10 حقیقت مهمی که باید درباره «واچر/ناظر» (WATCHER) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-«واچر-ناظر»-watcher-بدانید-فکتس-facts-یوآتو-نکته-جالب-بیوگرافی-تاریخچه-کیهانی

به مناسبت حضور موثر و پررنگ شخصیت «واچر» در قسمت های پایانی فصل اول سریال "چه میشود اگر...؟" (What If…?) این مقاله تقدیم شما میگردد.

مقدمه: مدتیه که فصل اول سریال معرکه وات ایف...؟ در حال پخشه. اگر حتی یک قسمت از این سریال را دیده باشید، حتما میدانید که شخصیت «واچر» (Watcher) با صدای «جفری رایت» (Jeffrey Wright) نقش راوی داستان را دارد و به روایت ماجرای جهان های موازی مختلف مارول می‌پردازد. شاید واچر یکی از شخصیت های جدید MCU باشد (با در نظر نگرفتن حضور افتخاری او به همراه استن لی در فیلم نگهبانان کهکشان 2) اما این شخصیت تاریخچه طولانی در کمیک های مارول دارد. البته برخی به اشتباه فکر میکنند که واچر نام یک شخصیت منفرد است، در حالیکه واچر ها یک نژاد از موجودات کیهانی در عالم مارول هستند. به هر حال، حقایق جالبی درباره واچر ها وجود دارند که خیلی از طرفداران از وجود آنها بی‌خبرند. بنابراین با من همراه باشید تا به معرفی 10 حقیقت مهم درباره واچر بپردازیم.

 

10- او بسیار قدرتمند است

او بسیار قدرتمند است

در دنیای کمیک، واچر معمولا به شکل موجودی ساکت که همیشه در حال تماشا و ضبط وقایع است، به تصویر کشیده شده است. این واقعیت غلط انداز، باعث شده که بسیاری واچر را موجودی ضعیف و ناتوان تصور کنند. اما در حقیقت واچر یکی از قدرتمند ترین موجودات کیهانی مارول است. علاوه بر قابلیت تماشای واقعیت های مختلف مولتی ورس، او میتواند در زمان و فضا سفر کند و به راحتی وقایع مختلف را از نزدیک ببیند. او همچنین میتواند زمان، فضا و حتی ماده را دستکاری کند و کار های خیلی بزرگی انجام دهد. به دلیل پیمان دخالت نکردن واچر ها، خیلی کم پیش می‌آید که آنها از توانایی های خود استفاده کنند، اما گاهی اوقات موقعیتی پیش می‌آید که واچر مجبور به استفاده از قدرت های شگفت انگیز خود میشود.

 

9- چرا واچر ها دخالت نمی کنند؟

چرا واچر ها دخالت نمی کنند؟

احتمالا برای شما هم سوال پیش آمده که چرا واچر ها با وجود دیدن زجر و عذاب سایر موجودات، هرگز سوگند خود را نمی‌شکنند و در وقایع عالم دخالت نمیکنند. سال ها پیش، واچر ها متوجه موجوداتی به نام Prosilicans آشنا شدند که سیاره‌شان قرار بود توسط نژادی دیگر مورد تهاجم قرار بگیرد. بنابراین واچر ها نیروی هسته ای را به آنها هدیه دادند، اما آنها از نیروی هسته ای برای ایجاد جنگ و نابودی استفاده کردند. این واقعه تلخ باعث ناراحتی و نا امیدی واچر ها شد، بنابراین آنها قسم خوردند که دیگر هرگز دخالتی در حوادث تاریخی نکنند.

 

8- یوآتو (Uatu)

یوآتو

شخصیتی که او را با اسم واچر میشناسیم، در حقیقت «یوآتو» (Uatu) نام دارد. یوآتو اولین و معروف ترین واچر است. او روی بخش آبی‌ رنگ کره ماه زندگی میکند و مسئول تماشای سیاره زمین است، به همین دلیل او نقش مهمی در داستان های مارول دارد. او اولین بار در شماره 13 از کمیک های چهار شگفت انگیز خلق شد. هنگامیکه چهار شگفت انگیز در طی نبردی با «شبح سرخ» (Red Ghost) به کره ماه رفته بودند، برای اولین بار واچر را دیدند. در نهایت واچر تصمیم گرفت حافظه آنها را پاک نکند. در نتیجه چهار شگفت انگیز اولین انسان هایی بودند که از وجود واچر آگاه شدند. بنابراین ارتباط طولانی بین واچر و چهار شگفت انگیز ایجاد شد. همچنین به نظر میرسد که یوآتو پایبندی چندانی به قانون عدم دخالت ندارد و بار ها آن را زیر پا گذاشته است.

 

7- او سعی کرد زمین را از دست گالاکتوس نجات دهد

یوآتو خیلی تلاش کرد که عهد خود را نشکند، اما پایبندی او وقتی به چالش کشیده شد که گالاکتوس برای اولین بار به زمین آمد. گالاکتوس میخواست از کره زمین تغذیه کند، بنابراین واچر تصمیم گرفت بی‌طرفی را کنار بگذارد و مانع او شود. او در یک بحث فلسفی با گالاکتوس شرکت کرد و حتی سعی کرد زمین را از دید او پنهان کند. در آخر هم، دقیقا زمانی که چهار شگفت انگیز همگی شکست خورده بودند و ظاهرا هیچ امیدی وجود نداشت، واچر به هیومن تورچ کمک کرد که تنها سلاح نقطه ضعف گالاکتوس را پیدا کند.

 

6- دستگاه نهایی (Ultimate Machine)

دستگاه نهایی (Ultimate Machine)

چهار شگفت انگیز تنها قهرمانانی نیستند که افتخار ملاقات با یوآتو را داشته اند. در شماره 74 از کمیک های Tales to Astonish دشمن شماره یک هالک یعنی «لیدر» (The Leader) سعی کرد دستگاه نهایی (Ultimate Machine) را بدزدد. دستگاه نهایی وسیله ای است که توسط واچر ساخته شده و تمام اطلاعات شناخته شده جهان را در خود ذخیره کرده است. واچر هم هالک را به پایگاه مخفی خود روی کره ماه تله پورت کرد تا با لیدر مبارزه کند. در نهایت هالک لیدر را شکست داد اما به جای اینکه دستگاه نهایی را به واچر بازگرداند، آن را دزدید و فرار کرد. البته طولی نکشید که واچر آن را پس گرفت.

 

5- محاکمه یوآتو

محاکمه یوآتو

به نظر میرسد که واچر برای قانون عدم دخالت شورای واچر ها، پشیزی ارزش قائل نیست! بعد نجات زمین از دست گالاکتوس، او بارها و بارها در وقایع مختلف دخالت کرده است (که اکثرا به کمیک های چهار شگفت انگیز مربوط میشدند). برای مثال، همانطور که در این مقاله گفته شد، واچر در روز کریسمس جان یک زن را نجات داد و فهمیدیم که او هر روز کریسمس قول خود را میشکند! او همچنین یک بار به چهار شگفت انگیز خبر داد که ‌«کانگ فاتح» (Kang the Conqueror) قصد دارد با سفر در زمان اونجرز و چهار شگفت انگیز را نابود کند و حتی خودش چهار شگفت انگیز را به گذشته برد. او در دادگاه کیهانی که رید ریچاردز در آن متهم بود شرکت کرد و از او دفاع کرد. او حتی در زمان عروسی رید ریچاردز و سوزان استورم، به آنها کمک کرد تا از شر دشمنان مختلف‌شان خلاص شوند (چون در روز عروسی دکتر دووم همه ابرشرور ها رو دعوت کرده بود تا هر جور شده ازدواج رید و سو رو به هم بزنه). او به شکست دادن «مرد مولکولی» (Molecule Man) و حتی نجات مولتی ورس هم کمک کرد! همه این دخالت ها باعث شدند که واچر بارها توسط شورای واچر ها مجازات شود و مقام خود به عنوان واچر را از دست بدهد (البته معمولا آخرش واچر دوباره به جایگاه قبلی‌ خود بازمیگردد). ولی در شماره 37 کمیک های کاپیتان مارول، واچر دیگه شورش رو در آورد و سعی کرد کاپیتان مارول رو به قتل برسونه! دلیلش هم این بود که چون کاپیتان مارول لقب "محافظ کل هستی" به دست آورده بود بهش حسودی میکرد!!! البته او در نهایت جان کاپیتان مارول را نجات داد. سرانجام این اقدام او منجر به ایجاد یک محاکمه بزرگ علیه او شد. او در آخر مجبور شد تعهد بدهد که دیگر هرگز دخالت نکند. خود یوآتو هم پذیرفت که باید رفتارش را عوض کند. او همچنین اعتراف کرد به خاطر اینکه میلیون ها سال انسان ها را تماشا میکرده، به آنها علاقه‌مند و وابسته شده و ویژگی انسانیت آنها را به خود گرفته است. بنابراین وقتی گالاکتوس برای خوردن زمین آمد او دیگر نمیتوانست نابود شدن سیاره محبوب‌ش و دوستان‌ش را تماشا کند اما اقدامی نکند. این همان وجه تمایز یوآتو نسبت به سایر هم نوعان خود است. شاید واچر ها ذاتا موجودات سرد و بی احساسی به نظر برسند اما یوآتو قلبی از طلا دارد و حاضر است به راحتی، قول و سوگند خود را فدای زندگی انسان ها کند.

 

4- راوی داستان های وات ایف

ناظر وات ایف واچر

۲۰ سال بعد، در شماره 400 کمیک های چهار شگفت انگیز، واچر بالاخره مجبور شد بار دیگر قانون عدم دخالت را زیر پا بگذارد. در آن زمان برادر زاده خبیث یوآتو که «آرون» (Aron) نام داشت، میخواست دنیا را نابود کند. یوآتو در نهایت با او جنگید و او را کشت. این حرکت خون شورای واچر ها را حسابی به جوش آورد، بنابراین آنها یوآتو را از مقام واچر بودن برکنار، و یک شغل جدید به عنوان راوی کمیک های وات ایف...؟ به او دادند. از آن پس، واچر همانند سریال وات ایف...؟ در این کمیک ها حضور پیدا میکرد و توضیحاتی ارائه میداد. در شماره 76 آخرین حضور واچر در این سری کمیک رقم خورد.

 

‌3- واچر ها اولین نژاد عالم مارول بودند

مارول در طول سال ها نژاد و گونه های مختلفی را معرفی کرده است که هر یک ویژگی ها و تاریخچه خود را دارند. برخی از آنها گونه های جادویی و ماورایی و بعضی نژاد های فضایی هستند. واچر ها هم یکی از این نژاد های متنوع و رنگارنگ هستند. در زمان گذشته، واچر ها نام دیگری داشتند ولی پس از اینکه تصمیم گرفتند به تماشا و ثبت رخداد های عالم بپردازند، خودشان را واچر (به معنای ناظر) نامیدند. بنابراین نام اصلی این نژاد نامعلوم و فراموش شده است. همانطور که قبلا در این مقاله گفته شد، واچر ها از مسن ترین موجودات عالم هستند و سن آنها به میلیارد ها سال میرسد. اما در سال 2020 در رویداد Empyre فهمیدیم که قدمت واچر ها خیلی بیشتر از این حرف هاست. در این رویداد، اونجرز و چهار شگفت انگیز سعی کردند منشا سلاح ها و تجهیزات پیشرفته و اسرار آمیز نژاد "کوتاتی" (کوتاتی نژادی از بیگانگان فضایی گیاه مانند است که قصد نابودی جهان را داشتند) را پیدا کنند. در ادامه معلوم شد که این سلاح ها متعلق به موجوداتی خیلی خیلی قدیمی هستند. سرانجام فاش شد که این سلاح ها متعلق به واچر ها بودند. بنابراین واچر ها اولین گونه ای بودند که پا به هستی گذاشتند. قدمت واچر ها از «آزگاردی ها» (Asgardians)، «سلستیال ها» (Celestials) و حتی از «ارشد های عالم‌» (Elders of the Universe) هم بیشتر است. البته در آخر معلوم نشد که نژاد کوتاتی چطور به تجهیزات واچر ها دست پیدا کردند اما در نهایت واچر ها لقب اولین و قدیمی ترین نژاد عالم مارول را از آن خود کردند.

 

2- او توسط «نیک فیوری» به قتل رسید اما دوباره زنده شد

او توسط «نیک فیوری» به قتل رسید اما دوباره زنده شد

در رویداد "گناه اصلی" (میتونید این رویداد رو با ترجمه فارسی از اینجا بخوانید) اونجرز جنازه واچر را در حالیکه چشمان‌ش از حدقه در آمده بودند، پیدا کردند. بنابراین بسیاری از قهرمانان مارول متحد شدند تا این معما را حل کنند و با پیدا کردن قاتل واچر، پرده از این راز بردارند. پس از فراز و نشیب های زیاد، فیوری اعتراف میکند که مسئول مرگ واچر است. ماجرا از این قرار است که خبیثی به نام «‌دکتر مایدس» (Doctor Midas) و همراهان‌ش به کره ماه میروند تا از تجهیزات واچر دزدی کنند. در آنجا واچر با آنها مبارزه میکند اما در نهایت خبیثی به نام «‌گوی» (Orb) به سر واچر شلیک کرد. البته شلیک او را نکشت ولی او را به اندازه کافی بیهوش کرد تا یک چشم او را بدزدند و وسایل داخل اسلحه خانه‌اش را به سرقت ببرند. مدتی بعد فیوری به کره ماه آمد و با واچر رو به رو شد. او که بسیار متعجب بود از واچر درباره اینکه چه کسی این بلا را سرش آورده سوال کرد اما واچر به او جوابی نداد. نیک فیوری اصرار زیادی کرد زیرا میدانست داشتن تمام راز های جهان در دست یک شرور چقدر میتواند خطرناک باشد، اما واچر باز هم از پاسخ دادن خودداری میکرد. در نهایت واچر اعتراف کرد که از تماشا کردن خسته شده و به یک جانشین نیاز دارد. او با حمله به فیوری، سعی کرد او را وادار کرد که او را بکشد. فیوری هم که به چشم واچر نیاز داشت او را کشت و چشمش را دزدید. در پایان‌، شورای واچر ها فیوری را مجازات کردند و باقی مانده قدرت واچر را به او دادند. فیوری مجبور شد که جای یوآتو را بگیرد و همه چیز را در کره زمین ببیند اما دخالت نکند. از آن پس فیوری با لقب «ناپیدا» (Unseen) شناخته میشد. این مجازات قطعا برای فیوری بسیار سخت و دشوار بود.

همانطور که در مورد قبل این مقاله گفته شد، در رویداد Empyre گروهی از قهرمانان به دنبال منشا سلاح های موجودات کوتاتی گشتند که متعلق به اولین موجودات عالم هستی، یعنی واچر ها بودند. بعد از اینکه حتی ارشد های عالم هم از این تجهیزات سر در نیاوردند، قهرمانان آنها را به نیک فیوری دادند تا آنها را بررسی کند. سپس واچر به شکل عجیبی زنده شد و فاش کرد که سلاح ها متعلق به واچر ها هستند. در ادامه معلوم شد که واچر ها این قدرت را دارند که هرگاه خواستند از مرگ بازگردند! در نتیجه واچر ها به گونه ای نامیرا هستند. بعد از زنده شدن واچر، فیوری هم به حالت اول خود برگشت. واچر هچنین گفت که باید برای اتفاقی به نام بازگشت "جنگ نخستین" (The First War) خود را آماده کند. با وجود اینکه واچر هنوز فیوری را مقصر مرگ خود میدانست، او را به عنوان دستیار خود انتخاب کرد تا در این راه به او کمک کند.

 

1- واچر دنیای آلتمیت

واچر دنیای آلتمیت

طبیعی است که نسخه های نامحدودی از واچر در مولتی ورس وجود داشته باشند. یکی از جالب ترین و عجیب ترین نسخه های واچر مربوط با دنیای التیمیت میشود. در این جهان، واچر ها موجودات کیهانی عظیم نیستند بلکه دستگاه های عجیب با چشمانی قرمز هستند که همه چیز را تماشا میکنند. این واچر ها دخالت نمیکنند اما گاهی اوقات از طریق یک میزبان درباره ماهیت خود صحبت میکنند. یکی از این میزبان ها «سوزان استورم»‌ ملقب به زن نامرئی بود. «ریک جونز» (Rick Jones) هم میزبان دیگر بود که به نوعی به نماد واچر ها در جهان تبدیل شد.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

All rights reserved © Spidey.ir 2021

منبع: Screerant

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی پیرترین شخصیت های مارول

ایستراگ (EASTER EGG) "ها و نکات مخفی قسمت پنجم از سریال "چه میشود اگر ...؟ (WHAT IF)

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های دنیای کمیک

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

قوی ترین ابرقهرمان مارول و دی سی کیه؟

10 تیم آپ (TEAM-UP) عجیب مرد عنکبوتی در دنیای کمیک!

تمام شماره های کمیک "گناه اصلی" (ORIGINAL SIN) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 20 تفنگ قدرتمند دنیای کمیک بوک 

10 داستان "وات ایف"(WHAT IF) که ممکنه در MCU ببینیم!

5 ایدهٔ داستانی که قرار بود در سریال WHAT IF… مورد استفاده قرار بگیرند!

20 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی "ابدی‌ها" (ETERNALS) بدانید

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

15 شخصیتی که می توانند بر سلستیال ها غلبه کنند

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

5 شخصیت كمیك بوكی که قدرت های خدامانند به دست آوردند

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

P.B.P
#1 P.B.P 1400-07-12 11:56
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوب بود.
واقعا جافری رایت صدای قشنگی داره و اینقدر این (Time,Space,rea lity,...) اش رو شنیدم که حذف شدم.
از یوآتو خوشم اومد شخصیت جالب و مهربونی دارد.
یک سوال داشتم،چرا قیافه واچر ها شبیه به کائنان معبد هستند؟
خسته نباشید.

((غلوط املایی)):
در مقدمه دو خط مانده به آخر "درباره واچر وجود دارند" باید بشه "درباره واچر ها وجود دارند"،در مورد ۱۰ خط ۴ "یکی قدرتمند ترین" باید بشه "یکی از قدرتمندترین"،در مورد پنج ۹ خط ماند به آخر "دخالت کند" باید بشه :دخالت نکند"،در مورد ۴ خط ۴ "نبود کند" باید بشه "نابود کند".
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-07-12 12:02
سلام
ممنون بابت مقاله.
واچرها گونه مهم و قال توجه ای در عالم مارول هستند. البته میشه گفت مارول حداقل نصف موضوعات کیهانی خودش رو مدیون گروه «چهار شگفت انگیز» است. این گروه و داستان های اکثرا عجیب اما شیرینشون تونستند دنیای کیهانی بزرگ و شگفت انگیز عالم مارول رو نشون بدن. واچر ها هم یکی از این موجودات هست. او به عنوان ناظر جهان هستی شناخته میشه که مثلا نباید دخالتی در امور جهان بکنه (ارواح عمه اش!) ولی بارها شده که به خاطر اینکه به انسان ها عادت کرده و اونا رو دوست داره بهشون کمک کرده و مجبور شده دخالت کنه. (البته اون قضیه که میخواست کاپیتان مارول رو به قتل برسونه خیلی مسخره بود!) شاید واچر توی داستان ها خیلی به کار نیاد اما بعضی وقت ها هم شده از طریق دخالت ههاش و حتی راوی بودنش در کمیک های «چه میشد اگر...؟» نقش مهمی داشته. با خوندن این مقاله و اطلاعاتی که داشتم بیشتر به یوآتو علاقه مند شدم مخصوصا اونجایی که درباره انسان ها حرف میزد. کمیک گناه اصلی هم رویداد جالبی بود که واچر نقش معمایی رو داشت که قهرمانان ما باید حلش میکردند. درباره قدرت های او هم در قسمت 8 سریال «چه میشد اگر...؟» تونستیم توی مبارزه او با آلتران بخشی از قدرت های اون رو ببینیم که واقعا عالی بودند. اما حالا که صحبت این سریال معرکه شد باید بگم که انگار او با همتای کمیکی خودش تفاوت هایی داره. اولا اینکه اون سوگند او و دخالت نکردنش منطقی تر به نظر میاد چون اونطور که مطرح شده دلیلش اینه که باعث میشه به جهان های موازی آسیب وارد بشه. بعدی اینکه ما توی این مقاله با نسخه آلتمیت واچر آشنا شدیم در حالی که در این سریال او کل دنیاها رو نظارت میکرد. در واقع او ناچر یک دنیا نبود بلکه ناظر کل جهان هستی هست. (البته من موندم که اگر او در دنیای کمیک هم راوی کمیک های وات ایف...؟ هست و جهان های دیگه رو میبینه. پس چطور دنیای آلتیمت واچر دیگه ای داره؟ آیا دنیای آلتیمت با بقیه فرق داره؟) و البته ما در فیلم «نگهبانان کهکشان 2» دیدیم که ما چندتا واچر داریم. پس اونا چه کار میکنند؟ آیا اونا هم نظارت دارند یا نه؟ یا شاید هم مسئول نظارت به جهان های هستی دیگه با دنیاهای موازی دیگه هستند؟ البته شباهت این واچر با یوآتو اینه که او هم انگار این نظارت براش راحت نیست و دوست داره دخالت کنه. مثلا توی قسمت 4 گفت اگر میتونست به دکتر استرنج کمک میکرد و در قسمت 8 گفت این قضیه قلبش رو به درد میاره. در واقع دخالت نکردن او به خاطر مردم دیگه و زندگی های بیشمار دیگه هست! و البته او در قسمت 8 گفت که هرچه که رخ داده و رخ میده و میتونه رخ بده رو دیده پس قدرت های او بیشتر از همتای کمیکش هست و البته شاید سوگندش رو هم به فرد دیگر که والای او بود، داده. (شاید والای همگان!) جفری رایت هم صداپیشه فوق العاده ای برای او بوده و صداش کاملا به شخصیت آروم و منظم و نسبتا خشک واچر میاد. باید دید قسمت 9 چی میشه اما قطعا در mcu هم نقش مهمی داره.
با تشکر
نقل قول کردن
masiha_87
#3 masiha_87 1400-07-12 12:03
سلام جناب یارویسی! خسته نباشید!
خیلی مقاله عالی بود و واقعا یه همچین چیزی برای واچر ها توی سایت کم داشتیم. به خیلی از سوالاتم جواب داد و مورد ۱ از همه برام عجیب تر بود!!
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#4 Ilia koohbor 1400-07-12 14:03
درود :-)
خیلی ممنون بابت مقاله. ;-)
خواستم چند چیز بگم،اول اینکه تو سریال وات ایف توی قسمت 8 واچر با آلترون جنگید!در صورتی که معمولا اونها دخالتی نمی کنند!! :-| البته فکر می کنم توی این قضیه واچر دخالت کرد چون به سرنوشت کل مولیتیورس ربط داشت نه فقط یک دنیا...
ولی اگر این جزو کارهایی بود که آلترون باید میکرد پس چرا واچر سعی کرد جلوشو بگیره؟ :o
و یه چیز عجیب تر،سنگ های بینهایت همونطور که میدونیم تاثیری توی دنیاهای موازی ندارن اما توی این سریال آلترون داشت با کمک اونا واچر رو شکست میداد! :eek:
و یه چیز دیگه،هالک یک بار 6 تا واچر رو کشت! :eek:
توی کمیک space punisher
البته من فکرنمیکنم این داستان یا این نسخه از هالک خیلی اهمیتی داشته باشه چون خیلیا اونو به عنوان یه نسخه از هالک در نظر نمیگیرن! :-*
به هر حال خیلی ممنون بابت نوشتن این مقاله. ;-)
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#5 Kia Iron Man 1400-07-12 14:37
#1
بعید میدونم دلیل خاصی داشته ولی انصافا ظاهر واچر ها خیلی مناسبه چون به بهترین شکل شخصیت درونی‌شون رو بازتاب میده. البته دور از باورم نیست که استن لی و جک کربی هنگام خلق یوآتو از کاهنان مصر باستان الهام گرفته باشن.
در ضمن متشکرم که اشتباهات تایپی رو میگی. این مقاله رو سریع نوشتم بنابراین قطعا ایرادات تایپی داره.
#2
مثل همیشه خوندن کامنت هات لذت بشه. البته همه واچر ها توانایی دیدن مولتی ورس رو دارن. از طرفی در هزاران جهان موازی دیگر هم واچر هایی وجود دارند (حتی گفته میشه که بعضی واچر با همتایان خود در دیگر جهان ها هم ارتباط برقرار میکنند). به نظرم ایده اینکه واچر یک موجود یگانه در مولتی ورس باشه بهتره. همونطور که در این سریال دیدیم واچر برعکس کمیک متعلق به یک جهان مشخص نبود. البته اینکه در MCU واچر رو  به عنوان یک موجود منفرد ببینیم کمی بعیده چون در نگهبانان کهکشان ۲ دیدیم که واچر های دیگه ای هم وجود دارند.
اون قضیه اقدام به قتل کاپیتان مارول هم خیلی مسخره بود و اصلا با شخصیت واچر همخوانی نداشت. کلا اواسط دهه 70 این قضیه سوگند یوآتو تبدیل به یه جوک شده بود.استیو انگلهارت هم انگار قصد داشت شخصیت واچر رو متحول کنه و تغییراتی در اون ایجاد کنه، بنابراین این داستان عجیب رو نوشت. خوشبختانه این داستان دیگه اهمیت زیادی نداره و کمتر کسی به اون رفتار بچگانه واچر توجه میکنه.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1400-07-12 19:21
به نقل از Kia Iron Man:

#2
مثل همیشه خوندن کامنت هات لذت بشه. البته همه واچر ها توانایی دیدن مولتی ورس رو دارن. از طرفی در هزاران جهان موازی دیگر هم واچر هایی وجود دارند (حتی گفته میشه که بعضی واچر با همتایان خود در دیگر جهان ها هم ارتباط برقرار میکنند). به نظرم ایده اینکه واچر یک موجود یگانه در مولتی ورس باشه بهتره. همونطور که در این سریال دیدیم واچر برعکس کمیک متعلق به یک جهان مشخص نبود. البته اینکه در MCU واچر رو  به عنوان یک موجود منفرد ببینیم کمی بعیده چون در نگهبانان کهکشان ۲ دیدیم که واچر های دیگه ای هم وجود دارند.
اون قضیه اقدام به قتل کاپیتان مارول هم خیلی مسخره بود و اصلا با شخصیت واچر همخوانی نداشت. کلا اواسط دهه 70 این قضیه سوگند یوآتو تبدیل به یه جوک شده بود.استیو انگلهارت هم انگار قصد داشت شخصیت واچر رو متحول کنه و تغییراتی در اون ایجاد کنه، بنابراین این داستان عجیب رو نوشت. خوشبختانه این داستان دیگه اهمیت زیادی نداره و کمتر کسی به اون رفتار بچگانه واچر توجه میکنه.

ممنون از شما بابت این مقاله و این کامنت. من فکر میکنم کلا سعی شده توی واچر در سریال "چه میشد اگر...؟" تغییراتی به وجود بیاد که اکثرا مثبت بوده. مثلا به نظرم اون انگیزه برای دخالت نکردنش که این هست که دخالت او باعث تخریب بیشتر میشه (در واقع واچر باز هم اینجا نشون میده که به خاطر مردم دیگه دخالت نمیکنه. وگرنه فکر نکنم این آسیبی به خودش برسونه. ) اگر درست باشه انگیزه بهتری هست و شکستن اون سخت تره. یا اینکه یک واچر برای تمام مولتی ورس باشه که به نظرم بهتر میشه. ( البته درباره واچر های دیگه که در نگهبانان کهکشان ۲ دیدیم شاید بعدا توضیح داده بشه. شاید اونا این وظیفه رو بر عهده ندارند یا شاید اصلا اونا در سطح پایین تر این مسئله فعالیت میکنند.) برای همین آدم باورش نمیشه که مارول تونسته باشه از شخصیتی مثل واچر جنین اقتباس عالی بسازه که از هماتای کمیکی خودش هم پیشی بگیره. (چه انگیزه ها و چه حتی ظاهر!) کلا سریال و کمیک های "چه میشد اگر...؟" ایده بسیار خوبی دارند و به نظرم مارول این ایده رو عالی پیاده کرده. من خودم تا لپ تاپم رو باز میکنم میرم سراغ دیدن قسمت های ۴ و ۵ و ۷ و۸ که قبلا دانلودشون کردم!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1400-07-12 19:32
به نقل از Ilia koohbor:

خواستم چند چیز بگم،اول اینکه تو سریال وات ایف توی قسمت 8 واچر با آلترون جنگید!در صورتی که معمولا اونها دخالتی نمی کنند!! :-| البته فکر می کنم توی این قضیه واچر دخالت کرد چون به سرنوشت کل مولیتیورس ربط داشت نه فقط یک دنیا...
ولی اگر این جزو کارهایی بود که آلترون باید میکرد پس چرا واچر سعی کرد جلوشو بگیره؟ :o
و یه چیز عجیب تر،سنگ های بینهایت همونطور که میدونیم تاثیری توی دنیاهای موازی ندارن اما توی این سریال آلترون داشت با کمک اونا واچر رو شکست میداد! :eek:

سلام
من فکر نمیکنم جنگیدن واچر با آلتران دخالت محسوب بشه. اون سوگند خورده توی کارهای موجودات روی زمین و بقیه سیاره ها و دنیاها دخالت نکنه اما کسی نگفته بذاره بیاد هرکی دیدش بکشتش! اون از خودش دخالت کرده و موجب اتفاقی که نشده و دخالتی نکرده. اون که نمیتونست با آلتران مبارزه نکنه! پس به نظرم این دخالت محسوب نمیشه.
درباره اینکه اگر آلتران باید اون کار رو میکرد پس چرا واچر سعی کرد جلوشو رو بگیره خب اولا اینکه ما چیز زیادی هنوز از او نمیدونیم. یعنی ما از آگاهی واچر خبر نداریم. آیا او قبلا این مسائل رو دیده و این ها رو همزمان میفمه و الان دیگه چیزی رو کامل از قبل نمیدونه؟ چون خودش هم نگفت که این رو من ندیدم، گفت که "آخه این دیگه چیه؟!" پس اگر اون از سرنوشت کامل مطلع نباشه، مجبور هست که جلوی آلتران رو بگیره. شاید هم این قدرت گرفتن آلتران جز برنامه نبوده که البته من مورد اول رو محتمل تر میدونم.
و البته درباره تاثیر سنگ بی نهایت که در دنیای موازی که پرسیدید. خب تا به اینجا توی mcu ما دیدیم که این سنگ ها فقط در TVA اثر ندارند. (البته تا اونجایی که من یادمه.) این موضوعی که شما میگید در دنیای کمیک درسته اما دلیل نمیشه که در mcu هم همینطور باشه. مثلا توی دنیای کمیک سنگ های بی نهایت نمیتونند همدیگه رو نابود کنند اما در فیلم "انتقام‌جویان: پایان بازی" به دلیل ضرورت های فیلمنامه این قانون تغییر پیدا کرد. همونطور که ساز و کار سفر در زمان در mcu فرق داره و اصلا وقتی یک سنگ بی نهایت رو از گذشته میارند میشه گفت اون رو از یک واقعیت جدید به یک واقعیت دیگه میارند، ممکنه این قضیه هم فرق داشته باشه.
نقل قول کردن
s.p.i
#8 s.p.i 1400-07-12 19:48
سلام ممنون از آقای کیارش یاورویسی بابت معرفی واچر
واچر یکی از نژاد هایی هستن درست مثل ایکرال ها و کری و یا هر نژاد فضایی دیگه تو مارول داری تاریخچه و تمند خودشون دارن
خب یکی از نکات مثبت ? what if معرفی واچر بود

ظاهرا واچر به دلیل که تو مقاله ذکر شد دخالت نمیکنه کم نه آدم یجا سوگندشو میشکنه به غیر از یوآتو که خب بیشتر با چهار شگفت انگیز در ارتباطه و البته این گروه باعث نشون دادن دنیای کیهانی مارول به مخاطب نشون بدن و البته ماجرا های گروه که شیرین هست چون اون یه خانواد هستن
به نظر اون قسمت که واچر میخواست کاپیتان مارول بکشه مسخره هستش ولی از اون که بگذریم یوآتو نشون داد که واچر ها نژاد بی احساس نیستن و البته بگم هر وقت به واچر نگاه میکردم احساس می‌کردم با یه نژاد ضعیف طرف هستم که خب به نظر اشتباه میاد و البته جالب بود من فکر میکردن قدمت سلسیتیال ها و و ارشد های عالم بیشتره ولی معلومه که اشتباه فکر میکردم قدمت واچر بیشتره و البته داستان گناه اصلی که از یاد نبردم که خیلی معمایی و راز آلود بود و غافلگیر کننده خب واچر برگشت و معلومه که نامیراست این نشون میده این نژاد قدرتمن هستن ولی خب دخالت نمی‌کنند درست مثل قضیه دستکش بینهایت که واچر دخالتی نکرد
جفری رایت هم صدا پیشه عالی بود همنطور که گفت یکی از نکات مثبت سریال ? what if معرفی واچر بود

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
over drive
#9 over drive 1400-07-12 20:49
جنا ب یارویسی خسته نباشید
مقاله پر بار و مفید بود

جساراتا در قسمت دوم مقاله نوشته شده
نقل قول:
سعی کرد او را وادار کرد که او را بکشد
اینجا بهتره نوشته بشه سعی کرد او را بکشد
نقل قول کردن
Agent bishop
#10 Agent bishop 1400-07-12 21:00

سنگ ها رو که نابود نشدند فقط به اندازه مولکولی کوچک شدند .
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#11 AM SM BM SM 1400-07-12 21:16
به نقل از Agent bishop:

سنگ ها رو که نابود نشدند فقط به اندازه مولکولی کوچک شدند .

درسته. اون رو به صورت مثال گفتم. بالاخره سنگ ها روی یکدیگر تاثیر گذاشتند. در کل منظورم این بود که مثل خیلی وقت های دیگه ممکنه مارول تغییراتی نسبت به دنیای کمیک داره.
راستی کاراکتر پوستر قسمت جدید "چه میشد اگر...؟" منتشر شد که مثل تریلر ها گامورا رو در یک جور حالت ثانوس گونه به تصویر کشید. اما این چه ربطی میتونه به قسمت ۸ داشته باشه؟ آیا ادامه اون داستان رو در فصل دوم شاهد هستیم؟ آیا این گامورا فرزند خوانده همون ثانوسی هست که آلتران از وسط نصفش کرد؟ آیا قراره داستان قسمت ۸ به طور موازی با داستان گامورا پیش بره (که احتمالش کمه) یا تو صحنه هایی بهش اشاره بشه؟
نظر شما چیه؟
نقل قول کردن
Agent bishop
#12 Agent bishop 1400-07-12 22:05
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Agent bishop:

سنگ ها رو که نابود نشدند فقط به اندازه مولکولی کوچک شدند .

درسته. اون رو به صورت مثال گفتم. بالاخره سنگ ها روی یکدیگر تاثیر گذاشتند. در کل منظورم این بود که مثل خیلی وقت های دیگه ممکنه مارول تغییراتی نسبت به دنیای کمیک داره.
راستی کاراکتر پوستر قسمت جدید "چه میشد اگر...؟" منتشر شد که مثل تریلر ها گامورا رو در یک جور حالت ثانوس گونه به تصویر کشید. اما این چه ربطی میتونه به قسمت ۸ داشته باشه؟ آیا ادامه اون داستان رو در فصل دوم شاهد هستیم؟ آیا این گامورا فرزند خوانده همون ثانوسی هست که آلتران از وسط نصفش کرد؟ آیا قراره داستان قسمت ۸ به طور موازی با داستان گامورا پیش بره (که احتمالش کمه) یا تو صحنه هایی بهش اشاره بشه؟
نظر شما چیه؟


گامورای اون دنیا رو که آلتران کشت حتما مال یه دنیا دیگست .
نقل قول کردن
Infinity Soldier
#13 Infinity Soldier 1400-07-12 22:32
سلام به همه
ممنون آقای یارویسی بابت مقاله
خیلی مقاله خوبی بود یه چیزایی رو نمیدونستم. اما میخوام یه صحبت کلی فقط درمورد شماره 10 کنم. که میگه واچر خیلی قدرتمنده. جالب برام این بود که تو سریال وات ایف ( اونایی که قسمت 8 رو ندیدن حرفم اسپویل داره) ویژن بعد از بدست آوردن سنگ های ابدیت انقدر قوی شده بود که تونست صدای واچر رو بشنوه و حتی مولتی ورس رو هم میدید که رفته رفته هر چقدر بیشتر در مولتی ورس بود قدرتش بیشتر میشد. که حتی میتونست با هر مشتی که به واچر میزنه به بُعد های مختلف ببرتش. از نکته های جالب این قسمت بود. و از اینا خفن تر، اینکه ورژن دارک دکتر استرنج حتی از ویژن هم قوی تر هست. که بدون سنگ ها هم حضور تو قسمت مخصوص خودش شنید و گفت «کی اونجاست؟» (((که دلیلی بر این میشه که آخر سر واچر از او کمک خواست)))
جدا از این مسئله مقاله ی خیلی خوبی بود ممنون. شاید بشه برای خود شخصیت واچر در آینده ی تقریبا دور فیلم یا سریالی در mcu ساخته بشه، من که استقبال میکنم.
بازم ممنون آقای یارویسی
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#14 Kia Iron Man 1400-07-12 22:57
#10
من احتمال میدم در قسمت نهم واچر سوگندش رو بشکنه و گروهی از قهرمانان جهان های موازی تشکیل بده تا به مصاف اولتران برن. گامورا هم یکی از اون ها خواهد بود. چون اگه یادتون باشه در یکی از تریلر ها این صحنه وجود داشت:
uplooder.net/.../...
از چپ به راست میشه کیلمانگر قسمت ۶، گامورای قسمت ۹، استار لرد قسمت ۲ و ثور قسمت ۷ رو دید. از طرفی میشه پیشبینی کرد که کاپیتان کارتر قسمت ۱ و پیتر پارکر قسمت ۵ حضور خواهند داشت. با توجه به پایان قسمت قبل هم حضور دکتر استرنج قسمت ۴ قطعیه. به احتمال زیاد ناتاشا و آرنیم زولا قسمت ۸ رو هم خواهیم دید.
البته با توجه به مدت ۳۰ دقیقه ای اپیزود های سریال، بعید میدونم وقت کافی برای پرداختن به دنیای موازی گامورا وجود داشته باشه. پس فکر کنم واچر فقط گامورا رو به تیم دعوت خواهد کرد و به طور مفصل به داستان‌ش پرداخته نخواهد شد. ولی واقعا ای کاش مدت زمان این اپیزود طولانی تر باشه، چون قطعا دیدن گروهی از قهرمانان جهان های موازی هیجان انگیز و جذابه. به علاوه تعاملات جالبی رو هم شاهد خواهیم بود (خیلی دوست دارم کیلمانگر اپیزود ۶ با تیچالا اپیزود ۲ دیدار کنه)
البته با همین مدت زمان هم سریال کم و کسری نداره و تا اینجا عالی پیش رفته. امیدوارم قسمت نهم یک پایان بندی ایده آل و در شأن این سریال معرکه برای فصل ارائه بده.
نقل قول کردن
Infinity Soldier
#15 Infinity Soldier 1400-07-12 23:08
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Agent bishop:

سنگ ها رو که نابود نشدند فقط به اندازه مولکولی کوچک شدند .

درسته. اون رو به صورت مثال گفتم. بالاخره سنگ ها روی یکدیگر تاثیر گذاشتند. در کل منظورم این بود که مثل خیلی وقت های دیگه ممکنه مارول تغییراتی نسبت به دنیای کمیک داره.
راستی کاراکتر پوستر قسمت جدید "چه میشد اگر...؟" منتشر شد که مثل تریلر ها گامورا رو در یک جور حالت ثانوس گونه به تصویر کشید. اما این چه ربطی میتونه به قسمت ۸ داشته باشه؟ آیا ادامه اون داستان رو در فصل دوم شاهد هستیم؟ آیا این گامورا فرزند خوانده همون ثانوسی هست که آلتران از وسط نصفش کرد؟ آیا قراره داستان قسمت ۸ به طور موازی با داستان گامورا پیش بره (که احتمالش کمه) یا تو صحنه هایی بهش اشاره بشه؟
نظر شما چیه؟

سلام. من که فکر نکنم اون گامورا با تانوس قسمت هشت نسبتی داشته باشه. این تانوس بنظر خنگ تر از این حرفا بود :lol: هر چند بنظرم این گامورا اونقدر حرفه ای تر از گامورای mcu هست که شاید خودش تانوس رو کشته و جانشینش شده. که تو پوستر اشاره ای به دستکش ابدیت نداشته. پس احتمال میدم این گامورا در راستای گامورای خودمونه که فقط قوی تره و هدفی برای جمع کردن سنگ های بادیت نداره. جدا از اینا امیدوار بودم در همین فصل قسمت اختصاصی داشته باشه که نشد. حداقل کاش تو فصل دوم همچین قسمتی داته باشه. وات ایفه و هزاران هزار احتمال. کی چی میدونه؟ شاید 1 درصد من درست گفتم ;-) :D
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#16 AM SM BM SM 1400-07-13 01:32
#14
بله کاملا موافقم. از اولش هم به نظرم این مدت زمان کم یکی از پاشنه آشیل های این سریال بود اما دوست دارم که در اپیزود آخر ما یک پایان عالی رو شاهد باشیم. البته که اون صحنه توی تریلر هم خیلی امیدوار کننده است اما آیا ممکنه گول زننده باشه؟ شاید، اما مگر ما اون شخصیت ها رو اون موقع میشناختیم که با بودنشون از هم هیجان زده بشیم و گول بخوریم؟ پس احتمال داره که واقعی باشه. به نظرم شاید هم فردا شب یک ویدیو کوچک هم از این قسمت منتشر بشه.
نقل قول کردن
P.B.P
#17 P.B.P 1400-07-13 02:15
به نقل از Kia Iron Man:

البته با همین مدت زمان هم سریال کم و کسری نداره و تا اینجا عالی پیش رفته. امیدوارم قسمت نهم یک پایان بندی ایده آل و در شأن این سریال معرکه برای فصل ارائه بده.

باید بگم که این سریال مثل سریال لوکی فصل دو هم داره که اونم نه قسمته.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#18 Kia Iron Man 1400-07-13 11:52
#16
درسته. البته نمیشه گفت این مدت زمان کم به سریال لطمه زده، ولی این سریال انقدر ایده های ناب و جذابی رو ارائه میده که بیننده خودش متوجه میشه که پتانسیل‌شون بیشتر از یه اپیزود ۳۰ دقیقه ای‌ه. حتی بعضی از اپیزود ها پتانسیل‌ش رو دارن که یک سریال اختصاصی براشون تولید بشه.
#17
میدونم. برای همین نوشتم "برای فصل اول"
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#19 AM SM BM SM 1400-07-13 12:10
به نقل از Kia Iron Man:
#16
درسته. البته نمیشه گفت این مدت زمان کم به سریال لطمه زده، ولی این سریال انقدر ایده های ناب و جذابی رو ارائه میده که بیننده خودش متوجه میشه که پتانسیل‌شون بیشتر از یه اپیزود ۳۰ دقیقه ای‌ه. حتی بعضی از اپیزود ها پتانسیل‌ش رو دارن که یک سریال اختصاصی براشون تولید بشه.

بعضی از قسمت ها به قول شما پتانسیل خیلی بیشتری داشتند و قسمت های بیشتری ازشون تولید بشه. مثلا همون قسمت زامبی محور. اما بعضی قسمت ها مثل قسمت ۶ به نظرم وقت کمشون باعث شد به بهترین شکل شکوفا نشن. مثلا قسمت ۶ که ایده جذابی داره و به نظرم در همین حالت هم قابل تماشا بود اما به نظرم اون چیزی نشد که میتونست باشه. اگر زمان بیشتری داشت میتونست خیلی بهتر رو کیلمانگر و رابطه اش با تیچالا و استارک کار کنه و این قسمت تا حالا منو نتونسته مجبور کنه که برای بار دوم ببینمش. (قسمت هایی از این سریال که بیشتر از یک بار دیدم همونطور که گفتم قسمت های ۴، ۵، ۷ و ۸ بودند که البته خیلی زیاد میبینمشون.) این مدت زمان کم باعث میشه که خط اصلی داستان نسبتا خوب پیش بره اما تعاملات شخصیت ها در بعضی قسمت ها نادیده گرفته بشه. اگر این سریال مدت زمان بیشتری داشت قطعا با سریال بهتری طرف بودیم.
به نقل از Kia Iron Man:

#17
میدونم. برای همین نوشتم "برای فصل اول"

میگن فصل دوم این سریال قراره روی فیلم ها و سریال های فاز چهارم مارول تمرکز کنه و اونا رو تغییر بده! واقعا جالبه که برای سریالی مثل لوکی یا فیلم "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" قراره چه ایده هایی مطرح بشه.
نقل قول کردن
Sarah
+1 #20 Sarah 1400-07-13 12:32
#19:
من فقط یک چیزی رو بگم... ذات داستان های وات به همین کوتاه بودن اوناست. خودم تحقیق کردم و دیدم که در دنیای کمیک هم خیلی خیلی کم پیش اومده یه داستان رو تو دو شماره کش بدن. این سریال هم همین فرمت رو دنبال میکنه. لظفتش هم به همینه. قرار نیست تمام این ایده ها بشن یه سریال یا یه چیز تمام عیار چون باید در حاشیه اون دنیای اصلی که همون mcu هستش باشن، نه اینکه خودشون هم بیان و یه دنیای اصلی بشن! متوجه منظوریم میشوید آیا؟ همین ایده رو ارائه دادن و مدتی بهش پرداختن و ذهن رو مشغول ساختن و بفیه ش رو به تخیل مخاطب واگذار کردن خودش شاید بهترین چیز ممکن باشه. مثل همون داستان چی میشد اگر گوئن زنده میموند که اخرش اونجوری تموم شد و ما رو با احتمالات و تخیل خودمون تنها گذاشت. البته این وسط بعضی ها هم واقعا پتانسیل اون رو دارن که ادامه کرده و هویت مستقل داشته باشن. مثل ایده دختر عنکبوتی (می دی پارکر) که من عاشقشم و در یک کمیک وات ایف معرفی شد و اونقدر ازش استقبال شد که کل دنیای mc2 رو براساسش بنا کردند ولی این نمونه ها خیلی نادر هستند و نباید انتظار داشت همه داستان های وات ایف این شکلی باشند که شاید لطفش هم به همین باشه
نقل قول کردن
masiha_87
#21 masiha_87 1400-07-13 20:06
به احتمال فوق العاده زیاد، شرور فاز چهار مارول آقا اولتران گلمون هستن! به افتخارش :lol: دست و جیغ و هورااااا! حالا از شوخی گذشته، به نظرم این سریال تا الان بد عمل نکرده و داره انتظارات مارو از مولتی ورس (یواش یواش) برآورده میکنه. راستش آوردن اولتران به عنوان ویلن اصلی کاملا منطقی به نظر میاد چون فعلا استفاده از کاراکتر هایی مثل گالاکتوس یا شرور های کیهانی دیگه، اصلا کار درستی نیست. به دلیل اینکه فعلا تیم قهرمانای کیهانی مارول کامل نشده (کاپیتان مارول، موج سوار نقره ای، مونیکا رمبو، آدام وارلاک و خیلی های دیگه) و ماجرای اسکرال ها، زادگاه راکت (که واقعا عجیب و پر از پیچش داستانیه)، ماجرای آدام، مولتی ورس کاملا پاره شده ی مارول (!) و کلی داستان دیگه ناتموم موندن که اگه بهشون پاسخ داده نشه، شاید یکم برای بیننده بد بشه!
نقل قول کردن
amirebrahimbay
#22 amirebrahimbay 1400-07-13 23:01
به نقل از masiha_87:
به احتمال فوق العاده زیاد، شرور فاز چهار مارول آقا اولتران گلمون هستن! به افتخارش :lol: دست و جیغ و هورااااا! حالا از شوخی گذشته، به نظرم این سریال تا الان بد عمل نکرده و داره انتظارات مارو از مولتی ورس (یواش یواش) برآورده میکنه. راستش آوردن اولتران به عنوان ویلن اصلی کاملا منطقی به نظر میاد چون فعلا استفاده از کاراکتر هایی مثل گالاکتوس یا شرور های کیهانی دیگه، اصلا کار درستی نیست. به دلیل اینکه فعلا تیم قهرمانای کیهانی مارول کامل نشده (کاپیتان مارول، موج سوار نقره ای، مونیکا رمبو، آدام وارلاک و خیلی های دیگه) و ماجرای اسکرال ها، زادگاه راکت (که واقعا عجیب و پر از پیچش داستانیه)، ماجرای آدام، مولتی ورس کاملا پاره شده ی مارول (!) و کلی داستان دیگه ناتموم موندن که اگه بهشون پاسخ داده نشه، شاید یکم برای بیننده بد بشه!


ما با مارول طرفیم پس همه چی حساب شده اس

درضمن اینا همه دسیسه های اقای فایگی برای بیننده است!

uplooder.net/.../...
نقل قول کردن
masiha_87
#23 masiha_87 1400-07-14 00:51
به نقل از amirebrahimbay:
به نقل از masiha_87:
به احتمال فوق العاده زیاد، شرور فاز چهار مارول آقا اولتران گلمون هستن! به افتخارش :lol: دست و جیغ و هورااااا! حالا از شوخی گذشته، به نظرم این سریال تا الان بد عمل نکرده و داره انتظارات مارو از مولتی ورس (یواش یواش) برآورده میکنه. راستش آوردن اولتران به عنوان ویلن اصلی کاملا منطقی به نظر میاد چون فعلا استفاده از کاراکتر هایی مثل گالاکتوس یا شرور های کیهانی دیگه، اصلا کار درستی نیست. به دلیل اینکه فعلا تیم قهرمانای کیهانی مارول کامل نشده (کاپیتان مارول، موج سوار نقره ای، مونیکا رمبو، آدام وارلاک و خیلی های دیگه) و ماجرای اسکرال ها، زادگاه راکت (که واقعا عجیب و پر از پیچش داستانیه)، ماجرای آدام، مولتی ورس کاملا پاره شده ی مارول (!) و کلی داستان دیگه ناتموم موندن که اگه بهشون پاسخ داده نشه، شاید یکم برای بیننده بد بشه!


ما با مارول طرفیم پس همه چی حساب شده اس

درضمن اینا همه دسیسه های اقای فایگی برای بیننده است!

uplooder.net/.../...

اونکه صد درصد؛ ولی خب یه سری نگرانی ها وجود داره (به نظرم کلمه ی "دسیسه" کاملا برای آقای فایگی مناسبه :-) ) البته نگرانی من از روی اینه که پریروز نشستم و یکسری فن تئوری دیوانه وار (فکر کنم ۱۰ یا ۱۵ تا) رو خوندم و دیدم چقدر سوال های عظیمی برای این جهان سینمایی وجود داره.
نقل قول کردن
spiderman2099
#24 spiderman2099 1400-07-14 10:53
بی صبرانه منتظر قسمت آخر وات ایف هستم
نقل قول کردن
Amirreza-85
#25 Amirreza-85 1400-07-14 13:39
سلام مقاله ی جالبی بود خیلی ممنون.من یه چیزی در سریال وات ایف ذهنمو مشغول کرده لطفا شما هم به این موضوع فکر کنید.خب ما تو آخر قسمت هفتم شاهد حضور اینفینیتی التران در دنیای ثور تک فرزند بودیم . طبیعتا این دوتا دنیای متفاوتن.یعنی التران بعد از اتفاقات قسمت هشتم که به دنیاهای دیگه حمله میکنه اونجا با ثور تک فرزند روبرو میشه.ولی اونجا واچر همچنان داشت روایت میکرد داستانو.چطور؟ مگه واچر داخل دنیای دکتر استرنج شرور نبود پس چطور بدون اینکه اینفینیتی التران بدونه وارد اون جایی شد که اون داستانارو روایت میکرد؟نمیدونم بهش چی بگم سوتی یا داستانی پشت این مسئلست.
نقل قول کردن
masiha_87
#26 masiha_87 1400-07-14 18:05
به نقل از Amirreza-85:
سلام مقاله ی جالبی بود خیلی ممنون.من یه چیزی در سریال وات ایف ذهنمو مشغول کرده لطفا شما هم به این موضوع فکر کنید.خب ما تو آخر قسمت هفتم شاهد حضور اینفینیتی التران در دنیای ثور تک فرزند بودیم . طبیعتا این دوتا دنیای متفاوتن.یعنی التران بعد از اتفاقات قسمت هشتم که به دنیاهای دیگه حمله میکنه اونجا با ثور تک فرزند روبرو میشه.ولی اونجا واچر همچنان داشت روایت میکرد داستانو.چطور؟ مگه واچر داخل دنیای دکتر استرنج شرور نبود پس چطور بدون اینکه اینفینیتی التران بدونه وارد اون جایی شد که اون داستانارو روایت میکرد؟نمیدونم بهش چی بگم سوتی یا داستانی پشت این مسئلست.

سلام من هم چند روز پیش خیلی به این ماجرا فک کردم؛ ولی حالا که میبینم باگ های داستانی توی این سه قسمت آخر خیلی خیلی زیاد بود. البته مارول همیشه برای همه چیز برنامه داره؛ ولی دلیل نمیشه خودمونو گول بزنیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید