چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 38

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 387

بار دیگر با قسمت جدیدی از این سری مقالات قدیمی و  پرطرفدار سایت اسپایدی در خدمت شما هستم  ...

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید «داروین کوک» قرار بود یک سری اختصاصی برای مرد عنکبوتی خلق کنه؟

داروین کوک

یکی از چیزهایی که مارول در طول سالهای گذشته باهاش درگیر بوده این بوده که چطور کمیک بوک هایی براساس شخصیت های معروف خودش تولید کنه که مناسب تمام سنین باشند. یعنی کمیک هایی باشند که خشن نباشند و برای مخاطبین کم سن و سال هم مناسب باشند. به این نوع کمیک ها اصطلاحاً All-Ages میگن. در سالهای اخیر آنها عملاً این پروژه ها را به شرکت IDW سپرده اند و اینگونه سری کمیک بوک های Marvel Action تولید شده که کیفیت خوبی دارند و موفق هم هستند. در هر حال، مارول در سال 2003 سعی کرده بود سری کمیک هایی تحت عنوان Marvel Age رو راه بیندازه و در آن داستان های کلاسیک قهرمانان خودش را به شیوه ای مدرن از نو روایت کنه. در نتیجه کمیکی چاپ شد تحت عنوان Marvel Age Spider-Man که زیاد موفق نبود و چند سال بعدش مارول دنبال راهی میگشت تا این سری رو احیا کنه. اون موقع مارول کمیکی هم تحت عنوان Spider-Man's Tangled Web را داشت که هدفش این بود که طراحان و نویسندگان تاپی را جذب کنه تا داستان هایی خارج از چرخه رسمی تاریخچه اسپایدرمن بنویسند. بنابراین نویسنده هایی که شاید سبکشون اصلا به اسپایدرمن نمیخورد (مثل «گرگ روکا» و «گارث انیس» و ...) جذب این سری شدند و داستان های عمدتا تک قسمتی برایش نوشتند. در قسمت یازدهم مرحوم «داروین کوک» که هنرمند بزرگی در دنیای کمیک بود، داستانی به مناسبت ولنتاین در این سری کار کرد که فوق العاده بود. در مجموع کوک را بیشتر به خاطر آثار فوق العاده اش برای دی سی میشناسند ، به خصوص برای شخصیت کت وومن و همچنین کمیک محشر new frontier که به خاطرش جوایز متعددی کسب کرد و از روی ان یک انیمیشن هم ساخته شده. در هر حال او سال 2002 هم او بار دیگر داستان مشابه ای به مناسبت کریسمس برای اسپایدرمن کار کرد (این مقاله را بخوانید).

کمیک اسپایدرمن

بعدش مارول به او مراجعه کرد تا سری کمیک بوکی جدیدی از اسپایدرمن که به قول معروف All-Ages باشد خلق کند و او ایده های زیادی برای این سری داشت. او خودش گفته بود: "من دیگر نمیتونم کمیک بوک های ابرقهرمانی را تحمل کنم. زیرا دیگر درباره ابرقهرمانان نیستند و خیلی خشن و دارک و جنسی شده اند. واقعا نمیدونم چطور شرکتی مثل وارنر میتونه اجازه بده شخصیت هاشون دست به قتل و تجاوز و مصرف مواد مخدر بزنن و بعد همون عکس همون شخصیت رو روی پتوی یه بچه 5 ساله چاپ کنه و به فروش برسونه"! سپس کوک شروع کرد به کار روی این سری برای اسپایدرمن و این طراحی تبلیغاتی هم خلق کرد که نشون میداد قراره یک عقرب مونث در آن حضور داشته باشه:

میگن مارول خیلی هم از داستان ها و طراحی های کوک استقبال کرده بوده ولی در نهایت کار رو ازش گرفتن و به یه طراح و نویسنده دیگری دادند و سری دیگری به نام Marvel Adventures Spider-Man خلق شد. خیلی ها ادعا میکنند کوک با سردبیر وقت مارول به نام اکسل آلونسو در جشنواره Wizard World   که سال 2005 در لوس آنجلس برگزار گردید مشاجره شدیدی داشت که منجر شد به پرتاب یک بطری نوشابه از سوی کوک به آلونسو (!) و همین مساله ارتباط او را کامل با مارول قطع کرد!

 

- آیا میدانستید پانیشر در فیلم "مرد عنکبوتی 2" حضور داشته؟!

در شاهکار تحسین شده "اسپایدرمن 2" اگر در اختتامیه فیلم یعنی جایی که مری جین داره با لباس عروسی در پارک میدوه دقت کنید متوجه میشوید که مردی برای لحظه ای کوتاه به سمت دوربین برمیگرده:

مرد عنکبوتی 2- پانیشر

این آقا بدلکار آقای توماس جین هستش که نقش «فرانک کسل/پانیشر» را در فیلم "مجازاتگر" (محصول سال 2004) بازی کرد و خیلی هم شبیه به اوست! در واقع ریمی به عنوان سازنده "مرد عنکبوتی 2" دوست داشت از آقای جین برای ایفای یک صحنه افتخاری در فیلم خودش استفاده کنه ولی به دلیل مشغله های کاری (یا شایدم محدودیت های مربوط به قرارداد او ) نتونست خودش در این صحنه حاضر بشه.

  

- آیا میدانستید که مرد عنکبوتی در کمیکی سفارش داده شده از سوی NFL حضور داشته؟

آیا میدانستید که مرد عنکبوتی در کمیکی سفارش داده شده از سوی NFL حضور داشته؟

در اواسط دهه 90 میلادی ، مارول و "لیگ ملی فوتبال آمریکا" (National Football League) که به صورت اختصار، ان‌اف‌ال (NFL) نامیده میشود با هم همکاری کردند و مجله NFL Pro Action را منتشر شد که دنیای کمیک و فوتبال آمریکایی را با هم ترکیب کرد. این مجله نه تنها اخبار فوتبالی را پوشش میداد بلکه یک کمیک انحصاری از مارول هم داشت که در آن اسپایدرمن حاضر بود و نویسنده اش «جی. ام . دی متیوس» مشهور بود و در آن اسپایدرمن با امثال گرین گابلین،کارنیج، ونوم جنگید و البته داخل داستان شاهد حضور افتخاری بازیکنان فوتبال ان‌اف‌ال بودیم!

 

- آیا میدانستید «مرد یخی» در کارتون مرد عنکبوتی یک خواهر داشت؟

آیا میدانستید «مرد یخی» در کارتون مرد عنکبوتی یک خواهر داشت؟

«بابی دریک» ملقب به «مرد یخی» (Ice Man) از جهش یافته های مشهور مارول است که عضو گروه اولیه مردان ایکس بوده ولی در سریال خاطره انگیز "اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیز او" در دهه 80 میلادی به عنوان یکی از شخصیت های ثابت حضور داشت و به همراه «فایر استار» به پیتر پارکر/مرد عنکبوتی در مبارزه با جرم و جنایت کمک میکرد. ما در دنیای کمیک ندیده بودیم که او دارای خواهر باشد. یعنی اگر هم داشت بهش اشاره نشده بود. اما ناگهان در اپیزود نهایی سریال به نام Mission: Save the Guardstar ، شخصیتی را دیدیم به نام «آرورا دانته» (Aurora Dante) که با اسم رمز «لایت وِیو» (Lightwave) شناخته میشد که معلوم شد  خواهر بابی دریک است!

ارورا دانته

او نیز مثل برادرش یک جهش یافته بود که میتونست نور را به اشکال مختلف دربیاورد و تحت کنترل قرار بدهد. ابتدا فکر کردیم شخصیت خبیثی است اما معلوم شد یک مامور سازمان شیلد است که تحت کنترل ذهنی خبیثی به نام Buzz Mason قرار گرفته و وادار شده بود تجهیزات حساسی را به سرقت ببرد. مرد عنکبوتی به همراه فایر استار و مرد یخی سعی کرد جلوی او را بگیرد ولی اونقدر قوی بود که شکستشان داد. اما در نهایت از کنترل ذهنی Mason خارج و به قهرمانان داستان کمک کرد.

خواهر بابی دریک

ما دیگر اثری از این شخصیت در کمیک های مارول و دیگر آثار آن ندیدیم. این را هم بدانید که بابی دریک در این اپیزود گفت که آرورا خواهر ناتنی اش است و مادرشان یکی بوده.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AmirhoseinJafari2005
#1 AmirhoseinJafari2005 1400-01-08 15:55
مثل همیشه بینظیرو عالی ;-) خسته نباشید
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#2 The Devil Of Hells Kitchen 1400-01-08 15:56
جالب بود البته ولورین هم میگن قرار بوده تو مرد عنکبوتی ۲ دیده بشه که حالا نشده دستتون هم درد نکنه آقای ترابی .
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#3 Ehsan Spider 1400-01-08 16:10
سلام
خیلی ممنون استاد مقاله کامل و perfect بود هیچ اشتباه تایپی من ندیدم، واقعا خود مرد عنکبوتی نمیتونه ۱۰ مقاله راجب خودش بنویسه، شما اومدید ۳۸ تا نوشتید!!!!
واقعاً کارتون عالیه مورد وسطی خیلی برام جالب بود اصلا یه اونجای فیلم توجهی نکرده بودم.
مورد ۱ هم جالب بود من تا به حال هیچ وقت ندیدم کمیک های مرد عنکبوتی از حالت ابرقهرمانی خودش خارج بشه. اینم یکی از هزاران دلیل واسه دوست داشتن اسپایدی.


واقعاً مرد عنکبوتی به این سایت افتخار میکنه.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-01-08 16:22
سلام
ممنون بابت مقاله.
باز هم یک قسمت دیگه از این سری مقالات کمیک بوکی که خود آقای ترابی در یکی از کامنت های سایت گفتند که هنگام نگارش این سری مقالات ازش لذت میبرند. واقعا هم این سری مقالات ارزش بالایی دارند و هم اطلاعات کمیکی و البته سینمایی خواننده رو بالا میبرند هم لذت بخش هستند و در کل جست و جو در گذشته و گشتن چیز های جالب کار خوبیه.البته خیلی هم برام جالبه که آقای ترابی با وجود اینکه این همه از زوایا و موضوعات جالب اسپایدی رو فاش کردند اما باز هم نذاشتند کیفیت این مقالات پایین بیاد و فقط به خاطر اینکه شماره هاش بالاتر بره از موضوعات نسبتا غیر جذاب و غیر جالب استفاده بشه. ( بله اسپایدی با این چیز ها شده اسپایدی. ;-) )
مورد اولی خب از اون کار هایی است که ناشر ها انجام میدن تا شخصیت ها رو برای همه سنین مهم کنند و البته فروششون هم بالا بره. اما این دلیل نمیشه که کمیک ها کیفیت بدی داشته باشند. اتفاقا ناشر ها نویسنده های توانا انتخاب میکنند تا کمیک هاشون خوب محبوب و پرفروش بشه برای همه سنین. و کوک هم که دیگه همونطور که توی مقاله تفسیر داده شد اینکاره بوده و احتمالا برنامه های زیادی هم برای این کمیک داشته. اما خب به هر حال به خاطر همون درگیری ها نشد که این سری کارش رو انجام بده. ( خدا میدونه چند تا ایده ناب و بکر دیگه به خاطر دعواها یا سلیقه کج و اشتباه ناشر ها به حرف تبدیل شدند و عملی نشدند در حالی که ممکن بود دنیای کمیک و تکون بزرگی بدن. همچین بلایی هم داشت سر اسپایدی میومد دیگه. اگر ما فشاری و هوش استن لی نبود الان دنیا از محبوب ترین ابر قهرمان تاریخ کمیک بوک محروم میشد.
spidey.ir/.../... )
البته منم تقریبا با این حرف آقای کوک موافقم.
نقل قول:
من دیگر نمیتونم کمیک بوک های ابرقهرمانی رو تحمل کنم. زیرا دیگر درباره ابرقهرمان نیستند و خیلی خشن و دارک و جنسی شدند.
البته بیشتر هم معلوم بود که روی صحبتش با وارنر و دی سی هست که واقعا بعضی وقت دیگه خیلی زیاده روی میکنند. مثلا این خشن بودن برای ضد قهرمان ها مشکلی نداره اما وقتی این مسئله باعث میشه روی دنیای قهرمان ها تاثیر بگذارد و ذاتش اونا رو عوض کنه و زیاده روی بشه دیگه غیر قابل تحمله. ( مثل کار هایی که با سوپرمن توی دنیای سینمایی دی سی شد. )
مورد بعدی هم برام جالب بود. اون صحنه ای که مری جین توی خیابان میدوه و بعد میره پیش پیتر و اون صحنه های پایانی رخ میده خیلی جالب و احساسی بودند و رشد شخصیت مری جین رو بعد از اون دختر ناز نازی که با هر بادی به یک طرف می وزه توی مرد عنکبوتی ۱ نشون میداد. ( حیف که این همه رشته ای که سم ریمی جمع کرده بود و این همه داستانک با همون قضیه دخالت های مدیر ها که گفتم پنبه شد. ) این آقای بدلکار هم خیلی شبیه توماس جین بود. کلا معلومه سم ریمی از این حضور های افتخاری خیلی استقبال میکرده. مثل مورد ۷ این مقاله که قبلا توضیح داده شده که قرار بود ولورین توی فیلم مرد عنکبوتی باشه.
spidey.ir/.../...
مورد بعدی هم که از این همکاری ها توی دنیای کمیک زیاد بوده و احتمالا هم این همکاری محبوبیت نسبتا خوبی به دست میاره. البته در کل من از فوتبال آمریکایی خوشم نمیاد و چیز زیادی راجع بهش نمیدونم اما این مورد مثل بقیه موارد برام جالب بود.
و باز هم خاطرات از یک سریال خاطره انگیز. مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او. این هم خیلی عجیب و جالب بود. نمیدونم چرا هم از این ایده توی کمیک ها استفاده نشده چون بیشتر وقت ها ایده های توی اقتباس وارد دنیای کمیک میشه. مثل همین قضیه فایر استار. شاید چون قدرت های خواهر مرد یخی کمی عجیب بود و کسی نمیخواست کلا اون رو وارد کمیک کنه. در هر حال این مورد هم جالب بود.
با تشکر
نقل قول کردن
P.B.P
#5 P.B.P 1400-01-08 16:24
سلام ممنون استاد ترابی
۱: داروین کوک مرد خیلی خوبی به نظر می رسید حیف که مارول از دستش داد و ۲: اگر پانیشر خودش بود بهتر بود و ۳: جالب بود و ۴:خیلی جالب بود در این باره و وجود این شخصیت رو نمی دونستم.
باز هم ممنون.
نقل قول کردن
mobin rz
#6 mobin rz 1400-01-08 16:29
با تشکر اقای ترابی
ظاهرا این سری مقالات تموم نمیشن
پانیشر تو اسپایدرمن 2 هم واقعا جالب بود
فقط میخواستم بدونم اون قسمت که میگفتین قهرماناشون دست به تجاوز و قتل و مصرف مواد میزنن با کدوم قهرمان ها اشاره داشت؟؟
نقل قول کردن
Agent bishop
-1 #7 Agent bishop 1400-01-08 19:49
این سری مقالات رو هیچ وقت تموم نکنین

کاور های کمیک های آقای کوک خیلی بچگانست نمی‌دونم چه جوری قرار بود این نوجوان ها و افراد بزرگ هم جذب کنه .

سال ۲۰۰۵ این حرف رو زده بود حالا من نمی‌دونم قبلش وارنر تو کدوم فیلم از ابرقهرمان ها به این شکل که ایشون میگه استفاده میکرد (حتما میکرد دیگه )
نقل قول کردن
spidersam
#8 spidersam 1400-01-08 19:51
عالی عالی عالی تمام مقاله های (چیز های جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید) عالی هستن
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1400-01-08 20:33
به نقل از Agent bishop:
این سری مقالات رو هیچ وقت تموم نکنین

کاور های کمیک های آقای کوک خیلی بچگانست نمی‌دونم چه جوری قرار بود این نوجوان ها و افراد بزرگ هم جذب کنه .

سال ۲۰۰۵ این حرف رو زده بود حالا من نمی‌دونم قبلش وارنر تو کدوم فیلم از ابرقهرمان ها به این شکل که ایشون میگه استفاده میکرد (حتما میکرد دیگه )

سبک آقای کوک به این شکله و عجیبه که شما از روی کاور درباره محتوای اون قضاوت میکنی
ایشالا خدا نسل این طراحی های بچه گانه رو برداره امثال شماها بابتش خجالت نکشید
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#10 AmirhoseinJafari2005 1400-01-08 21:30
به نقل از Agent bishop:

کاور های کمیک های آقای کوک خیلی بچگانست نمی‌دونم چه جوری قرار بود این نوجوان ها و افراد بزرگ هم جذب کنه .

اتفاقا خیلی جالب و باحالن این کمیک هایی که طراحی کارتونی دارند... من خودم چندتا کمیک با این حال و هوا خوندم که خیلی خوشم اومد... مثل کمیک The Batman Strikes (که بر اساس انیمیشن بتمن ۲۰۰۴ بود و طراحی خیلی جالبی داشت) یا کمیک Batman: Mad Love (که خود آقای ترابی ازشون تعریف کردند و طراحیش عین مجموعه کارتونی بود.) کمیک Superman: Adventures هم خوبه که بر اساس سوپرمن مجموعه کارتونی بود....
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1400-01-08 21:45
حضور پانیشر جالب بود و رفتم دیدمش و با خودم گفتم چرا دقت نیست :sad: البته معمولا ادم به افراد در حال گذر دقت نمیکنه :-*

راستی من خیلی وقته یه سوال دارم که کلا یادم میره بپرسم ( فک کنم چن سالی میشه که میخوام بپرسم :-| که جواب رو هم تاحدودی یافتم). تو مرد عنکبوتی ۲ سم ریمی دکتر اکتاویووس از یه منبع استفاده میکرد به نام تریتیوم (tritium) ولی من هر چی سرچ کردم، تو کمیکهای اسپایدی یا مارول همچین چیزی وجود نداشت. خیلی کنجکاو شدم که چرا این همه کمیک مرد عنکبوتی خوندیم یه بارم بهش اشاره نشده. البته بعدشم که خود تریتیوم رو سرچ کردم کلا مباحث شیمی و فیزیک رو آورد وسط که بالاخونه کلا تعطیل شد :lol:
دریافتم که تو دنیای واقعی هم از تریتیوم استفاده میکنن و میگن کاربرد زیادی هم تو انرژی هسته ای داره و نسبت به سایر منابع کمیابه و همچنین قیمت خیلی بالایی داره که هر اونسش 850 هزار دلاره. منم جای دکتر اکتاوویوس بودم دیوونه میشدم :-* بیخود نیست که این فیلم بین فیلمای ابرقهرمانی خیلی محبوبه چرا که یه فیلم علمی هم محسوب میشه با این اوصاف.
بیتشر جواب رو تو این مقاله یافتم:
scienceonblog.wordpress.com/.. ./...

جالبه که تئوری های دکتر اختاوپوس رو هم با تئوریهای دنیا واقعی مقایسه میکنه.
نقل قول کردن
Agent bishop
#12 Agent bishop 1400-01-08 22:06
به نقل از mtm:
به نقل از Agent bishop:
این سری مقالات رو هیچ وقت تموم نکنین

کاور های کمیک های آقای کوک خیلی بچگانست نمی‌دونم چه جوری قرار بود این نوجوان ها و افراد بزرگ هم جذب کنه .

سال ۲۰۰۵ این حرف رو زده بود حالا من نمی‌دونم قبلش وارنر تو کدوم فیلم از ابرقهرمان ها به این شکل که ایشون میگه استفاده میکرد (حتما میکرد دیگه )

سبک آقای کوک به این شکله و عجیبه که شما از روی کاور درباره محتوای اون قضاوت میکنی
ایشالا خدا نسل این طراحی های بچه گانه رو برداره امثال شماها بابتش خجالت نکشید


منظورم با محتواش نبود ، منظورم با جذب مخاطب بود یعنی یک بزرگسال این کاور رو تو مغازه کمیک فروشی ببینه نمیره سمتش مگر اینکه بدونه از قبل که این کمیک خوبیه . فکر کنم شما منظور من رو بد برداشت کردین
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1400-01-08 23:40
به نقل از Agent bishop:
به نقل از mtm:
به نقل از Agent bishop:
این سری مقالات رو هیچ وقت تموم نکنین

کاور های کمیک های آقای کوک خیلی بچگانست نمی‌دونم چه جوری قرار بود این نوجوان ها و افراد بزرگ هم جذب کنه .

سال ۲۰۰۵ این حرف رو زده بود حالا من نمی‌دونم قبلش وارنر تو کدوم فیلم از ابرقهرمان ها به این شکل که ایشون میگه استفاده میکرد (حتما میکرد دیگه )

سبک آقای کوک به این شکله و عجیبه که شما از روی کاور درباره محتوای اون قضاوت میکنی
ایشالا خدا نسل این طراحی های بچه گانه رو برداره امثال شماها بابتش خجالت نکشید


منظورم با محتواش نبود ، منظورم با جذب مخاطب بود یعنی یک بزرگسال این کاور رو تو مغازه کمیک فروشی ببینه نمیره سمتش مگر اینکه بدونه از قبل که این کمیک خوبیه . فکر کنم شما منظور من رو بد برداشت کردین

اون بزرگسال عقلش میرسه که از روی کاور قضاوت نکنه. در ضمن ایشون قرار بوده مخاطب کم سن و سال و نوجوان رو جذب کنه، نه بزرگسال
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#14 Mr. Doctor 1400-01-09 22:47
همیشه مشتاق خوندن این سری مقالات هستم
واقعا باحال و جذاب هستن
این مقاله هم هیچ چیزی از شماره های قبل خودش کم نداره(مثل همیشه)
ممنون از شما استاد ترابی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44