معرفی دشمنان اصلي مرد عنكبوتی: «آفتاب پرست» (Chameleon)

10 حقیقت مهمی که باید درباره "آفتاب پرست" (Chameleon) بدانید حقایق فکت fact  دیمیتری اسمردیاکف کاملیون

امروز میخواهیم شما را با اولین دشمن کلاسیکی که بر سر راه مرد عنکبوتی قرار گرفت آشنا سازیم!

 

مقاله زیر را هم بخوانید:

نسخه های عجیب و غریب از آفتاب پرست در دنیای کمیک!

 

1- سرگذشت و سابقه دشمنی با مرد عنکبوتی

آفتاب پرست اولین شروری هستش که مرد عنکبوتی در حرفه ابرقهرمانی خودش باهاش روبرو شد چون در شماره 1 از سری اول کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (منتشر شده در مارس 1963 ) ظاهر شد. نام واقعی اش « دیمیتری اسمردیاکف» میباشد. گفته میشه که اسم کوچک او یعنی «دیمیتری» از رمان معروف روسی به نام "برادران کارامازوف" (مشهورترین اثر داستایوسکی) گرفته شده. نام فامیلی او یعنی اسمردیاکف نیز از واژه smerdet در زبان روسی به معنای "بچه بوگندو" گرفته شده. دیمیتری که به ایالات متحده آمریکا آمده بود نقشه ای برای دزدیدن یک موشک ریخت و سعی كرد با جعل هویت پروفسوری بنام «نیوتن» به آن طرح دفاع موشکی دست بیاید البته با این جعل هویت فقط به نیمی از آن طرح ها دست یافت.

مرد عنکبوتی آفتاب پرست

پس سعی کرد با جعل هویت مردعنکبوتی به آن نیم دیگر طرح ها دست بیابد و البته برای مرد عنکبوتی هم پاپوش بدوزد. اما مردعنکبوتی واقعی مانع این کار شد و سپس در دستگیر و به روسیه تبعید شد (در واقع وقتی آفتاب پرست میخواست با هلی کوپتر فرار کند مرد عنکبوتی جلویش را گرفت و سپس وقتی خودش رو جای یک افسر پلیس جا زده بود، دستگیرش کرد).

اسپایدرمن آفتاب پرست

در هر حال آفتاب پرست به دلیل مهارت های ویژه خود اکثر اوقات به عنوان یک جاسوس یا خلاف‌کار برای دیگر سازمان‌ها یا رئیس‌های جرم و جنایت کار می‌کند و کمتر در کارهایش انگیزۀ شخصی دارد.

کریون افتاب پرست

بعدها در دنیای کمیک مشخص شد که دیمیتری فرزند «نیکولای کراوینف» (پدر کریون شکارچی) و خدمت‌کارشان «سونیا اسمردیاکف» و برادر ناتنیِ کریون است. او کودکی سختی داشت و مدام مورد تحقیر و بی‌مهری اعضای خانواده قرار می‌گرفت؛ در واقع پدرش نمیتوانست حتی دیدنش را تحمل کند و مادرش هم او را یک ننگ بزرگ میدانست. امّا کریون رفتار به نسبت بهتری با او داشت ولی حتی او هم گاهی با هاش تندی میکرد و بهش زور میگفت.

دیمیتری کریون

همین مساله باعث شد دیمیتری از همان ابتدا از خودش و هویتش و صورتش بیزار شود و بخواهد خودش را جای دیگران بگذارد. مهارت های دیمیتری در تغییر قیافه باعث جلب نظر سرویس های امنیتی – اطلاعاتی شوروی سابق شد و آنها بهش آموزش های لازم را برای اینکه یک جاسوس خبره باشد دادند.

 

2- دیگر ابرقهرمانان مارول هم با آفتاب پرست درگیر شده اند

علیرغم اینکه دیمیتری میدانست برادر ناتنی اش یعنی سرگی کراوینف مغرور و گند دماغ است ولی خیلی دوست داشت تا خودش رو بهش ثابت کنه و برای این کار خودش رو به شکل کاپیتان آمریکا درآورد تا ایرون من رو شکست بده و اینجوری نبردی بین این دو قهرمان به وجود آورد ولی در نهایت جاینت من دستش را رو کرد (این داستان در شماره 58 از کمیک Tales of Suspense که سال 1964 منتشر شد، روی داد. ضمنا درباره این نبرد بین آیرون من و کاپیتان آمریکا در این مقاله توضیحاتی داده شده است ).

 

پس از آن شاهد بودیم که دیمیتری در قالب آفتاب پرست به شیطنت های خودش ادامه داد. گاهی به استخدام گروه های تروریستی مثل هایدرا درآمد یا خلافکارانی به نام "برادران لوبو" (Lobo Brothers) و یا برای خبیثی به نام «لیدر» کار کرد.

چندین بار هم خودش را جای «جی. جونا جیمسون» جا زد ولی اسپایدرمن مچش رو گرفت. مهم ترین این دفعات هم در شماره های 50 تا 55 سری اول کمیک های Web of Spider-Man رخ داد که چندین روز   جیمسون را زندانی کرد و خودش را جایش گذاشت جا زد تا به اهداف پلیدش برسه.

جیمسون آفتاب پرست

کاور شماره 52 از این کمیک هم خیلی جالب بود:

کمیک اسپایدرمن 

 

3- قدرت های و توانایی های آفتاب پرست

ابتدا آفتاب پرست هیچ نیروی فوق بشری نداشت و فقط از گریم و ماسک و لباس های پیچیده و پرجزئیات برای تغییر شکل ظاهر خودش استفاده میکرد. او در سگک کمربند خودش دستگاهی کار گذاشته بود که گازی از خودش متصاعد میکرد که بهش اجازه میداد صورتش رو تغییر بده (جالبه که بدونید بعدا استیو دیتکو به عنوان خالق شخصیت آفتاب پرست، شخصیت دیگری به نام Question خلق کرد که اینجا درباره ش توضیح داده شده و او هم با استفاده از یک گاز تغییر قیافه میداد).

قدرت های و توانایی های آفتاب پرست

سپس از اسپنسر اسمایت یک رایانه دریافت کرد که در کمربندش وصل میکرد و خصوصیات ظاهری صدها نفر در آن برنامه ریزی شده بود. همچنین کمربندش یک دریافت کننده ویدئویی داشت که رایانه را قادر میساخت تا ظاهر هر کسی که باهاش مواجه میشه را آنالیز کنه تا اینکه بتونه با تکانه های الکتریکی صورت آنها را تقلید کنه. این رایانه همچنین از فن آوری هلوگرافیک بهره مند بود که بهش اجازه میداد با فشردن دکمه ای ظاهرش را عوض کند. این وسایل الکترونیک بهش اجازه میدادند حتی در آن واحد در قالب دو فرد متفاوت ظاهر شود. همچنین لباس آفتاب پرست از ماده ای به نام "مواد حافظه دار" (memory material) درست شده که تکانه های الکتریکی کمربند او میتونند باعث تغییرش شوند و باعث بشن لباسش هم شبیه به کسی بشه که خودش را جایش گذاشته.

دیمیتری اسمردیاکف | «آفتاب‌پرست»

اما بعدا قدرت های آفتاب پرست درونی شدند. یعنی تجمع رنگدانه ها در بافتهای بدن او با جراحی و سرمی جهش زا (میوتاژنیک) تغییر یافتند تا بتونه هر وقت میخواد خودش رو شبیه دیگران دربیاره. همچنین لباسش از پارچه ای ساخته شده از مواد حافظه دار تولید شده که به تکانه های عصبی او واکنش نشان میدهند و اینجوری میتونه لباس و شکل ظاهری دیگران را هم کپی کنه.

در شماره 602 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سال 2010 منتشر شد شاهد بودیم که به جای قدرت های فوق بشری بار دیگر روی مهارت های آفتاب پرست در تغییر قیافه تمرکز شد. یعنی دیدیم که آفتاب پرست آدم ها را میدزده و به طور وحشیانه ای با انداختن آنها درون اسید به قتل میرسونه. او موقعی که قربانیانش التماسش میکنند به خوبی بهشون گوش میکنه تا صداشون رو تقلید کنه و از صورتشون هم پرینت میگیره تا از روشون ماسک درست کنه.

او همچنین اعتقاد داره که با کپی کردن ظاهر دیگران و گذاشتن خودش در زندگی آنها میخواد مشکلات زندگی شون رو اصلاح کنه!

همچنین در دنیای کمیک گفته شده که آفتاب پرست هم مثل کریون شکارچی از سرم های تقویتی استفاده کرده و به همین دلیله که علیرغم آنکه هر دوی آنها در حدود 80 سال سن دارند ولی جوان و سرحال به نظر میان. او میتونه به چندین زبان به طور مسلط حرف بزنه و با فن آوری و علوم مختلف هم آشنایی بسیار خوبی داره.

 

4- آفتاب پرست در قضیه بازگشت پدر و مادر پیتر پارکر دست داشت!

پدر و مادر مرد عنکبوتی

در پایان شماره 365 كمیك Amazing spider-Man كه سال 1992 چاپ شد، پیتر پارکر شوكه شد وقتی پدر و مادرش رو بعد از این همه سال زنده دید. بعد قضیه تا 20 شماره بعدی كش پیدا کرد و در طول این 20 شماره دیدیم كه پیتر با پدر و مادر خودش اُنس گرفته و .... ولی معلوم بود كه یه جای كار میلنگه و این پدر و مادر خیلی مشكوك میزدند! از آنجایی كه چیزهای خوب هیچ وقت برای پیتر دوام ندارند، اینجا هم آخرش معلوم شد كه پدر و مادر پیتر در حقیقت چیزی نیستند جز ربات های انسان نما كه توسط آفتاب پرست درست شده اند! بعدش پیتر كه به شدت عصبانی شده بود و حس میکرد یك نفر عواطفش رو به بازی گرفته به تعقیب آفتاب پرست پرداخت و به قدری خشمگین شده بود که میخواست او را بكشد. اما از این كار منصرف شد و بهش اجازه داد تا فرار كند.

پدر و مادر مرد عنکبوتی

او متوجه شد که همه چیز زیر سر هری آزبورن بوده و او بوده كه از آفتاب پرست خواسته این كار رو بكنه (آن موقع هری تو فاز خبیث خودش بود و هر از گاهی با تبدیل شدن به جانشین پدرش به عنوان گرین گابلین میخواست میراث او را ادامه بده). هری سپس به پیتر میگه كه این كار رو كرده تا از پیتر به خاطر كشتن پدرش انتقام بگیره و بفهمه از دست دادن پدر يعنی چی. این مسئله خیلی روی روحیه پیتر تاثیر گذاشت و مسیر و حال و هوای كمیك های اسپایدرمن رو تا مدت نسبتا طولانی دارك كرد ... خود دیمیتری هم دچار مشکلات روحی –روانی فراوانی شد و خاطرات تلخ دوران کودکی دوباره سراغش آمدند و باعث شد تا مدام با خودش تکرار کند "من هیچی نیستم" و سر از تیمارستان "راون کرافت" درآورد و مدتی را در آنجا بستری بود.

 

5- مری جین یک بار كتك مفصلی به آفتاب پرست زد!

پس از آنکه دیمیتری از راون کرافت فرار کرد، اسپایدرمن را گرفت و هویت مخفی اش را فهمید.

کومیک اسپایدرمن

در شماره 245 از كمیك Spectacular Spider-Man، رفت به خونه اش تا خودش رو جای او جا بزنه. ولی مری جین (که آن موقع همسر پیتر پارکر بود) خیلی زود فهمید قضیه چیه و با چوب بیس بال به جون آفتاب پرست بدبخت افتاد .

وقتی هم پیتر برگشت به خونه، دید كه آفتاب پرست بدبخت بیهوش روی زمین افتاده! این قطعا یكی از لحظات ماندگار در تاریخ داستان های مرد عنكبوتیه و بار دیگر نشان از شجاعت مری جین در انجام کارهای قهرمانانه داره (این مقاله را بخوانید).

 

6- آفتاب پرست هم دست به خودکشی زده است!

درست مثل برادر ناتنی اش یعنی سرگی کراوینف، دیمیتری هم دست به خودکشی زده. او که پس از وقایع مورد قبلی حالش از نظر روحی و روانی اصلا خوب نبود و یه جورایی میخواست گذشته خودش رو جبران کنه وانمود کرد که همسر اسپایدرمن (مری جین) را گروگان گرفته ولی در واقع این کار را نکرده بود و میخواست پیتر را بکشونه روی همان پلی که عشق اولش یعنی گوئن استیسی در آنجا کشته شده بود. سپس به پیتر گفت که چقدر تنهاست و نمیدونست چطور حرف خودش رو به زبون بیاره و بنابراین بهش گفت "دوستت دارم" و این باعث تعجب و سپس خنده شدید پیتر شد و سپس دیدیم که دیمیتری خودش را از روی پل پرت کرد پایین و دست به خودکشی زد.

خودکشی دیمیتری

اما معلوم شد زنده مانده. او دیگر هویت مخفی اسپایدرمن را به یاد نداشت و برای مدتی فکر میکرد برادر ناتنی اش یعنی کریون شده! شما میتونید این داستان فوق العاده را در اینجا با ترجمه فارسی بخوانید!

   

7- زن عمو می یک بار به «آفتاب پرست» شیرینی مسموم داد!

پس از اینکه مرد عنکبوتی در رویداد "جنگ داخلی" هویت مخفی خودش رو برای عموم فاش کرد، آفتاب پرست عده ای شرورها را جمع کرد و گروهی به نام Exterminators را تشکیل داد تا باهاش با اسپایدرمن مبارزه کنه. او خودش را هم شبیه به پیتر پارکر درآورد و وارد خانه او شد تا زن عمویش را بکشد!

http://www.spidey.ir/images/img/content/aunt-may-pictures/aunt-may-posions-chameleon.jpg

زن عمو می هم مشغول بافتنی بود و بهش شیرینی تعارف کرد. تا اینکه وقتی آفتاب پرست آماده حمله به او شد متوجه شدیم زن عمو تو اون شیرینی ها مرگ موش ریخته بوده!!! خلاصه اسپایدرمن سریع به خانه برگشت و از دیدن آفتاب پرست که کف خونه افتاده خیلی تعجب کرد!

 

8- آفتاب پرست یک بار برای پیتر پارکر یک دردسر بزرگ عشقی درست کرد!

http://spidey.ir/images/img/content/pp-love-interests/michele-gonzales.jpg

«میشل» یك وكیل مدافع بود و خواهر هم اتاقی سابق پیتر یعنی «وین گونزالز»! وقتی وین به زندان افتاد او به هم اتاقی پیتر پارکر تبدیل شد. میشل اخلاق تندی داشت و زود از کوره در میرفت و مشخص بود که یک دردسر قراره بین آنها رخ بده. همین طور هم شد و یک بار آفتاب پرست وقتی پیتر را گرفته بود خودش را جای او جا زد و به خانه ش رفت و آنجا به میشل ابراز علاقه کرد! (راستش را بخواهید این داستان مقداری هم جنجالی از آب درآمد زیرا بسیاری از خوانندگان عقیده داشتند آفتاب پرست با این کار خود به میشل تجاوز کرده است زیرا میشل تن به رابطه با پیتر داده بود، نه افتاب پرستی که خودش را به شکل پیتر درآورده و این نمونه بارز تجاوز جنسی است).   در هر حال میشل فكر كرد كه پيتر واقعاً یه او علاقمند شده! در حالیكه اینطور نبود.

وقتی هم که پیتر موضوع را به میشل توضیح داد واکنش او اینطور بود:

 میشل الان از دوستان خوب پیتر محسوب میشود و همچنان به كار وكالت اشتغال دارد.

 

9- آفتاب پرست قرار بود در فیلم "سیلور و بلک" حضور داشته باشد

سونی در سالهای گذشته پروژه های سینمایی زیادی با محوریت شخصیت های مختلف دنیای کمیک بوکی مرد عنکبوتی در دست تهیه داشت که اکثرا کنسل شدند. یکی از این پروژه "سیلور و بلک" نام داشت که قرار بود با حضور گربه سیاه و سیلور سیبل ساخته شود و حتی فیلمنامه ای برایش نوشته و کارگردانی هم برایش انتخاب شد ولی در نهایت کنسل شد. چندی پیش اطلاعات زیادی از داستان این فیلم منتشر شد که طبق آن فهمیدیم سیلور سیبل به همراه "وایلد پک" قرار بود به مرز آمریکای جنوبی بروند و در آنجا با فردی به نام «دیمیتری اسمردیاکف» ملقب به آفتاب پرست ملاقات کنند که از آشنایان سیلور سیبل بوده. گفته میشه آفتاب پرست در این فیلم قرار بوده مردی باشه که داشته از گذشته خودش فرار میکرده. ضمن اینکه قرار نبوده به شکل خبیثی تمام عیار به تصویر کشیده بشه بلکه نوعی دوست قدیمی سیلور سیبل بوده که البته در نواحی مرزی مشهور بوده به این که در زمینه قاچاق انسان فعالیت میکنه! او همچنین صحنه های کمی داشته و سیبل ازش انتظار داشته بهش در یافتن فلیشیا کمک کنه. البته مثل دنیای کمیک بسیار در تغییر قیافه تبحر داشته و به نظر میرسه شاید قرار بوده در قسمت های بعدی نقش بیشتری رو ایفا کنه.

حالا که صحبت از دنیای سینما هستش این رو هم بگم که در فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" یکی از دستیاران نیک فیوری ، «دیمیتری» نام داشت که از سوی او ماموریت داشت تا حواسش به پیتر پارکر در حین سفر به اروپا باشه. درسته که او شخصیت مهمی در فیلم نبود و دیالوگ خاصی هم نداشت ولی به خاطر اسمش و همچنین به خاطر بازیگرش یعنی «نومان اکار» (Numan Acar) که اصلیتی روسی داره احتمال اینکه همان آفتاب پرست باشه زیاده.

 

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

درست مثل کریون شکارچی اولین حضور آفتاب پرست در دنیای کمیک برمیگرده به اولین کارتون مارول که سال 1966 تحت عنوان Marvel Superheroes  ساخته شد و آفتاب پرست به همراه برادر ناتنی اش در اپیزودی با محوریت آیرون من به کار رفتند! آنها با هم همدست شدند تا لیزر ویژه ساخته شده توسط تونی استارک را به سرقت ببرند.

 

(البته آفتاب پرست یک بار دیگر و در اپیزودی مربوط به هالک نیز ظاهر شد).

آفتاب پرست در سریال کارتونی مرد عنکبوتی در سال 1981 نیز در یک اپیزود حضور داشت که بسیار عجیب بود و داستانش درباره تلاش های او برای تاثیرگذاری روی ذهن زن عمو می بود تا وادارش کند تا اسپایدرمن را بکشد!

کارتون آفتاب پرست

آفتاب پرست در اپیزودی به نام "7 قهرمان کوچک" در سریال "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" ظاهر شد. او 7 ابرقهرمان را به جزیره ای کشاند تا ازشون انتقام بگیرد. در میان این ابرقهرمانان چهره هایی همچون کاپیتان آمریکا ، دکتر استرنج و نیمور و ... به چشم میخوردند.

در سریال مرد عنکبوتی در دهه 90 میلادی آفتاب پرست حضور عمده ای داشت و عضو "شش بدجنس" بود و در نهایت به رِد اسکال پیوست.

بهترین حضور آفتاب پرست در دنیای انیمیشن را در سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" تجربه کردیم. او مثل آفتاب پرست اریجینال دنیای کمیک از ماسک برای تغییر قیافه استفاده میکرد و از ماشین آلات مخترع مخوف و جلوه های ویژه کوئنتین بک (میستریو) استفاده کرد تا خودش را جای اسپایدرمن جا بزنه و براش پاپوش بدوزه. البته او خودش را جای نورمن آزبورن هم جا زد.

در سریال جدید مرد عنکبوتی که پخشش از سال 2017 آغاز شده شاهد آفتاب پرستی هستیم که ماسکی داره که میتونه صورت دیگران را کپچر کنه تا خودش را شبیه به آنها دربیاره.

آفتاب پرست تنها در دو بازی رایانه ای حضور داشته . او در بازی ساخته شده از روی "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" برای کنسول SNES دیده شد و در حالی که خودش را به شکل راینو و جغد درآورده بود به مرد عنکبوتی یورش آورد.

http://www.spidey.ir/images/img/content/tasm2-game/chameleon.jpg

آفتاب پرست در بازی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" (محصول سال 2014) نیز به کار رفت. این نسخه از آفتاب پرست در استخدام کینگ پین بود و خودش را به شکل دونالد منکن درآورده بود و در صحنه میان تیتراژ نهایی او را دیدیم که با کینگ پین ملاقات کرد.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نسخه های عجیب و غریب از آفتاب پرست در دنیای کمیک!

 بهترین داستان آفتاب پرست ترجمه شد+ لینک دانلود

15 حقیقت مهمی که باید درباره "کریون شکارچی" (KRAVEN THE HUNTER) بدانید

10 چیزی که از فیلمنامه لو رفته فیلم "سیلور و بلک" (SILVER & BLACK) فهمیدیم!

20 حقیقتی که باید درباره "زن عمو مِی" (AUNT MAY) بدانید

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

10 مبارزه برتر كاپیتان آمریكا و ایرون من در دنیای كمیك بوك

معرفی اعضای خانوادۀ کریون شکارچی

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

آیا آفتاب پرست و هایدرو من در فیلم "مرد عنکبوتی دور از خانه" حضور دارند؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

bullied hero
+1 #1 bullied hero 1394-03-17 16:56
عضو اون دشمن هاییه که منم تو مقالم گذاشتم.
ساختن یه فیلم از این شخصیت جالب خوب است.
من عاشق قصه ی مرگشم ،نبردش با اسپایدرمنش تو مرد عنکبوتی خارق العاده روی دریاچه واقعا دیدنی بود.الالخصوص وقتی که لباس قرمز اسپایدرمن تنش بود و قهرمان اصلی لباس سیاهش (گیج نمیشدیم).
من جفتش با کریون رو جفت طلایی میدونم.
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #2 Agent Marvel 1394-03-17 16:57
مقاله ای بی نظیر که از خوندنش سیر نمیشم.ممنون آقای ترابی.واقعا مرگ آفتابپرست ناراحت کننده بود.
نقل قول کردن
Old Man Logan
+1 #3 Old Man Logan 1394-03-17 16:59
توضیخاتتون خیلی عالی بود
نقل قول کردن
sajad safari
+1 #4 sajad safari 1394-03-17 17:00
مقاله ی خیلی خوبی بود ممنون
نقل قول کردن
the amazing spider man
+1 #5 the amazing spider man 1394-03-17 17:23
آقای ترابی من ترجمه ی مرد عنکبوتی انتقامجو رو ادامه بدم؟
نقل قول کردن
Mobin Varasteh
+1 #6 Mobin Varasteh 1394-03-17 17:51
maghale ali bod :lol:
نقل قول کردن
jack Abasu
+1 #7 jack Abasu 1394-03-17 19:17
مقاله خیلی خوبی بود...اقای ترابی می خواستم بگم که من در زمینه ترجمه کمی مهارت دارم شاید بتوانم در زمینه ترجمه کمیک کمکتون کنم.
نقل قول کردن
only marvel and dc
+1 #8 only marvel and dc 1394-03-17 19:34
یه لحظه فرض کنید افتاب پرست هویت پیتر رو میدونست چه اتفاق هایی که نمی افتاد میتونست خودشو شبیه خانواده پیتر کنه و بتونه پیتر رو نابود کنه . البته اگه اشتباه کنم افتاب پرست یه دفعه خودشو شبیه زن عمو کرده
نقل قول کردن
قربانعلی
+1 #9 قربانعلی 1394-03-17 19:35
ممنون بابت این مقاله جامع و زیبا :-)
آفتاب پرست خیلی شخصیت پردازی خوبی داره .
یادمه تو کارتون اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیزش هم حضور داشت و اونها رو به یک جزیره متروک میبره به همراه کاپیتان آمریکا و دکتر استرنج فکر کنم خیل دوست داشتم اون ایپزود رو
بعد خود کشیش هم یه کمیکی چاپ شد که اسمشو یادم نیست !
فقط میدونم مال سال 2000 سا 1999 بود که اسپایدرمن تحت تاثیر خودکشی آفتاب چرست قرار گرفته بود نویسندش هم پل جنکینز بود
اسمشو یادم رفته ولی خیلی محشر بود اون داستان
خیلی عالی بود
اولین کمیک که نه ولی جزو اولین کمیک هایی بود که از اسپایدی خوندم و بعد با خودم گفتم که این اسپایدرمن چه سختی هایی کشیده و چقدر داستان هاش جذابه
اونوقت بود که به اسپاید علاقه شدیدی پیدا کردم
نقل قول کردن
Artemis
+1 #10 Artemis 1394-03-17 19:37
به نقل از Imperial King:
بچه ها چرا من نمیتونم به کسی مثبت یا منفی بدم خواهش میکنم کمکم کنید

فقط مدیرها میتونن مثبت یا منفی بدن

ممنون مقاله عالی بود.خیلی خوب اوریجینش توضیح داده شد
نقل قول کردن
superior iron man
+1 #11 superior iron man 1394-03-17 20:35
دمتون گرم و خسته نباشید یه سوال این کمیک تجدید عهد چند تا قسمته؟
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
+1 #12 As Responsible As Spider-Man 1394-03-17 20:58
سلام به همگی!
اول از همه باید از آقای ترابی به خاطر این مقاله ی خوبش تشکر کنم.باید اعتراف کنم که برای من حداقل خیلی خوب بود زیرا اطلاعات من رو درباره ی این شخصیت کمیک بوکی به شدت بالا برد.ضمن اینکه به شخصه از این جور مقاله ها و مقالاتی که آقای ترابی در سال های گذشته برای معرفی شخصیت های کمیکی می نوشتند بسیار لذت می برم.
خب به نظرم آفتاب پرستی که توسط استن لی و استیو دیتکو خلق شد که اسم خیلی بلندی هم دارد!،باطنی موزی و فریب دهنده دارد و من برای اولین بار با او در سری مجموعه کارتونی مردعنکبوتی آشنا شدم و بعضی موقع از نقشه ها و حقه هایش کفری میشدم!
از طرفی من در همین مقاله متوجه این شدم که آفتاب پرست برادر ناتنی کریون شکارچی هستش و برام جالب بود.فقط یه سوالی در این مقاله برایم پیش اومد و آن هم این بود که در قسمتی که دیمیتری و هری آزبورن برای پدر و مادر پیتر روبات ساخته بودن و میخاستن اون رو زجر کش کنن چرا پیتر بعد از نبرد با آفتاب پرست گذاشت که او فرار کند؟در صورتی که میتونست به راحتی تحویل پلیس و از آن طرف به زندان منتقل شود!
آن قسمت هایی هم که دیمیتری خودش را جای پیتر جا زده بود مریجین اون را با چوب بیسبال زد و اونی که آفتاب پرست به مردعنکبوتی میگه که دوستش داره خیلی بامزه و باحال بود!
در کل میتوان گفت که این شخصیت پتانسیل بسیار زیادی داره که از اون به خوبی در کمیک ها استفاده شده و امیدواریم که در فیلم های آتی مردعنکبوتی (البته بابازی آسا بترفیلد) ازش استفاده های لازم رو ببرن.هر چند که به نظرم اکشن فیلم اگر دارای یک شخصیت و آن هم آقتاب پرست باشد تا حد زیادی پایین میاید!
با تشکر...
نقل قول کردن
dark_claw
+1 #13 dark_claw 1394-03-17 22:11
اون جریان مرگش خیلی قشنگه داستانشو دوس دارم...
در کل به نظرم شخصیت جالبیه

اونجا هم که مری جین میشناسش و میزنش هم آدمو بد میبره تو فکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید