نویسنده بزرگ دنیای کمیک سعی کرده دلایل شکست دی سی از مارول را در دنیای سینما برامون شرح بده.
مارک میلار نویسنده بزرگی است. به طور مثال برای مارول دو داستان بسیار عالی نوشته. یکی "پیرمردی به نام لوگان" و دیگری "مرد عنکبوتی: شوالیه های مارول" که میتونید اونا رو اینجا و اینجا با ترجمه فارسی بخونید. رویداد "جنگ داخلی" هم که یکی از برترین های ماروله. برای دی سی هم داستان های خوبی نوشته مثل "سوپرمن: رد سان" که از داستان های برتر سوپرمن هستش. ضمن اینکه حتما میدونید بسیاری از کمیک های دیگر او مثل Wanted، "کیک اس" یا "کینگزمن" به فیلم های موفقی در دنیای سینما تبدیل شده اند. اخیرا هم اعلام شد که شبکه نتفلیکس باهاش قراداد انحصاری بسته تا تمام کمیک های موسوم به Millarworld او را به فیلم و سریال تبدیل کنه. بنابراین او از آن دسته آدم هایی هستش که هم دنیای کمیک رو به خوبی میشناسه و هم دنیای سینما. ایشون امروز در اظهار نظر جالبی مقایسه ای داشته بین شخصیت های دی سی و مارول و خواسته با این منطق دلیل ناکامی فیلم های دی سی را نسبت به مارول بگه . دلایل او به نظرم درست هستند چون ایشون دقیقا مثل ما که بارها در سایت spidey.ir به این نکات اشاره کرده بودیم، "ذات و نوع شخصیت پردازی" قهرمانان دی سی را دلیل این ناکامی دانسته است.
حالا من جملات ایشون رو براتون ترجمه میکنم:
"من فکر میکنم دلیلش خیلی ساده است. کاراکترهای اونا (دی سی) سینمایی نیستند و البته من این حرف رو به عنوان کسی میزنم که یکی از هواداران بزرگ دی سی هستش و شخصیت های اونا رو غالبا به شخصیت های مارول ترجیح میدهم. سوپرمن، بتمن و واندروومن برخی از محبوب ترین های من هستند ولی فکر میکنم این شخصیت ها (به استثنای بتمن) بر پایه هویت مخفی شون نیستند . یعنی با محوریت قدرت فوق بشری خودشون بنا شده اند. این در حالیه که شخصیت های مارول بر پایه هویت مخفی قهرمانان خود هستند (مثل مت مورداک یا پیتر پارکر یا اعضای فردی مردان ایکس) همه چیز اونا برمیگرده به کاراکتر. ولی دی سی ، به جز بتمن، درباره کاراکتر نیست (درباره اون بخشیه که مربوط به قدرت فوق بشری میشه. یعنی مثلا تمرکز روی سوپرمنه، نه روی کلارک کنت) در حالی که مورد بتمن اینجوریه که میتونید درکش کنید و میتونید نگرانش بشید ولی درباره کسی مثل گرین لنترن که اون حلقه رو داره که میتونه افکارش رو به صورت فیزیکی و سه بعدی متجسم کنه و پلاسمای سبز خلق کنه ولی به رنگ زرد حساسیت داره چی؟ چطور میشه فیلمی بر اساس این شخصیت ساخت؟ در سال 1952 همچین فیلمی کاملا با عقل جور در می آمد ولی مخاطب الان نمیتونه باهاش ارتباط برقرار کنه".
"احتمالا یک سری آدم ها به خاطر این حرفهای من بهم میپرن ولی مدرک هست. ما شاهد بوده ایم که کارگردانان ، بازیگران و نویسندگان بزرگی به همراه یک خروار پول صرف این شخصیت ها شده ولی فیلم هاشون جواب نمیدن. فکر کنم خیلی از زمانی که خلق شدن فاصله گرفته اند . یه چیزی هست که درباره شون عجیبه. یعنی بچه ها بهشون نگاه میکنند و حس نمیکنند باحال هستند. حتی سوپرمن. من عاشق سوپرمنم ولی به آمریکایی تعلق داره که دیگه وجود نداره . او نماینده قرن بیستم آمریکاست و به نظرم تو اون زمان بود که به اوج خودش رسید".
خب .. نظر شما چیست ؟ با حرف های آقای میلار موافق هستید؟ به نظرتون دلیل موفقیت مارول و ناکامی دی سی در چیست؟
مطالب مرتبط:
مارول چطور ارباب سرگرمی جهان شد؟
10 خبر داغ مارول در سال 2017
مرد عنکبوتی ارزشمندترین فرنچایز کمیک بوکی هالیوود شد
مرد عنکبوتی محبوب ترین ابرقهرمان جهان شد
10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!
دیدگاهها
مثلا ترکیب داستان مرگ سوپرمن و شوالیه تاریکی برمیخیزد برای شروع دنیایه سینماییشون! وازین قبیل موارد که بارها توسایت بحث شد
اما به نظرم باوجود اینکه فیلم سینمایی خوب ساختن از کارکترایی مثل سوپرمن ویا گرین لنتر سخته ولی کارگردانش اگه کارگردان باشه خیلی راحت با کمی فکر وایده میتونه خیلی ازمشکلات درست کنه
به عنوان مثال شما ببنید مثلا زک اسنایدر بی استعداد واسه اینکه فیلمه من اف استیل یا بی وی سیش خوب دربیاد امد حتی قدرت سوپرمنو حتی ازون استاندارداشم بالاتربرده بود فکرکنم عمو مختارم تودلایل ضعف bvs اشاره کرده بود به این مورد
درصورتی که کارگردان باس بفهمه اقا توسینما توحتی باس یکمم سوپرمنو ضعیف ترنشون بدی مثلا چه طور؟حتی شده وقتی یکی گلوله بهش شلیک میکنه حداقلش یکم دردش بیاد یاازین قبیل موارد یا کارگردان یکم فکرکنه یه راه حل بهتر برای مخفی کردن هویت کلارک کنت پیداکنه هرچند سخته ولی کارگردان درسته حسابی باس بتونه کاری کنه تاماباشخصیت درک کنیم
الان مثلا فیلم ثوررگناروک هم تاحدودی قدرت ثور شبیه سوپرمنه دیگه درسته؟پس چه طوری فیلم خیلی خوبی درومد؟
اما درمجموع منم موافقم کارکترای دیسی بیشتر جون میدن برای انیمیشنو کمیک که چیزای غیرمعمول توش قابل باورتره
اما دلایل شکست فیلمای دیسی حتی تو5دلیل اصلیشم به نظرم این مورد مطرح نیست وعلت اصلیش همون انتخاب داستان نامناسب کارگردانان نامناسب وعدم رعایت قوانین اولیه یه فیلم تو تدوین وشخصیت پردازیه اشتباهی که برای ویلن ها وبرخی قهرمانان انتخاب کردن
ولی از حق نگذریم شخصیت های مارول یه چیز دیگه ن و واقع گرایانه تر و باور پذیر ترن
کاملا درست گفته
واقعا شخصیت های دی سی در دنیای امروزه برای مخاطب جذابیت ندارن
دقیقا مثل خدایان در میان مردم به تصویر کشیده میشوند. با قدرت های زیاد
ولی مارولی ها خاکی تر هستند و ملموس تر هستن
حتی بتمن هم به نظرم 80 درصدش تمرکز داره روی بتمن و گجت هاش. من هرگز نمیتونم با یک میلیاردر اخمو که اصلا انگار هیچ social life ای نداره ارتباط برقرا کنم
اما ما دردویل و اسپایدرمن و ... به خاطر پیتر پارکر و مت مورداک و زندگی شخصی شون دوست داریم
و البته تونی استارک
حتی کاپیتان امریکا هم تو فیلم ها ملموس تر و جذاب تر از کمیک ها شده
و البته اقای زک اسنایدر و دنیای دی سی دقیقا دست گذاشتن روی همین چیزایی که پاشنه اشیل شخصیت های دی سی بوده!
1- رشوه دادن دیزنی به منتقدین
2- منتقدین که همشون طرفدار مارول هستند و عمدا به فیلمای دی سی گیر میدن ولی از شوخی گذشته واقعا بعضی از این دی سی فنا رو خدا خلق کرده تا موجب شوخی و خنده و سرگرمی ماها رو فراهم نمایند خدا حفظشون کنه . من که هر وقت یه فیلم جدید از دی سی اکران میشه مدام سایت های خبری رو چک میکنم و از دستشون میخندم
چی جوریه که دی سی از هر دو فیلمش سه تاش مزخرف میشه ولی مارول از هر 17 تا فیلمش همش خوبن؟
یعنی این همه اتفاق واسه خاطر" داستان نامناسب و کارگردان بد و ..." هستش؟!
یه بار هم که شده بیایید حقیقت رو قبول کنید که شخصیت های مارول بهتر هستن دیگه
به خدا تو دنیای کمیک هم از وقتی یادمونه زیر مارول بودید
اگه دی سی هم همین کار رو میکرد و با فیلم بتمن کارش رو شروع میکرد خیلی بهتر بود. ولی واقعا هم همینطور من نمیتونم با سوپرمن و واندروومن ارتباط برقرار کنم، توی جاستیس لیگ هیچ گونه ارتباط خاصی نمیشه با شخصیتا برقرار کرد. چوخه انتحاری که کاملا مسخره بود و ما ندونستیم که شخصیتا از کجا پیداشون شد. فیلمای سوپرمن و bvs که دیگه همه میدونن. در مارول تو فیلم مرد آهنی واقعا میشد چالش یک نابغه رو که دست تروریستا افتاده رو کاملا حس کرد، یا تو فیلم کاپیتان آمریکا، استیو راجرز قبل از اینکه ابر سرباز بشه، کاملا دیدیم که حاضره با جان دل به جنگ بره و بجنگه.
از طرفی دنیای دی سی یه بدمن درست و حسابی نداشته. ما تو عالم مارول تنها از دیدن لوکی واقعا به وجد میایم. حالا هم که یه پای فیلم اونجرزه.
واقعا آقای میلار راست گفته کافی ببینیم که شخصیتای مارول چقد تو سینما فروش کردن.
جناب ميلر حرف درستي ميزنن ، نبايد مثل خدا به مردم نشون داده ميشدن ،
ديسي نه اينكه شخصيت هاي بدي نداشته باشه
بلكه به كارگرداناي بدي باخته ، همين الان مارول بياد إز فلش يا گرين لنترن فيلم بسازه ببينم فيلم بدي ميشه ؟
به ولله كه نميشه
دقیقا به خاطر همون مسائل شکست خوردن هر فیلم دیسی که توسط کارگردانای رزومه دار ونسبتا خوب داده شد وبابرنامه عمل کرد خوب شد نمونش فیلم واندروومن که اصول اولیه فیلم سازی وتدوین رعایت کرد وفیلم نسبتا خوبی شد (نمیگم عالی ولی خوب بود) ولی برعکس فیلمایی که دسته کارگردانای بی رزومه وبی برنامه داده شد مثل جاستیس لیگ bvs و جوخه انتحار باکله شکست خوردن این موارد علت های اصلیش بودن
دقیقا این دوستمون best of the best نظردرستی داد اسنایدر دقیقا دست گذاشت رونقطه ضعف هایی که باس تواکران این کارکترها توسینما پوشیده میشد!مثالم زدم سوپرمن باس ضعیف تر توسینما نشون داده میشد تاحداقل کمی درد حس کنه تاازین طریق اگه کارابرقهرمانی کرد درمجموع حس فداکاری توذهنمون بیاد نه یه لطف معمولی!
دقیقا همچین ضعفایی که مارک میلار راجب سوپرمن گفت میشه همونارو به ثور نسبت داد ولی کارگردانش با اقتباس یک داستان مجموعا دارک(منظورم درمجموع اتفاقاتی که توفیلم افتاد مثل (اسپویل) کور شدن ثور ومرگ پدرش ونابودی ازگارد) با لحن داستانی طنز وفان یه ترکیب خوبیه درست کرد که یک فیلم خوبی توسینما بشه
چیزی که من میگم همینه کارگردان اگه کارگردان باشه باکمی ایده این مشکلات کارکترای که قدرت خدایی دارنو میتونه حل فصل کنه
راجب اینکه کارکترای کدوم بهترنم برای من که مهم نیست منکه برخلاف شما دوست دارم هم مارول موفق باشه هم دیسی چون لیگ فوتبال نیست که موفقیت یه تیم حتما باس به شکست یه تیم دیگه منجرب بشه!
ولی بهمون ولله که گفتی شخصیت های دی سی دقیقا از اولش حالت خدا گونه داشتن
حالا بعد از موفقیت مارول کیم خواستن تغییرشون بدن ولی نشده (دلیل اینکه مدام اریجین شخصیت های دی سی عوض میشه هم همینه).
من نمیگم شخصیت های دی سی بد هستن ولی مارول بهتره. خیلی هم بهتره. قبول کنید دیگه. به خدا هیچ اتفاق بدی براتون نمیفته !
اقا جیمز گان قبلش چه روزمه ای داشت؟ رایان کوگلر واقعا به جز creed چی داشت؟ یا مثلا جان واتس چه شاهکاری ساخته بود؟
پس چرا به شخصیت های مارول میرسن شاهکار میسازن؟
چرا اینقدر تعصب دارید شما ها؟
کرکتر های دی سی از نظر شخصیت پردازی و هویت کرکتر به نسبت مارول خیلی پایین ترن؛به همین دلیل میشه با کرکتر های مارول همذات پنداری کرد و معمولا از کرکتری خوشمون میاد که یه ویژگی شخصیت مشابه به خودمون داشته باشه...
شما ببینید الان توی ۲۰ سال اخیر فقط سه گانه بتمن و واندروومن فیلم های خوبی بودن و سایر فیلم های دی سی مزخرف بودن...اونا هم با اتکا به کارگردان های اسکار گرفته و سینمایی بودنشون اینجوری شدن نه کمیک بوکی بودنشون...
سایر فیلم هاش هم مثلا؛ واچمن؛من آو؛جی ال؛بی وی اس؛ جوخه؛کت وومن...همشون هم بدست همین وارنر ساخته شدن و اخرش هم ...
ولی واسه مارول اینجور نیست ...مارول میره یه کارگردان جوان و ناشناخته رو برمیداره و شاهکار هایی مثل گاردینز یا هومکامینگ و بلک پنتر و ...تحویل میده...واقعا پتانسیل فیلم و سریال کرکتر های دی سی کناره از مارول...باید قبول کرد
به نظرم مشکل دی سی اینه که خیلی زیاد تحت تاثیر موفقیت های مارول قرار گرفته الان شما نگاه کنید تقریبا تمام سریال های دیسی سعی میکنند خودشونا بهتر از مارول جلوه بدند در حالی که ایده هاشون همش همون هایی اند که مارول داره
مارول یه سازمان به اسم شیلد و توی فیلم هاش معرفی میکنه واسه کنترل وقایع فرا طبیعی دی سی میگه اصلا شیلد ایده جالبی نیست ما بهترشا میسازیم میاد یه سازمان کاملا کپی شده از شیلد توی سریال سوپرگرل میسازه حالا ما کاری نداریم که اون سازمان حتی به گرد پای شیلد هم نمیرسه به این کار داریم که عزیز این ایده مال ماروله توی کمیک های مارول ساخته شده اول از همه چیز هم توی فیلم های مارول اومده
میبینه مارول ایده جنگ جهانی دوم و با فیلم کاپتان آمریکا 1 آورده توی ژانر ابرقهرمانی دی سی میگه نه این ایده ایده خوبی نیست ما فیلمی میسازیم که خیلی بهتر از مارول جنگ جهانی دوم و نشون بده میاد و واندروومن و میسازه که اول تا آخرش یه کپی از روی فیلم اول کاپتان آمریکا است
مارول میاد و یه ایده فوق العاده واسه مرد عنکبوتی به دنیای سینماییش تحت عنوان استاد شاگردی مطرح میکنه که پیتر پارکر اولین بار به عنوان شاگرد تونی استارک وارد ام سی یو میشه دی سی دوباره تحت تاثیر قرار میگیره میگه من بهترشا بلدم میاد و بجای تونی و پیتر بروس و بری و معرفی میکنه خداییش من این و کجای دلم بزارم آخه
مشکل اصلی دی سی تحت تاثیر ماروله از این که ایده های جدید بیاره وحشت داره سعی میکنه ایده های مارول و کپی کنه
اینطوری هم که آقای میلار گفت دی سی مال گذشتست و ایده هاش دیگه جذابیتی برای سینما نداره نمونه بارزش فیلم هایی مثل من آف استیل و بی وی اس و جوخه انتحار این فیلم ها همشون مال قرن بیستمه مال دهه پنجاهه بدرد اون موقع میخوره نه الان
ایده جدید ندارند بیشتر از این هم حق ندارند از مارول کپی کنند بهتره کاسه کوزه هاشون و جمع کنند و برند پی کارشون
ببینید دوستان
نوعی هماهنگی و انسجام در شخصیت های مارول به چشم میخوره که در شخصیت های دی سی به چشم نمیخوره
میدونید برای چی؟
برای اینکه شخصیت های مارول عمدتا توسط دو، سه نفر خلق شدن به نام های استن لی، جک کربی و استیو دیتکو
ضمن اینکه همه اونا در یک دوره زمانی 2 تا 3 سال خلق شدن
یعنی چهار شگفت انگیز، مرد عنکبوتی، هالک، مردان ایکس، اونجرز، دکتر استرنج، ثور، دردویل و .... همه تقریبا ظرف یکی ، دو سال خلق شدن
بنابراین وقتی شخصیت ها توسط یک گروه مشخص و محدود و بلافاصله پشت سر هم خلق میشن نوعی انسجام در اونا به چشم میخوره
ولی شخصیت های دی سی در دوره طلایی خلق شدن ، دوره ای که شخصیت پردازی کمتر مورد توجه قرار میگرفت و پراکندگی زیادی در شخصیت ها بود
ضمن اینکه تقریبا هر شخصیت مهم دی سی توسط یک نویسنده یا طراح متفاوت خلق شده
بنابراین انسجام لازم رو ندارن. به عبارت دیگر، اون موقع هر کی یه ایده جالب به سرش میزد میرفت و قهرمان خلق میکرد! اون موقع تازه اولش بود و مردم با دیدن قدرت های فوق بشری ابرقهرمانان اونقدر ذوق زده میشدن که دیگه شخصیت پردازی براشون اهمیت نداشت.
یادتونه یه بار بهتون گفتم که اون موقع شخصیت ها تقریبا همشون یه جور برخورد میکردن؟ مثلا تو گروه جاستیس لیگ شخصیت پردازی ها همه یه جور بود
ولی شخصیت های مارول در دوره ای خلق شدند که دیگه این فاز تموم شده بود و بیشتر به شخصیت پردازی ها توجه شد و تعامل اونا
استن لی اولین کسی بود که با خلق چهار شگفت انگیز کمیکی خلق کرد که در اون شخصت ها هر کدوم شخصیت پردازی خاص خودشون رو داشتم و برای اولین بار دیدیم که با هم دعوا و جر و بحث میکردن
رو چی تعصب دارم؟!!چه دلیلی واسه تعصب وجود داره اخه؟ منکه گفتم برای من کارکترای دیسی ومارول تفاوت خاصی ندارن نمیدونم شاید معنی کلمه تعصب شده هرکی با نظر شما موافق نباشه !
راجب اون حرفتون جیمز گان چه رزومه ای داشت برام عجیب بود به نظرم یه سرچی بزنید متوجه میشید ولی همین سوالتون با سوال جواب میدم الان فیلم محافظین کهکشان زک اسنایدر میساخت درهرصورت پس باتوجه به نظرشماکه فیلمای مارول فقط به خاطر خود کارکترشون خوب میشن پس بازم به موفقیت میرسید دیگه ؟!!!!!!
اقای ترابی اینارو قبلا گفته بودید کاملا هم درسته ولی الان بحثی که بنده مطرح کردم یچیز دیگه بود
الان به نظر شما واقعا علت شکست فیلمای دیسی فقط همینه که اغلب کارکترای دیسی قدرتایی خداگونه وانسجام بین اونها نیست ؟
منکه نظرم اینه اگه همین کارکترام دسته ادمایی درستی می افتاد وبابرنامه عمل میکردن این کارکتراهم میتونستن توسینما موفق باشن
یعنی شما خودتون موافقید با این جمله که این کارکترا دسته هرکارگردانیم می افتاد شکست میخورد ؟
ولی راست میگه . قبل از گاردینز اقای جیمز گان روزمه قابل دفاعی نداشت
فیلماش متوسط رو به پایین بودن اکثرا
زک اسنایدر هم به نظرم اگه به مارول میومد قطعا یه پروژه ای بهش میدادن که به سبک بصری خودش بخوره.
ضمن اینکه قطعا فیلمنامه خوب دستش باشه که نتونه توش دست ببره و تصمیمات عجیب نگیره میتونه فیلم قابل تاملی بسازه
من میگم دلایلی داشته که شکست خوردن. یعنی هم کارگردان بد مقصره، هم فیلمنامه بد ، هم انتخاب بد بازیگران. شخصیت هم مهمه. ضمن اینکه من بعد از این همه سال واقعا به این نتیجه رسیده ام که شخصیت های مارول از دی سی بهترن. خیلی هم بهترن. باکی هم ندارم این حرف رو بزنم. همه جا هم گفتم بازم میگم. به نظر من فقط همون یونیورس مردان ایکس به کل دی سی می ارزه. ولی این دلیل نمیشه شخصیت های دی سی بد باشن. نه بد نیستن. داستان های خوب هم زیاد داشتن. ولی این رو قویا بهش اعتقاد دارم که با شخصیت های دی سی نمیشه مثل مارولی ها ارتباط برقرار کرد. حالا چه شما خوشتون باید یا نیاد. این حقیقته. حالا دوست داشتید قبول میکنید یا اینکه نمیکنید. بالاخره ببینید موفقیت بی دلیل نیست. وقتی یه شرکت همیشه از اون یکی فروشش بالاتر بوده حتما دلیلی داره دیگه.
من جواب سوال شما رو اینطور میدم: اگه هر دو کمپانی دست آدم هایی میفتادند که کار بلد بودند و با استعداد (یعنی اگه شرایط مساوی بود) باز هم مارول موفق تر میشد. چون شخصیت های بهتری داره. ولی دی سی هم میتونست در این حالت فیلم های خوبی بسازه. متوجه حرف من میشید؟
همین خط اخر حرفتون اقای ترابیو همون چیزیه که من دارم میگم خود شمام پس قبول داری درحالت عادی دیسیم (درصورت رعایت اون مواردی که بالاتر گفتیم)میتونه فیلمای خوبی بسازه من کلا نظرم تواین پست همین بود که نظر مارک میلار راجب اینکه علت اصلیه شکست دیسی تو دنیای سینما خود کارکتراست قبول نداشتم ولی انکارشم نکردم درسته این مسئله ای که مارک میلار وهم شمامیگید راجب ذات کارکترا درسته ولی مشکل اصلی دیسی همون نداشتن نظمو ترتیبو وادمایه احمقیه که این دنیای سینمایی بی سرو ته درست کردن کل حرفه من همینه اگه دنیای سینمایی دیسی دسته ادمایی درستی می افتاد حداقلش اینه شکست نمیخوردن صرفا به خاطر خود کارکترا
اره اینو باهات موافقم.
ولی مشکل اینه که هنوزم خیلی ها از دی سی فنا سنگ اسناید رو به سینه میزنن
یادته وقتی مختار یک سال قبل از اکران bvs گفت شکست میخوره چون برنامه ریزی نداشتن برای معرفی شخصیت ها چقدر بهش حمله کردن؟
مگه نبود که مارول از شخصیت کمرنگ انت من یه فیلم جذاب بیرون داد و چقدر زیبا به دیگر آثار مربوطش کرد... تمام اینا بخش کوچیکی از یه مجموعه بزرگترن ! این فیلم ها و شخصیت ها در کنار هم مارول استودیو رو به اینجا رسوندن... این شعار ماروله : "همه چیز به هم ربط داره !"
اینکه آقای میلار میگه شخصیت های دی سی با محوریت قدرت ءشونن عین حقیقته، و در فیلم ها هم دقیقا همینطورن. مشخص ترین محوری که بعد از دیدن فیلم دی سی ازش استخراج می کنی بحث قدرته. شخصیت ها توی همین چارچوب خلاصه شدند... مارول فراتر نگاه میکنه، ویژگی های از شخصیت رو نمایان میکنه که حتی شخصیت های درجه سه هم جذاب جلوه داده میشه...
چی بگم والا. انشالله که در آینده بتونیم فیلم های بهتری از دی سی ببینیم و موفقیتش رو شاهد باشیم... انشالله !
منم باشما موافقم
(اول بگم من ۹۰درصد طرفدار شخصیت مارول و۱۰در صد طرفدار شخصیت های دی سی هستم ولی هردو رو دوست دارم)
آقای میلار تمام حرفاش به جز شخصیت های دی سی بدرد قرن ۲۰ میخورن وو الان مناسب سینما نیستن موافق نیستم
اگه دیسی میومد با برنامه ریزی شروع میکرد الان نه از مارول بهتر بلکه پابه پای مارول پیش میرفت مثلا
سری شوالیه تاریکی رو بافیلم های آینده های دی سی ارتباط میداد و پایه گذاری dcu رو میکرد(مثل مرد آهنی) و میومد واسه سه شخصیت اصلی و محبوبش زمینه چینی میکرد و شخصیت فرعی دیگرو در فیلم های این شخصیت ها معرفی میکرد(به مرور زمان) حتما جاستیس لیگ موفق میشد
بعضیا گفت ساختن فیلم سوپرمن با اون قدرتاش کار سختیه و جذابیت نداره کی فکرشو میکرد که مارول بتونه دنیای اعجاب انگیز و رنگارنگ کمیک های ثور(مثلا آزگارد) را به طور محشر و جذاب در فیلم به نمایش بزاره مارول اومد با انتخاب بازیگر های مناسب فیلم نامه ای کامل(تکه بر دنیای کمیک) شخصیت ثور را در سینما معرفی کرد و خیلی هم معروف شد و تا سه گانه پیش رفت اگه دیسی(یا وارنر) میومد دست از اون دارک بودن فیلم و اکشن بودن فیلم (یه جورایی سوپرمن تو فیلمش یه شخصیت تک بعدی بود) و رو خود خود شخصیت و فیلم نامه تمرکز کنه فیلم موفقی میشد
و نکته بعدی بازیگر ها یا حرکات اشتباه بود
مثلا دی سی اومد واسه بازیگر سایبورگ یه بازیگر انتخاب کرد که لولین سابقه بازیگریش بود
یا فیلم هایی ساخت که حتی۳۰ درصد هم باهم ارتباط نداشتن یا عیب هایی توش بود(مثلا تو فیلم ج.خه انتحاری بتمن کجا بود و چرا از شهر دفاع نکرد و یهو تو آخر فیلم اومد وانگار نه انگار که چیزی شده)
حتی اون سری دارک نایت نولان هم که خیلی ها سنگش رو به سینه میزنن به ذات کمیک وفادار نبود
و اتفاقا به نظرم زک اسنایدر در به تصویر کشیدن ذات دی سی و مخصوصا سوپرمن موفق عمل کرد چون او هم از شخصیت های دی سی "خدا" ساخت. حالا چرا مردم باهاش حال نکردن به خاطر اینه که آدم با شخصیت های خداگونه حال نمیکنه. پس دی سی فنای عزیز لطفا زیادی شلوغش نکنید و به همین هم راضی باشید
uplooder.net/.../...
رسالت دی سی:ساخت انیمیشن ها و سریالهای باحال و عالی!
تمام!!!!
ناموسا سریال های مارول بهترن یا دی سی؟
سریال های دی سی کلا مال بچه های خردسال ساخته شدن
کاملا موافقم
به نقل از best of the best:
من سریال های دی سی رو نگاه میکنم و به جان تو خردسال نیستم..راستی حالا که بحث سریال های دی سی شد...
شمام برو فصل1 Arrow رو ببین، آشنا بشی؛ امیدوارم نظرت عوض شه
کی بهترین کراس اور اروورس رو دیده؟(بحران در زمین X)
حالا نمیدونم شاید این نظر فقط مختص منه ولی..من به شخصه از سریال هایی که یکم آروم روند داستان رو جلو میبرن...یه خورده زیادی بیزارم و خدایی سریال مارول نسبت به سریال های دی سی خیلی کندتر میگذرن....خییییلی!
{یه خبر کوچولو:بلوری لیگ عدالت همین الان اومد!}
واقعا مسخره است. اصلا سریال های مارول و نتفلیکس رو نمیشه با سریال های دی سی حتی مقایسه کرده
عین مقایسه هالیوود با بالییود میمونه!
و شما کشتید ما رو با این فصل 1 اروو و فصل 1 فلش
نمیدونم چرا نمیبینید که بعد از یه فصل بیخود شدن
و در زمینه انیمیشن هم به نظرم هر دو شرکت خوب و بدن زیاد داشتن
اتفاقا روند دی سی که اصلا کاملا به سمت سقوط بوده در زمینه انیمیشن
ناموسا سریال های مارول بهترن یا دی سی؟
حالا نمیدونم شاید این نظر فقط مختص منه ولی..من به شخصه از سریال هایی که یکم آروم روند داستان رو جلو میبرن...یه خورده زیادی بیزارم و خدایی سریال مارول نسبت به سریال های دی سی خیلی کندتر میگذرن....خییییلی!
همین هم دلیل اینه که بچه گونه نیستن دیگه!
شماها دوست دارین همه چی سریع و الکی و کلیشه ای تموم بشه بره پی کارش
هر قسمت یکی بیاد و بره. یکی هم اون وسط یه قدرت فوق بشری به دست بیاره و لباس سوپیرهیرویی تنش بکنه و تموم!
ولی سریال های مارول عمیق و فلسفی هستن
هر قسمتشون اونقدر سنگینه که باید چند بار بهش فکر کنی تا به عمقش پی ببری.
من که واقعا حتی یه سریال دی سی رو برای بار دوم نیگا نکردم. همون یه بار ببینم واسم بسه. ولی سریال های مارول رو بارها میبینم . هر دفعه هم نکته جدیدی توشون کشف میکنم
به خردسال بودن نیست، از نظر من تو هر قسمت سعی می کنن هیجان کاذب به بیننده بدن و لااقل برای من دیگه کارساز و لذت بخش نیست! راستش واقعا ۲۳ قسمت خیلی زیاده خیلی از ویلن ها همینجوری و بیخود وارد داستان میشن که فقط سرگرممون کنن و داستان رو پر کنن، این منو ناراحت می کنه!
به نقل از Bowman:
قشنگیش هم به همینشه! انگار داری یه فیلم سینمایی طولانی نگاه می کنی واقعا این خیلی بهتره!
در ضمن مارول سریالایی هم داره که کند نباشن، از جمله سریال مامورین شیلد و فراری ها و مامور کارتر چرا ازینا مثال نمی زنید؟!
در کل منی که سریالی هستم با سریالای مارول خیلی بیشتر حال می کنم.
نمرات زیر برای تمامی فصل هایی سریال توسط راتن در نظر گرفته شده:
Arrow:94% Vs. Daredevil:86%
و راستش من به
فلشو باقی سریال ها زیاد کاری ندارم من اصلا دی سی فن نیستم فقط کاراکتر مورد علاقم گرین ارو هستبه نقل از omiDeadpool:
حالا روند دی سی"اصلا کاملا رو به سقوط"هم نبوده اما خوب آره {نسبت به گذشتش} بده! Not Cool DC
به نقل از omiDeadpool:
بله، اما باید قبول کرد در کل دی سی تو این زمینه بهتر بوده(حالا با اخلاف کم یا زیاد)
به نقل از omiDeadpool:
آره منم از فلش بدم میاد
به نقل از omiDeadpool:
من حتی پدرخوانده رو هم بیشتر از یه بار نگاه نکردم اگه انقد پشتکار داشتم می شستم درسم رو میخوندم
ولی آره خوب منم منظور همینه من میگم شما تا وسط فصل 3 که راس الغول، الیور رو پرت میکنه از کوه پایین با خونی که در اثر ضربه شمشیر ازش میریزه رو ببین همون یه بار کافیه بعدشم فرض کن همونجا مرد ارو
آره زیاده قسمتا منم که دیگه کشته مرده ی ارو هستم از قسمت های اول فصل 6 ارو به بعد دیگه ولش کردم ولی خب کراس اور ها رو ببینید خوبن! اگه حوصله ندارید حداقل این اخریه رو ببنید که واقعا بهترینشون بود:
Crisis On Earth X
راتن تمیتو و متاکریتیک برای سریال هایی که هر هفته پخش میشن قابل اعتنا نیست!!!!!!!! دلیلش هم کاملا واضحه، منتقدها معمولا صبر نمی کنن تا همه اپیزود ها پخش شه و با قسمتای ابتدایی نقد رو انجام میدن همچنین معمولا منتقد های معتبر نقدی برای این نوع سریال ها منتشر نمی کنن!
ولی قضیه سریالای نتفیلیکس کاملا فرق می کنه، هم تعداد نقد ها بالاتره هم براساس اکثر قسمت ها انجام شده پس این نمراتی که میبینی اصلا قابل توجه و اعتنا نیست و مقایسه ات کاملا اشتباهه!!(به عنوان مثال الان هنوز فصل ششم سریال تموم نشده و نمراتش منتشر شده! برای بقیه فصل هاش هم به همین صورت نمره داده شده!!!!!!!)
خودت برو نمرات فصل ۴ ارو رو ببین:۱۰۰٪ شده درصورتی که از نظر من و اکثر بیننده ها بدترین فصل ممکنه از سریال فصل ۴ بود!!!!!
برای همین به نظرم دی سی بهتره فیلمای تکی بسازه تا گروهی
در ضمن همیشه احساس میکنم شخصیت های دی سی مثلا سوپرمن میخوان مارو متعجب کنن که مثلا یه مردی که پردنست و ماشینی رو یه دستی بلند میکنه هنوزم که هنوزه تو این زمان برامون تعجب انگیزه! نخیر. الان زمانه عوض شده و مردم هم عوض شدن
ولی مارول همیشه سعی کرده و میکنه بیشتر روی ویژگی های اخلاقی و انسانی شخصیت هاش تمرکز کنه برای همین تو زمان حاضر به دی سی برتری داره چون این ویژگی های اخلاقی و کلا شخصیت پردازی از مد نیفتاده و نمیفته
پس شخصیت ها باید مطابق "عصر حاضر" باشن اگه داستان هاشون در "عصر حاضر" جریان دارن
به نظرم اونا بیشتر اسنایدر فنن من خودم خیلی با اون گروه مشکل دارم مخصوصا حرفشون که برای پوشوندن ضعفای فیلمای اسنایدر میان میگن کمیکیه :l من خودم شخصا با اون گروه اصن کاری ندارم فکرکنم اخرین باربحثم باهاشون سرجاستیس لیگ بود که یکسری چیزاییو به کمیک وصل کرده بودن که باخودم عهده کردم دیه بحث نکنم با اسنایدرفنا
اما تو دیسی کاراکترهای اصلی مثل وندروومن سوپرمن اکوامن سوپرگرل گرین لنترن منهانتر و...قهرمان ها و بهتره بگیم فضایی هایی هستن که میخوان وجه انسانی هم داشته باشن.همین داستان برای ویلین هاشونم هست...دشمن اصلی اکثر اونها به استثنای بتمن وخانواده ش بیگانه های فضایی هستن...اما ما تو مارول کینگ پین نورمن آزبورن و حتی مگنتو رو داریم که همه انسانهایی هستن با گذشته ی معلوم و دلایل معلوم برای خباثت و نه فقط فتح دنیا!
در نتیجه دیسی نمیتونه فیلمهاش این عمقی که مخاطب امروزی میخواد رو محقق کنه...برخلاف بتمن ومکملش جوکر که هردو اول انسان هستن و بعد قهرمان و خبیث...و اون شاهکار نولان و فیلمهای فلسفی و مفهوم دار ساخته میشه...
اما جالبه که مارول هم ثور رو بعنوان شخصیت هم تراز و مشابه با اون شخصیت های دیسی داره که تو دو فیلم اول به همون دلیل ذکر شده چندان موفق نیست اما وقتی ثور شکل و شمایل زمینی تری به خودش میگیره خیلی بهتر میشه بازم... همین طور لوکی مکمل اون وقتی قدرتهاش کم میشه تبدیل میشه به یکی از بهترین های ویلین در سینما...
شاید بهتر باشه دیسی تو این برحه از زمان به بتمن ، جوخه انتحار ، نایت وینگ ، سایبورگ و حتی کمیسر گوردون بیشتر بها بده تا سوپرمن!
مشکل اصلی دیسی وارنر هست که بیشتر دنبال منافع مالی وکم نیاوردن جلو دیزنی هست نه سوپرمن...!
راستش من نمیگم مارول این کارهارو نمی کنه در واقع دارم تنها از خوبی های وارنر یادآوری می کنم.
یه حقیقتی که باید قبولش کنید اینه که "شوالیه تاریکی" نولان نه تنها بهترین فیلم کمیکبوکی بلکه یکی از بهترین فیلمای تاریخه. کدوم یکی از فیمای مارول بهش میرسه؟! مطمئنا اگه نولان با دیسی همکاری های بیشتری میکرد دیسی تو اوج بود ولی حیف که زک اسناید به ۳ تا فیلم دیسی با پتانسیل تبدیل شدن به پرفروش ترین فیلمهای کمیکبوکی گند زد
۱-از جهت سینمایی و کمیکی پلنگ سیاه خیلی فیلم بهتری نسبت به شوالیه تاریکی هست...
۲-کارگردان از روی چی باید فیلم بسازه؟ از روی فیلمنامه...فیلم نامه رو کی مینویسه؟ فیلمنامه نویس...فیلمنامه نویس با توجه به چی مینویسه؟ کمیک ها! پس منبع همچی کمیک هست ؛عامل اصلی شکست فیلمای دی سی برمیگردن باز به کمیک...البته کارگردانانی بد هم تاثیر داره...ولی مثلا کارگردان جوخه انتحار بد بود؟ شاهکاری بنام fury رو خودش ساخته!
سایر فیلم های دی سی رو هم یک ساخته بود؟ کت وومن؟ کنستانتین؟گرین لنترن؟جوخه انتحار؟
اونا رو زک ساخته بود؟
۲-شخصیت های دی سی دست کمپانی مزخرفین...
الان بجز یونیورسال و دیزنی هیچ کمپانی فیلمسازی ای نیست که تپ سال هرچی فیلم بسازه موفق بشه...
۴-همکاری بیشتر با نولان؟ نولان استاد رئالیسم هست و هرچی فانتزی هست به فنا میده و یچی واقعی جاش میزاره...همکاری بیشتر با نولان از ژانر ابرقهرمانی دور میکرد دی سی رو...
اصلا دارک نایت یک فیلم کمیک بوکی خوب نیست. در خیلی از موارد هم به ذات شخصیت پردازی بتمن در دنیای کمیک نزدیک نیست و اون رو نقض میکنه. شاید فیلم خیلی خوبی باشه ولی شاهکار نیست. ضمن اینکه به هیج وجه یک فیلم کمیک بوکی عالی نیست. و البته نولان با دی سی همکاری کرد. ایشون تهیه کننده فیلم مرد پولادین بود
لاید توقع داشتید همه فیلم های دی سی رو نولان بسازه؟!!
و گذشت اون دورانی که فقط بلد بودید دارک نایت دارک نایت بکنید. الان دیگه کسی این فیلم رو حساب نمیکنه
خیلی با نظرت حال کردم. میلار هم دقیقا همین چیزایی رو گفت که شما گفتی. افرین
ولی خب چندتا عامل وجود داره:
۱ ) سینما
کارگردان میاد همش انفجار میزاره توی فیلم، از کاراکتر سوپرمن یک خدا میسازه و سعی میکنه همه چیز رو خفن نشون بده. ذات شخصیت واسه اینا کوچک ترین اهمیتی نداره و فقط فروش مهمه!
مثلا تو خود ایران، به هرکی بگی این فیلم کمیک بوکی نیست و به ذات شخصیت وفادار نبوده، ۹۸% میگن کی به کمیک اهمیت میده!!! مهم فیلمه!!!
(مثلا توی BvS اونجایی که اون ساختمون دولتی دچار سانحه میشه سوپر من بجای اینکه بیاد کسایی که زنده موندن رو نجات بده یه ژست خفن میگیره و اصلا انگار نه انگار)
۲ ) کمیک
قهرمان های DC تو دوره های زمانی مختلفی خلق شدن، منسجم و یکپارچه نیستن. تو اون زمان یه سوپر هیرو انقدر خفن و باحال بوده که فقط حضور قهرمان کافیه! یعنی شخصیت پردازی کاراکتر ها اهمیت خاصی برای نویسنده نداشته. (فکر کنم آقای ترابی به این موضوع تو کتاب 《تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ》 اشاره کرده بودن.)
مثلا واندروومن فقط واسهه این خلق شد که یک روانشناس (فکرکنم) میاد به نویسنده ها میگه مرد بودن همه قهرمان ها اصلا چیز خوبی نیست و باید یه زن هم وجود داشته باشه. اول ها هم واندروومن فقط منشی جاستیس لیگ بوده!!!!
اما یه چیزی از دید بنده توی فیلم های دی سی دیده میشه تاریکی و دارک بودن فیلم های بتمن به کل فیلم های دی سی سرایت کرده. خوب توجه کنید می بینید 80 درصد فیلم ها توی صحنه های تاریک و با سبک دارک فیلم برداری میشن
بتمن علیه سوپرمن، جاستیس لیگ، حتی تا حدودی واندرومن و... به نحوی تحت شعاع شخیصت بتمن شدن.
توی جاستیس لیگ هم که کلا بقیه رو عددی فرض نکرد و فقط قدرت برتر رو سوپرمن دونست و خیلی از دید من بد بود.
سیویل وار رو ناراحت بود چون به داستانش زیاد وفادار نبود
صحبت های مارک میلاری به نظرم درسته ولی یه نکته وجود داره اونم اینکه شخصیت های دیسی با این که قدرت خدایی دارند ولی نقطه ضعف هم دارند شخصیت هایی مثل سوپرمن و آکومن و واندروومن درسته که خدا هستند ولی نقطه ضعف هم دارند شخصیت فلش که خدایی نیست یا بتمن یا سایبورگ یا مارشن من هانتر هم خدا نیست (البته ضعفش آتیشه با اینکه قدرت زیادی داره ) درمورد سوپرمن با اینکه قدرت های خدایی داره ولی از طرف دیگه خاکی هست البته وضعیت فعلی دیسی تقصیر اسنایدر و البته وارنر که باید برنامه ریزی میکرد ولی نکرد مارک میلاری درست میگه یا اشتباه میکنه به برداشت خواننده بستگی داره
تشکر
خوراکخوان (آراساس) دیدگاههای این محتوا