10 فیلم کمیک بوکی که در کشورهای مختلف جهان توقیف شدند!

10 فیلم کمیک بوکی که در کشورهای مختلف جهان توقیف شدند!

با خوندن این مقاله متوجه میشوید از اکران سینمایی کدام فیلم های ابرقهرمانی در کدام کشورها و به چه دلیل ممانعت به عمل آمد!

 

10- بلید (مالزی)

فیلم بلید

شاید خیلی از علاقمندان به آثار کمیک بوکی سینما خبر نداشته باشند که اولین فیلم واقعاً موفق ساخته شده از روی شخصیت های مارول، "بلید" است که سال 1998 اکران شد. در واقع این فیلم دو سال قبل از "مردان ایکس" و 4 سال قبل از "مرد عنکبوتی" به بازار آمد و اثر در خور و شایسته ای بود (برای آشنایی با شخصیت بلید این مقاله را بخوانید). استاد ترابی در این مقاله از نقش آفرینی «استیون دُرف» در این فیلم به عنوان یکی از ترسناک ترین ها یاد نمودند. در هر حال این فیلم در مالزی با ممنوعیت مواجه شد. کلا مالزی در اکران فیلم های خارجی بسیار محافظه کارانه عمل میکند و فیلم های خشن، دارای صحنه های نامناسب و موضوعات همجنسگرایانه را توقیف میکند. "بلید" هم فیلم خشنی بود که درجه R داشت و در این کشور توقیف شد.

 

9- زن شگفت انگیز (لبنان، تونس، قطر)

درخواست رسمی برای ممنوعیت نمایش   فیلم "زن شگفت انگیز" اولین بار از سوی وزارت اقتصاد و بازرگانی لبنان مطرح شد که بر سیاست تحریم صادرات اسرائیل به لبنان نظارت دارد چرا كه این كشور به طور رسمی در جنگ با رژیم صهیونیستی است و هیچ محصول یا تولیداتی از سرزمین های اشغالی را به مصرف نمی رساند (این در حالی است که تبلیغات فراوانی برای نمایش فیلم در لبنان صورت گرفته بود). پس از لبنان ، تونس و قطر نیز نمایش این فیلم را ممنوع کردند. شایان ذکر است که گال گادوت هنرپیشه اصلی این فیلم و ایفاگر نقش Wonder Woman در دنیای فیلم های دی سی، اصلیتی اسراییلی دارد و پیش از این از افسران آموزش در ارتش رژیم صهیونیستی در خلال جنگ سال 2006 لبنان بود و بدون هیچ شرم و یا واهمه ای در صفحه فیس بوك خود از میراث نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ سال 2014 غزه به نیكی یاد می كند! همین امر نیز علت ممنوعیت اكران این فیلم در كشورهای اسلامی است.

 

8- ددپول (چین و ازبکستان)

  ددپول (چین و ازبکستان)

کشور های چین و ازبکستان هنگام اکران فیلم "ددپول" در سال 2016، اعلام کردند آن را به خاطر محتویات نامناسب اخلاقی، برخورداری از صحه های خشن و البته به کار بردن واژه های نامناسب اصلاً اکران نخواهند کرد. همانطور که در این مقاله گفته شد "ددپول" در هندوستان نیز با تدوین مجدد و سانسور برخی صحنه ها اکران شد.

 

7- بی باک (مالزی)

  بی باک (مالزی)

همانطور که در این مقاله گفته بودیم فیلم "بی باک" (Daredevil) محصول سال 2003 از ناامید کننده ترین فیلم های کمیک بوکی به شمار میاد ولی کسی آن را آنچنان خشن و دارک نمیدونه و نمیدونیم چرا مالزی آن را توقیف کرد! البته این فیلم وقتی به صورت DVD و VHS عرضه شد بهش اجازه داده شد در مالزی توزیع بشه.

 

6- الف مثل انتقام (چین)

  الف مثل انتقام (چین)

"الف مقل انتقام" (V for Vendetta) فیلمی سیاسی و پادآرمان‌شهر محصول سال 2005 به کارگردانی جیمز مک‌تیگو و نویسندگی واچوفسکی‌ها است. این فیلم بر اساس داستان کمیک ورتیگو به همین نام اثر آلن مور ساخته شده و در آن هوگو ویوینگ نقش وی که یک جنگجوی آنارشیست است را بازی می‌کند، وی تلاش می‌کند تا از طریق اقدامات تروریستی انقلاب کرده و حکومت را سرنگون کند. همچنین ناتالی پورتمن نقش ایوی را بازی می‌کند.  این فیلم توسط برخی از گروه‌های سیاسی به عنوان تمثیلی از ظلم و ستم یاد شده‌است , لیبرترین‌ها و آنارشیست‌ها از آن برای ترویج عقاید خودشان استفاده کردند. به همین دلیل تعجبی نداشت که چنین فیلمی با چنین مایه های سنگین سیاسی در چین توقف شود زیرا مقامات این کشور با اکران فیلم های سیاسی مشکل دارند. شایان ذکر است که در کمال تعجب نسخه کامل و سانسور نشده این فیلم سال 2012 از شبکه تلویزیونی ملی چین پخش شد که تحلیلگران آن را نشانه ای از آسان تر شدن قوانین سانسور و ممیزی در چین دانستند.

 

5- مجازاتگر (سوئد ، آفریقای جنوبی)

مجازاتگر (سوئد ، آفریقای جنوبی)

همانطور که در این مقاله گفته بودیم ، سال 1989 و در اوج محبوبیت شخصیت Punisher ، فیلمی با بودجه نازل از رویش ساخته شد که از فراموش شده های سینما است و اصلا موفق نبود. نقدها نیز عمدتا منفی بود. ولی برخی هم بودند که از بازی «دولف لاندگرن» در نقش فرانک کسل /پانیشر تعریف کردند (مخصوصا اینکه چهره اش هم خیلی به شخصیت پانیشر میخورد). این فیلم در سیدنی استرالیا فیلمبرداری شد، نه در آمریکا. اینم جالبه بدونید که این فیلم به دلیل داشتن صحنه هایی با خشونت بالا در کشورهای سوئد و آفریقای جنوبی روی پرده سینماها نرفت! در آمریکا هم اکران نشد که البته دلیلش به خاطر این بود که شرکت سازنده اش یعنی New World به مشکلات مالی برخورد کرد.

 

4- سیصد (ایران)

 300 (ایران)

فیلم "300" توسط «زک اسنایدر» و از روی رمان گرافیکی با همین نام اثر فرانک میلر ساخته و سال 2006 اکران شد. این فیلم به نبرد Thermopylae از دید و پرسپکتیو «لئونیداس» شاه جنگجوی اسپارت میپردازه ولی خیلی ها از دست این فیلم و کمیک بوکی که از رویش اقتباس شده بود آزرده خاطر شدند . در واقع موقعی که داستان 300 به بازار آمد حتی نویسنده بزرگ دنیای کمیک یعنی آلن مور از فرانک میلر انتقاد کرد و بهش گفت: "برو چند تا کتاب تاریخ بخون". همچنین خیلی ها به میلر خرده گرفتند که چرا خشایار شاه ، پادشاه ایرانی را مثل یک فاتح بی رحم و ظالم به تصویر کشیده . ضمن اینکه ارتش ایران را نیز پر از همجنس باز و منحرف نشون داده بود . بنابراین خیلی ها نتیجه گرفتند که هدف اسنایدر و  میلر از این کار این بوده که ایرانی ها رو سمبل تهاجم اسلام به آرمان ها و ارزش های غربی نشون بدهند. در مجموع این فیلم ایرانیان را وحشی و غارتگر و با چهره ای هیولا مانند و سربازان یونان را فداکار و دلاور نشان میدهد.  و اما در ایران هرگونه پخش و توزیع این فیلم ممنوع اعلام شد. هم‌چنین ایرانیان اقدام به برپایی یک طومار اینترنتی علیه ساخت و نمایش این فیلم کردند که تا پایان زمان جمع‌آوری امضا، بیش از پنجاه هزار امضای مجازی برای آن جمع شده بود. در این طومار، با اشاره به تمدن ایران در دوران هخامنشی می‌آید: «ما از شرکت برادران وارنر، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تلویزیونی در دنیا انتظار نداشتیم که حقایق به اثبات رسیدهٔ تاریخی را نادیده بگیرد، و با به تصویر کشیدن ارتش ایران در جنگ ترموپیل به شکل وحشیان دیوآسا به شهرت خود نیز لطمه برساند.» آنها به درستی عقیده داشتند که علاوه بر تحریفات تاریخی که در فیلم رخ می‌نماید، چهره ایرانیان بی شباهت به هیولاها نیست. خانهٔ سینما در روزهای پایانی سال 1385 در نامه‌ای اقدام هالیوود در دنیای کوچک سینما را محکوم کرد. گروه فیلم و سینمای فرهنگستان هنر هم در نامه‌ای به یونسکو، تولید و پخش فیلم سیصد را «مخرب‌تر از تخریب بناها و آثار ارزشمند مرتبط با میراث تمدنی ملل و اقوام» خواند.

 

3- سوپرمن (شهر پکن)

نخستین فیلم سوپرمن که سال 1978 ساخته شد به لطف وفاداری به دنیای کمیک و همچنین بازی محشر کریستوفر ریو یکی از بهترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ به شمار میاد (این مقاله را بخوانید). این فیلم سال 1986 روی پرده سینماهای چین رفت و تنها پس از چند روز نمایش آن در سینماهای شهر پکن متوقف شد (این در حالیه که در شهرهای دیگر چین مثل شانگهای روی پرده رفت). دلیلش هیچ وقت اعلام نشد ولی گفته میشه مقامات پکن فیلم "سوپرمن" را نشانه ای آشکار از ایدئولوژی آمریکا و فرهنگ سرمایه داری میدانستند و به همین دلیل آن را در این شهر ممنوع اعلام کردند.

 

2- کُنستانتین (برونئی)

 کنستانتین (برونئی)

برونئی (Brunei) کشوری است در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا. این کشور کوچک با اکثریت مسلمان، در آسیا قرار دارد و بیش تر به دلیل نام پادشاهش و ثروت افسانه‌ای او شناخته شده ‌است. جمعیت این کشور در سال 2020 میلادی برابر با 436 هزار نفر است! پس میبینید که کشوری بسیار کوچک است. ولی به دلیل قوانین سفت و سخت خود در زمینه اکران فیلم های خارجی شناخته میشود. به همین دلیل سال 2005 با اکران فیلم "کنستانتین" (Constantine) با شرکت کیانو ریوز مخالفت کرد زیرا از نظر مقامات این کشور اعتقادات مسیحی را تبلیغ میکرد.

 

1- شوالیه تاریکی (چین)

  شوالیه تاریکی (چین)

در فیلم تحسین شده کریستوفر نولان یعنی "شوالیه تاریکی" سکانس مهیجی وجود دارد که در آن بتمن به هنگ کنگ سفر میکند تا یک فرد چینی را به اتهام پول شویی دستگیر کند. گفته میشود دولت چین از این سکانس اصلا دل خوشی نداشته زیرا به نظرش در آن یک پارتیزان آمریکایی به طور غیر قانونی یک شهرومند چینی را مورد ربایش قرار میدهد! به همین دلیل "شوالیه تاریکی" هرگز به طور رسمی در این کشور اجازه اکران پیدا نکرد.

  

 امیر علی قادری

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 فیلم ابرقهرمانی که در خارج از آمریکا سانسور شدند!

بدترین داستان هایی که فرانک میلر (FRANK MILLER) برای دنیای کمیک خلق کرده

15 کمیک بوکی که از بازار جمع شدند

20 کمیک بوکی که قبل از انتشار کنسل شدند !

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

صحنه های حذف شده از فیلم لوگان + لینک دانلود و تماشا

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی دی سی (DC FILMS)

15 فیلم ابرقهرمانی عجیب دنیای سینما

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت اول

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت دوم

14 سوپرهیروی فراموش شده تلویزیون

15 ابرقهرمان مسلمان برتر دنیای کمیک 

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ehsan Spider
#1 Ehsan Spider 1399-06-13 13:19
بازم یک مقاله خوب و زیبا از سایت اسپادی . بابا شما چقدر خوبین . آخه چرا اینقدر خوبین . درباره فیلم ها بگم که شوالیه تاریکی فیلم خوبی بود مخصوصا قسمت سومش رو خیلی دوست داشتم چون کت‌وومن و بین هم توش حضور داشتند . درکل بگم که واقعا مقاله هاتون بیسته بیسته !!
نقل قول کردن
فرید
#2 فرید 1399-06-13 13:28
واقعا فیلم 300 بسیار بد و اعصاب خورد کنه قطعا تقصی خود ماست که فیلمی خوب از تاریخ و تمدن کشورمون نمیسازیم و عرضه نمیکنیم بعد عده ای خیلی راحت میان تاریخ رو هرجور دوست دارن تحریف می کنند واقعا شرم آوره
نقل قول کردن
sina.masoumkhani
#3 sina.masoumkhani 1399-06-13 13:30
سلام مقاله جالبی بود مخصوصا مورد ۱ :-*
نقل قول کردن
goblin hunter
#4 goblin hunter 1399-06-13 13:32
اقای قادری مقاله خوببی بود من می خواستم بگم که بازی فورتنایت شخصیت های مارول رو در بازی اورده و اگر کسی از اساتید سایت مقاله ای در باره ی کمپانی های مشهوری که با مارول قرارداد دارند بنویسد ممنون می شوم
نقل قول کردن
cap
#5 cap 1399-06-13 13:55
چه عجیب :eek:
من قبلا یک چیزهایی درباره فیلم۳۰۰ شنیده بودم ولی نمیدونستم چی هستش
نقل قول کردن
Captain-spidey
#6 Captain-spidey 1399-06-13 14:27
اقای قادری دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوب بود
ببخشید من یه سوالی داشتم ازتون در مورد این فیلم ۳۰۰ ؛ همونطور که خودتون هم میدونید دنیای هالیوود عمدتا توسط صحینیست ها اداره میشه حالا به نظر شما امکانش هست که در واقع این کاری باشه که به عمد انجام شده باشه برای تخریب چهره ایران و اسلام؟!
ببخشید اگه سوالم یکم عجیبه
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1399-06-13 15:50
به نقل از Captain-spidey:
اقای قادری دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوب بود
ببخشید من یه سوالی داشتم ازتون در مورد این فیلم ۳۰۰ ؛ همونطور که خودتون هم میدونید دنیای هالیوود عمدتا توسط صحینیست ها اداره میشه حالا به نظر شما امکانش هست که در واقع این کاری باشه که به عمد انجام شده باشه برای تخریب چهره ایران و اسلام؟!
ببخشید اگه سوالم یکم عجیبه

دوست عزیز فکر میکنم دنیای هالیوود عمدتاً دست آمریکاست . ولی اون قسمت که گفتی عمدی بوده . این سوال منم هست .
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#8 Mr. Doctor 1399-06-13 16:28
خسته نباشید اقای قادری.مقاله عالی و با جزییات بود،ممنون.
دلیل اکران نشدن شوالیه تاریکی در چین،عجیبه.بنظرم میتونستن اون بخش رو سانسور کنن،یا نولان میتونست مثل بعضی از فیلم های مارول،اون بخش از داستان رو در کشور پیش ببرد،مثل همون کاری که مارول در فیلم کاپتان امریکا انجام داد و برای برخی کشورها که فیلم در انها اکران میشد،لیست علاقه مندی های متفاوتی برای استیوراجرز درست کرد.یعنی برای هر مخاطب در کشورهای دیگر،فیلم را تغییر میداد.البته این فقط نظرمنه.شاید نمیتونستن که نکردن دیگه.....!
نقل قول کردن
magic sinbad
#9 magic sinbad 1399-06-13 18:36
موقعی که نقاشی های مینیاتوری دیواری شاهنامه از مشعد رو پاک میکنن یا اینکه سرانه مطالعه و آگاهی فرهنگی آقایون انقدر پایین باشه که درکل چیزی جز نام و یاد و خاطره از ایران عزیرمون نمیمونه.
نقل قول کردن
Matingh
#10 Matingh 1399-06-13 21:30
مرسی از آقای قادری خیلی مقاله ی خوبی بود.
بنظرم فیلم ۳۰۰ فقط به منظور تحقیر فرهنگی و جلوه های سیاسی و تبلیغ های نامناسب از ایران ساخته شد و بعد از اون هم فیلم بوعلی سینا به همین منظور رو پرده سینما رفت که خیلییییییی رو اعصاب بود :-*
گزینه های جالبی بود شماره ۱ رو اصلا نمیدونستم بازهم مچکر بابت مقاله 8)
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1399-06-13 23:20
هالیود تو ساخت فیلمهایی نظیر ۳۰۰ ید تولایی داره( اونا حتی از روی انبیا هم فیلم میسازن و به بدترین شکل اونها رو نشون میدن.)
شایدبه همین خاطر که MCU تو این زمینه هم موفق عمل کرده و حتی مرشد دکتر استرنج که یک مرد تبتی می باشد رو تبدیل به یک زن با اصالت اروپایی میکند.
نقل قول کردن
ilya
#12 ilya 1399-06-13 23:50
به نقل از magic sinbad:
موقعی که نقاشی های مینیاتوری دیواری شاهنامه از مشعد رو پاک میکنن یا اینکه سرانه مطالعه و آگاهی فرهنگی آقایون انقدر پایین باشه که درکل چیزی جز نام و یاد و خاطره از ایران عزیرمون نمیمونه.

واقعا حرف دلم رو زدی هر چند از زک اسنایدر متنفرم ( به خاطر فیلم سیصد و کاری که با شخصیت های دیسی کرد وگرنه قصد توهین به هوادداران دیسی رو ندارم) ولی خودمون هم مقصریم کشورمون چند تا کارگردان عالی مثل آقای مهرجویی و حاتمی کیا داره فقط تنها مشکل جلوه های ویژه و صحنه های اکشنه که اگه بتونن از متخصص های هالیوودی استفاده کنن عالی میشه و غیر ممکن هم نیست فقط اگه اسپانسر و تهیه کننده خوب با یک کارگردان درجه یک همراهی کنه میشه یه اثر موندگار ساخت فقط فکرش رو بکنین از روی شخصیت حسن صباح یا داستان رستم و سهراب یا داستان بهرام گور چه فیلمایی نمیشه ساخت که روی دست گیم آف ترونز بزنه
به هر حال ممنون از آقای قادری
نقل قول کردن
Mahdiarvenom
#13 Mahdiarvenom 1399-06-14 07:37
با سلام و تشکر
در باره‌ی فیلم 300 باید بگم که هدفی جز تخریب ایران و اسلام نداشت و برا همشون متاسفم، آدمای/؟ ::!؟. البته تو بازی اساسین کرید اودیسی هم مرحله اول باید با کوروش می جنگیدی، اون بازی هم یونانی ها رو خیلی دلاور نشون داده بود، که با افراد کم ایرانی های رو شکست دادن و هم کوروش رو یه آدم گنده که لباس مشکی پوشیده و یه ماسک(شبیه چهره سربازای هخامنشی که رو دیوارای تخت جمشید هست‌) که واقعا اونو ترسناک می کرد، همه‌ی اینا به کنار، بدترینش این بود که باید تو مرحله اول باهاش می جنگیدی و هم این که خیلی راحت بود این راحتی با هیکل گنده و چهره ترسناک باعث شده بود بدجور ایرانی ها رو تخریب کنه و اونارو ضعیف و پهلوون پنبه نشون بده،اگه واقعا مرحله آخر بود وهم سخت، باز می شد تحملش کرد.
نقل قول کردن
North-wolf
#14 North-wolf 1399-06-14 12:30
یادش بخیر سیصد رو روی سی دی داشتم و هزاران نفر دنبالم بودن بگیرن ازم نگاه کنن. منم از ترسم نمیدادم.میگفتم ندارم :lol:
نقل قول کردن
cap
#15 cap 1399-06-17 05:58
به نقل از hassan91:
هالیود تو ساخت فیلمهایی نظیر ۳۰۰ ید تولایی داره( اونا حتی از روی انبیا هم فیلم میسازن و به بدترین شکل اونها رو نشون میدن.)
شایدبه همین خاطر که MCU تو این زمینه هم موفق عمل کرده و حتی مرشد دکتر استرنج که یک مرد تبتی می باشد رو تبدیل به یک زن با اصالت اروپایی میکند.

نمیخوام جانب داری کنم ولی واقعا اگه دقت کرده باشید مارول خدای تغییر شخصیت هاس(البته منظورم تغییرات خوب و مناسب و نه مثل دی سی که بتمن و سوپرمن رو زیر و رو کرد :D )
امیدوارم هرچی زودتر سریال میس ماورل بیاد و شاید این آمریکایی های زبون نفهم بفهمن که ما تروریست نیستیم ولی حیف که نمیشه به این ها فهموند.
این آمریکایی ها این طور حساب می کنن که چون داعش تو خاورمیانه س(که البته نصف نیروهای داعش از نیروهای خود آمریکا هستش) پس کل خاورمیانه تروریسته.
شما دارید با نیروهاتون مردم بیچاره رو می کشید بعد ما میشیم تروریست؟؟
این جوری حساب کنیم باید بگیم چون یکی از مسیحی ها یک نفر رو کشت پس کل افرادی که دین شون مسیحیت هست قاتلن.
ولی باز به نظرم صد رحمت به مارول نسبت به دی سی(البته مارول هم زیاد ما رو قبول نداره) ولی دی سی تا خرخره داره به مسلمانان توهین می کنه.
نقل قول کردن
s.p.i
#16 s.p.i 1400-08-15 22:37
ببخشید استاد ترابی خواستم بپرسم
این فیلم وی مثل انتقام تا حالا دیدید و اگه دیدید نظرتون راجبش چی بود یعنی میگه به کمیکش وفادار بود میخواستم اینو بدونم
نقل قول کردن
P.B.P
#17 P.B.P 1400-08-15 23:17
به نقل از s.p.i:
ببخشید استاد ترابی خواستم بپرسم
این فیلم وی مثل انتقام تا حالا دیدید و اگه دیدید نظرتون راجبش چی بود یعنی میگه به کمیکش وفادار بود میخواستم اینو بدونم

سلام
حتما نگاش کن،اکت های عالی داره و نمرات خیلی خوبی هم گرفته.(ناتالی پورتمن تو سکانس واقعی از فیلم سر خودشو تراشید)
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1400-08-15 23:30
به نقل از s.p.i:
ببخشید استاد ترابی خواستم بپرسم
این فیلم وی مثل انتقام تا حالا دیدید و اگه دیدید نظرتون راجبش چی بود یعنی میگه به کمیکش وفادار بود میخواستم اینو بدونم

والا حقیقتش من کمیکش رو یادم نمیاد. شایدم هیچ وقت نخوندمش. واسه همین نمیتونم مقایسه ش کنم
فیلمش رو هم یه بار دیدم . بدم نیومد. ولی راستش هیچ وقت نفهمیدم دلیل مطرح شدن بیش از حد این فیلم چی بوده
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1400-08-15 23:30
به نقل از s.p.i:
ببخشید استاد ترابی خواستم بپرسم
این فیلم وی مثل انتقام تا حالا دیدید و اگه دیدید نظرتون راجبش چی بود یعنی میگه به کمیکش وفادار بود میخواستم اینو بدونم

والا حقیقتش من کمیکش رو یادم نمیاد. شایدم هیچ وقت نخوندمش. واسه همین نمیتونم مقایسه ش کنم
فیلمش رو هم یه بار دیدم . بدم نیومد. ولی راستش هیچ وقت نفهمیدم دلیل مطرح شدن بیش از حد این فیلم چی بوده
نقل قول کردن
s.p.i
#20 s.p.i 1400-08-16 00:02
به نقل از mtm:
به نقل از s.p.i:
ببخشید استاد ترابی خواستم بپرسم
این فیلم وی مثل انتقام تا حالا دیدید و اگه دیدید نظرتون راجبش چی بود یعنی میگه به کمیکش وفادار بود میخواستم اینو بدونم

والا حقیقتش من کمیکش رو یادم نمیاد. شایدم هیچ وقت نخوندمش. واسه همین نمیتونم مقایسه ش کنم
فیلمش رو هم یه بار دیدم . بدم نیومد. ولی راستش هیچ وقت نفهمیدم دلیل مطرح شدن بیش از حد این فیلم چی بوده


ممنون آقای ترابی که جواب دادید راستش من واسه همین پرسیدم دیدم خیلی این فیلمو بیش از اندازه مطرحش کردن و البته چون میگفتن جز فیلمای خوب کمیک بوکیه و خب من تا خبر نداشتم از این شخصیت فیلم ساختن و حتی اسمش گوشم نخورد
ولی به هرحال تشکر
نقل قول کردن
s.p.i
#21 s.p.i 1400-08-16 00:05
به نقل از P.B.P:
به نقل از s.p.i:
ببخشید استاد ترابی خواستم بپرسم
این فیلم وی مثل انتقام تا حالا دیدید و اگه دیدید نظرتون راجبش چی بود یعنی میگه به کمیکش وفادار بود میخواستم اینو بدونم

سلام
حتما نگاش کن،اکت های عالی داره و نمرات خیلی خوبی هم گرفته.(ناتالی پورتمن تو سکانس واقعی از فیلم سر خودشو تراشید)

ممنون راستش من نمراتش قبلا انگار ۶۲ گرفته بود و متا سبز بود و چند جا تعریف شنیدم ازش
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45