10 موردی که در "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" بهتر از سایر فیلم های مرد عنکبوتی انجام شد

10 موردی که در "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" بهتر از سایر فیلم های مرد عنکبوتی انجام شد

بیایید با مزیت های فیلم جدید اسپایدرمن نسبت به آثار قبلی آشنا شویم.

چند ماه از اکران جدیدترین فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست، می گذرد. این فیلم مورد تحسین بسیاری از طرفداران و منتقدان قرار گرفت و بسیاری آن را بهترین فیلم مرد عنکبوتی می دانند که تا به حال ساخته شده است ولی چرا؟ مگر این فیلم چه چیزی دارد که بقیه ندارند؟ در این مقاله به آنها اشاره میکنیم!

 

10- مجموعه ای درخشان از بازیگران

فیلم های اسپایدرمن همیشه از وجود برخی از بهترین بازیگران تاریخ سینما بهره مند بوده ولی تفاوت "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" این است که نسل جدید این بازیگران را به همراه نسل های قبلی یکجا داشت. بازیگرانی مثل تام هالند، زندایا، جیکوب باتالون و مریسا تومی دوباره برای ایفای نقش هاشون برگشتن. همچنین شخصیت های دکتر استرنج و دردویل با بازی بندیک کامبربچ و چارلی کاکس نیز حضور داشتند. با این حال بازیگران دیگه ای هم بودند که طرفداران برای دیدن اونها کنار هم هیجان زیادی داشتند ؛ بازیگرانی از اقتباس های قبلی فیلم های مردعنکبوتی برای ایفای نقش هایشان در بازگشته بودند با این فرق که انفاقات در MCU رخ میداد؛ بازیگرانی مثل اندرو گارفیلد، توبی مگوایر، آلفرد مولینا، ویلم دفو، جیمی فاکس.

 

9- جلوه‌های ویژه

جلوه های ویژه اسپایدرمن

درحالی که تعداد زیادی از فیلم‌های ابرقهرمانی با جلوه‌های‌ ویژه شگفت انگیزی وجود دارند ،قطعا بهترین این فیلم ها ‌مردعنکبوتی راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) می‌باشد به خصوص صحنه‌هایی که دکتر استرنج از قدرت هایش استفاده میکرد. نبرد دکتر استرنج با پیتر پارکر تام هالند در نیمه فیلم، مبارزه فوق‌العاده چشم نوازی بود. نبرد پایانی فیلم هم به دلیل مبارزه مردان عنکبوتی با دشمن‌هایشان جلوه‌های ویژه معرکه ای داشت.

 

8- لحظات فان و کمدی

کمدی و بحث های طنزآمیز همیشه جزئی از فیلم ها و کمیک های مردعنکبوتی بوده و هست ولی بدون شک "راهی به خانه نیست" بامزه ترین آنهاست. این فیلم شوخی هایی مرتبط با فیلم های قبلی مردعنکبوتی هم کم نداشت و همین باعث خندیدن تماشاچیان میشد. لحظه هایی که شخصیت های اصلی با هم همکاری میکردند یکی از خنده‌دارترین لحظات فیلم بود، مثل زمانی که مردان عنکبوتی ویلن هایی که هر کدام با آن جنگیده‌اند را با هم مقایسه میکردند یا زمانی که معلوم نبود نِد کدام پیتر پارکر را صدا میزند! آثار مارول همیشه بامزه هستند ولی "راهی به خانه نیست" به دلیل فیلمنامه شگفت انگیز و حساب شده اش، تک تک جمله هایش شنیدنی بود و مشخص بود پشت آنها یک فکر خوب قرار دارد و این موضوع برای شوخی ها نیز کاملا صادق است.

 

7- عواقب لو رفتن هویت مخفی پیتر

درحالی که مخفی نگه داشتن هویت مخفی برای ابرقهرمانان رایج می باشد اما برای طرفداران فیلم های مردعنکبوتی مشاهده کردند که اگر هویت مردعنکبوتی برای همه مردم فاش شود چه عواقبی خواهد داشت. فیلم دقیقا از جایی شروع شد که فیلم قبلی (Far From Home) تمام شد درحالی که میستریو فاش کرد که پیتر پارکر همون مردعنکبوتیه و اون رو مثل یک قاتل جلوه داد و باعث شد که مردم به همسایه دوست‌داشتنی محله شان پشت کنند. با این کار نه تنها زندگی پیتر پارکر ویران شد،بلکه روند زندگی دوستان و آشنایانش را هم تحت تاثیر قرار داد و باعث رنج آنها شد. این خیلی عالی بود که نشان دادند حفظ هویت مخفی برای پیتر پارکر چقدر اهمیت دارد.

 

6- کشته شدن زن عمو می به جای عمو بن

درباره هر دو کاراکتر توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در نقش اسپایدرمن، بخش مهمی از شخصیت آنها زمانی شکل گرفت که عمو بن مرد. و این اتفاق توی فیلمهای اسپایدرمن تام هالند بعد از مرگ عمو بن رخ داد. ولی در "نو وی هوم" در کمال تعجب دیدیم که زن عمو می به جای عمو بن جان به جان آفرین تسلیم و تماشاچیان را غافلگیر کرد. این یک چرخش خیلی جالب بود که به طرفداران اجازه داد که ببینند پیتر پارکر تام هالند بعد از ازدست دادن بک خویشاوند نزدیک چگونه رفتار میکند و چه حسی دارد و همچنین بقیه اسپایدرمن ها اون رو حمایت میکردند و می‌دانستند که از دست دادن عزیزان چه حسی دارد.

 

5- زمینه چینی برای آینده

خبیث های پنهان راهی به خانه نیست

پیتر در "راهی به خانه نیست" با برخی از بهترین دشمنان کلاسیک خودش مثل دکتر اختاپوس و گرین گابلین و لیزارد  و ... میجنگد. قبلا هم با والچر و میستریو جنگیده بود ولی هنوز هم خبیث های دیگری هستند که میتونه باهاشون بجنگه. در واقع مرد عنکبوتی با داشتن متنوع ترین مجموعه از ویلن های کمیک بوکی از این نظر هیچ مشکلی رو احساس نمیکنه. در انتهای فیلم نیز ما به نوعی سایه خبیث هایی را میبینیم که دکتر استرنج داره سعی میکنه نگذاره وارد دنیاشون بشن که در میان اونا هواداران تیزبین مرد عنکبوتی، کریون شکارچی، راینو، عقرب و حتی گربه سیاه را مشاهده کردند! (این ویدئو را حتما تماشا کنید). پس میشه تقریبا مطمئن بود شخصیت های خبیث جدیدی رو دید. مخصوصا شخصیتی مثل گربه سیاه که حالا که پیتر از نظر عاطفی خلاء حس میکنه میتونه یک عشق رومانتیک جنجالی برایش باشه! این فیلم نه تنها یک پایان زیبا رقم میزنه بر سه گانه نخست مرد عنکبوتی در MCU، بلکه برای آینده هم زمینه سازی و هایپ درست میکنه و این کاری نیست که هر فیلمی از عهده انجامش بربیاد!

 

4- تاثیر بر آینده MCU

جدا از تمام فیلم های مردعنکبوتی قبلی، "راهی به خانه نیست" ییشترین تاثیر رو بر آینده MCU گذاشت. چون بیش از هر فیلم دیگر باعث شد تا ایده چند جهانی در دنیای سینمایی مارول مطرح شود. همچنین این فیلم با ریسکی که کرد و طلسمی که دکتر استرنج آن را نیمه کاره اجرا کرد باعث شد تا عواقب زیادی برای فیلم های و به ویژه "دکتر استرنج 2" پدید آید که ما قطعا نتیجه اش را به زودی خواهیم دید. همچنین با باز شدن پای شخصیت های دنیاهای مختلف به دنیای اصلی MCU، خیلی ها عقیده دارند که خیلی زود شخصیت های ترسناک و ماورایی بسیاری وارد فیلم ها و سریال های مارول خواهند شد.

 

3- ویلن های نمادین

سومین ماجراجویی مرد عنکبوتی MCU ممکن است بهترین ماجراجویی این مجموعه باشد و پیتر پارکر بازیگر تام هالند در بزرگترین نبرد زندگی خود است. او اکنون دکتر استرنج را در کنار خود دارد تا از او مراقبت کند، اما این بدان معنا نیست که زندگی پیتر آسان است. در واقع، او هرگز وضعیتی بدتر از این را نداشته است، به خصوص با توجه به پوشش نادرست خبری دیلی بیوگل از نبرد مردعنکبوتی در لندن علیه میستریو در فیلم قبلی. حالا پیتر پارکر به عنوان مرد عنکبوتی معرفی شده است، او با ناامیدی به دکتر استرنج روی آورده است. پیتر خود را در حال نبرد با برخی از بدترین دشمنان خود در تمام زمانها و جهان ها می‌بیند که حتی برخی از آنها را هرگز ندیده است. به طور کلی، قدرتمندترین مبارزان در این ماجراجویی کاملاً جدید مرد عنکبوتی وجود دارند. از نظر قدرت، تاکتیک های نبرد و موارد دیگر. قطعا ما قبلاً چنین مجموعه ای از ویلن ها را در هیچ فیلمی از مرد عنکبوتی ندیده بودیم. 

 

2- حضور سه مردعنکبوتی

نقشه پیتر برای کمک به شرورها به سرعت به سمت و سویی می رود که باعث میشود گرین گابلین علیه او بشود و به مرگ غم انگیز زن عموی می ختم میشود. اما همه امید او از بین نرفته. درست زمانی که همه چیز برای پیتر بسیار وحشتناک به نظر می رسد، ند با استفاده از حلقه دکتراسترنج، دو پورتال را باز و پیتر را جستجو می کند. او در نهایت نسخه‌های مردعنکبوتی اندرو گارفیلد و توبی مگوایر را پیدا می‌کند. این دو به پیتر تام هالند ملحق می‌شوند و با هم، او را دنبال می‌کنند و یک برنامه نهایی برای حل مشکل خود پیدا می‌کنند. شاید قبل از اکران فیلم به نظر میرسید حضور اندرو و توبی به عنوان مردان عنکبوتی سابق ترفندی بوده برای فروش بیشتر ولی اصلا اینطور نیست زیرا حضور آنها کاملا بجا و هوشمندانه است و نه تنها کمک میکند داستان فیلم بهتر جلو برود بلکه باعث میشود داستان و آرک خود آنها در فیلم هایشان نیز به نوعی فرجام رضایت بخش برسد (نجات ام جی توسط مرد عنکبوتیِ اندرو گارفیلد که باعث میشه او سرانجام از فشار اشتباه مرگبار خود در نجات گوئن رها بشه). و در نهایت دیده شدن سه نسل از مردان عنکبوتی در کنار یکدیگر اتفاقی شگفت انگیز  و هیجان انگیز برای هواداران بود که در فیلم های قبلی ندیده بودیم.

 

1- به نتیجه رساندن آرک داستانی شخصیت ها

بینندگان همیشه عادت دارند یک فرد را مرجع همه اتفاقات و نتیجه گیری ها ببینند. ولی چیزی که بینندگان بیشتر ازهمه دوست دارند، رستگاری (redemption) شخصیت اصلی است. ولی این فیلم تقریبا رستگاری را برای همه شخصیت های اصلی از خبیث گرفته تا مثبت رقم میزند. ما قبلا سابقه نداشت چنین چیزی را در فیلم های اسپایدرمن ندیده بودیم ولی اینجا چنین بود که پیتر پارکر میخواست چنین چیزی را برای ویلن ها رقم بزنه و باعث شد تماشاچیان کاملا درک کنند خبیث های داستان چرا این طوری شدند و حتی باعث شد دیگر مردان عنکبوتی هم با آنها همذات پنداری نشان دهند. این یک روش بالغانه بود در پرداختن به آرک موسوم به رستگاری در سینما که در نهایت صلح و آرامش را برای خبیث ها به ارمغان آورد. این در حالی است که اغلب در فیلم های قبلی سرنوشت نهایی خبیث ها در هاله ای از ابهام قرار میگرفت.

 

 مهرزاد شهریاری

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" (SPIDER-MAN NO WAY HOME)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hmdh
#1 hmdh 1401-01-07 09:02
سلام.
یه مقاله عالی درباره یه فیلم عالی!
حرفی ندارم خسته نباشید.
نقل قول کردن
moltivers of heroes
#2 moltivers of heroes 1401-01-07 11:07
عالیی بود....
و همه این تفاوتها و اتفاقات قشنگ بود که این فیلم رو به بهترین فیلم اسپایدر من تبدیل کرد....
دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
BlueCrown4
#3 BlueCrown4 1401-01-07 13:37
ممنون از مقاله .
ولی به جز مورد ۱۰ و ۸ و ۷ و ۴ و ۲ با بقیه موارد مخالفم.البته نمیگم موارد دیگه درست نیست و از خیلی جهات این فیلم در این موارد خیلی خوب عمل کرده ولی با توجه به اینکه اسم تیتر ۱۰ مورد برتری این فیلم نسبت به فیلم های دیگر اسپایدرمن هست این موارد درست نیست .
یعنی واقعا اسپایدرمن ۲ از لحاظ به نتیجه رساندن آرک داستانی ضعیف تر از این فیلم بود؟ یا آرک داستانی مرد شنی در این فیلم بهتر از اسپایدرمن ۳ به سرانجام رسید ؟ قطعا خیر
زمینه چینی این فیلم بی نظیر بود برای فیلم بعد ولی باز هم نمیشه به طور قطعی گفت از زمینه چینی اسپایدرمن ۱و۲ بهتر زمینه چینی شده.
۶ هم مورد جالبی بود ولی باز در قالب مقایسه نمیشه گفت مرگ زن عمو می دراماتیک تر از مرگ عمو بن هست.
ولی واقعا عالی بود بقیه موارد. من هم به عنوان فان این فیلم رو از برخی جهات برترین میدونم و بازی های خوبی داشت ( مخصوصا بازی بی نظیر تام هالند) و حضور هر ۳ مردعنکبوتی ها و اون سکانس بقل کردنشون که عالی بود.
نقل قول کردن
s.p.i
#4 s.p.i 1401-01-07 14:24
خیلی ممنون بابت مقاله
خب میشه گفت فیلم راهی به خانه نیست نه تنها تونست داستان خوبی ارائه بده بلکه‌ یکی از بهترین فیلم های فاز۴ مارول هستش حضور ویلین ها و دو تا اسپایدرمن دیگه حضورشون موثر بود و حضورشون بی فایده نبود
کشته شدن زن عمو می هم غم انگیز بود و مرگش بر روی پیتر هم تاثیر گذاشت بازی بازیگران واقا عالی بود
نقل قول کردن
A_h_J
#5 A_h_J 1401-01-07 15:02
خسته نباشید.
نقل قول کردن
mjkp
#6 mjkp 1401-01-07 16:40
عالی بود دستتون دردنکنه
اسپایدی بیشترین و بهترین مقالات راهی به خانه نیست رو نوشته
با این دلایلی که گفتید نو وی هوم با بقیه فیلم های اسپایدرمن خیلی متفاوته
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#7 ArmanSpidery 1401-01-07 20:01
سلام و تشکر بابت این مقاله
این مدت فکر کنم دوستان رُس فیلم راهی به خانه نیست رو حسابی کشیدن و هر چه مطلب میشد از این فیلم در آوردند
به امید موفقیت بیشتر این سایت و عواملش
امروز سکانس مبارزه در راهرو فیلم oldboy رو دوباره تماشا کردم و علاقه مند هستم نظر آقای ترابی رو پیرامون این فیلم بدانم ؟ با توجه به اقتباسش از یک مانگا میشه جزو آثار کمیک بوکی حسابش کرد
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1401-01-07 20:54
سلام
ممنون بابت مقاله.
مقالهٔ پر و پیمون و جذابی بود. گرچه با بعضی از موارد خیلی موافق نیستم که این فیلم اون کارها رو بهتر از بقیه فیلم های اسپایدی انجام داده اما مقاله خیلی خوبی بود که باعث شد مروری بر دستاوردهای زیبای این فیلم داشته باشیم. ضمن اینکه بیشتر این موارد درست بودند و از کارهای مهم این فیلم محسوب میشن.
با تشکر از آقای شهریاری برای مقالهٔ عالی و قلم زیبای ایشون.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45