مردعنکبوتی به چه نوع موسیقی علاقه داره؟

مردعنکبوتی-به-چه-نوع-موسیقی-علاقه-داره؟-سئوال-پرسش-پاسخ-موزیک-اسپایدرمن-spiderman

من «سونیا ساداتی فر» هستم و اینجام تا به یکی دیگر از پرسش های شما درباره مردعنکبوتی پاسخ بدهم!

مقدمه: چند روز پیش جناب آقای ترابی قسمت پنجاه و چهارم از سری مقالات شگفت انگیز خودشون تحت عنوان "چیزهای جالبی که درباره مردعنکبوتی نمیدانستید" را منتشر کردند که یکی از موارد آن به «لیدی گاگا» اشاره داشت و نشان میداد که مردعنکبوتی طرفدار ترانه های این خواننده ی معروف نیست! (در اینجا). همین موضوع ایده ای به من داد تا تحقیق کنم درباره ی این که اسپایدرمن به چه نوعی موسیقی علاقه دارد. یعنی سعی کردم به کمیک های قدیمی و جدید این شخصیت مراجعه کنم تا ببینم آیا تا به حال از زبان خودش اشاره ای داشته مبنی بر اینکه به چه نوع موسیقی علاقه دارد یا خیر. و مقاله ی حاضر حاصل تحقیقات اینجانب است ...

ضمنا برای خواندن آرشیو سئوالات مربوط به مردعنکبوتی روی لینک زیر کلیک کنید:

پاسخ به سئوالات مربوط به مردعنکبوتی

مقالات زیر هم میتونه براتون جالب باشه:

رتبه‌بندی بهترین آهنگ‌های فیلم‌های مرد عنکبوتی

مروری بر موسیقی فیلم های مرد عنكبوتی

 

قبل از هر چیز باید گفت یک بار در شماره 14 از کمیک Amazing Spider-Man Annual که سال 1980 منتشر شد، پیتر پارکر را دیدیم که برای یافتن دوست دختر آن موقعش یعنی«دبرا ویتمن»، به کنسرت اجرای یک گروه موسیقی به نام Shrapnel رفته است:

گروه موسیقی shrapnel

ولی همانطور که گفتم، پیتر فقط برای یافتن خانم ویتمن به آنجا رفته بود و حتی در یکی از دیالوگ هایش اشاره کرد که "دب احتمالا موسیقی بلند و پرهیاهو دوست داره" و این نشون میده که خودش از این موسیقی ها خوشش نمیاد. بنابراین گروه Shrapnel را که یک گروه "پانک راک" است را از لیست علاقه های پیتر حذف میکنیم (حضور این گروه در این کمیک از مردعنکبوتی یک قضیه جالبی هم دارد که در اینجا بهش اشاره شده).

خب، اولین باری که پیتر پارکر به موسیقی مورد علاقه اش اشاره کرد برمیگرده به شماره 136 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" که سال 1974 منتشر شد (این کمیک بسیار مهمیه چون هری آزبورن در آن به گرین گابلین تبدیل شد). در یکی از پانل های این کمیک، پیتر و مری جین را میبینیم که دارند درباره موسیقی صحبت میکنه و پیتر میگه آلبوم جدیدی بدستش آمده از «اِلا فیتزجرالد» (Ella Fitzgerald) که باعث شوکه شدن مری جین میشه چون انگار حتی اسمش رو هم نشنیده! در واقع، مری جین به پیتر میگه که سلیقه اش خیلی قدیمیه و به سال 1964 میخوره!

مری جین ترانه پیتر پارکر

لابد شما هم دارید از خودتون میپرسید که اِلا فیتزجرالد کیه؟ ایشون خواننده آمریکایی جَز معروف به «بانو الا» یا «بانوی اول آواز» بود. او در عمر پربار خود سیزده بار جایزه گرمی را دریافت کرد. بسیاری از بزرگان جَز مثل «لویی آرمسترانگ» و «دوک الینگتون» و «کاونت بیسی» و «نت کینگ کول» و «فرانک سیناترا» و «دیزی گیلیسپی» و «بنی گودمن» با او برنامه اجرا کرده‌اند.

الا فیتزجرالد

"یک رودخانه برایم گریه کن" و "فصل تابستان" از جمله تک آهنگ‌هایی هستند که اجرای وی از آن‌ها شهرت و محبوبیت یافته است. او در سال 1917 (میلادی) در ایالت ویرجینیا (آمریکا) به دنیا آمد و در نیویورک بزرگ شد. والدین وی در هنگام تولدش از هم جدا شدند و در سن چهارده سالگی یتیم شد و مادرش در 38 سالگی در یک تصادف جان خود را از دست داد. وی از سال 1934 شروع به خوانندگی کرد. فیتزجرالد در اواخر عمر به دلیل مرض دیابت کور شد و در سال 1993 پزشکان پاهایش را قطع کردند. سرانجام در 78 سالگی در سال 1996 درگذشت. در اینجا میتوانید یکی از اجراهای معروف او را با اسطوره صدا و بازیگری در هالیوود یعنی فرانک سیناترا دانلود کنید.

فرانک سیناترا

در هر حال علاقه ی پیتر به ترانه های ایشون نشون میده که به موسیقی کلاسیک بیشتر علاقه داره و احتمالا از اونجا نشات میگیره که وقتی بچه بوده، «عمو بن» به ترانه های فیتزجرالد گوش میداده و باعث شده تا پیتر هم به اونا علاقمند بشه.

و اما در شماره 4 از کمیک Marvel Team-Up Annual که سال 1981 منتشر شد سرنخ هایی درباره اینکه پیتر به چه نوع موسیقی علاقه داره داده شد. در صفحات ابتدایی این کمیک شاهد بودیم که مردعنکبوتی با یکی از دشمنان اصلی «لوک کیج» به نام «مرد بنفش» (Purple Man) درگیر میشه:

مرد بنفش

و میدونید حتما که مرد بنفش میتونه روی ذهن دیگران تاثیر بگذاره و کنترلشون کنه. به همین دلیل از مرد عنکبوتی میخواد که بره روی تیر چراغ برق و کمی براش از آثار «شکسپیر» بخونه ولی اسپایدرمن چیز زیادی از شکسپیر به یاد نداره. بعد مرد بنفش میگه خودت هر چی دوست داری بخون و مردعنکبوتی چی میخونه؟ ترانه ی "ارتش اولیور" (Oliver’s Army) از آلبوم Armed Forces اثر «الویس کاستلو» (Elvis Costello)!

مردعنکبوتی میزنه زیر آواز

«دکلن پتریک مک‌منس» که بیشتر به اسم الویس کاستلو شناخته می‌شود خواننده و ترانه‌نویس انگلیسی است. کاستلو به عنوان یکی از پیشگامان سبک پاب راک در اواسط دهه هفتاد به شهرت رسید و بعدها با موسیقی پانک راک و موج نو نیز همراهی کرد. موسیقی کاستلو به بسیاری از سبک‌های مختلف تقسیم شد؛ تا جایی که یکی از منتقدین او را "دانشنامه پاپ" که می‌تواند "دوباره گذشته را در شمایل خود نقش کند" معرفی کرده ‌است.

الویس کاستلو

و اما درباره خود ترانه ی "ارتش الیور" (که اینجا میتونید موزیک ویدئوی اون رو دانلود کنید) باید گفت که ترانه ای انتقادی بود که جنبه های اجتماعی – اقتصادی جنگ را مورد نکوهش قرار میداد. گفته میشه کاستلو قبل از خوندن این ترانه به شهر بلفاست در ایرلند جنوبی سفر کرده و تحت تاثیر گشت سربازان انگلیسی در آن شهر قرار گرفته بود. این ترانه را میتوان موفق ترین اثر کاستلو لقب داد که برای 12 هفته در لیست محبوب ترین  پرفروش ترین آهنگ های کشور انگلستان قرار داشت و منتقدین آن را به خاطر ملودی، ارزش های بالای تولید و متن آهنگ ش ستوده اند.

ترانه ی ارتش الیور

 

نتیجه گیری: با توجه به اطلاعات و سرنخ هایی که در بالا بهشون اشاره شد، حدس من این است که پیتر پارکر به هنرمندان برجسته و خوش نام که تا حدی خارج از جریان غالب موسیقی قرار میگیرند علاقه دارد و از این رو حدس میزنم علاقه ای به ستارگان موسیقی پاپ مثل «مدونا»، «مایکل جکسون» یا U2 و ... نداشته باشد و ذائقه اش به آثار گروه هایی نظیر "ولوت آندرگراوند" (The Velvet Underground) ، "بیگ استار" (Big Star) و یا " تاکینگ هِدز" (Talking Heads) نزدیک تر باشد. به همین دلیل اگر پیتر پارکر ایرانی بود شاید به موسیقی مثلا گروه "چارتار" و آثار خوانندگانی مثل «کوروش یغمایی» یا مثلا «امین بانی» و یا ترانه های پاپ - کلاسیک استاد «محمد اصفهانی» علاقمند بود!

گروه تاکینگ هدز

 

به روز رسانی:

یکی از کاربران سایت به نام Ahmad Mohaddes در بخش نظرات به یکی دیگر از سرنخ های جالب درباره ذائقه ی موسیقیایی مردعنکبوتی اشاره کرده که در مقاله گنجانده میشه:

یه چیزی که شاید لازم باشه منم اضافه کنم اینه که توی کمیک Friendly Neighborhood Spider-Man #6 (که شامل اولین حضور کاراکتر ال موئرتو هم هستش) توی یه نقطه از داستان پیتر (که در حال کشتی گرفتن با ال موئرتو هستش) برای مسخره کردنش اول خودش رو به بی حالی میزنه و میگه دنده هاش شکسته از این دعوا و بعد انتهای حرفش میگه don't.. stop.. و صفحه بعد شروع به خوندن بقیه اهنگ Don't Stop از بند فلیت وود مک (Fleetwood Mac) میکنه و نشون میده که هیچیش نیست :lol:

اسپایدرمن - ال مویرتو

مردعنکبوتی ال مویرتو

لازه به ذکره که «فلیتوود مک» گروه شهیر موسیقی راک آمریکایی و انگلیسی است که در سال 1967 در لندن شکل گرفت، و امروزه به‌عنوان یکی از معروف‌ترین، محبوب‌ترین و پرافتخارترین گروه‌های موسیقی در آمریکا محسوب می‌شود. «بیل کلینتون» در مبارزات انتخاباتی خود آهنگ Don't Stop این گروه را برای شعار انتخاباتی خود برگزید.

گروه موسیقی فلیتوود مک

 

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2023

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

پاسخ به سئوالات مربوط به مردعنکبوتی

رتبه‌بندی بهترین آهنگ‌های فیلم‌های مرد عنکبوتی

موزیک ویدئوهای زیبا از فیلم های مرد عنکبوتی! + لینک دانلود

 مروری بر موسیقی فیلم های مرد عنكبوتی

موسیقی متن فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" لو رفت + لینک دانلود

معرفی ترانه تاریخی مرد عنکبوتی + لینک دانلود صوت و ویدئو

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

معرفی ترانه تاریخی مرد عنکبوتی + لینک دانلود صوت و ویدئو!

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

15 موسیقی برتر فیلم‌های ابرقهرمان

آهنگساز فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" در گذشت

چرا جیمز هورنر موسیقی "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" را نساخت؟

10 تیتراژ برتر سریال های كارتونی ابرقهرمانی + لينك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Shayan morning star
#1 Shayan morning star 1402-04-29 13:10
منتقی بود و قوی
نقل قول کردن
advanced spidey
#2 advanced spidey 1402-04-29 13:18
آقای ترابی و خانم ساداتی فر.......
فقط بهشون بگین هیچی در مورد اسپایدرمن نمیدونی ....
در عرض یک دقیقه شمارو به طرفدار دواتیشه کله تاری تبدیل میکنن(منو نزدیک ده ساله تبدیل کردن!)
خیلی خوب بود !
آقای ترابی راسته میگن اسلات میخواد با مردعنکبوتی برتر برگرده؟
aiptcomics.com/.../...
(امیدوارم بره بمیره ولی نیاد!) :-|
راستی شما راجب عکس رسمی واسه ی ونوم تو مارول اسپایدرمن ۲ چه نظری دارید؟
نقل قول کردن
Karamblue
#3 Karamblue 1402-04-29 15:53
عجب پس اسپایدی سلیقه خوبی توی موسیقی داره
نقل قول کردن
Spider Armor mk1
#4 Spider Armor mk1 1402-04-29 20:16
حس میکنم از کویین و بلیتز هم خوشش بیاد:)
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1402-04-29 21:29
لازم دیدم از سونیای عزیز بابت این مقاله ی فوق العاده تشکر کنم
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1402-04-29 21:31
به نقل از advanced spidey:

آقای ترابی راسته میگن اسلات میخواد با مردعنکبوتی برتر برگرده؟
aiptcomics.com/.../...
(امیدوارم بره بمیره ولی نیاد!) :-|
راستی شما راجب عکس رسمی واسه ی ونوم تو مارول اسپایدرمن ۲ چه نظری دارید؟

بله خبرش رو تو کانال کار کردیم. ولی فکر کنم فقط یه وان شات باشه به خاطر 10 ساله شدن مردعنکبوتی برتر. (واقعا 10 سال گذشت؟ چه قدر زود :cry: )
درباره ونوم هم که دیگه همه میدونن من کلا نظر مثبتی درباره ونوم ندارم ولی منتظرم ببینم تو بازی چه جور منشاء ای داره. با یه عکس نمیتونم قضاوت کنم. البته ظاهرش به نظرم خیلی معمولیه. چیز شاخی نیست
نقل قول کردن
The Spectacular Burm
#7 The Spectacular Burm 1402-04-29 22:06
به شدت مقاله جالبی بود.به خصوص برای من که عاشق موسیقی هستم.خسته نباشید.
نقل قول کردن
Sps82
#8 Sps82 1402-04-29 23:03
مقاله اسپویل داره : سلام ببخشید آخر فیلم فلش چی شد ؟ ببخشید برای اسپویل ولی چرا وارد دنیای جورج کلونی شد؟ دلیل این اتفاق چیه پس چطوری انگار تو دنیای خودش بود؟
نقل قول کردن
The amazing A.M
#9 The amazing A.M 1402-04-31 14:33
خیلی‌ مقاله خوبی بود
نقل قول کردن
Ahmad Mohaddes
#10 Ahmad Mohaddes 1402-05-01 13:06
یه چیزی که شاید لازم باشه منم اضافه کنم اینه که توی کمیک ّFriendly Neighborhood Spider-Man #6 (که شامل اولین حضور کاراکتر ال موئرتو هم هستش) توی یه نقطه از داستان پیتر (که در حال کشتی گرفتن با ال موئرتو هستش) برای مسخره کردنش اول خودش رو به بی حالی میزنه و میگه دنده هاش شکسته از این دعوا و بعد انتهای حرفش میگه don't.. stop.. و صفحه بعد شروع به خوندن بقیه اهنگ Don't Stop از بند فلیت وود مک (Fleetwood Mac) میکنه و نشون میده که هیچیش نیست :lol:
بند موسیقی فلیت وود مک از بند های راک معروف دهه هفتاد میلادی بودن که از معروف ترین آلبوم هاشون میشه از آلبوم Romours نام بردش که همین آهنگ ِDon't Stop هم یکی از ترک هاش هست.
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1402-05-01 13:36
به نقل از Ahmad Mohaddes:
یه چیزی که شاید لازم باشه منم اضافه کنم اینه که توی کمیک ّFriendly Neighborhood Spider-Man #6 (که شامل اولین حضور کاراکتر ال موئرتو هم هستش) توی یه نقطه از داستان پیتر (که در حال کشتی گرفتن با ال موئرتو هستش) برای مسخره کردنش اول خودش رو به بی حالی میزنه و میگه دنده هاش شکسته از این دعوا و بعد انتهای حرفش میگه don't.. stop.. و صفحه بعد شروع به خوندن بقیه اهنگ Don't Stop از بند فلیت وود مک (Fleetwood Mac) میکنه و نشون میده که هیچیش نیست :lol:
بند موسیقی فلیت وود مک از بند های راک معروف دهه هفتاد میلادی بودن که از معروف ترین آلبوم هاشون میشه از آلبوم Romours نام بردش که همین آهنگ ِDon't Stop هم یکی از ترک هاش هست.

آفرین!
نقل قول کردن
Sonya
#12 Sonya 1402-05-02 08:33
به نقل از Ahmad Mohaddes:
یه چیزی که شاید لازم باشه منم اضافه کنم اینه که توی کمیک ّFriendly Neighborhood Spider-Man #6 (که شامل اولین حضور کاراکتر ال موئرتو هم هستش) توی یه نقطه از داستان پیتر (که در حال کشتی گرفتن با ال موئرتو هستش) برای مسخره کردنش اول خودش رو به بی حالی میزنه و میگه دنده هاش شکسته از این دعوا و بعد انتهای حرفش میگه don't.. stop.. و صفحه بعد شروع به خوندن بقیه اهنگ Don't Stop از بند فلیت وود مک (Fleetwood Mac) میکنه و نشون میده که هیچیش نیست :lol:
بند موسیقی فلیت وود مک از بند های راک معروف دهه هفتاد میلادی بودن که از معروف ترین آلبوم هاشون میشه از آلبوم Romours نام بردش که همین آهنگ ِDon't Stop هم یکی از ترک هاش هست.

ممنون از شما. این نکته به مقاله اضافه شد
نقل قول کردن
امیر حسین مهدی زاده
#13 امیر حسین مهدی زاده 1402-06-05 23:04
دبورا ویتمن مگه کراش قذافی نبود؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44