و سرانجام اتفاق افتاد: اولین اشاره به عمو بن در دنیای سینمایی مارول!

اولین اشاره به عمو بن در دنیای سینمایی مارول!

بالاخره اتفاق افتاد! اشاره صریح و مستقیم به عموی پیتر پارکر/مرد عنکبوتی در قسمت پنجم از سریال What If 

درسته که هواداران دیگر حال و حوصله دیدن مرگ عمو بن برای بار سوم در دنیای سینما را نداشتند ولی در عین حال براشون خیلی عجیبه که بعد از گذشت این همه حضور مرد عنکبوتی در MCU همچنان تقریبا هیچ اشاره ای به این شخصیت مهم نشده! یعنی نه تنها او را ندیده ایم بلکه تقریبا هیچ اشاره بهش نشده و کسی درباره ش حرف نزده . این باعث شده تئوری های مختلفی درباره سرنوشت او و اینکه احتمالا چه بر سرش آمده یا چه جور شخصیت بوده مطرح بشه که در این مقاله به 10 تا از آنها پرداخته بودیم. تا اینکه روز گذشته قسمت پنجم از سریال تحسین شده "چه میشد اگر ..؟" از شبکه استریمی دیزنی پلاس پخش شد. این سریال انصافا اپیزود به اپیزود رشد داشته و هر قسمت آن ما را شگفت زده کرده است. ولی قسمت پنجم دیگه تهِ ش بود! یعنی واقعا انتظار نداشتیم چنین داستان دارک و خفنی در عالم سینمایی مارول ببینیم. واقعا کی فکرش رو میکرد کمیک بوک های "زامبی های مارول" (اینجا و اینجا ترجمه شده اند) به این طرز وفادارانه ای به تصویر کشیده شوند؟ و البته در اپیزود این هفته برای نخستین بار شاهد حضور مرد عنکبوتی بودیم. اولا اینکه برخلاف آنچه به گوش میرسد، تام هالند به دلایلی نتونسته صداپیشه این شخصیت باشه و مارول از بازیگری استفاده کرده به نام «هادسون تیمز» (Hudson Thames) که نزدیک ترین و شبیه ترین صدا را به تام هالند دارد.

هادسن هادسون تیمز مرد عنکبوتی

ایشون رو بیشتر به خاطر نقش آفرینی های تلویزیونی میشناسند و جالب اینه که خواننده هم هست.

اولین نکته ای که به ذهن هواداران اسپایدرمن در این اپیزود میرسد شخصیت پردازی دقیق و بسیار امیدوار و خوشبین پیتر پارکر است که منبع امید برای دیگران به حساب میاد. و نکته مهم دیگر این است که او به نوعی جانشین دکتر استرنج میشه. البته جادو جمبل فرا نمیگیره ولی شنل مفید دکتر استرنج او را انتخاب میکنه و بر تنش میره. نکته حاشیه ای دیگر هم اینه که مرد عنکبوتی را برخلاف دیگر قهرمانان در حال کشتن زامبی ها نمیبینم که شاید دلیلش اینه مارول دوست نداره این شخصیت حتی زامبی های بی مغز رو هم به قتل برسونه! (حالا انشاله شخصا سعی خواهم کرد تا ایستراگ های مربوط به این اپیزود را آماده کنم تا بیشتر به جزئیات آن بپردازیم). ولی برای ما هواداران یک دیالوگ یک خطی بود که بیش از هر چیز دیگر نظرمون رو به خودش جلب کرد و باهاش کیف کردیم! این دیالوگ مربوط به صحنه قطار میشه. جایی که هوپ ون داین زخمی شده و از پیتر میپرسه که چطور میتونه علیرغم اینهمه بدبختی اینقدر با روحیه و خوش بین باشه. اینجاست که اشاره میکنه به نزدیکانی که از دست داده: "مادر، پدر، عمو بن و آقای استارک و هپی (هوگان)"!

مرد عنکبوتی وات ایف

(ضمن اینکه پیتر یه نقل قول از زن عمو می هم میکنه که نشون میده او را هم از دست داده "زن عمو می میگفت باید به جای رفتگان نیز لبخند بزنیم ، و گرنه ما هم مثل اونا مرده محسوب میشیم".

و این اولین اشاره مستقیم به نام عمو بن در دنیای سینمایی مارول بود که بالاخره رخ داد! البته باید در نظر داشت که این دنیای گرفتار شده به ویروس زامبی یک دنیای موازی است ولی باز هم اشاره معرکه ای بود.

و نکته دیگر اینکه پیتر اشاره ای به مری جین، ند لیدز نکرد. چرا؟ آیا آنها هنوز زنده هستند و زامبی نشده اند؟

نظر خود را اعلام بفرمایید (البته اگه زحمتی نیس براتون و انگشتاتون خسته نمیشه!).

 

مطالب مرتبط:

10 فرضیه هواداران درباره اینکه چه بر سر عمو بن در MCU آمده!

5 ایدهٔ داستانی که قرار بود در سریال WHAT IF… مورد استفاده قرار بگیرند!

شماره آخر از کمیک "بازگشت زامبی های مارول" (MARVEL ZOMBIES RETURN) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره "عمو بن" (UNCLE BEN) بدانید

10 سئوالی که پس از دیدن فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" در ذهن ما ایجاد شد!

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" (SPIDER-MAN: HOMECOMING)

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

لحظات ماندگار در كمیك‌بوک های مرد عنکبوتی: مرگ عمو بن

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی: عمو بن

15 سوال مهمی که پس از دیدن فیلم "مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه" در ذهن ما ایجاد میشود!

تصاویر فوق العاده از «زن عمو می» و «عمو بن»!

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 2

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 2

اولین و مهم ترین کمیک بوک مرد عنکبوتی به فارسی ترجمه شد!

نورمن آزبورن و عمو بن تبدیل به مرد عنکبوتی میشوند!!!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Scarlet Speedster
#1 Scarlet Speedster 1400-06-18 17:16
سه حالت داره؛
یا آوی اراد از خر شیطون پایین اومده و بالاخره اجازه‌ی اشاره به عمو بن رو توی mcu داده،
یا با خودش گفته که این سریال فقط ماجرا های دنیا های موازی رو روایت میکنه و چون به دنیای اصلی مربوط نیست زیاد بهش اهمیت نداده،
یا دیگه واقعاً این یکی از زیر دستش در رفته و به قدری درگیر فیلم جدید اسپایدرمن شده که اصلاً حواسش به حضور پیتر در این سریال نبوده... وگرنه اون کسی که ما دیدیم که به قدری سخت‌گیر بود که بعد از این همه حضور اسپایدی توی mcu هنوز هم اجازه‌ی اشاره به عمو بن رو نداده، فکر نکنم عمراً اگه بخواد اجازه‌ی اشاره به بن پارکر رو صادر کنه. فعلاً تنها چیزی که داریم امیده و به نظرم نباید ناامید بود...
با این حال خیلی پیتر پارکر این اپیزود رو دوست داشتم و به نظرم حضور خیلی مستمر و موثری داشت و به نوعی شخصیت اصلی این اپیزود بود. امیدوارم که این اشاره نقطه‌ی امیدی باشه برای هواداران تا در آینده و در خط زمانی اصلی mcu اشاراتی رو به عمو بن ببینن (ضمن اینکه در داستان لو رفته از "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" هم (با اینکه نمیشه از صحتش مطمئن بود) در انتها شاهد اشاره به عمو بن بودیم...)
با تشکر از استاد.
نقل قول کردن
amirjjyy
#2 amirjjyy 1400-06-18 17:18
درود و تشکر
مارول نشون داده پله پله قدم برداشتن نظیر نداره همینم می‌تونه نشونه این باشه تو نو وی هم قطعا به عمو بن هم اشاره میشه و همون‌طور که تو کامنت های مقاله قبلی گفتم چی از این پیچش بهتر که پیتر پارکر توبی مگوایر تو دنیای تام عمو بن بوده باشه
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1400-06-18 17:49
با سلام خدمت استاد.
راسش من تازه همین قسمت از سریال رو دیدم و سایت چک کردم دیدم راجع بش نوشتین :lol:

این اشاره بسی موجب شگفتی بود. به نظرم دیگه وقتشه که تو قسمت سوم مرد عنکبوتی به طور مستقیم به عمو بن و سرگذشتش اشاره کنن. که گویا میگن احتمالش هست که توبی مگوایر نقشش رو بازی کنه.

به نظرم ند و ام جی هم زامبی نشده‌اند.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-06-18 17:57
سلام
ممنون بابت مقاله.
سریال "چه میشد اگر...؟" با هر اپیزودش رفته رفته خیلی بهتر شد و توی اپیزود های اخیر هم تونست داستان های زیبایی رو به نمایش بذاره. اما هیچ چیزی برای هواداران مرد عنکبوتی مهم تر از اشاره به عمو بن در این سریال نبود! بالاخره و بعد از مدت ها این مسئله اتفاق افتاد. شاید مربوط به یک دنیای موازی باشه اما باز هم اینکه اسمی از عمو بن به عنوان یکی از تراژدی های پیتر پارکر برده میشه اتفاق خیلی خوبی و خودم وقتی دیدمش سر از پا نمیشناختم! اولا اینکه شاید این اشاره اونم در این موقع به این دلیل باشه که ما عمو بن رو در فیلم اخیر اسپایدرمن یعنی "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" مثلا میشه مثل همین سریال اسم عمو بن به عنوان یکی از تراژدی های پیتر برده بشه یا به لحظه مرگ او فلش بک زده بشه یا حتی ما اون رو به مدتی کوتاه با جادوی دکتر استرنج ببینیم یا بهش اشاره ای بشه. دوما اینکه شخصیت پردازی پیتر توی این قسمت واقعا عالی بود. از همه اون تیکه ها و امید ها و البته اینکه نشون میده عاشق فیلم دیدن و فیلم درست کردن هست وقتی هوپ وین داین ازش میپرسه چطوری اینقدر امید داره جملاتی رو میگه که نشون دهنده تراژدی های زندگی پیتر پارکر هست اما او باز هم دست از تلاش برنمیداره و با امیدواری به زندگی ادامه میده و موتور این تیم رو هم شارژ میکنه! شوخی هاش هم به نظرم عالی بود و در کل من خیلی کیف کردم. و البته توی این قسمت به خوبی به عمو بن اشاره شد و در بطن داستان قرار داشت و باعث نشد که داستان کند بشه یا از اون "تافته جدا بافته" احساس بشه! این اشاره مستقیم به عمو بن در mcu هم قطعا داستان داره و احتمالا بزودی این مسئله توی فیلم جدید اسپایدرمن پیگیری بشه. و البته این اشاره احتمالا تئوری هایی که مربوط به وجود نداشتن عمو بن در mcu بود رو سر به نیست میکنه!
نقل قول:
و نکته دیگر اینکه پیتر اشاره به مری جین، ند لیدز نکرد. چرا؟ آیا آن ها هنوز زنده هستند و تبدیل به زامبی نشده اند؟
میتونه یکی از دلیلش خود مسئله یک دنیای موازی بودن این داستان باشه. یعنی اینکه اینطور توجیه کنیم که شاید پیتر توی این دنیا با ند و ام جی خیلی دوست نیست و توجیهات دیگه. ساده ترین توجیهی که میشه گفت اینه که پیتر از اونا خبر نداره یا در اون لحظه نتونسته اونا رو بگه و البته مرگ صریح اونا رو ندیده!
و البته توی این قسمت بخش های مربوط به پلنگ سیاه که با صداپیشگی "چادویک بوزمن" انجام شد جملات بسیار جالب و تامل برانگیزی داشتند.
s4.uupload.ir/.../...

s4.uupload.ir/.../...
واقعا این جملات از طرف چادویک بوزمن خیلی معنا داشت و اون اشکی که انگار توی چشمش جمع شد هم انگار اشک ما هواداران بود. :cry: :cry:
در کل سریال "چه میشد اگر...؟" تا به حال بسیار خوب تونسته پیشرفت کنه. همونطور که معلومه هم بهترین اپیزود های این سریال اونایی هستند که به کم راضی نیستند و میزنند به سیم آخر و تماشاگران رو شگفت زده میکنند. اپیزود های ۴ و ۵ از این قاعده پیروی کردند و بسیار موفق بودند. اما لحظه اشاره این سریال به عمو بن برای هواداران آخر خوشبختی بود.
با تشکر.
نقل قول کردن
masiha_87
#5 masiha_87 1400-06-18 18:02
سلام خدمت همگی! با دیدن این قسمت و شنیدن اون جمله ی پیتر، واقعا نفس راحت کشیدم که بالاخره این اتفاق افتاد. باید بگم این اشاره حتی اگه در دنیای موازی جریان داشته باشه، ولی بازم توسط یه اتفاق عوضی توی دنیای ۶۱۶ یا همون mcu به وجود اومده که همین ماجرا نشون میده چه توی این دنیا و چه تو دنیای اصلی مارول، عمو بن وجود داشته!!! مقاله هم مثل همیشه عالی بود خسته نباشید
نقل قول کردن
Infinity Soldier
#6 Infinity Soldier 1400-06-18 18:13
سلام به همگی و آقای ترابی عزیز
واقعا اپیزود خفنی بود و رفته رفته حتی بهتر هم میشه این سریال!! همچنین که تهیه کننده ش اعلام کرده برنامه ریزی فصل دوم برای سال 2022 هم انجام شده. و امید داره هر سال یک فصل بیرون بده!! منم وقتی شنیدم مستقیم به عمو بن اشاره شد چشام گرد شد مثل این= :o فقط سوال اینجاست آیا برنامه ای برای رونمایی از این شخصیت دارن یا نه. درسته که مارول هیچ کاریو الکی انجام نمیده و حتما چیزی پشتش هست. الان کلی سوال تو سرم هست که نمیدونم کدوم منطقی هست. یکیش اینه: ربط what if به دنیای اصلی چیه؟ یعنی آیا قراره جریانی مثل چیزی که قراره توی هیچ راهی به خانه نیست و تایید مولتی ورس بازم اتفاق بیوفته؟؟ من جوابم بله هست و تو خود سریال هم قراره اتفاق بیوفته
تو یکی از تیزر ها این صحنه رو شکار کردم:
www.uplooder.net/.../aks.jpg
حضور بلک پنتر تیچالا، استارلرد تیچالا، گامورایی که به مقام تانوس رسیده، و گوشه سمت راست تور که فکر کنم بعد از تبعید انسانیت رو یاد نگرفته. البته امکانش هم هست که همه ی این ها برای یک خط زمانی باشن و بلک پنتر کس دیگه ای باشه.اینا همه حدسیات خودمه. ولی از اونجا که سریال وات ایف ساخته ی استودیوی ماروله، احتمالش بالاس که در فیلم های سینمایی هم ببینیمشون و این حضور احتمالی عمو بن و یا حتی یک فلش بک ازش رو هم زیاد میکنه
اگر جایی احساس کردین سخت در اشتباهم خوشحال میشم بگید :-)
و فعلا خدانگهدار ;-)
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#7 Hail Comic Book 1400-06-18 18:19
به نظرم مشخص بود عمو بن هستش تو mcu.
اصلا بدون عمو بن کل پایه شخصیت پیترپاکر از بین میره چون دیگه اون حس گناه توش وجود نداره تبدیل میشه به یک شخصیت عملا پرفکت .
ولی خب کسایی که با اوریجین اسپایدی اشنا هستند در از همون گفت و گو پیتر با تونی استارک عملا متوجه شدن عمو بن قطعا توی این دنیا هست.
فکر میکنم دلیل اینکه تو فیلما بهش اشاره نشده همون قضیه اون یارو شرکت اسباب بازیه که یبارم تو سایت گفتین راجبش.ولی با زیرکی اومدن تو انیمیشن تایید کردن چون میدونن اگر اینکارو نکنن یک جور خیانت اسپایدی به حساب میاد.

راجب سریالم به نظرم سریال معرکه ای هست.مخصوصا قسمت 4 و 5 که ثابت کردن هیچ ترسی از ریسک کردن ندارن.البته امیدوارم چند تا از این شخصیت هارو به صورت لایواکشن هم ببینیم مثلا اون دکتراسترنج بده رو میتونن تو مولتی ورس جنون نشون بدن.

بود فقط یک چیزی ایا سایت برنامه ای برای نقد سریالای مارول توی دیزنی پلاس نداره؟اگر نقد کنید خیلی خوب میشه.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1400-06-18 21:29
به نقل از Infinity Soldier:
ربط what if به دنیای اصلی چیه؟ یعنی آیا قراره جریانی مثل چیزی که قراره توی هیچ راهی به خانه نیست و تایید مولتی ورس بازم اتفاق بیوفته؟؟ من جوابم بله هست و تو خود سریال هم قراره اتفاق بیوفته

سلام
ببینید ساده ترین جوابی که میشه به این قضیه داد اینه که ما حضور برخی از شخصیت های این سریال رو با توجه به اوج گرفتن مولتی ورس در دنیای اصلی mcu شاهد باشیم. مثلا بعد از قسمت ۴ این سریال شایعاتی بر اساس حضور دکتر استرنج اون دنیا در mcu منتشر شد. یا اینکه مثل همین اتفاق عمو بن برای یه سری اتفاقات در فیلم های مارول زمینه چینی بشه. و البته با به ریختن مولتی ورس در سریال لوکی ممکنه حضور برخی از این دنیا ها رو شاهد باشیم. به نظرم این سریال قراره هر چه دیوانه وار تر باشه و به نظرم هرچه دیوانه تر باشه بهتره! برای همین هم ممکنه اتفاقات زیادی مربوط به دنیای اصلی در این سریال ببینیم.
نقل قول کردن
Spider-Damian
#9 Spider-Damian 1400-06-19 13:58
سلام
اتفاقی بود که همه بی صبرانه منتظرش بودیم و همه رو خوشحال کرد و حالا میشه با قاطعیت گفت ارجین اسپایدی توی ام سی یو دست نخورده.
حقیقتش با اینکه خوم عاشق اسپایدرمن تام هالندم ولی این بهترین اقتباس اسپایدی توی ام سی یو بود و امیدوارم این پیش درآمدی بر فیلم نو وی هوم باشه که تو اون بتونیم بهترین مرد عنکبوتی تاریخ رو ببینیم.
نقل قول کردن
ali ghorbany
#10 ali ghorbany 1400-06-19 14:00
این قسمت عالی بود مثل بقیه بیچاره ها رفتن واکاندا نمیدونن اونجا چه خبره فرش قرمز براشون پهن کردن
نقل قول کردن
spidersam
#11 spidersam 1400-06-19 20:33
این جهان موازی از زمانی شروع شد که قرار شد مادر هوپ رو برگردونن پس هر اتفاقی که قبلش افتاده با جهان اصلی ام سی یو یکی هست
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#12 Scarlet Speedster 1400-06-20 22:05
#6:
منم با نظر شما موافقم.
اگه یادتون باشه توی تریلرای سریال هم یه صحنه‌ای بود که میتونه صحت این قضیه‌ی کراس اور رو تأیید کنه. منظورم این صحنه ست: s4.uupload.ir/.../...
کاپیتان کارتر اپیزود اول و دکتر استرنجِ خبیث اپیزود چهارم در کنار هم!
به نظر منم احتمال زیادی وجود داره که در ادامه و در اپیزود های پایانی سریال یه نوع کراس اور رو ببینیم که از هر اپیزود یه شخصیت داخلش وجود داره؛ مثل همین کاپیتان کارتر یا نسخه‌ی خبیث دکتر استرنج، تیچالا/استار لرد و...
البته این رو هم باید در نظر داشت که طبق معمول این تریلر هم "مارولیزه" شده ست و طبیعیه اگه بعضی از صحنه هاش جعلی باشه و خبری ازشون توی سریال نباشه.
به هر حال باید منتظر موند و دید که مارول در ادامع‌ی سریال چه آشی برامون پخته...
نقل قول کردن
steve
#13 steve 1400-06-25 20:13
ب خدا اگ توی نو وی هوم ب عمو بن اشاره نشه ب اعتیاد رو میارم :o اسپایدرمن اصن واس اینکه عموش مرد قهرمان شد مث این میمونه فیلم از بتمن بسازی اونم چنتا اما اصن ب مرگ پدر مادرش کوچیکترین اشاره ای نکنی :/
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

36

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

43

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45