10 فیلم ابرقهرمانی که به مارول و دی سی تعلق ندارند ولی باید حتما آنها را تماشا کنید!

10 فیلم ابرقهرمانی که به مارول و دی سی و دیگر ناشرین بزرگ کمیک بوک تعلق ندارند ولی باید حتما آنها را تماشا کنید

توی این شرایط که همه مجبوریم توی خونه بمونیم، ما هم تصمیم گرفتیم یه حالی به هواداران فیلم های ابرقهرمانی بدیم و چند تا از بهترین فیلم هایی که توسط کمپانی هایی غیر از مارول و دی سی ساخته شده را معرفی کنیم.

مقدمه: مارول و دی سی بدون شک شناخته شده ترین کمپانی هایی هستند که فیلم های ژانر ابرقهرمانی بیرون می دهند. همونطور که اطلاع دارید، توی دهه گذشته مارول فیلم های فوق العاده ای روانه پرده سینماها کرده، این کمپانی با فیلم انتقام جویان: پایان بازی اوج هنر فیلمسازی در سبک کمیک بوکی رو به تصویر کشید. این در حالیه که دی سی بیشتر در سریال های تلویزیونی اش موفق بوده تا آثار سینمایی، در حقیقت ما شاهد مجموعه های بسیار خوب و سرگرم کننده ای مثل Arrow و The Flash از سوی دی سی بوده ایم. اما باید در نظر داشت که ژانر ابرقهرمانی تنها به فیلم های مارول و دی سی محدود نمیشه و گزینه های خوب دیگری هم هستند که هواداران میتونند آن ها را تماشا کنند و لذت ببرند. حال در این مقاله قراره 10 تا از بهترین های آن ها را به شما پیشنهاد بدیم.

 

10- اشک های کیوتی هانی 

کیوتی هانی: اشک های جاری 

نام انگلیسی: Cutie Honey Tears

سال اکران: 2016

واقعا نمیشه به همین راحتی از کنار اقتباس تاکشی آسای از روی داستان کلاسیک و قهرمانانه کیوتی هانی گذشت! خصوصا اگر سنی ازتون گذشته باشه و هوادار داستان های قدیمی تر نیز باشید. همونطور که احتمالا هواداران این سری در جریان هستند، یه جور شادابی و سرزندگی کم نظیر توی مانگای اریجینال این عنوان، ترجمه های گوناگون انیمه آن و فیلمی که جناب هیدئاکی آنو در سال 2004 ساخت، وجود داشت که باعث می شد همه آن ها آثار باطراوت و سرگرم کننده ای شوند. اما اگر بخوام رک و پوست کنده حرف بزنم، باید بگم که این فیلم اون طراوت و سرزندگی لازم رو نداره. با این وجود، با فیلمی بسیار جدی تر از نسخه های قبل مواجه هستیم، اثری که به خوبی درباره نخبه گرایی در یک جامعه کاملا ساختگی حرف میزنه. در فیلم "اشک های جاری" مشاهده می کنیم که یک دانشمند موفق میشه یک نوع آدم ماشینی قدرتمند و دارای ادراک بسازه و اسم رمز "کیوتی هانی" رو روی اون میزاره. به دنبال این ماجرا، در اواخر قرن می بینیم که یک ویروس مرگبار وارد جامعه شده و داره آثار مخربی به جای میزاره. حال نوبت کیوتی هانی هست تا وارد عمل بشه و جلوی اون مغز متفکری که پشت شیوع این بیماری قرار داره رو بگیره.

 

9- لاکپشت های نینجا نوجوان جهش یافته

 

نام انگلیسی: Teenage Mutant Ninja Turtles

سال اکران: 1990

احتمالا شناخته شده ترین عنوان در این رتبه بندی، همین اقتباس دهه نودی از کمیک های لاکپشت های نینجای استودیو میراژ باشد. جالبه بدونید که چند سال قبل از اون فیلم، یه مجموعه انیمیشنی از لاکپشت های نینجا در برنامه "کارتون صبح شنبه" از تلویزیون پخش میشد که به اندازه کافی هم موفق بود (کارتون صبح شنبه در واقع یک برنامه قدیمی تلویزیونی می باشد و همانطور که از نامش پیداست، در صبح روز شنبه کارتون هایی در سبک های مختلف برای بچه ها پخش می کرد) متاسفانه، فیلم لاکپشت های نینجا 1990- که اولین فیلم از این فرانچایز به حساب میاد- توسط برخی منتقدین سینما تا حدی کوبیده و ایراد هایی برآن وارد شد. اونا معتقد بودند که این فیلم تنها روی فضای طنز و جوک های مسخره اش تکیه داشته است و حرف زیادی برای گفتن ندارد. البته گمان نکنید که با یک اثر سراسر فان رو به رو هستید، بلعکس این فیلم اغلب دارک و جدی میشه و از اون جو طنز کاملا فاصله میگیره و تعادل خوبی میان آن ها ایجاد میکنه. از طرفی، بعضی منتقدان عقیده داشتند یه سری ضعف های آزاردهنده مثل داستان نه چندان جالب باعث میشه که نتوانیم از چنین فیلمی به عنوان "یک اقتباس عالی سینمایی" یاد کنیم. با این حال، این فیلم همچنان به عنوان برترین اقتباس از لاکپشت های نینجا به شمار می رود.

 

8- خانم پلیس جنگجو

خانم پلیس جنگجو 

نام انگلیسی: Lady Battle Cop

سال اکران: 1990

اگر بیایید و ژانر  Tokusatsu(کلمه ای ژاپنی به معنای جلوه های ویژه) را با عناصر فیلم معروف روبوکاپ ترکیب کنید، چیزی که به دست می آید همان لیدی بتل کاپ می باشد که یک فیلم خوش ساخت اما ناشناخته در زمینه مبارزه با بی عدالتی و اجرای قانون به روش قهرمان داستان است. جالبه که بدونید قبل از این فیلم، در سال 1989 یک سریال تلویزیونی به نام The Mobile Cop Jiban   توسط کمپانی Toei نیز ساخته و پخش شد. اما داستان فیلم از چه قراره؟ در واقع، در این فیلم مشاهده می کنیم که یک تنیس باز سابق به یک سایبورگ جنگجو تبدیل میشه. او از اسلحه ها و فناوری های پیشرفته برای توانمندی خودش بهره میبره و حال تصمیم داره برای برطرف کردن مشکل تروریسمی شهر اقدام بکنه. مشکلی که زیر سر یک دیوانه تله کینتیک و نابکار که توسط ارتش به وجود آمده است، می باشد.

 

7- گایور: قهرمان تاریکی

گایور: قهرمان تاریکی 

نام انگلیسی: Guyver Dark Hero

سال اکران: 1994

این فیلم بر اساس مانگایی به نام Bio Booster Armor Guyver اثری از یاشیکی تاکایا ساخته شده است و دیدن آن برای طرفداران دنیای انیمه و مانگا پیشنهاد می شود. همچنین دنباله فیلمی با نام The Guyver که در سال 1991 بیرون داده شد، است. البته به جرئت میشه گفت قسمت دوم آن که با کارگردانی استیو وانگ همراه بود، از خیلی جهات بهتر از قسمت نخست می باشد. مثلا لحن فیلم بسیار جدی تر و سنگین تر از قسمت اوله، بنابراین این قسمت وفاداری بیشتری به منبع داره. نبرد های داستان نیز از خشونت و هیجان بالاتری برخورداره و بیننده رو تا حد قابل قبولی درگیر میکنه. از طرفی، درجه این فیلم برخلاف قسمت نخست R می باشد. در این فیلم مشاهده میکنیم که شان (Sean) همچنان دچار سوالات و ابهاماتی درباره توانایی های جدیدش می باشد، توانایی هایی که بعد از برقراری ارتباط با The Guyver Unit ایجاد شد. The Guyver Unit در حقیقت یک شی فرازمینی است که میتونه افراد رو به جنگجو های بیگانه تبدیل بکنه. اکنون شان سردرگم و در به در به دنبال پاسخ سوالاتشه، او تصمیم میگیره به ایالت یوتا واقع در در آمریکا بره چرا که تصور میکنه اونجا میتونه سوالاتش رو به جواب برسونه، اما این آغاز ماجراجویی دردسرساز اوست...

                                

6- سایه

نام انگلیسی: The Shadow

سال اکران: 1994

بعد از موفقیت بینظیر فیلم "بتمن" ساخته تیم برتون در سال 1989، نوعی هیجان در هالیوود به راه افتاد تا فیلم های کمیک بوکی ساخته شود. بنابراین سال 1994 فیلم "سایه" ساخته شد . سایه یکی از قدیمی ترین شخصیت های دنیای سرگرمی است که قدمتش به سال 1931 میرسد! او ستاره های داستان های عامه پسند (پالپ فیکشن) و برنامه های رادیویی بود و بعدا به دنیای کمیک بوک هم راه پیدا کرد (در فاصله سالهای 1937 و 1939 ، «ارسون ولز» معروف مسئول تامین صدای این شخصیت در برنامه رادیویی اش بود). کلا شخصیت دارکی هستش و فضای داستان هایش نیز مرموز است. او ضمنا شخصیتی بود که بسیار روی خلقت سوپر قهرمانان کمیک تاثیر گذاشته ، به خصوص روی بتمن (این مقاله را بخوانید). در هر حال،  فیلم سایه که توسط «راسل مالکاهی» ساخته شد فیلم خوبی بود . بازیگر برجسته ای همچون «آلک بالدیون» نقش سایه رو بازی کرد. ولی از نظر فروش خیلی موفق عمل نکرد و اثر گمنامی به حساب میاد. ولی هر وقت فرصت کردید حتما آن را تماشا کنید.

 

5- بچه سریع

بچه سریع 

نام انگلیسی: Turbo Kid

سال اکران: 2015

فیلم توربو کید که توسط فرانسورا سیمارد، آنوک ویسل و یوان-کارل ویسل ساخته شده است، یک اثر فوق العاده سرگرم کننده اما تا حد زیادی ناشناخته می باشد. در این داستان کانادایی و آخرالزمانی که وقایع آن در سال 1997 در جهانی موازی رخ میدهد، می بینیم که منابع آب رو به اتمامه و امیدی دیگه بین مردم وجود نداره. از این رو، قهرمانی قیام میکنه تا به نبرد با جنگ سالار ظالمی که بر این جامعه حکمرانی میکنه، بره. مونرو چمبرز (که در سریال کانادیی دگراسی: نسل بعدی نیز خوش درخشید) و مایکل آیرون ساید از ستارگان این فیلم هستند. این فیلم در اکران اولیه خود نقد های خوبی دریافت کرد و بدین ترتیب، بنظر میرسه سازندگان آن قصد دارند روی قسمت دوم این فیلم نیز کار کنند. منتقدان این فیلم را این گونه تعریف کردند: فیلمی بسیار خوب که یادآور فیلم های نوستالژیکی ژانر کودک و تینیجری زمان قدیم می باشد. بدون اغراق، توربو کید یک فیلم فوق العاده تماشایی است.

 

4- زیرام

زیرام

نام انگلیسی: Zëiram

سال اکران: 1991

دوتا کارگر مزد بگیر در یک نبرد میان کهکشانی بین بیگانه ای شریر و زنی شکارچی که به دنبال شکار اوست گیر می افتند، این ماجرا در فیلم Zëiram به وقوع پیوست. این فیلم علمی-تخیلی که در سال 1991 به روی پرده رفت، بعد ها به یک مجموعه انیمیشنی شش قسمتی با فرمت OVA تبدیل شد، این مجموعه نوعی پیش درآمد برای فیلم آن محسوب می شود. در آن فیلمی که در سال 1991 آمد، میبینیم که شخصیتی به نام ایریا -که یک زن شکارچی جایزه بگیر و سرسخت می باشد- به همراه هوش مصنوعی خودش باب، وظیفه گیر انداختن بیگانه ای زیرک و جاویدان به نام زیرام   را قبول می کنند. در ادامه میبینیم که ایریا موجب ایجاد یک بعد موازی در ژاپن می شود، در اینجاست که آن دو کارگر به طور ناخواسته به همراه زیرام در  آن بعد به دام می افتند. حال ایریا وظیفه خود می داند که این دو انسان بی گناه را از چنگ بیگانه ای بی رحم و خطرناک نجات دهد. کارگردان این فیلم یعنی کیتا آمیمیا به خاطر تصویرسازی و خلق پانل های عجیب و خلاقانه شهرت داره، و این فیلم هم از این قاعده مستثنی نیست. جا داره اشاره کنم که این فیلم دنباله اینیز دارد.

 

3- گامرا: انتقام آیریس

گامرا: انتقام آیریس

نام انگلیسی: Gamera 3: Revenge of Iris

سال اکران: 1999

فیلم سوم گامرا که انتقام آیریس نام داشت، توسط کمپانی Film Daiei ساخته شد. این کمپانی تصمیم به ساخت چنین مجموعه ای گرفت تا بتواند از ژانر کایجو سود ببرد، ژانری که با فیلم های گودزیلا محصول کمپانی Toho در سال 1954 آغاز شد. علی رغم اینکه اولین سری از فیلم های گامرا تا حدی مسخره بودند، ولی سه گانه امروزی شوسوکه کانکو فضای بسیار جدی تر و دارک تری رو درون خودش داره که یکی از امتیازات این مجموعه است. همونطور که گفتم، سومین و آخرین فیلم از سری فیلم های گامرا ساخت جناب کانکو، عنوان انتقام ایریس را یدک می کشد. داستان فیلم حول محور گامرا میچرخه، این هیولای قدرتمند نوعی سلاح بیولوژیکی ساخته شده توسط تمدنی باستانی به حساب میاد؛ سلاح کشتاری که به منظور متوقف کردن هیولا های پرنده مانند مرگباری به نام Gyaos ساخته شده است. در این فیلم سینمایی همچنین شاهد دشمنی جدید به نام ایریس هستیم که در تلاش است گامرا را نابود کند. البته، همیشه شاهد کشمکشی بین گامرا و انسان ها بوده ایم، چرا که تنها چیزی که برای گامرا اهمیت دارد ماموریت او می باشد که همان نابود کردن Gyaos هاست؛ و او این کار را حتی اگر به قیمت جان انسان ها تمام شود، انجام می دهد. در این میان دختری نوجوان وارد ماجرا می شود که اتفاقا نفرت عمیقی از گامرا دارد، چرا که او را مسئول مرگ خانواده اش میداند. اینجاست که سر و کله ایریس پیدا می شود، موجودی کیهانی با سرگذشتی اسرار آمیز که با آن دختر نوجوان همراه شده و عزمش را برای کشتن گامرا جزم کرده است. در مجموع، سه گانه گامرا با کارگردانی کانکو بی شک یکی از بهترین های ژانر کایجو است و به تمام هواداران این سبک سینمایی پیشنهاد می شود.

 

2- کامن رایدر جی

کامن رایدر جی

نام انگلیسی: Kamen Rider J

سال اکران: 1994

فیلم معرکه Kamen Rider J بخشی از فرانچایز طولانی Kamen Rider   که توسط شرکت Toei تولید شده اند، می باشد. این فیلم 47 دقیقه ای که جلوه های ویژه سنگینی هم داره، از طریق سیستم تماشای پولی قابل دریافت و به طرز چشمگیری از فیلم های هم دوره ای خودش جدی تر بود. دلیلش هم اینه که کارگردان این فیلم کیتا آمیمیا بود (لو کارگردان فیلم Zeiram که بالاتر معرفی شد نیز هست) و این کارگردان تبحر خاصی در ساخت فیلم های جدی و خفن از دنیای هیولا ها داره. در فیلم Kamen Rider J میبینیم که بعد از اینکه مردی توسط ماموران هیولاهایی شریر به نام Fog کشته میشه، ارواح زمین (The Earth Spirits) با بهره گیری از انرژی قدرتمندی او را به عنوان یک قهرمان زنده می کنند. حال این مرد باید از قدرت هایی که به دست آورده استفاده بکنه تا دوستش کانا رو از دست Fog نجات بده، قبل از اینکه خیلی دیر بشه.

 

1- پاور رنجرز

پاور رنجرز

نام انگلیسی: Power Rangers

سال اکران: 2017

بی تردید اقتباس جذاب جناب سبان از مجموعه تلویزیونی Zyuranger که بیشتر با نام Mighty Morphin Power Rangers شناخته می شود، لیاقت قرار گرفتن در جایگاه اول لیست را دارد. جالب است که این فرانچایز به اندازه ای محبوب می باشد که تا به امروز نیز ادامه داشته است. اگرچه این فیلم اوریجینال که در سال 2017 اکران شد و براساس سری Mighty Morphin   ساخته شده بود، متاسفانه عملکرد چندان جالبی در باکس آفیس نداشت. اما باید قبول کرد که پاور رنجرز فیلمی خوش ساخت در ژانر ورود به دوران بلوغ (Coming-Of-Age) می باشد که بیشتر از اینکه درگیر صحنه های اکشن باشد، روی داستان و شخصیت های آن تمرکز دارد. احتمالا هم این همان دلیلی است که فیلم نتوانست رضایت بعضی را جلب کند. با این حال، یقین داشته باشید که پاور رنجرز بسیار بهتر و سرگرم کننده تر از اون چیزی است که انتظار دارید و تماشای آن را به همه هواداران آثار سوپرهیرویی پیشنهاد میکنم.

 

محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 فیلم ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده سینما

50 فیلم ابرقهرمانی و کمیک بوکی برتر تاریخ سینما

15 فیلم ابرقهرمانی عجیب دنیای سینما

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت اول

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت دوم

20 سوپرهیروی فراموش شده تلویزیون

15 ابرقهرمان مسلمان برتر دنیای کمیک 

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

king_navid
#1 king_navid 1399-01-09 12:33
ممنون اقای حیاتی بابت مقاله
یه سوال داشتم اگه یه سوپر هیرو در خارج از دنیای کمیک(گیم انیمیشن یا فیلم) خلق بشه(ولی بعدا از روش کمیک هم چاپ بشه)
میشه اون روشخصیت کمیک بوکی دونست؟
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1399-01-09 12:39
به نقل از king_navid:

یه سوال داشتم اگه یه سوپر هیرو در خارج از دنیای کمیک(گیم انیمیشن یا فیلم) خلق بشه(ولی بعدا از روش کمیک هم چاپ بشه)
میشه اون روشخصیت کمیک بوکی دونست؟

نه نمیشه
اینجوری باشه خیلی شخصیت ها منجمله استاروارز و ... کمیک بوکی محسوب میشن در حالی که نیستن
باید حتما در کمیک بوک خلق شده باشه و بعد بره جاهای دیگه
نقل قول کردن
sara
#3 sara 1399-01-09 12:39
سلام مقاله واقعا عالی بود

یه سوال فیلم کیک-اس هم میتونست تو لیست باشه؟؟؟؟
چون تا جایی که یادم میاد مال مارول یا دی سی نبود
نقل قول کردن
king_navid
#4 king_navid 1399-01-09 12:41
به نقل از mtm:
به نقل از king_navid:

یه سوال داشتم اگه یه سوپر هیرو در خارج از دنیای کمیک(گیم انیمیشن یا فیلم) خلق بشه(ولی بعدا از روش کمیک هم چاپ بشه)
میشه اون روشخصیت کمیک بوکی دونست؟

نه نمیشه
اینجوری باشه خیلی شخصیت ها منجمله استاروارز و ... کمیک بوکی محسوب میشن در حالی که نیستن
باید حتما در کمیک بوک خلق شده باشه و بعد بره جاهای دیگه

پس هارلی کویین هم کمیک بوکی نیست درسته؟
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1399-01-09 12:43
به نقل از sara:


یه سوال فیلم کیک-اس هم میتونست تو لیست باشه؟؟؟؟
چون تا جایی که یادم میاد مال مارول یا دی سی نبود

نه نمیشه چون کمیک هاش رو شرکت image هم منتشر کردن که یک ناشر بزرگ مثل مارول و دی سی به شمار میاد
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1399-01-09 12:44
به نقل از king_navid:
به نقل از mtm:
به نقل از king_navid:

یه سوال داشتم اگه یه سوپر هیرو در خارج از دنیای کمیک(گیم انیمیشن یا فیلم) خلق بشه(ولی بعدا از روش کمیک هم چاپ بشه)
میشه اون روشخصیت کمیک بوکی دونست؟

نه نمیشه
اینجوری باشه خیلی شخصیت ها منجمله استاروارز و ... کمیک بوکی محسوب میشن در حالی که نیستن
باید حتما در کمیک بوک خلق شده باشه و بعد بره جاهای دیگه

پس هارلی کویین هم کمیک بوکی نیست درسته؟

ام .... یه جورایی بله ولی چون توی انیمیشنی خلق شده که خودش از روی کمیک ساخته شده بود میشه بهش گفت کمیک بوکی
نقل قول کردن
king_navid
#7 king_navid 1399-01-09 13:20
به نقل از mtm:
به نقل از king_navid:
به نقل از mtm:
به نقل از king_navid:

یه سوال داشتم اگه یه سوپر هیرو در خارج از دنیای کمیک(گیم انیمیشن یا فیلم) خلق بشه(ولی بعدا از روش کمیک هم چاپ بشه)
میشه اون روشخصیت کمیک بوکی دونست؟

نه نمیشه
اینجوری باشه خیلی شخصیت ها منجمله استاروارز و ... کمیک بوکی محسوب میشن در حالی که نیستن
باید حتما در کمیک بوک خلق شده باشه و بعد بره جاهای دیگه

پس هارلی کویین هم کمیک بوکی نیست درسته؟

ام .... یه جورایی بله ولی چون توی انیمیشنی خلق شده که خودش از روی کمیک ساخته شده بود میشه بهش گفت کمیک بوکی

مرسی ;-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#8 Cap-Spider Potter 1399-01-09 14:25
راستش من خودم به جز 3، 4 مورد توی لیست، بقیه رو ندیدم!
ولی جدای از فیلم‌های کمیکی، توی این روزا Midnight in paris و The social network رو دیدم که هیچ کدوم رو قبلا ندیده بودم و بنظرم خیلی قشنگ بودن، خصوصا اولی که از داستانش واقعا خوشم اومد. اگر کسی هست که اینارو ندیده، پیشنهاد میکنم حتما ببینه. درباره‌ی سری فیلم های unbreakable که با چند عنوان مختلف ساخته شدند هم تعریف‌های زیادی شنیدم ولی هیچ‌وقت درست ندیدمشون، اونارو هم بزودی میبینم و بقیه هم اگر ندیدن بنظرم گزینه خوبی میتونه باشه.

فیلم جوکر رو هم البته هنوز ندیدم ولی برنامه دارم ببینمش :-*
نقل قول کردن
Amir78_King
#9 Amir78_King 1399-01-09 14:42
من فقط پاور رنجرز و لاکپشت های نوجوان جهش یافته رو دیدم
ممنون واسه مقاله
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#10 Cap-Spider Potter 1399-01-09 14:47
به نقل از mtm:
به نقل از king_navid:

یه سوال داشتم اگه یه سوپر هیرو در خارج از دنیای کمیک(گیم انیمیشن یا فیلم) خلق بشه(ولی بعدا از روش کمیک هم چاپ بشه)
میشه اون روشخصیت کمیک بوکی دونست؟

نه نمیشه
اینجوری باشه خیلی شخصیت ها منجمله استاروارز و ... کمیک بوکی محسوب میشن در حالی که نیستن
باید حتما در کمیک بوک خلق شده باشه و بعد بره جاهای دیگه


آقای ترابی، شاهکارِ V for vendetta فیلم کمیک‌بوکی محسوب میشه؟ برام سوال بوده چرا توی Top50 آثار ابرقهرمانی قرارش ندادید.
نقل قول کردن
moali
#11 moali 1399-01-09 21:07
۱۰#
ببخشید من پاسخ میدم، ولی خب فیلم که دقیقا یه جورهایی پلان‌به‌پلان از شاهکار آلن مور با همین نام اقتباس شده بود و من هم جزو تاپ‌هام هست، ولی خب یک فیلم سلیقه‌ایه ولی منم برام سوال شد که چرا تو لیست نبود
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#12 Cap-Spider Potter 1399-01-09 21:31
به نقل از moali:
۱۰#
ببخشید من پاسخ میدم، ولی خب فیلم که دقیقا یه جورهایی پلان‌به‌پلان از شاهکار آلن مور با همین نام اقتباس شده بود و من هم جزو تاپ‌هام هست، ولی خب یک فیلم سلیقه‌ایه ولی منم برام سوال شد که چرا تو لیست نبود


موافقم، این فیلم ستودنیست...
یکی از اون فیلم‌هاییه که من هیچ وقت ازش خسته نمیشم و هربار که میبینمش، تا تهش سرِجام میخکوب میشم!
نقل قول کردن
spiderarian
#13 spiderarian 1399-01-10 13:16
من 3 سال بود مقالات سایت رو دنبال میکردم ولی نمی تونستم نظر بدم خیلی خوشحالم از اینکه به خانواده ی بزرگ اسپایدی ملحق بشم.به نظر من این لیست خیلی دقیق و خوبی بود و کاملا با بودن پاوررنجرز تو رتبه ی 1موافق بودم
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-01-10 14:16
به نقل از spiderarian:
من 3 سال بود مقالات سایت رو دنبال میکردم ولی نمی تونستم نظر بدم خیلی خوشحالم از اینکه به خانواده ی بزرگ اسپایدی ملحق بشم.

خوش آمدی ;-)
نقل قول کردن
saniel
#15 saniel 1399-01-11 13:15
مقاله جالبی بود ولی یه سوال داشتم...نمیشد روبوکاپ هم تو لیست باشه؟؟؟
نقل قول کردن
CARNAGE MAXIMUM
#16 CARNAGE MAXIMUM 1401-10-15 13:44
مقاله خوبی بود من دوتا از فیلمای لیستو تماشا کردم لاکپشت های نینجا نوجوان جهش یافته وقتی چهار سالم بود دیدم و پاور رنجرو تقریبا وقتی ۱۲سالم بود که واقعا هم از جفتشون لذت بردم و برای کسی که به کمیک و فیلمای کمیک بوکی علاقه داره واقعا جذاب هست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45