5 ابرخبیث برتر دنیای کمیک که هویت مخفی آنها پس از مرگ فاش شد!

ابرخبیث های دنیای کمیک که هویت مخفی آنها پس از مرگشان فاش شد!

در این مقاله به ابرشروران (supervillains) دنیای کمیک میپردازیم که هویت مخفی آنها پس از آنکه مردند برای خوانندگان فاش شد!

 

5- غریبه (Outsider)

- غریبه (Outsider)

این یکی یه ذره فرق داره چون هویت مخفی این ابرشرور  متعلق به کسی بود که قبل از اولین حضورش مرده بود! پیچیده شد، مگه نه؟ خب پس بذارید بهتر توضیح بدم. در شماره 328 از کمیک Detective Comics که سال 1964 منتشر شد ، دیدیم که مستخدم باوفای بتمن یعنی «الفرد پنی وُرث» جون خودش را برای نجات بتمن و رابین فدا کرد:

کمیک detective comics

کمیک های کارآگاهی

شش شماره بعد بتمن و رابین متوجه حضور یک خبیث مرموز و جدیدی میشوند که با نام «غریبه» (Outsider) شناخته میشه. در واقع دیدیم كه یك مزاحم تلفنی به بتمن زنگ میزند و خودش را Outsider مینامد:

22 شماره بعد متوجه شدیم که outsider همون آلفرد بوده! یعنی زنده اش کرده و سپس خبیثش کرده بودند!

افرد

پنی ورث

 

4- ارباب جنایت (Crimemaster)

- ارباب جنایت (Crimemaster)

«استیو دیتکو» به عنوان یکی از دو خالق مرد عنکبوتی و طراح داستان های اولیه این ابرقهرمان، شخصیتی به نام «بیگ من» (Big Man) را خلق کرده بود که در نهایت معلوم شد زیر ماسک او یکی از خبرنگاران "دیلی بیوگل" به نام «فردریک فازوِل» قرار داره (برای آشنایی با فردریک فازول، این مقاله را بخوانید). اما دیتکو خیلی زود با خلق خبیث دیگری به نام «ارباب جنایت» (Crimemaster) میخواست بر خلاف توقعات خوانندگان عمل کنه و دست به یک کار غیر کلیشه ای بزنه. بنابراین در شماره 26 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"، ارباب جنایت را دیدیم (در اینجا معرفی شده است):

کرایم مستر 

ولی همچنین دیدیم که فاز وِل نیز از زندان آزاد شده و آقای «جیمسون»  بهش یه شانس مجدد در دیلی بیوگل داده. در واقع  دیتکو خواننده ها رو جوری بازی داد که خیال کنند یکی از گزینه های زیر ماسک «ارباب جنایت» میتونه فازول باشه. همچنین شاهد بودیم که چطور ارباب جنایت با «گرین گابلین» همکاری میکنه و ادعا میکنه از هویتش خبر داره.

اما در نهایت و در کمال تعجب دیدیم که ارباب جنایت به ضرب گلوله پلیس در شماره  27 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (1965) کشته شد (قبل از اینکه هویت واقعی گرین گابلین رو فاش کنه)  و پلیس ها دیدند که او یک خلافکار بی سر و پا و بی نام و نشان است به نام «نیک لوئیز سینیور»(Nick Lewis Sr.)  که قبلا خوانندگان هرگز او را در کمیک های اسپایدرمن ندیده بودند!

 

3- بیگ من و ارباب جنایت شماره 2 (Big Man and Crimemaster II)

بیگ من شماره 2 (Big Man II)

در مورد قبلی توضیح دادم که «بیگ من» یکی از خبیث های اولیه مرد عنکبوتی بود که بعدا معلوم شد «فردریک فازوِل» بوده. بعدا آقای فازول در شماره 52 مرد عنکبوتی شگفت انگیز (سال 1967) در حالی که قصد داشت یک عمل قهرمانانه انجام بده، کشته شد. تا اینکه  در شماره 39 از کمیک Marvel Team Up که سال 1975 منتشر شد، شاهد حضور یک «بیگ من» و یک «ارباب جنایت» جدید بودیم!

کمیک مارول تیم اپ

ولی در شماره بعد، ارباب جنایت 2 از کار کردن برای بیگ من  2 خسته میشه و بهش شلیک میکنه:

بعد معلوم میشه که بیگ من 2، دختر فردریک فازوِل بوده : «جَنیس فازول» (Janice Foswell) ! و حالا ارباب جنایت 2 کی بوده؟ پسر ارباب جنایت قبلی: «نیک لوئیز جونیور» (Nick Lewis Jr) که با جنیس نامزد کرده بوده!

بیگ من 2

پس یعنی جنیس و نیک با هم نامزد بودند و هردوشون به خاطر انتقام مرگ پدرشون خبیث شده بودند در حالی که از هویت مخفی هم خبر نداشتند !

 

2- هِیت مانگر (Hate-Monger)

شخصیت «هِیت مانگر» در شماره 21 از کمیک "چهار شگفت انگیز" خلق شد (به دست زوج طلایی «استن لی» و «جک کربی») .

هِیت مانگر (Hate-Monger)

در همین شماره هم بود که «نیک فیوری» بار دیگر به دنیای مدرین مارول معرفی شد (قبلا او را در داستان هایی دیده بودیم که در جنگ جهانی جریان داشتند). هیت مانگر در زبان انگلیسی به معنای «نفرت افروز» است  یعنی کسی که بر عده ای از مردم نفرت پراکنی میکند. در هر حال هیت مانگر دقیقا همان کاری را میکند که از اسمش بر می آید: یعنی نفرت پراکنی و انداختن مردم جهان به جان همدیگر! تا اینکه چهار شگفت انگیز جلویش را میگیرند و سپس افرادش علیه خودش میشوند و او را میکشند.

ولی وقتی که کشته میشه و نقاب از صورتش برمیدارند میفهمیم که «آدولف هیتلر» است؟!!

البته همانطور که در پانل های نهایی میخونید گفته میشه که معلوم نیست آیا واقعا خود هیتلر بوده یا یکی از بدل های او!

ضمنا،  بعدا توضیح داده شد که «آرنیم زولا» که در اینجا معرفی شده و یکی از دانشمندان نازی بود، ذهن هیتلر را به بدن کلون شده ای از هیتلر منتقل کرده بوده! لازم به ذکره بعد از این قضیه نیز چند نفر دیگر  با انتخاب اسم «هیت مانگر» در دنیای کمیک بوک های مارول دست به خباثت زده اند.

 

1- هاب گابلین (Hobgoblin)

هوب گوبلین

«هاب گابلین» جزو 10 دشمن برتر مرد عنکبوتیه که اینجا معرفی شده اند. در واقع او در دهه 80 میلادی خیلی مطرح شد و کاملا جای خالی «نورمن آزبورن» (گرین گابلین) را در داستان های اسپایدرمن پر کرده بود. از همون اول هم هویت مخفی او را مخفی نگه داشتند. تا اینکه در سال 1987 و در کمیک به یاد ماندنی Spider-Man vs. Wolverine ، پیتر پارکر را دیدیم که با «ند لیدز» (Ned Leeds) به اروپا رفت. آن موقع ند یکی از کسانی بود که بهش مظنون بودیم نکنه هاب گابلین باشه. ولی ناگهان ند به قتل رسید!

مرگ ند لیدز 

اما سپس در شماره 289 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"، پیچشی عجیب را شاهد بودیم که در یک صحنه فلش بکی فاش شد ند لیدز ، هاب گابلین بوده و به همین دلیل هم به قتل رسیده!

 

البته بعدا معلوم شد که برای او پاپوش دوخته شده بوده و «رادریک کینگزلی» از همان اول هاب گابلین بوده . توصیه میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره،  حتما این مقاله استاد ترابی را بخوانید.

 

  سونیا ساداتی فر

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2019

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بیگ من» (BIG MAN) بدانید

معرفی شخصیت: ارباب جنایت (CRIME MASTER)

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: هویت هاب گابلین فاش میشود!

10 زنده شدن غیر قابل باور در دنیای كمیك!

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی

آشنایی با گروه مجریان جنایت (ENFORCERS)

نگاهی به پلیدترین و قهرمانانه ترین اعمالی که ونوم تا به حال انجام داده است!

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

  

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spiderling
#1 spiderling 1398-03-04 21:47
مقاله مفیدی بود.
نکته قابل تأمل اینه که از این جنس اتفاقات اغلب در کمیک های نسل قدیمی رخ داده. حدسم اینه که نویسنده حال حاضر برای اینکه بخواد عمق شرارت رو در ویلین نشون بده سعی میکنه تمرکز ویژه‌ای روی هویتش بکنه و اورجینش رو در هاله‌ای از ابهام قرار نده!
اینکه هویت شرور رو بعد مرگش بفهمیم خیلی لحظه باحالیه مثل دقایق پایانی کارتون های اسکوبی دو :))))) هستش ولی باید قبول کرد که بعد از چندی این سبک کلیشه ای میشه و ذات شرور هارو سمت انحطاط میبره! مثلا فکر‌ کنید در صفحات کمیک هیچ پنلی نبینیم که توش نورمن آزبورن داره نقشه انتقام می‌ریزه! که خودش نوعی شکنجست! :)
با تشکر از خانم ساداتی فر، آدام وارلاک سایت اسپایدی که از پیله خودش خارج شده! :)
نقل قول کردن
AmirM. IX9
#2 AmirM. IX9 1398-03-05 18:16
من که عاشق پیچش های داستانیم... مقاله فوق العاده ای بود. یعنی ممکنه قضیه هاب گابلین توی دور از خانه اتفاق بیفته؟ البته با وجود میستریو و اون چهارعنصر، شاید فیلم زیادی شلوغ بشه. پس برای اسپایدرمن بعدی ممکنه...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

32

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45

17