10 کازپلی برتر گرین گابلین

10-کازپلی-برتر-گرین-گابلین-green-goblin-کاسپلی-جن-سبز-گوبلین-نورمن-ازبورن-اسبورن-ازبرن

به مناسبت بازگشت غرورآفرین ویلم دفو ی کبیر در نقش گرین گابلین در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" این مقاله تقدیم شما میشود.

مقدمه: کازپلی (Cosplay) که گاهی کاس‌پلی نیز خوانده می‌شود، به عمل پوشیدن لباس به جهت شبیه شدن به شخصیت‌های مانگا، انیمه، فیلم، کمیک یا بازی‌های ویدئویی اطلاق می‌شود. کازپلی بر دو قسم تقسیم می‌شود؛ کازپلی پایه و کازپلی بالماسکه. در هر دو حالت تلاش بر اینست که از نظر ظاهر و نوع صحبت شباهت زیادی با شخصیت مورد نظر (تقلید شده) باشد. همه ساله در کشور آمریکا و در جریان جشنواره هایی مثل کمیک کان ، صدها نفر با انجام کازپلی به پوشیدن لباس شخصیت مورد علاقه خود مبادرت میورزند. در این میان مرد عنکبوتی به عنوان محبوب ترین شخصیت دنیای کمیک همیشه هواداران خاص خودش را دارد که بیشترین وقت و دقت را برای شبیه تر شدن به قهرمان مورد علاقه خود صرف میکنند! و البته گرین گابلین به عنوان برترین و بزرگترین دشمن وی دستمایه کازپلی های بسیاری بوده است و تصمیم گرفتیم به دلیل حضور او در فیلم "راهی به خانه نیست" این مطلب رو به شما تقدیم کنیم.

مقالات زیر هم فراموش نشود:

10 کازپلی برتر مرد عنکبوتی در اینستاگرام

10 ظاهر به کار نرفته از گرین گابلین که او را ترسناک تر نشان میدادند!

15 کازپلی (COSPLAY) برتر مرد عنکبوتی

 

10- گابلین ویلم دفو؟

گابلین ویلم دفو؟

درسته خیلی از هوادارا هنوزم که هنوزه دل خوشی از کاستوم گرین گابلین در فیلم "مرد عنکبوتی" (2002) ندارند ولی انگار آقای «لوگان مونرو» قضیه اش فرق میکنه! ایشون سعی کرده از اون کاستوم الهام بگیره و به دیزاین جالبی هم دست یافته. بیشتر رنگ کاستوم سبزه که شبیه به کاستوم فیلم به نظر بیاد چون اونجا هم بخش بنفش لباس عمدتا حذف شده بود. لنزهای چشمی اش هم مثل لنزهای آقای ویلم دفو زرد و تهدید آمیزه البته اون تیغه های روی دستکش های مچی او جدید هستن و ما رو به یاد لباس بتمن میندازن.

 

9- گابلین تئاتر مرد عنکبوتی؟

گابلین تئاتر مرد عنکبوتی؟

تئاتر مرد عنکبوتی تحت عنوان Spider-Man: Turn Off the Dark برای چند سال از نمایش خانه های برادوی در نیویورک روی صحنه میرفت و به دلیل بروز برخی حوادث جنجالی هم بود. این تئاتر با هزینه و بودجه ای بالغ بر 75 میلیون دلار پرخرج ترین نمایشی بود كه تا به حال در جهان روی صحنه رفته است و نامش نیز از این لحاظ در كتاب ركوردهای گینس به ثبت رسیده! (این مقاله را بخوانید). ضمنا میتونید بخش هایی از این تئاتر جذاب را در اینجا دانلود کنید و ببینید. در هر حال ، کاربری به نام Ace Cosplay در اینستاگرام خیلی شیفته ظاهر منحصر به فرد گرین گابلین در این نمایش بوده و با این کازپلی خواسته بهش ادای احترام بکنه!

 

8- بابا نوئل گابلینی!

بابا نوئل گابلینی!

خانم «کارولینا جارمو» ایده جالبی از خودش به خرج داده و گابلین محبوب ما رو در قالب بابا نوئل درآورده (تازه مجسمه سانتا کلاوز هم دستشه!). جالب ترین بخش کاستوم او برمیگرده به چشم های نیمه شفاف اش که ما رو به یاد طراحی های الکس راس بزرگ از گابلین میندازه!

 

7- گابلینی که با اسپایدرمن دوسته!

گابلینی که با اسپایدرمن دوسته!

کاربر اینستاگرامی به نام Anycoolcosplayleft انگار سرانجام تصمیم گرفته دشمنی با مرد عنکبوتی رو کنار بگذاره! شایدم اون کلوچه ای که مرد عنکبوتی دستشه باعث این دوستی شده! در هر حال این کازپلی ما رو به یاد ظاهر کلاسیک گرین گابلین در دنیای کمیک میندازه. شاید پرجزئیات نباشه ولی معلومه با عشق انجام شده!

 

6- گابلین خانوم رو عشقه!

گابلین خانوم رو عشقه!

خانمی که با نام Sylphn در اینستاگرام شناخته میشه با این کازپلی غوغا کرده! ماسکش دندون داره که در نوع خودش حرکت جالبیه. از گریم سبز هم زیاد استفاده کرده. رنگ موهاش هم مثل رنگ چشماش، سبزه که به تم اصلی گرین گابلین میخوره. انگار مرد عنکبوتی دنیای شماره 138 ملقب به اسپایدر پانک هم دستشه. پس معلومه از قبل مشخص کرده میخواد با کی بجنگه!

 

5- گابلین بازیگوش!

گابلین بازیگوش!

کازپلیر معروف اینستاگرام، Herbztiu ، با این کاستوم و ژستی که گرفته به این سئوال پاسخ میده که وقتی گرین گابلین نتونه سوار گلایدرش بشه چیکار میکنه؟! سوار قطار مترو میشه! خیلی هم کم هزینه تره! ولی انصافا ظاهر خوبی برای خودش دست و پا کرده. کاستوم به تن داره یا خودش رو رنگ کرده یا ترکیبی از هر دو ؟ برید از خودش بپرسید! اون گوش ها هم شاهکارن!

 

4- این خودشه! هری آزبورن "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"!

این خودشه! هری آزبورن "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"!

«کوپر دی آنجلو» تقریبا مثل سیبی میمونه که از وسط با «دین دیهان» تو فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 نصف کرده باشن! حالا شاید صورتش جای کار داشته باشه ولی همون زرهش کافیه تا به قدر کافی شبیه باشن. موهاش هم که نارنجی! خودش تو کانال یوتیوب خودش گفته که مارک وب و دین دیهان باهاش تماس گرفتن و بهش دست مریزاد گفتن!

 

3- گابلین صورت سوخته!

 گابلین صورت سوخته!

گاهی اوقات یک کازپلیر اصلا نیاز نداره که یک کاستوم تمام عیار بر تن کنه تا از یک شخصیت تقلید کنه. خانم Sofa Korotkikh هم افکت های تصویری رو با گریم پروستتیک ترکیب کرده تا گرین گابلینی خلق کنه شباهت داره به هری آزبورن فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"! البته ظاهر او به قدر کافی خوب هست که مستقل از اون به نظر بیاد که بخش عمده دلیلش برمیگرده به صورت و گردن آسیب دیده و سوخته او! ایده جالبی که داره اینه که فرمول گابلینی میتونه به ظاهر آدم صدمه وارد کنه.

 

2- تیم آپ گرین گابلین و راینو!

تیم آپ گرین گابلین و راینو!

تیم آپ بین راینو و گرین گابلین میتونه جالب بشه! یکی روی زمین و دیگری روی هوا! یکی دارای زور بازوی فراوان و دیگری دارای هوش سرشار! خلاصه اگه با هم متحد بشن کار مرد عنکبوتی خیلی سخت میشه. از این حرفا گذشته باید اعتراف کرد کاستوم آقای Ty Shrum خیلی پرجزئیاته و اون پارگی ها باعث میشن شبیه به هیولاهای هالووین به نظر بیاد. شکل ماسک او هم بسیار به دنیای کمیک وفاداره. در آیتم شماره 4 اینجا گفته بودیم و دوباره میگیم: این همون گابلینی هستش که دوست داشتیم تو فیلم مرد عنکبوتی 1 ببینیم!

 

1- یک گابلین پرجزئیات و معرکه!

یک گابلین پرجزئیات و معرکه!

«جی دوهرتی» با این کازپلی یک کاستوم دقیق از گرین گابلین خلق کرده که آدم رو به یاد طراحی های تری دادسن و هامبرتو راموس از گابلین میندازه. این لباس کاربردیه و حتی عینک چشمی هم داره برای مواقعی که گابلین داره در هوا پرواز میکنه تا چشمانش آسیب نبینند! گوش ها و دماغ پروستاتیک و اون چین و چروک ها باعث شده طبیعی تر به نظر بیاد و انگار از دل کمیک بیرون آمده!

 

سارا عفتی

سارا عفتی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

"مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست" ثابت میکند گرین گابلین از جوکر خبیث بهتری است

20 طرح اولیه (CONCEPT ART) در فیلم های مرد عنکبوتی که مورد استفاده قرار نگرفتند

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

طرح های بکار گرفته نشده گرین گابلین در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

دیو سبز "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" چطور ساخته شد؟ + لینک دانلود ویدئو

طراحی های اولیه از «لیزارد» در فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

concept art های فوق العاده از فيلم "اسپايدرمن شگفت انگيز"

10 کازپلی برتر مرد عنکبوتی در اینستاگرام

10 ظاهر به کار نرفته از گرین گابلین که او را ترسناک تر نشان میدادند!

15 کازپلی (COSPLAY) برتر مرد عنکبوتی

چرا «گرین گابلین» بزرگترین دشمن «مرد عنكبوتی» است؟

تصاویر منتشر نشده از فیلم های "مرد عنكبوتی"!

تصاویری از لباس‌های به كار گرفته نشده اسپایدرمن!

15 لباس شگفت انگیزی که هواداران برای مرد عنکبوتی خلق کرده اند

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

طرح های بکار گرفته نشده راینو در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-10-16 20:26
سلام
ممنون بابت مقاله.
من که از اینا اصلا خوشم نمیاد، والا! چیه بابا یه مشت بچه مایه دار دور هم جمع میشن لباس درست میکنن و ژست میگیرند و فکر میکنند خبریه و الان مثلا خیلی کار مهمی کردند! خب منم اگر پول داشتم همین کارها رو میکرد! :lol: به جای اینکه ازشون خوشم بیاد فقط به اون پول و وقتی که دارند حسودی میکنم. خیلی هم زشته لباساتون آره، برید پی کارتون. به کفشم هم نیست که ناراحت شدید، بچه پولدارای مرفه بی درد. برید ببینم. برید خدا روزیتون رو جای دیگه ای حواله کنه! :zzz






رفتن؟ آقا امن و امانه؟ بیام بیرون؟
خب حالا که رفتن و نمیشنون که چی میگم و پررو نمیشن من باید بگم که حسابی با دیدن این کازپلی ها کیف میکنم. بعضی هاشون خلاقیت های فوق‌العاده عالی دارند که باعث میشه حسابی دیدنشون لذت بخش باشه. انتخاب گرین گابلین هم که چقدر عالیه چون شاه گابلین کبیر یکی از بهترین و باحال ترین لباس های شخصیت های خبیث دنیای کمیک رو داره. با اون رنگ های سبز و بنفش شاه گونه، اون ماسک ترسناک و جزئیات بسیار عالی دیگه. برای همین انتخاب لباس گرین گابلین برای کازپلی به همون اندازه که سخته و وقت و دقت زیادی رو میطلبه، به همون اندازه هم میتونه نتیجهٔ عالی داشته باشه. من بیشتر از همه از موارد ۵ و ۲ و ۱ خوشم میاد و البته مورد ۷ هم جالبناکه(به جز ایده اش! چه معنی داره گابلینِ...که هزارتا بلا سر پیتر آورده باهاش صلح کنه؟ اصلا پیتر میاد با این صلح کنه؟ من که اصلا به آتش بس بین این دوتا اعتقاد ندارم، چه برسه به صلح!). چون مورد ۷ شباهت واقعا خوبی به دنیای کمیک داره و شاید خیلی ترسناک به نظر نیاد، ولی برای یه کمیک فن عالیه. مورد ۵ هم به نظرم هم ژست خیلی خوبی داره هم اینکه لباس عالی طراحی شده و خیلی خوب اون بخش گابلینِ قضیه رو منتقل میکنه. ضمن اینکه گوش های ماسکش واقعا فوق‌العاده است. مورد ۲ ولی عجب چیزیه. اون بی نظمیِ عالی که داره واقعا آدم رو مجذوب میکنه. اینکه همه چیز یکدست و گل و بلبل نیست و این ایده خیلی خوب پیاده شده. ماسکش هم که واقعا عالیه و چقدر میتونه ترسناک باشه. گوش های روی ماسکش هم خیلی خوبه. دربارهٔ راینو هم بگم که کازپلی ساختن برای راینو کار خیلی سختیه چون لباس خود راینو در دنیای کمیک در دنیای بیرون و سینما و اینا کمی عجیب به نظر میرسه اما اینجا کار این کازپلیر نسبتا خیلی خوبه. مورد ۱ هم که دیگه ته واقع گرایی فوق‌العادهٔ یک کازپلی هست! اون تیکه های لباسش که سرهم بندی شدند واقعا عالی نشون داده شدن. گوش ها و دماغ ماسکش خیلی خوب نمایش داده شدند و حیرت انگیز هستند. این کازپلی خیلی فوق‌العاده است.
خب دیگه، من برم تا این پولدارها سر و کله شون پیدا نشده. خب مثل اینکه دیگه رفتن توی کانال کولر جواب نمیده پس باید تارتنی کنم. برم دیگه.
با تشکر.
نقل قول کردن
masiha_87
#2 masiha_87 1400-10-16 20:30
سلام خدمت خانم عفتی
خسته نباشید
به نظرم رتبه بندی شما نسبتا قوی تر بود نسبت به دو تا از رتبه بندی هایی که تو سایتای خارجی دیدم. کلا کاسپلی چیزی نیست که هر کسی بخواد باهاش ارتباط بگیره و بسته به سلیقه های مختلف، مدل های مختلفی هم وجود دارن.

یه نگاه کلی تر به گزینه ی ۱:
s4.uupload.ir/.../...

راستی یه نکته ای هم که هست، اینه که تا اونجایی که من متوجه شدمگزینه ی ۱ تو سایت marvel.com جزو ۳ کاسپلی برتر طرفدارا از شخصیت های مارول قرار گرفته.

تشکر ویژه بابت نوشتن مقاله
نقل قول کردن
M.R.S
#3 M.R.S 1400-10-17 00:12
ممنون بابت مقاله
هنوز هم که هنوزه من کاستوم گابلین مردعنکبوتی ۲۰۰۲ رو ترجیح میدم
نقل قول کردن
mjkp
#4 mjkp 1400-10-17 01:09
به نظرم اگه یکم بیشتر روی شماره ۱ کار بشه میتونه بهتر از نسخه های سینمایی هم بشه و خوف بیشتری رو به بیننده بده
نقل قول کردن
The ultimate goblin
#5 The ultimate goblin 1402-06-02 14:57
ممنون
خداییش کازپلی های خوبین
فقط برام سواله چرا کازپلیر شماره یک لاک زده؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45