10 حقیقت مهمی که باید درباره «موداک» (M.O.D.O.K) بدانید

حقیقت موداک مداک م.و.د.ا.ک  جورج تارلتون فکت facts تاریخچه معرفی شخصیت کاراکتر سریال دیزنی پلاس هولو hulu چیزهای جالب

حالا که سریال "موداک" منتشر شده است هواداران دنیای کمیک بار دیگر نظرشون به این شخصیت منحصر به فرد جلب شده است. در این مقاله با اطلاعات ضروری درباره این کاراکتر جالب آشنا میشوید.

مقدمه: با انتشار سریال کارتونی جدید مارول به نام "موداک" که به سبک استاپ موشن ساخته شده و به رهبر گروه سازمان A.I.M اختصاص دارد شاهد علاقمندی بسیاری از هواداران به این شخصیت بوده ایم. این سرِ عظیم که روی صندلی متحرک نشسته است و اشعه های انرژی از خودش شلیک میکند یکی از منحصر به فرد ترین ابرشروهای دنیای کمیک است. ولی سئوالات زیادی را نیز در ذهن متبادر میسازد که باز هم بر جذابیت و مرموز بودن او میفزاید. ظاهر موداک قطعا بحث و گفتگوی زیادی را موجب میشود در واقع موداک شاید در نگاه نخست دارای یکی از مسخره ترین چهره های دنیای کمیک باشد زیرا دست و پاهای کوچکی دارد که با فلز پوشیده شده است. همچنین دارای سر بزرگ و چروک خورده ای است که باعث خنده و البته ترس بقیه میشود. تا دلتون هم بخواد قهرمان ها باهاش شوخی کرده اند (مخصوصا مردعنکبوتی!). ولی او فقط در ظاهر خلاصه نمیشود و او شخصیت مرعوب کننده ای در دنیای کمیک دارد که در این مقاله قراره باهاش آشنا بشوید!

 

1- موداک در یک نگاه

موداک (M.O.D.O.K)

اولین حضور در دنیای کمیک : شماره 94 از کمیک Tales of Suspense (اکتبر 1967)

خلق شده توسط: استن لی و جک کربی

"اِ.ی.م" (A.I.M) یك گروه مهندسی مخوف و تروریستی است كه نامش مخفف Advanced Idea Mechanics ("مكانیك های ایده پیشرفته") میباشد. این گروه بارها موی دماغ قهرمانان مختلف مارول شده است ولی انگار با کاپیتان آمریکا، ایرون من و کارول دانورز خصومت عمیق تری دارد.

این گروه و اعضای آن یونیفرم های متحد الشکل و زرد رنگ بر تن دارند و شیفته استفاده از علم برای رسیدن به قدرت هستند و بارها سعی كرده اند با دزدیدن تكنولوژی های استارك آنها را به سلاح های خطرناكی تبدیل كنند و در این راه هم موفق بوده اند. A.I.M. سازنده موجود خبیث غریب اما خطرناكی به نام «موداك» (M.O.D.O.K) میباشد. نام موداک در واقع از حرف ابتدایی این کلمات درست شده است:

  Mental/Mobile/Mechanized Organism Designed Only for Killing

(= ارگانیسم مکانیکی/ذهنی/متحرک که فقط برای کشتن طراحی شده است)

البته موداک اولش یک انسان بود. نامش «جورج تارلتون» (George Tarleton) بود و تکنسینی بود که برای A.I.M شروع به کار کرد و اولش روحش هم خبر نداشت که چقدر سازمان خبیث و خطرناکی است.

جورج تارلتون

در واقع خیال میکرد برای کسانی کار میکند که دوست دارند اختراعات باحال علمی خلق کنند! تا اینکه او را گرفتند و چند تا از اون اختراعات را رویش امتحان کردند و اینگونه تبدیل به موداک شد.

موداک کمیک بوک

گفته میشه A.I.M یک سلاح بسیار خطرناک و کلیدی به نام «مکعب کیهانی» (Cosmic Cube) درست کرده بود که قبلا آن را در اینجا معرفی کرده بودیم که «رد اسکال» خیلی از آن خوشش میاد زیرا قابلیت اون رو داره که عالم واقعیت رو دستخوش تغییرات کنه. سازمان A.I.M به یک ابررایانه ی زنده نیاز داشتند تا کمکشون بکنه در طراحی، خلق و بکارگیری مکعب کیهانی. و در نتیجه تارلتون رو به موداک تبدیل کردند ولی او از قدرت هایش استفاده کرد تا به ریاست سازمان برسه.

 

2- او ابتدا M.O.D.O.C نامیده میشد

 - او ابتدا M.O.D.O.C نامیده میشد

گفتیم که نام «موداک» به معنی "ارگانیسم مکانیکی/ذهنی/متحرک که فقط برای کشتن طراحی شده است" می باشد اما جالبه که بدونید نام اریجینال او M.O.D.O.C بود ، یعنی به جای حرف K در آخر، حرف C بود که مختصر شده Mental Organism Designed Only for Computing بود (یعنی "ارگانیسم ذهنی که فقط برای محاسبه طراحی شده است"). این اسم برایش بهتر بود و معنایش درست تر بود زیرا گفتیم که او خلق شد تا یک ابررایانه ی زنده باشد و محاسبه کند ولی به محض اینکه شروع کرد به شرارت و قتل خودش حرف C را به K تبدیل کرد تا اسمش ترسناک تر باشد!

 

3- اندام عجیب و غریب موداک

فیزیولوژی موداک

فیزیولوژی یا کاراندام‌شناسی یکی از مهمترین شاخه‌های زیست‌شناسی (بیولوژی) است که به مطالعه اعمال حیاتی موجود زنده، اندام‌ها، بافت‌ها، سلول و عناصر آن می‌پردازد. برای درک عمیق اعمال حیاتی، سعی می‌گردد که خواص و روابط بین این اعمال و تغییراتشان د‌ر محیط‌های مختلف یا در شرایط گوناگون موجود زنده و با استفاده از روابط علم زیست شناسی ،بیوشیمی مورد بررسی قرار گیرد. فیزیولوژی، تکامل و توسعه این اعمال در یک گونه و در یک موجود زنده و همچنین تغییرات و تطابق آن‌ها با شرایط محیطی متغیر را مورد مطالعه قرار می‌دهد. اگر یک فیزیولوژیست سراغ موداک بیاید تا وی را مورد مطالعه قرار دهد قطعا قاطی میکنه! چون جسم و اندام او با المان های شناخته شده مطابقت ندارد. یعنی اگر برای اولین بار چشمتان به او بیفتد شبیه به یک تخم مرغ مکانیکی عظیم به نظر میاد! البته بعیده کسی جرات داشته باشه این حرف رو جلوی رویش بزند ولی انصافا شبیه به یک تخم مرغ بزرگ مکانیکی به نظر میاد. دلیلش اینه که آزمایشات A.I.M باعث شد تا تارلتون سری بسیار بزرگ پیدا کنه، اونقدر بزرگ که بدنش دیگر نمیتونست وزن سرش رو تحمل کنه. پس برایش صندلی مخصوص و پرواز کننده ای درست کردند که رویش بنشیند و اسمش رو گذاشتند "صندلی قیامت" (Doomsday Chair)! اون چیزایی هم که از جلوی صندلی بیرون زده اند، دست و پایِ خود تارلتون هستند!

 

4- قدرت های موداک

قدرت های موداک

خب مشخصه که موداک در زمینه هایی مثل نبرد تن به تن تخصصی نداره و شانسی هم برای برنده شدن نداره و تو این زمینه نمیتونه حتی از پس جی. جونا جیمسون هم بربیاد، چه برسه به کسی مثل «آیرون من»! ولی در عوض او یک عالمه انرژی ذهنی در اختیار داره که ازش به اشکال مختلف استفاده میکنه، مثلا اشعه های مخرب و مرگباری که میتونه جلوی خیلی از قهرمانان نیرومند مارول رو بگیره. در ضمن همانطور که در اینجا گفته بودیم، او یکی از بزرگترین نوابغ مارول است و مهارت ویژه ای در محاسبه احتمالات دارد.

موداک و دکتر دووم

همچنین این را باید بدانید که اصلا نباید او را به خاطر ظاهر مسخره اش دست کم گرفت زیرا هیچ ارزشی برای جان انسان ها قائل نیست و ابرشروران مخوفی مثل «دکتر دووم» بارها گفته اند که از همکاری با او هراس دارند!

 

5- او دلباخته ماریا هیل و آنجلا شده است!

در مقطعی موداک شروع کرد به کار کردن برای سازمان شیلد! (البته او از این کار هدف خاص خودش را داشت) و عجیب آنکه او در آنجا عاشق یکی از مدیران شیلد یعنی «ماریا هیل» شد! ولی خب .. میشه حدس زد که ماریا علاقه ای به داشتن رابطه با موداک نداشت!

ماریا هیل و موداک

و اما در یکی از عناوین فرعی رویداد "جنگهای پنهان" شاهد بودیم که موداک با خانمی به نام «آنجلا» برخورد کرد و سریعا عاشقش شد! همانطور که در این مقاله گفته بودیم، نام واقعی آنجلا، «الدریف اودینزدوتر» (Aldrif Odinsdottir) است که خواهر گمشده ثور به حساب میاد که اخیرا پیدا شد! گفته میشه او حتی قبل از «تیر» به دنیا آمده و اولین بچه اودین هستش و حتی قرار بود حاکم آزگارد هم بشه. اما کمی بعد از به دنیا آمدن او، قلمرو "بهشت" (Heaven) به ازگارد اعلان جنگ کرد (در کمیک های مارول به بهشت، "قلمرو دهم" یا Tenth Realm گفته میشه و اهالی آن نیز فرشته یا Angel نامیده میشوند) . ابتدا تصور میشه در این جنگ کشته شده ولی خاندان سلطنتی قلمرو بهشت او را گرفته بودند و در آنجا بزرگ کردند و ...

انجلا - موداک

در هر حال همانطور که حدس میزنید این عشق یک طرفه خیلی سریع به سر آمد!

 

6- موداک از اعضای اصلی گروه خبیثی به نام «اینتِلِجِنسیا» است

گروه اینتلجنسیا

در دنیای مارول گروه های خبیث زیادی حضور دارند که 10 تای اصلی را در این مقاله به شما معرفی کرده ایم. اما مهم ترین گروهی که موداک در آن عضویت داشته، «اینتلجنسیا» (Intelligencia) نام دارد. اینتلجنسیا نام یک گروه خبیث در دنیای مارول است که توسط دشمن اصلی هالک یعنی «لیدر» تاسیس شده است. گفته میشه باهوش ترین خبیث های مارول عضو این گروه هستند. هدف اولیه این گروه این بود که اطلاعات مفقوده از "کتابخانه بزرگ اسکندریه" ( یکی از بزرگترین و مهمترین کتابخانه‌های جهان باستان که تخمین زده میشود بین 40 تا 400 هزار طومارهای پاپیروس داشته!) را به دست آوردند. از اعضای این گروه میتوان به «ویزارد»، «کله تخم مرغی»، «متفکر دیوانه» ، «رِد گوست» و دکتر دووم اشاره کرد. آنها با هم دستگاهی اختراع کردند که انرژی اش از سوی قدرت های ذهنی شان تامین و باعث میشد هیچ فن آوری نتواند آنها را ردیابی کند. آنها در رسیدن به هدف اصلی خود موفق بودند و آخرین بخش از اطلاعات مورد نیاز خود را از «اترنالز» دزدیدند ولی در رسیدن به هدف بعدی خود که همانا دستگیری 8 ابرقهرمان باهوش دنیا بود به موفقیت نرسیدند. بعدها وقتی «کله تخم مرغی» کشته شد، موداک جایش را گرفت. یک بار لیدر و موداک مقداری از خون ابومینیشن را به ریک جونز تزریق کردند تا به سلاحی مرگبار تبدیل بشه ولی ریک تصمیم گرفت در قالب A-Bomb یک ابرقهرمان باشه. همچنین همانطور که در این مقاله گفته شده بود، موداک مسئول خلق شدن «هالک قرمز» و «شی هالک قرمز» نیز بوده است.

 

7- سازمان A.I.M علیه موداک شورش کرد و کاری کرد تا او را به قتل برسانند!

سازمان A.I.M علیه موداک شورش کرد و کاری کرد تا او را به قتل برسانند!

سازمان A.I.M همانطور که گفته شد صد در صد مسئول خلق شدن موداک است. عطش آنان برای قدرت بود که باعث شد موداک خلق شود ولی قطعا قصدشان این نبود که موداک کل سازمان را به تصرف خودش دربیاورد و در نتیجه آنها در نهایت از موداک متنفر شدند. موداک اهداف این سازمان را نیز تغییر داد زیرا کاری کرده بود تا اعضای آن به جای اینکه فقط به دنبال ساختن تجهیزات و سلاح های علمی منحصر به فرد باشند، اکثر اوقات تلاش کنند تا امثال کاپیتان آمریکا و آیرون من و هالک را نابود کنند! پس جای تعجبی ندارد که نقشه قتل او را بکشند و در نهایت از «انجمن مارها» خواستند تا این کار را بکند و آنها نیز موداک را کشتند. منتهی وقتی خواستند یک مکعب کیهانی جدید بسازند بار دیگر به او نیاز پیدا کردند و زنده اش کردند.

 

8- موداک در دنیای گوئن عنکبوتی به شکل «دونالد» ترامپ به تصویر کشیده شد!

ما در كمیك شماره 1 Spider-Gwen Annual ، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را در قالب موداک دیدیم!!!

دونالد ترامپ - مارول

در واقع دونالد ترامپ در این دنیا به گروه دانشمندان خبیث موسوم به A.I.M پیوسته و به خبیثی به نام  موداک تبدیل شده بود و میخواست هر طور شده دیواری در مرز آمریکا و مکزیک ایجاد کند که با واکنش کاپیتان آمریکای دنیای شماره 65 (که یک زن است)، مواجه شد :

حضور دونالد ترامپ در نقش یک خبیث باعث جنجال زیادی شد و برخی از محافل محافظه کار از مارول انتقاد کردند ولی بسیاری از هواداران نیز از حرکت شجاعانه مارول در مقابله با شعارهای نژاد پرستانه او دفاع کردند.

 

9- مودام (MODAM) و خانم موداک (Ms. M.O.D.O.K)

در شماره 36 از کمیک West Coast Avengers که سال 1988 منتشر شد شاهد اتفاق جالبی بودیم چون شخصیتی مشابه با موداک اولین بار در این کمیک ظاهر شد و نامش بود «مودام»! سازمان A.I.M به وسیله تغییر ژنتیکی یکی از مامورین مونث خود را به موجودی با کله ای بزرگ مثل موداک تغییر شکل داد.

مودام

این مامور ادعا کرد که اسمش «ماریا تروایا» (Maria Trovaya) است، یعنی همسر مرحوم «هنک پیم» (مرد مورچه ای)! پیم که واقعا فکر میکرد او همان همسر مرحومش است، او را پذیرفت ولی مشخص شد جاسوسی بوده که پس از کسب اطلاعات مورد نظر خود به A.I.M برگشت و او در نهایت بیش از پیش تغییر کرد تا به موداک شبیه شود. اولش اسمش بود «سودام» (SODAM) که مخفف Specialized Organism Designed for Aggressive Maneuvers بود (= ارگانیسم تخصصی طراحی شده برای عملیات های خصمانه) و با مرد مورچه ای و هاکای جنگید اما بعدا اسمش تبدیل شد به «مودام» که مخفف Mental Organism Designed for Aggressive Maneuvers بود (= ارگانیسم ذهنی طراحی شده برای عملیات های خصمانه). او سپس در مبارزه با یکی از قهرمانان کیهانی مارول به نام «کیوزار» دیده شد و سعی کرد تا «دستبندهای کوآنتومی» او را بدزدد ولی موفق نبود. بعدها گفته شد نام واقعی این مامور، «الینکا بارانکووا» بوده است ولی هنوز دقیقا هویت واقعی اش فاش نشده زیرا فایل های A.I.M اغلب دستکاری میشوند. بعدها او را برای بررسی یک مکعب کیهانی معیوب فرستادند و از آن موقع دیگر ناپدید شد.

خانم موداک

و حالا میرسیم به «خانم موداک» (Ms. M.O.D.O.K) ! موداک پس از چندین تلاش نافرجام برای تسلط پیدا کردن بر جهان و بشریت دچار افسردگی و تنهایی مفرط شد. بنابراین سعی کرد کسی را خلق کند تا شریکش باشد! بنابراین یکی از دستیاران بروس بنر به نام «دکتر کاترین وینسبرو» را دزدید و تبدیلش کرد به «خانم موداک»! ولی مساله این بود که خانم موداک برخلاف او به دنبال کشتن دیگران نبود و موداک او را دوباره به حالت اولیه اش برگرداند.

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

موداک را اولین بار در سریال کارتونی مرد آهنی در دهه 90 میلادی در دنیای انیمیشن دیدیم که «جیم کامینگز» جایش صحبت کرد. او دانشمندی بود که با مدل لباسی زیبا به نام «آلانا یولانوا» ازدواج کرد تا اینکه مافوق حسود او به نام «رد گوست» او را به موداک تبدیل کرد. موداک برای اینکه معالجه شود با «ماندارین» متحد شد.

کارتون موداک

دومین حضور موداک در دنیای انیمیشن به سریال "ماجراهای زرهی مرد آهنی" برمیگردد و توسط سازمان A.I.M خلق شد.

کارتون مرد آهنی

موداک در "جوخه ابرقهرمانان" هم حاضر بود و صداپیشه اش «تام کنی» بود. این نسخه از موداک عضو گروه "لژیون مرگبار" دکتر دووم بود که اغلب با «ابومینیشن» همکاری میکرد و لحظات کمدی برای سریال می آفرید. ضمنا، حرف K در اسم او مخفف عبارت Kicking-butt (دهن صاف کردن) بود!!

کارتون superhero sqUAD SHOW

موداک با صدای «والی وینگرت» از خبیث های اصلی سری کارتونی تحسین شده "انتقام جویان: قوی ترین قهرمانان جهان" بود که ظاهر و شخصیت پردازی اش به کمیک ها نزدیک بود و رهبر گروه A.I.M بود که مکعب کیهانی را نیز ساختند.

موداک در کارتون "مرد عنکبوتی نهایی" هم حاضر بود و «چارلی ادلر» جایش حرف میزد و اسپایدرمن و دوستانش او را از زندان «گرند مستر» آزاد کردند.

انیمیشن موداک

چارلی ادلر در سریال Avengers Assemble نیز جای موداک حرف زد. او در این سریال رهبر A.I.M بود ولی به رد اسکال کمک کرد تا "گروه توطئه گر" را تاسیس کند ولی با خیانت رد اسکال ، علیه او شد. موداک در ادامه نیز از شخصیت های مهم این سریال بود.

در جدیدترین سریال مرد عنکبوتی که پخش آن از سال 2017 آغاز شده نیز در یک اپیزود موداک و گروه A.I.M را دیدیم که با مرد عنکبوتی برتر درگیر شدند:

https://spidey.ir/images/img/content/MODOK/George_Tarleton_Earth-17628.jpg

موداک در انیمیشن های "فینس و فِرب: ماموریت مارولی" ، "نگهبانان کهکشان" و انیمه "جنگ های دیسکی مارول: اونجرز" نیز حضور داشته است.

موداک قرار بود در سریال لایو اکشن و کنسل شده New Warriors خبیث اصلی باشد و نقشش را «کیث دیوید» بازی کند. همچنین قرار بود او در فصل چهارم سریال "مامورین شیلد" حضور داشته باشد ولی مارول در لحظه آخر اجازه حضورش را نداد.

موداک مدتیه در شبکه Hulu صاحب سریال انیمیشنی اختصاصی خودش شده که با سبک خمیری (استاپ موشن) ساخته شده و حالت کمدی دارد (پخش آن از روز 21 می 2021 شروع شد).

کارتون موداک modok

صداپیشه اش آقای «پاتون آسوالت» است که البته از نویسندگان و تهیه کنندگان آن نیز است. این سریال در خارج از آمریکا از شبکه دیزنی پلاس پخش میشود. این نسخه از موداک صاحب خانواده است : همسرش به نام «جودی تارلتون»، پسرش به نام «لو تارلتون» و دخترش به نام «ملیسا تارلتون» (فقط دخترش شبیه باباشه!). فصل نخست این سریال با 10 قسمت منتشر و با استقبال بسیار خوبی نیز روبرو شد.

موداک در 17 بازی ویدئویی هم حضور داشته که جدیدترین و مهم ترین آنها برمیگردد به بازی Marvel’s Avengers.

 چرا تارلتون خودش را موداک صدا میزنه؟/سرنوشت او در پایان بازی چه شد؟

جورج تارلتون یا همان موداک خبیث اصلی بازی و داستان آن است که میشه گفت یکی از بهترین نسخه ها از این شخصیت  را در طول تاریخ شاهد هستیم زیرا شخصیتی سمپاتیک از او ارائه شده و ظاهرش هم تهدید آمیز و در عین حال به دنیای کمیک وفادار است (ضمنا در اینجا کمیک های مقدمه این بازی را ترجمه کرده ایم که توصیه میشه حتما آنها را بخوانید زیرا جورج تارلتون در آن حضور دارد). یعنی به طور قانع کننده ای دیزاین او را اپدیت کرده اند تا نه تنها به دنیای کمیک وفادار باشد بلکه کودکانه به نظر نرسد. ولی سئوال اینه که او چرا به خودش لقب موداک داده است. یعنی در طول بازی توضیحی برای اسم او داده نمیشه و در حوالی انتهای بازی او تصمیم میگیره خودش را موداک صدا بزنه! همچنین در پایان بازی سرنوشت موداک گنگ است. یعنی وقتی کامِلا خان ربات عظیم او را شکست میده به نظر میرسه موداک ازش به داخل اقیانوس میفته . اما در صحنه پس از تیتراژ بازی یک جسم نورانی به رنگ  سبز  از داخل ربات خارج میشه.

حالا شاید قضیه اینه که موداک واقعی هنوز زنده است و اونی که شکست خورد جعلیه یا اینکه داخل ربات کسی دیگر هم بوده! ولی احتمال زیاد چون این ربات یک ربات سنتری بود و ربات های سنتری توسط کری ها ساخته شده اند پس شاید فقط یک جور پهپاد بوده که به فضا رفت تا به کری ها اطلاع بده!

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN)

زشت ترین شخصیت های خبیث دنیای کمیک!

معرفی 20 سازمان مخفی برتر در دنیای کمیک

معرفی 10 گروه خبیث برتر مارول

چندتا هالک داریم؟

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

20 نابغه جهان مارول (TOP 20 MARVEL GENIUS)

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک های کاپیتان آمریکا

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

10 دشمن برتر کاپیتان مارول

10 سیاستمدار واقعی که در دنیای کمیک حضور پیدا کردند!

رتبه بندی اقتباس های مرد آهنی در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

10 سئوالی که پس از تمام کردن بازی "انتقام جویان مارول" در ذهن داریم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Pooyan mirzahosseini
#1 Pooyan mirzahosseini 1400-03-17 09:36
مرسی خسته نباشید استاد ترابی عزیز مثل همیشه بی عیب و نقص فقط خواستم بدونم انیمیشن موداک رو پیشنهاد میکنید یا نه
ببخشید واسه اسپم ( استاد من چند روز پیش کسلوانیا رو تموم کردم و خیلی از نظر من خوب بود می‌خواستم بدونم نظر شما چیه ؟) :lol:
نقل قول کردن
pouya1386
#2 pouya1386 1400-03-17 09:52
استاد عالی بود
ولی فک کنم موداک توی یک اپیزود از سریال مردعنکبوتی که از سال 2017 شروع شده هم حضور داشت.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-03-17 09:56
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
مرسی خسته نباشید استاد ترابی عزیز مثل همیشه بی عیب و نقص فقط خواستم بدونم انیمیشن موداک رو پیشنهاد میکنید یا نه
ببخشید واسه اسپم ( استاد من چند روز پیش کسلوانیا رو تموم کردم و خیلی از نظر من خوب بود می‌خواستم بدونم نظر شما چیه ؟) :lol:

موداک رو هنوز ندیدم ولی بارها تو سایت نظرم رو درباره کسل وانیا داده ام و گفتم که به نظرم از بهترین اقتباس های صورت گرفته از روی بازی هستش
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1400-03-17 10:05
به نقل از pouya1386:

ولی فک کنم موداک توی یک اپیزود از سریال مردعنکبوتی که از سال 2017 شروع شده هم حضور داشت.

بله درسته
نقل قول کردن
Mohamadgg
#5 Mohamadgg 1400-03-17 11:43
مقاله خیلی خوب بود استاد ممنون
موداک رو من خودم زیاد جدیش نمیگرفتم ولی بعد از مارول انجرز و سریال اختصاصیش ازش خوشم اومد
چون همونطور که گفتید اون حالت سمپاتیکش برای مخاطب خیلی جذابه مخصوصا قسمت ۱۰ سریالش که عالی بود
استاد میشه برای سریالش هم یه نقد بنویسید چون واقعا حرف برای گفتن داره
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1400-03-17 11:59
سلام
ممنون بابت مقاله.
دیگه درباره شخصیت موداک هم مقاله میاد روی سایت! احتمالا فردا یه مقاله میاد به نام "۱۰ حقیقتی که باید درباره آرش کمانگیر بدانید!" :lol: خب راستش من چیز زیادی از ایشون نمیدونستم ولی خب مگه میشه مقاله سایت کمکی نکرده باشه؟ تمام حقایق این شخصیت به خوبی در این مقاله اومده و خب دیگه میشه فهمید که این آقا برخلاف ظاهرش که کمی بچه گونه به نظر میرسه بعضی وقت ها میشه در دل داستان های خوبی قرار بگیره! یه خورده هم منو یاد "کرانگ" توی "لاک پشت های نینجا" میندازه البته با درصد چندش آوری کمتر. چه اسم جنجالی هم داره. انگار عالم و آدم ازش بدشون میاد و تغییرش میدن!
نقل قول کردن
s.p.i
#7 s.p.i 1400-03-17 12:57
خیلی ممنون بابت مقاله
با موداک آشنا نبودم ولی به لطف این مقاله با این شخصیت آشنا شدم
تشکر
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#8 Ehsan Spider 1400-03-17 13:17
سلام
I am back
دوستان متسفم یه مدتی نیمه حاضر بودم الان امتحاناتم تموم شد و مثل قبل کامل در خدمت هستم و انشاالله بازهم چیز های زیادی از هم یاد بگیریم. بی صبرانه منتظر بحث و گفتگو با کیا جان و امیر حسین هستم.

خیلی ممنون استاد عزیز این مقاله‌هم بار دیگر در فهرست شاهکارهای وبسایت قرار میگیره. دستتون درد نکنه مقاله کاملی و موداک رو قشنگ به صورت کلی باهاش آشنا شدیم

راستش زیاد راجبش اطلاعات نداشتم و سریالش رو هم ندیدم ولی به لطف شما اطلاعاتم به حد مطلوبی رسید. به نظرم خبیث خوش‌ساختی هستش. ارجینش دوست‌داشتنی. ظاهرش هم جذابه (میدونم توی مقاله هم اشاراتی شد که یکم ظاهرش عجیبه ولی تنوع و تازگی موداک برام جذابیت ایجاد میکنه). خبیث پر پتانسیل و خوش پتانسیلی هم هستش و پدرکشتگیش با ایرون‌من و هالک حسابی جور در میاد. میدونید که چی میگم.


#6
منم دقیقا مثل تو امیرحسین. تا قیافشو دیدم یاد کرنک توی لاکپشت‌های نینجا افتادم البته اون مغز‌های متحرک لاکپشت های نینجا که اسم خوشگلشون از یادم رفته، بی شباهت به موداک خودمون نیستن.

بازم ممنون استاد
نقل قول کردن
BAdeadpool
#9 BAdeadpool 1400-03-17 14:32
سلام
خیلی مقاله عالی بود و اکثرشون رو هم نمی دوستم
مورد 7 از همه برام جالب تر بود
با تشکر از اقای ترابی


فقط یه سوال عجیب سریال به mcu ربط داره؟؟
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#10 AmirhoseinJafari2005 1400-03-17 16:40
مقاله خوبی بود .... خسته نباشید
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#11 AM SM BM SM 1400-03-17 16:41
به نقل از Ehsan Spider:

I am back

s4.uupload.ir/.../...
spidey.ir/.../...
به به! آقا احسان بالاخره تموم شد! منم امتحاناتم امروز تموم شد! فردا پس فردا احتمالا عمو مختار بیاد بنویسه I am back!
به نقل از Ehsan Spider:

#6
منم دقیقا مثل تو امیرحسین. تا قیافشو دیدم یاد کرنک توی لاکپشت‌های نینجا افتادم البته اون مغز‌های متحرک لاکپشت های نینجا که اسم خوشگلشون از یادم رفته، بی شباهت به موداک خودمون نیستن.

آره چون اونا هم اونقدر کوچک هستند که به یه چیزی نیاز دارند که تکونشون بده. اون مغزهای متحرک که میگی همون اوترام ها؟ یا یه چیزی شبیه اونا.
نقل قول کردن
king loki
#12 king loki 1400-03-17 17:24
سلام
مقاله جامع و کاملی بود و من به خوبی با موداک آشنا شدم .
موداک خبیث جالبیه و به نظرم می‌تونه داستان های خوبی داشته باشه.
از حضور های افتخاری موداک من فقط کارتون «انتقام جویان قویترین قهرمانان زمین» رو دیدم و صدای «والی وینگرت» در سریال خیلی خفن بود. جا داره جمله ای را که ثور در اولین مقابله با موداک گفت رو بگم «علم و فناوری شما حتی از بدترین جادو های سیاه هم بدتره» نمی دانم برای یک خبیث این یک تعریفه یا توهین؟!
سریال موداک به نظرم سریال خوبیه و صدای بازیگر، کمدین «پاتون اسوالت» که در آثار کمیک بوکی ایفا گر نقش های عجیب و متفاوت ( ایشان در سریال مأموران شیلد نقش چهار برادر همسان و جدشان داشتند و قراره در سریال سندمن صدا پیشگی یک کلاغ را انجام دهد) است بسیار با فضای سریال هم خوانی دارد .به نقل از BAdeadpool:



فقط یه سوال عجیب سریال به mcu ربط داره؟؟


نه این سریال کاملا در دنیای متفاوتی جریان دارد.
شاد و پیروز باشید
نقل قول کردن
Mohamadgg
#13 Mohamadgg 1400-03-17 18:07
به نقل از BAdeadpool:
سلام
خیلی مقاله عالی بود و اکثرشون رو هم نمی دوستم
مورد 7 از همه برام جالب تر بود
با تشکر از اقای ترابی


فقط یه سوال عجیب سریال به mcu ربط داره؟؟

نه دیگه
ما توی سریال ایرون من و تونی استارک داریم
توی mcu هم مرد اهنی داریم؟ :lol:
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#14 Ehsan Spider 1400-03-17 20:58
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Ehsan Spider:

I am back

s4.uupload.ir/.../...
spidey.ir/.../...
به به! آقا احسان بالاخره تموم شد! منم امتحاناتم امروز تموم شد! فردا پس فردا احتمالا عمو مختار بیاد بنویسه I am back!
به نقل از Ehsan Spider:

#6
منم دقیقا مثل تو امیرحسین. تا قیافشو دیدم یاد کرنک توی لاکپشت‌های نینجا افتادم البته اون مغز‌های متحرک لاکپشت های نینجا که اسم خوشگلشون از یادم رفته، بی شباهت به موداک خودمون نیستن.

آره چون اونا هم اونقدر کوچک هستند که به یه چیزی نیاز دارند که تکونشون بده. اون مغزهای متحرک که میگی همون اوترام ها؟ یا یه چیزی شبیه اونا.


سلام امیر حسین جان
خوبی دادش اوضاع چطوره؟

دقیقا منظورم همین اوترام ها بودن! گفتم ها اسم قشنگشون یادم رفته!!

فقط تفاوتش این بود که اونا میتونستن یه روبات رو کنترل کنن و بشن مرکز کنترلش ولی فکر نکنم موداک همچین توانایی داشته باشه و اگه داشت استاد حتما اشاره میکردن.

به هرحال خوشحالم دوباره باهات حرف میزنم و ناقلا من نبودم جلو زدی ها؟؟ کیا هم که اصلا یه نسل مارو جا گذاشت رفت اون بالا بالا ها
نقل قول کردن
P.B.P
#15 P.B.P 1400-03-17 22:10
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله خیلی خوبی بود.
با این شخصیت آشنایی نداشتم،خسته نباشید.
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Ehsan Spider:

[quote name="Ehsan Spider"]
#6
منم دقیقا مثل تو امیرحسین. تا قیافشو دیدم یاد کرنک توی لاکپشت‌های نینجا افتادم البته اون مغز‌های متحرک لاکپشت های نینجا که اسم خوشگلشون از یادم رفته، بی شباهت به موداک خودمون نیستن.

آره چون اونا هم اونقدر کوچک هستند که به یه چیزی نیاز دارند که تکونشون بده. اون مغزهای متحرک که میگی همون اوترام ها؟ یا یه چیزی شبیه اونا.

s19.picofile.com/.../...
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#16 AM SM BM SM 1400-03-17 23:30
#14
سلام.
دیگه دیدیم فرصت مناسبه گفتیم سو استفاده کنیم! دیگه خدا رو شکر غولی به نام امتحان رو شکست دادی. (اگر کمیک بوکی بود توی مقاله باس فایت های سخت بازی های کمیک بوکی رتبه اول رو می گرفت! :lol: ) آقا کیارش هم احتمالا توی کار یه مقاله توپ دیگه است. با ما سطح پایین ها حرفی نداره. :lol: ولی انگار هر دو روز در میون یه مقاله از ایشون میاد. پس خیلی سرش شلوغه!
به نقل از P.B.P:
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله خیلی خوبی بود.
با این شخصیت آشنایی نداشتم،خسته نباشید.
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Ehsan Spider:

[quote name="Ehsan Spider"]
#6
منم دقیقا مثل تو امیرحسین. تا قیافشو دیدم یاد کرنک توی لاکپشت‌های نینجا افتادم البته اون مغز‌های متحرک لاکپشت های نینجا که اسم خوشگلشون از یادم رفته، بی شباهت به موداک خودمون نیستن.

آره چون اونا هم اونقدر کوچک هستند که به یه چیزی نیاز دارند که تکونشون بده. اون مغزهای متحرک که میگی همون اوترام ها؟ یا یه چیزی شبیه اونا.

s19.picofile.com/.../...

عجب عکسی! ایول! 8) :lol:
.
.
.
.
(نکته: این بخش صرفا برای تماما اسپم نبودن این کامنت هست. پس کاملا معلومه که مثل همیشه قراره چرت و پرت بنویسم. دیگه به بزرگی خودتون ببخشید.)
مورد ۴ رو خوندم واقعا تعجب کردم! طرف باید خیلی کار درست باشه که دیگه دکتر دووم ازش هراس داشته باشه! دکتر دوومی که میگیره عالم و آدم رو توی مارول به آتیش میکشه! :-?
درباره مورد ۸ هم کلا موافق نیستم سیاست وارد دنیای کمیک بشه. ولی خب قطعا سیاست های دونالد ترامپ هم مورد پسند نیست و خواستند به نوعی از این طریق حرفشون رو بزنند. اما به هر حال سیاست هر چه دورتر از کمیک بهتر!
ممنون بابت این مقاله. (که قطعا نظیر پیدا نمیشه برای این شخصیت.)
نقل قول کردن
parsa89
#17 parsa89 1400-03-18 00:03
سلام عالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37