قسمت فرعی از شماره 78 سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد

قسمت-فرعی-از-شماره-78-سری-جدید-کامیک-بوک-مرد-عنکبوتی-شگفت-انگیز-ترجمه-شد-beyond-بیاند

این شماره ادامه قسمت قبل است و داستان اون رو ادامه میده و تحت عنوان 78 Bey شناخته میشه ...

شرکت بیاند مردعنکبوتی (بن رایلی) را تحت حمایت خودش گرفته و بهترین چیزها را در اختیار او میگذارد. لباس فوق پیشرفته، آپارتمان خوب، و تمریناتی که بن رایلی را به بهترین نسخه از خودش برساند. مربی هاش؟ دختران اژدها! یعنی میستی نایت و کالین وینگ! این قهرمانان اجاره ای سابق به تازگی شمشیر سامورایی و دست بیونیکی خود را کرایه داده اند—تا فقط و فقط مردعنکبوتی را تمرین دهند!

 

The Amazing Spider-Man # 78  BEY

شماره 78 مرد عنکبوتی شگفت انگیز bey

مترجم: سبحان حیدری

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور، گرافیست و طراح کاور:  پویا دبیب

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلود بوی)

 

نظر خودتون رو درباره داستان و طراحی های این کمیک با ما در بخش نظرات در میان بذارید.

برای خوندن دیگر کمیک هایی که ترجمه کرده ایم اینجا را کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط: 

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

10 حقیقت مهمی که باید درباره "موربیوس" (MORBIUS) بدانید

10 حقیقتی که در کمیک‌های «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» به نویسندگی نیک اسپنسر فاش شد!

سری کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز با ترجمه فارسی

15 حقیقتی که باید درباره «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER) بدانید

چرا برای بازگشت «بن رایلی» در قامت اسپایدرمن هیجان داریم؟

10 اتفاق مهمی که برای «بن رایلی» پس از بازگشت از مرگ رقم خورد!

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

معرفی 10 دشمن برتر «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER)

معرفی عشق های «بن رایلی» در دنیای کمیک

ترجمه فارسی شماره آخر از کمیک "بن رایلی: اسکارلت اسپایدر" (BEN REILLY: THE SCARLET SPIDER)

تمام عشق های پیتر پاركر!

10 حقیقتی که باید درباره رابطه گوئن استیسی و پیتر پارکر بدانید

چرا برای بازگشت «بن رایلی» در قامت اسپایدرمن هیجان داریم؟

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
+1 #1 AM SM BM SM 1400-10-09 23:22
سلام
ممنون بابت ترجمه و ادیت این کمیک.
و درباره داستان فرعی از شماره ۷۸ از سری جدید کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man #78 Bey).
خطر اسپویل!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بسم الله الرحمن الرحیم
چه بگویم؟ خب با یک شماره با یک داستان معمولی مواجه هستیم که پایان بندی که داره اون رو بااهمیت میکنه. یعنی راستش یک شماره معمولی که یه ماجراجویی سرراست و ساده آره رو شاهد هستیم که تا قبل از پایان اون سوال اینه که چه لزومی هست که این داستان در این زمان وجود داشته باشه؟ اما در پایان اون ما باز هم مونیکا رمبو رو میبینیم که باز هم داره سر از کارهای بیاند در میاره. خب پس چرا لحنم یه جور منفیه؟ خدایی دیگه دارم از مرد عنکبوتی شگفت انگیز جدید خسته میشم. الان این پایانبندی هم اون چیزی که توی اون موجود عجیب رو دست مونیکا بود که نشون میداد مثلا اون داره کارهاش رو برای مقابله کردن با بیاند بیشتر میکنه، ولی خب نمیشه یه کم سریعتر این داستان ها پیش برن؟ من همش با خودم میگم این اتفاق شماره بعد میفته، از شماره بعد دیگه شروع میشه و بهتر میشه اما هنوز هم ما توی اون مسیر اصلی نیفتادیم و داستان اصلی در بخش بن رایلی هم اونطور سرگرم کننده نیست که حداقل با یه چیزی این نبود داستان اصلیش رو فعلا جبران کنه. ولی بازهم فکر میکنم از شماره بعدی و حضور کریون شکارچی با داستان هیجان انگیز تری رو به رو باشیم(دوباره شروع کردم الکی به خودم امید بدم). به هر حال نقطه قوت این شماره دقیقا اون چیزی هست که تا الان داشتم به خاطرش آه و ناله میکردم. یعنی اگر این شماره توی موقعیتی دیگه ای بود اینطوری نمیکردم اما حالا حس میکنم دارم کم کم از این دوره زده میشم و وقتشه که مرد عنکبوتی شگفت انگیز به خودش بجنبه. مهم ترین نقطه قوت این شماره، داستان باحال و معمولی، مسخره و در عین حال جالب و نسبتا سرگرم کننده اون هست که حداقل باعث میشه یه لبخندی گوشه لبمون بیاد. تعاملات میستی نایت و کالین وینگ بین خودشون و با ماکسیم واقعا باحال و بامزه است و مخصوصا دیالوگ های کالین وینگ خیلی بامزه نوشته شدند که باعث شده داستان سرگرم کننده تر باشه. و البته اون پیچش های عجیب و غریب و باحالی که توی داستان هست که باعث میشه بیشتر با این شخصیت ها و دیوونه بازی هاشون وقت بگذرونیم. یعنی چند تا صحنه اکشن با یک دست آهنی تفنگ به دست بی اعصاب که میزنه هر کی میاد جلوش رو هِدشات میکنه و یه سفیدپوش شمشیرباز که میزنه با شمشیرهاش خون و خون بازی راه میندازه. برای همین اگر این داستان رو جدا از این سری تصور کنیم میتونیم کلی باهاش حال کنیم اما مشکل اینه که الان توی موقعیتی هستیم که ما دنبال چیز بهتر و بزرگتری هستیم. به هر حال مثلا از اون جایی که کالین وینگ و میستی نایت وارد عمارت کشتار اونجرز میشن حسابی حال و هوای دیوانه وار و عجیب و غریب و کمی فیلم ترسناک وار این کمیک رو میتونید حس کنید. در پایان هم ما بیشتر با شخصیت ماکسیم که حاضره برای رسیدن به هدفش هر کاری کنه و البته کلکی که اون دو تا بهش میزنند آشنا میشیم که انگار قراره از شماره های بعدی بالاخره ببینیم که این موش و گربه بازی ها به کما میرسه.

طراحی:
اون چیزی که ازش میترسیدم اتفاق افتاد. همون موضوع اینکه باز هم توی هر شماره یه طراح جدیدی میاد و ما که مجبوریم هر شماره یه جور طراحی ببینیم. آخه چرا؟ یعنی یک نفر نیست که محض رضای خدا بیاد و مسئولیت عنوان بزرگ "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" رو قبول کنه و ما مجبور نباشیم هر شماره یک طراحی جدید رو ببینیم؟ شاید این موضوع توی سری کمیک های بزرگ طبیعی باشه اما خدایی بعضی وقت ها خیلی روی مخ میره. البته این یه داستان فرعی بود و ممکنه به همین دلیل تغییرات چشمگیری رو نسبت به بقیه شماره ها داشتیم اما امیدوارم که دیگه این مشکل توی شماره های بعدی پیش نیاد. به هر حال طراحی های این شماره نقاط قوت و ضعف خاص خودش رو داشت. میشه یه جورایی اون رو قابل قبول دونست. سبک طراحی ها خیلی باحال و چشم نواز نیستند و البته در بخشی از این کمیک آناتومی بدن ها درست رعایت نشدند، اما به هر حال خیلی افتضاح نیست و میشه اون رو در حد متوسطی دونست. اما خدایی چهره ها خوب طراحی شدند و احساسات رو توی صحنه هایی که روی صورتشون تمرکز میشه بسیار خوب منتقل میکنند. توی صحنه های اکشن که بخش مهمی از این کمیک رو تشکیل میدن، نمیتونم بگم اکشن ها واقعا عالی هستند چون بعضی وقت ها وضوح خوبی ندارند و شاید خیلی خوب متوجه نشیم که چه اتفاقی میفته (مثلا جایی که اولین انتقامجو توی عمارت کشتار اونجرز به کالین وینگ و میستی نایت حمله میکنه و میستی اون رو میکشه، من تازه وقتی پانل های بعدی رو دیدم فهمیدم که میستی اون یارو رو کشته!) اما به هر حال مثل سبک طراحی ها در سطح معمولی هستند که البته برای کمیکی که بخش زیادی اکشن داره، خیلی خوب نیست. و البته لی اوت های جالبی برای این کمیک در نظر گرفته شده. و در کل میتونم بگم طراحی ها رو در سطح متوسط و نسبتا خوبی میدونم.

ترجمه و ادیت:
کار برای چنین کمیک پر جنب و جوش و سریعی قطعا راحت نیست، اما مثل همیشه سایت اسپایدی کارش رو بسیار عالی انجام داده. و البته فکر نکنید که عنوان "فرعی" روی این کمیک یعنی که کوتاه تر و کم حجم تره و کار ترجمه و ادیتش راحت تره، اتفاقا برعکس و این شماره خیلی سخت بود اما ترجمه و ادیت بسیار عالی بود، خسته نباشید.

با تشکر.
نقل قول کردن
masiha_87
#2 masiha_87 1400-10-12 11:55
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همگی
نقد شماره ی ۷۸ از سری کمیک های "امیزینگ اسپایدر_من"!
(خطر اسپویل)
.
.
.
.
.
به خاطر حضور "بن رایلی" و اینکه کل داستان داره سمت اون میره در کمیک های اخیر این سری، یکم حس میکنم پیتر داخل حاشیه محوه. خوبی قسمت ۷۸، این بود که کمی جلوی "محو" شدن پیتر رو گرفت. چطوری؟ حضور مونیکا در قسمت ۷۸ خبر از این آورد که "دختران اژدها" رسما از نیت شر بیاند خبر دارن. این میتونه راه رو برای گربه ی سیاه و صد البته پیتر باز کنه تا در کنار دختران اژدها و مونیکا، به بن کمک کنن از شر طلسم بیاند خلاص بشه. یه چیزی که البته در قسمت های بعدی و در پایان ران مشخص میشه، اینه که داستان سرایی با این سرعت، یا نقطه ضعفه یا نقطه قوت! البته فکر نمیکنم این ران بتونه تاثیر چندانی روی زندگی پیتر بذاره. بیاند بیشتر یه شرکته مثل آزکورپ! مثلا اگه آزکورپ رو با اعمال شیطانی اما بدون نورمن و هری فرض کنیم، چندان دشمنی سنگینی نمیشه باهاش گرفت! پس اگه قرار باشه این ران یه پایان و قبل از اون یه داستان بی نقص داشته باشه، لازمه از این بیاند یه چیزی بالاخره بیرون بیاد! البته هنوز اول کاره و از اونجایی که قراره پای بعد های موازی و صد البته مایلز وارن به این ماجرا باز بشه (هر چی باشه اون الان تو مولتی ورس گم شده و حضور بن به عنوان یه کلون، نوید بخش حضورشه!)، نشون میده داستان پیچیده تر از این حرفاست!
................................
یه چیزی که در دو شماره ی قبلی شدیدا به چشم میخورد، یک نواخت بودن داستانه! یعنی یه شرور به بن حمله میکرد اونم با هر زحمتی که شده از شرش خلاص میشد. تو این کمیک، داستان از اون یکنواخت بودن درنیومد بلکه در کنار اون یکنواختی، پر و بال بیشتری داد تا منتظر سورپرایز های زیادی باشیم. از نقطه ضعف های چند شماره ی اخیر هم میشه به این موضوع اشاره کرد که همه چیز داره تبدیل به کلیشه میشه. اینکه همش بن با یکسری خطر رو به رو بشه و در آخر شکستشون بده و دیگه اینکه دختران اژدها هم نامحسوس یه کارایی بکنن، چیزیه که در هر شماره شدیدا تو چشم میاد. از همین جهت وجود یک شماره ی اختصاصی مثل شماره ی ۷۸ که اصلا هیچ تاثیری روی روند رشد نداره، کاملا افتضاح به چشم میاد.

داستان (تا اینجای کار): ۵/۵ از ۱۰

ترجمه و ادیت: ۲۰ از ۲۰

استاد ترابی میتونم نظرتون رو درمورد نقد هام بدونم؟

1#:
دقیقا با تک تک حرف هات موافقم به نظرم این ران داره مثل سریال های ترکیه ای جلوه میکنه. یعنی کلی قسمت میدی بیرون اما تهش حتی نمیدونی داستان اصلی چیه! میدونی یه طوریه که انگار نویسنده برنامه ی قبلی واسه رانش نداره. همونطور هم که داخل نقد اشاره کردم، روند رشد کمیک عوض اینکه در حال بالا رفتن و پیشرفت باشه، حالت کلیشه ای پیدا کرده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید