نسخه های عجیب و غریب از لیزارد در دنیای کمیک!

نسخه های عجیب و غریب از لیزارد  در دنیای کمیک! lizard مارمولک دنیاهای موازی

پس از معرفی حقایق مهم از شخصیت دکتر «کرت کانرز» ملقب به «لیزارد» در اینجا حالا زمان آن فرا رسیده که با نسخه های مختلف او از جهان های موازی نیز آشنا شوید!

 

10- شاه لیزارد (King Lizard)

شاه لیزارد (King Lizard)

تقریبا در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی کمیک جذاب، موفق و پرفروشی به صورت مشترک چاپ کردند به نام Marvel Vs. Dc که خوشبختانه اینجا تو سایتمون ترجمه هم شده است. سپس به صورت انشعابی کمیک هایی چاپ شد تحت عنوان "آمالگام" (Amalgam)   که در آن شخصیت های مارول و دی سی با هم ترکیب شده بودند! (دنیای آمالگام در مارول، دنیای شماره 9602 نام داره) برخی از این شخصیت ها بسیار جالب بودند. یکی از آنها کینگ لیزارد بود که در واقع ترکیبی بود از لیزارد و یکی از دشمنان آکوامن به نام «شاه کوسه» (King Shark)! در واقع دکتر کانرز بسان یکی از متخصصین پروژه کادموس به تصویر کشیده شده بود که بازوی چپش به دست مهاجمی ناشناس قطع شده بود. سپس سلول های بازوی قطع شده اش با DNA خزندگان ترکیب و کینگ لیزارد پدید آمد که با «اسپایدر-بوی» (که ترکیبی از اسپایدرمن و سوپربوی بود) جنگید!

 

9- لیزارد میمونی

  لیزارد میمونی

دنیای شماره 8101 مارول میمون ها است و به جای اسپایدرمن، «اسپایدر میمون»(Spider-Monkey)    داشت! او در مقایسه با اسپایدرمن اصلی بی تجربه و مغرور تر بود و دغدغه های زیادی نداشت! او مشكلی هم با كشتن شخصیت های خبیث نداشت و شعارش این بود: "اگر شخصیت های خبیث نمیخواهند اصلاح شوند پس باید بمیرند"! به طور مثال میمون عنکبوتی با دستان خودش «دكتر اكتاویویس» را كشت! ولی خودش هم در رویداد دنیای عنکبوتی کشته شد. یکی از دشمنان او «لیزارد میمونی» بود!

 

8- لیزارد دنیای شماره 82081

  لیزارد دنیای شماره 82081

دنیای شماره 82081 که در یکی از سری های فرعی داستان "جنگ های پنهان" آن را دیدیم دارای جمعیتی متشکل از حیوانات دارای شکل انسان است. لیزارد در این دنیا صاحب یک کافه بود که شخصیتی به نام «هاوارد انسانه» (Howard the Human) که در واقع نسخه انسانی شخصیت معروف «هاوارد اردکه» بود زیاد بهش سر میزد!

 

7- لیزارد دنیای آلتمیت

  لیزارد دنیای آلتمیت

در دنیای کمیک های نهایی مارول (Ultimate Marvel Comics)، دکتر کانرز یک ژن شناس برجسته بود که بازویش را از دست داده بود و زندگی اش را وقف این کرده بود که راهی برای بازیابی اندام قطع شده پیدا کنه و برای این منظور روی خزندگان مطالعه میکرد ولی بعد از 5 سال به نتیجه خاصی نرسید و احتمال داشت بودجه تحقیقاتش را از او بگیرند بنابراین سرم تست نشده اش را به خود تزریق کرد که نتیجه بخش بود ولی در عین حال به هیولایی خزنده تبدیل شد که به فاضلاب شهر پناه برد. مرد عنکبوتی سعی کرد بهش کمک کنه که مورد حمله قرار گرفت ولی «من ثینگ» از راه رسید و کمک کرد تا به وضعیت انسانی خودش برگرده ولی DNA کانرز همچنان آسیب دیده باقی ماند و میترسید که بعدا هم به لیزارد تبدیل بشه و به همین دلیل خودش را از خانواده اش جدا کرد. دکتر کانرز بعدا در خلق نسخه آلتمیت از شخصیت کارنیج هم دست داشت. اینجا داستانش رو با ترجمه فارسی بخونید.

  

6- لیزارد دنیای شماره 65

لیزارد گوئن استیسی

دنیای شماره 65 مارول به خانم گوئن عنکبوتی تعلق داره که قبلا در اینجا معرفی شده است. در این دنیا پیتر پارکر را داشتیم که در دبیرستان از سوی قلدرهای مدرسه اذیت میشد (البته گوئن همیشه ازش دفاع میکرد). بنابراین فرمولی خاص برای خودش درست کرد که او را به هیولایی جهش یافته به نام لیزارد تبدیل کرد و در مبارزه ای با گوئن عنکبوتی به طور تصادفی کشته شد. پیتر پارکر وقتی در بازوان گوئن جان داد بهش گفت که میخواسته مثل او "خاص" باشه. زن عنکبوتی از صحنه گریخت و این سوتفاهم در جامعه به وجود آمد که پیتر پارکر را به قتل رسانده است. آقای جی جونا جیمسون هم که شهردار است یک کنفرانس مطبوعاتی تشکیل داد و از زن عنکبوتی حسابی انتقاد کرد . همه این مسائل باعث شد تا مردم بهش به چشم یک تهدید به زن عنکبوتی نگاه کنند. این را هم بگم که بعدا مشخص شد کرت کانرز یکی از معلمین دبیرستان گوئن و پیتر بود و داشته روی ژنتیک لیزاردها مطالعه میکرده و احتمالا در تبدیل شدن پیتر به لیزارد هم نقشی داشته.

 

5- لیزارد 1602

لیزارد 1602

"1602" در واقع نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی رخ میداد! در این دنیا یا بهتره بگیم در این دوره زمانی،  کرتیس کانرز یک فیلسوف بود که به طاعون خیارکی مبتلا شد. او نوعی اکسیر درست کرد از جنین تخم های دایناسورها که او را به موجودی خزنده مانند تبدیلش کرد که شبیه به دایناسوری از نوع ولاسیرپتر بود. او برای بارون ویکتور اکتاویوس (که در اینجا معرفی شده) کار میکرد تا مرد عنکبوتی این دنیا را به دام بیندازه (آنها به دنبال خون مردعنکبوتی بودند). او در نهایت در نبرد نهایی و پس از آنکه به بولزآی حمله کرد و به کمک مردعنکبوتی آمد، ضربه ای از اکتاویوس دریافت کرد که باعث شد به رودخانه سقوط کنه و مشخص نشد که مرد یا زنده ماند. شما میتونید این داستان را به طور کامل در اینجا با ترجمه فارسی بخونید و ازش لذت ببرید.

 

4- لیزارد دنیای شماره 12128

لیزارد دنیای شماره 12128

در دنیای شماره 12128 مارول، گروه تروریستی هایدرا همه جا را فتح کرده بود ولی لیزارد تونسته بود زنده بمونه و جالبه که از بازوهای دکتر اختاپوس هم استفاده میکرد. او به کاپیتان آمریکا و بلک ویدو که از دنیای اصلی به دنیای خودش سفر کرده بودند کمک کرد.

 

3- لیزارد دنیای شماره 21117

  لیزارد دنیای شماره 21117

در این دنیا دکتر کرتیس کانرز یک جراح نابغه بود که بازویش را در جنگ از دست داده بود و پس از مطالعات بسیار روی خزندگان راهی برای بازیابی بازویش پیدا کرد که باعث شد به لیزاد تبدیل بشه. او سپس همسرش را نیز به سرم لیزاردی مبتلا کرد و دو تایی با هم در سطح شهر دست به طغیان زدند و به زودی کل محله به موجودات لیزاردی تبدیل شدند و شروع به تخم گذاری کردن و کم کم اوضاع آنقدر بدل شد که این موجودات لیزاردی نصف آمریکا را گرفتند! (حتما این تصویر را ببینید). پس از 9 سال وقتی لیزارد به شکل انسانی خودش یعنی کانرز برگشت سعی کرد با انفجار اتمی اشتباه خودش را جبران کنه و موجودات لیزاردی را از بین ببره اما قبل از اینکه موفق به انجام این کار بشه دست به خودکشی زد!

 

2- دکتر کانرز نوآر

 دکتر کانرز نوآر

در دنیای نوآر و در داستان "چشمان بدون صورت" که اینجا ترجمه شده است، دکتر کانرز دستیار دکتر اکتاویوس بود. آنها در جزیره الیس آزمایشات غیر قانونی روی یک سری سیاه پوست بدبخت انجام میدادند تا به برده های بدون اراده تبدیلشان کنند. ما ندیدیم که او تبدیل به لیزارد بشه و احتمالا پس از هجوم پلیس به آزمایشگاه اکتاویوس دستگیر و به زندان برده شد.

 

1- لیزارد ثور

  لیزارد ثور

در یکی از عناوین فرعی رویداد "جنگ های پنهان" شاهد دنیایی بودیم به نام دنیای شماره 61610 که در آن لیزارد به یکی از اعضای سپاه ثورها تبدیل شده و وظیفه اش برقراری نظم و امنیت در "دنیای نبرد" بود!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور لیزارد در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره "لیزارد" (LIZARD) بدانید

کمیک "کارنیج نهایی" (ULTIMATE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی - قسمت اول

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی: مارمولك / لیزارد (LIZARD)

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

طراحی های اولیه از «لیزارد» در فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

طراحی‌های اولیه "لیزارد" در "اسپایدرمن 2"!

رویداد بزرگ مرد عنکبوتی در سال 2019 (شکار شده /HUNTED ) - کامل + لینک دانلود

كمیك های مرد عنکبوتی: توطئه کلونی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک!

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

حقایق(FACTS) دنیای کمیک بوکی

10 داستان ترسناک برتر مرد عنکبوتی

20 طرح اولیه (CONCEPT ART) در فیلم های مرد عنکبوتی که مورد استفاده قرار نگرفتند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Kia Iron Man
#1 Kia Iron Man 1399-08-24 12:19
این هم از لیزارد در دنیا های مختلف.خیلی عالی بود دستتون درد نکنه.کمیکای آمالگام بعضیاشون واقعا جالب بودن در حدی که بعضیا دوست داشتن هیچوقت دنیای آماگام از بین نره.حیف که توی مارول علیه دیسی پیتر پارکر حضور نداشت. :sad: خیلی جالبه که لیزارد دنیای 65 پیتر پارکره :-* جیمسونم که طبق معمول نقد میکنه.موردی که بیشتر از همه دوست داشتم شماره ۳ بود تصورش سخته همچین فاجعه ای به بار بیاد.
خیلی آموزنده بود من فقط موارد 2 و 6 رو میشناختم.خیلی خوب بود خیته نباشید استاد.
پ.ن:کاراکتر مورد علاقه شما در دنیای آمالگام کیه؟
لطفا همه جواب بدن اگه میشه :-*
نقل قول کردن
Captain-spidey
#2 Captain-spidey 1399-08-24 12:24
استاد ترایی دستتون درد نکنه این مقاله خیلی جالب بود مخصوصا لیزارد تور انصافا تراحیش هم یهطوریه ادم رو یاد تور قورباغه ای میندازه :lol:
شماره ده (لیزارد کینگ ) هم خیلی باحاله چهره ترسناکی و گولاخی داره
بازم ممنون استاد پاینده باشید
نقل قول کردن
spider flash
#3 spider flash 1399-08-24 13:07
مقاله ی خیلی خوبی بود. من فقط شماره ۱۰رو میشناختم. از مورد شماره یک اصلا خوشم نیومد که ثور که ابهت زیادی داره تبدیل شده به یک مارمولک :-x به نقل از Kia Iron Man:

پ.ن:کاراکتر مورد علاقه شما در دنیای آمالگام کیه؟
لطفا همه جواب بدن اگه میشه :-*

من توی امالگام از اسپایدربوی و دکتر استرنج فیت و دکتر دومزدی (دکتر دووم و دومزدی)خوشم اومد
نقل قول کردن
super spider
#4 super spider 1399-08-24 13:20
لیزارد خودش عجیبه ولی باز اومدن عجیب ترش هم کردن :o
مقاله هم مث هميشه عالی :-)
نقل قول کردن
s.ch
#5 s.ch 1399-08-24 14:03
استاد خیلی عالی بود انتظار لیزارد میمونی رو نداشتم :lol: میگم اسپایدرمن چقدر دشمن داره هرچی مقاله می نویسید دشمناش تموم نمی شن :D چی خلق کردن استنلی و استیو دتیکو واقعا :-* به نقل از Kia Iron Man:

پ.ن:کاراکتر مورد علاقه شما در دنیای آمالگام کیه؟
لطفا همه جواب بدن اگه میشه :-*

من عاشق ولورینم اصلا با هیوجکمن کمیک رو شناختم برای همین دارک کلاو رو انتخاب می کنم
نقل قول کردن
super spider
#6 super spider 1399-08-24 15:26
پ.ن:کاراکتر مورد علاقه شما در دنیای آمالگام کیه؟
لطفا همه جواب بدن اگه میشه :-*

ترکیب جوکر و سیبرتوث
و.............. .......... اون برادرانی که نامشون دی سی و مارول بود که اول قهر بودن بعد بهم دست دادن :D
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#7 Mr. Doctor 1399-08-24 16:09
خسته نباشید استاد ترابی،ممنون از شما بخاطر این مقالات متنوع و مفید برای ما عاشقان کمیک :-)
بنظرم همشون جالب بودن ولی شماره 5 و 7 از بقیه شون باحال تر بودن؛مخصوصا اینکه ظاهر لیزارد التیمیت هم خیلی ترسناک تر و چندش تر از بقیه بود،ولی همین ظاهرش جذابش میکرد.
من فقط دو مورد از این لیزارد هارو مشناختم و با لطف شما الان اطلاعاتم نسبت به این کاراکتر کمیک های اسپایدی بیشتر از قبل شد،ممنون از شما استاد.
به نقل از Kia Iron Man:

پ.ن:کاراکتر مورد علاقه شما در دنیای آمالگام کیه؟
لطفا همه جواب بدن اگه میشه :-*

من از اسپایدربوی خوشم میومد،چون هم اسپایدی بود و هم یجورایی سوپرمن؛درسته که خیلی ها میگن ای کاش پیتر توی این کمیک مهم حضور داشت و منم کاملا باهشون موافقم،چون دوست داشتم کاراکتر موردعلاقمو توی همچین کمیک ببینم(دوست دارم توی همه ی کمیک ها ببینمش :P :lol: )ولی چون از بن رایلی هم خوشم میاد و دوست دارم ماجراهاش و کمیک هاش رو دانلود کنم،از حضور اون هم خوشحال شدم؛میشه گفت بعد از پیتر،شخصیت مورد علاقم بن رایلی هست. :-*
نقل قول کردن
SINA SPIDER
#8 SINA SPIDER 1399-08-24 16:42
لیزاردی که پیتر پارکر بود روم خیلی اثر گذاشت
راستی مقاله عالی بود
نقل قول کردن
captain A.R.J
#9 captain A.R.J 1399-08-24 18:39
استاد ممنون از شما بابت یک مقاله عالی و جالب دیگه .
نقل قول کردن
spider az
#10 spider az 1399-08-24 22:35
استاد ممنون از مقاله بسیار خوبتون واقعا مقاله جالبی بود ببشتر از همه گزینه ۸ و ۴ برام خیلی جالب تر بود

همچنین به نظر من توی جهان آمالگام بهترین شخصیت ابر سرباز هستش چون شخصیت خیلی قوی بود قدرت سوپر من به همراه اراده و وطن پرستی کاپیتان یه ترکیب عالی شده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37