10 ابرقهرمانی که قبل از سوپرمن خلق شدند

10 ابرقهرمانی که قبل از سوپرمن خلق شدند

خیلی ها فکر میکنند سوپرمن اولین ابرقهرمان تاریخ دنیای کمیک است ولی قبل از او شخصیت های مهم دیگری نیز وجود داشته اند ...

مقدمه: شخصیت هایی مثل Dr. Occult یا Rose Psychic سه سال قبل از خلقت سوپرمن به وجود آمدند. آنها فقط دو تا از قهرمانان بسیاری هستند که قبل از خلق شدن سوپرمن در شماره 1 از کمیک Action Comics در سال 1938 به دست نویسندگان ، طراحان یا هنرمندان دنیای سینما و تلویزیون خلق شدند. در واقع قهرمانانی از رسانه های مختلفی مثل رمان، شوهای رادیویی، کمیک استریپ های روزنامه ای و حتی کمیک بوک ها قبل از مرد پولادین خلق شده بودند. بسیاری از این قهرمانان بعدها حتی به عنوان منبع الهام بخش و الگو (template) ابرقهرمانان معروف تری که اکثرا به دست دی سی در سالهای بعدی خلق شدند بودند. در این مقاله میخواهیم 10 تا از معروف ترین آنها را به شما معرفی کنیم. همچنین یادتون نره مقالات مشابه زیر را هم بخوانید:

10 ابر قهرمان مونث که قبل از زن شگفت انگیز خلق شدند

10 قهرمان برتر مارول در عصر طلایی دوران کمیک

10 شخصیت فراموش شده دنیای کمیک که توسط جک کربی خلق شده اند

15 دستیار فراموش شده ابرقهرمان کمیک بوکی!

 

10- تارزان (1912)

تارزان (1912)

میتوان ادعا کرد این کاراکتر الهام بخش بسیاری از شخصیت های معروف و سرشناس دنیای سرگرمی  بوده و اگر او و موفقیت و محبوبیتش نبود شاید ما هرگز شاهد خلق شدن قهرمانان مشابه نبودیم! نام او «تارزان» است و مشهور ترین قهرمان جنگلی تمام دوران در تاریخ بشریت به شمار می آید. البته او اولش در دنیای کمیک خلق نشد. در واقع تارزان را نویسنده‌ای آمریکایی به نام «اِدگار رایس باروز» در سال 1912 در رُمان های خودش  خلق کرد. تارزان پسر نجیب‌زاده‌ای انگلیسی است که در کودکی در جنگل‌های آفریقا گم شده و به وسیلهٔ بوزینه ای به نام منگانی پرورش یافته‌است. او که اینک انسانی وحشی است مانند حیوانات غذا می‌خورد و مانند آن‌ها حرف می‌زند و مانند میمون بر روی شاخه زندگی می‌کند. تا اینکه چند محقق او را به دنیای انسان‌ها می‌برند و کم‌کم مانند آن‌ها زندگی می‌کند. بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها بیش از 200 عنوان فیلم سینمایی و تلویزیونی ساخته شده از روی تارزان را فهرست کرده‌است که مابین سال‌های 1918 تا 2014 میلادی ساخته شده‌اند (اولین فیلم تارزان، یک فیلم صامت بود!). از روی این شخصیت بازی، انیمیشن و سریال های زیادی ساخته شده است و البته شرکت ها و کمپانی های مختلفی مثل دی سی، مارول، دارک هورس و ... از رویش کمیک بوک چاپ کرده اند (اولین باری که تارزان را به صورت مصور دیدیم به سال 1929 برمیگردد که «هال فاستر» طراح بزرگ از او در کمیک استریپ های روزنامه ای استفاده کرد). خود جری سیگل پیش از مرگ خود گفته بود از شخصیت تارزان به نوعی برای خلق سوپرمن الهام گرفته بوده.

 

9- زورو (1919)

زورو

زورو (Zorro) شخصیتی داستانی که جانستون مک‌کالی در سال 1919 آن را خلق کرد که فیلم و کتاب‌های زیادی از آن تا بحال منتشر شده‌است. زورو که در زبان اسپانیایی معنای روباه دارد، نام هویت مخفیِ دون دیه گو دلاوگا است، نجیب‌زاده‌ای که در دوران سلطهٔ اسپانیا بر کالیفرنیا زندگی می‌کند. داستان دون دیه گو دلاوگا – اشراف زاده‌ای که دلش با فقرا بود- اولین بار در سال 1919 توسط جانستون مک کالی (کمیک‌نویس آمریکایی) تعریف شد. در 28 نوامبر 1920 توسط داگلاس فربنکس (ستارهٔ سینمای صامت) روی پرده جان گرفت و از آن سال تا به حال زورو در یادها مانده‌است. دون دیه گو در کالیفرنیای 1790 زندگی می‌کند؛ زمانیکه این قسمت از آمریکا متعلق به مکزیک و خود مکزیک هم مستعمرهٔ اسپانیا بوده‌است. دون دیه گو اصلیتی اندلسی دارد و یک برادر خواندهٔ کوچک به نام برنارد (که در بعضی نسخه‌ها تبدیل به نوکر لال و وفادار او شد) و یک اسب سیاه و تیزتک به اسم تورنادو و نامزدی به نام لولیتا بولیدو دارد. او بافرمانده کالیفرنیا، پدرو فاگس (این شخصیتی واقعی در تاریخ است) مبارزه می‌کند. این قصه قدیمی مکزیکی که تا به حال 19 بار به صورت فیلم و سریال در آمده و بازیگران زیادی در جلد این عیار اسپانیایی رفته‌اند؛ در این مقاله نیز گفته شد که زورو الهام بخش شخصیت بتمن بوده است و از نخستین قهرمانان بود که هویت مخفی داشت.

 

8- باک راجرز (1929)

8- باک راجرز (1929)

باک راجرز (Buck Rogers) شخصیتی بسیار قدیمی است که سال 1928 در کتاب های علمی تخیلی خلق شد. خالق او «فیلیپ فرانسیس نولان»(Philip Francis Nowlan)   بود که از دیگر آثار او میتوان به Armageddon 2419 A.D اشاره کرد. باک راجرز یک خلبان جنگ جهانی اول بود که بیش از 400 سال در حیات تعلیقی به سر برد تا اینکه در آینده و سال 2419 (قرن 25 میلادی) بیدار شد. او با استفاده از تجربه خود در جنگ جهانی اول به مردم آینده کمک کرد تا خود را از چنگال اشغالگران آمریکا نجات دهند. این شخصیت آنقدر محبوب شد که از رویش فیلم، سریال، انیمیشن و کتاب های کمیک بسیاری ساخته شد. باک راجرز از اولین آثاری بود که فرض کرد آینده چطور خواهد بود و خوانندگان آمریکایی را با دنیای کیهانی و فضایی به عنوان بستری برای ماجراجویی آشنا کرد. این شخصیت الهام بخش قهرمانان مشابه ای نظیر «فلش گوردون» و «جان کارتر مریخی» نیز شد.

 

7- سایه (1930)

سایه

یکی از شناخته شده ترین جملات فرهنگ عامه پسند در قرن بیستم این بود: "چه کسی میداند در قلب انسان ها چه خباثتی در کمین نشسته است؟ سایه میداند!" (Who knows what evil lurks in the hearts of men? The Shadow Knows!) . شخصیت سایه ابتدا خلق شد تا یک راوی مرموز برنامه های رادیویی باشد ولی خیلی زود توسط نویسنده ای به نام «والتر بی. گیبسون» به شخصیتی تمام عیار تبدیل شد که داستان هایش علاوه بر شوهای رادیویی در قالب مجلات پالپ، کمیک بوک و فیلم و سریال روایت میشد. سایه مردی با امکانات فراوان بود که با هیبتی هولناک سعی میکرد ترس در دل خلافکاران بیاندازد و در این مقاله گفته شد که از منابع اصلی الهام بخش شخصیت بتمن بوده است ولی نکته جالب درباره او این است که از اولین قهرمانانی بود که قدرت فوق بشری داشت (در حالی که خیلی ها به اشتباه فکر میکنند سوپرمن نخستین قهرمان دنیاست که قدرت فوق بشری داشت!). قدرتش این بود که روی ذهن دیگران تاثیر بگذارد یا فکرشان را بخواند و در فیلم و سریال هایی که از رویش ساخته شد میتونست خودش را از دید دیگران نامرئی سازد! گفته میشه این شخصیت همچنین یکی از منابع الهام بخش آلن مور در خلق رمان گرافیکی " وی مثل وندتا" (V for Vendetta) بوده است.

 

6- داک ساوج (1933)

  داک ساوج (1933)

داک ساوج (Doc Savage) سال 1933 به دست هنری رالستون، جان نانوویچ و لستر دنت در شماره 1 از Doc Savage Magazine که که مجله پالپ بود خلق شد. اسمش «کلارک ساوج جونیور» است که بیشتر با لقب Doc Savage و یا Man of Bronze شناخته میشود. او از نخستین قهرمانان " همه‌چیز‌دان" (polymath) فرهنگ عامه پسند به حساب میاد. یعنی شخصیتی بود که مهارت های زیادی داشت : هم دکتر بود هم دانشمند و کارآگاه و ماجراجو و رزمی کار و ... در واقع پدر او از بدو تولد افرادی را استخدام کرد تا مهارت های مختلف را به او آموزش دهند و این باعث شد در انواع هنرهای رزمی و همچنین تغییر ظاهر خبره شود و حافظه ای عالی پیدا کند. داک ساوج خیلی سریع محبوب شد و در محیط های متنوعی از جنگل های تاریک و مرموز گرفته تا دنیاهای آینده نگرانه قرار میگرفت و با مهارت هایش بر خباثت ها پیروز میشد. بنابراین او یکی از اولین قهرمانان اکشن هم بود. خود استن لی عقیده داشت داک ساوج طلیعه دار ابرقهرمانان کمیک بوکی است و خود مارول در سال 1972 کمیک بوک های مطرحی از روی این شخصیت چاپ کرد.

 

5- رنجر تنها (1933)

رنجر تنها (1933)

«رنجرز تنها» (Lone Ranger) با نام اصلی «جان رید» (John Reid) اولین بار در یک برنامه رادیویی پدیدار شد و سپس در یک سریال تلویزیونی بسیار معروف و نمادین با حضور کلیتون مور و جی سیلور هیلز دیده شد. او یکی از بازماندگان رنجرهای تگزاس بود (تیم آنها 6 نفره بود که در تعقیب یاغیان بودند که توسط راهنمایشان به آنها خیانت شد و همگی به جز او کشته شدند). در واقع سرخ پوستی به نام «تونتو» (Tonto) او را نجات داد و برایش نقابی ساخت که هویتش را مخفی سازد. خالقین این شخصیت جوری داستان هایش را مینوشتند که از یک سری کدهای اخلاقی/رفتاری خاصی پیروی کند. به طور مثال هرگز مشروب نمیخورد یا سیگار نمیکشید و با دستور زبان کامل و عالی حرف میزد. همچنین سعی داشتند به هیچ گروه اقلیت یا قومیتی توهین نکنند و یا اینکه خلافکاران را مورد تمجید قرار دهند. همین خصوصیات رفتاری به نظر میرسد الهام بخش خالقین سوپرمن نیز بوده است.

 

4- ماندریک جادوگر (1934)

 ماندریک جادوگر (1934)

«ماندریک جادوگر» (Mandrake the Magician) نام یک کمیک استریپ بسیار مشهور روزنامه ای بود که توسط «لی فالک» خلق شد (قبل از آنکه فالک شخصیت معروف تر خودش یعنی «فانتوم» را خلق کنه). فیل دیویس بیشتر طراحی های مجموعه را انجام داد که توسط انتشارات King Features Syndicate در روزنامه ها توزیع میشد. بسیاری از مورخین ماندریک را به همراه «فانتوم جادوگر» به عنوان اولین ابرقهرمانان دنیا میشناسند. به طور مثال «دان مارکستین» مورخ کمیک بوک ماندریک جادوگر را اولین ابرقهرمان تاریخ میداند زیرا اولین شخصیتی بود که آشکارا با ویلن هایی از دنیاهای دیگر یا با فضایی ها میجنگید و قدرت هایی مثل تله پورت کردن، معلق ماندن در هوا و ... داشت که از شنلی که پدرش برایش به ارث گذاشته بود می آمد. این شخصیت آنقدر معروف شد که از رویش سریال و فیلم زیادی ساختند.

 

3- فلش گوردون (1934)

فلش گوردون

فلش گوردون نه تنها یکی از قدیمی ترین و مهم ترین قهرمانان دنیای کمیک بلکه کل دنیای سرگرمی است. او چند سال قبل از ظهور ابرقهرمانان یعنی در سال 1934 و در کمیک استریپ های روزنامه ای خلق شد و بارها و بارها در فرم های مختلف سرگرمی مثل فیلم و کارتون ظاهر شده است. خیلی از بزرگان سینما و دنیای کمیک گفته اند که از او برای خلق آثار خود الهام گرفته اند (مثل جورج لوکاس خالق فرنچایز "جنگ ستارگان"). فلش گوردون یک ورزشکار خوش تیپ بود که برای جلوگیری از یک فاجعه ای که سیاره زمین را تهدید میکرد به همراه دوستانش با موشک به فضا میرود . او در نهایت به سیاره مانگو رسید و با حاکم بی رحم آن به نام «مینگ» (Ming) جنگید و اینچنین بود که ماجراهایش شروع شد.

 

2- گرین هورنت (1936)

گرین هورنت (1936)

«گرین هورنت» (Green Hornet) یک ابرقهرمان نقابدار است که سال 1936 توسط جورج ترندل و فران استرایکر در برنامه رادیویی خلق شد و از آن به بعد در فیلم و سریال و کمیک بوک ... دیده شده است که قطعا معروف ترین آنها سریال تلویزیونی دهه 60 میلادی است که در آن بروس لی اولین نقش مهم خودش را به عنوان Kato (دستیار گرین هورنت) ایفا کرد. گرین هورنت در واقع شخصیت است به نام «برت رید» (Brett Reid) که روزها یک ناشر روزنامه است و شبها با یک بارانی و چشم بند سبز رنگ به جنگ جرم و جنایت میرفت و ماشینی مجهز به نام Black Beauty داشت و جالب اینه که او از نوادگان «رنجر تنها» است که در مورد شماره 5 بهش اشاره شد!

 

1- فانتوم (1936)

فنتوم

«فانتوم» یکی از قدیمی ترین و تاثیرگذارترین قهرمانان دنیای کمیک بوک است که سال 1936 توسط «لی فالک» در کمیک استریپ های روزنامه ای خلق شد . او اهمیت زیادی هم در تاریخ داره چون اولین قهرمان دارای لباس مخصوص (costume) در دنیای کمیک به حساب میاد. او قدرت فوق بشری نداره و روی زور بازو و هوش خودش تکیه میکنه تا با دشمنانش که اکثر دزدان دریایی هستند بجنگه. ضمنا گفته میشه که پدرش رو دزدان دریایی در قرن 16 میلادی کشته اند. خودش هم مورد حمله آنها قرار گرفت ولی به دریا افتاد و از سواحل جزیره ای سرسبز به نام "بنگالا" سردرآورد و در آنجا بومی های محلی بهش کمک کردند تا سلامتی خودش را دوباره پیدا کنه. اولش شایعه شده بود که نامیرا است (چون نسخه های از او در قرن های گذشته دیده شده بود) اما معلوم شد هویت فانتوم نسل به نسل به افراد مختلفی منتقل میشود. به او همچنین لقب "روحی که راه میرود" (The Ghost Who Walks) داده اند. ضمنا یک گرگ تعلیم دیده به نام Devil و اسبی به نام Hero هم دارد. سال 1996 فیلم سینمایی این شخصیت با حضور «بیلی زِین» ساخته شد (به کارگردانی «سایمون وینسر»). جالبه که «کاترین زتا جونز» یکی از اولین نقش های هالیوودی خودش رو در این فیلم ایفا کرد. همچنین از روی این شخصیت سریال های تلویزیونی و یک انیمیشن به نام Phantom 2040    نیز ساخته شده است که بسیار مورد تحسین قرار گرفت (این مقاله را بخوانید).

 

امیر حسین زارع

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره سوپرمن (SUPERMAN) بدانید

10 ابر قهرمان مونث که قبل از زن شگفت انگیز خلق شدند

15 دستیار فراموش شده ابرقهرمان کمیک بوکی!

10 فیلم ابرقهرمانی که به مارول و دی سی و ... تعلق ندارند ولی باید حتما آنها را تماشا کنید!

10 شخصیت فراموش شده دنیای کمیک که توسط جک کربی خلق شده اند

10 فیلم ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده سینما

سوپرمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

10 قهرمان جنگلی (JUNGLE HEROES) برتر در دنیای کمیک

10 قهرمان برتری که قدرت های فرابشری ندارند

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

10 فیلم کمیک بوکی/ابرقهرمانی ترسناک برتر تاریخ سینما!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mobin rz
#1 mobin rz 1400-01-12 17:15
ممنون آقای زارع که اطلاعات مارو بالا بردین
ولی به نظر من رابین هود هم میتونست تو این لیست باشه چون اگه اشتباه نکنم قبل سوپرمن خلق شده
راستی میخواستم بپرسم رایت این شخصیت ها دست شرکت خاصیه اخه چرا یه فیلم درست حسابی ازشون نمیسازن؟
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1400-01-12 17:26
به نقل از mobin rz:
ممنون آقای زارع که اطلاعات مارو بالا بردین
ولی به نظر من رابین هود هم میتونست تو این لیست باشه چون اگه اشتباه نکنم قبل سوپرمن خلق شده
راستی میخواستم بپرسم رایت این شخصیت ها دست شرکت خاصیه اخه چرا یه فیلم درست حسابی ازشون نمیسازن؟

رابین هود که خلق نشده. یک شخصیت واقعی بوده که بهش شاخ و برگ دادن (مثل رستم)
اون جوری باشه هر شخصیت تاریخی / اساطیری رو باید تو لیست می آوردن. ضمن اینکه همه این شخصیت ها به نوعی در دنیای کمیک حضور داشتن
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-01-12 17:52
سلام
ممنون بابت ترجمه این مقاله.
راستش برای من اهمیتی نداره که سوپرمن اولین ابرقهرمان دنیای کمیک باشه چون هیچ وقت اولین بودن به معنی برترین بودن نیست. اما به نظرم ترجمه این مقاله کار درستی بود. چون با این مقاله میشه از این به بعد به اون دسته کسایی که میگن: همه چیز با دی سی شروع شد و اگر دی سی نبود الان کمیک بوک وجود نداشت رو داد. البته حتی اگر سوپرمن اولین قهرمان دنیای کمیک بوده باشه به این معنی نیست که اگر او نبود کمیک هم نبود! اتفاقا برعکس اگر کمیک های ابرقهرمانی و زیبا و دلنشین مارول توی دهه 60 و حتی دهه 70 نبود،الان کمیک های قهرمانی مرده بود و دیگه کسی به اونا اهمیت نمیداد. و البته این مقاله هم اصلا به من (که سوپرمن شخصیت اولم توی دی سی و دوم توی عالم کمیک هست) حس بدی نداد چون اولا همونطور که گفتم برام اهمیتی نداره که سوپرمن اولین قهرمان کمیک باشه و حتی خوشحال هم شدم بابت این مقاله. دوما الان مثلا این شخصیت ها نیاز به معرفی دارند و ( به جز فلش گوردون و تارزان و البته زورو) شاید کسی اینا رو نشناسه اما سوپرمن یکی از معروفترین قهرمانان دنیای کمیکه. ( البته خب نمیشه نقش ریبوت ها و تغییر های مدام دی سی در شخصیت هاش رو نادیده گرفت. چون شاید دی سی سوپرمن رو از نسخه اولیش خیلی ارتقاع داده باشه مثل بتمن.) مقاله هم که از سایت CBR هست و سایت اسپایدی اون رو ترجمه کرده.
شخصیت تارزان که به خاطر اقتباس ها و محصول های منتشر شده ازش از معروفیت بسیار بالایی برخورداره و میتوان گفت بسیاری از فیلم های هالیوود مثل کتاب جنگل به نوعی از تارزان الهام گرفتند حتی بعضی از قهرمانان کمیکی.
زورو هم برای من شخصیت خاطره انگیزی هست و همونطور هم که گفته شده اولین قهرمان دارای هویت مخفی است.
فلش گوردون هم که قهرمان معروفی در دنیای کمیک بوک هست. و در این مقاله جز قهرمانان برتر بدون قدرت های فوق بشری هست.
spidey.ir/.../...
توضیحات بسیار خوب بود و من رو با شخصیت های جدیدی آشنا کرد.
فقط مورد 10 نوشتید که اولین باری که تارزان را در به صورت مصور دیدیم... که باید اصلاح بشه.
توی مورد 5 هم گفتید ... الهام بخش هالقین سوپرمن نیز بوده که هالقین باید به خالقین تغییر پیدا کنه.
با تشکر
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1400-01-12 17:55
ممنون بابت مقاله
مورد ۵ خط آخر خالقین را اشتباهی هالقین نوشتید و مورد دو خط آخر عدد گذاری را انجام ندادید .

از بین همه اینها از تارزان و زورو خوشم میاد .
تارزان که به لطف اون انیمیشن دیزنی ( اگه درست گفته باشم ) من رو عاشق خودش کرد و فکر کنم اون انیمیشن کتاب جنگل هم یک جورایی تارزان الهام بخشش بود .
زورو رو هم از بچگی به خاطر یک انیمیشن سینمایی و همچنین یک سریال کارتونی که داستانش تو زمان حال جریان داشت دوست دارم ولی نمی‌دونم چرا دیگه هالیوود سراغ این شخصیت نمیره آخه قدیما کلی سریال و فیلم سینمایی داشت ولی الانه :sigh:
رنجر تنها رو هم از فیلمش میشناسم که جانی دپ توش بازی میکرد که فیلمشم زیاد راضی کننده نبود ولی خوب باعث آشنایی من با این شخصیت شد که البته فکر نمی‌کردم کمیک بوکی باشه .

بقیه لیست رو شاید در حد یک اسم می‌شناختم ولی با این به اطلاعاتم‌ افزوده شد .

۲#
رابین هود یک شخصیت واقعی بود !!
کنجکاوم کردین برم تحقیق
نقل قول کردن
P.B.P
#5 P.B.P 1400-01-12 19:02
سلام ممنون از آقای زارع
من خیلی تارزان و زورو دوست دارم چون خیلی برام نوستالژیک هستند،بعضی از شخصیت ها رو هم می شناختم ولی از روی فیلمشون در کل مقاله عالی بود.
ممنون.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#6 Ehsan Spider 1400-01-12 19:32
سلام

خیلی ممنون اقای زارع، دستتون درد نکنه.

مقاله بسیار جالبی بود. به اطلاعاتمون افزود
من با تارزان و زورو و رنجرز تنها آشنایی داشتم.
تارزان که قبلا جز شخصیت های مورد علاقه من بود به همراه مرد عنکبوتی و زورو که اون زمان اصلا با کمیک ها آشنا نبودم. ولی یادمه همیشه شب ها یه فیلیمی ازش داشتم ( الان یادم نیست کاملا نمیدونم فیلم بود یا مجموعه ) که با خانواده نگاه میکردیم.

زورو که به همراه اسپایدی بازی بچگی هام بود. واقعاً کلی خاطره باهاش داریم و شخصیتی هستش که با اینکه سن زیادی داره ولی همچنان در دل ها جایی داره.

و رنجرز تنها که به وسیله یه فیلم باهاش آشنا شدم یادمه بعد از آشنایی نقش اونو هم بازی میکردم.
نقل قول کردن
mobin rz
#7 mobin rz 1400-01-12 19:49
به نقل از mtm:
به نقل از mobin rz:
ممنون آقای زارع که اطلاعات مارو بالا بردین
ولی به نظر من رابین هود هم میتونست تو این لیست باشه چون اگه اشتباه نکنم قبل سوپرمن خلق شده
راستی میخواستم بپرسم رایت این شخصیت ها دست شرکت خاصیه اخه چرا یه فیلم درست حسابی ازشون نمیسازن؟

رابین هود که خلق نشده. یک شخصیت واقعی بوده که بهش شاخ و برگ دادن (مثل رستم)
اون جوری باشه هر شخصیت تاریخی / اساطیری رو باید تو لیست می آوردن. ضمن اینکه همه این شخصیت ها به نوعی در دنیای کمیک حضور داشتن

چه جالب....
ممنون که جواب دادین
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1400-01-12 20:19
خیلی مقاله مفید و عالی بود خسته نباشید ;-)

واااااای خاطرم زنده بود.... اولین کمیکی که خوندم ، کمیک فانتوم با ترجمه فارسی بود...توش یه کمیک بن تن هم بود...
اسم مجله اش عصر مصور بود... سال ۹۴ (اون موقع ۱۱ سالم بود) از یکی از دکه های شاه العبدالعظیم خریده بودمش... یادش بخیر...

uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#9 Geralt of Rivia 1400-01-12 20:21
#1:
از آنجا که در قرن های سیزده و چهارده میلادی نام رابین‌هود محبوبیت زیادی در میان عامه مردم تهیدست و تحت ستم انگلستان یافته بود، خلافکاران زیادی خود را رابین هود نامیدند. با این وجود بعضی تاریخ شناسان حدس می زنند که رابین هود بر اساس شخصیتی اشرافی به نام «فالک فیتزوارین» (Fulk FitzWarin) ساخته و پرداخته شده است که بر علیه پادشاه جان (یکی از دشمنان رابین هود) شورش کرد.

زندگی «فالک فیتزوارین» بعدها به نوشته شدن افسانه قرون وسطاییِ خودش به نام « Fouke le Fitz Waryn» که شباهت هایی با داستان های رابین هود دارد، منجر شد. اگر واقعا زندگی او پایه و اساس شکل گیری داستان رابین هود باشد، تغییر نام خودش کار عاقلانه ای بوده چرا که نام «فالک فیتزوارین» اسمی نبود که بتواند در دل دشمنانش رعب و وحشت ایجاد کند!
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1400-01-12 22:14
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
خیلی مقاله مفید و عالی بود خسته نباشید ;-)

واااااای خاطرم زنده بود.... اولین کمیکی که خوندم ، کمیک فانتوم با ترجمه فارسی بود...توش یه کمیک بن تن هم بود...
اسم مجله اش عصر مصور بود... سال ۹۴ (اون موقع ۱۱ سالم بود) از یکی از دکه های شاه العبدالعظیم خریده بودمش... یادش بخیر...

uupload.ir/.../...

عصر مصور توسط یکی از بهترین دوستان قدیمی من به نام فربد محبوب چاپ میشد که از کمیک بوک بازان باسابقه ایرانه
ما قبلا چندین بار بدای مجله ایشان در سایت تبلیغ کردیم
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#11 AmirhoseinJafari2005 1400-01-12 23:23
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
خیلی مقاله مفید و عالی بود خسته نباشید ;-)

واااااای خاطرم زنده بود.... اولین کمیکی که خوندم ، کمیک فانتوم با ترجمه فارسی بود...توش یه کمیک بن تن هم بود...
اسم مجله اش عصر مصور بود... سال ۹۴ (اون موقع ۱۱ سالم بود) از یکی از دکه های شاه العبدالعظیم خریده بودمش... یادش بخیر...

uupload.ir/.../...

عصر مصور توسط یکی از بهترین دوستان قدیمی من به نام فربد محبوب چاپ میشد که از کمیک بوک بازان باسابقه ایرانه
ما قبلا چندین بار بدای مجله ایشان در سایت تبلیغ کردیم

مرسی آقای ترابی بابت اطلاعات خوبتون.... متاسفانه دیگه ندارمش و در به در توی سایت های مختلف دنبالشم ولی همه جا زده ناموجود .... اولین کمیک بوکی که توی عمرم خوندم ، همین بودش...
دومین کمیک فیزیکی که خوندم ، ماجراهای تن تن: سیگار های فرعون بود که یک سال پیش گرفته بودم....
سومیش هم لاکی لوک بود که چهار ماه پیش گرفته بودمش...
خیلی دوست دارم کمیک های مارول و دی سی هم بخرم ولی اصلا نیستش....
نقل قول کردن
ironspider
#12 ironspider 1400-01-13 17:30
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
[quote name="mtm"][quote name="AmirhoseinJafari2005"]
خیلی دوست دارم کمیک های مارول و دی سی هم بخرم ولی اصلا نیستش....


چرا هست به پیج اینستا اسپایدی سر بزن
www.instagram.com/.../
من خودم کمیک کارنیج مطلق و خاندان‌ام رو گرفتم خیلی راضی بودم ، کیفیت خیلی بالاست ;-)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#13 Mr. Doctor 1400-01-13 20:45
خیلی عالی بود جناب زارع
اطلاعات بسیار مفیدی به من داد واقعا
ممنون از شما
نقل قول کردن
amin Hajati
#14 amin Hajati 1400-12-11 00:35
درود مقاله ی خیلی جالبی بود و من فکر میکردم زورو اولین ابرقهرمان دنیای کمیک باشه :lol: (نمی‌دونستم تارزان رو از روی کمیک ساختن :-* ) بقیه رو هم متاسفانه نمی‌شناسم مقاله عالی بود
نقل قول کردن
amin Hajati
#15 amin Hajati 1400-12-17 11:00
درود میشه داخل سایت یک مقاله یا چند تعداد انگشت شماری مقاله مخصوص شخصیت افسانه ای و دیرینه زورو نویسنده ها بنویسن؟
با سپاس فراوان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید