارگردان "هالک شگفت انگیز") میخواسته که در فیلم پیتر پارکرِ توبی مگوآیر را به صورت یک حضور افتخاری در محوطه دانشگاه نشون بده (در همون صحنه ای که بروس بنر و بتی راس  با «ساموئل استرنز» دیدار میکنند).

ولی همانطور که گفته شد سونی با هرگونه حضور مرد عنکبوتی در این فیلم مخالفت کرد. درسته که ربط دادن تونی به دکتر اختاپوس یا اضافه کردن برج آزکورپ به فیلم "اونجرز" در واقع ایستراگ هایی بیش نبودند ولی حضور پیتر پارکر در این فیلم میتوانست به این معنی باشه که فیلم های مرد عنکبوتی ساخته «سم ریمی» در MCU جریان  دارند و سونی دوست نداشته که چنین برداشتی بشه. میگن سونی حتی به مارول اجازه نداده از نام "دانشگاه امپایر استیت" که پیتر پارکر در دنیای کمیک در آنجا درس میخواند استفاده کنه و در نتیجه مجبور شدند از کالج "گری بورن" (Grayburn) در فیلم استفاده کنند که البته اونم ریشه در کمیک بوک های مارول داره ولی ربطی به اسپایدرمن نداره (البته همونطور که در تصویر زیر میبینید، استرنز در فیلم تی شرتی بر تن میکنه که پُشتش به "امپایر استیت" اشاره شده).

جالب اینه که الان قضیه دقیقا برعکس شده و این سونیه که پس از موفقیت های حیرت انگیز فیلم های مارول استودیوز میخواد هر طوری شده فیلم های خودش مثل "ونوم" و "موربیوس" و ... را به MCU وصل کنه! دنیای کوچکی است، نه؟!

  

- آیا میدانستید که «نیک فیوری» قرار بود در صحنه پس از تیتراژ فیلم "آیرون من" به مرد عنکبوتی و مردان ایکس هم اشاره کنه؟!

یادش به خیر .. انگار همین دیروز بود که فیلم "آیرون من" اکران شد و MCU را هم پایه گذاری کرد. راستش برامون کمی عجیب بود که مارول چرا تصمیم گرفته دنیای سینمایی خودش رو با فیلم اختصاصی شخصیتی شروع کنه که همیشه درجه دو بوده (البته تا اون موقع ایرون من درجه 2 محسوب میشد. ولی بعد از این فیلم درجه یک شد!). تا اینکه تیتراژ پایانی شروع شد و همه ما را شوکه کرد و اون چیزی که ته دلمون میخواستیم رو بهمون داد! نمیدونم کدامیک از شما این فیلم را در سینما دیدید ولی اگر جزو این دسته از مخاطبین بوده باشید پس حتما یادتونه که تماشاچی های داخل سالن چه حسی بهشون دست داد که نزدیک بود جیغ بکشن از خوشحالی! یعنی هیچ کس نمیدونست که قراره تو صحنه بعد از تیتراژ چه اتفاقی بیفته. هیچ کس هم خبر نداشت که «ساموئل جکسون» تو فیلم هست. یعنی مارول با استادی تمام خبرهای مربوط به او رو مخفی کرده بود. پس ببینید ملت چه حسی داشتند وقتی جکسون با هیبت «نیک فیوری» میاد پیش تونی استارک و استخدامش میکنه تا پروژه "اونجرز" رو شروع کنه!

و اینجا بود معلوم شد مارول میخواد برای اولین بار یک فیلم ابرقهرمانی از روی یکی از تیم های خودش بسازه و بقیه ماجرا رو هم که خودتون حتما میدونید ...این صحنه سرنوشت دنیای سینما و ژانر ابرقهرمانی را تغییر داد چون الان عالم و آدم میخوان از موفقیت و سبک و سیاق دنیای سینمایی مارول کپی برداری کنند. در هر حال، احتمالاً خبر نداشتید که این صحنه پس از تیتراژ ابتدا قراره بوده نه تنها به اونجرز بلکه به مرد عنکبوتی و مردان ایکس هم اشاره کنه!!! یعنی فیوری قرار بوده در جمله خودش از عبارت "نیش های عنکبوتی رادیو اکتیوی" (radioactive spider-bites)  و "جهش یافته ها" (mutants)  هم استفاده کنه. در واقع از آنجائیکه که «کوین فایگی» به عنوان معمار MCU قبلا سابقه همکاری با سونی و فاکس در تولید فیلم های مرد عنکبوتی و مردان ایکس را داشت، میخواست تا آن فیلم ها را به نوعی به MCU ربط بده ولی مشخصاً از آنجائیکه رایت سینمایی این شخصیت را در اختیار نداشتن منصرف شدن. ضمن آنکه از نظر منطق داستانی بهتر بود تا همه چیز را در MCU از صفر شروع کنند.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mjkp
#1 mjkp 1401-02-01 13:06
مقاله خیلی عالی بود
درسته که اگه توبی مگوایر توی سال ۲۰۰۸ به ام سیو میومد خیلی جذاب میشد ولی اینطوری هیچ وقت شاهد تیم آپ سه اسپایدرمن از دنیا های موازی با شخصیت پردازی بالا نبودیم...
دکتر استرنجی هم نبود که اینارو بهم ربط بده
نقل قول کردن
RETEPILA
#2 RETEPILA 1401-02-01 17:30
ممنون از آقای ترابی
کاشکی فاکس زودتر سرعقل میومد(و سونی و یونیورسال هم ایشالا بیان!) و میزاشت طرفدارا بیشترین لذت ممکن رو ببرن از تعامل این همه ابرقهرمان و ویلینها
خدا میدونه چقدر این MCU با فنتستیک فور و ایکس من و مرد عنکبوتی اگه از همون اول داشت چقدر گسترده تر میشد
از مرد عنکبوتی و ارتباطش با فنتستیک فور
تا خاندان ام و کلی ایونت و کراس اور دیگه و همینطور حتی کل کلهایی که بعضا با همدیگه پیدا میکنن و خیلی هم جذابه(یه نمونش تونی استارک و رید ریچاردز بر سر اینکه کدومشون باهوشترینه!)
حیف خلاصه
راستی این سرنوشت استرنز هم مشخص نشد آخر سر(البته ابامینیشن بعد سالها پیدا شد سروکلش، شاید اینم بشه!)
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1401-02-03 01:01
واقعا خود برادران روسو هم اذعان داشتن که ای کاش میتونستن از وولورین هم تو دوتا اونجرز آخری بهره میبردند. خیلی میتونست جالب باشه اگه میشد. اگه سونی هم راضی میشد حضور توبی به عنوان یه مرد عنکبوتی با تجربه در کنار اعضای اونجرز خیلی باحال میشد. گرچه فعلا سه تا مرد عنکبوتی منحصر به فرد و خاص داریم پس همون بهتر که تو MCU مرد عنکبوتی از صفر شروع کرد. ولی اینم در نظر بگیرین که اگه مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ میگرفت شاید ما شاهد حضور مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد تو اونجرز بودیم! که اونم از قضا جالب میشد. حالا فکر کنم دور از ذهن نباشه که در آینده شاهد کراس اور عظیمتری از این دو مرد عنکبوتی قدیمی باشیم و با اونجرز یا باقی گروه ها بده بستون داشته باشن. (البته حضورشون در آینده چیزیه که محتمله برا همه).
نقل قول کردن
Hellblazer
#4 Hellblazer 1401-02-04 14:41
خسته نباشید استاد؛ بازم هم از خوندن یکی از این نوع مقالات، لذت بسیار زیادی بردم، و برام تعجب برانگیز هستش که آقای ترابی این همه اطلاعات و حقایق جالب رو از کجا پیدا می‌کنند یا چجوری در ذهن‌شون مونده؛ بگذریم، بریم سراغ موارد:
۱ـ اطلاع نداشتم که مون نایت در این بازی حضور داشته ولی آرت هایی که از مون نایت سیمبیوتی دیدم خیلی به دلم نشست، مخصوصا دومیه که خیلی خاص و زیبا بود، ای کاش مارول یک انیمیشنی می‌ساخت یا یک کمیکی منتشر می‌کرد که توی اون شخصیت های مارول با سیمبیوت‌ها پیوند خوردند، خیلی جالب می‌شد، مطمئنم، مثل سری جالب the end.
۲ـ از طراحی و ظاهر موربیوس خیلی خوشم میاد، اون ترکیب رنگ لباسش و پوست تقریبا سفید رنگ صورتش خیلی خاص و کم‌نظیره، واقعا به طراحش (جناب گیل کین) باید آفرین گفت.
۳ـ فقط اون ۲ خط آخر این مورد، واقعا دنیای کوچیکی هستش، یک زمانی مارول التماس می‌کرد به سونی، حالا سونی داره به صورت غیرمستقیم میگه غلط کردم!
۴ـ خیلی برام جالبه که حداکثر تلاش خودشون رو می‌کردند تا یک دنیای سینمایی مارولی کامل بسازند و ۴ شگفت انگیز و ایکس من و اسپایدرمن رو هم توش جا بدن.
خسته نباشید آقای ترابی خیلی مقاله‌ی خوبی بود، منتظر بعدیش هستیم. ;-)
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1401-02-06 12:04
به نقل از Hellblazer:

۱ـ اطلاع نداشتم که مون نایت در این بازی حضور داشته ولی آرت هایی که از مون نایت سیمبیوتی دیدم خیلی به دلم نشست، مخصوصا دومیه که خیلی خاص و زیبا بود، ای کاش مارول یک انیمیشنی می‌ساخت یا یک کمیکی منتشر می‌کرد که توی اون شخصیت های مارول با سیمبیوت‌ها پیوند خوردند، خیلی جالب می‌شد، مطمئنم، مثل سری جالب the end.

سری دنیای ونومی رو بخون:
b2n.ir/f03092
نقل قول کردن
Hellblazer
#6 Hellblazer 1401-02-06 20:40
به نقل از mtm:
به نقل از Hellblazer:

۱ـ اطلاع نداشتم که مون نایت در این بازی حضور داشته ولی آرت هایی که از مون نایت سیمبیوتی دیدم خیلی به دلم نشست، مخصوصا دومیه که خیلی خاص و زیبا بود، ای کاش مارول یک انیمیشنی می‌ساخت یا یک کمیکی منتشر می‌کرد که توی اون شخصیت های مارول با سیمبیوت‌ها پیوند خوردند، خیلی جالب می‌شد، مطمئنم، مثل سری جالب the end.

سری دنیای ونومی رو بخون:
b2n.ir/f03092

ممنونم از راهنمایی‌تون استاد، به نظر سری خیلی خوبی میاد؛ مخصوصا از تانوس و ولوورین ونومی شده خیلی خوشم اومد. :-)
نقل قول کردن
mjkp
#7 mjkp 1401-02-06 21:28
به نقل از Hellblazer:
خسته نباشید استاد؛ بازم هم از خوندن یکی از این نوع مقالات، لذت بسیار زیادی بردم، و برام تعجب برانگیز هستش که آقای ترابی این همه اطلاعات و حقایق جالب رو از کجا پیدا می‌کنند یا چجوری در ذهن‌شون مونده؛ بگذریم، بریم سراغ موارد:
۱ـ اطلاع نداشتم که مون نایت در این بازی حضور داشته ولی آرت هایی که از مون نایت سیمبیوتی دیدم خیلی به دلم نشست، مخصوصا دومیه که خیلی خاص و زیبا بود، ای کاش مارول یک انیمیشنی می‌ساخت یا یک کمیکی منتشر می‌کرد که توی اون شخصیت های مارول با سیمبیوت‌ها پیوند خوردند، خیلی جالب می‌شد، مطمئنم، مثل سری جالب the end.
۲ـ از طراحی و ظاهر موربیوس خیلی خوشم میاد، اون ترکیب رنگ لباسش و پوست تقریبا سفید رنگ صورتش خیلی خاص و کم‌نظیره، واقعا به طراحش (جناب گیل کین) باید آفرین گفت.
۳ـ فقط اون ۲ خط آخر این مورد، واقعا دنیای کوچیکی هستش، یک زمانی مارول التماس می‌کرد به سونی، حالا سونی داره به صورت غیرمستقیم میگه غلط کردم!
۴ـ خیلی برام جالبه که حداکثر تلاش خودشون رو می‌کردند تا یک دنیای سینمایی مارولی کامل بسازند و ۴ شگفت انگیز و ایکس من و اسپایدرمن رو هم توش جا بدن.
خسته نباشید آقای ترابی خیلی مقاله‌ی خوبی بود، منتظر بعدیش هستیم. ;-)

پیشنهاد میکنم فصل سوم انیمیشن مرد عنکبوتی مارول ببینی اسمش فکر کنم‌ ماکسیموم ونوم بود که داخلش سیمبیوت ها به زمین حمله کردن و با مردم و بعضی ابرقهرمان ها پیوند خوردن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44