10 حقیقتی که باید درباره کمیک استریپ های روزنامه ای مرد عنکبوتی شگفت انگیز بدانید

10 حقیقتی که باید درباره کمیک استریپ های روزنامه ای مرد عنکبوتی شگفت انگیز بدانید فکت facts Newspaper Comics حقایق

اسپایدرمن تنها ابرقهرمان مطرح دنیای کمیک بوک است که طولانی ترین کمیک استریپ روزنامه ای را در طول تاریخ داشته است و در این مقاله میخواهیم فکت های جالبی درباره این مجموعه به شما ارائه بدهیم.

مقدمه: در نیمه اول قرن بیستم شاهد ظهور و اوج گیری داستان های مصور در روزنامه های جهان بودیم بهشون کمیک استریپ گفته میشد. این کمیک استریپ ها به صورت چند پانل کوتاه داستانی را روایت میکردند که در روز بعد در همان صفحه و در همان روزنامه ادامه پیدا میکرد و سیاه و سفید بودند اما معمولا در روزهای یکشنبه که روز تعطیل بود یک صفحه کامل و رنگی از آن چاپ میشد که خیلی هم طرفدار داشت. این کمیک استریپ ها قدمتشون از کمیک بوک بیشتره (کمیک بوک به مجله ای که در آن داستان مصور چاپ میشه گفته میشه) و بسیاری از شخصیت های قهرمانی مثل «فانتوم»، «ماندریک جادوگر» و «سایه» قبل از خلق شدن سوپرمن، داستان هایشان به صورت کمیک استریپ در روزنامه ها چاپ میشد. اما پس از روی کار آمدن کمیک بوک و ابرقهرمانان کمیک بوکی هنوز هم ناشرین دوست داشتند قهرمانان خود را به صورت کمیک استریپ روزنامه ای ببینند چون تیراژ روزنامه ها بالاتر است و باعث محبوبیت شخصیت هایشان میشود. البته نوشتن برای کمیک استریپ روزنامه ای با نوشتن برای کمیک بوک فرق دارد زیرا در کمیک بوک نویسنده و طراح معمولا برای روایت داستان 24 صفحه در اختیار دارند در حالی که در کمیک استریپ روزنامه شما تنها چند پانل داری و باید با آنها هم یک داستان منسجم و جذاب را روایت کنی و هم آن را در جایی تمام کنی که خواننده روز بعد نیز با شوق و ذوق آن را دنبال کند. در هر حال، "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" اولین کمیک استریپ روزنامه ای موفق مارول بود که سال 1977 چاپش آغاز شد. استن لی از مدتها قبل میخواست شخصیت هایی را در قالب کمیک استریپ عرضه کنه (او حتی سعی داشت با همکاری «دن دی کارلو» کمیک استریپی براساس یک پستچی به نام «ویلی لامپکین» را شروع کنه ولی در نهایت این شخصیت را وارد کمیک بوک های "چهار شگفت انگیز" کرد). خود استن لی نویسندگی کمیک استریپ های روزنامه ای مرد عنکبوتی را بر عهده داشت و طراحش هم «جان رومیتا»ی افسانه ای بود. موفقیت این کمیک استریپ واقعا بزرگ و غیر منتظره بود و چاپ آن تا 23 مارس 2019 ادامه داشت که یک رکورد برای یک ابرقهرمان کمیک بوکی به شمار میاد چون ابرقهرمانان اکشن معمولا فقط چند سال در قالب کمیک استریپ روزنامه ای دوام پیدا میکنند. در هر حال، استن لی و جان رومیتا حتی زمانی که دیگر نویسنده و طراح کمیک بوک های مرد عنکبوتی نبودند نیز این کمیک استریپ ها را ادامه دادند و در سالهای گذشته نیز برادر استن لی یعنی «لری لیبر» مسئولیت خلق آنها را بر عهده داشت. جالبه که همزمان با ازدواج مری جین و پیتر پارکر در دنیای کمیک، آنها در کمیک استریپ های روزنامه ای هم ازدواج کردند و حتی پس از قضیه One More Day بر هم خوردن ازدواج شان همچنان زن و شوهر باقی ماندند! در سال 2015 مارول با همکاری با انتشارات IDW و اداره "کتابخانه کامیک های آمریکایی"، شروع به چاپ و جمع آوری این کمیک استریپ های روزنامه ای در قالب کتاب کرد که در آن مقالات و مطالبی جدید نیز درباره این کمیک استریپ ها و پیشینه تاریخی رویدادهایی که با چاپ آنها بودند ، گنجانده شده بود. هدف اداره "کتابخانه کامیک های آمریکایی" حفظ کمیک استریپ های روزنامه ای این کشور در قالب تجدید چاپ آنها به صورت کتاب است.

 

1- اولین تلاش برای خلق کمیک استریپ روزنامه ای مرد عنکبوتی در سال 1970 صورت گرفت

اولین تلاش برای خلق کمیک استریپ روزنامه ای مرد عنکبوتی در سال ۱۹۷۰ صورت گرفت

اولین بار پیشنهاد چاپ کمیک استریپ براساس اسپایدرمن در روزنامه ها در سال 1970 مطرح شد و حتی برای دو هفته استریپ هایی توسط استن لی و جان رومیتا خلق شدند ولی روزنامه ای آنها را چاپ نکرد تا اینکه سال 1975 در قالب کمیک ویژه مارول به مناسبت کنفرانس مارول منتشر شدند (در مجله  Mighty Marvel Comic Convention). سپس در سال 1977 شرکت Register and Tribute Syndicate   به طور رسمی شروع به انتشار کمیک استریپ های روزنامه های کشور آمریکا کردند. تا اینکه در سال 1986 شرکت رسانه ای  Cowles انتشار آنها را برعهده گرفت و بعدشم انتشار آنها به شرکت معروف King Features     سپرده شد که تا انتها آنها را منتشر ساخت.

 

2- نویسندگان و طراحان مختلفی در طول 40 سال روی این استریپ ها کار کردند

نویسندگان و طراحان مختلفی در طول ۴۰ سال روی این استریپ ها کار کردند

نویسندگان و طراحان برتری از مارول روی این کمیک استریپ های روزنامه ای کار کردند. در 4 سال نخست استن لی و جان رومیتا آنها را خلق میکردند تا اینکه لری لیبر (برادر استن لی) طراح آنها شد. لیبر بعد از مدتی رفت ولی دوباره برگشت و برای مدتی بسیار طولانی بین سالهای 1986 تا 2018 طراح مجموعه بود (البته گهگاهی طراحان دیگر جایش را میگرفتند). الکس ساویک هم پس از بازنشستگی لیبر ، طراح مجموعه شد و تا پایان به این کار ادامه داد. از دیگر نام های مطرحی که روی این کمیک استریپ ها کار کردند میتوان به روی توماس و جو سینیوت اشاره کرد.

 

3- مرد عنکبوتی در این استریپ ها از دنیای شماره 77013 بود و با نسخه دنیای اصلی فرق داشت

مرد عنکبوتی در این استریپ ها از دنیای شماره ۷۷۰۱۳ بود و با نسخه دنیای اصلی فرق داشت

مرد عنکبوتی که در این کمیک استریپ ها حضور داشت ، در دنیای شماره 77013 بود و بنابراین با مرد عنکبوتی اصلی مارول که در دنیای شماره 616 میزیستد ، فرق داشت. در این دنیا پیتر پارکر انگار در انجام تجزیه و تحلیل های منطقی گیر دارد و هفته ها طول میکشد تا اعمال ساده را انجام دهد! سال 2014 و در رویداد دنیای عنکبوتی که اینجا ترجمه شده است، مورلان این فرضیه را مطرح کرد که توالی زمانی ناپایدار در این دنیا باعث ایجاد این مشکل برای پیتر شده است! در هر حال شخصیت استاد بافنده کاری کرد که این دنیا و مرد عنکبوتی آن از گزند تهاجم وارثان در امان بمانند.

 

4- هر آرک داستانی بین 8 تا 12 هفته به طول می انجامید و گاهی با رویدادهای دنیای کمیک تلاقی میکرد

هر آرک داستانی بین ۸ تا ۱۲ هفته به طول می انجامید و گاهی با رویدادهای دنیای کمیک تلاقی میکرد

به دلیل فرمت سه پانلی کمیک استریپ های روزنامه ای پس طبیعیه که داستان ها پس از چندین روز به سرانجام برسند. اغلب، داستان های کمیک استریپ های روزنامه ای مرد عنکبوتی بین 8 تا 12 هفته به سرانجام میرسیدند (البته یکی از داستان ها ، 7 ماه طول کشید تا تموم بشه!). اکثر قریب به اتفاق این داستان ها ربطی به دنیای اصلی مارول و حوادث آن نداشتند ولی چند باری شاهد نوعی کراس اور (تلاقی داستانی) با رویدادهای مهم دنیای اصلی بودیم. مثل ازدواج پیتر پارکر و مری جین در سال 1987 که همزمان در کمیک استریپ های روزنامه ای نیز رخ داد یا داستان Mutant Agenda و البته قضیه برهم خوردن ازدواج پیتر پارکر و مری جین که با واکنش شدیدا منفی خوانندگان روبرو شد و در نتیجه استن لی نشان داد که همه چیز فقط یک کابوس بوده و دوباره به روال قبلی برگشت!

 

5- روی توماس به طور ناشناس شروع به نوشتن داستان ها کرد

روی توماس به طور ناشناس شروع به نوشتن داستان ها کرد

استن لی برخلاف متد شناخته شده اش در مارول، متن های کاملی برای داستان های کمیک استریپ های روزنامه ای اسپایدرمن مینوشت. در اوایل قرن بیست و یکم او عمل جراحی سنگینی کرد که باعث شد از میزان فعالیت هاش کم بشه. اینجا بود که نویسنده قدیمی و شناخته شده مارول به نام روی توماس که بیشتر به خاطر داستان های مهم خودش در دهه 70 میلادی برای اونجرز شناخته میشه، جانشین استن شد و وظیفه نوشتن استریپ ها را برعهده گرفت و تا آخر مجموعه به این کار ادامه داد. اما همچنان نام استن لی به عنوان نویسنده درج میشد و کسی خبر نداشت که روی توماس متن ها را مینویسد! البته توماس به طور شفاهی با استن در ارتباط بود و ازش ایده میگرفت.

 

6- گاهی اوقات شاهد حضور افتخاری قهرمانان و ابرشرورهای مختلف بودیم

گاهی اوقات شاهد حضور افتخاری قهرمانان و ابرشرورهای مختلف بودیم

یکی از شگرد های روی توماس استفاده از قهرمانان و ابرشرورهای معروف مارول در استریپ های روزنامه ای اسپایدرمن بود. به طور مثال ولورین، کاپیتان آمریکا، آیرون من، ثور، بلک ویدو و شرورهایی مثل دکتر دووم و ونوم به صورت هرچند کوتاه در داستان های او حضور یافتند که البته همگی از همان دنیای شماره 77013 بودند.

 

7- شخصیت هایی بودند که‌ فقط مختص این مجموعه خلق شدند

شخصیت هایی بودند که‌ فقط مختص این مجموعه خلق شدند

علاوه بر شخصیت های فرعی و مکمل شناخته شده دنیای مرد عنکبوتی، ما در کمیک استریپ های روزنامه ای اسپایدرمن کاراکترهایی دیدیم که در هیچ جای دیگری دیده نشده اند. مثلا رَتلِر (Rattler) که سابقا صاحب یک مغازه خرید و فروش حیوانات خانگی بود که در گرفتن زهر مارها تبحر داشت و روی خودش آزمایش کرد و دچار جهش ژنتیکی و به موجودی مار مانند تبدیل شد. و یا محافظ (Protector) که در محله زن عمو می از مردم اخاذی میکرد. دختری هم بود به نام کارول جنینگز (Carole Jennings)   که پیتر پارکر برای مدت کوتاهی بهش علاقه رومانتیک داشت. چند تا شخصیت هم بودند که مهم نبودند و پیتر پارکر باهاشون ملاقات کرد که در جای دیگری دیده نشده اند.

 

8- برخی از سلبریتی ها در مجموعه حضور پیدا میکردند

برخی از سلبریتی ها در مجموعه حضور پیدا میکردند

با توجه به اینکه مثل همیشه داستان های اسپایدرمن در شهر نیویورک رخ میدادند، لذا استن لی این فرصت را داشت تا گاهی از حضور شخصیت های واقعی و سرشناس و سلبریتی ها استفاده کند. اولین حضور افتخاری در این راستا مربوط به مرحوم یاسر عرفات رئیس حکومت خودگردان فلسطین بود که در اولین آرک داستانی با حضور دکتر دووم دیده شد. دیگر افراد سرشناس که حضور افتخاری در پس زمینه پانل ها داشتند عبارت بودند از التون جان، هرالدو ریورا (مجری و روزنامه نگار معروف)، ایب ویگودا (بازیگر مشهور) و رد فاکس (کمدین معروف) که نظاره گر مبارزه اسپایدرمن با Protector بودند. کینگ پین هم مواجهه ای با رئیس جمهور نیکسون داشت (در داستانی در دهه 80 میلادی که در آن این رئیس جمهور سابق آمریکا به یکی از ساختمان های او نقل مکان کرد. در آخرین استریپ (که در آن مری جین و پیتر پارکر آماده سفر به استرالیا شدند) نیز روی توماس و الکس ساویک به عنوان نویسنده و طراح مجموعه، حضور افتخاری داشتند.

 

9- روی توماس یک داستان دو هفته ای درباره پیتر و مری جین در استرالیا داشت که هرگز طراحی یا منتشر نشد

روی توماس یک داستان دو هفته ای درباره پیتر و مری جین در استرالیا داشت که هرگز طراحی یا منتشر نشد

در ماه مارس 2019، مارول اعلام کرد که کمیک استریپ روزنامه ای مرد عنکبوتی دچار تغییراتی خواهد شد و فعلا "محتوا"ی جدیدی از آن منتشر نخواهد شد و تنها تجدید چاپ داستان های قبلی را خواهیم داشت. روی توماس و آلکس ساویک هم اعلام کردند که مجموعه را ترک خواهند کرد. پس از این تحولات، مارول اعلام کرد که کلا این مجموعه به پایان راه خود رسیده است. سپس روی توماس در مصاحبه ای گفت که داستانی را نوشته بوده که قرار بود برای دو هفته در روزنامه ها چاپ شود درباره سفر پیتر و مری جین به استرالیا که به خاطر تصمیم مارول هرگز طراحی یا چاپ نشدند. البته او این را نیز گفت که مارول ازش خواسته تا این داستان را تغییر داده و به نوعی خداحافظی برای مجموعه تبدیل سازد ولی با این کار مخالفت کرده است.

 

10- دستگاه "كنترل كننده محكومین" از روی كمیك استریپ های روزنامه ای مرد عنكبوتی ساخته شده!!!

دستگاه "كنترل كننده محكومین" از روی كمیك استریپ های روزنامه ای مرد عنكبوتی ساخته شده!!!

حتما شنیده اید كه برخی محكومین در آمریكا تحت حبس خانگی به سر میبرند و یا اينكه آزادی مشروط دارند. بنابراین دستگاهی به مچ پای آنها بسته میشود تا نشان دهد از خانه خود خارج شده اند يا نه يا اينكه آيا به جايی رفته اند كه شرايط آزادی مشروط آنها را نقض ميكند (عکسش اینجاست). جالبه كه بدانید ایده اولیه این دستگاه از یكی از كمیك استریپ روزنامه ای مرد عنكبوتی شگفت انگیز گرفته شده است! گفته میشه آقای «جك لاو» كه قاضی دادگاهی در ایالت نیو مكزیكو بوده، در اواخر دهه 70 میلادی ناگهان به طور اتفاقی با استریپ مرد عنكبوتی در یك روزنامه مواجه میشود. در آن، «كینگ پین» (از دشمنان کلاسیک مرد عنكبوتی) یك دستگاه ردیاب به دست مرد عنكبوتی وصل كرد تا با آن تمام حركات او را رصد كند. همین ایده باعث شد تا به ذهن آقای لاو برسد از دستگاه مشابه اي برای مانیتور كردن رفت و آمد محكومین استفاده كند. او با یك فروشنده كامپیوتر توافق كرد تا چنین دستگاه هایی برایش بسازد. در نتیجه دستگاه مذكور در سال 1983 در نیومكزیكو به كار رفت و خیلی هم موثر واقع شد و دو سال بعد در ایالت فلوریدا هم به كار گرفته شد. تا اینكه به زودی از آنها در سطح كل آمریكا استفاده شد.

 

 مهدی ترابی مهربانی

منبع : سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 شخصیت کمیک بوکی که وارد روزنامه شدند!

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 3

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

10 ابرقهرمانی که قبل از سوپرمن خلق شدند

10 حقیقتی که باید دربارهٔ داستان "اسپایدرمن: یک روز دیگر" بدانید

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent bishop
#1 Agent bishop 1400-03-08 13:11
با توضیحات این مقاله کلا علاقه مند شدم برم بشینم این داستان ها رو بخونم ولی نمی‌دونم جایی باشه اینا رو داشته باشه یا نه ‌‌.
آقای لیبر هم عجب تعهد کاری داره ۳۲ سال طراحی برای یک شخصیت خیلیه .
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#2 AmirhoseinJafari2005 1400-03-08 13:15
واقعا بی نظیر بود... بسیار پر جزئیات و جذاب... خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
parsa89
#3 parsa89 1400-03-08 13:51
سلام من کاربر جدیدم مقاله عالی بوداطلاعاتم درباره ی کمیک استریپ های روزنامه ای مردعنکبوتی رفت بالا
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-03-08 13:57
سلام
ممنون بابت مقاله.
این مارول انگار دوست داره کل تاریخ ازدواج پیتر و مری جین رو پاک کنه! آخه نامرد یه جا برای پیتر متاهل هم بذار! به هر حال مقاله خیلی خوب ما رو با تاریخچه کمیک استریپ های روزنامه ای مرد عنکبوتی شگفت انگیز آشنا کرد و چقدر هم طولانی بودند!خوش شانس بودند که تا سال ۲۰۱۹ دست سیاست های عجیب و غریب مارول بهش نرسید چون واقعا این همه سال چیز عجیبیه! چقدر هم خوب شد که استن لی میدونست هوادار ها چی میخوان و ازدواج پیتر و مری جین رو توی این کمیک استریپ های روزنامه ای به هم نزد. (گرچه خب این کمیک استریپ ها اهمیت کمتری دارند و به جاش مارول حتی به دنیاهای موازی هم رحم نکرده بود!)
حقیقت دیگه ای هم درباره کمیک استریپ های روزنامه ای فرانسوی وجود داره که قبلا توی این سایت گفته شده.
توی مورد دوم مقاله "چیز های جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت ۴" به این مسئله پرداخته شده. (البته توی مورد ۱۴ مقاله "۱۵ حقیقتی که باید درباره کینگ پین بدانید" هم گفته شد.)
spidey.ir/.../...
نقل قول:
آیا میدانستید نام کینگ پین توی کمیک استریپ های فرانسوی مرد عنکبوتی فرق داشت؟
همانطور که میدانید ماجراهای مرد عنکبوتی سالهاست که به صورت کمیک استریپ در بسیاری از روزنامه های جهان چاپ میشوند. ولی شاید ندانید که شخصیت کینگ پین (که نام اصلی اش ویلسون فیسک است )، در نسخه فرانسوی کمیک استریپ های مرد عنکبوتی که سال 1977 در فرانسه چاپ شد بالکی(Balky) نام داشت!!!
www.spidey.ir/.../kingpin.jpg
Balky در زبان انگلیسی به معنای "چاق و تنومند" است و احتمالا مترجمی که این کمیک را از زبان انگلیسی به فرانسوی ترجمه کرده، از اسم کینگ پین خوشش نیامده و 《بالکی》رابه جایش انتخاب کرده!
مقاله بسیار عالی و زیبایی بود.
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-03-08 18:35
سلام
مقاله عالی بود
خب با توجه اهمیت کم کمیک استریپ های روزنامه در اون مریجین و پیتر زن و شوهر بودن اما خب دیگه این روزنامه در سال ۲۰۱۹ دیگر چاپ نشد و جالب اینجاست شخصیت هایی بودن که فقط واسه این مجموعه خلق شدن و البته این یک دنیای موازی بود و البته دستگاه کنترل کننده محکومین زندان از روی این کمیک استریپ ساخته شده نکات و توضیحات جالبی بود.
ممنون و تشکر
نقل قول کردن
Mani.s.j
#6 Mani.s.j 1400-03-08 18:48
سلام ممنون مقاله خوبی بود
این دستگاه ردیاب برام حالب بود
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1400-03-08 21:18
دوست عزیز گوست رایدر،
ببینید برای ما مهم نیس پشت سر ما ممکنه چی بگن
ما تقریبا 9 ساله هستیم و همیشه یه سری آدم حسود و متعصب بودن که نسبت به موفقیت های ما و کیفیت کارو روشنگری های ما حساس بودن و چرت و پرت میگن . ما هم توجهی نداریم چون وقتی برای اینکه حتی چرت و پرت هاشون رو بخونیم یا واکنش نشون بدیم نداریم . من شخصا ترجیح میدم وقتم رو بزارم روی مقاله نوشتن یا کمیک ترجمه کردن و ... شما هم توجهی نکن. یه سری آدما اصلا ارزش پاسخ دادن ندارن
نقل قول کردن
Ghost Rider
#8 Ghost Rider 1400-03-08 22:02
به نقل از mtm:
دوست عزیز گوست رایدر،
ببینید برای ما مهم نیس پشت سر ما ممکنه چی بگن
ما تقریبا 9 ساله هستیم و همیشه یه سری آدم حسود و متعصب بودن که نسبت به موفقیت های ما و کیفیت کارو روشنگری های ما حساس بودن و چرت و پرت میگن . ما هم توجهی نداریم چون وقتی برای اینکه حتی چرت و پرت هاشون رو بخونیم یا واکنش نشون بدیم نداریم . من شخصا ترجیح میدم وقتم رو بزارم روی مقاله نوشتن یا کمیک ترجمه کردن و ... شما هم توجهی نکن. یه سری آدما اصلا ارزش پاسخ دادن ندارن

ممنونم آقای ترابی،میدونم شما خیلی سایت خوبی هستین و من با اینکه کاربر جدیدم اما از چندین سال قبل شما را تحسین میکردم و واقعا نباید به همچین آدم های حسودی توجه کرد
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1400-03-08 22:07
به نقل از Ghost Rider:
به نقل از mtm:
دوست عزیز گوست رایدر،
ببینید برای ما مهم نیس پشت سر ما ممکنه چی بگن
ما تقریبا 9 ساله هستیم و همیشه یه سری آدم حسود و متعصب بودن که نسبت به موفقیت های ما و کیفیت کارو روشنگری های ما حساس بودن و چرت و پرت میگن . ما هم توجهی نداریم چون وقتی برای اینکه حتی چرت و پرت هاشون رو بخونیم یا واکنش نشون بدیم نداریم . من شخصا ترجیح میدم وقتم رو بزارم روی مقاله نوشتن یا کمیک ترجمه کردن و ... شما هم توجهی نکن. یه سری آدما اصلا ارزش پاسخ دادن ندارن

ممنونم آقای ترابی،میدونم شما خیلی سایت خوبی هستین و من با اینکه کاربر جدیدم اما از چندین سال قبل شما را تحسین میکردم و واقعا نباید به همچین آدم های حسودی توجه کرد

حسود و مریض! (مختار 6 سال پیش یه مقاله ترجمه کرده یا نوشته هنوز دارن راجع بهش حرف میزنن! به نظرم این طبیعی نیست ... :-* ) شایدم حق دارن چون تا به اون روز احتمالا کسی نبود که حقیقت رو بگه و پته شون رو بریزه روی آب
بهشون توصیه میکنم : برید به زندگی تون برسید ... دیگه اوضاعتون داره خطرناک میشه. یاد جوک اون شکارچیه میفتم که هر روز میرفته خرسو شکار کنه و ... (بقیه ش بی ادبیه!) خرسه بعد مدتی بهش میگه: "خداییش هر روز واسه شکار میایی اینجا یا کار دیگه؟"!!! :lol:

www.reddit.com/.../bear_hunt
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1400-03-08 22:46
به نقل از mtm:
به نقل از Ghost Rider:
به نقل از mtm:
دوست عزیز گوست رایدر،
ببینید برای ما مهم نیس پشت سر ما ممکنه چی بگن
ما تقریبا 9 ساله هستیم و همیشه یه سری آدم حسود و متعصب بودن که نسبت به موفقیت های ما و کیفیت کارو روشنگری های ما حساس بودن و چرت و پرت میگن . ما هم توجهی نداریم چون وقتی برای اینکه حتی چرت و پرت هاشون رو بخونیم یا واکنش نشون بدیم نداریم . من شخصا ترجیح میدم وقتم رو بزارم روی مقاله نوشتن یا کمیک ترجمه کردن و ... شما هم توجهی نکن. یه سری آدما اصلا ارزش پاسخ دادن ندارن

ممنونم آقای ترابی،میدونم شما خیلی سایت خوبی هستین و من با اینکه کاربر جدیدم اما از چندین سال قبل شما را تحسین میکردم و واقعا نباید به همچین آدم های حسودی توجه کرد

حسود و مریض! (مختار 6 سال پیش یه مقاله ترجمه کرده یا نوشته هنوز دارن راجع بهش حرف میزنن! به نظرم این طبیعی نیست ... :-* ) شایدم حق دارن چون تا به اون روز احتمالا کسی نبود که حقیقت رو بگه و پته شون رو بریزه روی آب
بهشون توصیه میکنم : برید به زندگی تون برسید ... دیگه اوضاعتون داره خطرناک میشه. یاد جوک اون شکارچیه میفتم که هر روز میرفته خرسو شکار کنه و ... (بقیه ش بی ادبیه!) خرسه بعد مدتی بهش میگه: "خداییش هر روز واسه شکار میایی اینجا یا کار دیگه؟"!!! :lol:

www.reddit.com/.../bear_hunt

تا حالا دیدید سایت ما درباره اونا حرف بزنه؟ نه! (خودم فقط دو بار درباره محتوا دیدم) همش اونا هستند که حسودند و نمیخوان درک کنند بابا مارول میاد الان پول بریزه حساب آقای ترابی. وقتی فروش و نظر منتقدان میگه که مارول بهتره اصلا طرفداری معنی داره؟ مگه فوتباله که مثلا یکی رو انتخاب کنی و ازش طرفداری کنی! اینجا باید حرف درست رو بزنی. اصلا اونا برای ما مهم نیستند اما اگر سرچ کنید اسپایدی بعد از مقالات سایت میبینید چقدر حسودند! بعضی ها هستند که مثلا از این سایت طرفداری میکنند و میرند جاهای دیگه حرف های بدی میزنند اما اونا هم بدونند که طرفدار سایت نیستند و فقط اینجا رو بد نام میکنند( هر چند اسپایدی اینقدر خوش نامی دارد که با این چیز ها خراب نمیشه.)
اون جکه هم قبلا بهش اشاره کردید اما الان یادم نمیاد کی.
و من هرگز قضیش رو متوجه نمیشم! البته خب اینطور که هیچ وقت نمیگید نفهمم بهتره! :lol:
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#11 Mr. Doctor 1400-03-08 23:33
عالی بود استاد ترابی
بی نهایت کامل و بی نقص بود
اینقدر از خوندنش در لذت بودم که وقتی شماره 10 رو خوندم،یهو شوکه شدم که چرا اینقدر زود شد :eek:
واقعا مقاله لذت بخش و بینظیری بود
این مقاله نشون میده که مردعنکوتی چقدر محبوبه که حتی کمیک استریپ هایی که داستان هاشون در چند پانل روایت میشه هم اینقدر پرفروش هستند که تا سال2019 چاپشون ادامه داشته.
این نکته هم که در دنیای کمیک استریپ های اسپایدی،ازدواج پیت و ام.جی ماندگار و بدون جدایی بود واقعا حس خوبی رو منتقل میکنه.
شماره 9 هم عجیب بود،واقعا چرا مارول باید این کمیک استریپ ها رو متوقف میکرد؟و اینکه بنظرم اگه روی توماس،یک داستان و عالی و احساسی برای شماره اخر این مجموعه مینوشت خیلی عالی میشد.
شماره 10 هم نشون میده که کمیک و کمیک اسپایدرمن چقدر در دنیای واقعی موثر و مفید بوده.شاید مجرم هایی که توسط این وسیله ها کنترل میشن،باید اسپایدی رو مقصر بدونن :lol:
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#12 Ehsan Spider 1400-03-08 23:44
سلام
خیلی ممنون استاد مقاله حرف نداشت.
من راستش هیچی راجب کمیک های روزنامه‌ای نمیدونستم جر مورد 10 که قبلا هم گفته بودید و یکی هم اینکه اگه درست بگم مترجمین فرانسوی اسم کینگ پین رو توی فرانسوی به خپل یا خیلی چاق ترجمه میکردند ولی به لطف شما اطلاعاتم به حد خوبی رسید دستتون درد نکنه. نویسنده cbr هم دمت گرم.



به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
به نقل از Ghost Rider:
به نقل از mtm:
دوست عزیز گوست رایدر،
ببینید برای ما مهم نیس پشت سر ما ممکنه چی بگن
ما تقریبا 9 ساله هستیم و همیشه یه سری آدم حسود و متعصب بودن که نسبت به موفقیت های ما و کیفیت کارو روشنگری های ما حساس بودن و چرت و پرت میگن . ما هم توجهی نداریم چون وقتی برای اینکه حتی چرت و پرت هاشون رو بخونیم یا واکنش نشون بدیم نداریم . من شخصا ترجیح میدم وقتم رو بزارم روی مقاله نوشتن یا کمیک ترجمه کردن و ... شما هم توجهی نکن. یه سری آدما اصلا ارزش پاسخ دادن ندارن

ممنونم آقای ترابی،میدونم شما خیلی سایت خوبی هستین و من با اینکه کاربر جدیدم اما از چندین سال قبل شما را تحسین میکردم و واقعا نباید به همچین آدم های حسودی توجه کرد

حسود و مریض! (مختار 6 سال پیش یه مقاله ترجمه کرده یا نوشته هنوز دارن راجع بهش حرف میزنن! به نظرم این طبیعی نیست ... :-* ) شایدم حق دارن چون تا به اون روز احتمالا کسی نبود که حقیقت رو بگه و پته شون رو بریزه روی آب
بهشون توصیه میکنم : برید به زندگی تون برسید ... دیگه اوضاعتون داره خطرناک میشه. یاد جوک اون شکارچیه میفتم که هر روز میرفته خرسو شکار کنه و ... (بقیه ش بی ادبیه!) خرسه بعد مدتی بهش میگه: "خداییش هر روز واسه شکار میایی اینجا یا کار دیگه؟"!!! :lol:

www.reddit.com/.../bear_hunt

تا حالا دیدید سایت ما درباره اونا حرف بزنه؟ نه! (خودم فقط دو بار درباره محتوا دیدم) همش اونا هستند که حسودند و نمیخوان درک کنند بابا مارول میاد الان پول بریزه حساب آقای ترابی. وقتی فروش و نظر منتقدان میگه که مارول بهتره اصلا طرفداری معنی داره؟ مگه فوتباله که مثلا یکی رو انتخاب کنی و ازش طرفداری کنی! اینجا باید حرف درست رو بزنی. اصلا اونا برای ما مهم نیستند اما اگر سرچ کنید اسپایدی بعد از مقالات سایت میبینید چقدر حسودند! بعضی ها هستند که مثلا از این سایت طرفداری میکنند و میرند جاهای دیگه حرف های بدی میزنند اما اونا هم بدونند که طرفدار سایت نیستند و فقط اینجا رو بد نام میکنند( هر چند اسپایدی اینقدر خوش نامی دارد که با این چیز ها خراب نمیشه.)
اون جکه هم قبلا بهش اشاره کردید اما الان یادم نمیاد کی.
و من هرگز قضیش رو متوجه نمیشم! البته خب اینطور که هیچ وقت نمیگید نفهمم بهتره! :lol:


راستش استاد منم خیلی از اینا دیدم! مثلا همین چند روز پیش داشتم میگشتم که یه مقاله دیدم اسمش یادم نیست (کلا اینجور مقالات بیش از حد فانی اند) ولی توی کامنتا حسابی نشون میدادن هنوز توی درک حرف های عمو مختار موندن ولی از اون موقع به بعد دیگه گفتم اینجور سایت هارو اصلا نرم بهتره. والا من مارول رو دوست دارم ولی با دی‌سی که پدر کشتگی ندارم ولی یکی مثل من با این عقل ناقصش هم باید درک کنه که کجا راست میگن و کجا قضیه شخصیه و از روی تعصب!! خب اصلا به ما عقل دادن که دلایلی که می‌شنویم تحلیل کنیم و بعد باورش کنیم یا اعتراض!! خب حالا به نظرم بهتره بچه‌های سایت هم اینارو ببینن و قضیه براشون کالبدشکافی بشه ولی اینجا فکر کنم مطرح نکنن بهتره چون واقعا استاد و بقیه مدیرا و بچه های ادیت و ترجمه اللخصوص استاد، از صبح خروس خون تا نصف شب زحمت میکشن از زنگی شخصیشون میزنن و اگه بیان اینجا این حرف هارو بشنون یکم ناراحتی به وجود میاد.
نقل قول کردن
Agent bishop
#13 Agent bishop 1400-03-08 23:59
به نقل از mtm:
به نقل از Ghost Rider:
به نقل از mtm:
دوست عزیز گوست رایدر،
ببینید برای ما مهم نیس پشت سر ما ممکنه چی بگن
ما تقریبا 9 ساله هستیم و همیشه یه سری آدم حسود و متعصب بودن که نسبت به موفقیت های ما و کیفیت کارو روشنگری های ما حساس بودن و چرت و پرت میگن . ما هم توجهی نداریم چون وقتی برای اینکه حتی چرت و پرت هاشون رو بخونیم یا واکنش نشون بدیم نداریم . من شخصا ترجیح میدم وقتم رو بزارم روی مقاله نوشتن یا کمیک ترجمه کردن و ... شما هم توجهی نکن. یه سری آدما اصلا ارزش پاسخ دادن ندارن

ممنونم آقای ترابی،میدونم شما خیلی سایت خوبی هستین و من با اینکه کاربر جدیدم اما از چندین سال قبل شما را تحسین میکردم و واقعا نباید به همچین آدم های حسودی توجه کرد

حسود و مریض! (مختار 6 سال پیش یه مقاله ترجمه کرده یا نوشته هنوز دارن راجع بهش حرف میزنن! به نظرم این طبیعی نیست ... :-* ) شایدم حق دارن چون تا به اون روز احتمالا کسی نبود که حقیقت رو بگه و پته شون رو بریزه روی آب
بهشون توصیه میکنم : برید به زندگی تون برسید ... دیگه اوضاعتون داره خطرناک میشه. یاد جوک اون شکارچیه میفتم که هر روز میرفته خرسو شکار کنه و ... (بقیه ش بی ادبیه!) خرسه بعد مدتی بهش میگه: "خداییش هر روز واسه شکار میایی اینجا یا کار دیگه؟"!!! :lol:

www.reddit.com/.../bear_hunt


من این جوکه رو خونده بودم فقط جای خرس شیر نقش اصلی بود فکر نمی‌کردم بین المللی باشه :lol:
جدا از شوخی اون سایت ها هم ایرادشون اینه که سعی میکنن با تخریب بی مورد چیزی که خوششون نمیاد اون چیزی که خوششون میاد رو بالا میبرن والا من خودم از کمیک های دیسی بیشتر خوشم میاد ولی دیگه نباید مارول رو خراب کنم این وسط که .
نقل قول کردن
Ghost Rider
#14 Ghost Rider 1400-03-09 00:00
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
به نقل از Ghost Rider:
[quote name="mtm"]دوست عزیز گوست رایدر،
ببینید برای ما مهم نیس پشت سر ما ممکنه چی بگن
ما تقریبا 9 ساله هستیم و همیشه یه سری آدم حسود و متعصب بودن که نسبت به موفقیت های ما و کیفیت کارو روشنگری های ما حساس بودن و چرت و پرت میگن . ما هم توجهی نداریم چون وقتی برای اینکه حتی چرت و پرت هاشون رو بخونیم یا واکنش نشون بدیم نداریم . من شخصا ترجیح میدم وقتم رو بزارم روی مقاله نوشتن یا کمیک ترجمه کردن و ... شما هم توجهی نکن. یه سری آدما اصلا ارزش پاسخ دادن ندارن

ممنونم آقای ترابی،میدونم شما خیلی سایت خوبی هستین و من با اینکه کاربر جدیدم اما از چندین سال قبل شما را تحسین میکردم و واقعا نباید به همچین آدم های حسودی توجه کرد

حسود و مریض! (مختار 6 سال پیش یه مقاله ترجمه کرده یا نوشته هنوز دارن راجع بهش حرف میزنن! به نظرم این طبیعی نیست ... :-* ) شایدم حق دارن چون تا به اون روز احتمالا کسی نبود که حقیقت رو بگه و پته شون رو بریزه روی آب
بهشون توصیه میکنم : برید به زندگی تون برسید ... دیگه اوضاعتون داره خطرناک میشه. یاد جوک اون شکارچیه میفتم که هر روز میرفته خرسو شکار کنه و ... (بقیه ش بی ادبیه!) خرسه بعد مدتی بهش میگه: "خداییش هر روز واسه شکار میایی اینجا یا کار دیگه؟"!!! :lol:
www.reddit.com/.../bear_hunt

واقعا حسود و مریض!اینهمه مسئولان سایت زحمت میکشند و محتوای مناسب در سایت قرار میدند اونوقت همین کانال یه گروه زده، واقعا یک پیام در میون یه حرف بد شماره ۵۶
بعد خودشون میگن بهترین کانال روبیکا!
من از 7 سالگی تو سایت شما میچرخیدم و هیچ وقت محتوای نا مناسب در سایت شما ندیدم
اونوقت اون ها راه میرن و فحش بد میدن و به خودشون افتخار میکنن و میگن ما بهتر از اسپایدی! بعد خدا شاهده 4 تا کمیک ازتون بدون ذکر منبع کپی کرده بودن!
واقعا خجالت داره،اسکرین شات گرفته بود یکی دیگه با عکس پروفایل اسپایدی کلی توهین کرده بود! یکی پیدا نمیشه بهشون بگه آخه اسپایدی روبیکا داره؟!داشته باشه هم یک عضو سایت ما گول حرفاشونو به هیچ عنوان نمیخوره

اصلا اسپایدی گفته که گفته،شما که میگی ما بهتر از اسپایدی هستیم بجای اینهمه مقاله و کمیک کپی کردن خودن ترجمه ادیت کن!خودت بر مقاله بنویس اگه بهتری

خدا شاهده اگر از تمام کرده های زندگیم پشیمون باشم،هیچ وقت از عضو شدن در این سایت پشیمون نمیشم....
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1400-03-09 00:03
به نقل از Ehsan Spider:
سلام
خیلی ممنون استاد مقاله حرف نداشت.
من راستش هیچی راجب کمیک های روزنامه‌ای نمیدونستم جر مورد 10 که قبلا هم گفته بودید و یکی هم اینکه اگه درست بگم مترجمین فرانسوی اسم کینگ پین رو توی فرانسوی به خپل یا خیلی چاق ترجمه میکردند ولی به لطف شما اطلاعاتم به حد خوبی رسید دستتون درد نکنه. نویسنده cbr هم دمت گرم.



به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
به نقل از Ghost Rider:
به نقل از mtm:
دوست عزیز گوست رایدر،
ببینید برای ما مهم نیس پشت سر ما ممکنه چی بگن
ما تقریبا 9 ساله هستیم و همیشه یه سری آدم حسود و متعصب بودن که نسبت به موفقیت های ما و کیفیت کارو روشنگری های ما حساس بودن و چرت و پرت میگن . ما هم توجهی نداریم چون وقتی برای اینکه حتی چرت و پرت هاشون رو بخونیم یا واکنش نشون بدیم نداریم . من شخصا ترجیح میدم وقتم رو بزارم روی مقاله نوشتن یا کمیک ترجمه کردن و ... شما هم توجهی نکن. یه سری آدما اصلا ارزش پاسخ دادن ندارن

ممنونم آقای ترابی،میدونم شما خیلی سایت خوبی هستین و من با اینکه کاربر جدیدم اما از چندین سال قبل شما را تحسین میکردم و واقعا نباید به همچین آدم های حسودی توجه کرد

حسود و مریض! (مختار 6 سال پیش یه مقاله ترجمه کرده یا نوشته هنوز دارن راجع بهش حرف میزنن! به نظرم این طبیعی نیست ... :-* ) شایدم حق دارن چون تا به اون روز احتمالا کسی نبود که حقیقت رو بگه و پته شون رو بریزه روی آب
بهشون توصیه میکنم : برید به زندگی تون برسید ... دیگه اوضاعتون داره خطرناک میشه. یاد جوک اون شکارچیه میفتم که هر روز میرفته خرسو شکار کنه و ... (بقیه ش بی ادبیه!) خرسه بعد مدتی بهش میگه: "خداییش هر روز واسه شکار میایی اینجا یا کار دیگه؟"!!! :lol:

www.reddit.com/.../bear_hunt

تا حالا دیدید سایت ما درباره اونا حرف بزنه؟ نه! (خودم فقط دو بار درباره محتوا دیدم) همش اونا هستند که حسودند و نمیخوان درک کنند بابا مارول میاد الان پول بریزه حساب آقای ترابی. وقتی فروش و نظر منتقدان میگه که مارول بهتره اصلا طرفداری معنی داره؟ مگه فوتباله که مثلا یکی رو انتخاب کنی و ازش طرفداری کنی! اینجا باید حرف درست رو بزنی. اصلا اونا برای ما مهم نیستند اما اگر سرچ کنید اسپایدی بعد از مقالات سایت میبینید چقدر حسودند! بعضی ها هستند که مثلا از این سایت طرفداری میکنند و میرند جاهای دیگه حرف های بدی میزنند اما اونا هم بدونند که طرفدار سایت نیستند و فقط اینجا رو بد نام میکنند( هر چند اسپایدی اینقدر خوش نامی دارد که با این چیز ها خراب نمیشه.)
اون جکه هم قبلا بهش اشاره کردید اما الان یادم نمیاد کی.
و من هرگز قضیش رو متوجه نمیشم! البته خب اینطور که هیچ وقت نمیگید نفهمم بهتره! :lol:


راستش استاد منم خیلی از اینا دیدم! مثلا همین چند روز پیش داشتم میگشتم که یه مقاله دیدم اسمش یادم نیست (کلا اینجور مقالات بیش از حد فانی اند) ولی توی کامنتا حسابی نشون میدادن هنوز توی درک حرف های عمو مختار موندن ولی از اون موقع به بعد دیگه گفتم اینجور سایت هارو اصلا نرم بهتره. والا من مارول رو دوست دارم ولی با دی‌سی که پدر کشتگی ندارم ولی یکی مثل من با این عقل ناقصش هم باید درک کنه که کجا راست میگن و کجا قضیه شخصیه و از روی تعصب!! خب اصلا به ما عقل دادن که دلایلی که می‌شنویم تحلیل کنیم و بعد باورش کنیم یا اعتراض!! خب حالا به نظرم بهتره بچه‌های سایت هم اینارو ببینن و قضیه براشون کالبدشکافی بشه ولی اینجا فکر کنم مطرح نکنن بهتره چون واقعا استاد و بقیه مدیرا و بچه های ادیت و ترجمه اللخصوص استاد، از صبح خروس خون تا نصف شب زحمت میکشن از زنگی شخصیشون میزنن و اگه بیان اینجا این حرف هارو بشنون یکم ناراحتی به وجود میاد.

مقالاتی که مختار نوشته شاید 1 درصد مقالات سایت هم نشه . تو اون یک درصد هم یه درصد نازلی هست که به مذاق بعضی ها خوش نمیاد چون مختار کلی مقالات دیگه هم نوشته. یعنی تعداد شون از نیم درصد کل سایت محتوای کمتره. نظر خودش هم بوده یا نظر کسی دیگه بوده که ترجمه کرده . من که نمیتونم کل سایت رو معطل اون مقالات کمتر از نیم درصد کنم و جواب این و اون رو بدم! اصلا توجهی ندارم. اون عزیزان شکارچی (!) هم به نظرم باید کم کم به حقایق عادت کنن و اجازه ندن اون نیم درصد سرنوشتشون و آینده شون و کل خواب و خوراکشون رو شکل بده :lol: والا به خدا این همه سال برای خوب شدن هر نوع زخم و سوختگی کفایت میکنه ...
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#16 Ehsan Spider 1400-03-09 08:04
به نقل از mtm:
به نقل از Ehsan Spider:
سلام
خیلی ممنون استاد مقاله حرف نداشت.
من راستش هیچی راجب کمیک های روزنامه‌ای نمیدونستم جر مورد 10 که قبلا هم گفته بودید و یکی هم اینکه اگه درست بگم مترجمین فرانسوی اسم کینگ پین رو توی فرانسوی به خپل یا خیلی چاق ترجمه میکردند ولی به لطف شما اطلاعاتم به حد خوبی رسید دستتون درد نکنه. نویسنده cbr هم دمت گرم.



به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
به نقل از Ghost Rider:
به نقل از mtm:
دوست عزیز گوست رایدر،
ببینید برای ما مهم نیس پشت سر ما ممکنه چی بگن
ما تقریبا 9 ساله هستیم و همیشه یه سری آدم حسود و متعصب بودن که نسبت به موفقیت های ما و کیفیت کارو روشنگری های ما حساس بودن و چرت و پرت میگن . ما هم توجهی نداریم چون وقتی برای اینکه حتی چرت و پرت هاشون رو بخونیم یا واکنش نشون بدیم نداریم . من شخصا ترجیح میدم وقتم رو بزارم روی مقاله نوشتن یا کمیک ترجمه کردن و ... شما هم توجهی نکن. یه سری آدما اصلا ارزش پاسخ دادن ندارن

ممنونم آقای ترابی،میدونم شما خیلی سایت خوبی هستین و من با اینکه کاربر جدیدم اما از چندین سال قبل شما را تحسین میکردم و واقعا نباید به همچین آدم های حسودی توجه کرد

حسود و مریض! (مختار 6 سال پیش یه مقاله ترجمه کرده یا نوشته هنوز دارن راجع بهش حرف میزنن! به نظرم این طبیعی نیست ... :-* ) شایدم حق دارن چون تا به اون روز احتمالا کسی نبود که حقیقت رو بگه و پته شون رو بریزه روی آب
بهشون توصیه میکنم : برید به زندگی تون برسید ... دیگه اوضاعتون داره خطرناک میشه. یاد جوک اون شکارچیه میفتم که هر روز میرفته خرسو شکار کنه و ... (بقیه ش بی ادبیه!) خرسه بعد مدتی بهش میگه: "خداییش هر روز واسه شکار میایی اینجا یا کار دیگه؟"!!! :lol:

www.reddit.com/.../bear_hunt

تا حالا دیدید سایت ما درباره اونا حرف بزنه؟ نه! (خودم فقط دو بار درباره محتوا دیدم) همش اونا هستند که حسودند و نمیخوان درک کنند بابا مارول میاد الان پول بریزه حساب آقای ترابی. وقتی فروش و نظر منتقدان میگه که مارول بهتره اصلا طرفداری معنی داره؟ مگه فوتباله که مثلا یکی رو انتخاب کنی و ازش طرفداری کنی! اینجا باید حرف درست رو بزنی. اصلا اونا برای ما مهم نیستند اما اگر سرچ کنید اسپایدی بعد از مقالات سایت میبینید چقدر حسودند! بعضی ها هستند که مثلا از این سایت طرفداری میکنند و میرند جاهای دیگه حرف های بدی میزنند اما اونا هم بدونند که طرفدار سایت نیستند و فقط اینجا رو بد نام میکنند( هر چند اسپایدی اینقدر خوش نامی دارد که با این چیز ها خراب نمیشه.)
اون جکه هم قبلا بهش اشاره کردید اما الان یادم نمیاد کی.
و من هرگز قضیش رو متوجه نمیشم! البته خب اینطور که هیچ وقت نمیگید نفهمم بهتره! :lol:


راستش استاد منم خیلی از اینا دیدم! مثلا همین چند روز پیش داشتم میگشتم که یه مقاله دیدم اسمش یادم نیست (کلا اینجور مقالات بیش از حد فانی اند) ولی توی کامنتا حسابی نشون میدادن هنوز توی درک حرف های عمو مختار موندن ولی از اون موقع به بعد دیگه گفتم اینجور سایت هارو اصلا نرم بهتره. والا من مارول رو دوست دارم ولی با دی‌سی که پدر کشتگی ندارم ولی یکی مثل من با این عقل ناقصش هم باید درک کنه که کجا راست میگن و کجا قضیه شخصیه و از روی تعصب!! خب اصلا به ما عقل دادن که دلایلی که می‌شنویم تحلیل کنیم و بعد باورش کنیم یا اعتراض!! خب حالا به نظرم بهتره بچه‌های سایت هم اینارو ببینن و قضیه براشون کالبدشکافی بشه ولی اینجا فکر کنم مطرح نکنن بهتره چون واقعا استاد و بقیه مدیرا و بچه های ادیت و ترجمه اللخصوص استاد، از صبح خروس خون تا نصف شب زحمت میکشن از زنگی شخصیشون میزنن و اگه بیان اینجا این حرف هارو بشنون یکم ناراحتی به وجود میاد.

مقالاتی که مختار نوشته شاید 1 درصد مقالات سایت هم نشه . تو اون یک درصد هم یه درصد نازلی هست که به مذاق بعضی ها خوش نمیاد چون مختار کلی مقالات دیگه هم نوشته. یعنی تعداد شون از نیم درصد کل سایت محتوای کمتره. نظر خودش هم بوده یا نظر کسی دیگه بوده که ترجمه کرده . من که نمیتونم کل سایت رو معطل اون مقالات کمتر از نیم درصد کنم و جواب این و اون رو بدم! اصلا توجهی ندارم. اون عزیزان شکارچی (!) هم به نظرم باید کم کم به حقایق عادت کنن و اجازه ندن اون نیم درصد سرنوشتشون و آینده شون و کل خواب و خوراکشون رو شکل بده :lol: والا به خدا این همه سال برای خوب شدن هر نوع زخم و سوختگی کفایت میکنه ...



:lol: . :lol: . :lol: . :lol:

والا چی بگم استاد. رقابت که از نظر من همه جا باید باشه. یعنی همه حتی من دوست دارم قشنگ بشینم بگم این بهتره چون اینجا اینکار رو کرده یا چرا میگی اون بهتره، خب این نوع سالم قطعا شما هم از این نوع رقابت استقبال میکنید. کلا اینجور کل کل ها (توی فوتبال کل مزه است) به نظرم جوبن و نشانه این بلوغ و پختگی توی جامعه کمیک بوکی ایرانن که شما آرزوش رو داشتید و اصلا از دلایل تاسیس این سایت بوده. ولی حیف که بعضی ها چون نمیتونن دلیل بر برتر بودن یا از هر نظر پیدا کنن (نیست که نمیتونن پیدا کنن)، میان به ارائه دهنده دلایل بی احترامی میکنن خب یعنی چی؟ اقا شما توی مقالاتت دلیل ارائه کن، حقیقت رو بگو اینجا استقبال هم میشه!

راجب اون جوکی هم که به انگلیسی گذاشتید

HaHaHaHaHaHaHaHahhaHa
منبع این خنده: عمو مختار و استاد عزیز. گفتم که سرقت ادبی نشه.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#17 AM SM BM SM 1400-03-09 18:18
#16
عمو مختار کجایی الان یه مقاله بزنی با عنوان: "۱۰ دفعه ای که Ehsan Spider از آقای ترابی و عمو مختار تقلید کرد!" :lol:
اینجاست که باید گفت: اونقدر خندیدم که از سوراخ دماغم تار عنکبوت زد بیرون! :lol:
(مورد ۴ این مقاله spidey.ir/.../... )
حالا اگر تونستید ایستراگ بهتر بیارید.
.
.
.
.
میگم مورد ۱۰ رو بدید به هرکسی که توی زندان و نیروی انتظامی کار میکنه بگید "بیا این چیزا که میبندند به پای زندانیا از صدقه سر اسپایدیه. حالا هی بگید اسپایدی بده."
مورد ۴ هم نشون میداد که کار نویسنده خیلی سخته. یعنی شما فکر کن وقتی تقریبا هر روز دو صفحه کمیکی داری پس باید داستانت رو طوری بنویسی که خواننده مشتاق بشه ادامه اش رو بخونه. پس باید طرف بلد کار باشه.
آقای ترابی یک سوال داشتم: شما این کمیک استریپ های روزنامه ای رو خوندید؟ داستان محبوبی ازش دارید؟
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#18 Mr. Doctor 1400-03-09 22:56
15#:
:lol: :lol: :lol:
واقعا هیچوقت انگیزه این نوع لاشخورها و کوته نظر ها رو درک نکردم
اخه به چی میخواید برسید؟!!!!! :o :-? :zzz
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#19 AM SM BM SM 1400-03-12 03:09
به نقل از mtm:
به نقل از Ghost Rider:
به نقل از mtm:
دوست عزیز گوست رایدر،
ببینید برای ما مهم نیس پشت سر ما ممکنه چی بگن
ما تقریبا 9 ساله هستیم و همیشه یه سری آدم حسود و متعصب بودن که نسبت به موفقیت های ما و کیفیت کارو روشنگری های ما حساس بودن و چرت و پرت میگن . ما هم توجهی نداریم چون وقتی برای اینکه حتی چرت و پرت هاشون رو بخونیم یا واکنش نشون بدیم نداریم . من شخصا ترجیح میدم وقتم رو بزارم روی مقاله نوشتن یا کمیک ترجمه کردن و ... شما هم توجهی نکن. یه سری آدما اصلا ارزش پاسخ دادن ندارن

ممنونم آقای ترابی،میدونم شما خیلی سایت خوبی هستین و من با اینکه کاربر جدیدم اما از چندین سال قبل شما را تحسین میکردم و واقعا نباید به همچین آدم های حسودی توجه کرد

حسود و مریض! (مختار 6 سال پیش یه مقاله ترجمه کرده یا نوشته هنوز دارن راجع بهش حرف میزنن! به نظرم این طبیعی نیست ... :-* ) شایدم حق دارن چون تا به اون روز احتمالا کسی نبود که حقیقت رو بگه و پته شون رو بریزه روی آب
بهشون توصیه میکنم : برید به زندگی تون برسید ... دیگه اوضاعتون داره خطرناک میشه. یاد جوک اون شکارچیه میفتم که هر روز میرفته خرسو شکار کنه و ... (بقیه ش بی ادبیه!) خرسه بعد مدتی بهش میگه: "خداییش هر روز واسه شکار میایی اینجا یا کار دیگه؟"!!! :lol:

www.reddit.com/.../bear_hunt

بعد از مدت ها من بالاخره پیدا کردم آقای ترابی قبلا این رو کجا گفتند.
spidey.ir/.../...
:lol:
نقل قول کردن
P.B.P
#20 P.B.P 1400-03-12 14:30
سلام ممنون از آقای ترابی
مقاله خیلی جالبی بود.
واقعا چه رکوردی!
مورد ۱۰ خیلی برام جالب بود که یک چیز غیر واقعی به یک چیز واقعی تبدیل شود اونم در کمیک استریپ های روزنامه ای مرد عنکبوتی.
ممنون از استاد ترابی عزیز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44