شماره 69 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 870 سابق!)

شماره 69 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 870 سابق!)

و همچنان در این شماره چندین خط داستانی مهم به طور موازی و با استادی هر چه تمام با یکدیگر به جلو میروند!

«ترزا پارکر»، خواهر ابرجاسوسِ پیتر، با مردی رو در رو شده که پدر و مادرشون رو به قتل رسونده...«فینیشر». «آفتاب‌پرست» جلسهٔ ملاقات رو ترتیب داد، امّا هیچ‌کدوم‌ از پارکرها از دلیل‌ش مطلع نیستن.

پیتر سرش شلوغ‌تر از ایناست که حتی براش سؤال ایجاد بشه و زیر نظر «لیزارد» در دانشگاه امپایر استیت تحصیل می‌کنه. پروژهٔ بزرگ دانشگاه دوست پیتر، «جیمی تولنتینو»، یک ماشین پیش‌بینیِ آینده به اسمِ «روشن‌بین» ـه. جیمی با این دستگاه قمار کرده بود، و با پولی که به‌دست آورد به مادرِ مریض‌احوالش کمک کرد. هرچند، صاحب کازینوی پرنده یعنی «چنس» و شریکش، «فارینر»، اون دستگاه و منبع تغذیه‌ای به اسم «کاتالیزور» رو می‌خوان، و اون‌ها جیمی رو تهدید کردن تا در دزدیدنِ هردوی اون‌ها کمک‌شون کنه.

در همین اثناء، دوستِ پیتر یعنی «بتی برنت» باردار شده. پدرِ بچّه خبرنگارِ سابق دیلی بیوگل یعنی «ند لیدز» ـه، کسی که همه فکر می‌کردن به دست فارینر کشته شده ولی زنده است ! (و البته چندی پیش در داستان "توطئه کلونی" به صورت کلون برگشت که دوباره کشته شد). در شماره پیش ، نِد فاش کرد که یه سُرم گابلینی که در گذشته مصرف کرده بود جون‌ش رو نجات داد، و از اون‌موقع، مشغول تحقیق دربارهٔ قاتل‌ش بوده و به تازگی فهمیده که هدف بعدیِ فارینر جیمی ـه. پس این به عهدهٔ اسپایدی ـه تا فارینر و نوچه‌های خلافکارش رو متوقف کنه!

 

The Amazing Spider-Man # 69 (870)

کمیک توطئه آفتاب پرست

مترجم: محمد صالح حیدری

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: علی آذرباد

طراح کاور:  امیرحسین رجبی

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیا فایر)

 

نظر خودتون رو درباره داستان و طراحی های این کمیک با ما در بخش نظرات در میان بذارید.

برای خوندن دیگر کمیک هایی که ترجمه کرده ایم اینجا را کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط: 

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

سری کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز با ترجمه فارسی

تمام عشق های پیتر پاركر!

معرفی دشمنان اصلي مرد عنكبوتی: «آفتاب پرست» (CHAMELEON)

همه چيز درباره پدر و مادر «پیتر پاركر»!

آیا مرد عنکبوتی تا به حال کسی را کشته است؟

10 حقیقتی که باید دربارهٔ داستان "اسپایدرمن: یک روز دیگر" (SPIDER-MAN: ONE MORE DAY) بدانید

رویداد جدید مرد عنکبوتی با عنوان خیزش گناهان (SINS RISING) - کامل + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید دربارهٔ «کیندرد» (KINDRED)، خبیث جدید کمیک‌بوک‌های اسپایدرمن، بدانید

رویداد اخیر مرد عنکبوتی با عنوان آخرین بقایا (LAST REMAINS) - کامل + لینک دانلود

هری آزبورن چطور زنده شد؟

رویداد جدید مرد عنکبوتی با عنوان خیزش گناهان (SINS RISING) - کامل + لینک دانلود

کمیک مقدمه "مرد عنکبوتی شگفت انگیز: خیزش گناهان" ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید دربارۀ تیمارستان "راون‌کرافت" (RAVENCROFT INSTITUTE) بدانید

شماره آخر از کمیک "تیمارستان راون کرافت" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent bishop
+1 #1 Agent bishop 1400-06-09 08:03
این قسمت آنقدر غافلگیری و سوپرایز و لحظات باحال داشت که آدم نمیدونه از کجا بگه .
داستان عالی بود و از نوع هاش بود که آدم موقع خواندنش خسته نمیشد و من خودم نفهمیدم داستان کی تموم شد و اسپنسر با استادی تمام سه تا داستان مختلف به خوبی به هم ربط داد که مطمئنم باشید نتیجه کار هم بسیار موفق خواهد بود .
از دیالوگ‌ گویی ها و مونولوگ گویی های مردعنکبوتی به شدت خوشم اومد که این استادی اسپنسر رو می‌رسونه مثل شوخی با لباس جک اولتران ها یا نشونه کردن به مضخرف بودن اسلاید و اینکه با هرکی دوست میشه تو مسیر خلاف میفته و ..

طراحی فوق‌العاده بود . هم صحنه اکشن بسیار پویا و روانی داشت و هم اینکه احساسات رو به خوبی نشون میداد مثل عصبانیت ترزا پارکر یا احساس ناراحتی یا پشیمونی جیمی .

اتفاقات مهم کمیک !!

اول از همه اینکه من تو مقدم درمورد قسمت قبلی گفته بودم مردعنکبوتی به احتمال زیاد فینیشر رو نکشته بود که این قسمت دیگه قشنگ این موضوع رو ثابت کرد و مردعنکبوتی رو از این اتهام مبرا کرد .( بیچاره اون سایت های که هی روی این موضوع مانور میدادن ;-) )
به اون لیست خبیث های بیخودی که اسپنسر استفاده می‌کنه هم لیپ فراگ‌ و گریزلی رو هم اضافه کنید .
بیش تر یک آفتاب پرست تو دنیا وجود داره و همشون شاگرد فینیشر هستند .
و آخری بازگشت مکس دیلون به عنوان الکترو اصلی از مرگ که من یکی رو خیلی خوشحال کرد چون از اون الکترونی مونث زیاد خوشم نمیومد .

در آخر از ترجمه و ادیت این کمیک توسط تیم اسپایدی بسیار تشکر میکنم و کارتون مثل همیشه عالی بود .
نقل قول کردن
s.p.i
+1 #2 s.p.i 1400-06-09 10:30
سلام خیلی ممنون بابت ترجمه وادیت
خب تو این قسمت مشخص شد فینیشر نمرده و مرد عنکبوتی باعث م اون نشده و البته مشخص بیشتر از یک آفتاب پرست وجود داره
گریزلی لیپ فراگ هم تو این قسمت خوب استفاده شدن و صحنه های اکشن هم خوب و البته دیمتری هم شاگرد فینیشر بود که وقتی که فینیشر بیهوش بود دیمتری کنارش می‌نشست و اینکه جک اولانتر ها افراد فینیشر بود که در واقع آفتاب پرست های دیگه بودن و البته ند هم کمی تو فکر بود و به نظر من بازگشت مشکوک میزنه ولی در هرحال میرن سراغ فارینر
و یه حسی بهم میگه خواهر پیتر قلابی هستش

خبیث داستان هم خوب بود حضور فینیشر غافلگیر کننده بود

طراحی خوب بود صحنه های اکشن خوب طراحی شده بود و چهره ها

داستان ۹ از۱۰
طراحی ۹ از ۱۰
ترجمه و ادیت ۱۰ از ۱۰

مرسی spidey
نقل قول کردن
RobbieRobertson
+1 #3 RobbieRobertson 1400-06-09 10:55
سلام خدمت همگی

اول از همه یه تشکر ویژه از سایت اسپایدی باید بکنم که سرعت ترجمه و ادیت کمیک ها خیلی بالا رفته. اونم با کیفیت و دقت عالی
واقعا ممنونم

در خصوص این کمیک چند تا نکته به ذهنم رسید یکی اینکه کلا اسپنسر خیلی خوب داستان های متعدد را به صورت موازی جلو میبره و جذابیت هر داستانی که روایت میکنه را حفظ میکنه.

اخر کمیک هم خیلی قشنگ داستان ها را به هم مربوط کرد. من همش تو ذهنم بود چجوری این داستانا به هم مرتبط میشن که با اون غافلگیری این اتفاق افتاد و خیلی حال کردم.

در آخر این چند شماره اخیر هم با یک مقدمه عالی و جذاب برای ارک بعدی که مربوط به شش خبیثه روبرو هستیم که انصافا هیجان انگیزه. در ضمن احتمالش هست که با همون شش خبیث اورجینال اصلی روبرو بشیم.

یه چند شماره ای هست که میشه گفت ام جی اصلا حضوری نداره اما فکر کنم با توجه به پوستر های شماره های اخر ران اسپنسر که پخش شده در داستان اخر مری جین حضور موثر و قابل توجهی داشته باشه.

هنوز منتظر اون معمای کیندرد و هری ازبورن هستم که معلوم نشد که ایا دو تا هری ازبورن داریم یا موضوع یه چیز دیگه است.

راستی کاور شماره ویژه توطئه آفتاب پرست هم خیلی کاور قشنگی بود و منو یاد کیمک امیزینگ اسپایدر من ۱۲ دن اسلات انداخت. داستان دنیای عنکبوتی که خاندان وارثان تو تصویر کاور بودن و بالای سرشان کله های مردان عنکبوتی.

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
AM SM BM SM
+1 #4 AM SM BM SM 1400-06-09 11:09
سلام
ممنون بابت ترجمه و ادیت این کمیک.
و درباره شماره ۶۹ از سری جدید کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (شماره ۸۷۰ لگاسی).
خطر اسپویل!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بسم الله الرحمن الرحیم
باز هم شماره هیجان انگیز دیگه ای از مرد عنکبوتی شگفت انگیز! انگار اسپنسر به خوبی داره جبران اون موقع هایی رو میکنه که ازش انتقاد میکردیم و میگفتیم خیلی داستان رو کش میده. اما حالا در شماره های جدید این سری کمیک خبری از ریتم کند نیست و هر شماره در اندازه های خودش مهم هست خط های داستانی رو پیش میبره. و البته در کنار این مسائل داستان کلی و داستانک های بسیار خوب هستند که کمیک ها رو هر چه جذابتر میکنند. همه این مسائل باعث میشن کمیک های اسپایدی بسیار جالب باشند. این شماره هم مثل بقیه شماره ها پیش میره و ما رو بیشتر تشنه اتفاقاتش میکنه. اول بگم که دیالوگ های اسپایدی برای این کمیک بسیار خوب بودند. از همون اول که پیتر درباره دوستانی که مجبوره نجاتشون بده شکایت میکنه این مسئله کاملا مشخصه. و البته اینکه خودش میگه که جدا کردن کار ابرقهرمانیش از زندگی شخصیش رو اصلا بلد نیست و خیلی براش سخته. و البته حین مبارزه هم دیالوگ های اسپلیدی واقعا عالی هستند و لذت بردم. اما اول بریم سراغ ترزا پارکر و فینیشر و آفتاب پرست. اسپنسر داستان رو توی اون بخش آروم آروم پیش میبره و اطلاعاتی میده که خواننده رو واقعا مشتاق میکنه. توی این شماره معلوم شد فینیشر چطور هنوز زنده مونده و معلومه که قراره راز های مهمی توی ادامه داستان فاش بشه. داستان اون بخش شماره به شماره هیجان انگیز تر میشه و انگار توی شماره بعد که شماره ویژه این آرک هست قراره اتفاقات مهم تری رو از این بخش شاهد باشیم. و البته این که آفتاب پرست توی زنده موندن فینیشر نقش داشته داستان رو هر لحظه به "توطئه" نزدیک تر میکنه. روی مانیتور فینیشر رو هم اگر نگاه کنید میشه نقشه موشک رو دید و البته یه مکانی رو که معلومه قراره مشکل ساز بشه. ولی اون ور داستان یعنی سمت اسپایدی اوضاع خیلی خوب نیست. همونطور هم که دیدیم باز هم اسپایدی یه بد شانسی آورد و یه دوستی داره که باز به خلافکار (حالا به هر دلیلی) روی آورده و اسپایدی هم حالا باید با یک لشکر از خلافکار های شهرشون مبارزه کنه. و اسپایدی با کمک جیمی به خلافکار ها شکست میخوره. اما چیزی که از چهره جیمی مشخصه اینه که او قراره بعدا سر این قضیه اینکه به خلافکاری برای خانواده اش ادامه بده یا به اسپایدی کمک کنه به مشکل میخوره چون انگار خیلی دلش راضی به این کار نیست. اینجا هم دیالوگ ها اسپایدی به دکتر کانرز لیزارد مانند بسیار بامزه و خوب بودند. اما بعد از اون اسپایدی میره سراغ ند لیدز تا از اون کمک بگیره و باید دید در ادامه او چه نقشی در داستان داره. اما قبل از اون هم دیالوگ هایی بین بتی برنت و ند لیدز رد و بدل شد که معلومه این رابطه بعد از این سال ها خیلی هم نمیتونه راحت باشه. اما نمیشه از داستان های این روز های مرد عنکبوتی شگفت انگیز حرف زد و از ریتم عالی اون نگفت. داستان های این روز های مرد عنکبوتی شگفت انگیز نه خیلی عجله ای هستند نه سرعتشون مثل لاک پشت هست و این خیلی خوبه که در حد وسط قرار میگیره و لذت بردن از داستان رو راحت تر میکنه.
توی مقدمه برای داستان "جنگ خبیثان" دکتر اختاپوس موفق میشه پای الکترو رو به قضیه باز کنه و او قراره عضوی از شش خبیث دکتر اختاپوس باشه. اینطور که معلومه داستان جنگ خبیثان قراره خیلی بزرگ باشه و باید دید چطور پیش میره.

طراحی:
طراحی های این شماره مثل شماره های قبلی عالی بود. باز هم به نظرم فضای بخش ترزا پارکر و آفتاب پرست بسیار خوب بودند و سبک طراحیش هم با بقیه بخش های کمیک فرق داره و انگار رئالیستی تر هست. توی بقیه داستان هم سبک و فضای طراحی ها بسیار دلنشین بودند و مشکل خاصی نداشتند. صحنه های اکشن اسپایدی بسیار هیجان انگیز و عالی بودند و لذت بردم. چهره ها هم نکات قابل تاملی دارند و احساسات رو هم انتقال میدن. و البته طراحی ها هم با اینکه داستان به مکان های مختلف میره اما باز هم داستان رو به خوبی منتقل میکنه. در کل در چند شماره اخیر طراحی های بسیار دلنشین و چشم نواز بودند.

ترجمه و ادیت:
من که توی ترجمه و ادیت هیچ مشکلی ندیدم و به نظرم عالی بود. خسته نباشید.

با تشکر.
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-06-09 11:09
و یادم رفت تو کامنت قبلی بگم بازگشت الکترو و به شش خبیث ملحق میشه
دکتر اختاپوس
الکترو
مرد شنی
کریون به احتمال زیاد نفر بعدی هست

تشکر
نقل قول کردن
s.p.i
#6 s.p.i 1400-06-09 11:14
کاور توطئه آفتاب پرست آدم بیشتر یاد شماره ۱۷ سری کمیک مرد عنکبوتی شکار شده میندازه و البته شماره ۱۲ دن اسلات وارثان
تشکر
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1400-06-09 20:52
سلام

دمتون گرم. ممنون بابت ترجمه این کمیک واقعا گل کاشتید.

باید بگم داستان خیلی داره جالبتر و جالب تر میشه هم زمان توی هر کمیک سه تا داستانک پیش برده میشه. ۱: جریانات پدر و مادر پیتر و خواهرش . ۲: دوست پیتر و جریانات سیبل. ۳: مقدمه سازی برای جنگ خبیثان.

خب باید بگم داستانک اول که جریانات پدر و مادر و خواهر پیتر هستش داره جذاب تر و جذابتر میشه من که خودم از دیدن فینیشر متعجب شدم. نمیدونم جای دیگه ای بهش اشاره شده بود یا نه ولی از اینکه فهمیدم معلم آفتاب پرست بوده هم حشابی شوکه شدم و وقتی هم که فهمیدم آفتاب پرست یکی نیست بلکه چندین نسخه هم وجود داشته و نمیدونم که هنوزم هست یا نه نکته عجیب تر اینکه فکر میکنم ترزا هم یکی از اوناست!!!!!


راجب زمینه سازی جنگ خبیثان باید بگم هر شماره به شماره داره جالبتر و هایپکننده تر میشه من که شوق و ذوقم واسه اینه که شش وحشی چطور سر کلشون پیدا میشه و بقیه اعضای شش خبیث کدومان.

داستان اصلی و اسپابدرمنی مون هم که داره کم کم به اوجش میرسه و به شدت دوست دارم واکنش سیبل به این قضایا رو ببینم.


یه سوال هم ذهنم رو مشغول کرده. به نظرتون وقت میشه به جریانات omd و روح پیتر پرداخته بشه؟؟؟؟ من که همچین حسی نمیگیرم


طراحی هم عالی بودن. بعد مدت ها چشمون به جمال جک اولتران خوش قیافه هم افتاد.


کلا دمتون گرم واقعاً گل کاشتید. هایپ هایپ واسه شماره بعدی به درود.
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1400-06-09 23:45
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز.

خسته نباشید میگم خدمت آقای حیدری و آذرباد بابت ترجمه و ادیت این شماره.

در این شماره از مرد عنکبوتی زوایای جدیدی از ماجراهای دستگاه روشن بین و پدر و مادر پیتر پارکر مشخص میشه. از اون مهمتر اینکه این دو توسط فنیشر به هم مرتبط میشن. واقعا عاشق اینم که نیک اسپنسر تاریخ اسپایدی رو شکافته و دونه دونه از کاراکترهای قدیمیش به نحو احسنت استفاده میکنه. بعد اینکه اون گند بومرنگ بالا اومد حالا هم رسید به دوست دانشگاه‌ش که از پشت بهش ضربه زد. نبردهای اکشن صفحات ابتدایی خیلی عالی و هیجان انگیز بودند. شوخی های مرد عنکبوتی همچنان به قوت خودش باقیه و لحظات مفرحی رو رقم میزد.

اینجاس که نیک اسپنسر خیلی عالی این چنتا داستانک بین «فینیشر و ترزا پارکر» و «جیمی و دستگاه روشن بین» و «بتی و ند»‌ رو به هم وصل میکنه. به نظر میرسه که فنینشر در طی این سالها تو خیلی از خلافکاریها و جنایتها دست داشته. تو شماره قبلی بتی برنت به این اشاره داشت که به خیلی از خبرگذاریها نفوذ کردن که احتمالا به خاطر حضور همین آفتاب پرستها بوده.

مشتاقانه منتظر شماره مخصوص توطئه آفتاب پرست و همچنین جنگ خبیثان هستم(منتظرم ببینم دکتر اختاپوس دیگه کیا رو در نظر گرفته و اینکه آیا کیندرد تو تیمش هست یا از همون پشت کمکشون میکنه)

با تشکر.
نقل قول کردن
Agent bishop
#9 Agent bishop 1400-06-10 07:12
به نقل از Ehsan Spider:

یه سوال هم ذهنم رو مشغول کرده. به نظرتون وقت میشه به جریانات omd و روح پیتر پرداخته بشه؟؟؟؟ من که همچین حسی نمیگیرم
.

۵ شماره از asm موند _ ۴ شماره از جنگ خبیثان _ ۱ شماره از توطئه آفتاب پرست . باهم میشن ده تا کمیک
وقت می‌کنه
نقل قول کردن
s.p.i
#10 s.p.i 1400-06-10 12:11
به نقل از Ehsan Spider:
سلام

دمتون گرم. ممنون بابت ترجمه این کمیک واقعا گل کاشتید.

باید بگم داستان خیلی داره جالبتر و جالب تر میشه هم زمان توی هر کمیک سه تا داستانک پیش برده میشه. ۱: جریانات پدر و مادر پیتر و خواهرش . ۲: دوست پیتر و جریانات سیبل. ۳: مقدمه سازی برای جنگ خبیثان.

خب باید بگم داستانک اول که جریانات پدر و مادر و خواهر پیتر هستش داره جذاب تر و جذابتر میشه من که خودم از دیدن فینیشر متعجب شدم. نمیدونم جای دیگه ای بهش اشاره شده بود یا نه ولی از اینکه فهمیدم معلم آفتاب پرست بوده هم حشابی شوکه شدم و وقتی هم که فهمیدم آفتاب پرست یکی نیست بلکه چندین نسخه هم وجود داشته و نمیدونم که هنوزم هست یا نه نکته عجیب تر اینکه فکر میکنم ترزا هم یکی از اوناست!!!!!


راجب زمینه سازی جنگ خبیثان باید بگم هر شماره به شماره داره جالبتر و هایپکننده تر میشه من که شوق و ذوقم واسه اینه که شش وحشی چطور سر کلشون پیدا میشه و بقیه اعضای شش خبیث کدومان.

داستان اصلی و اسپابدرمنی مون هم که داره کم کم به اوجش میرسه و به شدت دوست دارم واکنش سیبل به این قضایا رو ببینم.


یه سوال هم ذهنم رو مشغول کرده. به نظرتون وقت میشه به جریانات omd و روح پیتر پرداخته بشه؟؟؟؟ من که همچین حسی نمیگیرم


طراحی هم عالی بودن. بعد مدت ها چشمون به جمال جک اولتران خوش قیافه هم افتاد.


کلا دمتون گرم واقعاً گل کاشتید. هایپ هایپ واسه شماره بعدی به درود.



سلام آقا احسان خب فقط یه شماره مربوط به آفتاب پرست وبعد وارد جنگ خبیثانه میشیم اونجا دیگه قرار اسپنسر پرونده همه چیز ببنده و تو شماره ۶۰ و البته آرک آخرین بقایا به omd اشاره شد پس فکر کنم دیگه مسئله روح پیتر حل بشه

فقط برام عجیبه که اسپنسر داره ول میکنه میره راستش من اصلا از این که بن رایلی تو قالب اسپایدرمن ببینم خوش نمیاد امیدوارم سریع پرونده بن رایلی ببندن و حضورش کش ندن تا پیتر دوباره ببینیم


دوست داشتم کسی مثل آلن مور جاناتان هیکمن و یا دانی کیتس نویسنده کمیک مرد عنکبوتی بشن بگذریم
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1400-06-10 20:46
به نقل از Ehsan Spider:

یه سوال هم ذهنم رو مشغول کرده. به نظرتون وقت میشه به جریانات omd و روح پیتر پرداخته بشه؟؟؟؟ من که همچین حسی نمیگیرم

بنظرم چون خود کیندرد تو جنگ خبیثان دخیل هستش و فکر نکنم که حضورش کم رنگ باشه، میشه گفت که به این موضوع میپردازه. هنوز تکلیف اینکه چجوری دوتا هری آزبورن داریم مشخص نشده.
نقل قول کردن
Psparsa21
#12 Psparsa21 1400-06-15 01:24
خطر اسپویل:






داستان خیلی خوب داره پیش میره امیدوارم توی قسمت های بعد بلاخره حقیقت رو درباره ی پدر و مادر ترزا و پیتر بفهمیم.رویداد جنگ خبیثان باید یه رویداد خیلی خفن باشه من که خیلی برای این آرک داستانی هایپم :-* .و ممنون بابت ادیت و ترجمه. ;-)
داستان:۹ از ۱۰
طراحی:۹/۵ از ۱۰
ترجمه:۱۰ از ۱۰
ادیت:۱۰ از ۱۰
نقل قول کردن
s.p.i
#14 s.p.i 1400-06-16 14:06
13
راستش غافلگیر شدم به طوری که الان میخوام داد بزنم ولی فکر یه جنجال بزرگ اتفاق افتاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید