نقد و بررسی ریبوت فیلم "پسر جهنمی" (Hellboy 2019)

نقد و بررسی ریبوت فیلم "پسر جهنمی" (Hellboy 2019)

فیلمی که به بشکن ثانوس نیاز داره! (این نقد اسپویل ندارد)

 

خب از کجا شروع کنیم؟ واقعا نوشتن نقد برای فیلمی که پشت سر هم باعث ناامیدی مخاطب می شود کار سختی است. همانطور که از تریلر ها و خلاصه داستان منتشر شده فهمیده بودیم در این فیلم شاهد مقابلهٔ «هل بوی» با بازی «دیوید هاربر» و «ملکهٔ خونین» یا «نیموئه» با بازی «میلا یوویچ» بودیم. ملکهٔ خونینی که سالها در بند بوده و حالا بازگشته تا از انسان ها و زمین انتقام بگیرد و هل بوی مانعی برای این کار است. شاید در نگاه اول به این خلاصهٔ داستان، بشود به عنوان یک داستان ساده و سرراست و قابل درک نگاه کرد اما اصلا و ابدا اینطور  نیست چرا که با دیدن فیلم واضحا مشخص می شود که نویسندگان (یا خود کارگردان) خودشان هم نمی دانستند از چه جایی قرار است به چه نقطه‌ای برسند. در خلال اتفاقات مختلف و شلوغ فیلم، تنها احساسی که می توان درک کرد، این است که نویسندگان تمام سعی خودشان را کرده بودند که هر اتفاقی - از کوچک و بزرگ گرفته - به زور در فیلم بچپانند!!! حتی در صورتی که از دنبال کننده های کمیک بوک های این شخصیت باشید با این که اشارات مختلف به داستان ها و آرک های مختلف پسرجهنمی را متوجه می شوید اما با این حال به سختی می توانید آنها را هضم کرده و از آن لذت ببرید.

نقد فیلم پسر جهنمی

مشکلات فیلمنامه‌ای انقدر زیاد است که انگار خود نویسنده ها به شخصه نمی دانستند از چه چیزی و کجای کمیک ها بهره ببرن؛ آرک ها و داستان های مختلفی که به زور در فیلم تزریق شده اند و دقیقا مثل بیماری که دیگر داروها رویش تاثیری ندارد، لحظه ای عمل می کند. ایده ها یکی پس از دیگری نمایش داده می شوند و بلااستثنا تلف می شوند. یکی نیست به دست‌اندرکاران فیلم گوشزد کند که به خدا مخاطب بیچارهٔ سینما ممکنه این تعداد کمیک مختلف از هل بوی را نخوانده باشد، تازه اگر هم خوانده باشد از ایده ها و داستان هایی که در خلال فیلم تلف شده اند شدیدا شاکی خواهد شد.

بررسی فیلم hellboy

همانطور که خبر های مختلفی از پشت صحنهٔ فیلم به گوش می رسید و ما می دانستیم که چه دعوای وحشتناکی(و مسخره‌ای!) بین کارگردان و تهیه کنندگان فیلم درگرفته، می شد از برخی ایرادات چشم پوشی کرد اما با دیدن فیلم با در نظر گرفتن این اتفاقات بازهم ضعف نویسندگی این فیلم به خوبی حس می شود. لحن در نظر گرفته شده برای فیلم اصلا قابل درک وهضم نیست، شوخی ها و جوک هایی که در فیلم به کار برده می شود اصلا و ابدا به دل نمیشیند و انقدر بی مزه هستند که دعا دعا می کنید که دیگر ادامه نیابد نویسنده ها در این قسمت داغون بودن طنز پردازی خودشان را به حد اعلای خود رسانده اند.

نقد فیلم 2019

میدانیم که کارگردان فیلم های قبلی آقای «گی‌یرمو دل تورو» سالها سعی کرده بود قسمت سوم دو فیلم خودش را بسازد و داستان را به سرانجام برساند اما شایعات و خبرهای مختلفی به گوش رسید که می گفت استودیو راضی به تخصیص بودجهٔ قابل توجهی که دل تورو در نظر داشت، نشده است. به هر حال گذشت و قرعه به نام «نیل مارشال» افتاد. او برای ساخت فیلم از سازندگان قبلی کمک و ایده گرفته بود بنابراین با توجه به یکی از مصاحبه های دل تورو می دانستیم که اگر قسمت سومی در کار بود روی سرنوشت هل بوی تمرکز میکرد؛ سرنوشت شومی که خبر از حاکم جهنم شدن او می داد.  ضمن اینکه قرار بود روی هویت دوگانهٔ هل بوی به عنوان نیمی شیطان و نیمی انسان توجه ویژه ای بشود. حالا برای چی ما این داستان را مرور کردیم؟ به این دلیل که بعد از دیدن فیلم متوجه می شویم که استودیو در واقع چیزی شبیه به دنبالهٔ دو فیلم قبلی را می خواسته. مارشال نیز احتمالا افقی بر اساس داستان ذکر شده در نظر داشته اما به چه قیمتی؟ در چه زمانی؟ فیلمی که قرار بود یک «ریبوت» پنداشته بشود نه یک «ریمیک»!!!! اگر قرار بود شاهد ریمیک باشیم نباید برخی از اتفاقات دوباره رخ میداد و اگر قرار بود شاهد یک ریبوت باشیم نمی بایست چیزی که باید پس از پرداخت دقیق به داستان پسرجهنمی رخ میداد را در اولین فیلم او شاهد می بودیم.

فیلم کمیک بوکی

در طول فیلم هیچگاه دلیلی برای اینکه «پسر جهنمی» را یک «هیولا» بپنداریم داده نمی شود، انقدری که روی بعد انسانی این شخصیت کار شده اصلا روی بعد هیولا بودن او کار نشده است. کشمکش درونی هل بوی خیلی کوتاه و تلف شده نشان داده شد. چرایی مبارزهٔ بین انسان ها و هیولاها نیز مشکلی بود که به خوبی به آن پرداخته نشده بود. همه چیز فیلم با عجله و به سرعت رخ میدهد؛ ایده هایی که یکی پس از دیگری معرفی و سپس به دود و خاکستر تبدیل می شدند، خطرات و تهدید هایی که در فیلم وجود داشتند یکی پس از دیگری به سرعت حل می شدند بدون ذره ای چاشنی مضطرب کننده! در حدی که اگر حدود ۵ دقیقه از فیلم را از دست دهید به قیمت از دست دادن یک داستانک کوتاه و مبارزه با صحنه های اکشن را از دست داده اید.

فیلم hellboy 2019

همه چیز به سرعت جلو میرود ما هیچ ارتباطی نمی تونیم با شخصیت ها بگیریم، فلش بک ها و داستانک های اوریجین و روایت پیش زمینهٔ شخصیت ها انقدر کوتاه و زود گذر هستند که در ذهنیت مخاطب کوچک ترین اثری نمی گذارند. صحنه های تاثیرگذار بسیار کم هستند، شیمی بین شخصیت های اصلی و بالاخص فرعی بسیار بد کار شده است. همچنین روابط و مراودهٔ بین آنها انقدر افتضاح هستند که هیچوقت به مرحله درک نخواهند رسید. به همین علت اصلا برای چه باید برای این شخصیت ها ارزش قائل بشویم وقتی اصلا برایمان اهمیتی ندارند و البته دلیلی برایش به ما داده نمی شود. این اتفاق وقتی بیشتر به چشم می آید که به فیلم های قبلی نگاهی بیاندازیم.

نقد سایت spidey

اوضاع وقتی بدتر می شود که حرف از رابطهٔ پدر فرزندی به میان می آید. رابطهٔ بین هل بوی و «پرفسور بروم» با بازی «ایان مک‌شین» از نقطه ضعف های بزرگ فیلم است. این دو شخصیت انگار به یکدیگر تعلق ندارند و هر یک ساز خود را می زنند در طول فیلم نیز حس پدرانه‌ای از سمت مک‌شین دیده نمی شود. رابطهٔ این دو بیشتر چیزی شبیه به فیلم «جان ویک» با بازی خود مک شین و ریوز میباشد! یادتان میاید که دل تورو به چه زیبایی برات هولم را مثل یک پدر دلسوز نگران به تصویر کشید، چیزی که به «پرفسور ایکس» در سری کمیک های افراد ایکس شباهت داشت. با این که در دنیای کمیک (همانطور که در این مقاله گفته شد)، پدر هل بوی نقش به خصوصی نداشته است اما با مقایسه با فیلم Hellboy 2004 هیچ حرفی برای گفتن ندارد کمترین چیزی که انتظار می رفت اتفاق بیافتد همین رابطهٔ پدر پسری بود که اصلا حس نمی شد و در نقطهٔ اوج داستان اصلا تاثیر لازم را روی ما نگذاشت.

نقد سایت اسپایدی

«دنیل دای کیم» در نقش «بن دیمیو/ جگوار» که مثلا قرار است یه جورایی حکم «جان مایرز» در فیلم های قبلی را بازی کند هیچ جذبه و نقطه عطفی در فیلم ندارد انگار فقط به عنوان پر کردن جای خالی شخصیت ها و تمایز دادن با فیلم های قبلی ایشان را به فیلم اضافه کردند. از سویی دیگر «ساشا لین» در نقش «آلیس موناگان» را داریم که معلوم نیست سازندگان چه آینده ای را برای او متصور بودند، از آنجایی که در دنیای کمیک این شخصیت معشوقهٔ هل بوی تلقی می شود اما در این فیلم رابطهٔ بین این دو شخصیت بیشتر حالتی دوستی و کمی هم پدر فرزندی داشت که البته انتخاب بازیگر روی این اتفاق بی تاثیر نبود.

اوضاع خبیث های فیلم هم چیزی کم از شخصیت های فرعی ندارند، «نیموئه» ملقب به «ملکه خونین» (Blood Queen) با بازی خانم «میلا یوویچ» آن چیزی که انتظار می رفت نبود. دقیقا اتفاقی که برای شخصیت «آپوکالیپس» در فیلم X-men Apocalypse افتاد در این فیلم برای ملکهٔ خونین رخ می دهد. در این بین خانم یوویچ برای این نقش چیزی کم نمی گذارد اما فیلمنامه باعث خراب شدن پتانسیلی که در کمیک های Wild Hunt دیده بودیم را هدر می دهد. «گِرو اِگِچ» (Gruagach) نیز می توانست به خبیث اصلی فیلم تبدیل شود اما با وجود ملکهٔ خونین کاملا به حاشیه می رود. پیشینه‌ای که این شخصیت در همین فیلم و دنیای کمیک داشت می توانست دشمنی جذابی را بین او و پسر جهنمی نمایش دهد اما پتانسیل این شخصیت نیز به سطل زباله انداخته می شود!

ارتباط نگرفتن فقط به شخصیت ها خلاصه نشده است، فضا و محیط فیلم نیز چنین چیزی را تداعی می کند. انقدر لوکیشن های متفاوت در فیلم می بینیم که پیش خودمان می گوییم این چی بود، کجا رفتیم و ... این مشکل به تدوین فیلم نیز برمیگردد، وقتی ما اصلا با هیچ چیز داستان ارتباط برقرار نکردیم چگونه می توانیم با محیط های مختلف آن کنار بیاییم. داستانی که در دنیای کمیک پس از مدتها معرفی و پردازش به این نقطه رسیده، در فیلم تیکه پاره و لت و پار شده و البته نصفه باقی مانده است. یک سری اسم ها و نام های بی خودی تو فیلم برده می شود که حتی کمیک خونای حرفه ای هم از شنیدش خیلی خوشحال نمیشوند. همین ایده های نصفه و به نتیجه نرسیده باعث همچین CGI و جلوه های ویژه کامپیوتری بدی شده است چرا که برای ساخت این همه داستان و شخصیت و ایده با این بودجهٔ محدود چیزی جز این کیفیت پایین انتظار نمی رفت. جدا از CGI صحنه های اکشن میدانی نیز به خوبی کار نشده بودند و اصلا نفس گیر و جذاب نبودند، کارگردانی در این قسمت هم خوب انجام نشده بود!

 

موسیقی فیلم نیز چنگی به دل نمی زند و البته بیشتر مشکل لحنی دارد یعنی با صحنه ها مچ و جفت و جور نمی شود انگار از روی فیلم دیگری روی این فیلم قرار گرفته است.

همانطور که گفتیم این فیلم به بشکن ثانوس نیاز دارد، تعادل در آن معنایی ندارد، سازندگان همان اول کاری ما را وارد فضای غلیظ فانتزی کرده اند و از بخش واقع گرایانهٔ آن به شدت فاصله گرفته اند. یادتان هست که دل تورو در فیلم اول هل بوی به چه قشنگی فضا را به طور ملموس و صد البته زمینی به نمایش گذاشت! یا از آن طرف با مقایسه با فیلم های فانتزی دیگر مثل ارباب حلقه ها یا هری پاتر که فضای فیلم را به چه زیبایی برای مخاطب شرح دادند و آشنایمان کردند! اما هل بوی اصلا این کار را انجام نمی دهد،(البته وقت این کار را هم پیدا نمی کند) و ما را وارد فضایی غریب با اسم هایی ناآشنا، شخصیت های ناملموس و بی اهمیت می کند. بی تعادلی فقط در لوکیشن، شخصیت ها و داستان وجود ندارد؛ بلکه در منطق فیلم نیز موجود است در جایی از داستان ما با هل بوی‌ای ضعیف که از انسان ها شکست می خورد آشنا می شویم اما با فاصلهٔ کوتاهی او را در حال مبارزه با غولهایی چندین برابر او می بینیم که به سرعت شکستشان می دهد!!! نکته دیگری که وجود دارد درجهٔ R گرفتن این اثر است، یک موقع ما با ددپولی طرف هستیم که با این فضا عجین شده است؛ اما در Hellboy 2019 این اتفاق تقریبا هدف خاصی ندارد، خون و خونریزی ها بی هدف هستند و فقط جنبهٔ متمایز کردن این اثر با آثار قبلی پسرجهنمی را دارند. برعکس فیلم ونوم که واقعا طالب درجهٔ R بودیم در این فیلم خیلی احساس نیاز به این همه صحنه های خشن خونبار نبود. در واقع ریبوت فیلم هل بوی ترکیبی از عجیب غریبیت Resident Evil و خونین بودن Punisher War zone و فضای فانتزی فیلم های اساطیری بود برعکس زمینی بودن فیلم Hellboy 2004 با کمی چاشنی فانتزی!

حال سری به نکات مثبت فیلم بزنیم، «دیوید هاربر» در نقش پسر جهنمی با فاکتور شوخی های تزریقی نویسندگان عالی است. کاملا جنبهٔ انسانی و خاکی بودن این شخصیت در چهرهٔ هاربر دیده می شود. هاربر با این گریم سنگین و لباس هایش کاملا احساسات را انتقال می دهد و هیچ کم و کاستی برای ایفای نقشش نگذاشته است. نکتهٔ مثبت دیگر جایی از داستان است که سرعت روایت آن کاهش میابد و تازه کم کم با داستان اخت می شویم. این یک ذره حرکت کوتاه داستانی چیزی که انتظار می رفت را به طرفداران نشان داد ولی متاسفانه در این همه اتفاقات شلوغ فیلم به فراموشی سپرده خواهد شد.

در کل این فیلم بیشتر شبیه آثار تلویزیونی بود تا سینمایی. کل فیلم شبیه به پازل ۵ هزار تکه ای بود که بسیاری از قطعه های آن گم شده بود و تکمیل کنندگانش بدون داشتن نقشهٔ اصلی پازل آن را با تکه های متشابه دیگری پُر کرده اند که اثر نهایی را زیر و رو کرده و زیبایی که اصالت آن داشته را دیگر ندارد.ای کاش تعادلی در فیلم وجود داشت، کاش فیلم خلوت و جمع و جور تری سروکار داشتیم و کاش بشکن ثانوس روی این فیلم رخ میداد تا هم خلوت تر شده و هم تعادل به آن بازمی گشت و ای کاش ساخت این فیلم دست آدم های کاربلدی می افتاد و این گونه خاطرات قبلی را نابود نمی کرد!

  

امتیاز: 4 از 10

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره "پسر جهنمی" (HELLBOY) بدانید

10 دشمن برتر هِل بوی (HELLBOY)

10 کمیک برتر "پسر جهنمی" (HELLBOY)

10 ابرقهرمان برتر دنیای كمیك كه به مارول یا دی سی تعلق ندارند

10 فيلم برتر ابرقهرماني: پسر جهنمي

20 مبارزه برتر در فيلم هاي كميك بوكي: پسر جهنمي 2

تمام فیلم های ابرقهرمانی پیش رو در سال 2019

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

moali
#1 moali 1398-01-30 14:42
ممنون بابت نقدتون اقای فقیه، خسته نباشید.

دیروز موفق شدم فیلم رو ببینم، و بعد از فیلم کلی با خودم کلنجار رفتم که چرا وقتم رو برای دیدن این فیلم گذاشتم، سوالی که بعد از دیدن این فیلم در ذهن ایجاد میکند این است که چرا هالیوود نمی‌خواهد بفهمد که لزوما اگر مخاطبین اسم یک شخصیت رو شنیده‌ باشن به منزله علاقشون واسه دیدن اون کاراکتر تو سینما نیست؟ چیزی که در مورد هل‌بوی صادقه اینه که تو سینما هیچ وقت از طرف سینما روها با اقبال مواجه نشد!!! حتی دونسخه قبلی علی‌رقم این که فیلم‌های قابل احترامی بودن ولی نتونستن تو گیشه به چیزی که حقشون بود برسن و سود منطقی درپی نداشتن و همین باعث شد تا ریسک نکنن و بودجه مطروح رو به قسمت سوم اختصاص ندن و فیلم کنسل بشه. اما بعد از گذشت ۱۱ سال از اون روزها، الان شرایط فرق کرده بود، شاید سازندگان فیلم با دیدن موفقیت فیلم‌هایی نظیر ددپول و تور رگناروک و یا ونوم، به این فکر افتادن تا دوباره با رویکردی نسبتا متفاوت این دورگه جهنمی رو به سینما برگردونن، در واقع میخواستن تا این فیلم ترکیبی از رگناروک/ددپول باشه ولی به این نکته توجه نکردن که شخصیتی مثل ددپول تو کمیک‌ها اون‌قدر مطرح بود که جزو موردانتظارترین کاراکترها برای ورود بخ سینما بود و تور هم که نیاز به توضیح نداره.
نکته دیگری که متاسفانه بهش توجه نشد و تازه داره تو هالیوود جا میفته عدم ریبوت کردنه، تو تاریخ سینما دیدیم تجربه‌هایی که دنباله‌هایی بودن که بینشون فاصله نسبتا زیادی افتاد ولی با چاشنی نوستالژی و به کارگیری همون بازیگرا موفق شدن ولی این فیلم با ریبوتی که تقریبا ریبوت نبود! سعی کرد به موفقیت نزدیک شه ولی وقتی فیلمو میبینید صرفا یه مشت صحنه اکشن و شوخی‌های منزجرکننده میبینید که از خودتون میپرسین اخه چرا؟!
در کل فیلمی بود که اگر نبینیدش چیزی رو ازدست نمیدین و اگه ببینیدش هم چیزی رو به دست نمیارین! اگه فقط دلتون برا یه مشت صحنه خشن درجهRی تنگ شده خب پیشنهاد میکنم فیلمو ببینید، البته میتونین بعدا فقط اون صحنه هاش رو ببینید
۳/۵ از ۱۰
نقل قول کردن
Red wolverine
#2 Red wolverine 1398-01-30 16:47
چی بگم...واقعا انتظار زیادی از این فیلم داشتم چون با سری قبل فیلماش خیلی خاطرات خوبی داشتم...به قول آقای فقیه کاش ساخت این فیلم دست آدم های کار درست و کاربلد میافتاد :sigh:
نقل قول کردن
HOPE
#3 HOPE 1398-01-30 17:18
ممنون از نقدتون
جنس شخصیت هل بوی به کارای فانتزی گرایانه آقای دل تورو شبیهه و خود دل تورو هم قبلا از علاقه همیشگیش به هیولا ها و موجودات و آثار فانتزی و طراحی و داستان سرایی برای اون ها گفته کاش خود دل تورو میساخت ادامه فیلمای هل بویی رو که خودش در سینما خلق کرد
.
.
#1
شما بعضی از جملاتت تو نقدی که نوشتی دقیقا مثل گزارش باکس افیس سه روز پیش آقای حاج محمدی در سایت زومجیه (:
نقل قول کردن
moali
#4 moali 1398-01-30 17:36

:o عجب...



میشه لینکش رو قرار بدین

اگه درست گفته باشین خیلی جالب میشه ;-)
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1398-01-30 17:55
ای بابا باید رو سر در فیلما اسم مارول باشه تا به فیلم امیدوار شد این همه انتظار و آخر سر هیچ :sad: :-?
نقل قول کردن
moali
#6 moali 1398-01-30 18:00
وقتی چند ماه قبل با انتشار نظرات افرادی که فیلم براشون نقد آزمایشی شده بود مواجه شدم فکر میکردم شاید کمی در کوبیدن این فیلم بزرگ‌نمایی کرده باشن، ولی با دیدن این فیلم متاسفانه نه تنها درستی اون نقدها رو با وجودم حس کردم، بلکه در برخی موارد حس کردم اون نقد ها بعضی هاشون مهربون هم بودن!!!

خاطره نسبتا خوبی که دو فیلم قبلی تو ذهنم گذاشته بود تا حدودی تو تعفن این فیلم غرق شد. درسته که دو فیلم قبلی با اقبال مناسب و درخوری در گیشه مواجه نشد، اما بر کسی پوشیده نیست و نبود که فیلم یک اثر قابل احترام بود و شاید اگر این روزها که فیلم‌های ابرقهرمانی به نقل محافل سینمایی تبدیل شدن اکران میشد، قطعا با اقبال به مراتب بهتری روبرو میشد اما به هرحال همه چیز دست به دست هم داد تا به جای دیدن سومین قسمت این فیلم با ریبوت زباله‌ای طرف بشیم که مارشال تحویلمون داد؛ واقعا وقتی شما فیلم رو میبینی از خودت میپرسی کا واقعا اگه هاربور این نقش رو بازی نمی کرد و یا کلا بازیگر این نقش این چنین ظاهر نمیشد توانایی این رو داشتی که فیلم رو تا ته ببینی یا نه!!!
تنها نکته مثبت فیلم همون طور که احمدآقای فقیه گفتن بازی هاربور بود که حتی به عقیده حقیر اگر تیم سازنده فیلم قوی تر بودن بازی بهتری هم از هاربور گرفته میشد.وقتی فیلمو میبینی سوای این که چه قدر هل‌بوی رو میشناسی یا اصلا نمی شناسی با خودت میگی کاش به جای از این شاخه به اون شاخه پریدن های متوالی و داستانک های جور واجور و ویلن‌های ریز و درشت که بعضا پتانسیل های به تصویر کشیده شدن هم رو هم نابود میکنن، با داستانی سرراست و خلوت تر مواجه بودیم.
واقعا دلم برای همچین کاراکتری کبابه چون دگ امکان احیایی براش باقی نموند جز این که استودیو مربوطه به دست و پا زدنش ادامه داد و اعلام ساخت اسپین‌آف هایی بر اساس فیلم کرد که حتما منصرف خواهد شد ازش.
در کل وقتی فیلم تموم شد شاید ساعت‌ها باخودتون کلنجار میرین تا بتونین بین این فیلم و فیلم‌هایی بی نظیر مانند طلوع عدالت و جوخه انتحار و لیگ عدالت و... به عنوان اعصاب خردکن‌ترین و بدترین فیلمهای کمیک بوکی چندسال اخیر به یک رتبه بندی واحد برسین
نقل قول کردن
Kia-thor
#7 Kia-thor 1398-01-30 19:58
ممنون از نقدتون.
هالیوود و فروشهای انچنانی فیلمهای کمیک تک فیلم اونقدر گول زننده شده که همه کمپانیا سعی میکنن با حدودا بودجه صد میلیون یک بیلیون به جیب بزنن که نمیشه.
فیلم کمیک بودک لازمش هزینه زیاده. حالا یکی مثل شزم میشه که همه چی سر جاشه و کار خوبی از اب در میاد.
مارول و سر لوحه قرار بدن خوب میبینن مارول توی بودجه کارگردان و تیم سازنده رو تحت فشار نمیذارن و همیشه کیفیت براشون مهم تره تا فروش.
دو تا فیلم قبل واقعا خوب بود و احتیاج به ریبوت نداشت و سه گانه هل بوی و کامل میکردن تا این شخصیت به سرانجام برسه. حالا ده سال دیگه دوست داشتن ریبوت میکردن.
مثل اینه یه نولان بتمن و استارت بزنه و بعد دومی وارنر بده یه کارگردان دیگه بتمن و ریبوت کنه و یه شالوده از ریبوت و ترکیب فیلمهای قبل و با هزار ایراد بسازه.
من که فیلم و ندیدم و مطمئن شدم دیگم نگاه نمیکنم
نقل قول کردن
moali
#8 moali 1398-01-30 20:18
7#
گفتم، نبینی هم چیزی رو از دست نمی‌دی...
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#9 Abootaleb2PAC 1398-01-30 20:56
سلام. آقای فقیه. خیلی خیلی خسته نباشی؛
اول از همه بابت اسپم معذرت میخوام.
من خیلی خوشحالم که Spidey.ir در کنار آقای ترابی، یه استاد دیگه هم داره به نام آقای فقیه. شما برای ما کمیک فن های داخل ایران،واقعا دارید زحمت میکشید، واقعا ازتون متشکرم...
با این که مقاله هاتون رو با شوق فراوان دنبال میکنم و میخونم اما اخرین مقالتون درباره ی فیلم اندگیم که تیترش اسپویل عضیم و بزرگه رو نخوندم. چون از اسپویل شدن متنفرم.
این روزا به دلیل مشکلات فراوون کمتر پشت لپتاپ میشینم و به دنیای نت و مخصوصا Spidey.ir سر میزنم. برای همین خوشحالم چون کمتر اسپویل میشم. اقای فقیه حالا که به اکران فیلم نزدیکه لطفا با اقای ترابی صحبت کنید و راهی برای کمتر اسپویل شدن فیلم در بازه زمانی اکران فیلم تا انتشار کیفیت خوب، پیدا کنید.
نقل قول کردن
Kia-thor
#10 Kia-thor 1398-01-30 23:01
به نقل از Abootaleb2PAC:
سلام. آقای فقیه. خیلی خیلی خسته نباشی؛
اول از همه بابت اسپم معذرت میخوام.
من خیلی خوشحالم که Spidey.ir در کنار آقای ترابی، یه استاد دیگه هم داره به نام آقای فقیه. شما برای ما کمیک فن های داخل ایران،واقعا دارید زحمت میکشید، واقعا ازتون متشکرم...
با این که مقاله هاتون رو با شوق فراوان دنبال میکنم و میخونم اما اخرین مقالتون درباره ی فیلم اندگیم که تیترش اسپویل عضیم و بزرگه رو نخوندم. چون از اسپویل شدن متنفرم.
این روزا به دلیل مشکلات فراوون کمتر پشت لپتاپ میشینم و به دنیای نت و مخصوصا Spidey.ir سر میزنم. برای همین خوشحالم چون کمتر اسپویل میشم. اقای فقیه حالا که به اکران فیلم نزدیکه لطفا با اقای ترابی صحبت کنید و راهی برای کمتر اسپویل شدن فیلم در بازه زمانی اکران فیلم تا انتشار کیفیت خوب، پیدا کنید.

دوست عزیز اگر میخواین تا کیفیت بلوری صبر کنین خوب بطور قطع تا اون موقع خیلی اتفاقات فیلم و متوجه میشید حالا اسپیدی هم نباشه تو جمع دوستان و توی نت و...
ولی تا اونجا که من میدونم خود جناب فقیه و استاد ترابی به هیچ وجه مقاله اسپویل دار نمیذارن، حتی مقالات نقد. شما قسمتای هشدار اسپویل و نخون و قسمت کامنتها هم بطور قطع هیچکدوم و تگاه نکن.
در اخر صبر واسه اندگیم سخته و قطعا خیلی سوپرایز داره و به همون موازات اسپویل هم داره.
بنظرم کیفیت پرده ای رو ببین و خودتو اذیت نکن،چون بطور قطع نصف فیلم و میفهمی تا کیفیت بلوری.
موفق و سربلند باشی
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#11 Abootaleb2PAC 1398-01-30 23:58
دوباره سلام، شب همگی خوش؛
ببخشید کسی میتونه لینک کیفیت خوب تی وی اسپات های 30 ثانیه ایی اندگیم رو به ترتیب پخش و انتشار بزاره برام؟ ممنون میشم اگه این لطف رو درحقم کنید.
نقل قول کردن
mani s.h
#12 mani s.h 1398-01-31 04:32
سلام و خسته نباشید به آقای فقیه(اونم بعد از دیدن این فیلم!)
والا چی بگم دومین شخصیت محبوبم مثل چی نابود شد.اصلا چرا نیل مارشال رفته سراغ تدوین گران و... دو فیلم قبلی،اگه نیل مارشال میخواست فیلم خودشو بسازه اینقدرمسخره نمیشد و اگه با کسانی کار میکرد که به سبک اون نزدبک ترن بهتر میشد. کلا به نظرم کارگردان فیلمو خراب کرده و نویسنده دوم فیلم.تو کتم نمیره مگه میشه از روی هل بوی فیلم مضخرف هم ساخت؟ :-|
در کل خیلی ممنون آقای فقیه، انگار فقط خوبی این فیلم (برای من) اسپویل نشدن فیلم های اونجرز و اسپایدرمنه ۲ هست.
چون اینقدر منتظرشم بودم و شاید هنوزم هستم که میتونم تا نسخه ای بلورین این دو فیلم صبر کنم
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#13 mehrdad_hnr 1398-01-31 12:11
این فیلم و هیچوقت نگاه نمیکنم من عاشق سری دل تورو با بازی ران پلرمن بودم نمیخوام با دیدن این فیلم به خاطراتم گند بزنمممممممممممم م
نقل قول کردن
cartoon_network10
#14 cartoon_network10 1398-04-24 18:25
سلام یعنی فیمنامه نویس این فیلم چیزی درباره ی بازنویسی نمیدونه یعنی نخونده ببینه چقدر فیلم بدی ساخته
نقل قول کردن
Sir.Pooya1D
#15 Sir.Pooya1D 1398-04-24 21:32
خداشاهده فیلمو دانلود کردم ک ببینم
وقتی ظاهر هل بوی رو دیدم چندشم شد پاکش کردم :D
نقل قول کردن
Mehdihp3000
#16 Mehdihp3000 1398-05-02 03:51
من واقعا خوشم اومد از فیلم.یعنی خب ازش در حد اونجرز انتظار نداشتم و بخاطر همین ازش لذت بردم.بنظرم خیلی بهتراز دارک فونیکس بود
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#17 AmirhoseinJafari2005 1399-10-06 12:39
یعنی هز چقدر فیلم ۲۰۰۴ خوب بود ، همون قدر نسخه ۲۰۱۹ افتضاح بود. :-x فیلم خیلی سریع اتفاق میوفته اگه دقت کنید ابتدای فیلم که هل بوی با اون سرباز های انگلیسی که نیزه دستشون بود میجنگید ، لباسش پاره شده بود. فیلم انقدر سریع اتفاق می افته که حتی وقت نمیکنه اون لباسو عوض کنه :-| جلوه های ویژه اش هم خیلی مضحک بود مخصوصا اونجایی که در ابتدای فیلم سر ملکه رو توی جعبه میزارن ، آدم خنده اش میگرفت :D انگیزه های ملکه هم خیلی پوچه اصلا معلوم نیست هدفش چیه و فقط میخواد مردم رو بکشه :-| در حالی که تو نسخه ۲۰۰۴ ، راسپوتین یه انگیزه ای داشت و آدم باورش میشد که هدفش چیه. حداقل راسپوتین با کمک ساموئل و ارگدو جهد میخواستن دنیا رو نابود کنن ولی نیموئه فکر میکرد خودش تنهایی از پس ۸ میلیارد آدم بر میاد :-| به خاطر همین گرو گاچ رو کشت.... ممنون بابت مقاله.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید