10 چیزی که از فیلمنامه لو رفته فیلم "سیلور و بلک" (Silver & Black) فهمیدیم!

10 چیزی که از فیلمنامه لو رفته از فیلم "سیلور و بلک" (Silver & Black) فهمیدیم!

درسته سونی ساخت فیلم Silver & Black را کنسل کرده ولی با خوندن این مقاله متوجه میشید چه آشی برامون تدارک دیده بوده!

 مقدمه: دو سال پیش شرکت سونی که رایت سینمایی شخصیت های دنیای مرد عنکبوتی را در اختیار دارد خبر داد که قراره براساس شخصیت های گربه سیاه و سیلور سیبل یک فیلم مشترک بسازد به نام  "سیلور و بلک" (Silver & Black) ! (خبرش اینجاست) سونی حتی تاریخ اکران و کارگردان این فیلم را نیز تعیین کرد: خانم «جینا پرنس-بایثوود» (Gina Prince-Bythewood)  که سابقه ساخت قسمت پایلوت سریال  مارول به نام "کلوک و داگر" را در کارنامه خودش داره. و ما در اینجا خلاصه داستان احتمالی این فیلم را نیز منتشر کردیم. اما به تازگی خبر دیگری منتشر شد مبنی بر اینکه این فیلم کنسل شده . مسئولین سونی گفتند: "تصمیم گرفته ایم به خاطر پتانسیل بالای شخصیت گربه سیاه او را از فیلم مشترک با سیلور سیبل خارج کنیم تا براش فیلم مجزا بسازیم!!!". در هر حال چیزی که مشخصه اینه که این فیلم ساخته نمیشه. ولی چند وقت پیش برخی از بخش های فیلمنامه این فیلم در اینترنت لو رفت که در این مقاله میخواهم با استناد بهتان بگویم قرار بود چه چیزهای در آن ببینید!

 

1- سیلور سیبل استخدام شده بود تا گربه سیاه را دستگیر کند!

 سیلور سیبل استخدام شده بود تا گربه سیاه را دستگیر کند!

گفته میشه فیلم قرار بود بیشتر حول و حوش شخصیت «سیلور سیبل» بچرخد: یک جایزه بگیر که برای وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا کار میکند و ماموریت پیدا میکنه تا «فلیشیا هاردی» ملقب به گربه سیاه را دستگیر و تحویل بده. در گذشته روی فلیشیا هاردی یک سری آزمایش و جراحی انجام شده بوده  توسط دکتر «مندل استرام» ملقب به «رُبات مستر» که البته بهش Gaunt هم گفته میشه. مندل استرام قرار بوده در بدن فلیشیا نوعی هوش مصنوعی کار بگذاره تا قدرت های جسمانی اش افزایش یابد. معلوم نیست این قدرت ها دقیقا چی بودند ولی مشخصه که در نتیجه آنها سرعت و قدرت بدنی فلیشیا افزایش یافته بوده.

 

2- انگیزه های سیلور سیبل

  انگیزه های سیلور سیبل

در فیلمنامه نوشته شده که گربه سیاه پس از به دست آوردن قدرت های خودش از محل آزمایشگاه فرار کرد و مستقیماً رفت به مرز آمریکای جنوبی تا از کشور خارج بشه. در همین اثنا، متوجه میشدیم که سیلور سیبل نیز انگیزه های شخصی خودش را برای دستگیری فلیشیا دارد. در واقع مندل استرام باعث مرگ پدر سیلور سیبل و شکنجه  و قتل بسیاری از هموطنان او در کشور "سیمکاریا" بوده و بنابراین سیلور سیبل میخواست از طریق فلیشیا به استرام برسه و ازش انتقام بگیره.

 

3- وایلد پک!

اگر مقداری با داستان های سیلور سیبل در دنیای کمیک آشنایی داشته باشید پس با گروه موسوم به "وایلد پَک" (Wild Pack) آشنا هستید. این گروه متشکل از یک سری مزدور است که برای سیلور سیبل کار میکنند و توسط پدر او تشکیل شد. قرار بود در فیلم "سیلور و بلک" رئیس این گروه شخصیتی باشد به نام «دومینیک فورچون» که قبلا برای پدر سیلور سیبل کار میکرده. فورچون شخصیتی هستش که در دنیای کمیک سابقه داشته با سیلور سیبل کار کنه ولی قبلا اینجا گفته بودیم که مارول هم قصد داشت ازش در سریال کنسل شده Marvel's Most Wanted استفاده کنه. جالبه که طبق فیلمنامه لو رفته شخصیتی به نام مامور "مارک سیم" نیز به نوعی در "وایلد پک" حضور داشته. این شخصیت در دنیای کمیک به Haechi معروف است و از ناانسان ها به شمار میرود و معلوم نیست سونی چطور قرار بوده از این شخصیت در فیلم استفاده کنه در حالی که رایت سینمایی ناانسان ها را ندارد!

  

4- نحوه ارتباط با دنیای سینمایی اسپایدرمن

نحوه ارتباط با دنیای سینمایی اسپایدرمن

طبق بخش های لو رفته از فیلم "سیلور و بلک" این فیلم قرار نبوده هیچ ارتباطی به فیلم های اسپایدرمن در دنیای سینمایی مارول (MCU) داشته باشد.

  

5- آفتاب پرست

http://www.spidey.ir/images/img/content/12-spidey-villains/chameleon.jpg

سیلور سیبل به همراه "وایلد پک" قرار بود به مرز آمریکای جنوبی بروند و در آنجا با فردی به نام «دیمیتری اسمردیاکف» ملاقات کنند که از آشنایان سیلور سیبل بوده. و علاقمندان به مرد عنکبوتی میدانند که دیمیتری اسمردیاکف نام واقعی یکی از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی ملقب به «آفتاب پرست» است! گفته میشه آفتاب پرست در این فیلم قرار بوده مردی باشه که داشته از گذشته خودش فرار میکرده. ضمن اینکه قرار نبوده به شکل خبیثی تمام عیار به تصویر کشیده بشه بلکه نوعی دوست قدیمی سیلور سیبل بوده که البته در نواحی مرزی مشهور بوده به این که در زمینه قاچاق انسان فعالیت میکنه! او همچنین صحنه های کمی داشته و سیبل ازش انتظار داشته بهش در یافتن فلیشیا کمک کنه. البته مثل دنیای کمیک بسیار در تغییر قیافه تبحر داشته و به نظر میرسه شاید قرار بوده در قسمت های بعدی نقش بیشتری رو ایفا کنه.

 

6- عقرب و رتیل!

 عقرب و رتیل!

طبق فیلمنامه فیلم مندل استرام قبلا هم شخصیت های دیگری را از طریق جراحی و آزمایشات تقویت کرده بود، خبیث هایی به نام : مک گارگن (عقرب) و آنتون میگوئل رودریگز (رتیل) ! خب اینا خبیث هایی هستند که در دنیای کمیک از دشمنان مرد عنکبوتی به حساب میان ولی در این فیلم حالت مزدورانی را داشتند که از سوی استرام ماموریت پیدا میکنند فلیشیا را تعقیب ، دستگیر و سپس نزد او برگردانند. گفته میشه استرام آنها را ارتقا داده بوده در نتیجه گارگن لباسی مثل لباس عقرب در دنیای کمیک داشته و همچنین رودریگز هم مثل کمیک بوک ها چکمه هایی نوک تیز و سمی داشته!

 

7- توم استون!

یکی دیگر از دشمنان معروف اسپایدرمن به نام «توم استون» (Tombstone) هم قرار بود در فیلم حضور داشته باشه! در واقع چون فلیشیا سابقه تبهکاری داشته پس در گذشته گذرش به توم استون افتاده بود و او هم دنبال فیلیشا بوده! طبق فیلمنامه توم استون نقش کوچکی در فیلم داشته و فقط دستور قتل فلیشیا را صادر کرده بوده.

  

8- فینال اکشن

http://www.spidey.ir/images/img/content/venom-movie/silver-black.jpg

در ادامه فیلم قرار بوده شاهد اتحاد بین سیلور سییل و فلیشیا هاردی باشیم و آنها در بخش نهایی با هم مجبور میشدند تا از دست عقرب و رتیل قرار کنند. میگن سکانس فینال  روی یک قطار جریان داشته   و فلیشیا و سیلور سیبل با دشمنان خود مبارزه اکشن و نفس گیری را انجام میدادند که در نتیجه آن رتیل کشته میشده ولی عقرب موفق میشده فلیشیا را برگردونه پیش استرام تا شکنجه اش بده ولی سیلور سیبل سر میرسیده و آزادش میکرده و  با افراد استرام میجنگیدند! در واقع سیبل به کمک دومنیک فورچون این کار رو میکرده و با نفوذ به آزمایشگاه استرام انتقام سختی ازش میگرفته.

  

9- تیمی متشکل از  قهرمانان مونث!

http://www.spidey.ir/images/img/content/sony-verse/silver-black.jpg

دقیقاً معلوم نیست چه جوری ولی گفته میشه ظاهراً در فیلم "سیلور و بلک" قرار بوده شاهد شکل گیری تیمی از قهرمانان مونث باشیم! اعضایش هم عبارت بودند از زن عنکبوتی، جک پات، آنجلینا برانکیل ملقب به استانر و سیلک! به نظر میرسیده سونی میخواسته نوعی اونجرز مونث خلق کنه و شاید هم امیدوار بوده که از روی این شخصیت ها فیلم اختصاصی بسازه.

 

10- نورمن آزبورن!

  نورمن آزبورن!

همانطور که قبلا در اینجا خبرش رو داده بودیم ، نورمن آزبورن قرار بود در این فیلم حضور داشته باشه. ولی به نظر میرسه در نسخه های بعدی از فیلمنامه حذف شده. گفته میشه نورمن قرار بوده کسی باشه که بودجه پروژه هاو آزمایشات استرام را تامین میکنه ولی فقط صدایش رو میشنیدیم. همچنین میگفتند  نایب رئیس شرکت آزکورپ یعنی چارلز استندیش نماینده نورمن خواهد بوده و او بود که از طرف نورمن با استرام صحبت میکرده. در واقع خلاصه داستان فیلم  در نسخه اولیه فیلمنامه اینطوری بوده:

"پدر سیلور سیبل 7 سال پیش توسط «مندل استرام» ملقب به استاد روبات سازی و دو دستیارش (عقرب و رتیل) کشته شد . حالا دولت سیلور سیبل را استخدام میکنه تا فلیشیا هاردی را پیدا کنه. فلیشیا ملقب به گربه سیاه یک هکر و سارق بزرگ است که به نظر میرسه اطلاعات باارزشی را دزدیده باشد. او در منطقه ای بی قانون و بسیار خطرناک در بین سه کشور پاراگوئه، آرژانتین و برزیل زندگی میکنه. سیبل به اونجا میره و از دوست قدیمی خودش «آفتاب پرست» میخواد بهش کمک کنه . اما سپس معلوم میشه که این فقط دولت نیست که دنبال فلیشیا میگرده. چون نورمن آزبورن به مندل استرام دستور داده بوده روی فلیشیا آزمایشاتی رو انجام بده تا قوی تر بشه! به همین دلیل نورمن آزبورن الان در به در دنبالش میگرده".!!!!

اما ظاهرا پس از اینکه مارول به سونی اعلام کرده میخواد از نورمن آزبورن در فیلم های اسپایدرمن یا در پروژه های خودش در فاز 4 MCU استفاده کنه، از فیلمنامه حذفش کردند!

 

خُب .. هر چند به نظر میرسه این فیلم میتونسته داستان هیجان انگیزی داشته باشه ولی واقعا انگار سونی مصمم بوده تا جای ممکن شخصیت های مختلف بریزه تو داستان و خیلی شلوغش کرده بوده! از سوی دیگر استفاده از این شخصیت ها که خیلی هاشون رو قبلا در دنیای سینما ندیده بودیم میتونست به شدت دست و پای سونی و مارول را در MCU ببنده و باعث بشه مارول رغبتی برای استفاده ازشون نداشته باشه و باعث گیج شدن تماشاچی هم بشن. پس شاید باید خدا را شکر کنیم این فیلم ساخته نشد.

  

نظر شما چیست؟

 

مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

سونی فیلم مشترک بلک کت/سیلور سیبل را میسازد!

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره "گربه سیاه" (BLACK CAT) بدانید

کمیک کان 2017: اطلاعات جدید از فیلم "سیلور و بلک" منتشر شد

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: سیلور سیبل

جزئیات جدیدی از نقش نورمن آزبورن در فیلم مشترک "سیلور سیبل و بلک کت" مشخص شد

سونی قصد دارد فیلم اختصاصی "سیلک" (SILK) را بسازد

سونی تاریخ اکران فیلم مشترک "بلک کت" و "سیلور سیبل" را تعیین کرد

شایعه: حضور نورمن آزبورن، کریون شکارچی و زن عنکبوتی در فیلم "سیلور & بلک"!

خبرهای عجیب و غریب از فیلم های جدید سونی براساس دنیای کمیک های مرد عنکبوتی

10 ویلنِ مربوط به اسپایدرمن که دوست داریم آن‌ها را در آینده‌ی MCU ببینیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

goblin hunter
#1 goblin hunter 1399-05-29 11:54
سلام به اعضاي سايت وقتي نورمن به سايت برگرده منم ميام تا شكارش كنم :P . استاد ترابي مقاله خيلي خوبي بود توي مقاله قبلي پانزده صحنه ناراحت كننده رو گذاشتيد مي خواستم ببينم به نظرتون مرگ لوكي و نورمن ازبورن ميتوانسد در ليست باشند
نقل قول کردن
goblin hunter
#2 goblin hunter 1399-05-29 11:59
ببخشيد كسي تاريخ اكران ونوم 2 رو ميدونه
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1399-05-29 12:02
به نقل از goblin hunter:
استاد ترابي مقاله خيلي خوبي بود توي مقاله قبلي پانزده صحنه ناراحت كننده رو گذاشتيد مي خواستم ببينم به نظرتون مرگ لوكي و نورمن ازبورن ميتوانسد در ليست باشند

همون جا میپرسیدی بهت میگفتم
صحنه های مرگ خب زیاد تو فیلم های کمیک بوکی بودن. من سعی کردم با رجوع با اثار متنوع اونایی که به نظرم از همه تاثیرگذار تر بودم رو انتخاب کنم
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1399-05-29 12:04
به نقل از goblin hunter:
ببخشيد كسي تاريخ اكران ونوم 2 رو ميدونه

25 June سال 2021
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#5 Mr. Doctor 1399-05-29 12:42
سلام.مقاله خیلی خوبی بود و اگه فیلم ساخته میشد میتونست خیلی جالب و منحصر به فرد باشه
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#6 SPIDERBAT 1399-05-29 13:49
سلام اسپایدی
خب اول از همه ممنون از آقای ترابی که این مقاله رو برای ما آماده کردن و بهشون خسته نباشید می گم.

از نظر من که حیف شد این فیلم ساخته نشد البته قبول دارم که گربه ی سیاه و سیلور سیبل خیلی به هم نمیان ولی خب تیمی از قهرمانان مونث همیشه جذاب بوده و به نظر من خیلی خوب می شد اگه به صورت علنی توی دنیای سینمایی داشتیم و از نظر من این فیلمنامه دشمنان و آنتاگونیست های عالی ای داشت و خیلی می شد روش حساب کرد البته واقعا تعداد شخصیت ها توش زیاد هستش و می تونستن کمی تغییرش بدن و کمی هم به سرگذشت آنتاگونیست ها بپردازن که بیننده هایی که اونا رو نمی شناسن باهاشون آشنا بشن و کمی از گیج شدن تماشاچی ها جلوگیری کنند اما مثل اینکه این عمل سخت بوده و ما هم از دیدن این دو قهرمان(یک قهرمان و نصفی :lol: )در برابر دشمنانی عالی محروم شدیم و به امید اینکه بتونیم اون تیم قهرمانان مونث رو بالاخره یه جا ببینیم.

بازم ممنون از آقای ترابی که برای ما زحمت کشیدن خسته نباشید.
نقل قول کردن
amir_avengers
#7 amir_avengers 1399-05-29 14:31
به نقل از SPIDERBAT:
سلام اسپایدی
خب اول از همه ممنون از آقای ترابی که این مقاله رو برای ما آماده کردن و بهشون خسته نباشید می گم.

از نظر من که حیف شد این فیلم ساخته نشد البته قبول دارم که گربه ی سیاه و سیلور سیبل خیلی به هم نمیان ولی خب تیمی از قهرمانان مونث همیشه جذاب بوده و به نظر من خیلی خوب می شد اگه به صورت علنی توی دنیای سینمایی داشتیم و از نظر من این فیلمنامه دشمنان و آنتاگونیست های عالی ای داشت و خیلی می شد روش حساب کرد البته واقعا تعداد شخصیت ها توش زیاد هستش و می تونستن کمی تغییرش بدن و کمی هم به سرگذشت آنتاگونیست ها بپردازن که بیننده هایی که اونا رو نمی شناسن باهاشون آشنا بشن و کمی از گیج شدن تماشاچی ها جلوگیری کنند اما مثل اینکه این عمل سخت بوده و ما هم از دیدن این دو قهرمان(یک قهرمان و نصفی :lol: )در برابر دشمنانی عالی محروم شدیم و به امید اینکه بتونیم اون تیم قهرمانان مونث رو بالاخره یه جا ببینیم.

بازم ممنون از آقای ترابی که برای ما زحمت کشیدن خسته نباشید.

من که خدا رو شکر میکنم این فیلم ساخته نشد. اولا که واقعا شلوغه. شما نمیتونی این همه شخصیت جورواجور بریزی تو فیلم و با زمان محدود حق مطلب رو براشون ادا کنی چون قراره برای اولین بار و بدون هیچ پیش زمینه ای باهاشون آشنا بشیم
دوما که اینجوری عملا از حضور انها در mcu جلوگیری میشد
سوما (و مهم ترین دلیل) اینکه این چیزایی که الان تو این مقاله خوندیم اشکارا نشون میدن اصلا به دنیای کمیک وفادار نبودن
ما یه عمر صبر نکردیم که گربه سیاه رو روی پرده سینما ببینیم بعد اینجوری بهش گند بزنن که قدرتاش رو مندل استرام بهش داده باشه
اصلا ذات کرکتر گربه سیاه با مرد عنکبوتی و رابطه ش با اسپایدرمن /پیتر پارکر شکل میگیره
نمیشه صرفا به دلیل اینکه "تیمی از قهرمان های مونث همیشه جذاب بوده" از نقاط ضعف اینچنینی چشم پوشی کرد
در ضمن محض اطلاع بگم که شکست همه جانبه "پرندگان شکاری" ثابت کرد حتی این دلیل هم چندان جذاب نیست
نقل قول کردن
mani34521
#8 mani34521 1399-05-29 17:07
سلام مقاله خیلی جالبی بود ولی به نظرم حق با شماست خیلی شلوغش کردن (با این همه شلوغ مدت زمان فیلم چقدر می تونست باشه :-| ) البته البته شخصیت های جالبی وارد فیلم شده بود ولی حیف که مرد عنکبوتی توشون نبود :sad:
نقل قول کردن
king spidey 2
#9 king spidey 2 1399-05-29 19:16
بهتون گفته بودم 8)
ویلن فیلم بعدی اسپایدرمن گرین گابلینه یا حتی کل فاز 4 شک نکنید بالاخره یه کاری میکنن با نورمن تو مارول :lol:
نقل قول کردن
Mahdiarvenom
#10 Mahdiarvenom 1399-05-30 06:21
سلام
البته با حضور عقرب تو این فیلم موافقم چون اصلا دوست ندارم قسمت سوم اسپایدر من، عقرب دشمنش باشه(البته اگه عقرب بود توش، باید به mcu باشه.)
شنیدم می خوان از مادام وب فیلم بسازن درسته؟ خدا کنه اینطور نباشه
به نظرم باید برای دکتر اختاپوس و گرین گابلین فیلم اختصاصی بسازن (گرین گابلین هرچی زود بسازن بهتره چون دوست دارم هاب گابلین تو فیلمای مرد عنکبوتی ببینم)
نقل قول کردن
super spider
#11 super spider 1399-05-30 10:33
این مقاله هم مث بغیه مقاله های اقای ترابی عالی بود
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1399-05-30 16:30
یه تیم دو نفره زنانه میتونست جذاب باشه. این تیمی که سونی معرفی کرده واسه این فیلم خیلی شلوغ و پلوغ میشد.

فقط میتونم آرزو کنم که رایت همه شخصیتهای مارول یه روزی همون دست دیزنی بیفته که ما هم انقد نگران نباشیم :(

اینم بگم که آخرین باری که سونی همه ویلن های اسپایدی رو به آزکورپ ربط داد خیلی گند زد بهش. حالا هم میخواستن باز همون نسخه رو برن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44