معرفی دشمنان دردویل (Daredevil) ـ قسمت دوم

معرفی دشمنان دردویل (Daredevil) ـ قسمت دوم

این مقاله به مناسبت انتشار فصل سوم سریال " بی باک" دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

برای آشنایی با شخصیت بی باک این مقاله و برای آشنایی با 10 کمیک برتر او نیز این مقاله را بخوانید.

(اگر قسمت اول اين مقاله را نخوانده ايد ، اينجا را كليك كنيد).

 

10. Nuke

نوك nuke 

فرانک سیمپسون ملقب به Nuke خلق شده توسط فرانک میلر و دیوید مزوچلی که اولین حضور خود در دنیای کمیک را به شماره ۲۳۲ از سری کمیک های دردویل در ماه جولای سال ۱۹۸۶ تجربه کرد. فرانک سیمپسون یکی از سربازان جنگ ویتنام و عضو پروژه وپن پلاس ( پروژه ای برای تبدیل انسان ها به ابر سرباز برای جنگ های اینده ) بود. با اینکه این پروژه توانست وولورین را تبدیل به یک ماشین کشتار کند اما در ادامه مشکلاتی پیش امد که باعث شد عوامل این پروژه فرانک را رها کنند. اما فرانک استفاده خود از این پروژه را برد و توانایی و قدرت بدنی فوق العاده ای بدست اورد. او همچنین دچار اختلالات روانی است و پرچم امریکا را بر روی صورت خود کشیده است. او همچنین در ابتدا توسط کینگ پین استخدام شد تا دردویل را از بین ببرد.

( توجه : برای اشنایی بیشتر با این شخصیت سری وولورین اوریجینز را بخوانید. )

 

11. Lady Bullseye

ليدي بولزاي

لیدی بولزای خلق شده توسط اد برابیکر – دجر دجویک و کلی منن که اولین حضور خود در دنیای کمیک را در شماره ۱۱۱ از سری دوم کمیک های دردویل در ماه نوامبر سال ۲۰۰۸ تجربه کرد. نام لیدی بولزای هرگز مشخص نشده و مجهول است. او در ژاپن به دنیا امده و وقتی به دختر جوانی تبدیل شد توسط یاکوزا ( مافیای ژاپنی ) اسیر شد و قرار بود توسط انها به بردگی فروخته شود تا اینکه بولزای بر اساس یک پیغام نا شناخته به انجا امد و تمامی تروریست ها و جنایتگارها را به قتل رساند. لیدی بولزای بعدها تبدیل به یک ادمکش شد و بولزای را الگوی خود قرار داد و تنها با یک نگاه به ظاهر هردو و توانایی هایشان میتوان به

شباهتشان پی برد و لیدی بولزای را ورژن مونث بولزای خطاب کرد.

 

12. Ikary

ايكاري

ایکاری خلق شده توسط کریس سمنی و مارک وید که اولین حضور خود در دنیای کمیک را در شماره ۲۵ از سری سوم کمیک های دردویل تجربه کرد. ایکاری یک فرد بی هویت و یک  ادمکش و استاد هنر های رزمی است که توسط بولزای برای کمک کردن به لیدی بولزای برای کشتن دردویل استخدام شد . او ورژن ژاپنی لباس اولیه دردویل را میپوشد و ادعا میکند که حس هایی به اندازه حس های دردویل قوی دارد. ایکاری یک بار در کمیک ها توسط کینگ پین استخدام شد تا دو تن از دوستان مت مورداک را بدزدد و وقتی مت فهمید که همه این ها زیر سر کینگ پین است  او ایکاری را استخدام کرده کینگ پین به ایکاری دستور داد تا با دردویل تا سر حده مرگ بجنگد و اگر دردویل برد یکی از دوستانش میمیرد. ایکاری و دردویل برای ساعت ها با یک دیگر مبارزه کردند تا اینکه فردی به نام شرود در انجا بخاطر دزدیدن دوست دختر سابقش به دست کینگ پین ظاهر شد و ایکاری را زخمی و سپس از پشت بام به پایین پرت کرد. بعد از مرگ او جنازه ایکاری در امبولانسی که جسد او را حمل میکرد ناپدید شد.

 

13. Ox

معرفي ox

ریموند بلوچ ملقب اکس خلق شده توسط استن لی و استیو دیتکو که اولین حضور خود در دنیای کمیک را در شماره ۱۰ از سری کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز در م اه مارچ سال ۱۹۶۴ تجربه کرد. اکس عضو یکی از دسته های مجرمانه به نام  Enforcers (مجريان عدالت) میباشد و بدن بسیار مقاوم و قوی دارد هرچند که از لحاظ عقلی مقداری لنگ میزند. او زمانی که توسط فردی نام بیگ من مورد استخدام قرار گرفت با اسپایدرمن سرشاخ شد. او بعدها با مستر فیر و فردی به نام ال وارد همکاری شد و گروه The Fellowship Of Fear  را برای مبارزه با دردویل راه انداختند.

مطالب مرتبط:

معرفي دشمنان مرد عنكبوتي: مجريان عدالت

 

14. Leap-frog

ليپ فراگ

وینسنت پتیلیو ملقب به لیپ فراگ خلق شده توسط استن لی و جین کولان که اولین حضور خود در دنیای کمیک را در شماره ۲۵ از سری کمیک های دردویل در ماه فبریه سال ۱۹۶۷ تجربه کرد. وینسنت یک دانشمند است که همیشه بخاطر عدم موفقیت در کارش افسرده است. بنابراین تصمیم میگیرد تا لباسی به شکل قورباغه برای خود طراحی کند که دارای دو باله است که در زیر  هر باله فنر الکتریکی وجود دارد که به او این توانایی را میدهد که تا ارتفاع ۶۰ فوت بپرد و منبع انرژي این فنرها از کوله پشتی که  در پشت این لباس قرار دارد تامین میشود. وینسنت پس از طراحی این لباس اسم خود را لیپ فراگ گذاشت و تبدیل به یک جنایتکار شد. او در هردو عمل مجرمانه ای که انجام داده توسط دردویل شکست خورده و بعد از شکست خوردن توسط ایرون من به زندان افتاد.

 

15. Typhoid Mary

مري حصبه اي

مری واکر ملقب به مری حصبه ای خلق شده توسط آن نوسنتی و جان رومیتا جونزور که اولین حضور خود در دنیای کمیک را در شماره ۲۵۴ از سری کمیک های دردویل در ماه می سال ۱۹۸۸ تجربه کرد. اوریجین مری حصبه ای به زمانی برمیگردد که دردویل رد یک جنایتکار را میگیرد و رد او را تا محلی که مری در انجا کار میکند میگیرد. دردویل در انجا با ان جنایتکار مبارزه میکند سپس ان جنایتکار زمانی که دست به فرار کردن میزند مری را از پنجره به بیرون پرتاب میکند و انجا جایی است که مری به مری حصبه ای تبدیل میشود و تصمیم میگیرد تا دیگر اجازه ندهد مردی به او آسیب بزند. مری حصبه ای عضو گروه هایی مانند  اغاز و خواهران جهش یافته و اغاز سایه است و از توانایی های او میتوان بهبه کنترل ذهن محدود و کنترل اتش وجابجایی اجسام اشاره کرد. یک تبه‌کار به نام حصبه در فیلم‌های سینمایی الکترا (سال ۲۰۰۵) با بازیگری ناتاشا مالته وجود داشت که البته تنها شباهتش به مری حصبه‌ای، شباهت اسمی بود.

 

16. Spot

اسپات - دشمن مرد عنكبوتي

«اسپات» (دکتر جاناتان اوهن) یک ابرشرور است که داستان هایش در کمیک بوک های مارول منتشر میشود. این شخصیت اولین بار در شماره 98 از كمیك "Spectacular Spider-Man" (ژانویه 1985) به دست «ال میلگرام» و «هرب تریمپ» خلق شد و غالباً به عنوان دشمن مرد عنکبوتی و گاهی اوقات هم «بی باک» (دردویل) به تصویر کشیده میشود که میتواند پورتال (دریچه) های میان بعدی کوچک و بزرگ باز کند که با استفاده از آنها قادر است مسافت های طولانی را طی کند و مرتکب جنایت شود. اسپات اغلب برای خبیث های گردن کلفتی مثل «کینگ پین» کار میکند و معمولا کسی او را زیاد جدی نمیگیرد و از دشمنان درجه سه مردعنکبوتی به حساب می آید!

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپات» (THE SPOT) بدانید

  

 با تشکر از خواندن این مقاله .

نویسنده: امير حسام رنجبر

 Hesam avenger

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مطالب مرتبط:

 كمیك "بی باك: پایان روزها" (Daredevil: End of Days) ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

 معرفی کامل شخصیت بی باک

 10 كمیك برتر با حضور كینگ پین (The Kingpin)

 20 پانل برتر تاریخ کمیک بوک 

 5 مرگ دردناک تاریخ کمیک بوک

 10 نكته جالب (Easter Egg) در سریال تلویزیونی Daredevil

 لحظات ماندگار: «الكترا» به دست «بولز آی» به قتل میرسد

 75 لحظه ماندگار مارول: همه اش زير سر كينگ پين بود! 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Goblin.S
#1 Goblin.S 1395-01-16 19:30
ممنون ، عالی بود .
سریال دردویل رسما باعث شد من یکی از فن های دردویل بشم . الان در حال دانلود کمیک ها دردویل و مطالعه اون ها هستم. خیلی دوست داشتم کمیک Daredevil (2016) تو سایت ترجمه بشه اما همین کمیکی که الان در حال ترجمس عالیه.
نقل قول کردن
captain spidey
#2 captain spidey 1395-01-16 19:32
Leap _ frog خیلی عجیب بود :lol:
نقل قول کردن
Ice Man
#3 Ice Man 1395-01-16 20:28
البته Nuke خیلی شخصیت پیچیده و مهمی داره ، اما برای دشمن دردویل بودنش رتبه 10 مناسبشه ، و دشمن ولورین و کاپیتان آمریکا هم هست
با تشکر از حسام اونجر برای مقاله
نقل قول کردن
Sherlockian
#4 Sherlockian 1395-01-16 20:31
دوستان این شمارها رتبه بندی نیستا این شمارها فقط نشان دهنده تعداد شخصریتاس اصلا ربطی به رتبه بندی نداره.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#5 j.jonah jameson 1395-01-16 20:36
با Leap _ frog و اسپات آشنایی داشتم !
اسپات هم در آن زمان داشت روی قابلیت جابجایی کلوک کار میکرد ! ( همون شخصی که با داگر در سری کمیک های جدید مرد عنکبوتی توط مستر نگاتیو شستشو مغزی داده شده بودند ! )
امیدوارم هرچه سریع تر « ایکاری و OX »رو ببینم به نظرم که خیلی شخصیت های ثوپی هستند ! و زیاد هم دردسر ندارند که در سریال باشند ... ( جلوه های ویژه آنچنانی نمیخواند )
راجب لیدی بولزآی هم دلم میخواد یه فصل کامل بهش اختصاص بدن شخصیت عمیقی داره ( اورجینش هم برام جالب بود )
ممنون بابت مقاله !
نقل قول کردن
Human Torch
#6 Human Torch 1395-01-16 20:39
ممنون گل كاشتى
با nuke و lady bullseye آشنايى نداشتم ولى بقيه رو تقريبا كامل ميشناختم
فرنك ميلر به كميك هاى دردويل يه انرژى و درون مايه عالى داد كه اين فضا با وجود دشمنى بى رحم و مكار مثل كينگ پين كامل شد و به نوعى تمام دشمنان جدى دردويل به كينگ پين ربط دارن از I kari گرفته تا بولزاى
يادش به خير وقتى مجموعه كارتونى اسپايدر من رو ميديدم كينگ پين رو اصلا حسابش نميكردم (اون موقع دردويل رو نميشناختم)هر وقت هم اسم كينگ پين مياد ياد قضيه جنگ داخلى و هويت مخفى پيتر و أجير كردن قاتل توسط ويلسون فيسك از داخل زندان و تير خوردن عمه مى و له كردن كينگ پين توسط پيتر نه اسپايدر من و ....
نقل قول کردن
Man Without Fear
#7 Man Without Fear 1398-09-30 18:04
مقاله معرکه بود
من خیلی دوست داشتم از Ikary در سریالش استفاده می شد ولی حیف کنسل شد
من واقعا خیلی دوست داشتم رویارویی بی باک و ایکاری رو در سریال ببینم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37