10 اکشن‌فیگور برتر سری مارول لجندز (Marvel Legends) از مردعنکبوتی

10 اکشن‌فیگور برتر سری مارول لجندز (Marvel Legends) از مردعنکبوتی

سری اکشن‌فیگورهای مارول لجندز همواره ارائه‌دهنده‌ی اکشن‌فیگورها و گجت‌های زیبا و فوق‌العاده‌ای از شخصیت‌های مارول و MCU هستند؛ حال قراره بریم سراغ بهترینای این سری برای اسپایدی خودمون...

مقدمه: با وجود تمامی این اخبار تلخ و شیرینی که در این چند ماه درمورد شخصیت محبوبمون یعنی اسپایدرمن به گوشمون رسید(از خروجش از mcu تا بازگشتش)، تصمیم گرفتیم تا این بار به سراغ مقاله‌ای برویم که اندکی نشاط و فرح رو به وجودمان بدمد. سخت می‌شود طرفداری از یک شخصیت کمیکی را یافت که تو اتاقش یا روی میز کار و تحریرش اکشن‌فیگور شخصیت محبوبش را نداشته باشد؛ خصوصا اگر این شخصیت محبوب‌ترین شخصیت مارول یعنی اسپایدرمن باشد! تا به‌حال اکشن‌فیگورهای متعددی از مردعنکبوتی و شخصیت‌های فرعی‌اش ساخته و عرضه شده‌اند و ما هواداران هم دم‌دستی‌ترین چیزی که می‌تواتیم بعنوان تجلی فیزیکی شخصیت محبوبمان کنار خودمان داشته باشیم، همین اکشن‌فیگورهاست. حالا اگر هنوز دست به‌کار نشدید و اکشن‌فیگور شخصیت محبوبتون را تهیه نکردید، ما در این لیست به معرفی ۱۰ اکشن‌فیگور برتری از سری اکشن‌فیگورهای "افسانه‌های مارول" (Marvel Legend)خواهیم پرداخت و شما هم معطلش نکنید و برید و تهیشون کنید😉

 

10- پکِ دوتاییِ "مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی"

پکِ دوتاییِ "مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی"

خب انیمیشن "به درون دنیای عنکبوتی" برای خیلی‌ها بهترین اثر اقتباسی از اسپایدرمن به حساب می‌آید؛ اثری که ما در آن شاهد عنکبوتی‌های مختلفی به سرکردگی مایلز بودیم؛ از پیتر گرفته تا گوئن و خوک عنکبوتی و مردعنکبوتی نوآر و...؛ خب شخصیت‌های این اثر خیلی برای داشتن و استقبال از اکشن‌فیگورهایشان پتانسیل داشتند و انصافا هم در این زمینه سنگ تموم گذاشته شد؛ اما در بین این اکشن‌فیگورها، پکِ دوتایی مایلز و گوئن خیلی به چشم آمد. با اینکه گوئن هم در این پک، طراحی و دیزاینی منحصر به فرد و جذاب داشت اما چیزی که این پک رو لایق حضور در این رتبه‌بندی میکنه بی‌شک بی‌نظیری یکه‌تازی طراحی در دیزاین مایلز بود. در این طراحی ما دقیقا مشابه آن‌چه از مایلز در انیمیشن اصلی دیدیم شاهد جذابیت‌های بصری‌ای بودیم که از او دیده بودیم و این مشخصه‌ها سبب می‌شود که نشود تصور کنیم که یک خوره‌ی اکشن‌فیگور و عاشق اسپایدی، این اکشن‌فیگور را در کلکسیونش نداشته باشد.

 

9- مردعنکبوتی ۱۲ اینچی

 مردعنکبوتی ۱۲ اینچی

با اینکه اکثر گزینه‌هایی که در این لیست مشاهده می‌کنید حدودا ۶ اینچی هستند، اما مارول لجندز یک برگه‌ی آس از اسپایدی دارد که اندازه‌ای بزرگتر و دوبرابری و حدود ۱۲ اینچ طول دارد. علاوه بر طول بزرگتر، جزئیات دقیق طراحی مثل ترکیب رنگ‌ها و قابلیت‌های باورنکردنی‌ای که این اسباب‌بازی دارد، موجب جلب توجه برای خریداران و دوستداران این شخصیت شده است. یکی از این قابلیت‌های جالب، قابلیت "thwipping" است که اجازه می‌دهد فرد بتواند اجزای بدن این اکشن‌فیگور را تعویض کند؛ مهمترین این اجزا امکان تعویض سرهای مختلف اسپایدی می‌شود؛ علاوه بر سر عادی اسپایدی که شامل ماسک جذابش می‌شود دو سر دیگر هم قابلیت استفاده و تعویض با سر اصلی را دارد که یکی از آن‌ها صورت معصوم و بدون ماسک پیتر است و دیگری هم همان حالت معروف ماسک نیمه‌ی اسپایدی‌ست که روی‌هم‌رفته سبب می‌شود که هر فن و طرفداری داشتن این اکشن‌فیگور را بر خود لازم بداند.

 

8- گرین گابلین

عروسک گرین گابلین، تویزف توی، اکشن فیگور green goblin

خب هر کلکسیونی از اکشن‌فیگورهای مردعنکبوتی باید یک شخصیت منفی درست و درمون هم داشته باشد و چه ویلنی برای اسپایدی خبیث‌تر و لایق‌تر از گرین‌گابلین/نورمن آزبورن برای حضور در این کلکسیون؟! او همواره بزرگترین دشمن اسپایدی بوده و از مقطعی به بعد دشمنی آن‌ها حتی جنبه‌ی شخصی هم به خود گرفته. با اینکه دکتر اختاپوس هم همواره از بزرگترین دشمنان پیتر بوده اما نهایتا این نورمن است که هیچگاه در شرارت‌هایش برای اسپایدی هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسد.

خلاصه که از این شرور بزرگ اسپایدی تا به حال اکشن‌فیگورهای زیادی ساخته و عرضه شده‌اند؛ از گرین‌گابلین گرفته تا هاب‌گابلین و رد گابلین. اما هیچ‌کدامشان به اندازه‌ی گرین‌گابلین کلاسیکِ سوار بر گلایدر نتوانست آن‌طور که باید و شاید جذابیت داشته باشد. در مجموع این اکشن‌فیگور کلاسیک از گرین گابلین، برای حضور در هر کلکسیونی از اکشن‌فیگورهای اسپایدی لازم است.

 

7- مردعنکبوتی ۲۰۹۹

اسباب بازی  مردعنکبوتی ۲۰۹۹

خب همون‌طور که میدانید مردان عنکبوتی بسیاری در دنیای کمیک وجود دارند ولی وقتی صحبت سر اکشن‌فیگور می‌شود، آن شخصیت‌هایی صلاحیت و توجیه کافی را برای مجسم شدن پیدا می‌کنند که از محبوبیت بالایی برخوردار باشند. اما در بین مردان عنکبوتی پرتعداد، بی‌شک میگل اوهارا یا همان مردعنکبوتی ۲۰۹۹ یکی از محبوب‌ترین‌هاست. شخصیتی که استاد ترابی در این مقاله و این مقاله حسابی حق مطلب را در باره‌اش ادا کردند و اینجا هم میتوانید کمیک‌های او را به زبان فارسی بخوانید. طراحی خاص لباس میگل اوهارا همواره برای همه‌ی هواداران از عوامل اصلی جذابیت او بوده و با اینکه در کمیک‌ها او لباس دیگری را از پیتر پارکر گرفت اما این لباس کلاسیک و اصلیش است که همواره مورد توجه است و سری مارول لجندز هم به زیبایی و دقت هرچه تمام‌تر آن‌را به منصه‌ی ظهور رسانده.

 

6- پکِ فیلم "دور از خانه"

 پکِ فیلم "دور از خانه"

خب فیلم دور از خانه فیلمی بود که توانست تقریبا از هر نظر موفق ظاهر شود اما آن جهتی که مرتبط با مقاله است دیزاین‌ها و کاستوم‌ها و شخصیت‌های جذابی بودند که در راس آن‌ها کاستوم‌های گوناگون پیتر و حضور میستریو با آن کاستوم جذابش بود. اما این وسط سری مارول لجندز هم حسابی برای پکِ دور از خانه‌اش سنگ تمام گذاشت. این مجموعه تحت عنوان "wave 12" دارای اکشن‌فیگورهایی از شخصیت‌های فیلم دور از خانه بود که شامل مرد گداخته، هایدرومن، میستریو، نایت مانکی، لباس مشکی اسپایدی، دپل گانکر، جولیا کارپنتر و عقرب می‌شد که ضمن تنوع بالایی که داشت توانست با طراحی‌های منحصر به فرد و جذابش حسابی تو دل هوادارها جا باز کند.

 

5- مردعنکبوتی PS4

مردعنکبوتی PS4

از سال ۱۹۶۳ که اسپایدی برای اولین بار پا به‌دنیای کمیک گذاشت تا به امروز او در بسیاری از رسانه‌های مختلف ظاهر شده که اولینش هم در سری انیمیشنش در سال ۱۹۶۷ می‌شد. از طرفی او در دنیای گیم و بازی هم حضور پررنگی داشته و بارها و بارها در بازی‌های مختلفی هم حضور داشته که در سایت هم اون‌ها رو بررسی کردیم. اما بی‌شک مهمترین، موفق‌ترین و بهترین این بازی‌ها چیزی نبود به جز بازی مردعنکبوتی PS4 که اخیرا عرضه شد و تاثیرات مهمی بر حکاکی مستحکم‌تر اسپایدرمن در فرهنگ عامه از خود برجای گذاشت. این بازی از هر نظر از بازی‌نامه گرفته تا طراحی کاراکترها و باس‌فایت و شخصیت‌پردازی‌ها بی‌عیب و نقص ظاهر شد و همین کافی بود تا مارول لنجدز به سراغ این اثر برود و لباس اختصاصی آن از اسپایدرمن را برای تولید یک اکشن‌فیگور برگزیند. کاستومی که از قضا توانست در نمودش بعنوان یک اکشن‌فیگور هم به توفیق نزد هواداران دست یابد.

 

4- اسکارلت اسپایدر

 اسکارلت اسپایدر

خب همون‌طور که تو این مقاله هم بهش اشاره کردیم، به جز بن رایلی، چهار کلون دیگر از روی اسپایدرمن ساخته شده که یکی از اون‌ها هم کلونی بود به نام کین(kaine)که پس از مرگ بن رایلی به وجود اومد. در کل کلون‌های اسپایدرمن کاستوم‌های متفاوتی نسبت به مردعنکبوتی میپوشیدند که شاید کاپشن آبی رنگ بن رایلی بیشتر از همه در اذهان هک شده باشد و جنبه‌ی نمادین و باحالی رو بهش بخشیده باشه، اما در این رتبه ما با کین کار داریم که لباسی قرمز و سیاه به تن دارد؛ از مشخصه‌های دوستداشتنی این اکشن‌فیگور لوازم جانبی جذاب و قابلیت‌های خلاقانه‌ی آن است مثل قابلیت دست‌های تعویض‌شونده‌ی او با مجموعه‌ای از استینگرها که سبب شده او از دیگر کلون‌ها در زمینه‌ی اکشن‌فیگور متمایز شود.

 

3- پکِ ونوم

پکِ ونوم

این روزها در شرایطی به سر می‌بریم که ونوم در اوج شهرت قرار دارد؛ چه در دنیای کمیک با سری فوق‌العاده‌ی "کارنیج مطلق" و چه در دنیای سینما با نقش‌آفرینی زیبای "تام هاردی" و چه در دنیای گیم که احتمالا در قسمت دوم بازی اسپایدرمن او را خواهیم دید. در فیلم دوم ونوم هم که شاهد کارنیج خواهیم بود و خلاصه اوضاع برای این شخصیت در حال حاضر خیلی گل و بلبله! رو همین حساب کلکسیونرها باید حتما سراغ این شخصیت‌ هم بروند چرا که علاوه بر زمینه‌هایی که بالاتر ذکر شد، این شخصیت در زمینه‌ی اکشن‌فیگور هم ید طولایی داره و سری مارول لجندز با ارائه‌ی یک پکِ کامل از ونوم خیلی در حقش سنگ تموم گذاشته؛ این کلکسیون نه تنها شامل خود ادی براک(با سر قابل تعویض فوق‌العاده) بلکه شامل دیگر شخصیت‌های جذابی مانند کارنیج، اسکریم، آنتی-ونوم، مری حصبه‌ای و اسپایدر-هم نیز می‌شود که حسابی باب میل هواداران است.

 

2- مردعنکبوتی سیمبیوتی

 مردعنکبوتی سیمبیوتی

مسلما هیچ کلکسیونی از اکشن‌فیگورهای اسپایدرمن را نمی‌شود تصور کرد که در آن‌ها اثری از مردعنکبوتی سیمبیوتی نباشد؛ برای مردعنکبوتی سیمبیوتی هم گزینه‌هایی مثل بسته‌ی کریون شکارچی وجود دارد اما برای ما هواداران آخرین و جدیدترین نسخه سیمبیوتی اسپایدی، انتخاب جذابیه؛ دارم در مورد مرحله نهایی داستان دن اسلات صحبت می‌کنم که ونوم و مردعنکبوتی و نورمن با هم روبرو شدند.

اما از این‌ها گذشته درباره‌ی خود لباس باید بگم که تقریبا مانند سایر کاستوم‌های سیمبیوتی اسپایدرمن است منتها ظرایفی جزئی این لباس را متمایز می‌کند؛ مثلا چشمانی کشیده‌تر و یا نماد ونومی که به‌طور بازیابی‌شده روی کاستوم خودنمایی می‌کنه، همه و همه سبب تمایز این اکشن‌فیگور برای هواداران می‌شود.

 

1- اولین حضور مردعنکبوتی در دنیای کمیک

 اولین حضور مردعنکبوتی در دنیای کمیک

خب تا اینجای مقاله با جذاب‌ترین و زیباترین اکشن‌فیگورهای اسپایدرمن آشنا شدیم؛ از اکشن‌فیگورهای "دور از خانه" گرفته تا گرین‌گابلین و ونوم و مردعنکبوتی سیمبیوتی، ولی هیچکدام از آن‌ها به اندازه‌ی مورد اول این لیست برای کلکسیونرها و عاشقان اسپایدی واجب و لازم نیست. هیچ کلکسیونری نیست که در مجموعه‌اش اکشن‌فیگور مربوط به اولین حضور مردعنکبوتی در عالم کمیک را نداشته باشد. جدای از بار شیرین نوستالژی آن، این طراحی از نکات مختلفی برای خاص بودنش بهره می‌برد؛ از طرفی این طراحی کمی متفاوت از کاستوم اسپایدرمن هست که اکثر هواداران به یاد دارند. این دیزاین از رنگ‌بندی‌ای تیره‌تر، چشمانی کوچک‌تر و لوگویی ساده‌تر بهره می‌برد که آن را حسابی برای هواداران خواستنی می‌کند. خلاصه هیچ‌کس و هیچ هواداری نباید این اکشن‌فیگور رو نداشته باشه؛ حتی اگه کلکسیونر نباشه!

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌سایت  CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 اسباب‌ بازی برتر مردعنکبوتی

10 هدیه برتری که میتوانید برای یک هوادار واقعی مرد عنکبوتی بخرید!

15 تا از بدترین اکشن فیگور های ساخته شده بر اساس شخصیت های مارول

بدترین اسباب بازی های مرد عنکبوتی

10 چیزی که هر هوادار اسپایدرمن باید در خانه داشته باشه !

20 اسباب بازی برتر ونوم (VENOM)

15 تا از بدترین اکشن فیگور های ساخته شده بر اساس شخصیت های مارول

از اسباب بازی های SPIDER-MAN HOMECOMING رونمایی شد !

این بهترین اسباب بازی مرد عنکبوتی در سالهای اخیره!

اجناس مربوط به کارتون جدید مرد عنکبوتی را ببینید!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

F_comic fan
#1 F_comic fan 1399-01-20 12:01
مقاله جالبی دیگر از اسپایدی!خسته نباشی آقای هنجنی.
نقل قول کردن
king_navid
#2 king_navid 1399-01-20 12:23
خسته نبای اقای هنجنی :-)
ولی متاسفانه تو ایران جوریه که اگه حداقال یکی از ایناروداشته باشی به بچه بودن محکوم میشی :sad:
نقل قول کردن
moali
#3 moali 1399-01-20 12:46
به نقل از king_navid:
خسته نبای اقای هنجنی :-)
ولی متاسفانه تو ایران جوریه که اگه حداقال یکی از ایناروداشته باشی به بچه بودن محکوم میشی :sad:

خب مهم نباید باشه واسه‌ی یک هوادار، چون متاسفانه فرهنگش در کشورمون جا نیفتاده، من خودم به شخصه، از این لیست اکشن‌فیگور مربوط به اولین حضور اسپایدی در کمیک رو دارم و اتفاقا جلوی چشم،همه گذاشتمش، البته همون طور که گفتم چون فرهنگش جا نیفتاده به این بهانه که یادگار بچگیمه به بقیه معرفیش میکنم، غافل از اینکه بعضی وقتا سرگرمم میکنه ;-) :-*
نقل قول کردن
naymor
#4 naymor 1399-01-20 13:03
سلام خدمت همه اعضای سایت. من کاربر جدید سایت هستم و امیدوارم بتونم برای سایت مفید باشم و استاد ترابی رو ناامید نکنم

از آقای هنجنی بزرگوار هم بخاطر این مقاله جذابشون تشکر میکنم مثل همیشه عالی بود.
خدا شما رو برای سایت اسپایدی و ما کمیک دوستها حفظتون کنه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#5 Cap-Spider Potter 1399-01-20 13:46
به نقل از moali:
به نقل از king_navid:
خسته نبای اقای هنجنی :-)
ولی متاسفانه تو ایران جوریه که اگه حداقال یکی از ایناروداشته باشی به بچه بودن محکوم میشی :sad:

خب مهم نباید باشه واسه‌ی یک هوادار، چون متاسفانه فرهنگش در کشورمون جا نیفتاده، من خودم به شخصه، از این لیست اکشن‌فیگور مربوط به اولین حضور اسپایدی در کمیک رو دارم و اتفاقا جلوی چشم،همه گذاشتمش، البته همون طور که گفتم چون فرهنگش جا نیفتاده به این بهانه که یادگار بچگیمه به بقیه معرفیش میکنم، غافل از اینکه بعضی وقتا سرگرمم میکنه ;-) :-*


کلا مبحث کمیک بوک و کمیک خوانی توی ایران جا نیفتاده و اکثرا یا نمیدونند کمیک چیه، یا بچگونه میدوننش، اینو فکر کنم هر کمیک فنی میدونه چون با چنین بازخورد هایی مواجه شده. حتما هم لازم نیست از این اکشن فیگور ها بگیری، شما کمیک هم دستت بگیری بخونی یا فیلم اسپایدی بشینی نگاه کنی، با همین برخورد روبه رو میشی. میشینم کمیک میخونم طرف میاد بهم میگه اینا چین میخونی اخه! بهش میگم ببین من ازت نمیخوام اینارو بخونی، ولی خب به من بگو تو خودت چی میخونی؟ کمیک نمیخونی حداقل برو ادبیات بخون، داستان و رمان بخون، کتاب علمی بخون و... د آخه یه چیزی بخون! نمیشه که همینطور بشی و دست رو دست بزاری و انتظار تغییر داشته باشی! شده روزی ۱۰ دقیقه ولی بخون! متاسفانه به همین دلیله که "آگاهی" چندانی وجود نداره و عدم آگاهی هم فرهنگ رو ضعیف میکنه و شیوه‌ی صحیح زندگی به وجود نمیاد.
این در حالیه که دنیای کمیک خیلی گسترده‌تر و باارزش‌تر از این حرفاست و من همیشه ازش به عنوان گنیجنه‌ی پنهان (Hidden Treasure) یاد میکنم! شاید باورتون نشه ولی زندگیم رو متحول کرد! من از بچگی با سه‌گانه‌ی ریمی عاشق کمیک شدم و رفتم دنبالش. جدای از لذت کمیک بوک و درس های آموزنده ای که میده و مفاهیم فلسفی و عمیقی که توش پیدا میشه، این مبحث من رو به مطالعه بیشتر آثار غرب علاقه مند کرد و باعث شد من کم کم به ادبیات غرب و خوندن آثار نوابغی مثل شکسپیر و داستایوفسکی و بالزاک و گاری و... علاقه مند بشم که به‌شدت تاثیرگذار هستند. همچنین من از طریق کمیک بوک بود که شیفته آثار سینمایی کمیکی و بعد کلا عاشق سینما شدم که خودش تحول بزرگی توی زندگیم بود. به خاطر کمیک بود که من علاقه مند به یادگیری انگلیسی شدم، چون کمیک های زبان اصلی رو نمیفهمیدم و همیشه دوست داشتم خودم اینارو متوجه بشم و فیلم هارو بدون زیرنویس فارسی ببینم. همچنین از طریق دنیای کمیک و به خصوص فیلم های مرد عنکبوتی بود که من شیفته‌ی سبک های مبارزه ای (Fighting Styles) و بعد بروس‌لی شدم و از ۶ سالگی هنر های رزمی رو شروع کردم و تا درجه استادی پیش رفتم.

الحق که دنیای کمیک یه چیز دیگه‌ست...!
نقل قول کردن
Captain-spidey
#6 Captain-spidey 1399-01-20 14:19
مرسی اقای هنجنی مقاله خیلی جالب و پرفکتی بود واقعا خیلی دویت داشتم حداقل یکی از اینا رو داشته باشم ولی حیف تو ایران اکشن فیگور هم خیلی گرونه هم کم یاب
نقل قول کردن
hznehafar6
#7 hznehafar6 1399-01-20 14:29
به نقل از Captain-spidey:
مرسی اقای هنجنی مقاله خیلی جالب و پرفکتی بود واقعا خیلی دویت داشتم حداقل یکی از اینا رو داشته باشم ولی حیف تو ایران اکشن فیگور هم خیلی گرونه هم کم یاب

به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از moali:
به نقل از king_navid:
خسته نبای اقای هنجنی :-)
ولی متاسفانه تو ایران جوریه که اگه حداقال یکی از ایناروداشته باشی به بچه بودن محکوم میشی :sad:

خب مهم نباید باشه واسه‌ی یک هوادار، چون متاسفانه فرهنگش در کشورمون جا نیفتاده، من خودم به شخصه، از این لیست اکشن‌فیگور مربوط به اولین حضور اسپایدی در کمیک رو دارم و اتفاقا جلوی چشم،همه گذاشتمش، البته همون طور که گفتم چون فرهنگش جا نیفتاده به این بهانه که یادگار بچگیمه به بقیه معرفیش میکنم، غافل از اینکه بعضی وقتا سرگرمم میکنه ;-) :-*


کلا مبحث کمیک بوک و کمیک خوانی توی ایران جا نیفتاده و اکثرا یا نمیدونند کمیک چیه، یا بچگونه میدوننش، اینو فکر کنم هر کمیک فنی میدونه چون با چنین بازخورد هایی مواجه شده. حتما هم لازم نیست از این اکشن فیگور ها بگیری، شما کمیک هم دستت بگیری بخونی یا فیلم اسپایدی بشینی نگاه کنی، با همین برخورد روبه رو میشی. میشینم کمیک میخونم طرف میاد بهم میگه اینا چین میخونی اخه! بهش میگم ببین من ازت نمیخوام اینارو بخونی، ولی خب به من بگو تو خودت چی میخونی؟ کمیک نمیخونی حداقل برو ادبیات بخون، داستان و رمان بخون، کتاب علمی بخون و... د آخه یه چیزی بخون! نمیشه که همینطور بشی و دست رو دست بزاری و انتظار تغییر داشته باشی! شده روزی ۱۰ دقیقه ولی بخون! متاسفانه به همین دلیله که "آگاهی" چندانی وجود نداره و عدم آگاهی هم فرهنگ رو ضعیف میکنه و شیوه‌ی صحیح زندگی به وجود نمیاد.
این در حالیه که دنیای کمیک خیلی گسترده‌تر و باارزش‌تر از این حرفاست و من همیشه ازش به عنوان گنیجنه‌ی پنهان (Hidden Treasure) یاد میکنم! شاید باورتون نشه ولی زندگیم رو متحول کرد! من از بچگی با سه‌گانه‌ی ریمی عاشق کمیک شدم و رفتم دنبالش. جدای از لذت کمیک بوک و درس های آموزنده ای که میده و مفاهیم فلسفی و عمیقی که توش پیدا میشه، این مبحث من رو به مطالعه بیشتر آثار غرب علاقه مند کرد و باعث شد من کم کم به ادبیات غرب و خوندن آثار نوابغی مثل شکسپیر و داستایوفسکی و بالزاک و گاری و... علاقه مند بشم که به‌شدت تاثیرگذار هستند. همچنین من از طریق کمیک بوک بود که شیفته آثار سینمایی کمیکی و بعد کلا عاشق سینما شدم که خودش تحول بزرگی توی زندگیم بود. به خاطر کمیک بود که من علاقه مند به یادگیری انگلیسی شدم، چون کمیک های زبان اصلی رو نمیفهمیدم و همیشه دوست داشتم خودم اینارو متوجه بشم و فیلم هارو بدون زیرنویس فارسی ببینم. همچنین از طریق دنیای کمیک و به خصوص فیلم های مرد عنکبوتی بود که من شیفته‌ی سبک های مبارزه ای (Fighting Styles) و بعد بروس‌لی شدم و از ۶ سالگی هنر های رزمی رو شروع کردم و تا درجه استادی پیش رفتم.

الحق که دنیای کمیک یه چیز دیگه‌ست...!

خدا از دهنت بشنوه واقعا همینجوریه.
انگار داره تاریخ تکرار میشه و ما تو ده ۸۰ آمریکاییم و یجورایی خرخون و نرد(nerd)به حساب میام
نقل قول کردن
MP Spidey
#8 MP Spidey 1399-01-20 15:14
دمتون گرم آقای هنجئی.
واقعا ای کاش منم یکی از اینا رو داشتم. من به هر کی می گم کمیک می خونم، می پرسه «کمیک چیه؟» بعدا که براش توضیح میدم میگه «بیکاری از این چیزا می خونی» و این بدترین جمله ایه که همیشه می شنوم.
بعد جالبه همین اشخاص که حتی نمی دونن کمیک چیه با دیدن سه گانه بتمن و مرد عنکبوتی اظهار نظر های خنده داری می کنن که اصلا قابل تحمل نیست.
مطمئنا خودتون می دونین چی میگم. :sad:
نقل قول کردن
Amir78_King
#9 Amir78_King 1399-01-20 15:42
سلام خدمت آقای هنجئی
واقعا مقاله جالبی بود و من عاشق اون مرد عنکبوتی سیمبیوتی شدم
حتما اگه جایی دیدم میخرم
والا حالا که بحث سر بچه گونه پنداشتن بقیه نسبت به کمیکه منم یه چیزی بگم
من یه دایی دارم ۲ سال ازم بزرگتره(۱۶سال) و عاشق کمیکه و با سه گانه سم ریمی عاشقش شد(مثله خود من)
خلاصه چون اون موقع نمیدونستیم از کجا بخونیم (چون حدودا ۱۰ سال پیش که این اتفاق افتاد تو شهر ما هنوز موبایل و اینترنت و از این چیزا نبود و زبان هم بلد نبودیم) خلاصه بیخیال شدیم.
خلاصه گذشت تا دو سال پیش من عاشق انیمه و مانگا شدم(اونا هم بچگونه پنداشته میشدن درست مثله کمیک و فیلم های کمیک بوکی) و ۶ ماه پیش توی یکی از همین سایتای انیمه ای یکی گفت عاشق کمیکه و سایت spidey.ir رو معرفی کرد
منم اومدم توی سایت و رفتم توی کمیک فارسی دهنم باز موند
از اون موقع هم کمیک میخونم هم انیمه میبینم و هردوش رو بچگونه میدونن
خلاصه رفتم پیشه داییه ۳ یا ۴ ماه پیش گفتم یه سایت پیدا کردم ده ساله کمیک ترجمه میکنه اونم فکر کرد یکی از این سایتای الکیه که دوتا کمیک ترجمه کرده
بعدش براش توضیح دادم چقدر زحمت کشیدن و درمورد آقای ترابی و بقیه براش توضیح دادم
گفت مگه آقای ترابی چندسالشه که ۱۰ ساله کمیک ترجمه میکنه
منم گفتم حدودا۴۰
اون دهنش باز موند و گفت که کمیک واسه بچه هاست و چرا ایشون میخونه و ترجمه میکنه
خلاصه یکم هم براش توضیح دادم ولی تاثیر نداشت
حالا من با گفتن این قصد توهین به آقای ترابی رو ندارم و خودشون هم میدونن قصدم از این حرف توهین نیست فقط میخواستم یه مثال واسه اینگونه آدما که همه چیز رو بچگونه میدونن بزنم
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#10 Pooya-Spidey 1399-01-20 16:37
سلام و خسته نباشید خدمت آقای هنجنی
مقاله بسیار زیبا و جالبی بود ممنون از ترجمه خوبتون
در رابطه با اون بحث بچه گونه دونستن باید بگم که واقعا ما ها رنج می بریم از این موضوع اما به جون میخریمش و هوادار میمونیم.
البته پدر و مادر الان اصلا مشکلی با این قضیه ندارن قبلش هم نداشتن اما توی جمع فامیل که میشینیم معمولا همه میگن که اینجور چیزا مال بچه ها است و همین یک کم آزار دهنده است :lol:
نظر شخصی من اینه که ما باید توی این سایت انقدر تلاش کنیم تا فرهنگ کمیک خوانی رو همه گیر کنیم و همه رو علاقه مند کنیم به این موضوع.
با مقالات جذاب و نقد و بررسی های دقیق از سوی مدیران عزیز این سایت و البته کامنت های مناسب و بدون اسپم از سوی کاربران سایت.
خودم اسپم کردم پس نمیتونم شما رو نصیحت کنم اما میتونم بهتون پیشنهاد بدم که با همراهی هم دیگه اسپم ندیم.
تشکر مجدد از آقای هنجنی
نقل قول کردن
arian.akn
#11 arian.akn 1399-01-20 17:14
خسته نباشید آقای هنجنی مقاله عالی بود اما حیف که توی ایران اینا خیلی کمیابن یا اصلا نیستن
راستی یه سوال دارم از مدیران سایت
شرایطش هست که چند تا از همین اکشن فیگور های مارول لجند یا فیگور های دیگه رو توی پامیک بزارین برای خودم نه برای کل کسایی که علاقه دارن بلکه یکم امیدمون به اینکه فرهنگ کمیکی گسترش پیدا کنه زیاد بشه.
به نقل از Pooya-Spidey:
سلام و خسته نباشید خدمت آقای هنجنی
مقاله بسیار زیبا و جالبی بود ممنون از ترجمه خوبتون
در رابطه با اون بحث بچه گونه دونستن باید بگم که واقعا ما ها رنج می بریم از این موضوع اما به جون میخریمش و هوادار میمونیم.
البته پدر و مادر الان اصلا مشکلی با این قضیه ندارن قبلش هم نداشتن اما توی جمع فامیل که میشینیم معمولا همه میگن که اینجور چیزا مال بچه ها است و همین یک کم آزار دهنده است :lol:
نظر شخصی من اینه که ما باید توی این سایت انقدر تلاش کنیم تا فرهنگ کمیک خوانی رو همه گیر کنیم و همه رو علاقه مند کنیم به این موضوع.
با مقالات جذاب و نقد و بررسی های دقیق از سوی مدیران عزیز این سایت و البته کامنت های مناسب و بدون اسپم از سوی کاربران سایت.
خودم اسپم کردم پس نمیتونم شما رو نصیحت کنم اما میتونم بهتون پیشنهاد بدم که با همراهی هم دیگه اسپم ندیم.
تشکر مجدد از آقای هنجنی


حرفتون درسته من که یکی از دلایلی که عاشق این سایتم اینه که این سایت تنها جاییه که می تونه به شیوه ی درست فرهنگ کمیک خونی رو توی ایران رواج بده
اگه اسپایدی بتونه این کار رو انجام بده (که البته داره این کارو به بهترین نحو انجام میده)مخصوصا نسل جوان و نوجوان طی چند سال آینده که همین نسل جوان تبدیل به نسل بزرگسال میشه اونموقع دیگه برچسب بچگونه بودن برداشته میشه یا کمرنگ تر میشه چون اونموقع افراد بیشتری که بزرگسال هستند طرفدار کمیک خونی هستند و دیگه کسی بهشون نمیگه چیکار بکنن و اینجوری کسایی که بخاطر حرف دیگران علاقه ی کمیک خوانی خودشون رو از دست دادن دیگه این اتفاق براشون تکرار نمیشه
خلاصه که اوضاع نسبت به الان خیلی بهتر میشه
باز هم تشکر از آقای هنجنی بابت مقاله
نقل قول کردن
aria
#12 aria 1399-01-20 18:32
از کجا میشه خرید؟
نقل قول کردن
s_spidey
#13 s_spidey 1399-01-20 21:31
مقاله خیلی خوبی بود فقط کسی میدونه اینارو از کجا میشه خرید مخصوصا شماره 9
نقل قول کردن
B.K.T
#14 B.K.T 1399-01-20 22:02
به نقل از Pooya-Spidey:
سلام و خسته نباشید خدمت آقای هنجنی
مقاله بسیار زیبا و جالبی بود ممنون از ترجمه خوبتون
در رابطه با اون بحث بچه گونه دونستن باید بگم که واقعا ما ها رنج می بریم از این موضوع اما به جون میخریمش و هوادار میمونیم.
البته پدر و مادر الان اصلا مشکلی با این قضیه ندارن قبلش هم نداشتن اما توی جمع فامیل که میشینیم معمولا همه میگن که اینجور چیزا مال بچه ها است و همین یک کم آزار دهنده است :lol:
نظر شخصی من اینه که ما باید توی این سایت انقدر تلاش کنیم تا فرهنگ کمیک خوانی رو همه گیر کنیم و همه رو علاقه مند کنیم به این موضوع.
با مقالات جذاب و نقد و بررسی های دقیق از سوی مدیران عزیز این سایت و البته کامنت های مناسب و بدون اسپم از سوی کاربران سایت.
خودم اسپم کردم پس نمیتونم شما رو نصیحت کنم اما میتونم بهتون پیشنهاد بدم که با همراهی هم دیگه اسپم ندیم.
تشکر مجدد از آقای هنجنی

آقا حالا که حرف فرهنگ سازی شد یه مسابقه کمیک خوانی به کمک اسپایدی و باقی دوستان تشکیل بدیم و واسش تو تلگرام فرا خوان بزاریم جایزه تا صد هزار تومن با من تبلیغاتم پای اسپایدی قبوله
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#15 OAK_AVENGER 1399-01-21 18:16
واو عالی بود بعد این ویروس حتما از این ها میخرم.
نقل قول کردن
slade wilson
#16 slade wilson 1399-09-28 19:46
به نقل از Amir78_King:
سلام خدمت آقای هنجئی
واقعا مقاله جالبی بود و من عاشق اون مرد عنکبوتی سیمبیوتی شدم
حتما اگه جایی دیدم میخرم
والا حالا که بحث سر بچه گونه پنداشتن بقیه نسبت به کمیکه منم یه چیزی بگم
من یه دایی دارم ۲ سال ازم بزرگتره(۱۶سال) و عاشق کمیکه و با سه گانه سم ریمی عاشقش شد(مثله خود من)
خلاصه چون اون موقع نمیدونستیم از کجا بخونیم (چون حدودا ۱۰ سال پیش که این اتفاق افتاد تو شهر ما هنوز موبایل و اینترنت و از این چیزا نبود و زبان هم بلد نبودیم) خلاصه بیخیال شدیم.
خلاصه گذشت تا دو سال پیش من عاشق انیمه و مانگا شدم(اونا هم بچگونه پنداشته میشدن درست مثله کمیک و فیلم های کمیک بوکی) و ۶ ماه پیش توی یکی از همین سایتای انیمه ای یکی گفت عاشق کمیکه و سایت spidey.ir رو معرفی کرد
منم اومدم توی سایت و رفتم توی کمیک فارسی دهنم باز موند
از اون موقع هم کمیک میخونم هم انیمه میبینم و هردوش رو بچگونه میدونن
خلاصه رفتم پیشه داییه ۳ یا ۴ ماه پیش گفتم یه سایت پیدا کردم ده ساله کمیک ترجمه میکنه اونم فکر کرد یکی از این سایتای الکیه که دوتا کمیک ترجمه کرده
بعدش براش توضیح دادم چقدر زحمت کشیدن و درمورد آقای ترابی و بقیه براش توضیح دادم
گفت مگه آقای ترابی چندسالشه که ۱۰ ساله کمیک ترجمه میکنه
منم گفتم حدودا۴۰
اون دهنش باز موند و گفت که کمیک واسه بچه هاست و چرا ایشون میخونه و ترجمه میکنه
خلاصه یکم هم براش توضیح دادم ولی تاثیر نداشت
حالا من با گفتن این قصد توهین به آقای ترابی رو ندارم و خودشون هم میدونن قصدم از این حرف توهین نیست فقط میخواستم یه مثال واسه اینگونه آدما که همه چیز رو بچگونه میدونن بزنم

بدبختانه باید بگیم واقعا اصلا این جور چیزا برای ایرانی ها جا نیوفداده خودم با اینکه سنی و سالی ازم گذاشته وقتی مهمون میاد خونمون هی میگن ناصر با این سن زشته کمیک یا مانگا میخونی ولی من بهشون گفتم واقعا اگر بخونید عاشقشون میشید یه چندتایی از فامیلام به راه راست هدایت شدند :lol: و عاشق کمیک‌ شدن ولی بازم میگم خیلی جا داره همه آشنا بشن خودم یه انیمه فن هستم و هرکس دیدم از انیمه و فیلم‌های ابر قهرمانی بد بگه باهاش حرف میزنم تا متعاقدش کنم اینا خیلی خوبن
نقل قول کردن
slade wilson
#17 slade wilson 1399-09-28 19:47
به نقل از OAK_AVENGER:
واو عالی بود بعد این ویروس حتما از این ها میخرم.

پس تا خرداد 1400 صبر کن :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید