10 لقب نمادین ابرشروران دنیای کمیک بوک

10-لقب-نمادین-ابرشروران-دنیای-کمیک-بوک

پس از رتبه بندی القاب ابرقهرمانان کمیک بوکی (در اینجا) حالا نوبت به سوپرویلن ها رسیده است!

مقالات زیر هم فراموش نشود:

10 لقب نمادین قهرمانان دنیای کمیک بوک

15 شعار/تکیه کلام برتر در دنیای کمیک بوک!

10 زوج خبیث برتر دنیای مارول

تهدید آمیز ترین زوج های خبیث دنیای کمیک

 

 10- محافظ مرگبار (Lethal Protector)

محافظ مرگبار ونوم

اگه یادتون باشه در صحنه پس از تیتراژ فیلم "راهی به خانه نیست" که مربوط به ادی براک (ونوم) میشه و دارن درباره هالک حرف میزن، سیمبیوت ونوم که مدام داره تو گوش ادی حرف میزنه، بهش میگه: "اون وقت تو فکر میکردی «محافظ مرگبار» (Lethal Protector) اسم گندیه"! هواداران به خوبی میدونند "محافظ مرگبار" لقب ونوم در دنیای کمیک است که در فیلم "ونوم 2" هم چندین بار به صورت ایستراگ بهش اشاره شد (در این مقاله). در واقع وقتی قرار شد ونوم از حالت یک ابرشرور به یک ضدقهرمان دربیاد، این لقب رو به خودش داد زیرا خودش رو نوعی قربانی میدونست و هدفش رو محافظت از بی گناهان تعریف کرده بود! یک سری کمیک هم تحت عنوان "ونوم: محافظ مرگبار" منتشر شده که در اینجا براتون ترجمه ش کردیم.

 

9- سرِ دیو (Demon's Head)

سرِ دیو (Demon's Head)

سال 2005 و با اکران فیلم "بتمن آغاز می کند" لیام نیسن در نقش «رأس‌الغول» بزرگ ترین تروریست دنیای کمیک های دی سی ظاهر شد. رأس‌الغول کاراکتری با نژاد عربی و رئیس فرقه قاتلین یا "لیگ سایه ها" است گروهی که رابطه برادریشان به سان فرقه های دراویش می باشد و اصولا از روی فرقه های تصوف خاور میانه طراحی شده است. اگرچه در "شوالیه تاریکی" خبری از لیگ سایه ها و راس الغول نبود، اما در "شوالیه تاریکی بر می خیزد" دختر رئیس این فرقه، تانیا الغول برای گرفتن انتقام پدرش به گاتهام آمد و ... در هرحال، رأس‌الغول اولین بار در کمیک های بتمن خلق شد و از دشمنان برتر این شخصیت به شمار می آید (این مقاله را بخوانید). نام این شخصیت به عربی به معنی سر دیو است: راس (سر) و غول (دیو) و به همین دلیل به او در زبان انگلیسی لقب «دیمِنز هِد» را داده اند که در واقع همان ترجمه اسم او به انگلیسی است: سر دیو!

 

8- گابی (Gobby)

گابی (Gobby)

شوخ طبعی از ویژگی های بی نظیر مردعنكبوتی است. البته شاید گاهی به خاطر جدیت داستان یا وخامت اوضاع كمتر شوخی كند اما در كل شوخی كردن و سر به سر گذاشتن دشمنان نوعی استراتژی برای اوست چون با این كار حریف را عصبانی كرده و باعث میشود دچار خطا شوند. كارشناسان شوخ طبعی مرد عنكبوتی را با «باگزبانی» (شخصیت معروف كارتونی) مقایسه میكنند. چون به اعتقاد آنها باگزبانی هم با اتكا به همین حربه توانسته از پس رقبای بسیار بزرگ و نیرومند تر از خودش بربیاید. در هر حال، یکی از انواع شوخی طبعی های او اینه که دشمنان خودش را با لقب های بامزه صدا میزنه یا اسمشون رو به طور مخفف به کار میبره. مثلا در برخورد با گرین گابلین بهش میگه "گابی"! (به هاب گابلین هم میگه "هابی". به «جاگرنات» هم میگه "جاگی"!).

 

7- خدا امپراتور دووم (God Empreror Doom)

خدا امپراتور دووم (God Empreror Doom)

در جریان رویداد خارق العاده ی "جنگ های مخفی" (اینجا ترجمه شده است)، «دکتر دووم» به همراه «دکتر استرنج» و «مرد مولوکولی» دنیای اصلی برای مقابله با موجوداتی بسیار نیرومند به نام «بیاندرز» و نجات جهان های موازی، مردان مولوکولی از سرتاسر عالم را جمع و در قالب یک بمب قرار دادند و با انفجار آن بیاندرز را کشتند و مرد مولوکولی دنیای اصلی قدرت های آن را جذب و به دکتر دووم منتقل کرد. او که به قدرت های خداگونه ای دست یافته بود دنیایی به نام "بتل ورلد" ساخت که از تکه های دنیاهای دیگر مارول ساخته شده بود و خودش را "خدا امپراتور دووم" نامید و بر آن حکمرانی کرد و این لقب به خوبی در میان خوانندگان دنیای کمیک جا افتاد ...

 

6- ارباب مغناطیس (Master of Magnetism)

ارباب مغناطیس (Master of Magnetism)

«مگنتو» از همان شماره اول کمیک Uncanny X-men که به دست «استن لی» و «جک کربی» خلق شد همواره به عنوان دشمن اصلی گروه ایکس من به حساب آمده است. با این حال با فاش شدن اسراری از گذشته او، شخصیت پردازی اش نیز دچار تکامل شده. در حقیقت به خاطر تجربیات تلخ دوران کودکی اش است که هرگز دوست ندارد همنوعانش یعنی جهش یافته ها، زیر سلطه انسان ها قرار بگیرند. قدرت های فرابشری او مربوط به به‌کارگیری قابلیت های مغناطیسی مثل ایجاد میدان های مقاوم مغناطیسی، پرواز از طریق میدان مغناطیسی، کنترل فلزات و ساخت سلاح های مختلف به وسیله فلزات از طریق مغناطیس میشود و به همین دلیل به او لقب استاد یا "ارباب مغناطیس" داده شده و در بسیاری از اقتباس های صورت گرفته از روی مردان ایکس او را با این لقب صدا زده اند.

 

5- "داک آک" (Doc Ock)

داک آک

اگر یادتون باشه در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیستمرد شنی هنگام صحبت درباره نحوه مرگ دکتر اختاپوس از عبارت "داک آک" (Doc Ock) برای او استفاده میکند که سالهاست در دنیای کمیک به عنوان لقب این شخصیت به کار میرود و البته در فیلم "مرد عنکبوتی 2" هم دیدیم که جیمسون هنگام انتخاب لقب برای اکتاویوس با دستیارش (هافمن) او را با لقب "داک آک" صدا زد! این لقب بسیار معروفه و میشه اون رو "دُکی اُخی" هم ترجمه کرد!

 

4- خدای شیطنت (God of Mischief)

خدای شیطنت (God of Mischief)

«لوكی» برادر ناتنی «ثور» (Thor) است و از همان اول در كمیك های ثور حضور داشته و به شیطنت مشغول بوده! او نقطه عكس برادر ناتنی اش ثور است و اگر ثور را مظهر شرافت، دلیری و زور بازو باشد آنوقت لوكی را هم باید مظهر دروغ، خباثت و دسیسه چینی دانست. لوكی در ضمن كسی است که نقشه اش نتیجه عكس داد و گروه اونجرز تشكیل شد. گفته میشه كه لوكی پسر پادشاه غول های یخی (Frost Giants) به نام «لوفی» (Laufey) بود. تا اینكه اودین (فرمانروای آزگارد و پدر ثور) لوفی را در نبرد شكست میده و در قصر او پسری پیدا میكنه كه تصمیم میگیره با خودش ببره و بزرگش كنه و ... در اساطیر به لوکی لقب "خدای شیطنت" داده شده زیرا نوعی trickster (به معنی "شیاد" یا "حقه باز") است و به همین دلیل هرگز نه کاملا خوب است و نه کاملا خبیث زیرا هدف اصلی اش همیشه خلق هرج و مرج بود! این لقب در دنیای کمیک های مارول نیز به لوکی اختصاص داده شده و در فیلم ها و انیمیشن ها و بازی هایی که او در آنها حضور داشته نیز برایش بکار برده شده است.

 

3- شاهزاده دلقک جرم و جنایت (Clown Prince of Crime)

شاهزاده دلقک جرم و جنایت (Clown Prince of Crime)

جوکر انسانی روان پریش است و شاید سیاه ترین کاراکتر عالم کمیک بوک باشد. او هیچ هدف خاصی در زندگی ندارد. کتک می خورد ولی همچنان می خندد. او انگیزه ای هم ندارد، نه پول نه ثروت نه احترام و نه قدرت و جاه و مقام. او فقط وقتی لذت می برد که جهان بسوزد و برای این کار هر کاری می کند. به نظر شما آیا به نفع بشریت نبود اگر بتمن خیلی وقت پیش چنین موجودی را می کشت؟ ظاهر او مثل دلقک ها است و دلقک ها باید باعث خنده و شادی شوند ولی او موجب وحشت و جنایت میشود و این کار را با رسم و رسومی خاص انجام میدهد که آدم را به یاد آداب سلطنتی میندازد و از این رو لقب "شاهزاده دلقک جرم و جنایت" کاملا برازنده اوست و خیلی هم مشهور شده است.

 

2- گالاکتوسِ بلعنده (Galactus the Devourer)

گالاکتوسِ بلعنده (Galactus the Devourer)

گالاكتوس اولین بار در كمیك های "چهار شگفت انگیز" دیده شد .او فقط یك هدف داشت: میخواست كره زمین را بخورد! ظاهرا كره زمین و قهرمانانش اولین كسانی بودند كه در مقابل گالاكتوس مقاومت كردند. از آن زمان تا به حال اطلاعات ما درباره گالاكتوس و پیشینه او بیشتر شده است . الان دیگر میدانیم كه رید ریچاردز میداند گالاكتوس در واقع بخشی ضروری در عالم كیهاني است. بنابراین گالاكتوس هنوز هم آن بیرون است و به تغذیه از سیاره ها ادامه میدهد ... پس بهش لقب "بلعنده دنیاها" داده اند! در کمیک های مارول هر وقت قهرمان ها بخوان بگن که اوضاع خیلی بده و قراره همه چیز نابود بشه، میگن: "اوضاع اونقدر بده در حد گالاکتوس"!

 

1- تایتان دیوانه (The Mad Titan)

تایتان دیوانه (The Mad Titan)

«ثانوس» توسط مارول خلق شد تا پاسخی به «دارك ساید» در انتشارات دی سی باشد ولی پس از مدتی ثابت كرد كه میتواند از دارك ساید هم در خباث و تهدید آمیز بودن پیشی بگیرد. در واقع ثانوس همواره پای ثابت اكثر داستان های كیهانی/حماسی مارول بوده است و او را میتوان بی رحم ترین و پلید ترین ابرشرور نیرومند کل عالم کمیک لقب داد. همانطور که در این مقاله گفته شد، ثانوس در سیاره "تایتان" به دنیا آمده و از نژاد ‌"ابدی ها" (Eternals) است (ابدی هایی که در این سیاره زندگی میکردند را تایتان می نامیدند) و همچنین گفته میشه که او پس از روبرو شدن با عشق ابدی خودش یعنی «بانوی مرگ» دیوانه شد و از این رو بهش لقب "تایتان دیوانه" داده شده که خیلی هم پرابهت و بامعنی هستش. در دنیای سینمایی مارول هم خود ثانوس توضیح داد که به خاطر ایده هایش در نابودی نیمی از جمعیت سیاره خود به او لقب دیوانه داده بودند.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مقالات مرتبط:

10 لقب نمادین قهرمانان دنیای کمیک بوک

15 شعار/تکیه کلام برتر در دنیای کمیک بوک!

10 زوج خبیث برتر دنیای مارول

تهدید آمیز ترین زوج های خبیث دنیای کمیک

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول

10 واژه و اصطلاحی که دنیای کمیک باعث شد در میان مردم رواج پیدا کنند

مشهورترین دسته های دو نفره (DUO) کمیک بوکی

مشهورترین دسته های سه نفره (TRIO) کمیک بوکی

15 نقل قول برتر از "استن لی"

15 مشکل سری فیلم های "شوالیه تاریکی"

چطور استن لی دنیای ابرقهرمانان را "انسانی" تر کرد

15 نقل قول برتر از "مرد عنکبوتی" در دنیای کمیک بوک

15 دیالوگ برتر فیلم های مارول

چطور استن لی دنیای مدرن ابرقهرمانی را پایه گذاری کرد

20 دلیل برای دوست داشتن پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی

10 تا از بهترین متلک هایی که ددپول در کمیک ها به مارول و دی سی انداخته است!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Doc Ata
#1 Doc Ata 1401-07-10 14:02
مقاله جالبی بود 8)
ولی لابد مردعنکبوتی به لیزارد میگه لیز لیزی به افتاب پرست هم میگه افتابی :lol:
من که تانوسو میبینم ناخوداگاه یاد چغندر میفتم نمیدونم چرا (توهین نباشه به دوستان وگرنه تانوس خودش یه سایت میخواد واس خودش ):-*
جالبه یکی توی نظرات گفته بود که 10 لقب نمادین برای ابرشرور هم بنویسید که خیلی خوبه اینجا همه ی نظرات ارزش داره :)
نقل قول کردن
BlueRED
#2 BlueRED 1401-12-19 17:24
خسته نباشید بابت مقاله ولی خب عجیبه که چجور جوکر اول نشد
نقل قول کردن
the Batman
#3 the Batman 1401-12-19 17:57
به نقل از BlueRED:
خسته نباشید بابت مقاله ولی خب عجیبه که چجور جوکر اول نشد

عجیب میبود اگه جوکر اول میشد چون تایتان دیوانه و لقب گالاکتوس خیلی خیلی معروف ترن
نقل قول کردن
the phantom
#4 the phantom 1401-12-19 17:58
به نقل از BlueRED:
خسته نباشید بابت مقاله ولی خب عجیبه که چجور جوکر اول نشد

کلا همه چیز جوکر بیش از حد گنده شده در حالی که یه شخصیت صد در صد معمولی و حوصله سر بره
نقل قول کردن
venom
#5 venom 1401-12-19 18:00
به نقل از the phantom:
به نقل از BlueRED:
خسته نباشید بابت مقاله ولی خب عجیبه که چجور جوکر اول نشد

کلا همه چیز جوکر بیش از حد گنده شده در حالی که یه شخصیت صد در صد معمولی و حوصله سر بره

و البته بشدت تک بعدی!
نقل قول کردن
BlueRED
#6 BlueRED 1401-12-19 19:10
به نقل از the phantom:
به نقل از BlueRED:
خسته نباشید بابت مقاله ولی خب عجیبه که چجور جوکر اول نشد

کلا همه چیز جوکر بیش از حد گنده شده در حالی که یه شخصیت صد در صد معمولی و حوصله سر بره

طبیعتا دیدگاها فرق میکنه ولی خب من نمیدونم حد مطلاعه جناب عالی از این شخصیت چقدر بوده که میگید تکراری و و بیش از حد گنده شده خب میشه گفت بخاطر خلاقیتی که در اون سال ها به خرج دادن براش که یک دلقک بی قدرت دیوانه که در عین حال ویرانگر شهر هاس رو ساختن میتونه برای ادم ها جالب باشه و همچنین این که بعضی از روایت هاش از دل جامعه بی رحم میاد طبیعتا خیلی ها میتونن درکش کنن
نقل قول کردن
Spidey rulles
#7 Spidey rulles 1401-12-19 22:28
به نقل از BlueRED:
به نقل از the phantom:
به نقل از BlueRED:
خسته نباشید بابت مقاله ولی خب عجیبه که چجور جوکر اول نشد

کلا همه چیز جوکر بیش از حد گنده شده در حالی که یه شخصیت صد در صد معمولی و حوصله سر بره

طبیعتا دیدگاها فرق میکنه ولی خب من نمیدونم حد مطلاعه جناب عالی از این شخصیت چقدر بوده که میگید تکراری و و بیش از حد گنده شده خب میشه گفت بخاطر خلاقیتی که در اون سال ها به خرج دادن براش که یک دلقک بی قدرت دیوانه که در عین حال ویرانگر شهر هاس رو ساختن میتونه برای ادم ها جالب باشه و همچنین این که بعضی از روایت هاش از دل جامعه بی رحم میاد طبیعتا خیلی ها میتونن درکش کنن

راست گفتن ایشون. من همه داستان های تاپ جوکرو خوندم همشون عین همن
این جامعه بی رحم هم ما رو خفه کرد. بسه دیگه بخدا
نقل قول کردن
BlueRED
#8 BlueRED 1401-12-19 23:21
به نقل از Parto:
به نقل از BlueRED:
به نقل از the phantom:
به نقل از BlueRED:
خسته نباشید بابت مقاله ولی خب عجیبه که چجور جوکر اول نشد

کلا همه چیز جوکر بیش از حد گنده شده در حالی که یه شخصیت صد در صد معمولی و حوصله سر بره

طبیعتا دیدگاها فرق میکنه ولی خب من نمیدونم حد مطلاعه جناب عالی از این شخصیت چقدر بوده که میگید تکراری و و بیش از حد گنده شده خب میشه گفت بخاطر خلاقیتی که در اون سال ها به خرج دادن براش که یک دلقک بی قدرت دیوانه که در عین حال ویرانگر شهر هاس رو ساختن میتونه برای ادم ها جالب باشه و همچنین این که بعضی از روایت هاش از دل جامعه بی رحم میاد طبیعتا خیلی ها میتونن درکش کنن

راست گفتن ایشون. من همه داستان های تاپ جوکرو خوندم همشون عین همن
این جامعه بی رحم هم ما رو خفه کرد. بسه دیگه بخدا

خب بازم میگم نظرات مختلفه و نظرتون محترمه ولی فکر نمیکنید که بازم اینجور کارکتر هایی که از دل جامعه میان از خیلی ویلن هایی که بسیار بی منطق و مغرور هستن و فقط الکی میخوان دنیا رو نابود کنن قابل درک ترن؟
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1401-12-20 00:42
به نقل از BlueRED:
به نقل از Parto:
به نقل از BlueRED:
به نقل از the phantom:
به نقل از BlueRED:
خسته نباشید بابت مقاله ولی خب عجیبه که چجور جوکر اول نشد

کلا همه چیز جوکر بیش از حد گنده شده در حالی که یه شخصیت صد در صد معمولی و حوصله سر بره

طبیعتا دیدگاها فرق میکنه ولی خب من نمیدونم حد مطلاعه جناب عالی از این شخصیت چقدر بوده که میگید تکراری و و بیش از حد گنده شده خب میشه گفت بخاطر خلاقیتی که در اون سال ها به خرج دادن براش که یک دلقک بی قدرت دیوانه که در عین حال ویرانگر شهر هاس رو ساختن میتونه برای ادم ها جالب باشه و همچنین این که بعضی از روایت هاش از دل جامعه بی رحم میاد طبیعتا خیلی ها میتونن درکش کنن

راست گفتن ایشون. من همه داستان های تاپ جوکرو خوندم همشون عین همن
این جامعه بی رحم هم ما رو خفه کرد. بسه دیگه بخدا

خب بازم میگم نظرات مختلفه و نظرتون محترمه ولی فکر نمیکنید که بازم اینجور کارکتر هایی که از دل جامعه میان از خیلی ویلن هایی که بسیار بی منطق و مغرور هستن و فقط الکی میخوان دنیا رو نابود کنن قابل درک ترن؟

من یه چیزی بگم ..
تقریبا ۹۸ درصد ویلن های کمیک بوکی از نظر من به دلیل جامعه این شکلی شدن حتی اگر انگیزه شون قتح دنیا باشه (البته خود جوکر هم اکثر داستان هاش همین شکلی بودن ولی فک کنم ملت فقط داستان فیلم جوکر رو در نطر میگیرن چون اصلا با دنیای کمیک آشنا نیستن!)
مثلا همین دکتر اختاپوس. ایشون به دلیل شرایط اجتماعی - خانوادگی در دوران کودکی ویلن شده
و البته خیلی های دیگه که اگه به خاستگاه اونا دقت کنیم یک سرنخی از یک بی عدالتی اجتماعی مشاهده میکنیم
ولی گفتم که ...
دنیای سینما فقط انگار دوست داره این‌جنبه از شخصیت جوکر رو بزرگنمایی و برجسته کنه
و اتفاقا بنظرم بخش هایی که مثلا تو فیلم جوکر میخواستن او را از "برآمده از دل جامعه " نشان بدن به شدت تصنعی و سطحی بودن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید