10 دشمن برتر «بلک ویدو» (Black Widow)

10 دشمن برتر بلک ویدو ویلن ویلاین Villains بیوه سیاه ناتاشا (Black Widow)

به مناسبت اکران فیلم مورد انتظار "بلک ویدو" (Black Widow) این مقاله تقدیم شما میشود. 

مقدمه: ناتاشا رومانوف ملقب به بلک ویدو جز محبوب ترین شخصیت های ماروله. البته حضور مستمر این شخصیت در فیلم های MCU (به خصوص فیلم اختصاصی خودش) به همراه بازی عالی اسکارلت جوهانسون، در افزایش شهرت او بی تاثیر نبود، ولی اگه فکر میکنید تنها دلیل محبوبیت او فیلم های MCU هست باید بگم کاملا اشتباه میکنید چون بلک ویدو کاملا مستحق اونه. او علاوه بر اینکه یکی از بهترین مبارزان مارول و یک قاتل و جاسوس حرفه ای است، یکی از بهترین و جذاب ترین شخصیت های مارول هم هست.

شاید بشه گفت مهمترین چیزی که اون رو متفاوت میکنه اینه که اون اصلا به ریشه های سنتی قهرمانان وابسته نیست. به عبارت دیگه اون هیچوقت مثل کایپتان آمریکا، ثور یا مرد عنکبوتی یک شخصیت پاک و درستکار نبود. او مسیری طولانی رو طی کرد تا از یک جاسوس روسی به مامور شیلد تبدیل بشه. با توجه به تاریخچه طولانی این شخصیت، ‌طبیعیه که لیست بلند بالایی از دشمنان داشته باشه که مو به تن هر کسی سیخ میکنه. اما مهمترین و خطرناک ترین دشمنان بلک ویدو چه کسانی هستند؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مقاله با من همراه باشید.

برای آشنایی کامل با شخصیت بلک ویدو به مقاله زیر رجوع کنید:

10 حقیقت مهمی که باید درباره "بلک ویدو" (BLACK WIDOW) بدانید

 

10- آیرون مِیدِن (Iron Maiden)

آیرون مِیدِن (Iron Maiden)

«ملینا وُستوکوف» (Melina Vostokoff) یکی از ماموران دولت روسیه بود. او هم مثل ناتاشا کشورش را ترک کرد تا زندگی جدیدی برای خود بسازد. متاسفانه فرقی نمیکنه که ملینا کجا و با کی بجنگه، چون ناتاشا همیشه از اون بهتر عمل میکنه. این باعث ایجاد حس حسادت عمیقی در ملینا نسبت به ناتاشا شد. آیرون میدن یک مبارز خشن و حرفه ای است که مهارت هایش دست کمی از مهارت های ناتاشا ندارند. به همین دلیل وقتی او به همراه گروهی قاتلان برای ترور ناتاشا استخدام شد، به جای اینکه مثل بقیه از ناتاشا کتک بخوره، تا مرز غلبه بر او پیش رفت. اما از شانس بد او «جیمی وو» و ماموران شیلد سر رسیدند و مانع او شدند.

 

9- مَندریل (Mandrill)

 مَندریل (Mandrill)

«مندریل» یکی از جهش یافته های خبیث عالم مارول است. ظاهر او شبیه به مَندریل (نوعی بوزینه درشت اندام آفریقایی) است. او میتواند موادی تولید و ساطع کند که به او این توانایی را میدهند که زنان را جذب و اسیر کند، و آن ها را به انجام هر کاری که میخواهد وادار کند. حالا تصور کنید که برای بلک ویدو چقدر میتونه دشمن خطرناکی باشه. برای مدتی، بلک ویدو تحت کنترل مندریل قرار گرفت و هویت دردویل را برای او فاش کرد. مندریل همچنین گروهی از زنان تشکیل داد که همه توسط او کنترل میشدند (ناتاشا هم یکی از آن ها بود) و حتی با کمک آن ها نزدیک بود آمریکا رو فتح کنه! مندریل نه تنها میتواند زنان را کنترل کند، بلکه دارای قدرت، سرعت، چالاکی و انعطاف پذیری ابرانسانی هم هست. تعجبی نداره که او به یکی از خطرناک ترین دشمنان بلک ویدو تبدیل شده است.

 

8- بولزای (Bullseye)

بولزای (Bullseye)

اگه از حضور بولزای در این لیست تعجب کردید باید چند تا نکته رو بدونید. بولزای تقریبا دشمن همه قهرمانان مارول است و همچنین بلک ویدو سابقه رابطه رمانتیک با دردویل رو داشته (از علاقه و تخصص بولزای در کشتن دوست دختر های دردویل که خبر دارید). رابطه نسبتا طولانی مدت بلک ویدو با دردویل باعث شده که او بارها با بولزای مبارزه کنه و هر بار نتیجه مبارزه کاملا غیر قابل پیشبینی بوده است.

 

7- اِسنَپ دِراگون (Snapdragon)

 اِسنَپ دِراگون (Snapdragon)

«اسنپ دراگون» در دسته ابرشرور های بدون قدرت فرا بشری قرار میگیره. به طور خلاصه او ترکیبی است از یک کلاه مجهز به سنسور های مادون قرمز‌، یک زره محافظ، و یکی از بهترین مبارزان تن به تن دنیا که این لباس را پوشیده است. در اولین تقابل بلک ویدو و اسنپ دراگون، اسنپ دراگون توانست بلک ویدو را مغلوب خود کند، اما بلک ویدو در نبرد بعدی تلافی کرد.

 

6- تَسک مَستِر (Taskmaster)

«تسک مستر» یکی از دشمنان اصلی انتقام جویان و البته ویلین فیلم اختصاصی ‌"بلک ویدو" است. اگرچه این دو ارتباط زیادی در دنیای کمیک نداشته اند، اما ثابت شده که تسک مستر حریف قابلی برای بلک ویدو است. نکته منحصر به فرد درباره تسک مستر این است که میتونه از روی فنون و ضربات دیگران تقلید کنه و ضد حمله بزنه! او معمولا به صورت شخصیتی به تصویر کشیده میشد که از جانب سازمان های پلید استخدام ميشد تا ماموریتی را برایشان انجام دهد. درسته که گاهی کارهای خوب هم انجام داده و بیشتر به عنوان يک "ضد قهرمان" به تصویر کشیده شده ولی به پول بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت میدهد. در سال 2011 معلوم شد که در واقع يک مامور "شیلد" بوده و در تمام اين مدت توسط «نيک فیوری» ماموریت داشته از دنیای خلافکاران اطلاعات جمع کند. در مجموع یکی از ویلن های محبوب هواداران مارول است که قدرت های جالبی دارد. سپر و شمشیر هم داره و با اون شنل و ماسک باحالش کاملا خودنمایی میکنه. او بارها با اعضای مختلف اونجرز جنگیده. اما مهم تر از همه اینه که او یک آکادمی تاسیس کرده که در آن به خیلی از مزدوران و آدم کش ها آموزش میده! پس خیلی از کسانی که گروه اونجرز هر روز باهاشون مبارزه میکنند دست پروده او هستند!

 

5- مادام هایدرا (Madame Hydra)

وایپر

افراد زیادی در طول تاریخ لقب "مادام هایدرا" را به دوش کشیدند اما یکی از آنها که به یکی از خطرناک ترین دشمنان بلک ویدو بدل گشته، «وایپر» (Viper) نام دارد. وایپر در مبارزه تبحر دارد، در استراتژی ماهر است، میتواند تقریبا از هر سلاحی استفاده کند و در برابر سموم و گاز ها مصونیت دارد. مادام هایدرا را میتوان نقطه مقابل بلک ویدو در نظر گرفت. همانطور که ناتاشا نماد تمام چیز هایی است که شیلد به آنها پایبند است و برای آنها میجنگد، مادام هایدرا هم نماد تمام اهداف و آرمان های شرورانه هایدراست. ولی در عین حال که بلک ویدو و مادام هایدرا در تضاد با یکدیگرند، اما در بسیاری از جنبه های زندگی به هم شبیه هستند. به هر حال باید بدانید که مادام هایدرا در طول زمانی که در کمیک های مارول حضور داشته، عضو گروه های "هند" (Hand)،" همر" (HAMMER) ،"هایدرا" (Hydra)و "امپراطوری مخفی" (Secret Empire) بوده است. و هر یک این سازمان ها دشمن قسم خورده بلک ویدو و انتقام جویان هستند.

 

4- الکسی شوستاکوف (Alexi Shostakov)

الکسی شوستاکوف (Alexi Shostakov)

«الکسی شوستاکوف» ملقب به "نگهبان سرخ" (Red Guardian) شوهر سابق ناتاشا رومانوف است. او هم مانند ناتاشا توسط شوروی پرورش یافت و وقتی که آموزشش تمام شد، به یک مامور و خلبان سازمان جاسوسی امنیتی روسیه یا KGB تبدیل شد. نگهبان سرخ رو میشه یه نسخه روسی از کاپیتان آمریکا در نظر گرفت. بعد از اینکه بلک ویدو روسیه را ترک کرد و به آمریکا رفت، الکسی حتی از قبل هم خشن تر و بی رحم تر شد. تعداد بار هایی که او با بلک ویدو و انتقام جوبان جنگیده است قابل شمارش نیست. از نظر اخلاقی او اصلا شباهتی به چیز هایی که استیو راجرز به آنها پایبند است ندارد و خشونت و پرخاشگری اش، او به دشمنی مرگبار تبدیل میکند.

 

3- یِلِنا بِلُوا (Yelena Belova)

یِلِنا بِلُوا (Yelena Belova)

«یلنا بلوا» درست مانند ناتاشا رومانوف در "‌اتاق قرمز" (Red Room) آموزش دیده بود. همچنین او دومین بلک ویدو مارول بود. تا اینجا حتما متوجه شدید که این دو مسیری مشابه را پیمودند، اما در نهایت تفاوت های چشمگیری بین این دو قابل رویت است. چیزی که یلنا بلوا میخواست این بود که تنها بلک ویدو جهان باشد. او برای رسیدن به هدفش بار ها و بار ها برای کشتن ناتاشا تلاش کرده است و هر بار شکست خورده، میدان نبرد را ترک کرده است. البته ناتاشا و یلنا بار ها با هم متحد شده اند، اما این بدین معنا نیست که یلنا بلوا آدم قابل اعتمادی است.

 

2- ایوان پِتروویچ (Ivan Petrovich)

 ایوان پِتروویچ (Ivan Petrovich)

«ایوان پتروویچ» نقش بسیار مهمی در گذشته ناتاشا داشته است و اگر او نبود، احتمالا هرگز ناتاشا تبدیل به بلک ویدو نمیشد. در حقیقت ایوان کسی بود که ناتاشا را وقتی کوچک بود نجات داد و او را به KGB و اتاق سرخ برد. در حقیقت نوعی رابطه پدر و دختری بین او و ناتاشا وجود دارد. از وقتی که ناتاشا به آمریکا رفت، ایوان هم با دنبال او رفت و همواره سعی میکرد مراقب او باشد. اما ایوان یک عشق پنهانی نسبت به ناتاشا در دلش داشت ولی ناتاشا برخلاف او، اصلا به رابطه رومانتیک با او فکر نمیکرد. وقتی ایوان فهمید که ناتاشا هرگز به او و عشق پنهانی اش اهمیت نمیدهد، برای مدت ها پنهان شد. بعد ها او به همین دلیل به جنون رسید و خود را به یک هیولای سایبورگی تبدیل کرد و در نهایت ناتاشا مجبور شد کسی را که نقش پدرش داشت، به قتل برساند.

 

1- گذشته خودش (Her past)

گذشته بلک ویدو

مطمئنا انتظار این یکی رو نداشتید، مگه نه؟ ولی بیاید صادق باشیم، گذشته ناتاشا به اندازه شب های بدون ستاره تاریک بوده است. همانطور که در بخش مقدمه گفتم، ناتاشا هرگز شبیه به کلیشه های ابرقهرمانی نبوده است. او مثل کاپیتان آمریکا و مرد عنکبوتی یک قهرمان صالح و درستکار نبوده و بیش از هر قهرمان دیگری مرتکب سرقت، قتل و خیانت شده است. او همواره در تلاش است گذشته خود را پنهان کند، اشتباهاتش را جبران کند و مدام در حال فرار از گذشته تاریکش است. به معنی واقعی کلمه، بزرگترین دشمن او گذشته خودش است؛ و این دقیقا همان وجه تمایز بلک ویدو نسبت به سایر قهرمانان است. تعجبی ندارد که این شخصیت به سرعت به یکی از جذاب ترین و محبوب ترین شخصیت های دنیای کمیک تبدیل شده است.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: Comic Basics

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند: بیوه سیاه

10 حقیقت مهمی که باید درباره "بلک ویدو" (BLACK WIDOW) بدانید

معرفی 15 رهبر برتر هایدرا

100 شخصیت برتر مارول: بلک ویدو

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 ابرقهرمان برتر اهل روسیه

تحلیل و بررسی نخستین تیزر تریلر فیلم «بلک ویدو»

معرفی 25 سازمان مخفی برتر در دنیای کمیک

شماره پایانی از کمیک "مقدمه فیلم سینمایی بیوه سیاه" (BLACK WIDOW) ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقت مهمی که باید درباره «سرباز زمستان» (WINTER SOLDIER) بدانید

10 مرگ جنجالی در دنیای کمیک بوک که هواداران را شاکی کرد!

اولین حضور بلک ویدو (BLACK WIDOW) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

20 زوج بی ربط (!) در دنیای کمیک

5 مثلث عشقی برتر دنیای کمیک

10 شخصیت قدیمی کمیک بوک که هم نام کاراکترهای معروف مارول و دی سی هستند!

10 جاسوس برتر دنیای کمیک بوک!

10 حقیقت مهمی که باید درباره هاک آی (HAWKEYE) بدانید

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Kia Iron Man
#1 Kia Iron Man 1400-04-19 17:18
نمیخوام دیدتون رو نسبت به فیلم "بلک ویدو" خراب کنم ولی من فیلم رو دیدم و به نظرم خیلی نا امید کننده بود. بعد از این همه انتظار و این همه تعویق، آخرش یه آشغال تحویلمون دادن. یکی از مهمترین مشکلات فیلم ویلینش بود. اسپویل نمیکنم ولی آخه این تسک مستر بود؟؟ تسک مستر خیلی میتونست ویلین جذابی در مدیوم سینما باشه، ظاهرشم خیلی جذاب بود ولی اصلا بود و نبودش فرقی نمیکرد! جدی میگم بود و نبودش فرقی نمیکرد. کلا از وقتی تریلر ها منتشر شدن من میترسیدم که تسک مستر رو شبیه یک ربات نشون بدن که با تجهیزات میتونست حرکات بقیه رو کپی کنه و شخصیت تک بعدی از آب در بیاد. ولی بعد از دیدن فیلم فهمیدم اینطور نبود ولی صد رحمت به ربات! متاسفانه تسک مستر اصلا شخصیت پردازی نداشت، البته دلیلشم شخص زیر ماسک بود که نمیدونم چرا سازندگان همچین تصمیمی گرفتن. البته اینکه تسک مستر رو سر جمع ۱۰ دقیقه بیشتر ندیدیم هم بی تاثیر نبود! اون یکی ویلین هم که اسم نمیبرم افتضاح بود. برخلاف تریلر ها، صحنه های اکشن اصلا چنگی به دل نمیزدند. به جرعت میشه گفت از نظر صحنه های اکشن یکی از ضعیف ترین فیلم های MCU بود. کاری که این فیلم با ناتاشا کرد مثل اینه که گرین گابلین بشه پدر خوانده پیتر پارکر، ونوم بشه برادر خوانده اش، ملکه عنکبوتی هم بشه مادرخواندش. بعد همه مثل خانواده با هم متحد شن برن با دکتر دووم بجنگن! حالا اگه فیلمو دیده باشین و مقاله رو خونده باشید خودتون میفهمین. از دیالوگ های کلیشه ای و فان کم رنگ و موسیقی نه چندان جذاب فیلم هم بگذریم. این فیلم اصلا شبیه بقیه فیلمای MCU نبود. خیلی بد بود، خیلی بد.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#2 AmirhoseinJafari2005 1400-04-19 17:52
مقاله جالبی بود.... خسته نباشید ;-)
به نقل از Kia Iron Man:
نمیخوام دیدتون رو نسبت به فیلم "بلک ویدو" خراب کنم ولی من فیلم رو دیدم و به نظرم خیلی نا امید کننده بود. بعد از این همه انتظار و این همه تعویق، آخرش یه آشغال تحویلمون دادن.

امتیازش هم تو سایت متاکریتیک پایینه... ۶۷ از ۱۰۰... البته نمره بدی نیست ولی از این فیلم انتظارات خیلی بیشتری می‌رفت.
نقل قول کردن
s.p.i
#3 s.p.i 1400-04-19 18:00
#1
ببخشید آقا کیارش من هنوز فیلمو ندیدم از اونجایی که این فیلم راجب یه شخصیت مونث از فیلم کاپیتان مارول بهتر بود
چون انگار فیلم کاپیتان مارول با این همه انتظار خوب نبود

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
s.p.i
#4 s.p.i 1400-04-19 18:07
خب خب
مقاله رو خوندم و با دشمنان بلک ویدو آشنا شدم
البته میشه گفت بیشتر دشمنای ناتاشا مربوط به جاسوسی و قتل
و البته همانند ناتاشا از فونون رزمی استفاده می‌کنند و البته دشمن شماره۱ خودشه که جالبه و اینجا فرقش با ابرقهرمان های دیگه مشخص میشه
تشکر
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-04-19 19:00
نمره بلک ویدو ۶۸ از ۱۰۰ نه ۶۷
البته میتونست خیلی بهتر باشه ایکاش ۷۵ میشد
انتظار داشتم بعد از ساختن فیلم کاپیتان مارول که راجب یه شخصیت مونث این فیلمو بهتر بسازن
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1400-04-19 19:22
سلام
ممنون بابت مقاله.
همونطور که مقدمه هم گفت ناتاشا رومانوف شخصیت پیچیده ای داره و اون یک قهرمان تمام عیار با ذاتی کاملا پاک نیست و همیشه با کار های اشتباهی که در "گذشته" اش کرده در جنگ بوده. همونطور که در این مقاله به طور هوشمندانه ای گذشته ناتاشا رو در رده اول برترین دشمنان او قرار داد. چون او همیشه با خطا هاش در جنگ بوده و میشه گفت که گذشته او (که باعث میشه سخت بهش اعتماد بشه.) در جنگ بوده و همین شخصیت و گذشته اون رو پیچیده میکنه. نبرد او با کسی که در جایگاه پدرش بوده یعنی ایوان پتروویچ هم قطعا چالش های سخت خودش رو داره. جالب هم اینه که بعضی ها نفر از این مقاله (که مقاله دشمنان بلک ویدو هست) در فیلم "بلک ویدو" در تیم ناتاشا بودند!
با تشکر از جناب یارویسی.

سلام
با اون بخشی که درباره تسک مستر گفتید کاملا موافقم. دیشب من خیلی با عجله این فیلم رو دیدم! یعنی نیم ساعت توی ماشین، بخشی در یک خانه و نیم ساعته آخرش رو هم بار در ماشین دیدم! (گفتم که آدم عجولی هستم! یکی نیست بگه آخه پسر مگه فردا رو ازت گرفتند؟!) بگذریم... به اون بخشی که میخواست هویت تسک مستر فاش بشه رسید منتظر بودم ببینم چی میشه اما یهو خشکم زد! حالا اسپویل نمیکنم ولی خب هویتش برام جالب نبود. بدتر از اون اینکه با این همه پتانسیلی که این شخصیت در مبارزه داره چرا مبارزات بلک ویدو با این شخصیت اینقدر کم و بد بود؟ این ویلن بود؟ به قول آقای قوامی پور این "آنتاگونیست" بود؟! (درست نوشتم؟! :lol: ) فکر میکردم صحنه های اکشن این فیلم بترکونه ولی متاسفانه این طور نبود. البته اینم هست که ناتاشا قدرت هایی مثل ثور نداره اما اولا ویلن این فیلم از نظر مبارزه بسیار پتانسیل داره هم اینکه ما فیلم هایی مثل این داشتیم که قهرمان داستان قدرت های خیلی زیادی نداشت اما در صحنه های اکشن گل کاشتند. مثل کاپیتان آمریکا ۱ و ۲. دیالوگ ها هم باز درست میگید. میشد دیالوگ های ماندگاری رقم زد اما حیف که نشد! اینم بگم که من در نوشتن نظر خیلی عجله کردم اما بعدش که فکر کردم فهمیدم اصلا از دیدن فیلم کیف نکردم و الان هم میگم که "اشتباه کردم" این فیلم خوب نبود و عذر خواهی میکنم. اینم از شانس من بود که اولین فیلمی که من توی جریان mcu بودم، اینطور شد.
نقل قول کردن
spidey avedecend
#7 spidey avedecend 1400-04-19 20:59
سلام اقای ترابی میدونم دیگه حتما یه بار کامنتای همه ی مقاله هارو چک میکنین اممممم.... نه؟ حالا... من یه کلیپی درست کردم که زیاد خوب نیستا ولی خوب چطور بگم میخواستم نظرتونو راجب به نقاشیم از کاور کمیک امیزینگ اسپایدرمن که رایان اوتلی طراحی کرده نظر بدین اما اینو خودم کشیدما! و در ظمن دوست دارم بچه های سایت هم راجب به این نظر بدن احباری نیست ولی خب تقدیم به مردان و زنان عنکبوتی سایت spidey.ir

uplooder.net/.../...
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#8 Kia Iron Man 1400-04-19 22:30
به نقل از s.p.i:
#1
ببخشید آقا کیارش من هنوز فیلمو ندیدم از اونجایی که این فیلم راجب یه شخصیت مونث از فیلم کاپیتان مارول بهتر بود
چون انگار فیلم کاپیتان مارول با این همه انتظار خوب نبود

تشکر بابت مقاله

حقیقتا نفهمیدم چطور وقتی فیلمو ندیدین دارین مقایسه اش میکنید :-*
ولی حداقلش در فیلم "کاپیتان مارول" شخصیت اصلی کارول دنورز/ کاپیتان مارول بود و با وجود همه شخصیت های فرعی بازم تمرکز روی او حفظ میشد. ولی در "بلک ویدو" تا اواسط فیلم ناتاشا در محوریت بود ولی بعد به حاشیه رفت و تمرکز اصلی رفت سمت خانواده او و روابط خانوادگی اعضای خانواده. واقعا ایده اینکه اریجین مهمترین دشمنان یک قهرمان رو تغییر بدی و بکنیشون اعضای خانوادش خیلی عجیب و مسخره اس. ای کاش حداقل به اندازه کافی به روابط و تعاملات اعضای خانواده او پرداخته میشد.
#5
البته ویلین این فیلم تسک مستر نبود. عمدا در تریلر ها طوری نشون داده شد که انگار تسک مستر ویلین فیلمه ولی ویلین اصلی شخص دیگه بود. به هر حال هم او و هم تسک مستر ویلین های افتضاحی بودن‌، یکی از یکی مزخرف تر. به توانایی اصلی و جذاب تسک مستر که همون تقلید از حرکات دیگران اصلا پرداخته نشد، البته به جز نبرد اول او، که یک بار حرکت نات رو کپی کرد. یعنی این فیلم گند زد به کل پتانسیل تسک مستر.
در ضمن اون اتفاق مثلا شوکه کننده اواخر فیلم که در اتاق دریکوف افتاد نباید ما رو به شدت به وجد میاورد و شوکه میکرد؟ حالا شاید من خیلی بی احساسم ولی به نظرم اونقدر این فیلم حوصله سر بر و خسته کننده شده بود که دیگه اون لحظه اهمیتی چندانی نداشت.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#9 Ehsan Spider 1400-04-19 22:35
سلام

دمت گرم کیا جان مقاله خوب و پر و پیمونی بود.
من با الکسی همون رد گاردین و یلنا آشنایی داشتم.


#5 و 1#

منم فردا به بحثمون ملحق میشم تا مثلث رفیقا جور بشه الان تقریباً نیمی از فیلمو دیدم و فکر مییکنم که من با شما دوتا توی جبهه مخالفی قرار دارم. البته از این بحثها طی مدت تقریباً یک سال بینمون کم نبوده. (مخصوصا بین منو کیا). زیاد نگم که فردا منم نقدم رو تقدیمتون کنم.

موفق باشید.
بازم دستت درد نکنه داداش
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1400-04-20 00:17
#8
هشدار! ممکن است اسپویل شوید!
.
.
.
.
درسته جناب تسک مستر ( مستر؟!) ویلن اصلی این فیلم نبود اما کلا من یکی رو نامید کرد. وقتی تریلر ها و تبلیغ ها رو میدیدم میگفتم:" قراره چه صحنه های اکشنی بشه!" اما وقتی دیدیمش فقط توی چند صحنه او حضور داشت و مبارزه کرد! پتانسیل این شخصیت در مبارزه خیلی خوبه. یعنی اینکه حرکات حریفانت رو کپی و حتی پیشبینی کنی واقعا جالبه اما حیف که هدر رفت! مشکل هم اینه که ویلن اصلی هم که از نظر قدرت بدنی حریف حساب نمیشه پس نباید تسک مستر به عنوان یک جور سرباز تحدید آمیز تر جلوه میکرد؟! دریکوف که فقط در یک سوم پایانی فیلم حضور داشت که همش هم داشت توی اتاقش رجز میخوند اما آخرش ناتاشا با یه حرکت ( کوبیدن سرش به میز و قطع کردن اعصابش) زد رو دستش؟ یعنی ناتاشا از اول جایی که با دریکوف رو به رو شد همه چیز رو درباره چگونه شکست خوردنش میدونست؟ پس ویلن این فیلم چه چیز تحدید آمیزی داشت. حالا این به کنار چیزی که درباره یک سوم پایانی مهمه اینه که توی فیلم های کمیک بوکی در یک سوم پایانی اتفاقات مهم زیادی میفته و هواداران رو به وجد میاره. یعنی به قول آقای ترابی اون صحنه oh yes توی فیلم های ابرقهرمانی وجود داره. (مخصوصا اگر در آخر فیلم فرد پیروز قهرمان باشه.) یعنی مثلا همون فیلم ثور رگناروک که اونقدر هواداران رو خوشحال میکنه که میخوان جیغ بکشند! حتی جنگ بی نهایت هم اینطور بود. (با اینکه آخرش ویلن فیلم برنده شد.) اما اون صحنه وجد آورد این فیلم کجا بود؟ اون صحنه اکشن باحالی که تماشاچی با دیدنش کیف میکنه، کجای این فیلم بود؟ مبارزه با تسک مستر در آخر فیلم؟! "?Seriously" معلومه که نه! یعنی اونطور نیست که آدم آخر فیلم کیف کنه. در حالی که اکثرا توی فیلم های مارول (باز هم تاکید میکنم مخصوصا فیلم هایی که پایان خوشی دارند.آخر فیلم با یک خنده از جلوی لپ تاپ یا تلویزیون بلند میشی. مثلا توی فیلم انتقام‌جویان از اینکه هالک حال لوکی رو گرفت! محافظین کهکشان و اونجایی که با هم سنگ قدرت رو میگیرند و باهم میرن یه کار نیمچه خوب و نیمچه بد انجام بدن! (و البته دیالوگ معرکه "ما گروت هستیم!" "We are groot") یا انتقام‌جویان ۲ که التران نفله شد! یا در فیلم دکتر استرنج که یک انسان فانی و کوچک تونست سر دورمامو با اون عظمت رو کلاه بذاره! (من خودم خیلی این لحظه رو دوست دارم.) فیلم ثور رگناروک که ثور اون تصمیم بزرگ گرفت. فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه که اسپایدی از زیر آوار خلاص شد و حساب والچر رو رسید و البته یه جورایی جونش رو هم نجات داد. فیلم محافظین کهکشان ۲ با صحنه ناراحت کننده اما زیبا مرگ یاندو و صحنه های خواهرانه زیبای بین گامورا و نبیولا. جنگ بی نهایت که پایان تلخی داشت اما صحنه های ماندگار زیادی داشت که در راس اون ها بشکن ثانوس بود. و البته میرسیم به oh yes ترین فیلم تاریخ!!!! اصلا میشه اون صحنه اکشن پایانی فیلم پایان بازی رو دید و به وجد نیومد؟ صحنه های مرگ تونی استارک و بازگشت استیو راجرز به گذشته و... چی؟ و فیلم مرد عنکبوتی دور از خانه با جایی که پیتر با خارش پیتری( منظورم همون حس عنکبوتیه! ) جلوی میستریو رو گرفت و البته اینکه به ام جی هم رسید. این ها فیلم هایی هستند که ما باهاشون کیف کردیم. اما وجدانا با کجای بلک ویدو حال کنیم؟ کدوم صحنه اش ما رو شگفت زده کرد و به وجد آورد؟ (صحنه تیتراژ پایانی هم که ربط زیادی به فیلم نداشت رو نوید نبردی رو داد. ) چطوری جلوی فیلم بلک ویدو با لبخند پاشیم؟ برای همین این فیکم اصلا نتونست انتظارات رو بر آورده کنه. حیف، واقعا حیف.
#9
سلام بر آقا احسان. منتظر نقدی هستیم ها!
نقل قول کردن
s.p.i
#11 s.p.i 1400-04-20 12:05
فیلم امروز دیدم تو کامنت بعدیم میگم چطور بود ولی خب انتظارات برآورده نکرد
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1400-04-20 12:10
با سلام با تشکر بابت مقاله.

خیلی عجیبه که گذشته آدم ویلن خودش باشه.

من بابت این وایپر یکمی گیج شدم. این همون شخصیتی نیست که تو فیلم دوم ولورین حضور داشت؟ همون زنی که باعث شد ولورین قدرتهای شفادهیش رو برای مدتی کوتاه از دست بده.
نقل قول کردن
s.p.i
#13 s.p.i 1400-04-20 15:18
#8
در جواب شما آقا کیارش دیروز که این کامنت دادم من چیزی رو مقایسه نکردم گفتم فیلم بلک ویدو از کاپیتان مارول بعد از این همه تریلر بهتر بود یا نه که شما توضیح دادید و منم جوابمو گرفت


هشدار اسپویل
میتونم بگم بعد از این همه تریلر فیلم نتوست انتظارات برآورده کنه با این که ویلین اصلی تسک مستر(مستر؟) نبود ولی ویلین اصلی خوب نبود پتانسیل تسک مستر حروم شد صحنه اکشن اول فیلم بد نبود ولی وسطش و آخرش خوب نبود اصلا خوب نبود هیچ صحنه ماندگاری تو این فیلم نبود و البته تمرکز روی ناتاشا وسط و آخر فیلم خیلی کم بود


نمره من به فیلم ۷ از ۱۰

فقط حیف که پتانسیل تسک مستر حروم شد
نقل قول کردن
BLACKKNIGHT
#14 BLACKKNIGHT 1400-04-21 04:33
من کلا هیچ وقت توقعم رو از فیلمای سوپرهیرویی بالا نمیبرم ولی این فیلم واقعا باید بهتر میشد.بدترین چیزش بنظرم تسک مستر بود.من خودم خیلی از این شخصیت تو کمیک ها خوشم میاد و از ویلن های مورد علاقمه و فک میکردم شاید حتی تو فیلم های بعدی هم باشه(که خدا نکنه)اما ببین چی از آب دراومد!انگار میخواستن یجوری بچپوننش تو فیلم.
کلا این که کاش شخصیت به این خفنی رو اصلا تو فیلم نمیاوردن که اینجوری خرابش کنن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37