قسمت آخر از کمیک "سه جوکر" (Three Jokers) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک-سه-جوکر-three-jokers-ترجمه-شد-لینک-دانلود-رایگان

وب سایت spidey.ir افتخار دارد یکی از مورد انتظار ترین کمیک بوک های سالهای اخیر را با ترجمه فارسی تقدیم شما کند.

 

Batman: Three Jokers #1

کمیک سه جوکر

مترجم: آرمان طهماسبی

ویراستار و برگردان روی جلد: محمد صالح حیدری

حروف چین و گرافیست: امیر حسین رجبی، علی نامور

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیا فایر)

لینک دانلود غیر مستقیم

 

Batman: Three Jokers #2

کمیک سه جوکر

مترجم: امیرمهدی کورشلی

ویراستار و برگردان روی جلد: محمد صالح حیدری

حروف چین و گرافیست: امیر حسین رجبی، علی نامور

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیا فایر)

لینک دانلود غیر مستقیم

 

Batman: Three Jokers #3

کمیک سه جوکر

مترجم: امیرمهدی کورشلی

ویراستار : محمد صالح حیدری

حروف چین، گرافیست و برگردان روی جلدامیر حسین رجبی

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیا فایر)

لینک دانلود غیر مستقیم

 

نظر خودتون رو درباره داستان و طراحی های این کمیک با ما در بخش نظرات در میان بذارید.

برای خوندن دیگر کمیک هایی که ترجمه کرده ایم اینجا را کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط: 

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

10 حقیقت (FACT) مهمی که باید درباره "جوکر" بدانید

10 نبرد برتر بتمن و جوکر (BATMAN VS. JOKER)

10 داستان برتر "جوکر" (JOKER)

کمیک "جوک کشنده" (KILLING JOKE) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

كمیك بوك های بتمن (BATMAN) به زبان فارسی

10 جوکر برتر دنیای سینما، گیم و انیمیشن

5   لحظه شوکه کننده برتر تاریخ جوکر!

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 ابر خبیث برتر کمیک بوکی!

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

كمیك فارسی: شوالیه آركام (Arkham Knight) + لینك دانلود مستقیم

بهترین فیلم كوتاه بتمن (عالیه)

کمیک Batman و Spiderman ترجمه شد! + لینک دانلود مستقیم

ترسناک ترین داستان بتمن ترجمه شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mani34521
#1 mani34521 1399-06-12 18:16
خیلی ممنون که ترجمه اش کردید خیلی دوست داشتم با ادیت و ترجمه شما این داستان رو بخونم بازم ممنون :-)
نقل قول کردن
Ultemate amir
#2 Ultemate amir 1399-06-12 18:44
عالی بود مرسی از از مترجمین و ادیتور های سایت اسپایدی وبه خصوص آقای ترابی
نقل قول کردن
cap
#3 cap 1399-06-12 18:56
دانلود کردم. همین الان ببینم اگه بتونم امشب یک نظر بدم
نقل قول کردن
Bat_spidey
#4 Bat_spidey 1399-06-12 19:35
ممنون ازتون بابت ترجمه این کمیک من این کمیک از یه سایت دیگه گرفتم با ترجمه فارسی اما وقتی با ترجمه و ادیت این کمیک که توسط بروبچ سایت اسپایدی مقایسه کردم فهمیدم چقدر سایت شما از بقیه سایت ها جلوتره در همه زمینه ها واقعا ارزششو داشت دوباره این کمیکو با ترجمه و ادیت سایت اسپایدی بخونم بازم ممنون
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#5 Ehsan Spider 1399-06-12 20:04
سلام خدمت اعضای محترم سایت . من تازه عضو شدم و از این بابت خیلی خوشحالم . همین اول کاری : از زحماتتون تشکر میکنم واقعا دمتون گرم، خسته نباشید . درباره کمیک بگم که : هم ترجمه و هم ادیتش عالیه واقعا دستتون درد نکنه .
همه بتمون‌ــو دوس داریم چون خیلی جدی‌ــه. و عاشق مرد عنکبوتی‌ــم چون شوخ طبعه. به هرحال هم جدیت و هم شوخ طبعی به جای خودشون جذابن. ولی جای نایت وینگ توی کمیک خالی بود. نمیدونم چرا ولی توی توی دی سی بیشتر از نایت وینگ خوشم میاد. خیلی خوش پوش و جذابه برام.
نقل قول کردن
Aref TMNT Spidey
#6 Aref TMNT Spidey 1399-06-12 20:38
عالی بود من همین الان تمومش کردم این جیسون واقعا عوضیه.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#7 Captain-spidey 1399-06-12 21:34
وای وای وای وای وای :eek:
ناموسا دمتون گرم عجب کمیکی بود کارتون واقعا درسته انصافا ادم نمیتونه هیچ لحظه ایش رو از دست بده از تک تک لحطه های این کمیک لذت بردم بازم ممنونم امیدوارم که همیشه پاینده باشید
نقل قول کردن
امیر محمد گلکار
#8 امیر محمد گلکار 1399-06-12 22:06
هشدار این نظر حاوی اسپیول است.




جیسون یکی از 3 جوکر رو کشت حالا شد 2 جوکر . چقدر من بامزه هستم :D .
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1399-06-12 22:16
عالی بود واقعا ارزش ترجمه کردن داشت.
جوکر همیشه زهر خودش رو میریزه و شک و تردید رو تو به جون دشمنش میندازه.
نقل قول کردن
Xtriwer
#10 Xtriwer 1399-06-12 22:37
ترجمه و ادیت واقعا عالی بود البته این که تازه نیست همه‌ی ترجمه های وبسایت اسپایدی عالین
نقل قول کردن
Mahdiarvenom
#11 Mahdiarvenom 1399-06-13 08:01
با سلام
کاش اگر می خواهید یه کمیک جدید ترجمه کنید قبلش اطلاع بدید تا ما از سایتای دیگه نگیریم، ولی بازم من بخاطر ادیت و ترجمه شما قبلی حذف کردم و اینو گرفتم.
کلا این ایده ی سه تا جوکر از سوی آقای جف جانز ایده باحال و خلاقانه ای بود و این که فهمیدیم از اول سر کار بودیم با حال بود(در کمیک جنگ دارک ساید که توسط خود آقای جانز نوشته شده این حقیقت برملا شد) و از سویی فاصله زمانی انتشار بین این دو کمیک، جذابیتش دو چندان کرده.
درباره ی داستان فعلا نطری ندارم باید دوباره بخونمش و بعد نظرمو می فرستم.
در مورد طراحی آقای فیباک باید بگم که واقعا رو جزءیات تمرکز داشته و همینطور شکل و شمایل بتمن و چهره باربرا و جوکر عالیست ولی خوب در مورد جیسون باید بگم نمی تونم نظر بدم چون اگه نایت وینگ تو داستان بود ، حدس می زنم شبیه هم می شدند و البته فضای پس زمینه کار هم چیزی ازش کم نزاشته بود. ( مخصوصا کوسه خیلی با حال بود)
به نقل از امیر محمد گلکار:
هشدار این نظر حاوی اسپیول است.




جیسون یکی از 3 جوکر رو کشت حالا شد 2 جوکر . چقدر من بامزه هستم :D .

در مورد مرگ اون جوکر هم شک دارم و هم ندارم، جز اون سه تا باشه چون قبلش داشتن در مورد انتخاب بازیگر صحبت می‌کردند ولی اونم خیلی از جزءیات می دونست و راحت جیسون عصبانی کرد، که منو تو دو راهی گذاشته.
نقل قول کردن
super spider
#12 super spider 1399-06-13 12:34
اخ جون سه جوکر ممنون از همه من جاهای دیگه اینو دیدم ولی وایستادم شما ترجمه کنید تا با خیال راحت کمیک بخونم نه گیج کننده چون سابقه خوبی ندارن :-)


به نقل از امیر محمد گلکار:
هشدار این نظر حاوی اسپیول است.




جیسون یکی از 3 جوکر رو کشت حالا شد 2 جوکر . چقدر من بامزه هستم :D .

:lol:
نقل قول کردن
فرید
#13 فرید 1399-06-13 13:18
عجب کمیک خفنی بود واقعا دست شماهم درد نکنه بخاطر ترجمه عالی منکه حسابی لذت بردم
نقل قول کردن
AS-Spider
#14 AS-Spider 1399-06-13 14:26
سلام یه سوال :بهترین برنامه ی کمیک خونی اندروید چیه؟(من برنامه comicat رو دارم اما بعضی از کمیک هارو نمیتونه بخونه)
خواهشا جواب بدید البته بلدم بصورت عکس بخونم ولی خب اونجوری هم سخته.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#15 Captain-spidey 1399-06-13 14:36
#11سلام دوست عزیز در مورد این قضیه سه جوکر فک میکنم حق با شماست اخه منم داشتم فکر میکردم دیدم این کشته شدن توسط قهرمان داستان که همیشه خواسته حوکر بوده مربوط به بتمن هست که قانون نکشتن داره نه برای جیسون که ره به ره ادم میکشه :lol: :-*
نقل قول کردن
Bat_spidey
#16 Bat_spidey 1399-06-13 15:03
به نقل از AS-Spider:
سلام یه سوال :بهترین برنامه ی کمیک خونی اندروید چیه؟(من برنامه comicat رو دارم اما بعضی از کمیک هارو نمیتونه بخونه)
خواهشا جواب بدید البته بلدم بصورت عکس بخونم ولی خب اونجوری هم سخته.

به نظر من نرم افزار comic screen از بقیه بهتره کارکردن با هاش هم راحته
نقل قول کردن
cap
#17 cap 1399-06-13 15:48
به نقل از AS-Spider:
سلام یه سوال :بهترین برنامه ی کمیک خونی اندروید چیه؟(من برنامه comicat رو دارم اما بعضی از کمیک هارو نمیتونه بخونه)
خواهشا جواب بدید البته بلدم بصورت عکس بخونم ولی خب اونجوری هم سخته.

من که از برنامه کمیک اسکرین استفاده می کنم
نقل قول کردن
AS-Spider
#18 AS-Spider 1399-06-13 19:06
خیلی ممنونم از دوستان #16
در ضمن کمیک خوبی بود من سومین کمیکمه بعد از ونوم و کارنیج مطلق و تا اینجا از همه از نویسندگان و از مترجمان و همه کسای دیگه تشکر میکنم.
نقل قول کردن
SPB
#19 SPB 1399-06-14 11:11
با سلام
اول از همه اینکه می خواستم معدزت خواهی کنم از بروبچ اسپایدی که راجع بهشون بد قضاوت کردم.
چون یک سایت دیگه ای این کمیک رو ترجمه کرده بود و فکر کردم که شما این کمیک رو ترجمه نمی کنید اما وقتی چند روز پیش خبر ترجمه اش رو شنیدم خیلی خوشحال شدم و فهمیدم واقعا نباید کیفیت رو به زمان ترجیح داد؛ شما درسته یکم دیر تر منتشرش کردید اما کیفیت ادیتش درجه یک بود (تشکر درجه یک از آقای رجبی و نامور مطلق که حتی ریزترین نکته ها رو هم با کیفیت بالا ادیت کرده بودند-مثل آکواریوم گاتهام یا سنگ قبر در اولین صفحه-) و همچنین ترجمه خیلی دقیق و روانی داشت.
نقل قول کردن
O.P.M
#20 O.P.M 1399-06-14 17:28
به نقل از Aref TMNT Spidey:
عالی بود من همین الان تمومش کردم این جیسون واقعا عوضیه.

جیسون واقعا این دفعه رو حق داشت

احتمالش کمه که اونی که جیسون کشت جوکر واقعی باشه چون از قصد براش از وقتی جیسون رو کشت تعریف کرد البته ناگفته نماند اطلاعات زیادی داشت :o
نقل قول کردن
Alisa_Aryana
#21 Alisa_Aryana 1399-06-14 21:53
جیسون خب یکی از سه جوکر رو کشت باید شانس بیاره که سم قلب جوکر به بدنش نفوذ نکنه :sad:
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#22 ilia_comic_khoon 1399-06-17 01:53
اقا عجب کمیکی بود
ایول به این ترجمه و ادیت
واقعا عالی بودش
ترجمه خیلی خوب بودش خدایی ادیتم عالی بود ایولا
اقا من خیلی خوشم اومد از این کمیک...
طراحی و داستان عالی بود!
فقط حیف که دو ماه دیگه میاد قسمت بعدی!
خیلی مونده...
قسمت بعدشم که دوماه بعدش میاد میشه 4 ماه دیگه تا قسمت آخرش بیاد.. :cry:
نقل قول کردن
Captain-Parsa
#23 Captain-Parsa 1399-06-17 10:08
به نقل از AS-Spider:
سلام یه سوال :بهترین برنامه ی کمیک خونی اندروید چیه؟(من برنامه comicat رو دارم اما بعضی از کمیک هارو نمیتونه بخونه)
خواهشا جواب بدید البته بلدم بصورت عکس بخونم ولی خب اونجوری هم سخته.

از نظر من بهترین بزنامه برای خواندن کمیک perfect viewerهستش
نقل قول کردن
reza_jr998
#24 reza_jr998 1399-06-18 08:58
سلام من کاربر جدید سایت هستم و لازم دونستم نظر خود را بیان کنم دمتون گرم طراحی و ترجمه و ادیت عالی بود همینطوری پر قدرت ادامه بدید ممنونم از سایت اسپایدی برای ترجمه این کمیک زیبا قطعا مرگ جیسون تاد به دست جوکر و فلج شدن باربارا (این اتفاق یعنی فلج شدن باربارا به دست جوکر و دیونه شدن جیمز مربوط به کمیک بتمن جوک کشنده بوده و در این کمیک هم بهش اشاره ای شده) برای بتمن خیلی سخت بوده قسمت های بعدی هم قرار دهید دمتون گرم خسته نباشید
نقل قول کردن
reza_jr998
#25 reza_jr998 1399-06-18 09:00
به نقل از AS-Spider:
سلام یه سوال :بهترین برنامه ی کمیک خونی اندروید چیه؟(من برنامه comicat رو دارم اما بعضی از کمیک هارو نمیتونه بخونه)
خواهشا جواب بدید البته بلدم بصورت عکس بخونم ولی خب اونجوری هم سخته.

از نظر من برنامه comic screen را برای مطالعه کمیک های مورد علاقه خود استفاده کنید برنامه خوب و کاربردی هست برای دوستداران کمیک بوک ها
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#26 Abootaleb2PAC 1399-06-21 02:31
سلام به همگی.
واقعا لذت بردم از خوندن این کمیک و بی صبرانه منتظر قسمت دومشم.
واقعا داستان عالی و پرچالشی داره، از Spidey هم ممنونم بابت ترجمه واقعا به بهترین نحو ترجمه شده بود.خسته نباشید واقعا و ازتون ممنونم.
نقل قول کردن
Mahdiarvenom
#27 Mahdiarvenom 1399-06-21 18:58
با سلام دوباره
ابتدای این داستان به خوبی سه جوکر رو از هم تفکیک کرده ،نامشون رو گفته ،کارهای اونا رو به تصویر کشیده و سه شخصیت تاثیر گزار داستان رو به ما معرفی کرده.
درباره ی جوکری که جیسون کشتش باید بگم واقعا نمی تونم نظر قطعی بدم ،آقای جانز در این قسمت طوری داستان رو جلو برده که کسی به طور قطع ندونه ادامشو پیش بینی کنه اما در ادامه من چیز های درباره اصلیت اون جوکر مرده واحتمالاتش پیدا کردم ،توضیح میدم:
وقتی سه جوکر در اون کلبه جمع شده بودن ،جوکر جنایتکار گفت که یه نفر با من برای انتخاب بازیگر بیاد و یه نفر بره کارخونه ،خوب اگه فرض کنیم کارخونه همون آکواریوم هست پس جوکر دلقک به آکواریوم رفته و همزمان اون دو تا برای انتخاب بازیگر رفتن ،پس این فرضیه که اون جوکر یه بازیگر بودتقریبا رد میشه (چون شاید قبل از ماجرا چند تا جوکر ذخیره داشته بودند) ،اما چیزی که که من رو به شک میندازه اینه که همزمان که بتمن در آکواریوم بود ،جیم گوردون زنگ زد و گفت در این آدرس ما جوکر بعدی رو محاصره کردیم ،خوب همون طور که گفتم جوکر جنایتکار و کمدین همزمان به انتخاب بازیگر رفته بودند پس اونا باهم بودند که در این صورت جیم باید می گفت دو تا جوکر محاصره کردیم (البته شاید نمی دونستن) یا این احتمال وجود داره که اون جوکر تحت محاصره هم دلقک باشه که در این صورت فقط یکی از اونا واقعین و احتمال داره که اونی که جیسون کشت الکی باشه ،ولی چیزی که این فرضیه رو برای من مشکوک می کنه اینه که این کمیک سه قسمته و در هر قسمت به یکی از این سه جوکر خواهد پرداخت و در آخر به احتمال زیاد فقط جوکر جنایتکار باقی می مونه (یا ما در پایان به سه جوکر با هم روبرو میشیم.)
اما اگه فرض کنیم منظور از کارخونه ،آکواریوم نباشه کلا قضیه فرق میکنه.
یه فرضیه هم داریم بنا بر این که دیدیم جوکر اصلی یه سکه دستش بود و شیر یا خط انداخت ،شاید افرادی که می خواست از بی نشون بازیگر انتخاب کنه ،شروران گاتهام باشن(به خاطر دو چهره میگم)
نقل قول کردن
Amiram
+1 #28 Amiram 1399-07-17 12:11
دوست دارم به عنوان کسی که بتمن و بت‌فمیلی کاراکتر های مورد علاقه‌ش تو کل دنیای کمیکه، نظرات شخصیمو راجب نکات منفی و مثبت این دو شماره منتشر شده بنویسم. امیدوارم بخونید و اینکه قاعدتا حواستون به اسپویل باشه.
راستش من از اولشم فکر میکردم این داستان یا از اون داستانای عالی و به یاد موندنی میشه، یا یه افتضاحی که باید یه مدت زیادی تلاش کنم که فراموشش کنم. و به نظر شخصی خودم و با استناد به دو شماره‌ای که منتشر شده، هر لحظه داریم به اون افتضاح نزدیک تر میشیم!
اول از همه اینکه پلات و ایده واسه من اصلا نمیگنجه. که چرا یکی باید بیاد بزنه تو سر یکی از جذاب ترین و پیچیده ترین و در عین حال ملموس ترین کاراکتر هایی که تا حالا خلق شده و سه تا شخصیت نه چندان جذاب، نه چندان پیچیده و نه چندان ملموس تحویل ملت بده. بخصوص اینکه این داستان مختص به همین سری نمیشه و قراره روی کل تاریخچه شخصیت جوکر تاثیر بذاره. البته ریسک پذیری دی‌سی رو حقیقتا تحسین میکنم اما تا اینجا که اصلا چیز جالبی درنیومده.
نکته بعدی که به چشمم اومد، حضور عجیب بتمن تو داستان بود. توی هر دو شماره انگار داستان بیشتر راجب جوکر، جیسون تاد و حتی بتگرله تا خود بروس. (که البته بنظر من مشکل خاصی نداره، فقط کاش داستان رو درست نام گذاری میکردند) بتمن تو خیلی اتفاقات مهم داستان غایبه و حتی اگه حاضر هم باشه تو لاک همیشگی خودشه. انگار نویسنده هیچ تلاشی نمیکنه که مخاطب با بروس وین ارتباط بگیره و حتی اگه این مشکل تو شماره نهایی برطرف شده باشه، بازم باعث یه تضاد و سردرگمی تو روند کلی داستان میشه و کیفیت نهایی رو پایین میاره.
مسئله‌ی دیگه اینکه تمام هایپ من برای خوندن این سری، دیدن اینتراکت و دیالوگ بین سه جوکر، یا بین اونها و بتمن و بقیه کاراکتر های گاتهامه. که ما در مجموع 3 صفحه از این اتفاق تو شماره اول داریم که اکثرشون گُنگ و نامفهوم هستند و هیچکدوم نه از جذابیت زیادی برخوردارند نه محتوا و اطلاعات خاصی به خواننده منتقل میکنن! حداقل من انتظار داشتم وقتی سه تا جوکر (که یدونه‌ش هم به تنهایی همیشه دیالوگ های خارقالعاده‌ای داشته و داره) با همدیگه صحبت میکنن، شاهد دیالوگ های جذاب تری باشیم. کاش حداقل میتونستم به خودم دلداری بدم که قراره این اتفاق تو شماره سوم که قراره پایان این داستان مهم باشه بیوفته، اما نویسنده در اقدامی عجیب یکی از سه جوکری رو که مدت ها به ما قول حضورشون کنار همدیگه تو یک داستان رو داده بود میکشه! با این که به نظر من نحوه‌ی نحوه به تصویر کشیده شدن این قضیه خیلی جذابه، (که جلوتر راجبش صحبت میکنم) بازم اینکه ما قرار نیست هرگز دیالوگ های بین سه جوکر و بتمن رو ببینیم، یه هدر دادن فرصت بزرگه.
و اما ایراد نهایی که بنظرم به این داستان تا اینجا وارد بوده، انتقال محتوای ضعیفه. ببینید، من واقعا طرفدار روایت داستان خلاق و نوآوری هستم، اما دلیلی نمیبینم تو شماره اول یه داستان سه شماره‌ای 50 صفحه‌ای، 9 صفحه فقط طراحی های مفهومی و احساسی بدون هیچ ارتباطی به داستان داشته باشیم. بعدم دو صفحه از روایت اوریجین بتمن برای بار پنجاه‌هزارم که واقعا نمیدونم حضورش اینجا چه دلیلی داره، فکر کنم بابابزرگ منم دیگه اوریجین بتمن رو تمام و کمال بدونه. بعد از اونم که حدود 5 صفحه حموم کردن باربارا گوردون و مبارزه‌ی ردهود با یه‌سری خلافکارو داریم، تا بلاخره بعد از 17 صفحه خط داستانی اصلی کمیک شروع میشه. و همین نکات باعث شده بعد از دو قسمت هنوز انگار یک سوم داستان هم پیش نرفته. من نمیگم که نویسنده باید بدون مقدمه و عجولانه خط داستانی اصلی رو باز میکرد اما وقتی شما داستان به این مهمی رو داری و باید تو این حجم محدود به مخاطب انتقال بدی، میشد مقدمه ها رو سریع تر جمع و جور کرد و بجاش داستان اصلی رو یکم بیشتر پیش برد. و البته جالب تر این که حتی همین خط داستانی هم هیچ کمکی به ما و بتمن درباره قضیه سه جوکر که ایده اصلی این داستانه نمیکنه! یعنی عملا شماره اول کمیک بجز اتفاق پایانی پوچ بوده. حتی تو شماره دوم که کاراکتر ها مثلا قراره تا حد زیادی تو داستان غرق شده باشن، یه‌سری اتفاقات پوچ و هرز که مشخصه قرار نیست تو ادامه داستان تاثیری داشته باشن میوفتن. مثلا بوسه‌ی باربارا و جیسون دقیقا اونجا چیکار میکرد؟
فرق این داستان تا اینجا با شاهکار هایی مثل کیلینگ جوک همینه، اون داستان ها با وجود روایت دراماتیک و جذاب، هر صفحه‌شون واسه خواننده معنی داشت و داستان رو پیش میبرد.
از معدود چیزایی که داستان به خوبی از پسش براومده بنظر من شخصیت پردازی کاراکتر هاست. نویسنده دیدگاه و شناخت کاملی نسبت به جیسون تاد و بتگرل داره و حتی بتمن هم با وجود حضور کمرنگش شخصیت پردازی مناسبی داشته. مثلا خیلی خوشحال شدم که با تمام پایبندیش به قانون داره، دلش راضی نمیشد و قبول نمیکرد جیسون رو تحویل پلیس بده. بروس رو آدم عمیق تری نشون میده و باعث میشه تک بُعدی نباشه. بهترین بخش این قضیه هم رد هوده. جف جانز خیلی خوب تونسته ضعف ها، ترس ها و عقده های جیسون تاد رو که پشت ظاهر خشنش مخفی میکنه به تصویر بکشه و بنظرم یکی از بهترین نگاه ها به این کاراکتر رو داشته.
داستان گاهی اوقات دیالوگ های نابی هم داره. بعنوان مثال صفحه‌ی مربوط به شلیک جیسون تاد به مغز جوکر بنظرم خیلی شاهکاره. دیالوگ هایی که جوکر به جیسون میگه واقعا مو به تن آدم سیخ میکنه. با این وجود که فکر میکنم اون اتفاق برای روند کلی داستان اصلا جالب نبود.
در مجموع بنظرم این سری با وجود تمام ایراد های بزرگی که داشته، هنوز فرصت داره با یه پایان باشکوه از این مخمصه فرار کنه. مطمئنا جف جانز فرصت ها و پتانسیل های زیادی از دست داده، اما امیدوارم بتونه یه داستان حداقل قابل قبول از این سری دربیاره و منم بتونم بیام اینجا و حرفامو پس بگیرم.
البته که ترجیح میدادم فعلا اینکارو نکنم، اما اگه بخوام تا اینجا نمره ای به داستان بدم، 6 از 10 هست.

ببخشید یکم طولانی شد، بازم امیدوارم بخونید و اگه نظری دارید پذیرا هستم. از مترجم و ادیتور و کلا هرکسی که تلاش کرده این کمیک به دست مخاطبا برسه هم تشکر میکنم.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#29 Mr. Doctor 1399-07-17 12:51
خیلی ممنون از کسانی که برای این کمیک زحمت کشیدند؛خسته نباشید.
من همین الان شماره یک رو بهش نگاه سرسری کردم دیدم چقدر کمیک باحالیه :eek: ؛مخصوصا اینکه بتمن یه لباس جدید پوشیده :D (اسم لباسش incorpatedبود) که در مقاله"10 لباس برتر بتمن" هم معرفی شده بود.
یه سوال هم داشتم،این کمیک سه قسمتی هست؟
نقل قول کردن
AMIR.CROOZ
#30 AMIR.CROOZ 1399-07-26 21:15
به نقل از Alisa_Aryana:
جیسون خب یکی از سه جوکر رو کشت باید شانس بیاره که سم قلب جوکر به بدنش نفوذ نکنه :sad:

فکر اینو نکرده بودم
نقل قول کردن
AMIR.CROOZ
#31 AMIR.CROOZ 1399-07-26 21:16
به نقل از امیر محمد گلکار:
هشدار این نظر حاوی اسپیول است.




جیسون یکی از 3 جوکر رو کشت حالا شد 2 جوکر . چقدر من بامزه هستم :D .

:-|
نقل قول کردن
civil war 2
#32 civil war 2 1399-08-16 08:16
طراحی بی نظیر و داستان به شدت گیرا.
مثل کمیک civil war 2 دلم رو برد.
درسته دی سی شخصیت های زیادی داره و انصافا داره سخت تلاش می کنه براشون ولی باز هم اگه نگم کل دی سی، ولی هنوز هم درصد عظیمی از بار روی شونه های شوالیه تاریکی هست.
نقل قول کردن
Mohamadgg
#33 Mohamadgg 1399-08-16 08:44
نظر دارای اسپویل
















لطفا بی زحمت برای جناب الن مور یه امبولانس خبر کنید چون بعد از خوندن این کمیک بهش نیاز پیدا می کنه درست مثل انینیشن جوک کشنده که اونجا سکته رو زد!
در طول سه شماره به نظرم طراحی ها خیلی خوب بود داستان اصلا به اونی که قرار بود پرداخته بشه نشد! یعنی به ما گفتن قراره بفهمیم قضیه این ۳ تا جوکر چیه ولی تنها چیزی که نصیبمون شد یک نابودی کمیک جک کشنده بود! چطور؟ جوکر برای این به اون کارخونه رفت تا پول برای زن و بچش بیاره و اون اتفاق افتاد حالا فکر کن اصلا به اون پول نیازی نبود!من نفهمیدم اونا کیا بودن اومدن زنشو بردن گفتن بیا این کمک و پول! جوکر این همه سال مرموز بود و ما یه دفعه فهمیدیم بتمن همون روزی که جوکر اومده نیدونسته کی بوده!پس این همه سال که می گفت جوکر پیجیدس و نمیشناشمس و خطرناکه همش پوچ بود؟
دی سی اینجوری موردانتظار ترین کمیک این چند وقتشو نابود کرد و مارولم داره با کیندرد طرفدارارو دیوونه میکنه!!!!
نظر شما چیه؟
نقل قول کردن
salah12345
#34 salah12345 1399-08-16 11:15
سلام ممنون از ترجمه و ادیت . به نظرم این کمیک یه چیزی کم داشت به نظرم اوریجین دوتا شخصیت دیگه رو نگفت و مثل اینکه بتمن هویت جوکر رو فاش نمیکنه و جوکر هویت بتمن.ولی چطور زن و بچه جوکر تو این مدت قایم شدن !
نقل قول کردن
Black Ghost
#35 Black Ghost 1399-08-16 11:44
واقعا تشکر بابت ترجمه و ادیت بسیار عالی این سری سه قسمتی، واقعا کیفیت ترجمه و ادیت عالی بود.
به نظر من بزرگترین ایراد این کمیک بر می‌گرده به انتهای قسمت اول وقتی که جیسون یکی از جوکرها رو کشت.
همونطور که در کمیک تک قسمتی اورجین بتمنی که می‌خندد فاش کرده بودند، جوکر داخل قلبش یک سم داره، جوکر بتمن را آنقدر تحت فشار می‌گذاره تا بلاخره بتمن از خط قرمز رد میشه و جوکر را می‌کشد و در نتیجه، این سم آزاد میشه و بتمن به صورت تدریجی، ذره ذره دیوانه میشه و در انتها تبدیل به هیولایی میشه که الان هست. ولی توی این سری، جیسون جوکر را کشت و همیچین اتفاقی نیفتاد و توی اون کمیک اورجین بتمنی که می‌خندد، نشان دادند که این سم یا گاز رنگ سبز داره ولی کلا هیچ اشاره ای به این موضوع نشد و به نظر من این خیلی مشکل بزرگیه چون با وجود این سم، کلا مسیر داستان میتونست عوض بشه! اگر توی قسمت اول بعد مرگ جوکر این گاز پخش می‌شد، هم بتگرل و هم جیسون تحت تاثیر قرار می‌گرفتند. ولی نویسنده کلا این موضوع که یکی از ویژگی های شخصیت هست را نادیده گرفته تا داستان را اونطور که می‌خواهد جلو ببرد.
البته من از کمیک لذت بردم ولی بنظرم با وجود اون سم داستان میتونست بهتر باشه، شما تصور کنید جیسون و بتگرل دارن به جوکرهای جدید تبدیل میشن. البته بتگرل با جسد جوکر فاصله داشت ولی جیسون خیلی بهش نزدیک بود و بعد از رفتن بتگرل هم بالا سر جوکر ایستاده بود، حتما جیسون می بایست تحت تاثیر قرار بگیره. این میتونست یکی دیگر از لحظات دردناک بتمن باشد، بتمن یکبار جیسون رو از دست داد و اینبار هم با نادیده گرفتن او و سهل انگاری در تربیت او دوباره او را از دست داد.
خلاصه که اینکه یکی از ویژگی های جوکر نادیده گرفته شده، به نظر من اصلا درست نیست چون میتونست خیلی تغییر ایجاد کنه و این ایراد نویسنده است که برای داستان اش، همچین چیز مهمی را از داستان حذف کرده است.
نقل قول کردن
AM.Kooroshli
#36 AM.Kooroshli 1399-08-16 13:29
ممنون از تمام کسانی که در فارسی سازی این کمیک سه قسمتی زیبا و قرار گرفتنش بر روی سایت زحمت کشیدند. آقای ترابی، آقای طهماسبی، آقای حیدری، آقای رجبی و آقای نامور. همه چیز عالی بود، خسته نباشید. :-)
نقل قول کردن
Agent bishop
#37 Agent bishop 1399-08-16 14:15
آقا میشه یکی توضیح بده چرا زن جوکر قبل از اینکه اون تبدیل به جوکر بشه ترکش کرد ؟؟
نقل قول کردن
Black Ghost
#38 Black Ghost 1399-08-16 18:27
به نقل از Mohamadgg:
نظر دارای اسپویل
















لطفا بی زحمت برای جناب الن مور یه امبولانس خبر کنید چون بعد از خوندن این کمیک بهش نیاز پیدا می کنه درست مثل انینیشن جوک کشنده که اونجا سکته رو زد!
در طول سه شماره به نظرم طراحی ها خیلی خوب بود داستان اصلا به اونی که قرار بود پرداخته بشه نشد! یعنی به ما گفتن قراره بفهمیم قضیه این ۳ تا جوکر چیه ولی تنها چیزی که نصیبمون شد یک نابودی کمیک جک کشنده بود! چطور؟ جوکر برای این به اون کارخونه رفت تا پول برای زن و بچش بیاره و اون اتفاق افتاد حالا فکر کن اصلا به اون پول نیازی نبود!من نفهمیدم اونا کیا بودن اومدن زنشو بردن گفتن بیا این کمک و پول! جوکر این همه سال مرموز بود و ما یه دفعه فهمیدیم بتمن همون روزی که جوکر اومده نیدونسته کی بوده!پس این همه سال که می گفت جوکر پیجیدس و نمیشناشمس و خطرناکه همش پوچ بود؟
دی سی اینجوری موردانتظار ترین کمیک این چند وقتشو نابود کرد و مارولم داره با کیندرد طرفدارارو دیوونه میکنه!!!!
نظر شما چیه؟


راستش منم با شما موافقم و فکر می‌کردم این داستان که فکر کنم الان چند ساله تبلیغ اش رو کردن و روش کار کردن، باید خیلی بهتر از این می‌شد.
ولی به نظرم دلیلی که بتمن این همه سال هویت واقعی جوکر را مخفی نگه داشت هم قانع کننده بود. چون همونطور که خودش داخل داستان گفت، اگر هویت جوکر واش می‌شد، همه خانواده اش را می‌شناختن و زندگی برای خانواده اش سخت می‌شد و اینم در نظر بگیرید که خانواده اش از او فرار کرده اند و در پایان نشان داده شد که در آرامش هستند و فرزندش هم حتما از پدرش و کارهایی که می‌کنه خبر نداره، بتمن هویت جوکر را مخفی می‌کند تا خانواده جوکر بتوانند در آرامش زندگی کنند و چیزی آنها را تهدید نکند که یکی از این تهدیدات خود جوکر هست، اگر هویت آنها لو بره خب خیلی از مردم از آنها بخاطر کارهای جوکر متنفر می‌شوند و خبرنگارها پیداشون می‌کنند و وقتی خبرش در همه جا بپیچد، در نتیجه جوکر هم آنها را پیدا می‌کند. پس بله اگر اسم واقعی جوکر می‌تواند برای دو تا آدم که تنها بد شانسیشون اینه که خانواده واقعی جوکر هستن اینقدر ویرانگر هست، پس اسم جوکر واقعی اهمیتی نداره و بهتره مخفی بمونه تا این دو تا آدم بی گناه بتوانند به خوبی و خوشی زندگی کنند.
اگر به قسمت ۲ برید، در اوایل نشون میده که جوکر برای خودش تصور میکنه رفته خونه پیش زن و بچه اش ولی اینها فقط تصورات خودش هست و او فکر میکنه که زن و بچه اش مرده اند و این یکی از حسرت های اوست که آنها را از دست داده ولی در افکار خودش هم میبینیم که پسرش از او بیزار است که این توی ذهن او است پس خودش قبول دارد که خیلی آدم وحشتناکی است. پس اگر یک روز بفهمه که آنها زنده اند، حتما به سراغ آنها میره.
بتمن تصمیم درستی گرفته، بهتره اسم او هیچوقت فاش نشود.
نقل قول کردن
Mohamadgg
#39 Mohamadgg 1399-08-16 19:19
به نقل از Black Ghost:
به نقل از Mohamadgg:
نظر دارای اسپویل
















لطفا بی زحمت برای جناب الن مور یه امبولانس خبر کنید چون بعد از خوندن این کمیک بهش نیاز پیدا می کنه درست مثل انینیشن جوک کشنده که اونجا سکته رو زد!
در طول سه شماره به نظرم طراحی ها خیلی خوب بود داستان اصلا به اونی که قرار بود پرداخته بشه نشد! یعنی به ما گفتن قراره بفهمیم قضیه این ۳ تا جوکر چیه ولی تنها چیزی که نصیبمون شد یک نابودی کمیک جک کشنده بود! چطور؟ جوکر برای این به اون کارخونه رفت تا پول برای زن و بچش بیاره و اون اتفاق افتاد حالا فکر کن اصلا به اون پول نیازی نبود!من نفهمیدم اونا کیا بودن اومدن زنشو بردن گفتن بیا این کمک و پول! جوکر این همه سال مرموز بود و ما یه دفعه فهمیدیم بتمن همون روزی که جوکر اومده نیدونسته کی بوده!پس این همه سال که می گفت جوکر پیجیدس و نمیشناشمس و خطرناکه همش پوچ بود؟
دی سی اینجوری موردانتظار ترین کمیک این چند وقتشو نابود کرد و مارولم داره با کیندرد طرفدارارو دیوونه میکنه!!!!
نظر شما چیه؟


راستش منم با شما موافقم و فکر می‌کردم این داستان که فکر کنم الان چند ساله تبلیغ اش رو کردن و روش کار کردن، باید خیلی بهتر از این می‌شد.
ولی به نظرم دلیلی که بتمن این همه سال هویت واقعی جوکر را مخفی نگه داشت هم قانع کننده بود. چون همونطور که خودش داخل داستان گفت، اگر هویت جوکر واش می‌شد، همه خانواده اش را می‌شناختن و زندگی برای خانواده اش سخت می‌شد و اینم در نظر بگیرید که خانواده اش از او فرار کرده اند و در پایان نشان داده شد که در آرامش هستند و فرزندش هم حتما از پدرش و کارهایی که می‌کنه خبر نداره، بتمن هویت جوکر را مخفی می‌کند تا خانواده جوکر بتوانند در آرامش زندگی کنند و چیزی آنها را تهدید نکند که یکی از این تهدیدات خود جوکر هست، اگر هویت آنها لو بره خب خیلی از مردم از آنها بخاطر کارهای جوکر متنفر می‌شوند و خبرنگارها پیداشون می‌کنند و وقتی خبرش در همه جا بپیچد، در نتیجه جوکر هم آنها را پیدا می‌کند. پس بله اگر اسم واقعی جوکر می‌تواند برای دو تا آدم که تنها بد شانسیشون اینه که خانواده واقعی جوکر هستن اینقدر ویرانگر هست، پس اسم جوکر واقعی اهمیتی نداره و بهتره مخفی بمونه تا این دو تا آدم بی گناه بتوانند به خوبی و خوشی زندگی کنند.
اگر به قسمت ۲ برید، در اوایل نشون میده که جوکر برای خودش تصور میکنه رفته خونه پیش زن و بچه اش ولی اینها فقط تصورات خودش هست و او فکر میکنه که زن و بچه اش مرده اند و این یکی از حسرت های اوست که آنها را از دست داده ولی در افکار خودش هم میبینیم که پسرش از او بیزار است که این توی ذهن او است پس خودش قبول دارد که خیلی آدم وحشتناکی است. پس اگر یک روز بفهمه که آنها زنده اند، حتما به سراغ آنها میره.
بتمن تصمیم درستی گرفته، بهتره اسم او هیچوقت فاش نشود.

نظرتون درسته خیلی ممنون
نقل قول کردن
_ _
#40 _ _ 1399-08-16 19:36
(نقد حاوی اسپویل کوچک)

من از همون اول که اسم داستان ۳ جوکر بود ازش ناامید شدم چون دارن یجورایی گند میزنن به کل داستانای جوکر، الان کی میدونه این جوکر داستان شماره ۳ اصلی بود که یجورایی داستان داره میگه که در اصل این ۳ جوکر از همون اول ۳ تا بودن!!!!
اخه من نمیدونم چراااااااااا اومدن اخر داستان نوشتن زن ارتور فلک(یکی از جوکرا)زنده بوده!!!و یجورایی این همه سال شوهرشو پیچونده اخه مرد حساب ارتور بخاطر زنش میخواست بره دزدی کنه(جونشو به خطر بندازه!!)اما گند زدن به داستان جوک کشنده که این زنه زنده بوده
*اما* داستان بجز نقص جوکرا و اون زنه، برخلاف اونی که انتظار داشتم عالی بود بود حتی با وجود این نقص ها!!!
مثلا حضور رد هود که اصلا رد هود تو هر داستانی باشع عالیه و داستان جالبش من دو سه تا صحنه رو خیلی عشق کردم اول اونجایی که دوباره جوکر به جیسون آزار میرسونه و بتمن دوباره پیداش میکنه و جیسون میگه تو میگه هیچ وقت بخاطر کاری که باهاش کرد نمیبخشمت اصلا خیلی خفن و باحال بود
و یجا دیگه که جیسون تو خونه باربارا بیدار میشه و سیری که باربارا با درد و رنجاش طی میکنه و با خودش مقایسه میکنه هم قشنگ بود

لطفا،لطفا داستانایی که رد هود در اون ها حضور داره رو بیشتر ترجمه کنید من که مات شخصیت پردازی جیسون شدم


هرکس میخواد ۱ ساعت با یه داستان خفن طی کنه حتما با ترجمه و ادیت عالی سایت اسپایدی این کمیک و دانلود کنه و حال کنه
نقل قول کردن
Captain-spidey
#41 Captain-spidey 1399-08-16 21:21
واقعا ازتون ممنونم خیلی کارتون درسته این یکی از بهترین کمیک های دیسی هست واقعا خوشحالم که ادیتش و ترجمش کردید واقعا از بین همه سایت ها ترجمه و ادیت شما یه چیز دیگست ;-)
واقعا چاکرتونم
نقل قول کردن
M.Z.J
#42 M.Z.J 1399-08-16 22:32
یک سلام و خسته نباشید مشتی به همه :lol:
چه قدر که خوب می تونیم کمیک های روز و داغ دنیا رو با این ترجمه و ادیت خفن بخونیم :D
من که عاشق طراحی کمیک شدم،این بتمن مثل بن افلک ایده آل به تصویر کشیده شده و وقایع مهمی هم توش اتفاق افتاد ( دیگه توضیح نمیدم که لذت خوندن کمیک رو ازتون نگیرم ) ، فقط چند تا سوال ، ( خطر اسپویل ) الان دقیقا دیک گریسون کجاست و داره چی کار می کنه و جیسون با اینکه از علاقه باربارا به دیک خبر داره ، بهش ابراز علاقه می کنه ؟ یا من دارم اشتباه می کنم !؟ دیمین هم کجاست :D
نقل قول کردن
hassan91
#43 hassan91 1399-08-16 23:43
کلا جوک کشنده که زیر سوال رفت. پیامی که جوک کشنده داشت زیبا بود و تو بطن داستان خودش هم بود: «تنها یک روز برای دیوانه شدن کافی است».

من هم (شاید خیلیهای دیگر هم)‌ فکر میکردیم که موضوع و مظنون اصلی آرک سه جوکر هم همین باشه. اینبار به جای جیمز گوردن،‌ که در داستان جوک کشنده لحظات سخت و عذاب آوری رو تحمل کرد،‌ این بار قصد دارند که بتمن/بروس وین رو وارد این معرکه بکنند،‌ آن هم سه جوکر!!! با دیدن اون پانل درشت آخرین صفحه شماره ۲، که علت قتل پدر و مادر بروس ازشون میپرسید به خودم گفتم که دیگه حتما همین نقشه رو دارن. حتی تو این شماره هم جیسون آرامش بتمن رو به هم میزد. اما در نهایت چیزی که نصیبمون شد این بود که جوکرها با خودشون هم مچ نبودن.

انتظارا از این داستان زیاد بود،‌ درسته در حد این انتظارها نبود ولی بازم کمیک خوب و سرگرم کننده‌ای بود.

با تشکر بابت ادیت و ترجمه عالی.
نقل قول کردن
superiorvenom
#44 superiorvenom 1399-08-17 08:40
بیشتر نکات و بقیه دوستان گفتن ولی خب یه چندتا چیز هم تو ذهن من مونده
اینجور که به نظر میاد توی داستان جوک کشنده دو تا از جوکر ها بودن یکی اون دلقک (که دیدیم از کارت فلزی برنده و گل اسیدی استفاده میکنه) که نبرد نهایی با اون بود و یکی کمدین که اون بلا رو سر باربارا اورد و دیدیم که سرگذشتش روایت شد
و یه چیز دیگه اگه بتمن یک هفته بعد از اولین مواجه شدن با جوکر اسمش رو میدونسته چرا اصلا توی آرک جنگ دارکساید از صندلی موربیوس پرسید؟ و اگه وقتی گفت اسم جوکر میدونم کدوم منطورش بود؟ جوکر عصر طلایی؟ یا اون کمدین؟
نقل قول کردن
HELL SPIDER313
#45 HELL SPIDER313 1399-08-17 12:08
خطر اسپویل
















وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای
ینی بتمن تمام این سال ها حویت کمدین رو میدونسته
پس چرا همیشه از رد هود(جوکر) به عنوان بزرگترین معمایی که بتمن نتونست حل کنه یاد میشد
نقل قول کردن
Sin-Eater
#46 Sin-Eater 1399-08-17 16:45
اصلا خوشم نیومد. دی سی و نویسنده ما رو سر کار گذاشتن. اون چیزی نبود که انتظارش رو داشتم. به نظرم وقتون رو با این کمیک الکی هدر ندین
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#47 Hail Comic Book 1399-08-17 20:27
با سلام به تمام کاربران سایت spidey
بنده عضو جدید سایت هستم البته سایت رو خیلی وقته دنبال میکرد ولی تازه اقدام به عضویت کردم.
اینم از نقد من بر شماره 3 کمیک 3 جوکر :
قبل از اینکه به بررسی داستان بپردازم اول باید یک نکته بگم.
کاراکتر جوکر از زمان خلق شدنش تا الان چندین و چند بار دچار تغییراتی شده.یک بار به صورت یک دیوانه ادم کش بی هدف با مسخره بازی های بچگانه و یکبار هم با هدف و معرکه. پس طبیعیه که دیسی بخواد اون حالت بچگانه رو حذف کنه و به بهترین حالت جوکر که تا الان نشون داده شده(جوکری که تو جوک کشنده بود رو میگم) رو فقط نگه داره.
من اول که شنیدم چنین کمیکی قراره ساخته شه گفتم ایول ولی بعد از خودم پرسیدم: چرا اصلا دیسی میخواد چنین کمیکی بنویسه؟
من حدس میزنم هدف دیسی این بوده در نهایت از جوکر یک کاراکتر پیچیده بسازه و دشمنی بین جوکر و بتمن به عنوان نماد هرج و مرج و نظم رو یک مقدار شخصی تر کنه!(که در ادامه بهتون میگم چجوری)
حالا میرسیم به بررسی داستان :
راستش داستان کمیک خوبه ولی یک مشکلی داره که در ادامه بهش میپردازم.ریتم داستان به خوبی پیش میره و قابل پیشبینی هم نیست.زمینه چینی هایی که در قسمت 1 و 2 انجام شده بود تا به نقطه نهایی(ماندن بهترین جوکر) برسونه کار خودشو کرده.
رابطه ردهود و بتگرل و بتمن هم جالبه ولی به نظرم بتمن یک مقدار بی تفاوت عه.کلا تو شماره 1 و 2 بتمن تا حدودی به حاشیه میره .البته اسم کمیک 3 جوکر هست و معلومه که تمرکز اصلی رو اون 3 تاس ولی وقتی تمرکز رو این 3 تا هم نیست بیشتر رو بتگرل و رد هود هست.(البته تو شماره 3 بتمن حضور پر رنگ تری داره)
راستش من اون یک تیکه ای که نامه رد هود بود رو خیلی لذت بردم تا اینکه یهو بی دلیل و هدف دیدیم افتاد زمین و نظافتچی برد نامه رو! خب میزاشتید باربارا بخونه ما ری اکشنش رو ببینیم .واقعا هر چقدر فکر کردم دلیل منطقی برای این حرکت پیدا نکردم.
یک ایراد دیگه هم تو داستان هست که البته ایراد جدی نیست.به نظرم اگر تو پانل هایی که بتمن هستش افکار بتمن تو مربع ها بیان بالا سرش(تو خیلی از کمیکا از این چیزا هست.)خیلی جالب تر میشد.مخصوصا صحنه ای که بروس ویس با قاتل پدر و مادرش رو برو میشه.
و اما نکته اصلی داستان که به نظرم رابطه بتمن به جوکر کمدین هست.خیلی ها از اینکه بتمن اسم واقعی جوکر رو میدونه شکایت کردن ولی من حدس میزنم دلیل اصلی که دیسی میخواسته این کار رو بکنه اینه که دشمنی بین بتمن و جوکر رو شخصی تر کنه.(جوکر هم اسم بتمن رو میدونه)
قبل از اینکه نکته نهایی رو بگم اول 2 تا سوال مطرح میکنم.
1-ایا این 3 کمیک تونسته هواداران رو راضی کنه یا نه؟
به نظرم جواب این سوال تا حدودی بله و تا حدودی خیر است.دیسی واسه این کمیک یک عالمه تبلیغ اینجام داده بود وهوادارا چیزی در حد جوک کشنده انتظار داشتند.منتها چیزی که هوادارا از محتوا این کمیک میخواستند این بود که درگیری بین بتمن و 3 جوکر رو ببیند.ولی چیزی که دیسی میخواست این بود که به یک جوکر با شخصیت پردازی بهتر دست پیدا کنه.ولی داستان خوبی از اب در اومده ولی شاهکار نیست راستش(مخصوصا 1 و 2) ولی داستان تو قسمت 3 به اوج میرسه و به نظرم تا حدودی تونسته انتظارات رو بر اورده کنه.(البته این نظر منه)
و سوال 2:ایا این کمیک تونسته یک جوکر بهتر تحویل بده؟
خب به نظرم جواب این سوال هم بله است.ما الان فقط یک جوکر داریم که دارای پیشینه و از هویت اصلی بتمن هم با خبره!و اورجینی هم که الن مور در کمیک جوک کشنده مطرح کرد رو داره یعنی پشت اون دیوانگی دلیلی وجود داره.پس به نظرم بله این بهترین نسخه از جوکر هست و در اینده داستان های بهتری با حضور این شخصیت خواهیم داشت.
و اما راجب اون پیچش اخر داستان که زن و بچه جوکر زنده هستند باید بگم که به نظرم این حرکت فقط به خاطر این بود که بگن بتمن هویت جوکر رو میدونه و اینطوری رابطه بتمن و جوکر متقابل بشه. هم بتمن اسم جوکر رو بدونه هم جوکر اسم بتمن رو .
حالا یک سوال مطرح میشه:
آیا اگر جوکر فکر نمیکرد زن و بچه اش مردن ولی میدونست که ترکش کردن باز هم خودشو داخل اون مواد شیمییایی مینداخت؟
خب طبق گفته زنه جوکر اگر به جوکر میگفت که میخواد ترکش کنه قاعدتا اون درهم میشکست و نمیزاشت زن و بچش ترکش کنن چون عملا ادم ضعیف و عصبی بود.
ولی یک سوال اینجا پیش میاد واسه من:آیا عشق جوکر به زن و بچش این اجازه رو میده که زن و بچش رو بزور در بدبختی نگه داره و نزاره درست زندگیشونو بکنن؟
چونکه جوکر همونقدر هم که ادم ضعیفی بود همونقدر هم به زن و بچش علاقه داشت.
در کل این پیچش اخر به نظرم فقط به خاطر این بود که هم جوکر اسم واقعی بتمن رو بدونه هم جوکر اسم واقعی بتمن رو و اینطوری درگیری بهتری به وجود بیاد حالا باید ببینیم در اینده با این جوکر ایا داستان های بهتری روایت خواد شد یا نه!

و اما نمره من به این کمیک :
داستان 8/10
طراحی 10/10
نقل قول کردن
TiniT
#48 TiniT 1399-08-18 18:48
فضا سازی خوبی داشت من واقعا دوستش داشتم
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#49 Abootaleb2PAC 1399-08-19 00:20
سلام به همه وقتتون بخیر. من این کمیک(هر سه قسمت) رو خوندم. اول از همه باید از SPIDEY و عوامل عزیز و زحمتکشش تشکر کنم بابت ترجمه و ادیت این کمیک.
(به نظر من همیشه یه کمیک خوب که طراحی و داستان عالی و خفنی داره و باید ی ادیت و ترجمش عالی و خفن باشه تا به دل بشینه. SPIDEY واقعا داره برا ترجمه ها سنگ تموم میزاره واقعا ازتون متشکرم ).

و درباره خود کمیک هم بگم با اینکه خیلی ها این کمیک رو نقد کردن ونظر منفی دادن و داستان و روندش رو دوست نداشتن (اینو لای پرانتز بگم که احترام میذارم به نظرشون و منظورم از ادامه حرفم این نیست که اشتباهه نظرشون) ولی خوب من از داستان لذت بردم و معلومه که وقت و زحمت زیادی دیسی بابتش گذاشته بود.
نقل قول کردن
ilya
#50 ilya 1400-02-06 10:36
سلام به بروبچ گل سایت
راستش من این کمیک رو چند وقت پیش خوندم الان داشتم تو سایت دنبال کمیک می گشتم دانلود کنم چشم بهش خورد گفتم بیام نظر بدم :lol:

داستان : خب من کلا با ماهیت داستان مشکل دارم اینکه اینهمه سال سه جوکر وجود داشته که باهم هماهنگ بودن ( راستش برای جوکر نه اریجین لازم بود نه اینجور کارا ) اونوقت تو یه شب دو تاشون کشته میشن ! بنظرم این کمیک به جای اینکه در قالب مینی سریز منتشر بشه باید در قالب یه آرک داستانی میبود تا پیچش داستانی بهتری میداشت نبرد هیجان انگیزی هم نداشت که بخوایم بگیم ضعف داستان رو پوشش داده بود به شخصیت ها هم خیلی پرداخته نشد که بخوایم بگیم مثل کمیک شاهکار داستان زندگی مرد عنکبوتی باشه
یه نکته دیگه اینکه بعضی از فن های متعصب بتمن میگن چون کمیک های بتمن فضای دارک داره ترجیحش میدیم و اینا ، اولا اینکه تم و فضای دارک امتیاز محسوب نمیشه شاید طبق سلیقه یک فرد باشه ولی امتیاز نمیشه محسوبش کرد دوما اینکه این کمیک رو بیاین با سری جدید کمیک های ونوم مقایسه کنین زمین تا آسمون تفاوت داره
ولی خب از حق نگذریم گفتگو بین جوکر و جیسون و جوکر و بتمن واقعا جذاب بود مخصوصا اون قسمت که میگه 《از ساختنش پشیمونم .... یا اون شاید اون از ساختن من پشیمونه 》

طراحی : خیلی طراحی خوبی داشت بعضی از پنل ها هم خیلی جذاب و خلاقانه بودن مخصوصا اون پنلی که داشت برای بار دوم جیسون رو شکنجه میداد

ترجمه :ترجمه خیلی تمیز زیبا و روان ، دستتون درد نکنه واقعا ♡
ادیت : عالی بود فقط اینکه تو بقیه کمیک ها کادر هر کاراکتر رنگ و شکل خاص خودش رو داره تو این کمیک اینجوری نبود و خب یه مقدار برای خواننده سخت میشد

داستان : 6
طراحی :10
ترجمه :10
ادیت :8
نقل قول کردن
کاکلی
#51 کاکلی 1400-04-17 19:33
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

یادداشتی بر این کمیک کذایی سه جوکر:

خب بسیاری از دوستان به درستی فرمودند که کمیک ضعیف است ، اما من پا را فراتر میگذارم
این فاجعه است
این از جوک کشنده آلن مور بسیار ضعیف تر است که البته کمیک آلن مور هم ضعیف بود

اول از همه شروع کنم از عنوان و اصل مسئله

عرض کنم خب که چی؟
اصل قضیه که سه جوکر داریم، هیچ توضیح منطقی ندارد و صرفا اهداف اقتصادی داره
بعدش به من مخاطب گفته میشه جناب جف جانز می خواد این قضیه رو رفع ابهام کنه

از اول تا آخر کار تنها اتفاقی که نمی افته همین رفع ابهامه.
بعد سه تا جوکر داریم که عنوان میشه هر کدام یک خاصیت برجسته دارند
۱.جنایتکار
۲.کمدین
۳.دلقک
باید عرض کنم که این سه تا اول باید تبدیل به جوکر بشوند که نمی شوند
بعدش هم که قراره از تیپ به شخصیت تبدیل بشن ، اتفاق خاصی نمی افته
یعنی ما واقعا نمی فهمیم که چرا به سومیه میگن دلقک.
اصلا ویژگی خاصی در اونها برجسته نمیشه که ما بپذیریم طرف جنایتکاره یا مثلاً کمدینه
اون دلقکه که اصلا نمیدونم واسه چی حضور داشت
اصلا این تقسیم بندی مسخره برای چیه؟


از این که بگذریم، یک نقطه مثبت کوچولو در ساخت جوکر وجود داره و اون انگیزه و هدف جوکر جنایتکار، برای دشمنی با بتمنه و اینکه همه ی این جنجال ها رو به پا کرده تا تبدیل به تمام دغدغه بتمن بشه و این بد در نیومده
اما چند صفحه ی آخر جلد سه ،اوج فاجعه است
جایی که کمدین با بتمن صحبت می کنه
دائم داره حرفهای گنده میزنه ولی آخرش هم نمی‌فهمیم که انگیزه اش چیه
دائم به بتمن میگه من فلانت کردم بیسارت کردم ولی آخرش هم مخاطب هیچ دردسری رو احساس نمیکنه
اصلا از اساسی ترین مشکلات اثر همینه
دائم می خواد بگه که بحران خیلی عظیمی وجود داره ولی اصلا درک نمیشه
یعنی هیچ جای داستان حتی به ذهن مخاطب هم خطور نمیکنه که بتمن در دردسر افتاده

رابطه جوکر ها با بتمن فاجعه است
هیچ جا اون بازی موش گربه ی بتمن و جوکری در نمیاد
دیالوگ های جوکر و بتمن افتضاحه
معمولا دیالوگ های جوکر طوریه که مخاطب می فهمه که انگیزه ی جوکر ، به چالش کشاندن و آزار بتمن و همینطور بازی کردنه، یعنی انگار همه ی این جنجال ها برای اینه که جوکر سرگرم بشه، انگار همه ی اینا یه بازیه
ولی در اینجا فقدان این دیالوگ ها کاملا احساس میشه


من وقتی دیالوگ های جوکر های خوب دنیای کمیک رو می‌شنیدم یاد دلقک شاه لیر می افتادم
دانای احمق نما
اما وقتی به دیالوگ های جوکر و جیسون نگاه می کنی اصلا این رو احساس نمی کنی

اوه...
راستی یادم رفت راجع به قانون آدم نکشتن بتمن حرف بزنم .
این داستان توانایی خاصی در مسخره کردن این قانون داره
یعنی وقتی جوکر توسط جیسون کشته میشه، انگار یک بحران رفع شده
یعنی مخاطب احساس می کنه که اصلا درستش همینه که باید آدم کشت

در صورتیکه بعد از مرگ جوکر باید فضا ملتهب میشد و طوری زمینه سازی می کرد که انگار یک فاجعه رخ داده
بعدش میبینیم اصلا برای بتمن هم مهم نیست که قانونش نقض شده
فقط دیالوگ های مسخره ی باربارا ،در تایید قانون بتمن گفته میشه که اصلا درک نمیشه


حال بریم سراغ بتمن
اینجا بتمن خیلی محوریت نداره ولی تعاملاتی با جیسون داره که مهمه
یک عذاب وجدانی نسبت به اون داره که البته داستان خیلی گذرا ازش میگذره و تبدیل به یک دغدغه ی جدی نمیشه.

باربارا هم در اینجا نقش یک میانجیگر رو ایفا می کنه ،
کسی که بار عاطفی داستان رو برعهده داره و باید سعی کنه تا گروه از هم نپاشه(البته چالش های داستان اساسا فاجعه آفرین نیستند که نقش باربارا به درستی ایفا بشه)

و تا اندازه ای هم موفق میشه (البته باز هم آنطور که باید، تبدیل به عضو دلسوز و مهربان گروه نمیشه و طراحی های احمقانه صرفا در حال پرداخت به جذابیت های جنسی باربارا هستند)اما هیچ توجیهی برای رابطه ی رمانتیک با جیسون وجود نداره
یعنی در نهایت ، چیزی که میشه پذیرفت، رابطه ی خواهر برادریه ، نه رابطه ی رمانتیک
و بعدش هم نمی‌فهمیم چرا جیسون عاشق باربارا شده

وقتی دغدغه ایجاد یک رویداد، صرفا اهداف سودجویانه و اقتصادی باشه، نباید انتظار یک اثر خوب رو داشته باشیم


از مترجم و ادیتور ها هم تشکر می کنم و عرض می کنم که ترجمه روان، و ادیت زیبا و چشم نواز بود .

در نهایت این کمیک رو بی ارزش می دانم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37