10 دشمن برتر هِل بوی (Hellboy)

10 دشمن برتر هِل بوی (Hellboy)

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه با کیفیت فیلم Hellboy دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: همانطور که در این مقاله گفته بودیم، شخصیت «هِل بوی» یا همان «پسر جهنمی» (Hellboy) برترین و محبوب ترین شخصیت مستقل در دنیای کمیک است (شخصیت مستقل یعنی شخصیتی که به دو انتشارات بزرگ دنیای کمیک یعنی مارول و دی سی نعلق ندارد). او دشمنان بسیار خوب و جالبی دارد که کاملا منعکس کننده حال و هوای داستان های او هستند و به خوبی شخصیت پردازی منحصر به فرد این شخصیت را منعکس میکنند. دلیل اصلی اش هم این است که آنها ترکیبی هستند از خبیث هایی که از افسانه های پریان در اقوام مختلف جهان الهام گرفته شده اند با شخصیت های تاریخی یا خدایان و الهه های باستان و داستان های عامیانه مردم و اقوام مختلف جهان. در این مقاله به معرفی 10 دشمن برتر شخصیت دوست داشتنی هل بوی میپردازیم.

 

10- کارل روپرِکت کرونن (Karl Ruprect Kroenen)

 کارل روپرکت کرونن (Karl Ruprect Kroenen)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Hellboy: Seed of Destruction

یک دانشمند نازی که همیشه یک ماسک گاز روی صورتش میزد و لباس محافظی هم بر تن داشت. به دنبال این بود که بر راز مرگ غلبه کند . اما در یک حادثه آسیب شدیدی دید و صورتش از ریخت افتاد. آن لباس محافظ را برای اینکه تنش کردند تا زنده بماند. اولش به «گریگوری راسپوتین» (Grigori Rasputin) خدمت میکرد تا دنیا را به پایان برساند ولی هر وقت فرصت میکرد روی موردهای خاص خودش نیز آزمایش میکرد تا بتواند برای اربابش ، هیتلر ، ارتش بزرگی از موجودات نیرومند درست کند. البته بعدا تبدیل شد به متحدی به برای دختر نامشروع راسپوتین به نام Varvara و به دست او بود که کشته شد (Varvara توسط دیوی به نام Yomyael به تسخیر درآمده بود). این شخصیت با تغییراتی در فیلم "پسر جهنمی" محصول سال 2004 به کار رفت. اگه یادتون باشه یک قاتل بود که در کار با شمشیر مهارت داشت. 

فیلم پسر جهنمی

 

 

9- آستاروث (Astaroth)

 آستاروث (Astaroth)

اولین حضور در دنیای کمیک: 1999 Dark Horse Presents Annual

در فرهنگ فنیقی های باستان، «آستاروث» معادل «ایشتر» (الهه شهوت و هرزگی) است. او از اربابان بزرگ جهنم است و در دنیای کمیک عموی هل بوی به حساب میاد! بنابراین او برادر دیوی به نام«ازائیل» (Azzaelمیباشد که پدر هل بوی است. آستاروث در کمیک های هل بوی همیشه به دنبال آن است که هل بوی را متقاعد کند تا نقشه های جهنم را پیش ببرد و به میراث خودش بازگردد. او در ضمن کسی بود که به «گرو اِگِچ» کمک کرد تا بتواند «نیموئه» ملقب به «ملکه خونین» را زنده کند (درباره گرواِگِچ و ملکه خونین در همین مقاله توضیح داده شده است).

 

8- هرمان وان کلمپت (Herman von Klempt)

هرمان وان کلمپت (Herman von Klempt)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1070 از مجله Comics Buyer’s Guide

«هرمان وان کلمپت» یک دانشمند دیوانه نازی است که بارها و بارها نقشه های کشیده برای کنترل یا نابودی دنیا. او روی دیگران آزمایشات بیرحمانه ای میکرد تا ازشون ابرسرباز بسازه. علیرغم اینکه بدنش نابود شد، وان کلمپت، سرش را به داخل محفظه ای شیشه ای منتقل کرد و اینجوری تونست زنده بمونه و در این حالت روی کمک میمون های مکانیکی خودش حساب میکرد تا همچنان آزمایشات و نقشه های خودش را پیش ببره.

معمولا در دنیای کمیک بوک های «هل بوی» رسم است که خبیث ها در همون اولین حضور خودشون کشته بشوند ولی هرمان بارها و بارها برگشته و همین موضوع باعث شده تا از محبوبیت خاصی در نزد هواداران این شخصیت برخوردار بشه!

 

7- بابا یاگا (Baba Yaga)

 بابا یاگا (Baba Yaga)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 5 از کمیک Hellboy: Wake the Devil

«بابا یاگا» در اساطیر اسلاو و روسی، یک جادوگر افسانه‌ای و یکی از معروف‌ترین چهره‌های اسطوره‌ای ادبیات قومی روس است که در بسیاری از قصه‌ها و افسانه‌های جهان حضور دارد. او به مدت چندین قرن در سراسر شرق اروپا مورد وحشت مردم، به خصوص کودکان بود و به صورت جادوگر هولناکی درآمد و تجسم مرگ شد. در کمیک های هل بوی او یک جادوگر است که هنوز داخل خانه اش زندگی میکنه و پاهای مرغی داره و درون یک هاون تردد میکنه و از خوردن بچه ها لذت میبره! او یکی از قوی ترین و مرموز ترین دشمنان هل بوی است و درسته که اغلب از مشت عظیم الجثه هل بوی شکست خورده ولی بسیار او  را اذیت کرده است. اولین بار در سال 1964 شاهد بودیم که هل بوی به دهکده ای رفته تا به موضوع ناپدید شدن کودکان رسیدگی کنه که در یک قبرستان با بابا یاگا میجنگه. در حین نبرد بابا یاگا یک چشم خودش را از دست میده. بنابراین مردم شهر را نفرین میکنه که برای یک سال هیچ بهاری نداشته باشند و همچنین هر بچه ای که به دنیا میاد یک چشم کور داشته باشه! بابا یاگا خودش را نیروی خیر یا شر نمیدانه و نقشش در کمیک های هل بوی هنوز به اتمام نرسیده است. بابا یاگا در نسخه ریبوت فیلم "هل بوی" (2019) حضور داره. نقشش را «تروی جیمز» بازی میکنه ولی صدایش توسط خانم «اِما تیت» تامین شده است!

 

6- ولادیمیر جورسکو (Vladimir Giurescu)

 ولادیمیر جورسکو (Vladimir Giurescu)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Hellboy: Wake the Devil

هل بوی در طول سالها با خون آشام های زیادی جنگیده است ولی هیچ کدام قدرت «کُنت ولادیمیر جورسکو» را نداشته است. او و خانواده خون آشام اش همیشه به دنبال آوردن موجودات جهنمی به زمین بوده اند. در اواخر قرون وسطی توسط هکاته زنده شد و در جنگ جهانی دوم با آلمان های نازی همکاری کرد ولی بهش خیانت و سپس کشته شد. او دوباره زنده شد ولی سرانجام در دهه 90 میلادی به دست هل بوی شکست خورد. درسته که او بعد از داستان Wake the Devil (که از داستان های برتر پسر جهنمی است و اینجا معرفی شده) دیگر به عنوان یک خبیث مهم و پیشرو مطرح نبوده ولی اعمال و اقدامات او سبب شد تا «هکاته» آزاد بشه و همچنین شاهد ظهور خبیث مهمی به نام «نیموئه» (Nimue)  باشیم. او مثال بارزی بر این مدعاست که خباثت، خباثت بیشتری به بار می آورد که میتوانند عواقب وخیمی داشته باشد.

 

5- گِرو اِگِچ (Gruagach)

 گِرو اِگِچ (Gruagach)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Hellboy: The Corpse and The Iron Shoes

در افسانه های قدیمی انگلستان، « گرو اِگِچ» یا Brownie به پری های قهوه ای گفته میشد که شبها بیرون می آمدند و در منزل کارهایی را برای صاحب خانه انجام میدادند. اما در کمیک های هل بوی قضیه او کاملا فرق دارد. اجازه بدهید کمیک بیشتر توضیح بدهم ... همه چیز برمیگرده به داستانی نسبتا کوتاه که سال 1995 به چاپ رسید درباره هل بوی، یک بچه و یک جسد ! در این داستان که سال 1959 رخ میده، هل بوی به ایرلند میره تا بچه ای به نام «آلیس» را نجات بده که در واقع یک بچه اشتباهی یا بچه جایگزین است (بچه اشتباهی یا Changeling، یک مخلوق موجود در فرهنگ عامه و دنیا است. باور بر آن است که این موجود، هنگامی که کودکان انسان توسط پریان دزدیده می‌شود جایگزین آن می‌شود). بعدش به هل بوی یک وظیفه داده میشود تا بتواند آلیس را برگرداند: او تا سپیده دم وقت دارد تا جسد مردی به نام «تام اوکانل» را به خاک بسپارد! در غیر این صورت آلیس تا ابد در دام پری ها گرفتار خواهد شد. موجودی که آلیس را دزیده ، « گرو اِگِچ» نام دارد که در این داستان از هل بوی کینه شدیدی به دل میگیره و در آینده سعی میکنه از او انتقام بگیره. او اکنون در داخل بدن تحلیل رفته یک گراز وحشی زندگی میکند! شاید قدرت خاصی نداشته باشد ولی بسیار مکار و باهوش است و از هر فرصتی بهره میگیرد تا یک بلایی بر سر هل بوی بیاورد! گرو اِگِچ همچنین عقیده دارد که همنوعان او (یعنی پریان) باید به شکوه سابق خود برگردند و در سایه انسان های مدرن محو نشوند. گرو اِگِچ در ریبوت فیلم "پسر جهنمی" محصول سال 2019 حضور داره. او مثل دنیای کمیک، «ملکه خونین» را زنده میکنه تا از هل بوی انتقام بگیره.

فیلم هل بوی 2019

«استفن گراهام» به صورت فیزیکی نقش او را بازی کرده و «داگلاس تِیت» هم صداپیشه اش بوده.

 

4- هکاته (Hecate)

هکاته (Hecate)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک Hellboy: Wake the Devil

«هکاته» در اسطوره‌های یونان، از ایزدبانوان یونانی و مرتبط با چهارراه‌ها و جهان‌زیرین است. او اغلب دارای سه سر به تصویر کشیده می‌شود: یکی سگ، دیگری مار و سومی اسب. در کمیک های هل بوی او الهه جادوگران است که بهش ملکه سگ ها هم گفته میشود. خودش گفته که یه جورایی به هل بوی وصله و باهاش ارتباط داره چون هر دوی آنها در نهایت باعث فرا رسیدن آخرالزمان (Apocalypse) خواهند شد. سرگذشت او در هاله ای از ابهام بود تا اینکه در رویداد Darkness Calls گفت که از نطفه سایه ها و از شکم گرگ به دنیا آمده است! سپس موجودات و هیولاهای زیادی خلق کرد تا بشریت را عذاب دهند و اینچنین بود که لقب الهه جادوگران را به خود اختصاص داده است. وقتی اولین بار در کمیک های هل بوی دیده شد وی را در هیبت مادر یکی دیگر از دشمنان هل بوی به نام «ولادیمیر» در سال 1942 دیدیم. بعدش علاقه خاصی به هل بوی پیدا کرد زیرا اعتقاد داشت سرنوشت مشترکی دارند و باید به کمک یکدیگر آخرالزمان را رقم بزنند ولی هل بوی به حرفش گوش نداد. او به شکل یک iron maiden (وسیله ای برای شکنجه و اعدام در قرون وسطی) و همچنین موجودی مارمانند در کمیک های هل بوی دیده شده است. نکته مهم درباره هکاته این است که علیرغم اینکه هردوشون ظاهر هیولایی دارند ولی او نقطه عکس هل بوی است. یعنی کسی است که برخلاف هل بوی سرنوشت خود را قبول و از آن استقبال کرده است.  هکاته در انیمیشن ویدئویی تحسین شده Hellboy: Blood and Iron (محصول سال 2008) نقش خبیث اصلی را داشت. 

کارتون پسر جهنمی

 

3- گریگوری راسپوتین (Grigori Rasputin)

گریگوری راسپوتین (Grigori Rasputin)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Hellboy: Seed of Destruction

«راسپوتین» پس از چند شکست از هیبت یک خبیث درجه یک برای «هل بوی» خارج شده است ولی فراموش کردن نخستین خبیث بزرگ دنیای کمیک های پسر جهنمی غیر ممکن است. این راسپوتین بود که هل بوی را به زمین احضار کرد و باعث شد تا اتفاقات دیگری بیفته که در نهایت منتهی بشه به اینکه او بتونه به آزاد کردن اژدهای هفت سر موسوم به «آگدورو جِهَد» (Ogdru-Jahad)   خیلی نزدیک بشه. در روسیه برای خودش پیروانی داشت و ادعا میکردند قدرت های مرموزی داره . بهش لقب راهبه دیوانه داده بودند که به قتل رسید. میگن بهش تیر زدن، مورد ضرب و شتم قرارش دادند، با چاقو بهش حمله کردند و مسمومش کردند و در نهایت در رودخانه غرقش کردند تا بالاخره مرد! اما «آگدورو جِهَد» زنده اش کرد تا بهش در زمین خدمت کنه. نکته مهم درباره راسپوتین اینه که نشون میده یک انسان چقدر میتونه غیرانسان بشه و اینکه هل بوی چقدر میتونه یک انسان بشه. این نکته مهمیه و باعث شد تا راسپوتین تبدیل بشه به یک خبیث عالی و بی عیب و نقص برای اولین کمیک هل بوی. نکته دیگر درباره راسپوتین اینه که از روی یک شخصیت واقعی در تاریخ کشور روسیه خلق شده است که میگفتن نیروهای ماورایی دارد! (عکسش اینجاست). سایت ویکی پدیا درباره این شخصیت چنین میگوید: «گریگوری افیمویچ راسپوتین» ، راهب ماجراجو و سیاست‌مدار روسی (زاده ۲۱ ژانویه ۱۸۶۹ - درگذشته ۳۰ دسامبر ۱۹۱۶) بود. وی قدرت و نفوذ عجیبی در نیکلای دوم (آخرین تزار امپراتوری روسیه) و همسر او الکساندرا فئودوروونا (تزارینای روسیه) داشت و در اغلب کارهای درباری دخالت می‌کرد. چگونگی مرگ او همچنان در هاله‌ای از ابهام است. پیش‌بینی انقلاب روسیه توسط راسپوتین از معروفترین پیش‌بینی‌ها در تاریخ به حساب می‌آید. عده‌ای از مردم وی را به عنوان یک قدیس شفابخش و در بین عده‌ای دیگر به عنوان یک موجود شیطان صفت شناخته می‌شود. راسپوتین در فیلم تحسین شده "پسر جهنمی" محصول سال 2004 خبیث اصلی بود . نقشش را آقای «کارل رودن» بازی کرد. 

 راسپوتین

 

2- نیموئه (Nimue)

 نیموئه (Nimue)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک Hellboy: The Wild Hunt

«نیموئه» ملقب به «ملکه خونین» (Blood Queen) یک ابرخبیث قدرتمند است که در واقع ساحره ای بود که در دوران "شاه آرتور" میزیست ولی جادوگران انگلستان وی را 1500 زندانی کردند (چون از قدرتش در هراس بودند. در ضمن اونقدر قدرت داشت که نمیشد او را کشت!) . در واقع در داستان های هل بوی او نسخه ای پلید از «بانوی دریاچه» (Lady of the Lake) میباشد (جادوگری که در افسانه ای انگلستان نقش بسیار مهمی در اغلب داستان‌ها دارد که از میان آنها می‌توان به سپردن شمشیر اکس‌کالیبور به شاه آرتور اشاره داشت. وی همچنین در بالا بردن مقام لانسلوت پس از مرگ پدرش نقش عمده‌ای داشت). اما 1500 سال بعد جادوگران که به دنبال رهبر جدیدی بودند وی را زنده کردند (به کمک گرواِگِچ) و او هم ارتشی تشکیل داد برای مبارزه با هل بوی و کل بشریت. اما بعدا معلوم میشه که «آگدورو جِهَد» وجود نیموئه را به تسخیر خود درآورده اند. در نهایت هل بوی موفق شد با شمشیری ویژه او را بکشد و به جهنم بفرستد. این شخصیت در ریبوت سینمایی هل بوی در سال 2019 به عنوان خبیث اصلی به کار رفت و نقشش را خانم «میلا یوویچ» بازی کرد. 

 میلا یوویچ

 

1- آگدورو جِهَد (Ogdru Jahad)

 آگدورو جِهَد (Ogdru Jahad)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Hellboy: Seed of Destruction

هیچ خبیثی قدرتمند تر یا شخصی تر از «آگدورو جِهَد» برای هل بوی وجود ندارد! او از همان شماره اول کمیک های هل بوی وجود داشته اند و سرگذشت و Origin هل بوی به آنها گره خورده است. آنها اژدهای آخرالزمان (Dragon of Revelation) هستند و در اعماق فضا اسیر شده اند. زندان آنها تنها توسط دست راست هل بوی قابل باز شدن است و اگر این اتفاق بیفتد عالم نابود میشود. «مایک مینولا» خالق شخصیت هل بوی و داستان های او برای خلق آگدورو جِهَد از داستان های «اچ پی لاوکرفت» الهام گرفته است. درسته که این اژدهای هفت سر به ندرت در کمیک های هل بوی دیده میشوند ولی حضورش همیشه حس میشود چون خیلی از خبیث ها به دنبال آزاد کردنش هستند و یا اینکه سعی میکنند دیگران را به تسخیر خود دربیاورند تا آزاد شوند. و از آنجائیکه آزاد شدن آنها منوط به هل بوی و استفاده او از دست راستش است، خوانندگان همیشه در تب و تاب هستند که نکند هل بوی به سمت خباثت کشیده شود. «آگدورو جِهَد» در فیلم سینمایی نخست "پسر جهنمی" (2004) حضور داشت. راسپوتین به دنبال این بود که آن را آزاد کنه و بهشون لقب 7 خدای هرج و مرج داده بود. منتهی به جای آنکه اژدها مانند باشد، ظاهری اختاپوسی داشت و اگر نقشه راسپوتین به اجرا در می آمد قرار بود دنیا رو نابود کند:

«آگدورو جِهَد»

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر "پسر جهنمی" (HELLBOY)

10 ابرقهرمان برتر دنیای كمیك كه به مارول یا دی سی تعلق ندارند

10 فيلم برتر ابرقهرماني: پسر جهنمي

20 مبارزه برتر در فيلم هاي كميك بوكي: پسر جهنمي 2

تمام فیلم های ابرقهرمانی پیش رو در سال 2019

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

moali
#1 moali 1398-01-28 15:35
سلام، واقعا بابت این مقاله خسته نباشید، جذاب بود، واقعا با این تفاسیر و با دیدن این خبی‌ث‌های پرپتانسیل واقعا نمی‌دونم چه‌طور فیلم ریبوت هل‌بوی تونست این کار سخت رو انجام بده و یه اثر زباله رو تحویلمون بده!
نقل قول کردن
Red wolverine
#2 Red wolverine 1398-01-28 18:17
خیلی ممنون.عالی بود ;-) بازم سایت اسپایدی اطلاعات مارو افزایش داد و واقعا خسته نباشید داره که روزی یک مقاله،با کمیک یا... رو توی سایت میزارید.واقعا ندیدم توی این یکی دوسالی که با سایت آشنا شدم دو سه روز بعد سایت بروز نشه و چیز جدیدی نیاد. :roll:
نقل قول کردن
Red wolverine
#3 Red wolverine 1398-01-28 18:19
به نقل از Red wolverine:
خیلی ممنون.عالی بود ;-) بازم سایت اسپایدی اطلاعات مارو افزایش داد و واقعا خسته نباشید داره که روزی یک مقاله،با کمیک یا... رو توی سایت میزارید.واقعا ندیدم توی این یکی دوسالی که با سایت آشنا شدم دو سه روز بعد سایت بروز نشه و چیز جدیدی نیاد. :roll:

البته اگرم نیومده باشه با دست خالی بر نمیگرده و کلی مارو سوپرایز میکنه :D
نقل قول کردن
kiyan
#4 kiyan 1398-01-28 19:47
استاد عالی بود
چقدر قشنگ تلفظ سخت اسامی رو نوشتید! کفم برید واقعا
نقل قول کردن
Negin
#5 Negin 1398-01-28 20:39
مرسی
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1398-01-28 23:56
آگدورو جهد خیلی شبیه به سائورن ارباب حلقه ها میمونه از این نظر که اسمشون هم لرزه به تن آدم میندازه چه برسه به حضورشون
در عجبم چطور تو فیلم جدید گند زدن بهش.
نقل قول کردن
mani s.h
#7 mani s.h 1398-01-29 05:22
استاد خسته نباشید، والا از این کامل تر نمیشد من خودم بجز راسپوتین ازالگو بقیه شخصیت ها آنچنان آگاه نبودم ، دستتون دردنکنه.
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#8 mehrdad_hnr 1398-01-29 10:35
هل بوی هم دشمن های خفنی داره ها تو ژانر ترسناک همشون میترکونند
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#9 AmirhoseinJafari2005 1399-10-06 12:45
عالی بود. مورد های ۱۰ ، ۸ ،۳ و ۱ رو قبل اینکه فیلم ۲۰۱۹ اش رو ببینم میدونستم و بعد از اینکه این فیلمو دیدم ، مورد های ۲ ، ۵ ، ۷ رو شناختم. ممنون بابت مقاله ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37