10 تغییر در اُریجین (Origin) شخصیت های کمیک بوکی که با واکنش منفی هواداران روبرو شد!

10 تغییر در اُریجین (Origin) اوریجین منشاء شخصیت های کمیک بوکی که با واکنش منفی هواداران روبرو شد

این تغییراتی که نویسندگان دی سی و مارول خواستند در شخصیت های خود به وجود بیاورند باعث عصبانیت هواداران شد!

مقدمه: معمولا در دنیای کمیک رسمه که گاهی اوقات و پس از گذشت چند سال و برای اینکه سرگذشت یا همان اُریجین (Origin) کاراکترها را بهتر کنند تغییراتی را در آنها به وجود می آورند که به روز تر یا جذاب تر یا منطقی تر شوند ولی گاهی این تغییرات اصلا به مذاق هواداران خوش نمیاد چون به نظرشون اریجین شخصیت مورد علاقشون نیازی به تغییر نداشته. در این مقاله میخواهیم به 10 نمونه شاخص از این موارد اشاره کنیم.

 

10 – هارلی کوئین (Harley Quinn)

هارلی کوئین (Harley Quinn)

شخصیت هارلی کویین (که تو این مقاله باهاش میتونید به طور کامل آشنا بشید) با بقیه شخصیت های این مقاله فرق داره چون اولش تو دنیای کمیک خلق نشد. یعنی تو انیمیشن تحسین شده "بتمن : مجموعه کارتونی" خلق و بعدش وارد دنیای کمیک شد و الان یکی از مهم ترین و بهترین کاراکترهای شخصیت های مربوط به عناوین بتمن محسوب میشه. سرگذشت او در سال 1994 و در کمیک بوک Mad Love روایت شد (این مقاله را بخوانید) که نشان داد دکتر هارلین کوئینزل وقتی داشت در تیمارستان آرکهام کار میکرد عاشق جوکر شد و بعد بهش کمک کرد تا فرار کنه و تبدیل شد به معشوقه و همکارش. در سری کمیک بوکی New 52 اما شاهد بودیم که این اُریجین دستخوش تغییراتی شد که بسیاری از هواداران ازش خوششون نیومد. بزرگترین بخشش این بود که نشان داده شد جوکر وی را داخل همان مخزن مواد شیمیایی پرت میکنه که باعث شد به جوکر تبدیل بشه و حتی قبل از هارلی کوئین هم این بلا را سر دیگران زنان دیگر نیز آورده! این مساله خیلی ها را عصبانی کرد.

  

9- سوپرمن (Superman)

  سوپرمن (Superman)

سوپرمن تقریبا یک قرنه که خلق شده و طبیعیه که در این مدت این همه نویسنده و طراح بیان یه مقدار در سرگذشت او تغییر ایجاد کنند. اکثر این تغییرات کوچک و ناچیز بوده و باعث ناراحتی هواداران نشده اند. ما در شماره 1 از کمیک Action Comics که سال 1938 منتشر شد دیدیم که سوپرمن از اهالی سیاره کریپتون است که به صورت نوزاد میاد به کره زمین و فورا قدرت هایش ظهور میکنند و وقتی سنش بالاتر رفت قدرت هایش هم تکامل یافتند. نویسندگان بعدی این تکامل طبیعی را نشان دادند که دلیلش هم این بود که سوپرمن در سیاره ای به نام زمین زندگی میکند که به دور خورشیدی زرد رنگ میچرخد. بعدا نشان دادند که میتونه از روی ساختمان های بلند بپره (به لطف جاذبه کم روی زمین) ولی قدرت اصلی او از اشعه های فرا خورشیدی که از خورشید ساطع میشوند میاد. هواداران این موضوع را قبول کردند ولی یک پیچش نهایی بود که اصلا خوششون نیومد. یعنی در اُریجین فعلی سوپرمن گفته شده که سلول های بدنش مثل یک باتری خورشیدی کار میکنند! در طول عمرش در کره زمین این سلول ها انرژی خورشیدی را ذخیره میکنند و بدنش آن را به اشکال مختلف آزاد میکند. این توضیح جدید برای قدرت جدید او به نام Super Flare منطقی به نظر میاد چون انرژی ذخیره شده اش را آزاد میکند ولی هواداران نظرشون این بود که این تغییر غیر ضروری بود برای اریجین مرد پولادین.

  

8 – هاک مَن (Hawkman)

هاوک من

هاک من

دهه 40 میلادی که بهش لقب عصر طلایی ابرقهرمانان داده اند  دوره ای بود که ابرقهرمانان تازه خلق شده بودند و قهرمانان دی سی هم اکثرا در این دهه خلق شدند و چون بسیاری از نویسندگان و طراحان آن موقع بی تجربه بودند اُریجین هایی برای این قهرمانان خلق کردند که الان به نظر قدیمی و غیر منطقی میان و بنابراین تعجبی نداره که بارها تغییر کرده باشن. شخصیت «هاک من» یا مرد شاهینی سال 1940 و در شماره 1 از Flash Comics خلق شد و اسمش هم «کارتر هال»(Carter Hall) بود؛ مردی فرهیخته که مشخص شد تجسم مجدد یک شاهزاده باستانی مصری به نام «خوفو» (Khufu) است. او سپس فهمید که میتونه به لطف فلزی به نام "فلز نهم" (ninth metal) پرواز کنه که البته این فلز بعدا به Nth Metal   تغییر نام داد. او لباسی پرجزئیات ساخت و بال های بزرگی هم بهش اضافه کرد تا پروازش را کنترل کنه و شد هاک من: قهرمانی که روزها باستان شناس و شبها ابرقهرمان بود! او از برخی از سلاح های باستانی که در موزه ای که در آن بود یافت میشد استفاده کرد و یک شاهین به نام Big red هم دستیارش شد و در مجموع از ابرقهرمانان محبوب دوران خود بود. اریجین او هم در مقایسه با دیگر قهرمانان دیسی در آن دوران جالبتر بود زیرا جنبه های تاریخی و مرموز داشت. اما در عصر نقره ای این شخصیت دستخوش تغییرات گسترده ای شد. یعنی دیگه یک دانشمند نبود که ریشه باستانی داشته باشد چون کلا ریشه ای عوض شده بود و یک افسر پلیس اهل سیاره "ثاناگار" (Thanagar) بود که راهش به زمین افتاد و در آنجا یک ابرقهرمان شد! یعنی با تبدیل کردن او به یک بیگانه فضایی تمام جنبه های جالب Origin او را پاک کردند.

  

7- پاور گرل (Power Girl)

پاور گرل (Power Girl)

پاور گرل با نام اصلی «کِرا زُور-اِل»، دختر عموی سوپرمن به‌ شمار میرود، اما از جهانی موازی به نام Earth-2! (در واقع سفینه او با تاخیر به سیاره زمین رسید!) با گذشت بیش از چند دهه، پاور گرل به عنوان یکی از اعضای تیم‌های ابرقهرمانانه مختلفی همچون سازمان عدالت آمریکا، اینفینیتی، لیگ عدالت اروپا و پرندگان شکاری به تصویر کشیده شده‌ است.  او نسخه موازی از شخصیت سوپرگرل است. ولی در دهه 80 میلادی و وقتی دی سی همه چیز خودش را پس از رویداد "بحران در زمین های نامحدود" دچار تغییر و تحول نمود، Earth-2 هم از عالم پاک شد و سوپرگرل هم کشته شد. در نتیجه سر قضیه پاورگرل به مشکل برخوردند و در شماره 11 از کمیک Secret origins فاش کردند که او نه تنها هیچ نسبتی با سوپرمن ندارد بلکه هیچ ربطی هم به سیاره کریپتون ندارد و گذشته اش مربوط میشه به آتلانتیس!!! (یعنی هر چی قبلا درباره گذشته اش گفته شده بود جعلی بوده!) تا اینکه بالاخره دی سی مولتی ورس را برگرداند و در نتیجه Earth-2 هم برگشت و اریجین اصلی پاورگرل هم برگشت. و در نتیجه هواداران خیلی شاکی شدند که دی سی اینقدر باهاشون بازی کرده!

 

6- بتمن (Batman)

 بتمن (Batman)

سرگذشت بتمن یکی از مشهور ترین و شناخته شده ترین ها در دنیای کمیک است زیرا بارها و بارها در اشکال مختلف روایت شده و در جلوی دیدگان مخاطبین قرار گرفته است. این سرگذشت اولش اینقدر که الان میدانیم جزئیات نداشت و سالها بعد به دست فرانک میلر در کمیک تاریخی Batman: year one بسیار به آن شاخ و برگ داده شد. در اصل پدر و مادرش توسط خلافکاری که بعدا مشخص شد اسمش «جو چیل» بوده در جلوی چشمان او به قتل رسیدند. این یک حادثه تصادفی بود که باعث شد بروس وین به بتمن تبدیل بشه. اما در شماره 235 از کمیک Detective Comics   که سال 1956 منتشر شد ، معلوم شد  قضیه تصادفی نبوده و جو چیل استخدام شده بوده تا این کار رو انجام بده . یعنی همه چیز قبلش توسط گانگستری به نام Lew Moxon که میخواست از توماس وین انتقام بگیره ، برنامه ریزی شده بود! (در واقع در این داستان عجیب فاش میشه پدر بروس اولین بتمن بوده و این گانگستر رو دستگیر و به زندان فرستاده بوده!!)  این مساله بسیار برای هواداران بتمن عصبی کننده بود و الان دیگه بهش اشاره نمیشه.

 

5- قناری سیاه (Black Canary)

  قناری سیاه (Black Canary)

شخصیت «قناری سیاه» سرگذشت و تاریخچه پیچیده ای دارد. دی سی در دهه 80 میلادی این تاریخچه را ساده و قابل درک کرد و الان تلقی ما از این شخصیت اینه که اسم اصلیش هست «دینا لارل لانس» (Dinah Laurel Lance)  و فرزند قناری سیاه اریجینال دی سی یعنی «دینا دِرِیک» و افسر پلیسی به نام «لری لانس» است. او برخلاف مادرش قدرت فرابشری دارد که به خروش قناری معروف است. او در سن 19 سالگی تصمیم گرفت مثل مادرش به یک قهرمان عدالت طلب تبدیل شود و مبارزی حرفه ای به نام گربه وحشی (که مادرش را نیز آموزش داده بود) بهش آموزش داد. و اینچنین او برخلاف میل مادرش وارد حرفه ای ابرقهرمانی شد و حتی به گروه جاستیس لیگ پیوست. قناری سیاه عضو اصلی و موسس پرندگان شکاری است که سال 1996 و در کمیک Birds of Prey: Black Canary/Oracle به همراه باربارا گوردون هسته اصلی این گروه را شکل داد و ... اما ریبوت جنجالی New 52 تغییراتی در این شخصیت به وجود آورد که هواداران دی سی را بسیار عصبانی کرد. درسته اسمش بود دینا دریک ولی نوع بزرگ شدنش کاملا فرق کرده و زیر دست نا مادری و ناپدری بزرگ شده بود. سپس در یک باشگاه هنرهای رزمی یاد گرفت و به یک تیم دولتی انجام ماموریت های مخفی به نام Team 7 ملحق شد. این تغییرات باعث شد تا اون مساله خانواده قناری سیاه و میراث این قهرمان حذف بشه و تبدیل بشه به یک مامور مخفی دولتی که تفنگ به دست میگیره و هنرهای رزمی بلده و عملیات های مخفی انجام میده (مثل «بلک ویدو»ی مارول). در نتیجه هوادارا خیلی ناراحت شدند. حق هم داشتند. بیخود نیست New 52 اینقدر در میان هواداران دی سی منفوره!

 

4- واندر وُمن (Wonder Woman)

  واندر وُمن (Wonder Woman)

شخصیت «واندرومن» بارها و بارها اریجینش تغییر کرده و سایت spidey.ir قبلاً در اینجا یک مقاله کامل درباره این تغییرات منتشر کرده بود. ولی چیزی که واقعا عجیب و ناراحت کننده بود باز هم در سال 2011 و در جریان رویداد منفور New 52 رخ داد و یكی از بیشترین تغییرات شامل حال واندرومن شد. در حقیقت ، در این سری كه توسط برایان آزارالو نوشته شد واندر ومن دیگر یك قهرمان دلسوز كه از خاك رس خلق شده بود، نبود. او یك نیمه خدا بود كه پدرش زئوس بود و در میان كسانی زندگی میكرد كه بیش از پیش متخاصم بودند (در واقع دایانا حاصل رابطه نامشروع بین زئوس و مادرش بود). دایانا حتی تحت آموزش های خدای جنگ یعنی Ares قرار داشت. و اینگونه واندر ومنی كه همیشه به عنوان یك شخصیت دلسوز، آرام و مهربان میشناختیم تبدیل شد به الهه جنگ! نكته بسیار جنجالی درباره این كمیك و این اریجین این بود كه در آن زنان آمازونی هر از گاهی به دریا میرفتند و ملوانان را مجبور میكردند تا با آنها هم بستر شوند. ولی بعدش آنها را میكشتند! سپس پس از 9 ماه اگر بچه آنها دختر بود كه نگه شان میداشتند ولی اگر پسر بود او را به عنوان برده به خدایی به نام Hephaestus میفروختند!!!!!

 

3- کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ (Quick Silver & Scarlet Witch)

اسکارلت ویچ جهش یافته نیست

نکته جالب درباره اسكارلت ويچ و برادر دوقلوی او به نام کوئیک سیلور این است كه گذشته و اُریجین (origin) او چند بار تغییر كرده . ابتدا گفته شد كه او دختر یكی از قهرمانان قدیمی مارول در عصر طلایی (Golden Age) به نام «ویزِر»(Whizzer)  است (برای آشنایی با این شخصیت، این مقاله را بخوانید). ولی بعدا گفته شد او و برادر دوقلویش یعنی كوئیك سیلور فرزندان «مگنتو» هستند. در واقع این مساله تا سالها پا برجا بود و همگان مگنتو را پدر آنها میدانستند تا اینكه سال 2015 معلوم شد آنها اصلا جهش یافته نیستند و همه چیز زیر سر «تکامل دهنده عالی» (High Evolutionaryبوده است! در واقع او از آنها برای آزمایشات ژنتیکی خودش استفاده کرد و کروموزوم های آنها را دستکاری کرد تا به قدرت های حال حاضر خود دست پیدا کنند. ولی بعدا وقتی داشتند بزرگ میشدند قدرت هایشان بروز کرد و مردم شهر کوچکشان فکر کردند ساحره یا جهش یافته هستند. البته این نکته هم لازمه که بگیم آن موقع مارول و فاکس سر رایت سینمایی شخصیت های اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور با هم درگیر بودند و گفته میشه مارول عمدا تصمیم گرفت آنها در دنیای کمیک جهش یافته نباشند تا بتونه از آنها در فیلم های "انتقام جویان" استفاده کنه! 

 

2- مرد عنکبوتی (Spider-Man)

«جان مایكل استرازینسكی» J. Michael Straczynski (ملقب به JMS)  یك نویسنده بسیار مطرح است كه سابقه درخشانی در عرصه تلویزیون و سینما دارد (او خالق سریال پرطرفدار Babylon 5 است) بنابراین وقتی مارول اعلام كرد كه در سال 2001 قرار است نویسنده كمیك های مرد عنكبوتی شگفت انگیز شود خیلی ها تعجب كردند. او مثل یك امپول تقویتی بود كه داستان های اسپایدرمن به شدت بهش احتیاج داشت. چون تا قبل از آن كمیك های مرد عنكبوتی داستان جنجالی Clone Saga   را تجربه كرده بود و بعد از آن هم یك بار ریبوت شده بود ولی نویسندگانی همچون «جان بیرن» و «هاوارد مكی» نتوانسته بودند انتظارات را براورده كنند. بنابراین فروش كمیك های مرد عنكبوتی تا حد نگران كننده ای پایین آمده بود. اما استرازینسكی به همراه طراحی نابغه به نام  جان رومیتا جونیورخون جدیدی در رگ های اسپایدرمن جاري و از همان ابتدا نظرات هواداران و كارشناسان را به خود جلب كردند. استرازینسكی run فوق العاده اش را با داستانی معركه به نام Coming Home آغاز كرد و ایده «توتم عنكبوتی»   (spider totem) یا همان "انرژی درونی عنكبوتی ها"  را برای اولین بار مطرح كرد (این داستان عالی در اینجا ترجمه شده است). به عبارتی دیگر او میخواست بگوید كه شاید عنكبوتی كه پیتر پاركر را سالها پیش نیش زده یك عنكبوت معمولی نبوده و در واقع یك عنكبوت جادویی بوده ! به عبارتی ساده تر، او گفت كه این عنكبوتی قبل از اینكه پیتر را نیش بزند توانایی های خاص و مرموز داشته است و وقتی به رادیو اكتیو آغشته شده نیروهایش را به پیتر داده و سپس مرده! در واقع استرازینسكی سعی داشت این مساله را مطرح کنه که عنکبوتی که پیتر را نیش زده دارای نیروهای خاصی بوده که حتی اگر به مواد رادیو اکتیو هم آغشته نمیشد این قدرت ها را به پیتر میداد (!) و رادیو اکتیو شاید این قدرت ها را تا حدی تغییر داده بوده! ولی مشکل اصلی اینجا بود که این عنکبوت عمداً پیتر را انتخاب کرده بوده زیرا به او در مدرسه زور میگفتن و میخواست بهش کمک کنه!!! اینجا بود که هواداران مرد عنکبوتی خیلی عصبانی شدند چون اریجین این شخصیت بی نظیر و بهترین است و شاید اسپایدرمن تنها شخصیت دنیای کمیک باشد که از اولش این اُریجین دست نخورده باقی مانده چون از اولش بی نقص بود و نیازی به تغییر ندارد. یکی از بخش های اصلی این اریجین اینه که پیتر به طور تصادفی به نیروهای خودش دست پیدا میکنه و همین باعث شده که اینقدر شخصیت ملموسی داشته باشه چون او شخصیتی "عادیه" ، نه کسی که از قبل برای ابرقهرمان شدن انتخاب شده بوده.  اما خوشبختانه صحت و سقم این ایده هیچ وقت به اثبات نرسید و پس از رفتن استرازینسكی از کمیک های مرد عنکبوتی بایگانی شد.

 

1- تولد مجدد قهرمانان مارول (Marvel Heroes Reborn)

 تولد مجدد قهرمانان مارول (Marvel Heroes Reborn)

همانطور كه میدانید مارول ناگهان در اواسط دهه 90 میلادی تا آستانه ورشكستگی پیش رفت. آن موقع شركتی به نام "ایمِج كامیكس" تاسیس شده بود كه تقریبا تمام طراحان سوپراستار صنعت كمیك را به خودش جلب كرده بود. مارول در تلاشی مذبوحانه تصمیم گرفت داستانی به نام Onslaught چاپ كند كه در آن "چهار شگفت انگیز"، "اونجرز" و "دكتر دووم " كشته شدند. بلافاصله بعد از اين داستان ، مارول كمیك های "چهار شگفت انگیز"، "مرد آهنی" و "اونجرز" را از نو و تحت عنوان جدیدی به نام "تولد مجدد قهرمانان" ( Heroes Reborn) چاپ كرد و طراحی آنها را هم به طراحان كمپاني  ایمج مثل «جیم لی» و «راب لیفیلد» سپرد تا شاید با این ترفند از ورشكستگی نجات یابد. در كمیك های Heroes Reborn، منشا و نحوه پیدایش بسیاری از كاركترهای معروف مارول تغییر كرد و بخش عمده اي از گذشته آنان پاك شد!!! بنابراین خوانندگان استقبال مناسبی از آنها نكردند مخصوصا از كمیك Captain America: Heroes Reborn   که با تنفر شدید مخاطبین روبرو شد زیرا قبلش «مارک وید» و «ران گارنی» run بسیار موفقی را در کمیک های کاپیتان آمریکا داشتند که خیلی هم مورد توجه هواداران قرار گرفته بود ولی به طور ناگهانی کنسل شد تا جای خودش را به سری Heroes Reborn بده! همانطور كه قابل پیش بینی است، مارول دوباره به غلط كردن افتاد و پس از یكسال اعلام كرد كه ابرقهرماناني كه پنداشته میشد در جریان داستان Onslaught كشته شده اند در تمام این مدت در یك یونیورس دیگر بسر میبرده اند!!! آنها سپس به عالم اصلی مارول برگشتند و مارول هم از ان موقع تا به حال دیگر سراغی از Heroes Reborn نگرفته است!

 

مترجم: سارا عفتی

سارا عفتی

منبع: سایت What Culture

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

10 سرگذشت (ORIGIN) کمیک بوکی که در دنیای سینما و انیمیشن بهتر شدند!

10 سرگذشت (ORIGIN) کمیک بوکی که در دنیای سینما بدتر شدند!

10 اریجین و شخصیت پردازی متفاوت برای WONDER WOMAN 

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند 

10 ابرشروری که بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند!

10 ابرشروری که بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند!

بدترین پیچش های داستانی در فیلم های کمیک بوکی

10 پیچش داستانی برتر در فیلم های کمیک بوکی

15 تغییر لباس در شخصیت های کمیک بوکی که باعث عصبانیت هواداران شد

15 دفعه ای که هواداران به خاطر تغییر رنگ پوست شخصیت های کمیک بوکی در دنیای سینما عصبانی شدند!

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: جی. مایكل استرازینسكی

10 دفعه ای که دخالت های ناشر یا سردبیر باعث شد داستان های کمیک بوکی از مسیر خود خارج شوند!

10 فیلم سینمایی که روی دنیای کمیک بوک تاثیر گذاشتند!

15 دفعه ای که DCEU هواداران "واقعی" دی سی را عصبانی کرد

15 دفعه ای که هواداران تاریخچه کمیک بوک را عوض کردند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1399-06-22 13:05
دوست دارم روی لینک مقاله اریجینال از سایت what culture کلیک کنید و ببینید چقدر تصاویر کلی و بی ربطی کار کرده ولی ما چقدر به خودمون زحمت دادیم و تصاویر مرتبط رو هر جوری بود پیدا کردیم تا موقع خوندن مقاله کاملا در جریان تغییرات قرار بگیرید
bit.ly/32o35l2
به نظرم بهترین راهی که میتونید باهاش از زحمات ما تشکر کنید اینه که مقاله رو به خوبی بخوانید و هر جایی که مشکل تایپی داشت بگید تا درست بشه
نقل قول کردن
magic sinbad
#2 magic sinbad 1399-06-22 13:38
سلام و گرام و درود بر تمامی استادان کمیک بوک در ایران.
واقعا خسته نباشید . تمامی فعالیت های شما چراغ نسل آینده میشن برای زنده کردن و جاودانه کردن کمیک بوک های ایران و ایرانی.
از نظر من ، تغییر پیشینه زیاد خوب نیست که باعث خشم یا ناراحتی یا خوشحالی بشه ، یعنی اینکه من برام مهم اون کلیاتی هستش که اون ابرقهرمان داره ، چونکه از نظر من اگه یه ابرقهرمان چندین پیشینه ی پیدایش داشته باشه حتی در تضاد کامل باز میشه که همگی رو به عندان اون پیشینه بدونیم ، یعنی اینکه حتما نیازی نیستش که فقط یکی رو به عنوان گذشته ی ادم بدونیم.
به قول آلبرت انیشتین : تفاوت قائل شدن میان گذشته ، حال و آینده ، توهّمی بیش نیست.
در پناه خدا ، خجسته و پیروز باشید.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#3 Mr. Doctor 1399-06-22 13:44
سلام.
ممنون از خانم عفتی بخاطر ترجمه عالی و دقیقشون.مقاله ی عجیبی بود،مخصوصا شماره 7 و 4.با شماره 2 هم موافقم،اسپایدرم نی که تمام این سالها بعنوان قهرمانی ملموس که اریجین اون کاملا تصادفی و ناخواسته بود،یکدفعه معلوم بشه تمام اینها از طرف عنکبوت رادیواکتیوی عمدی انتخاب شده بود،شوکه کنندست. :o

راستی،چون گفتین اگه اشتباه تایپی بود بگین،میخواستم بگم در شماره 2،خط هشتم،نوشته شدهcoming home،نباید نوشته میشدhome coming؟اگه اشتباهی گفتم ببخشید.
نقل قول کردن
cap
#4 cap 1399-06-22 13:58
۷دی سی ۳مارول :D
نقل قول کردن
slade wilson
#5 slade wilson 1399-06-22 14:00
به نقل از mtm:
دوست دارم روی لینک مقاله اریجینال از سایت what culture کلیک کنید و ببینید چقدر تصاویر کلی و بی ربطی کار کرده ولی ما چقدر به خودمون زحمت دادیم و تصاویر مرتبط رو هر جوری بود پیدا کردیم تا موقع خوندن مقاله کاملا در جریان تغییرات قرار بگیرید
bit.ly/32o35l2
به نظرم بهترین راهی که میتونید باهاش از زحمات ما تشکر کنید اینه که مقاله رو به خوبی بخوانید و هر جایی که مشکل تایپی داشت بگید تا درست بشه

سلام به خانم عفتی عزیز و مرسی بابت ترجمه
نقل قول کردن
Captain-spidey
#6 Captain-spidey 1399-06-22 14:47
دستتون درد نکنه خانوم عفتی انصافا نقاله خیلی عالی بود من خیلی از اریجن هارو نمیدونستم و تازه فهمیدم
به نظرم یکی از بدترین موارد واندروومن بود واقعا خیلی داغون شد این اریجن
پ.ن:ببخشید یه سوال تو عکسی که واسه قناری سیاه گزاشتید سمت چپش یه شخصیت هست که خیلی خیلی شبیه ددپوله میگم اون کیه؟
#۱دقیقا یکی از نقاط ضعف سی بی ار و یکی از نقاط قوت این سایت و نویسنده هاش همینه یعنی واقعا ادم وقتی نگاه میکنه هیج اشتراکی بین عکسی که اونا میزارن با متن نقاله شون میدا نمیکنه :-*
نقل قول کردن
Bat_spidey
#7 Bat_spidey 1399-06-22 14:52
ممنون بابت مقاله خیلی جالب بود
به نظرم اریجین اولیه هاکمن خیلی بهتر بود
تغییر اریجین بتمن به نظرم خیلی اضافی بود
قناری سیاه که کلا شخصیتش دگرگون شده با این تغییرات
تو مقاله 10 کمیک برتر واندروومن چند تا از آرک ها که توسط برایان ازارلو نوشته شده بود رو آورده بودین پس کمیک هاش خوب بوده یا نبوده
آقای استرازینسکی کلا فک کنم تو کمیک های مردعنکبوتی از المان های جادویی زیاد استفاده میکرده
تولد مجدد قهرمانان در موردش مقاله کاملی ندیدم تو سایت و اطلاعی دربارش ندارم پس نظر نمیدم
نقل قول کردن
ironman
#8 ironman 1399-06-22 14:52
مقاله بینظیری بود خسته نباشید
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-06-22 15:09
به نقل از Mr. Doctor:


راستی،چون گفتین اگه اشتباه تایپی بود بگین،میخواستم بگم در شماره 2،خط هشتم،نوشته شدهcoming home،نباید نوشته میشدhome coming؟اگه اشتباهی گفتم ببخشید.

نه. همون coming home درسته
نقل قول کردن
Sin-Eater
#10 Sin-Eater 1399-06-22 15:20
همانطور که این مقاله هم نشون داد متاسفانه شخصیت های دی سی چون پایه درست درمونی نداشتن و اکثرا از ایده های ساده دهه 40 میلادی که تم خاصی هم نداشتن ناشی شدن دچار مشکلات شخصیتی هستند و دی سی نیاز پیدا میکنه هر از گاهی اریجین و انگیزه های اونا رو عوض کنه تا بلکه محبوب تر بشوند . ولی خوشبختانه شخصتی های مارول به دلیل اینکه همشون از یک تم و یک فکر ثابت از سوی استن لی خلق شدند و اونم موقعی که شخصیت های کمیک تو دهه 60 میلادی از عمق بیشتری برخوردار شده بودند خیلی ملموس تر هستند و مثل شخصیت های دی سی قدرت محور و خدا گونه نبستند و نیازی به تغییر در آنها دیده نمیشه چون از دل تغییرات اجتماعی دهه 60 میلادی و اون فضا بیرون اومدن . اگر هم بوده به صورت مقطعی یا ایده شخصی یک نویسنده یا چه میدونم کل کل با فاکس و ... این کار و کرده
واسه همین هم است دی سی بر خلاف مارول خیلی علاقه داره شخصیت های کمپانی های دیگه رو بخره و وارد دنیای خودش کنه چون واقعا به جز چند تا شخصیت تاپ دنیاش پتانسیل زیادی نداره
نقل قول کردن
Red_Right_Hand
#11 Red_Right_Hand 1399-06-22 15:24
ولی خب new 52 درسته که کلی کمیک بد داشت ولی یه سری کمیکای عالی هم بودن مثل محفل جغدها.
و اینکه اصلا با تغییر اریجین بتمن کنار نمیام! اخه با این تغییری که دادن کل فلسفه بتمن زیر سوال رفت...
به نقل از mtm:
دوست دارم روی لینک مقاله اریجینال از سایت what culture کلیک کنید و ببینید چقدر تصاویر کلی و بی ربطی کار کرده ولی ما چقدر به خودمون زحمت دادیم و تصاویر مرتبط رو هر جوری بود پیدا کردیم تا موقع خوندن مقاله کاملا در جریان تغییرات قرار بگیرید
bit.ly/32o35l2
به نظرم بهترین راهی که میتونید باهاش از زحمات ما تشکر کنید اینه که مقاله رو به خوبی بخوانید و هر جایی که مشکل تایپی داشت بگید تا درست بشه

مرسی. :))
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1399-06-22 17:48
به نقل از Red_Right_Hand:
ولی خب new 52 درسته که کلی کمیک بد داشت ولی یه سری کمیکای عالی هم بودن مثل محفل جغدها.
و اینکه اصلا با تغییر اریجین بتمن کنار نمیام! اخه با این تغییری که دادن کل فلسفه بتمن زیر سوال رفت...
به نقل از mtm:
دوست دارم روی لینک مقاله اریجینال از سایت what culture کلیک کنید و ببینید چقدر تصاویر کلی و بی ربطی کار کرده ولی ما چقدر به خودمون زحمت دادیم و تصاویر مرتبط رو هر جوری بود پیدا کردیم تا موقع خوندن مقاله کاملا در جریان تغییرات قرار بگیرید
bit.ly/32o35l2
به نظرم بهترین راهی که میتونید باهاش از زحمات ما تشکر کنید اینه که مقاله رو به خوبی بخوانید و هر جایی که مشکل تایپی داشت بگید تا درست بشه

مرسی. :))

تنها سری خوبش همون بتمن بود یعنی 1 از حدود 30 عنوان :-*
نقل قول کردن
old man omid
#13 old man omid 1399-06-22 18:15
بابا ماشالا به این سایت !
ممنون از اقای ترابی بابات مدریت و ممنون از خانوم عفتی که انقدر پرکار شدن و مقاله های زیبا و خواندنی رو برامون میزارن ! خیلی ممنون ، کلی به اطلاعاتمون اضافه شد !
واقعا اسپایدر من بهترین اریجین دنیای کمیک بوک رو بنظرم داره چرا باید تغییرات احمقانه درش ایجاد بکنن ؟
نقل قول کردن
matin.m
#14 matin.m 1399-06-22 20:14
خسته نباشید مرسی بابت ترجمه.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#15 Ehsan Spider 1399-06-22 21:40
مثل همیشه کارتون عالیه .
اطلاعاتمون اضافه شد . واقعا اریجین مرد عنکبوتی بهترینه نیازی به تغییر هم نداره. به نظر من اریجین رو باید از همون اول درست بنویسن و دیگه زیاد تغیرش ندن . ولی بعضی وقت ها سورپرایز های شگفت انگیز و یک دفعه ای هم تو سرگذشت شخصیت لازمه ولی بهترش اینه که همون اول با جزئیات بنویسن.
نقل قول کردن
ilya
#16 ilya 1399-06-22 22:28
سلام دوستان
خیلی ممنون از خانم عفتی و سایت اسپایدی مقاله عالی بود
راستش من یک سوال دارم که از وقتی شروع به خوندن کمیک کردم باهاش درگیر بودم اونم اینه که چه جوری میشه یه کمیک فن واقعی شد یعنی همین که شروع به خوندن کمیک کنی کمیک فن محسوب میشی یا اینکه باید چند سال کمیک بخونی یا رویداد های مهم رو بخونی یا یه چیز دیگه ؟؟؟؟
ممنون میشم اگه استاد یا سایر اعضای سایت جواب بدن ;-)
نقل قول کردن
Ultemate amir
#17 Ultemate amir 1399-06-22 23:10
#6 اون گریفتر هست
مقاله شخصیت هایی که از پانیشر تقلید کرده اند رو تو سایت بخون
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#18 Kia Iron Man 1399-06-23 10:55
سلام و خسته نباشید
خیلی مقاله جالبی و بابت زحمات شما تشکر میکنم
موارد ۶ و ۳ خیلی غیرقابل هضم بودند برای من
نقل قول کردن
Alisa_Aryana
#19 Alisa_Aryana 1399-06-23 21:32
ترجمه عالی و بی‌نظیر بود خانم عفتی و واقعا که نمیدونم با چه هدفی بعضی از اوریجین ها رو تغییر دادن به نظر من مال هارلی کوئین رو خیلی مضخرف کردن و کوئیک سیلور و اسکارلت ویتچ راستی شاید این حرفی که میزنم به مقاله ربطی نداشته باشه ولی رد آنسلایت «Red onslaught» مگه همون آنسلایت واقعی نیست که رفته جسم کلون رد اسکال رو تسخیر کرده؟
نقل قول کردن
Navidparker
#20 Navidparker 1399-06-24 00:15
به نقل از ilya:
سلام دوستان
خیلی ممنون از خانم عفتی و سایت اسپایدی مقاله عالی بود
راستش من یک سوال دارم که از وقتی شروع به خوندن کمیک کردم باهاش درگیر بودم اونم اینه که چه جوری میشه یه کمیک فن واقعی شد یعنی همین که شروع به خوندن کمیک کنی کمیک فن محسوب میشی یا اینکه باید چند سال کمیک بخونی یا رویداد های مهم رو بخونی یا یه چیز دیگه ؟؟؟؟
ممنون میشم اگه استاد یا سایر اعضای سایت جواب بدن ;-)



سلام ایلیا جان برای اینکه کمیک فن کمیک فن بشی بنظرم باید قشنگ کمیک ها رو بخونی من خودم اول دو سال مقالاته سایت رو خوندم تا با دنیای کمیک آشنا شدم بعد رفتم سراغ کمیک هاش بنظرم شما هم این این کار رو کن چون انقدر کمیک هست نمیتونی همشو بخونی وو اینکه ممکنه موقع خوندن گیج بشی بنظرم با مقالاته سایت با بعضی از داستانا آشنا شو با بعضی اتفاقاتی که داخل کمیک افتاده آشنا شو بعد برو سراغ کمیک..
نقل قول کردن
ilya
#21 ilya 1399-06-24 17:34
به نقل از Navidparker:
به نقل از ilya:
سلام دوستان
خیلی ممنون از خانم عفتی و سایت اسپایدی مقاله عالی بود
راستش من یک سوال دارم که از وقتی شروع به خوندن کمیک کردم باهاش درگیر بودم اونم اینه که چه جوری میشه یه کمیک فن واقعی شد یعنی همین که شروع به خوندن کمیک کنی کمیک فن محسوب میشی یا اینکه باید چند سال کمیک بخونی یا رویداد های مهم رو بخونی یا یه چیز دیگه ؟؟؟؟
ممنون میشم اگه استاد یا سایر اعضای سایت جواب بدن ;-)



سلام ایلیا جان برای اینکه کمیک فن کمیک فن بشی بنظرم باید قشنگ کمیک ها رو بخونی من خودم اول دو سال مقالاته سایت رو خوندم تا با دنیای کمیک آشنا شدم بعد رفتم سراغ کمیک هاش بنظرم شما هم این این کار رو کن چون انقدر کمیک هست نمیتونی همشو بخونی وو اینکه ممکنه موقع خوندن گیج بشی بنظرم با مقالاته سایت با بعضی از داستانا آشنا شو با بعضی اتفاقاتی که داخل کمیک افتاده آشنا شو بعد برو سراغ کمیک..

مرسی نوید
خوشحالم دوباره اومدی تو سایت
تو یه کانالی خوندم اگه میخوای فیلباز بشی اول کتاب تاریخ سینما رو بخون الانم طبق گفته تو اگه میخوای کمیک باز بشی اول باید مقالات اسپایدی رو بخونی
باید بگم سایت اسپایدی از بهترین سایت های کمیک بوکی جهانه ترجمه و ادیت عالی کمیک یه طرف ، مقاله های زیبا و عادلانه هم یه طرف و از همه مهم تر اینه که تو ایران هنوز فرهنگ کمیک رواج پیدا نکرده اما با این حال سایت اسپایدی بس که خوبه کلی کاربر و طرفدار داره
من هنوز شیش ماهه کمیک میخونم ولی از اونجایی که مقاله ها رو کامل دنبال کردم و اینکه با عشق شخصیت ها رو ( به خصوص اسپایدرمن ) رو درک میکنم فکر کنم بتونم خودم رو یک کمیک فن تازه وارد بدونم
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#22 Uncle Stan lee 1399-06-26 19:18
خسته نباشید خانم عفتی
عالی بود
واقعا مقاله قشنگی بود
و اطلاعات خوبی رو ارائه دادید
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#23 AmirhoseinJafari2005 1399-10-18 21:24
عالی بودن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید