کدامیک از بازیگران مرد عنکبوتی خودشان صحنه های بدل کاری را بازی کردند؟

 کدامیک از بازیگران مرد عنکبوتی خودشان صحنه های بدل کاری را بازی کردند؟

همه فیلم های مرد عنکبوتی ذاتا دارای صحنه های اکشن نیازمند بدلکاران هستند ولی کدامیک از بازیگران خودشان صحنه های خطرناک را اجرا کردند و کدامیک بدلکار داشتند؟

مقدمه: اسپایدرمن دارای سه فرنچایز سینمایی محبوب بوده و هر طرفدار پر و پا قرص این قهرمان قطعا نظر خاص خودش رو درباره بازیگر نقش مرد عنکبوتی داره. البته، این فیلم ها پر هستند از خبیث ها و قهرمان های مختلف و برخی نیز واقعا قابلیت این رو دارند که در دنیای واقعی اسپایدرمن خوبی باشند. و شاید شما برایتان سئوال باشد که کدامیک از این بازیگران (چه نقش مثبت یا منفی) واقعا صحنه های خطرناک نیازمند حضور بدلکار را خودشان بازی کرده اند؟ پس این شما و این مقاله!

 

10- اندرو گارفیلد: بسیاری از بدلکاری ها را خودش انجام داد

اندرو گارفیلد: بسیاری از بدلکاری ها را خودش انجام داد

اندرو گارفیلد یک بازیگر جوان و مستعد است که اکثر صحنه های خطرناک فیلم هایش را خودش بازی میکند. البته او بدلکار خصوصی دارد ولی بارها عکس هایی ازش در هوا منتشر شده که داره شیرین کاری های جالبی انجام میده! درسته او در حد یک بدلکار حرفه ای نیست ولی همیشه مشتاق بود همه چیز رو امتحان کنه و باید به خاطر انجام برخی از صحنه های بدلکاری مورد تشویق قرارش داد.

 

9- اما استون: حداقل صحنه های بدلکاری را انجام داد

اما استون: حداقل صحنه های بدلکاری را انجام داد

اما استون بازیگر نقش گوئن استیسی در سری فیلم های ناکام "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" بود و علیرغم اینکه نقش کاراکتری را بازی نمیکرد که کاستوم بر تن داشته باشه یا قدرت های فوق بشری ، اما در برخی از صحنه های اکشن مهم حضور داشت. خودش گفته این صحنه ها هرگز اونقدرا "شاخ" نبودن (!) . یعنی در حد ژیمناستیک و پارکور نبودن ولی در هر حال یه سری صحنه ها بود که بیشتر اجازه داد بدلکارش انجام بدهد.

 

8- توبی مگوآیر: بسیاری از بدلکاری ها را خودش انجام داد

اینطور بوده که هر سه بازیگر نقش مرد عنکبوتی اکثر صحنه های بدلکاری فیلم های اسپایدرمن را خودشان انجام داده اند. در حقیقت، توبی مگوایر همانطور که اینجا گفتیم اون صحنه رو تو فیلم "مرد عنکبوتی 1" مربوط به غذاخوری تو دبیرستان که پای مری جین لیز میخوره و پیتر پارکر متوجه میشه و تمام غذاهای سینی او را قبل از اینکه بریزن کف زمین میگیره رو خودش انجام داد! در واقع توبی مگوآیر این صحنه را 156 بار تکرار کرد تا بالاخره موفق شد انجامش بده! توبی خیلی از صحنه های خطرناک را خودش انجام داد ولی یک سری از کارهای خطرناک و پیچیده را کنار کشید تا بدلکارش انجام بده.

 

7- توفر گریس: برخی از صحنه های بدلکاری را خودش را انجام داد

توفر گریس: برخی از صحنه های بدلکاری را خودش را انجام داد

باید بدانید که بازیگران فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی خیلی آزادانه درباره تجربه شون در اجرای stunt ها صحبت میکنند و در این باره خیلی کار کردن . دلیلش هم اینه که ریمی همیشه از اونا میخواسته تا بهش کمک کنند تا جای ممکن صحنه های اکشن رو باورپذیر و واقعی بسازه. ولی توفر گریس (بازیگر نقش ادی براک/ونوم) که لاغراندام است ، قبول داره که زیاد از این صحنه بازی نکرده و بخش اصلی کار رو به بدلکارش سپرده!

 

6- آلفرد مولینا: به خودش زحمت نداد!

آلفرد مولینا حسابی با نقش دکتر اختاپوس در فیلم تحسین شده "مرد عنکبوتی 2" گل کاشت ولی سر صحنه های اکشن که نیازمند به حضور بدلکار بودند ترجیح میداد استراحت کنه و کار رو بده دست کاربلد! خودش هم بارها اذعان کرده که تو این صحنه ها نبوده. اعتقاد هم داره یه بازیگره ، نه یک بدلکار و هر کسی باید کار خودش رو خوب انجام بده!

 

5- ویلم دفو: اکثر بدلکاری ها را خودش انجام داد

همانطور که میدانید ویلم دفو در اولین فیلم سینمایی اسپایدرمن در نقش بزرگترین دشمن او یعنی نورمن آزبورن/گرین گابلین ظاهر شد. او که اغلب برای نقش خبیث های بی ثبات ظاهر میشود نقش آفرینی عالی داشت. ولی چیزی که شاید ندانید این است که دفو 90 درصد صحنه های بدل کاری را خودش اجرا کرد. حتی لباس او را سبک تر و راحت تر کردند زیرا دفو اصرار داشت در این لباس طاقت فرسا کارهایش را بکند. او بسیار بدن منعطفی دارد و خیلی هم سریع همه چیز را یاد میگیرد و خودش داوطلب شد که صحنه های خطرناکش را بازی کند. پس اگر در فیلم گرین گابلین را میبینید که دارد سوار بر گلایدر پرواز میکند دو حالت دارد: یا صحنه رایانه ای است یا خود ویلم دافو!

 

4- جیمز فرانکو: بسیاری از بدلکاری ها را خودش انجام داد

هری جیمز فرانکو

جیمز فرانکو در نقش هری آزبورن در سه گانه سم ریمی خودش بدون حضور بدلکار در بسیاری از صحنه های اکشن ظاهر شد. خودش هم در برخی از مصاحبه ها گفته که حتی مصدوم شده ولی در برخی از صحنه ها هم حاضر نشد ریسک کنه.

 

3- برایس دالاس هاوارد: سکانس اصلی اکشن شخصیتش رو خودش بازی کرد

برایس دالاس هاوارد: سکانس اصلی اکشن شخصیتش رو خودش بازی کرد

خیلی ها وقتی گوئن استیسی را در فیلم "مرد عنکبوتی 3" به یاد می آورند ناخودآگاه یاد اون سکانس دلهره آور سقوط او از آن ساختمان را که جرثقیل بهش اصابت کرد میفتند! خانم هاوارد بیش از حد مشتاق بود که خودش و فقط خودش این صحنه را بازی کنه ولی خبر نداشت که آن موقع بارداره ولی در هر حال مشکلی برایش پیش نیومد و کلا او آدم سرسختیه.

 

2- تام هالند: اکثر از بدلکاری ها را خودش انجام داد

https://spidey.ir/images/img/content/batman-spidey/tom.jpg

بازیگر جوان و بریتانیایی تبار هالیوود ، تام هالند، با حضور نسبتا کوتاهش در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" همه را شیفته خود کرد و بنابراین خیلی از هواداران برای دیدن مجدد وی در فیلم "بازگشت به خانه" شوق و ذوق داشتند. تام اون موقع فقط 21 سال داشت و اونقدر سخت کار کرد و تمرین کرد تا مهیای نقش پیتر پارکر بشه. تام معروفه به اینکه ژیمناست بسیار قابلی هستش و بسیاری از stunt های شگفت انگیز مرد عنکبوتی را خودش ایفا میکنه. خودش اعلام کرده که تا جایی که بهش اجازه دادن در صحنه های خطرناک حضور یافت. صحنه مورد علاقه اش هم دویدن در امتداد یک میله فولادی هنگام مبارزه با والچر بوده!

 

1- مایکل کیتون: برخی از صحنه های بدلکاری را خودش را انجام داد

مایکل کیتون خیلی سعی کرد با تیم بدلکاری فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" هماهنگ بشه تا بتونه با قدرت صحنه های مربوط به والچر رو بازی کنه. خودش البته به شوخی گفته که نشده که همه صحنه ها رو بازی کنه ولی سعی کرده و فهمیده که بدلکارا کارشون بهتره!

 

مهدی ترابی مهربانی

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت screenrant

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

 مطالب مرتبط:

15 بازیگر فیلم های کمیک بوکی که خودشان صحنه های بدل کاری را اجرا کردند!

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت اول + لینك دانلود

10 بازیگر زن برتر فیلم های ابرقهرمانی

20 حقیقتی که درباره بازیگران فیلم های سینمایی دی سی نمیدانستید

15 دفعه ای که نزدیک بود بازیگران از نقش های ابرقهرمانی کنار بکشند!

10 حادثه تلخی که برای بازیگران و سازندگان فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی رخ داد

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی دی سی (DC FILMS)

بدترین بازیگرانی که برای فیلم های ابرقهرمانی انتخاب شدند

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت اول + لینك دانلود

10 چیز جالبی که احتمالا درباره دنیای سینمایی مارول (MCU) نمیدانستید!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-02-25 11:47
سلام
ممنون بابت مقاله.
همونطور که توی مقدمه هم گفته شد هر سه فرنچایز فیلم های اسپایدی پر از صحنه های خطرناک و طاقت فرسا هستند که بازیگران باید از جونشون سیر شده باشند که این صحنه ها رو خودشون انجام بدن. اما خب یه سری بازیگر هم هستند که گوششون به این حرف ها بدهکار نیست و دنبال جنگولک بازی هستند. اون چیزی هم که خیلی جالب بود، این بود که هر سه بازیگر نقش اصلی اسپایدی خودشون صحنه های بدلکاری رو انجام دادن. این یعنی "داداش داری میای فاتحه برای خودت یادت نره!" نشون هم میده نقش اسپایدی یکی از سخت ترین نقش های قهرمان هاست. (حالا به نظر شما نقش کدوم قهرمان از همه سخت تره؟ منظورم پیتر پارکر و کلارک کنت و... نیست منظورم سوپرمن و اسپایدی و قهرمان هاست. خب هر نقشی هم سختی های خودش رو داره. مثلا بازیگر اسپایدی هم اینکه باید زیاد ورجه وورجه کنه و تیکه بندازه و هم چون ماسک کامل داره سخت تر میتونه احساساتش رو نشون بده.)
تیتر آلفرد مولینا عالی بود!
آلفرد مولینا: به خودش زحمت نداد!
:lol:
با تشکر
نقل قول کردن
spider and venom
#2 spider and venom 1400-02-25 11:53
خسته نباشید آقای ترابی :-)
مقاله خیلی خوبی بود
نقل قول کردن
P.B.P
#3 P.B.P 1400-02-25 11:55
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله خوبی بود.
ممنون.
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1400-02-25 13:13
فقط آلفرد مولینا :lol:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#5 AmirhoseinJafari2005 1400-02-25 13:16
بینظیر بود.... ممنونم ازتون ;-)
نقل قول کردن
SPB
#6 SPB 1400-02-25 13:28
درود
مشتاقانه منتظر no way home
و دیدن این شخصیت ها در اون
نقل قول کردن
mokhtAR KID
#7 mokhtAR KID 1400-02-25 14:50
سلام استاد ممنون برای مقاله فقط جیمز فرانکو خودش بدل کاری می کرد :-* !چه قدر استعداد دارد! سر الفرد مولینا چقدر خندیدم به خودش زحمت نداد :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید