15 نبرد حماسی برتر بین قهرمانان مارول و دی سی!

15 نبرد حماسی بین قهرمانان مارول و دی سی!

در این مقاله با حماسی ترین نبرد ها بین شخصیت های مارول و دی سی آشنا می شوید.

مقدمه : بحث و جدل همیشه بین هواداران مارول و دی سی وجود داشته، خصوصا بحث پرطرفدار اینکه کدوم شخصیت قوی تره، مثلا سوپرمن قوی تره یا هالک ؟ فلش یا کوئیک سیلور ؟ جاستیس لیگ یا اونجرز ؟ بنابراین تصمیم گرفتیم نگاهی به تاریخچه این جدل ها بیندازیم و عظیم ترین نبرد های بین شخصیت های مارول و دی سی رو گرد هم بیاریم.

(این مقاله از روی مطلب سایت CBR نوشته شده)

 

15- سوپرمن علیه مرد عنکبوتی

سوپرمن علیه مرد عنکبوتی

سال 1975 مارول و دی سی برای نخستین بار در داستان جادوگر شهر از ((MGM`s Marvelous Wizard os OZ باهم همکاری داشتند، یک سال پس از آن یعنی سال 1976 اونا تصمیم گرفتند که دو تن از محبوب ترین و نمادینی ترین شخصیت هاشون رو در یک داستان قرار بدن، بدین ترتیب کراس اور عظیم سوپرمن علیه مرد عنکبوتی شگفت انگیز با عنوان نبرد قرن شکل گرفت، جری کان وی و راس اندرو به ترتیب نویسنده و طراح این داستان بودند. اینم باید گفت که مسلما وقتی محبوب ترین شخصیت های تاریخ کمیک در یک داستان ظاهر بشن قطعا منفعت مالی بی نظیری هم به همراه داره ! در انتهای این داستان هم مرد عنکبوتی و سوپرمن با هم متحد میشن تا بتونن در برابر لکس لوثر و دکتر اختاپوس که قصد تسلط بر دنیا رو دارن، ایستادگی کنند و جلوی نقشه اونارو بگیرند. ولی وقتی مرد عنکبوتی و سوپرمن برای اولین بار همدیگه رو ملاقات کردند، یه درگیری بینشون رخ داد، البته یه جور سوتفاهم به حساب میومد و چندان طول نکشید. اما نقطه عطف ماجرا جاییه که یه سوپرمن فیک و قلابی لوییز لین و مری جین رو میدزده، پس قهرمانان داستان ما لباس خود را به تن می کنند و برای نجات دو تن از عزیز ترین انسان های زندگیشون وارد عمل می شوند. در نهایت هم با یاری یکدیگر موفق میشن دشمناشون رو شکست دهند و به دو دوست خوب برای هم تبدیل می شوند.

 

14- بت من علیه هالک

بت من علیه هالک

دفعه بعدی که شخصیت های مارول و دی سی در یک داستان مشترک ظاهر شدند، به شماره 27 سری DC Special Series برمیگرده، این شماره با عنوان هیولا و مرد دیوانه (The Monster and The Madman) به چاپ رسید، لن وین نویسنده داستان و گارسیا لوپز و گلینس اولیور هم طراح آن بودند. در این داستان، بروس بنر به عنوان یه پژوهشگر برای کمپانی WayneTech روی پروژه ای به نام اسلحه گامایی ( (gamma-gunکار میکنه. این اسلحه در واقع دستگاهی است که برای درمان مریضی ها طراحی شده، بروس هم با این امید اونجا مشغول به کاره که در نهایت موفق بشه خودش رو درمان میکنه و برای همیشه از شر هالک راحت بشه! وقتی جوکر برای دزدیدن این دستگاه دست به کار میشه بروس بنر از کوره در میره و با هالک تبدیل میشه، همچنین مشخصه که هر جا که جوکر سبب ایجاد اغتشاشی بشه سر و کله شوالیه تاریکی پیدا میشه. اما جوکر زرنگی میکنه و هالک رو متقاعد میکنه که بت من دشمن واقعی اونه ! بنابراین وقتی که بت من درگیر نبرد با هالک میشه جوکر دستگاه رو به سرقت میبره. کلا در نبرد بت من و هالک، بت من تمام تلاشش رو میکنه تا رو به روی هالک کم نیاره ولی خب مطمئنا در مقابل هالک نمیتونه کار زیادی از پیش ببره.

 

13- بت من علیه پانیشر

بت من علیه پانیشر

پانیشر برای اولین بار در داستانی به نام بت من و پانیشر : برکه آتش ( (Batman and Punisher: Lake of Fireبا شهر گاتهام مواجه شد، و دومین بار در داستان معروف شوالیه های مرگبار ( (Deadly Knightsاین اتفاق رخ داد، داستانی که توسط چاک دیکسون نوشته شده و جان رومیتا جونیور هم طراح آن بود (شما میتوانید این داستان را با "ترجمه فارسی" و به صورت رایگان اینجا دانلود کنید و لذت ببرید) در این داستان، پانیشر به دنبال بزرگترین دشمن خودش جیگسا (jigsaw) می باشد، جیگسا به شهر گاتهام پناه برده و اونجا مخفی شده. پانیشر هم برای رسیدن به هدفش شروع میکنه به کشتن یه سری ارازل اوباش که برای تانگو (Tango) کار می کنند (تانگو و جیگسا هم دست هستند) ولی زمانی که داره از یکیشون بازجویی میکنه و میخواد ماشه رو بکشه، بت من از راه میرسه و اجازه چنین کاری رو نمیده، نبرد اونا تا جایی ادامه پیدا میکنه که ساختمانی که روی آن در حال جنگیدن بودند، فرو میریزه و پانیشر هم ناپدید میشه. نبرد بعدی اونا در انتهای داستان اتفاق میفته، وقتی که پانیشر میخواد جوکر رو بکشه، منتها باز هم بت من اجازه اینکارو نمیده و باهاش درگیر میشه و یک جنگ تماشایی رو به وجود میاره.

 

12- بت من علیه دردویل

بت من علیه دردویل

کلا بت من توی رویارویی با شخصیت های مارول ید طولانی داره ! او برای نخستین بار در داستانی با عنوان دردویل و بت من (Daredevil and Batman) با قهرمان نابینای مارول ملاقات کرد، این داستان توسط دنیل جی چیچستر نوشته شده بود، همچنین گریگری رایت و اسکات مکدنیل هم طراحان آن بودند. اما داستان از چه قراره، در واقع وقتی یکی از دشمنان برتر بت من یعنی دو چهره عده ای از کارکنان کمپانی WayneTech رو به قتل میرسونه، بت من هم تصمیم میگیره شخصا دست به کار بشه. پس رد قاتل رو از شهر گاتهام تا نیویورک میگیره تا اینکه به مجرای فاضلابی میرسه که دردویل اونجاست ! البته دردویل هم خودش درگیر پرونده سرقت قطعه مدار الکترونیکی بود. بت من هم وقتی اونو میبینه فکر میکنه که شاید دردویل ربطی به پرونده قتل داشته باشه پس تصمیم میگیره بهش حمله کنه و ازش بازجویی کنه، ولی نمیدونه که این مرد قرمزپوش دارای حواس ارتقا یافته هست ! بنابراین متوجه بت من میشه و نبردی بینشون شکل میگیره. البته در نهایت باهم متحد می شوند و روی یه پرونده کار می کنند.

 

11- فلش علیه کوئیک سیلور

فلش علیه کوئیک سیلور

گزینه های باقی مونده این لیست از کراس اور عظیم مارول علیه دی سی ((Marvel versus DC که سال 1996 چاپ شد، نشات می گیرند، داستانی که در آن قهرمانان هر دو عالم برای سرنوشت دنیایشان می جنگند (شما میتوانید هر 4 شماره این سری را با ترجمه فارسی و به صورت رایگان اینجا دانلود کنید و لذت ببرید) همانطور که در لینک داده شده گفته شد، در شماره دوم این سری که توسط پیتر دیوید نوشته شده بود و گریگری رایت و دن جورجنز از طراحان آن بودند، ما با دو موجود به نام برادر که تجسم عالم مارول و دی سی هستند آشنا می شویم. آن ها با هم اختلاف دارند ولی نبرد اونا میتونه عواقبت ناگواری رو به دنبال داشته باشه، بنابراین قوی ترین موجودات هر دو عالم، دادگاه زندگی و شبح روشی جدید برای تشخیص برادر قدرتمند تر ارائه می دهند. اینکه هر کدام از آن ها، مبارزانی را از دنیای خود انتخاب کنند و نتیجه نبرد بین مبارزان، دنیای برتر را مشخص کند. و دنیای بازنده نابود می شود. در شماره دوم این سری، شاهد نبرد هایی بودیم که یکی از آن ها رقابت بین سریع ترین شخصیت های دو عالم بود، کوئیک سیلور و فلش ! درسته که کوئیک سیلور خیلی سریع هست، ولی والی وست (فلش) یه سر و گردن ازش بالاتره و تونست به راحتی شکستش بده !

 

10- کاپیتان مارول (شزم) علیه ثور

کاپیتان مارول علیه ثور

توی همون شماره دوم این سری ما شاهد نبرد جذاب دیگه ای بین خدای صاعقه مارول، ثور و کاپیتان مارول دی سی، شزم یا همان بیلی باتسون بودیم. البته پیش از نبرد، اونا باهم یکم خوش و بش کردن و بعد از خدایانی که به آن ها اعتقاد داشتند، درخواست کمک کردند، چون میدونستند که شکست در این نبرد ارتباط مستقیمی با سرنوشت دنیایشان دارو. اونا باهم میجنگند، با این حال هنگام نبرد، کاپیتان مارول به ثور پیشنهاد میده به جای جنگیدن، بهتره اون دوتا برادر رو باهم آشتی بدن که دیگه این همه دنگ و فنگ نداشته باشند ! اما چاره دیگه ای ندارن و نبرد ادامه پیدا میکنه تا اینکه ثور موفق میشه کاپیتان مارول رو شکست بده، اما پتکش به جای دوری پرتاب میشه و دقیقا جلوی واندر وومن فرو میاد، در انتهای شماره هم میبینیم که واندروومن موفق شده پتک ثور رو به دست بگیره و لیاقت خودش رو اثبات بکنه !

 

9- آکوامن علیه نیمور

آکوامن علیه نیمور

آخرین نبردی که از شماره دوم این سری بهش اشاره می کنیم، نبردی طوفانی میان فرمانروایان دریاست، آکوامن و نیمور ساب مارینر. در کل این سری سعی داشته شخصیت هایی که از نظر برخی ویژگی ها به هم شباهت دارن رو در مقابل هم قرار بده. جالبیش اینه که حین نبرد خیلی بهم تیکه میندازن و مهارت هاشون رو به رخ هم میکشن ! نبرد اونا درون دریا آغاز میشه ولی در نهایت به بیرون از آب کشیده میشه، وقتی نیمور تمام حواسش رو روی غلبه بر آکوامن گزاشته، آکوامن سعی میکنه با یه سری جوک و شوخی های مسخره حواس نیمور رو پرت کنه. بعد با استفاده از طنابش اونو میبنده و در آخر از یه نهنگ کمک میگیره و نیمور زیر شکم نهنگ له میشه ! البته خود آکوامن هم میگه اشتباه نیمور اینه که خیلی سعی میکنه توی نبرد شریف باشه و تقلب نکنه، ولی آکوامن برعکس عمل کرد.

 

8- رابین علیه جوبیلی

 رابین علیه جوبیلی

در شماره سوم سری مارول بر علیه دی سی که توسط رون مارز نوشته شده بود، و گریگری رایت و دن جورگنز از طراحان آن بودند، شاهد نبرد جوبیلی، از اعضای مونث مردان ایکس در برابر تیم دریک یا با نام شناخته شده تر رابین بودیم. این هم در نوع خود جالبه که ابتدای این شماره، جوبیلی رو میبینیم که در حال نوشتن حوادث شماره قبل توی دفتر خاطراتش می باشد، همچنین از مبارزه آینده خودش با رابین خبر میده و میگه که قراره بهش نیرنگ بزنه ! چرا که این دوتا با هم دوست بودن. هنگامی که رابین سر میرسه، جوبیلی سعی میکنه بهش نزدیک بشه و با حرف های عاشقانه سرش شیره بماله. ناگهان اقدام به حمله میکنه اما مسلما رابین با اون همه تجربه و تمرین به همین راحتی گول نمیخوره ! تازه، رابین حتی بدون زدن یک مشت موفق میشه جوبیلی رو تنها با استفاده از حقه های نینجوتسویی شکست بده و در آخر با یک طناب اون رو میبنده !

 

7- گرین لنترن علیه سیلور سرفر

 گرین لنترن علیه سیلور سرفر

نبرد بعدی که توی شماره سوم این سری مشاهده کردیم، بین کایل رینر، گرین لنترن پنجم و هرالد سابق گالاکتوس، سیلور سرفر بود. دو شخصیتی که از کهکشان محافظت می کنند. البته اونا هم دوست نداشتن باهم درگیر بشن، خصوصا بعد داستان "گرین لنترن/سیلور سرفر: اتحاد های نامقدس" که باهم تیم شده بودند و برای نجات دنیایشان با امثال Parallax و ثانوس جنگیدند. حتی حین نبرد متذکر میشن که اصلا دوست ندارن باهم بجنگند. با این حال اونا درک کرده بودن این نبرد، تنها راه برای نجات دادن حداقل یکی از دنیاهایشان می باشد. گرین لنترن سعی داشت با استفاده از قوه اراده خود و ایجاد اجسام و سلاح های گوناگون، به سیلور سرفر فرصت نفس کشیدن نده، اما یقینا شخصیتی مثل سیلور سرفر به همین راحتی ها تسلیم نمیشه. بنابراین، درست زمانی که گرین لنترن با استفاده از توانایی های حلقه خود، انفجاری به راه می اندازد، این سیلور سرفر است که از انفجار سالم و سلامت بیرون می آید و برنده نبرد می شود.

 

6- کت وومن علیه الکترا

کت وومن علیه الکترا

بلافاصله پس از نبرد گرین لنترن و سیلور سرفر، ما شاهد نبرد معشوقه دردویل که یکی از قاتل های حرفه ای مونث در دنیای مارول می باشد یعنی الکترا در برابر بزرگترین دزد دنیای دی سی، کت وومن بودیم. زمانی که الکترا برای برد در این نبرد مصمم بود، کت وومن داشت فکر می کرد که چرا دو نفر که اصلا نمیشه اونارو به عنوان یه قهرمان حساب کرد، رو به روی هم قرار گرفتند ! در هر حال، کت وومن سعس میکنه که با به دام انداختن الکترا توسط شلاقش، اجازه هر گونه اقدامی رو ازش بگیره، اما الکترا، کت وومن رو از روی آسمان خراشی که بر آن می جنگیدند به پایین پرت میکنه و کت وومن توی توده های شن میفته. با این حال، در انتهای نبرد الکترا متذکر میشه که یه قاتله و کارش اینه که مخالفانش رو بکشه، ولی اقرار میکنه که توی شکل گیری این نبرد، انتخابی نداشت و اصلا دوست نداشت که با کت وومن رو یارو بشه.

 

5- لوبو علیه ولورین

لوبو علیه ولورین

توی همون شماره مذکور، خوانندگان با نبرد دو تن از ضد قهرمان های محبوب دو کمپانی مواجه می شوند، کاراکتر مشهور داستان های مردان ایکس، ولورین در برابر بیگانه جایزه بگیر دنیای دی سی، لوبو جنگید ! همانطور که در اینجا گفته شد، هر دو آن ها جز شخصیت های نامیرا هستند. از طرفی تصورش سخته که چطور ولورین میخواد کسی رو شکست بده که با سوپرمن رو در رو شده ! در این نبرد، لوبو از از زنجیر منحصر به فردش استفاده میکنه و در عین حال تیکه هایی به ولورین میندازه ! اما ورق بزودی به نفع ولورین برمیگرده و ضربات خشونت آمیزی رو با چنگال های ادمانتیومی خودش به لوبو وارد میکنه تا اینکه در نهایت موفق میشه شکستش بده. توی این پانل یه لحظه به یاد ماندنی و جالب هم داریم، یعنی جایی که ولورین بعد از نبرد، در کمال خونسردی یه سیگار روشن میکنه و روی لبش میزاره !

 

4- واندروومن علیه استورم

واندروومن علیه استورم

نبرد بعدی هم میان دو شیر زن در دنیای کمیک شکل گرفت، استورم از شخصیت های توانمند داستان های مردان ایکس در برابر بزرگترین قهرمان مونث دنیای دی سی یعنی واندر وومن. زمانی که این دو باهم رو یارو میشن، واندر وومن پتک توانمند ثور، میولنیر رو به دست داشت و حتی متذکر شد که این پتک باعث شده تا چه اندازه قوی تر از قبل شود. البته استورم هم بهش میگه که این امتیاز واندر وومن دلیل نمیشه که حتما پیروز میدان بشه، چرا که استورم هم توانایی های زیادی داره، پس یقینا شکست دادنش به همین راحتی ها هم نیست. علیرغم اعتماد به نفس استورم، واندر وومن این نبرد رو غیرمنصفانه میشماره و تصمیم میگیره براس شکست استورم به قدرت های خودش متکی بشه. البته این یه حقیقته که واندر وومن یکی از نیرومند ترین زنان دنیای کمیکه ولی استورم با تکیه برای توانمندی اش در کنترع صاعقه تونست واندر وومن رو به زانو در بیاره. با این حال واندر وومن تسلیم نمیشه و شکست رو نمی پذیره، استورم هم چاره ای نداشت و با لحنی ناراحت کننده بهش میگه "من رو ببخش خواهر" سپس واندر وومن رو از پای در میاره.

 

3- سوپربوی علیه مرد عنکبوتی

سوپربوی علیه مرد عنکبوتی

نبرد بعدی که خوانندگان توی شماره سوم مارول علیه دی سی باهاش مواجه شدند، میان همسایه خوب محله ها، مرد عنکبوتی در برابز کان-ال یا همان سوپربوی بود. در حقیقت، این نبرد بین دو کلون از دو دنیای متفاوت بود ! کان-ال همانطور که میدانید یکی از کلون های برتر دی سیه و بن رایلی هم که کلون معروف پیتر پارکره. یه نکته هم بگم، اونم اینه که نبرد اونا توی این سری بین پنج نبرد پرطرفدار از نظر هواداران شناخته شد ! جز نبرد های طولانی داستان هم بود. بگذریم، نبرد از جایی شروع میشه که مرد عنکبوتی داره چشمان سوپربوی رو با استفاده از تار هایش میپوشونه، به کل مرد عنکبوتی از توانایی مبارزه اش به صورت مخفی کاری استفاده میکنه اما قدرت تله کینسیس سوپربوی هم یه امتیاز به حساب میاد. البته درسته که قدرت و سرعت سوپربوی خیلی بالاست، حتی بیشتر از مرد عنکبوتی اما هوش و ذکاوت و توانایی تاراندازی مرد عنکبوتی باعث شد که سوپربوی گیر دستگاهی الکتریکی با ولتاژ بسیار بالا بیفته و بدین ترتیب، بازنده نبرد بشه.

 

2- سوپرمن علیه هالک

سوپرمن علیه هالک

نبرد این دو قهرمان همیشه مورد توجه هواداران بوده و هست، توی این گزینه هم ما به دو مورد از نبرد های اونا اشاره می کنیم. نخستین مورد برمیگیرده به داستان هالک شگفت انگیز علیه سوپرمن (Incredible Hulk vs Superman) که راجر استرن نویسنده و استیو رود و استیو اولیف طراحان آن بودند. ابتدای داستان میبینیم که بروس بنر داره کابوس میبینه و بعد که بیدار میشه از کوره درمیره و به هالک تبدیل میشه، هالک به یه رستوران حمله میکنه اما سوپرمن از راه میرسه و سعی میکنه جلویش رو بگیره. اما هالک، سوپرمن رو به فضا پرتاب میکنه و سوپرمن متوجه میشه که با کی طرفه ! نبرد بعدی اونا توی همین شماره وقتی رخ میده که سوپرمن سعی میکنه رد هالک رو دنبال کنه و اینجاست که لکس لوثر هم وارد ماجرا میشه. اون برای اینکه سوپرمن و هالک باهم درگیر بشن از یه هالک روباتیک برای دزدیدن بتی برنت استفاده میکنه، ولی سوپرمن که از این موضوع بی خبره، به هالک حمله میکنه و مایل ها اون طرف تر پرتابش میکنه (در کل نبرد این دوتا اینجوریه که هر بار، یکیشون به سمتی پرتاب میشه !) بعد هم متوجه میشه که هالک، برنت رو ندزدیده بوده اما حالا باید یکی بیاد جلوی هالک رو بگیره !! در نهایت لکس لوثر خودش رو نشون میده و نبرد هالک و سوپرمن به پایان میرسه. این دوتا توی شماره سوم مارول علیه دی سی هم باهم نبرد داشتند، اما خب بین این دوتا نبرد زمین تا آسمون فرق هست. سوپرمن وقتی با هالک مواجه میشه میبینه داره با یکی از ابرشرور های بزرگ دی سی به اسم متالو (metallo) میجنگه، سوپرمن هم کمکش میکنه تا متالو رو شکست بده و بعد قهرمانان ما به گرند کنین منتقل میشن، جایی که نبرد اونا با یکدیگر آغاز میشه. بعد از رد و بدب کردن ضربات سنگین از دو طرف، سوپرمن برای نجات عالم دی سی و جان زنی که دوستش داره یه کوه رو روی هالک خراب می کنه و برنده نبرد میشه.

 

1- بت من علیه کاپیتان آمریکا

بت من علیه کاپیتان آمریکا

آخرین نبرد بزرگ توی سری مارول علیه دی سی بین ابر سرباز دنیای مارول، کاپیتان آمریکا و شوالیه تاریکی، بت من می باشد. توی این نبرد توانایی مخفی کاری بت من خیلی به کارش اومد، طوری که ابتدای نبرد کاپیتان آمریکا از سختی این نبرد حرف میزنه، میگه که قطعا جنگ با کسی که توی مخفی کاری استاده، آسون نیست، حتی میگه آخه من چجوری با کسی که نمیتونم پیداش کنم، بجنگم ! با این حال نباید مهارت کپ توی نبرد تن به تن رو فراموش کرد و همین تواناییش باعث میشه بتونه رو به روی بت من بجنگه. البته این دو تا بیشتر، از رفاقتشون حرف میزنن و میگن که ما هردو یه سمت هستیم. حتی متذکر میشن که اگه بخوان همینجوری پیش برن که نبردشون روز ها طول میکشه ! از شانس بد اونا (شایدم خوب!) حین نبرد سیل میاد و هردو زیر آب میرن اما بت من برای نجات کاپیتان آمریکا تلاش میکنه و اون رو از آب بیرون میکشه. بدین ترتیب نبرد اونا به پایان میرسه و همین موقع بود که برادر ها پایان نبرد ها رو اعلام کردند. اما چاره ای جدید یافتن و دنیایی واحد از دو عالم ساختن که ترکیب شخصیت های دی سی و مارول بود، دنیایی به نام امالگام.

  

محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "بتمن و مجازاتگر: شوالیه های مرگبار" ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک مشترک سوپرمن و مرد عنکبوتی ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک BATMAN و SPIDER-MAN ترجمه شد! + لینک دانلود

قسمت دوم کمیک مرد عنکبوتی/ بتمن (SPIDER-MAN/BATMAN) ترجمه شد + لینک دانلود

15 حضور مخفیانه شخصیت های مارول و دی سی در کمیک های یکدیگر!

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

15 نبردی که دوست داریم بین کاراکترهای سرشناس دنیای سرگرمی ببینیم

جنگ قهرمانان مارول و دی سی (حتما ببینید)

جذاب ترین كارتون مبارزه ابرقهرمانان مارول با دی سی + لینك دانلود

قسمت سوم جذاب ترین کارتون مبارزه ابرقهرمانان مارول با دی سی + لینک دانلود

كراس اور های سینمایی كه میخواهیم بین مارول و دی سی ببینیم!

تریلر داغ: "مارول بر علیه دی سی

جنگ "مرد آهنی" با "سوپرمن"!" !

Death Battle: ویدئوهایی جذاب از مبارزات قهرمانان كمیك بوكی

 كمیك DC vs Marvel ترجمه شد! + لینك دانلود مستقیم

تریلر مارول و دی سی بر علیه ترانسفرمرز (عالیه)!

مارول و دی سی بر علیه جنگ ستارگان!!!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

best of the best
#1 best of the best 1397-09-03 10:01
ممنون از اقای حیاتی بابت مقاله
من خودم بهترین کمیک مشترکی که از مارول و دیسی خونده ام اون کمیک مشترک معروف اسپایدرمن و سوپرمنه که سایت ترجمه کرده
از کمیک تایتانز و اکس من هم لذت بردم
یه کمیک مشترک هم بتمن و کاپیتان امریکا دارن که جان بیرن خلق کرده و تو دهه 40 جریان داره
اونم عالیه. به نظرم مورد خوبیه واسه ترجمه
اقای حیاتی شما با اون اخبارگوی معروف شبکه 1 نسبتی دارید؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1397-09-03 12:51
به نقل از best of the best:

اقای حیاتی شما با اون اخبارگوی معروف شبکه 1 نسبتی دارید؟


نه، یعنی فکر نکنم :-*
نقل قول کردن
ErfanTh
#3 ErfanTh 1397-09-03 13:08
از اقای حیاتی برای نوشتن مقاله تشکر میکنم
بیشتر نبرد ها مال مارول در مقابل دی سی بود که از اسمشم معلومه
نقل قول کردن
red-spider
#4 red-spider 1397-09-03 15:45
دستتان درد نکند واقعا مقاله ی خوبی رو انتخاب و ترجمه کردین
من خودم با رتبه های 1 و 2 و 3 و 5 و 8 و 14 و 15 خیلی حال کردم
در ضمن به نظرم مبارزه ی اخر پانیشر و بتمن رو اصلا نمی شه مبارزه حساب کرد چون فقط در عرض چند ثانیه بتمن آبروی پانیشر رو برد :lol:
نقل قول کردن
spidey force
#5 spidey force 1397-09-03 16:07
واقعا مقاله عالی هست،خسته نباشی اقای حیاتی!
مبارزه بتمن و کاپیتان امریکا خیلی جالب بود،و کلا مبارزات داستان مارول علیه دی سی عالی بودن.مبارزه بتمن و پانیشر هم که خوب بود...
راستی اقای حیاتی جنایات گریندل والد رو تماشا کردین؟شاهکاره..
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1397-09-03 16:40
به نقل از spidey force:

راستی اقای حیاتی جنایات گریندل والد رو تماشا کردین؟شاهکاره..


راستش نه، تا bluray صبر میکنم بعد میبینم.
ولی من که شنیدم نقد های چندان خوبی دریافت نکرده؟؟
حقیقتش من با قسمت اولش هم زیاد حال نکردم، البته منظورم به عنوان ادامه ای برای سری هری پاتره ! هری پاتر بعد اون هشت قسمت شاهکار دیگه تکرار نمیشه. میدونی مثل جریان lord of the rings و hobbit میمونه، اون سه گانه اولی lotr زمین تا آسمون با سری hobbit تفاوت داره!

ولی امیدوارم این یکی خوب باشه.
نقل قول کردن
spidey force
#7 spidey force 1397-09-03 17:06
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از spidey force:

راستی اقای حیاتی جنایات گریندل والد رو تماشا کردین؟شاهکاره..


راستش نه، تا bluray صبر میکنم بعد میبینم.
ولی من که شنیدم نقد های چندان خوبی دریافت نکرده؟؟
حقیقتش من با قسمت اولش هم زیاد حال نکردم، البته منظورم به عنوان ادامه ای برای سری هری پاتره ! هری پاتر بعد اون هشت قسمت شاهکار دیگه تکرار نمیشه. میدونی مثل جریان lord of the rings و hobbit میمونه، اون سه گانه اولی lotr زمین تا آسمون با سری hobbit تفاوت داره!

ولی امیدوارم این یکی خوب باشه.

والا نقدهاشو نخوندم،و اگه صادقانه بگم،شاهکار نیست.فیلم خوبیه،مثل قسمت اول.
به قول شما به پای سری هری پاتر که نمیرسه،رولینگ با برنامه ریزی و نظم خاصی داستان هاشو نوشت و فیلم هاشم شاهکار بودن،اما نمیدونم چرا در جانوران شگفت انگیز ضعیف عمل کرده...
نقل قول کردن
spiderpunisher
#8 spiderpunisher 1397-09-03 17:11
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از best of the best:

اقای حیاتی شما با اون اخبارگوی معروف شبکه 1 نسبتی دارید؟


نه، یعنی فکر نکنم :-*

خیلی سوال خوبی بود:lol:
مقاله خوبی بود دستتون درد نکنه.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#9 Cap-Spider Potter 1397-09-03 22:55
به نقل از spiderpunisher:
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از best of the best:

اقای حیاتی شما با اون اخبارگوی معروف شبکه 1 نسبتی دارید؟


نه، یعنی فکر نکنم :-*

خیلی سوال خوبی بود:lol:


آره پرس و جو کردم گفتن بله فامیلیم!
آقای حیاتی اخبار گو از پسر عمو های پدربزرگمه!
من اطلاعی نداشتم.
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1397-09-04 01:21
ماشالله به بتمن،خدا قوت 8)
آقای حیاتی جای خالی مقاله هاتون تو سایت حس میشد، تشکر بابت مقاله. من فقط دو تا از این کمیکهای مشترک رو خوندم اونم بتمن و اسپایدرمن 8)
خیلی دوس داشتم که دکتر استرنج هم تو لیست می بود.
نقل قول کردن
spiderspider
#11 spiderspider 1397-09-04 07:46
مقاله عالی بود. خیلی جالب است که نیرو های مارول با دی‌سی وارد نبرد بشن. دست آقای ترابی درد نکنه . فقط استاد تو جایگاه نبرد سوپربوی و اسپایدرمن به‌اشتباه نوشتید در برابز.
نقل قول کردن
old man omid
#12 old man omid 1397-09-05 22:45
سلام.
خسته نباشید عالی بود‌‌.
ببخشید میشه که یه ملاقه بنویسید درباره ی ۱۰ ابرقهرمان برتری که فقط در کمیک ها حضوری کوتاه دشتند؟(مثل سیریکو در کمیک سوپرمن و یا اسطرلاب در کمیک های محافظان کهکشان که فقط یک حضور کوتاه داشته باشند)
لطفا.
نقل قول کردن
old man omid
#13 old man omid 1397-09-05 22:47
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از spiderpunisher:
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از best of the best:

اقای حیاتی شما با اون اخبارگوی معروف شبکه 1 نسبتی دارید؟


نه، یعنی فکر نکنم :-*

خیلی سوال خوبی بود:lol:


آره از بابام پرسیدم گفت بله فامیلیم
آقای حیاتی اخبار گو از پسر عمو های پدربزرگمه!



واقعا؟
نقل قول کردن
D.PARKER
#14 D.PARKER 1397-09-06 16:05
با تشکر فراوان از آقای حیاتی!
مقاله جذاب و خوندنی بود. همونطور که میشد حدس زد اکثر نبرد ها مال سری کمیک مارول ورسوس دیسی بود که تو سایت ترجمه شده! این سری کمیک سری خوبی بود که شخصا علاقه داشتم بهش اما خب، مسلما اهداف دو شرکت برای این سری، پول درآوردن بود نه بوجود آوردن یه داستان موندگار و اصطلاحا شاخ! برای همین پتانسیل این داستان حروم شد!
اما نبرد موردعلاقه من، نبرد بتمن-پانیشر بود. به کسایی که این کمیکو نخوندن حتما پیشنهادش میکنم. شخصیت پردازی، تعامل... خلاصه همه چیز داشت.
بازم ممنون.
نقل قول کردن
iron_thor
#15 iron_thor 1397-09-16 11:21
ممنون راستی ایرون من تو کمیک مارول علیه دی سی با کی جنگید؟ برد یا باخت ؟
نقل قول کردن
marvel is best
#16 marvel is best 1398-05-23 00:08
جدال های بسیار خوبی بودند‌‌ با نبرد( کاپیتان امریکا با بتمن) و (اکوامن و نیمور) خیلی حال کردم
نقل قول کردن
flash gamer
#17 flash gamer 1402-12-18 17:56
نبرد مرد عنکبوتی و سوپربوی خفن تر بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45