کدام صحنه‌های تریلرهای فیلم «مردعنکبوتی: دور از خانه» در فیلم نبودند؟

کدام صحنه‌های تریلرهای فیلم «مردعنکبوتی: دور از خانه» در فیلم نبودند؟

ناگفته پیداست این مقاله حاوی اسپویلرهای داستانی از فیلم «مردعنکبوتی: دور از خانه» است.

مقدمه: مارول استودیوز معروف است به درز دادن کمترین اطلاعات ممکن از فیلم‌های آینده‌اش. به طوری که گاهی صحنه‌هایی در تریلرها می‌بینیم که در خود فیلم نیستند! (یا طی تصمیم عوامل فیلم، از فیلم حذف شده‌اند یا صرفاً برای نمایش در تریلرها ساخته شده‌اند.) جدیدترین فیلم مارول استودیوز هم از این قاعده مستثنی نیست و صحنه‌هایی در تریلرهای خود داشت که در نسخهٔ نهایی فیلم وجود نداشتند. هر چند که تریلرهای این فیلم نسبت به دیگر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول ما را با داستان و اتمسفر فیلم آشنا می‌کرد و بخشی از فیلم از روی آن قابل‌پیش‌بینی بود (پیتر پارکری که حال میراث‌دار مردآهنی‌ست، اردوی پیتر به همراه هم‌کلاسی‌هایش به اروپا و ...)، اما ردگم‌کنی‌هایی هم در تریلرها بود.

حال در این مقاله می‌خواهیم به صحنه‌هایی بپردازیم که اصلاً خبری از آن‌ها در فیلم نبود. پس با صحنه‌های ویرایش‌شده کاری نخواهیم داشت!

  

- مبارزه در رستوران

در این صحنهکه تقریباً در همهٔ تریلرها دیدیم، اسپایدرمندر هیبت ”آیرون اسپایدر“با یک باند خلافکار خیابانی در یک رستوران چینی درگیر می‌شود و ما قابلیت‌های این لباس را بیش‌تر می‌بینیم. پس از آن سر و کلهٔ پلیس‌ها پیدا می‌شه و اسپایدی هم یه متلکی بهشون می‌پرونه که مجبوره کار اون‌ها رو انجام بده ولی حالا داره می‌ره تعطیلات!

کارگردان این فیلم یعنی آقای «جان واتس» اعلام کرده که این صحنه قرار بوده که در فیلم باشه، اما بنا به دلایلی در آخر حذف شده. بگذارید مستقیماً از ایشون نقل قول کنم:

«درسته که اون [صحنه] واقعاً صحنهٔ جالبی بود، اما حقیقتاً [چندان] داستان رو پیش نمی‌برد»

این‌طور که به نظر می‌رسد، آقای واتس می‌خواسته داستان هر چه سریع‌تر به اردوی اروپا برسه و بیش‌تر برای اون بخش زمان صرف بشه. پس در نتیجه حذف این صحنه کاملاً عاقلانه بوده.

  

- خرید از مغازهٔ آقای «دلمار»

خرید از مغازهٔ آقای «دلمار»

در بسیاری از تریلرها و تی‌وی اسپات‌ها ما پیتر رو در حال خرید یک خمیردندان ارزان‌قیمت برای اردویش از مغازهٔ آقای «دلمار» می‌بینیم (کسی که مغازه‌اش در فیلم قبلی به دست افراد والچر تخریب شد). در این صحنه گفت‌وگوی کوچکی هم با آقای دلمار صورت می‌گیره و پیتر می‌گه که داره به اروپا می‌ره.

بسیاری تعجب کردند که چرا مارول چنین صحنهٔ کم‌اهمیتی را در تریلر قرار داده و حتی در اینجا پیش‌بینی شد که ممکن است این صحنه مربوط به یکی از برترین داستان‌های تاریخ اسپایدرمن به نام «سرگذشت کلون» (Clone Saga) باشد.

پس حدس می‌زنیم که این صحنه واقعاً اهمیت خاصی نداشته و به دلیلی مشابه آیتم قبلی از فیلم خذف شده: عدم پیش بردن داستان و تأثیر بر ضرباهنگ داستان.

 

- پیتر در حال دریافت پاسپورت

پیتر در حال دریافت پاسپورت

یکی دیگر از صحنه‌هایی که زیاد در تریلرها و کلیپ‌های منتشرشده از فیلم دیدیم، پیتر را در ادارهٔ گذرنامه و در حال دریافت پاسپورت برای خروج از کشور نشان می‌داد. ایستراگ جالبی هم در این صحنه وجود داشت که تاریخ تولد پیتر پارکر را مورخ ۱۰اُم ماه آگوست نشان می‌داد که دقیقاً همان تاریخی‌ست که اولین حضور اسپایدرمن در دنیای کمیک و در شمارهٔ ۱۵ از کمیک «فانتزی شگفت‌انگیز» (Amazing Fantasy) رقم خورد.

همچنین دیدیم که بر خلاف دنیای کمیک، پیتر نام وسط Benjamin را در دنیای سینمایی مارول یدک نمی‌کشد (نام کامل او در دنیای کمیک Peter Benjamin Parker است). باز هم به نظر می‌آید که علت حذف این صحنه پیش بردن سریع‌تر داستان و زودتر رسیدن به بخش اردوی اروپا بوده است. در عین جالب بودن این ایستراگ، به نظر نمی‌آید دیدن پیتر در صف انتظار برای دریافت پاسپورت چندان جالب باشد! پس عوامل فیلم به نشان دادن این صحنه در تریلرها بسنده کرده‌اند.

 

این‌ها مهم‌ترین صحنه‌هایی بودند که تنها در تریلرها دیده شدند و اثری از آن‌ها در فیلم نبود. اما مارول بی‌خیال این صحنه‌ها نشده و قرار است در فیلم کوتاهی به نام «لیست کارهای پیتر» (Peter’s To-Do List) تمام آن‌ها دیده شوند. در واقع در این فیلم، ما پیتر را در حال انجام تمام کارهایی که پیش از سفرش به اروپا باید انجام دهد می‌بینیم. این کارها شامل ۳ صحنه‌ای که در بالا ذکر شد، به علاوهٔ صحنه‌ای که پیتر را در حال فروش اسباب‌بازی‌های ”جنگ ستارگان“اش برای تأمین مخارج سفرش نشان می‌دهد، خواهند بود! این فیلم کوتاه جزو محتویات نسخهٔ بلوری فیلم خواهد بود.

 

- تاب خوردن جلوی برج نیمه کارهٔ انتقام جویان

اگر به یاد داشته باشید در نخستین تریلر فیلم به دلیل این که هنوز فیلم انتقام جویان پایان بازی به اکران درنیامده بود، شاهد این بودیم که بیشترین بهره از  گمراه کردن طرفداران  بردند، یعنی برخی از صحنه ها جوری چیده شده بود که انگار وقایع جنگ بی نهایت رخ نداده است. یکی از این صحنه ها مربوط میشد به برج نیمه کارهٔ انتقام جویان که مردعنکبوتی جلوی آن تاب می خورد! اما با توجه به تایم لاین فیلم اصلا توقع نمی رفت چنین چیزی در فیلم وجود داشته باشد، چرا که با توجه به گذشت زمان می بایست با برج کاملی سر و کار می داشتیم. در فیلم هم همین اتفاق افتاد یعنی سازندگان جلوه های ویژه این صحنه ها را مخصوص تریلر ساخته بودند و در فیلم شاهد چیز دیگری بودیم:

و در فیلم نیز دیدیم که مانند تریلر اسپایدرمن در حال کار کردن با گوشی موبایلش است پس مارول حتی برای فیلم هایی که برای سونی ساخته می شود هم به همان اندازه ارزش قائل است.

 

نظر شما چیه؟ شما چه صحنه‌های دیگری در تریلر دیدید که در فیلم نبودند؟

 

محمد صالح حیدری

Spider-Fan

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 سئوالی که پس از دیدن فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" در ذهن ما ایجاد شد!

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

ایستر اِگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

IRON SPIDER 128
#1 IRON SPIDER 128 1398-04-18 21:10
واقعا حیف شد اون صحنه مبارزه با لباس IRON SPIDER تو فیلم نبود! من عاشق این لباس هستم( البته از رو اسمم معلومه! :lol: )
نقل قول کردن
sara
#2 sara 1398-04-18 21:38
جالب بود
نقل قول کردن
mahdi380
#3 mahdi380 1398-04-21 16:57
ولی اون صحنه پاسپورت گرفتن باید حذف میشد چون پیتر از قبل پاسپورت داشت (جنگ داخلی وقتی تونی اونو برد برای مبارزه)
نقل قول کردن
Spider-Fan
#4 Spider-Fan 1398-04-21 17:52
به نقل از mahdi380:
ولی اون صحنه پاسپورت گرفتن باید حذف میشد چون پیتر از قبل پاسپورت داشت (جنگ داخلی وقتی تونی اونو برد برای مبارزه)

به همین خاطر خیلی‌ها تعجب کردن موقع انتشار تریلر فیلم.
احتمالاً توی همون فیلم کوتاه Peter's To-Do List یه توضیحاتی راجع بهش داده بشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44