ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مردمورچه ای و واسپ " (Ant-Man and The Wasp)

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مردمورچه ای و واسپ " (Ant-Man and The Wasp)

این شما و این هم از ایستراگ های فیلم مردمورچه ای و واسپ !

 

 

(۳۸. تم آهنگ تریلر)

adam-ant

تمی که در آهنگ تریلر فیلم به کار رفته بود اشاره داشت به آهنگی در دهه ۸۰ میلادی با نام ants invasion  از آقای «آدام انت» ! این اتفاق به خاطر تشابه نامی و درخواست طرفداران انجام یافته است.

 

(۳۷. تخته سیاه مدرسه)

روی تخته سیاه مدرسه «کسی»، اشاره ای هست به مورچه ها که بدین معناست که «کسی» در مدرسه از تجربیاتش گفته است.

 

۳۶. اولین باری که Giant man اسم برده شد!

چاینت من

در دنیای سینمایی مارول این اولین باری بود که انت من را با نام Giant man خطاب کردند!

 

۳۵. تیکه کلام های مشابه

لوییز مرد مورچه ای

در ابتدای فیلم فهمیدیم که لوئیس و بقیه رفقای اسکات یک دفتر خدمات امنیتی تاسیس کرده اند. وقتی که اسکات داشت به لوئیس روحیه می داد تا به کار ها رسیدگی کند او زیر لب عبارت “I’m The boss” را تکرار می کرد. این عبارت را قبلا اسکات وقتی برای اولین بار در نبرد فرودگاه داشت به Giantman تبدیل می شد به کار برد:

مرد مورچه ای

 

 

۳۴. اشاره به فیلم لبوفسکی بزرگ

ظاهر اسکات وقتی که توسط هوپ و پدرش ربوده شده بود اشاره داشت به ظاهر «جف بریجز» در فیلم لبوفسکی بزرگ! حتی در ابتدای فیلم دیدیم که او مثل Dude در فیلم لبوفسکی بزرگ بی کار است و وقت خودش را همینطور هدر می دهد.

 

 

۳۳. اشاره به فیلم پارک ژوراسیک ۱۹۹۳

جایی که اسکات پس از مدت ها با هوپ ملاقات کرد، زمانی که ماشین کوچک شده بود؛ دیدیم که چشم های یک کبوتر غول پیکر از روی شیشه پیداست! این مدل به تصویر کشیدن یک جانور اشاره داشت به سکانسی مشابه در فیلم پارک ژوراسیک سال ۱۹۹۳.

 

 

۳۲. «بخت پریشان»

کتاب مرد مورچه ای

کتابی که اسکات برای گذراندن وقت هنگام زندان خانگی در ابتدای فیلم می خواند و به طرز با مزه ای همراهش گریه می کرد، رمان بسیار معروف بخت پریشان بود. این رمان عاشقانه یکی از پر فروش ترین رمان های سایت آمازون بوده و از روی آن فیلمی با همین نام به کارگردانی جاش بون ساخته شده است.

 

 

۳۱. رد شدن از کنار لیزر

لیزر

در ابتدای فیلم زمانی که اسکات و دخترش «کسی» در حال بازی کردن بودند، یکی از مراحل بازی رد شدن از کنار لیزر بود که می توان گفت اشاره داشته به صحنه ای از کمیک های مرمورچه ای تحت عنوان Second Chance Man که در آن اسکات با لشکر مورچگانش از کنار لیزر ها عبور می کند!

 

 

۳۰. تونی استارک، پروژه «گولیات»!

گولیاث

زمانی که هنک پیم، هوپ و اسکات برای کمک گرفتن پیش «بیل فاستر» رفته بودند، مشخص شد که در گذشته او از همکاران هنک پیم بوده و حتی آزمایشاتی برای بزرگ کردن سایز خودش انجام می داده. این پروژه با نام گولیات شناخته می شد؛ اما چه نکته ای در این نام وجود دارد؟

در فیلم مردآهنی ۲، فلزی که در آرک راکتور سینه تونی به کار رفته بود باعث می شد او مسموم شود و اگر این مسمومیت ادامه پیدا می کرد باعث کشته شدن تونی می شد. به همین منظور تونی برای پیدا کردن راه حل به پروژه های زمان گذشته و قدیم نگاهی انداخت و به جارویس گفت که هر اطلاعاتی از پروژه های Pegasus، Exodus و گولیات دارد می تواند برای او استخراج کند.

بی خود نیست دست اندر کاران مارول می گویند کوین فایگی ایده هایی در ذهنش دارد که ممکنه سال ها بعد از آن استفاده کند!!!! (مثل همان واکاندایی که در نقشه مردآهنی ۲ دیده شد!) واقعا شعار Everything is connected در دنیای سینمایی مارول حرف اول را می زند.

 

 

۲۹. حضور افتخاری تیم هیدکر

تی هیدکر

لیدر کشتی توریستی، زمانی که مردمورچه ای دنبال سانی برچ برای بازپس گیری ساختمان پیم رفته بود، کمدین معروف آمریکایی یعنی آقای Tim Heidecker بود.

 

 

۲۸. جزئیات به کار رفته در آزمایشگاه هنک پیم!

هنک پیم

اگر با دقت به طراحی به کار رفته در آزمایشگاه هنک پیم بیاندازیم، متوجه می شویم که مصالح به کار رفته در این ساختمان از وسایل کم قیمت و ارزان تشکیل شده است. این وجه تمایز بین هنک پیم و تونی استارک را نشان می دهد. اما نکته جالب و قابل توجه این است که هنک پیم برای تولید انرژی از باتری های قلمی دوراسل استفاده کرده است همچنین در پشت صحنه گیره بند رخت و وسایل لگویی نیز دیده می شود.

 

 

۲۷. آقای «کاراپتیان»!

کاراپتیان

در طی فیلم بارها از لوئیس و اسکات راجع به «کاراپتیان» و جلسه مهمی که باعث دگرگونی شرکتشان یعنی X-Con می شود، می شنیدیم. شاید پیش خودمان بگیم این یک اسم من در آوردی است ولی اینطور نیست. آقای «ادگار کاراپتیان» در دیزنی کار می کند و طراح استوری برد در پیکسار است. از کار های او می توان به در جستوی دوری  ، ماشین ها ۳ و “Good Dinasaur” اشاره کرد.

 

 

۲۶. جعبه ماشین های هنک پیم

لیلی

در فیلم دیدیم که هنک پیم یک جعبه اسباب بازی دارد که پر از ماشین های مختلف است. در حال حاضر نیز در مغازه های اسباب بازی فروشی از این نوع جعبه ها می بینیم. نکته ای که در این جعبه وجود دارد قدمت آن است. این جعبه ای که هنک پیم از آن استفاده می کرد اولین مدلی بوده که شرکت HotWheels منتشر کرده بوده یعنی هنک پیم این جعبه را از دهه ۶۰ میلادی تا به حال نگه داشته و شاید در زمان قدیم نیز از آن استفاده می کرده.

 

 

۲۵. بدون ماتریکس؟ هرگز!

ماتریس

تقریبا از هرکسی بپرسید، نقش مورفیوس در فیلم ماتریکس را به عنوان به یاد ماندنی ترین و فوق العاده ترین نقشی بوده که لارنس فیشبرن بازی کرده است معرفی می کند و هنوز هم این نقش در یاد تمامی طرفداران ماتریکس باقی است. لذا در اکثر موارد سعی می شود به این فیلم اشاره ای هر چند ریز بشود.

در این فیلم نیز زمانی که برای اولین بار «بیل فاستر» را دیدیم، در حال درس دادن بود. اما نکته ای که وجود داشت روی تخته نقش بسته بود، نام ماتریکس روی آن دیده می شد.

 

 

۲۴. پدر و پسر بازیگر!!!

بیل فاستر

در کمال تعجب این بار خبری از جلوه های کامپیوتری نیست و این بار گریم حرف اول را می زند. در فلش بکی که گذشته گوست تعریف شد، نقش جوانی های بیل فاستر را پسر لارنس فیشبرن بازی کرده بود. درست مثل فیلم پلنگ سیاه که اتفاقی مشابه افتاده بود.(اما جالبی این فیلم این است که پدر و پسر شباهتشون کمتر از پلنگ سیاه است)

 

 

۲۳. راکی ۴

راکی 4

در اواخر فیلم جایی که گوست بالاخره موفق شد تا برای ورود به دستگاه مخصوص تعادل بدنش را بازگرداند، وارد ساختمان شده و تصمیم داشت خودش را از مرگ حتمی نجات دهد. اینجا بود که بیل فاستر به او گفت بهتره به جای به قتل رساندن و کشتن ژانت، صبر کند تا او بازگردد چرا که دانشمند بسیار تواناییست و شاید بتواند مشکل او را حل کند اما گوش «ایوا» به این حرف ها شنوا نبود و همین لحظه گفت: اگر بمیره می میره (if She dies, she dies!) این عبارت اشاره دارد به فیلم Rocky iv وقتی که ایوان دراگو دقیقا همچین حرفی راجع به آپولو کرید می زند:

 

 

۲۲. اشاره به سریال روزی روزگاری (Once Upon Time)

بعد از دستگیر شدن و گیر افتادن هوپ، اسکات و هنک پیم توسط گوست؛ پیتون رید صحنه را جوری ساخته بود که کمی ترسناک به نظر بیاید و اینجا بود که اسکات به گوست گفت تو نمی خوای دستت را وارد سینه ام بکنی و قلبم را در بیاری؟ این دیالوگ اشاره داشت به سریال روزی روزگاری و آن ملکه شیطانی اش با بازی لانا پاریلا!

 

 

۲۱. ترول کردن کاپیتان آمریکا!

ایستراگ مرد مورجه ای

قبل از این که اسکات، هنک و هوپ پیش بیل فاستر برسند لباس مبدلی پوشیده بودند که از یک کلاه و عینک آفتابی تشکیل شده بود. اسکات در اینجا معترض می شود و می گوید که این تغییر قیافه هیچ تاثیری نداره و انگار خودمونیم در لباس بیس بال!!! در واقع این صحنه دارد با مخفی شدن های کاپیتان آمریکا در دو فیلم سرباز زمستان و جنگ داخلی، شوخی می کند!

 

 

 ۲۰. تبلیغ نوشیدنی Budweiser

وقتی که ناگهان موقع فرار هنک و هوپ و اسکات، لوئیس سررسید از عبارت یک تبلیغ بسیار معروف و بامزه استفاده کرد که برای شرکت نوشیدنی Budweiser بود(می توانید این تبلیغ را از اینجا دانلود کنید):

 

 

 

۱۹. خانه حیوانات

خانه حیوانات

قبل از دزدیده شدن اسکات توسط هوپ و هنک، دیدیم که او در حال دیدن فیلم کمدی و کلاسیک خانه حیوانات است. نکته ای که در این قسمت از فیلمی که اسکات داشت می دید وجود داشت، دیالوگی بود که بین پروفسور «دیو جنینگز» و «پینتو» رد و بدل شد؛ این یعنی یک اتم کوچیک روی ناخنم ممکنه ...  ممکنه یک دنیای کوچک باشه

این دقیقا به قلمروی کوانتومی و پایان فیلم اشاره داشت. چیزی که با توجه به گفته های مایکل داگلاس نقش مهمی در آیندهٔ MCU خواهد داشت.

 

 

۱۸. اشاره به ماندراین!!

وقت تلافیه! فیلم مردمورچه ای و واسپ دو تا از خبیث های مردآهنی را برای خود استفاده کرده بود اما این ایستراگ نشان می دهد که هنوز هم از دست استفاده کردن از آلتران ناراحت است!!! در صحنه ای که هنک پیم با لباس FBI داشت از ساختمان پلیس خارج می شد ما روبه روی ساختمان تیتر “Mandarin House”  را دیدیم که اشاره دارد به دشمن شماره ۱ مردآهنی در دنیای کمیک!

 

 

۱۷. استن لی

استن لی مرد مورچه ای

طبق رسم همیشگی فیلم های مارول، استن لی در فیلم مردمورچه ای و واسپ نیز حضور دارد. این بار زمان تعقیب و گریز اشتباها ماشین استن لی بدشانس کوچک شد و او دیگر نمی توانست سوار ماشینش شود. در این صحنه او جمله جالبی گفت: دهه ۶۰ حال می داد ولی الان دارم تقاصشو پس می دم!!!! که اشاره به خلق کردن شخصیت های کلیدی برای مارول بود.

 

 

۱۶. اشاره به فیلم اونا! ۱۹۵۴ (Them!)

فیلم ترسناک مورچه ای

در فیلم دو جا به این فیلم عتیقه اشاره شد. اولیش جایی بود که هنک خودش را به مریضی زد تا بیل فاستر گول بخورد و در قوطی قرص هایش را باز کند. در این لحظه بیل فاستر گفت: اونا هستن!! که اشاره داشت به فیلم Them! 1954 .

دومین اشاره هم که واضح بود زمانی که هوپ و اسکات و کسی در حال فیلم دیدن بودن فیلمی که در حال پخش بود همان فیلم بود.

 

 

۱۵. شیوه فیلم دیدن «کسی» و اسکات

شیوه فیلم دیدن «کسی» و هوپ و اسکات زمانی که کوچک شده جلوی لپ تاپ بودند اشاره داشت به صحنه ای مانند دنیای کمیک یعنی کمیک Second Chance man که «کسی» و اسکات دو نفره داشتند صفحه گوشی موبایل را تماشا می کردند.

 

 

۱۴. شیوه کوچیک شدن

کوچک شدن مرد مورچه ای

شیوه کوچک شدن مردمورچه ای و واسپ دقیقا مانند همتایانشان در دنیای کمیک است. یعنی ما ابتدا سایه هایی از مراحل کوچک شدنشان مشاهده می کنیم.

 

 

۱۳. بابا یاگا !

بابا یاگا

وقتی که هنک، هوپ و اسکات به X-Con رفته بودند و داشتند ماجرای گوست را تعریف می کردند ناگهان «کرت» از «بابا یاگا» نام برد!!!! اینجا بود که ترسی در صورت هنک پیم نقش بست که واقعا باعث خلق صحنه خنده داری شد. این ادامه پیدا کرد تا فهمیدیم بابا یاگا یک جادوگر خوفناک است.

«بابا یاگا» در اصل جادوگری در افسانه های اساطیر اسلاو است که سر منشا آن از کشور روسیه است.

این پیرزن عجوزه جاودان و نامیراست. از خصوصیاتش می توان به دماغ بزرگش و هاونی چوبی جادویی که با آن در جنگل ها سرک می کشد اشاره کرد. او اگربچه ای گمشده را تنها در جنگل ببیند طمعه خودش می کند و سپس آن را می خورد. منزل «بابا یاگا» یک کلبه چوبی است که روی یک یا دو پای مرغ سوار است. او را نمی توان یک خبیث مطلق یا یک قهرمان نامید بیشتر به صورت ضد قهرمان حضور می یابد؛ به دو صورت، جادوگر بدطینت و جادوگر مهربان و نجات دهنده شخصیت اصلی داستان!

مثل تمامی اسطوره هایی که در دنیای مارول نیز حضور داشتند، بابا یاگا نیز در دنیای کمیک مارول بارها حضور یافته است و اولین بار در شماره ۱۱ از سری دوم کمیک های کاپیتان بریتانیایی حضور داشته است. از قدرت های او در دنیای کمیک می توان به طول عمر زیادش و جادوهای کنترل گیاهان و درختان و پرتاب کردن گلوله های انرژی نام برد.

 

 

۱۲. ظاهر ژانت و شیوهٔ بازگشت او!

جنت ون داین

وقتی برای اولین بار ظاهر ژانت را دیدیم سوالات مختلفی برایمان پیش آمد غافل از آن که تمام این سوالات ریشه در دنیای کمیک داشته اند. همانطور که در این مقاله گفتیم در رویداد "تهاجم مخفی"  (Secret Invasion) شاهد بودیم که نژاد بیگانه فضایی "اسکرال" (که در اینجا معرفی شده اند) برای اینکه به کره زمین تسلط پیدا کنند از مدتها قبل خودشون رو جای شخصیت های مهم مارول جا زده بودند. یکی از اونا «هنک پیم» بود. یعنی یک اسکرال به نام «کریتی نول» (Criti Noll) مدتها بود خودش رو به شکل هنک درآورده بود (عکسش اینجاست). در این حالت بود که واسپ را گول زد و بهش سرمی داد که ادعا میکرد ذرات جدیدی داخلش هست. اما درست وقتی گروه اونجرز داشتند با اسکرال نبرد میکردند، ذرات را فعال کرد و  با این کار باعث شد واسپ به یک بمب بیولوژیکی زنده تبدیل بشه. او به سرعت رشد کرد و نوعی انرژی سیاه مایل به بنفش از خودش ساطع کرد. اما واسپ با رشادت و قبل از اینکه منفجر بشه خودش رو به داخل اسکرال ها انداخت تا بتونه تا جای ممکن عده بیشتری از اونا رو بکشه. این واقعه در حالتی تمام شد که همه فکر می کردند واسپ جان خودش را از دست داده اما اینطور نبود بعدها مشخص شد که او در میکروورس گیر افتاده است پس بنابراین او دوباره به دنیای واقعی بازگشت:

کمیک واسپ

در فیلم نیز ظاهر ژانت به ظاهرش در دنیای کمیک شباهت داشت و از همه بیشتر زمان بازگشتش بود که دقیقا مانند دنیای کمیک پس از برداشتن  نقاب (ماسک) هنک پیم را به آغوش گرفت.

 

 

۱۱. شرکت X-Con و ون معروف!

مرد مورچه ای خلافکار

شرکتی که توسط «لوئیس»، «کرت» و «دیو» تاسیس شده بود، مشاوران امنیتی X-Con نام داشت. با توجه به این که تمام این افراد قبلا از مجرمین بوده اند و اسکات نیز در این شرکت سهمی داشت می توان گفت این همان شرکتی است که مردمورچه ای در دنیای کمیک تاسیس کرده بود:

کمیک بوک مرد مورچه ای

در دنیای کمیک اسکات شرکتی با نام سولوشن های امنیتی مردمورچه ای تاسیس کرده بود و دقیقا مانند فیلم از یک ون استفاده می کرد و همچنین مثل فیلم با گروهی از خبیثان دنیای کمیک این شرکت را تاسیس کرده بود. دلیل این که در فیلم اسم این شرکت عوض شده است، این است که با جانب داری مردمورچه ای در فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی ، مردم ذهنیت خوبی از مردمورچه ای ندارند پس منطقی است که شرکت X-Con نام داشته باشد.

 

 

۱۰. طبل زدن مردمورچه ای!

ایستراگ مرد مورچه ای

طبل زدن اسکات در زمان فراغتش می تواند اشاره داشته باشد به کمیک Second Chance man که در آن نیز «کسی»، طبلی در محل زندگی اش دارد و با آن تمرین می کند اما در عین حال پدرش اسکات بر این باور است که دخترش اصلا طبل زدن بلد نیست! پس ممکن است مثل فیلم او یک طبل زن خوب باشد.

 

 

۹. میکرو ورس یا قلمروی کوانتومی؟

دنیای کوانتومی

در دنیای کمیک نیز دنیای مشابهی با دنیای کوانتومی وجود دارد و شاید بتوان گفت این دو دقیقا یک دنیا هستند اما در شماره یک توضیح خواهیم داد که چرا مارول نام میکرو ورس را به قلمروی کوانتومی تغییر داده است:

فقط این نکته را اضافه کنیم که این میکرو ورس از قلمرو های مختلفی تشکیل شده است و در واقع در جایی دیگر قرار دارد و وقتی کسی زیاد از حد کوچک می شود به این دنیا تلپورت می شود.

 

 

۸. گوست (Ghost)

شبح مرد مورچه ای

همانطور که میدانید در دنیای کمیک گوست شخصیت مذکر و دشمن مرد آهنی است. ( اینجا راجع بهش توضیح داده شده.) ولی در این فیلم نقشش را خانم «هانا جان کامن» ایفا میکند. گوست در دنیای کمیک یک کارشناس و برنامه ریز رایانه است که نابغه ای در کار خودش محسوب میشد ولی بعدها به یک خرابکار صنعتی تبدیل میشود و لباسی بر تن میکند که خودش درست کرده است و باعث میشود غیر قابل لمس و نامرئی بشود . البته ما در فیلم با سرگذشت و اریجین متفاوتی برای گوست روبرو بودیم. او دختر «الیهاس استار»  و نامش «ایوا استار» است. در فیلم متوجه می شویم که پدر او بعد از ترک کردن شیلد توسط هنک پیم، به تنهایی شروع به ساخت و آزمایش فناوری کوانتومی می کند. اما این آزمایش خوب پیش نمی رود و آزمایشگاه منفجر می شود و به همراه همسرش به رحمت خدا می رود. در این بین فقط «ایوا» جان سالم بدر می برد ولی ازقضا او دارای قدرت لمس ناپذیری شده و در آینده ای نزدیک می میرد.

 

 

۷. دختر کو ندارد نشان از پدر!!!

بعد از خراب کاری اسکات و به هم زدن ماموریت هوپ و هنک، او به خانه بازگشت و در صحنهٔ بعدی دیدیم که دارد با دخترش صحبت می کند. و یک جمله ای هست که ممکنه ربطی داشته باشه به انتقام جویان 4! در این صحنه «کسی» ،دختر اسکات لانگ، به پدرش اسکات می گوید: "کاشکی میتونستم مثل تو با آدم بدا مبارزه کنم". همانطور که در این مقاله گفتیم «اما فورمن» به احتمال قریب به یقین نقش دختر مردمورچه ای را در فیلم انتقام جویان ۴ بازی خواهد کرد:

این شخصیت در دنیای کمیک سابقه قهرمان شدن رو داره (به عنوان «استینگر» و Stature )  پس احتمال دارد در اونجرز 4 شاهد پرش زمانی به آینده هم باشیم و در اون موقع دختر اسکات لانگ میتونه تبدیل شده باشه به یک قهرمان! بنابراین این جمله ای که الان به شما گفتیم احتمال داره اشاره ای داشته باشه به این قضیه!

 

 

۶. گولیات (Goliath)

بن فاستر گولیات

بعد از دزدیده شدن آزمایشگاه پیم، اسکات و هوپ و پدرش در صدد بازپس گیری آزمایشگاه شدند. در این بین مجبور شدند که پیش یکی از همکاران قدیمی هنک پیم که دل خوشی از یکدیگر ندارند بروند! دکتر بیل فاستر. در فیلم مانند دنیای کمیک فهمیدیم که او قادر است تا سایز خودش رو بزرگ کند. او در دنیای کمیک با نام «گولیات» شناخته میشود ولی همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم در رویداد "جنگ داخلی" کشته شد. در فیلم هم ادعا دارد که به پروژه گولیات ربط دارد و در صحنه ای بامزه با اسکات کل کل میکند سر این که کدامیک از آنها توانستند با استفاده از ذره پیم بزرگتر بشوند!

 

 

۵. جیمی وو (Jimmy Woo)

جیمی وو

مامور فدرالی که شدیدا مراقب و منتظر دست از پا خطا کردن اسکات در فیلم بود، «جیمی وو» نام داشت. در دنیای کمیک چنین شخصیتی داریم که تاریخ اولین حضورش برمی گردد به سال ۱۹۵۶ در شماره یک از کمیک Yellow Claw :

جیمز وو

او ابتدا ماموری به تصویر کشیده شده بود که سعی بر جلوگیری یلوکلاو را داشت.(زمانی که مارول اسمش Atlas بود!) در ادامه حضورش، مارول او را تبدیل به یک مامور شیلد کرد و در همان زمان در نیروی ویژه ای کار می کرد که علیه هیولاهای دنیای مارول مبارزه می کردند. اخیرا نیز او شعبه ای از مدرسه اگزاویر را برای افراد جهش یافته در شرق و آسیا اداره می کند.

 

 

۴. سانی برچ

سانی برچ

یکی از مزدوران فیلم، «سانی برچ» نام داشت که بعد از شناختن هویت واسپ درصدد استفاده از تکنولوژی پیم درآمد. اما در دنیای کمیک سانی برچی که می شناسیم از دشمنان درجه چندم مردآهنی است. او دستیار یکی از دشمنان معروف مردآهنی یعنی «اوبادیا استین» بود و در عین حال در شرکت کراس کار می کرد. او در دنیای کمیک هم دنبال فروش تسلیحات بود هم می خواست منشی وزارت دفاع آمریکا بماند. به هر حال بر خلاف دنیای کمیک سانی برچ در فیلم دنبال فروش تکنولوژی پیم بود تا از آن پول بسیار زیادی در بیاورد.(البته از یاد نبریم که در فیلم مشخص شد که برای اشخاص بسیار خطرناکی کار می کرد اما معلوم نشد دقیقا چه کسانی پشت پرده این کار هستند.)

 

۳. «جفری بالارد» (Geoffrey Ballaed)

جفری بالارد

یکی از مامورین نفوذی که توسط سانی برچ اجیر شده بود تا پس از دستگیری هوپ و هنک ساختمان را تحویل سانی بدهد، «جفری بالارد» نام داشت. در دنیای کمیک این شخصیت یکی از کارمندان دولتی بود که بعدها دستیار «میستیک» شد و در اصل یکی از دشمنان گولیات بود:

و با نام Centurion شناخته می شد و اولین بار در شماره ۴ از کمیک های Black Goliath  حضور یافت. او پس از پیدا کردن یک سلاح بسیار قوی تصمیم گرفت این هویت را انتخاب کند و علیه Ms Marvel درآید اما در این کار موفق نبود چرا که آن زمان Ms Marvel به عضویت انتقام جویان در آمده بود و واسپ کمک حالش بود همین باعث شد او شکست بدی بخورد.

 

 

۲. کله تخم مرغی (Egghead)

کله تخم مرغی

در فیلم فهمیدیم که پدر «آوا استار» (که با لقب «گوست» شناخته میشود) با نام «الیهاس استار» شناخته می شود که قبلا با هنک پیم کار میکرده ولی بهش خیانت کرده و پس از خروج هنک پیم از پروژه برخی از فن آوری های او را دزدید تا زودتر بتواند خودش را به "دنیای کوآنتومی" برساند. او به صورت فلش بک در فیلم دیده میشه و میینیم که چطور کاترین ،همسرش ، در انفجاری کوآنتومی کشته میشود. (در نتیجه همین انفجار هم بود که دخترشون به قدرت های خودش دست پیدا کرد و به گوست تبدیل شد)

آقای استار در دنیای کمیک، یک دانشمند دولتی بود که گرفتار شد و به زندان افتاد (چون اطلاعات و نقشه های مهم رو به بیرون سازمان منتقل کرده بود تا در بازار سیاه بفروشد). گفته میشود لقب «کله تخم مرغی» را رسانه ها به او داده اند چون سرش طاسه و شبیه به تخم مرغ است! سپس یکی از روسای سازمان های جنایتکاری او را از زندان آزاد کرد به شرطی اینکه بتواند «مرد مورچه ای» رو شکست بدهد. ولی علیرغم این که از وسایل تکنولوژیکی پیشرفته ای بهره میبرد اما از مرد مورچه ای شکست خورد. بنابراین از «هنک پیم» (مرد مورچه ای) کینه به دل گرفت و بعدا بارها و بارها سعی کرد از او انتقام بگیرد. چندین بار هم سعی کرده است تا یار و دستیار مرد مورچه ای یعنی «واسپ» رو گروگان بگیرد. او یک بار هم سعی کرد برای هنک پیم پاپوش بدوزد و تقریبا موفق شد اونجرز را متقاعد کند که هنک پیم نسخه جدیدی از گروه خبیث "اربابان شرارت" را تاسیس کرده است.

 

 

۱. قلمروی کوانتومی، آنایلوس، انتقام جویان ۴؟

قلمرو کوانتومی

در پشت صحنه ای که هنک و ژانت در حال خارج شدن از قلمروی کوانتومی بودند شهری دیده میشد که می توان مطمئن بود در آینده اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. همانطور که شایعات می گویند عنوان انتقام جویان ۴، نابودی (Annihilation) نام دارد. همچنین خبر می رسد که ثانوس تنها خبیث فیلم نخواهد بود و با توجه به عنوان فیلم می توان حدس زد که قلمروی کوانتومی همان نقطه منفی است و این شهر محل زندگی آنایلوس (Annihilus) باشد و با سفر های زمانی که قرار است توسط قلمروی کوانتومی اتفاق بیافتد این شهر مورد تهدید قرار می گیرد و این استارت قیام آنایلوس را میزند!!!!!!

 

 

 

نظر شما چیه؟ چه ایستراگ دیگری در فیلم یافتید؟

 

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم مرد مورچه ای و واسپ (ANT-MAN AND THE WASP)

10 چیز مهمی که باید درباره واسپ (WASP) بدانید

چند تا مرد مورچه ای داریم؟

معرفی هویت های مختلف «هنک پیم» (مرد مورچه ای) در دنیای کمیک

10 دشمن برتر مرد مورچه ای (ANT-MAN)

شماره آخر کمیک مقدمه فیلم "مرد مورچه ای و واسپ" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 کمیک مهم "مرد مورچه ای" (ANT-MAN)

معرفی کمیک بوک های مهم "مرد مورچه ای" (ANT-MAN)

معرفی شخصیت: مرد مورچه ای

معرفی شخصیت: واسپ

قسمت آخر از کمیک "مقدمه جنگ بینهایت" (INFINITY WAR) ترجمه شد + لینک دانلود

بررسی و تحلیل اولین تریلر منتشر شده از فیلم "مرد مورچه ای و واسپ"

نقد و بررسی فیلم مرد مورچه ای (ANT-MAN)

ایستراگ (EASTER EGG) های جالب فیلم انت من

                                     

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Galactus
#1 Galactus 1397-07-30 22:39
خیلی ممنون از جناب احمد فقیه بابت مقاله عالیتون
ی سوال داشتم میکرو ورس همون منطقه انرژی منفی آنایلوسه یا نه
کی قراره نقد فصل 3 دردویل زو بنویسه
نقل قول کردن
P.Constantine
#2 P.Constantine 1397-08-01 11:05
به نقل از Galactus:
خیلی ممنون از جناب احمد فقیه بابت مقاله عالیتون
ی سوال داشتم میکرو ورس همون منطقه انرژی منفی آنایلوسه یا نه
کی قراره نقد فصل 3 دردویل زو بنویسه

نه میکروورس زمین تا آسمون با منطقه منفی فرق می کنه و دو مقوله جدا هستند. توی این مقاله :
llink.ir/82lq
توضیحات خوبی دادیم.
نقد هم آقا حسام رنجبر زحمتشو کشیدن به زودی روی سایت قرار می گیره!
نقل قول کردن
Ehsan_Spidey
#3 Ehsan_Spidey 1397-08-01 11:12
خسته نباشید و خدا قوت خدمت جناب فقیه

مثل همیشه بی نظیر
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#4 Abootaleb2PAC 1397-08-01 12:08
سلام، خسته نباشید آقای فقیه.
واقعا این مقاله عالی بود و من لذت بردم ازش.
مخصوصا مورد شماره 30 و 24.
البته چندتاشون رو خودم موقع تماشای فیلم فهمیدم
فقط کاش لینک مقاله های که درباره آنایلوس توضیح میدن رو میزاشتین یا اگه همچین مقاله ایی در سایت نیست، لطف کنید و بنویسید. چون اولین باره که میشنوم اسمشو.
به حرحال ممنونم ازتون بابت مقاله.
خداقوت و موفق باشید
نقل قول کردن
Bucky WS
#5 Bucky WS 1397-08-02 09:41
واقعا عالی بود اقای فقیه. این سایت و واقعا در زمینه ایستراگ در ایران که نظیر نداره و در دنیا هم واقعا کم پیدا میشه
نقل قول کردن
spideypool20
#6 spideypool20 1397-08-02 13:48
سلام دوباره اقای فقیه گل کاشتند با این مقاله زیبا خیلی منتظرش بودم..سپاس.
اقای فقیه ببخشید که اینو میگم مورد 8 رو نوشتید که (اینجا راجع بهش توضیح داده شده) مقاله لینکش نیومده!
استنلی هم دیگه باید جزئی از فیلم باشه وگرنه دیگه برامون سواله که چرا نیومده.
نقل قول کردن
Eragon
#7 Eragon 1397-08-02 18:53
سلام و خسته نباشید آقای فقیه ماشاءالله چه دقت و اطلاعاتی داشتید! من که به زور چند تا ایستراگ پیدا کردم. بابت این مقاله فوق العاده خیلی متشکرم
نقل قول کردن
best of the best
#8 best of the best 1397-08-02 21:45
اقای فقیه واقعا نابغه هستی شما . فوق العاده بود استاد
میدونید چیه؟ سبک مقاله نویسی شما منو یاد استاد ترابی میندازه
خیلی روان مینویسید و البته با عشق و علاقه
کاملا مشخصه خیلی وقت میذارید
وسواسی که در مقالات شما هست نظیرش فقط و فقط در مقالات استاد ترابی یافت میشه
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1397-08-06 14:09
خسته نباشی واقعا عالی بود
و چقدر من خوشحالم و خدا را شاکر هستم که برای سایت ما فعالیت میکنید شما
به جرات شاید فقط 3 تا سایت تو کل جهان باشند که اینقدر ایستراگ از این فیلم دراورده باشند
بازم تشکر میکنم
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#10 M.ALI.S.S 1397-08-11 13:43
آقا به نظرم این نیمور رو هم که گفتن ممکنه توی اونجرز 4 باشه ممکنه از طریق همین کوانتوم بازی ها بیاد.
نقل قول کردن
Cap.Venom
#11 Cap.Venom 1397-10-14 09:27
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45