وقتی پیتر پارکر توسط عنکبوت رادیواکتیو گزیده شد چند ساله بود؟

وقتی-پیتر-پارکر-توسط-عنکبوت-رادیواکتیو-گزیده-شد-چند-ساله-بود؟

یکی از عجیب ترین چیزها درباره تاریخچه مرد عنکبوتی اینه که هیچ کس دقیقاً نمیتونه با قاطعیت بگه وقتی قدرت هایش را به دست آورد چند سالش بود!

یکی از چیزهایی که باید درباره شخصیت ها و داستان های اولیه مارول بدونید اینه که خالقین این شرکت به جزئیات ریز شخصیت هایی که خلق میکردند زیاد توجه نمیکردند. البته منظورم شخصیت پردازی یا خصوصیات ظاهری و بطنی آنها نیست بلکه چیزهایی هستش که شاید در ابتدا زیاد مهم به نظر نمیرسیدن ولی بعدا مهم شدند. در واقع، اونا زیاد به آینده فکر نمیکردند و خیلی از اونا بر این باور بودند که شاید کمیک بوک های ابرقهرمانی به زودی منقرض بشوند. یعنی مثلا استیو دیتکو یا جک کربی احتمالا با خودشون فکر میکردند "این کمیکی که من الان دارم در سال 1962 خلق میکنم عمراً اگه تا سال 1965 ادامه داشته باشه"!. به همین دلیل وقتی اسپایدرمن 60 سال پیش خلق شد، استن لی یا استیو دیتکو به عنوان خالقین این شخصیت براشون واقعاً مهم نبود که دقیقا مشخص کنند پیتر پارکر چند سال داره. به همین دلیل او فقط یک نوجوان بود ...

در شماره 4 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" هم دیدیم که چطور جیمسون داره داد و هوار میکنه و به پیتر میگه: "شما نوجوون ها همه تون مثل هم هستید و خیال میکنید دنیا بهتون بدهکاره" و ...

مرد عنکبوتی نوجوان

اما مساله اینجا بود که به زودی پیتر به منشی آقای جیمسون یعنی بتی برنت در روزنامه دیلی بیوگل علاقمند شد و برای خواننده ها عجیب بود که چطور یک دختر بالغ مثل بتی به یک پسر نوجوان علاقمند شده.

بتی برنت

به همین دلیل استن لی مجبور شد در بخش پاسخ به نامه های شماره 12 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" توضیح بده که "بتی از مرد عنکبوتی چند ماه کوچک تره"!

نامه استن لی

در واقع توضیحات استن جوری بود که انگار پیتر 18 سال داره.

و 16 شماره بعد پیتر از دبیرستان فارغ التحصیل شد:

فارغ التحصیلی پیتر پارکر

(بارها گفته شده که اگر لی و دیتکو میدونستند "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" تا سالهای سال ادامه پیدا میکنه هرگز اینقدر زود پیتر رو از دبیرستان فارغ التحصیل نمیکردن!).

در هر حال هرگز تا آن موقع به طور دقیق مشخص نشد پیتر پارکر موقعی که توسط عنکبوت رادیواکتیو گزیده شد دقیقا چند سالش بود. ضمن اینکه این اتفاق در شماره 15 از "فانتزی شگفت انگیز" رخ داد و بعد چند ماه مرد عنکبوتی در سری اختصاصی خودش (مرد عنکبوتی شگفت انگیز) ظاهر شد. پس کسی واقعا نمیدونه این وسط دقیقا چند وقت زمان گذشته بوده.

تا اینکه در سال 1989 رمان گرافیکی مهمی به نام Spider-Man: Parallel Lives به قلم «جری کانوی» منتشر شد که در آن گفته شد او در زمان گزیده شدن ، 15 ساله بوده:

مرد عنکبوتی 15 ساله

اما 4 سال بعد و در شماره 1 از کمیک Spider-Man Unlimited شاهد انتشار یک داستان فرعی بودیم که در آن پیتر پارکر که بابت مبارزه علیه عقرب گیج شده بود دوباره خودش را در هیبت یک نوجوان 16 ساله دید، درست قبل از اینکه عنکبوته او را نیش بزنه ...

کمیک مرد عنکبوتی نامحدود

ولی خیلی زود فهمید که واقعا در گذشته نیست و عقرب رو شکست داد.

همچنین پس از یک دهه داستان مهمی از اسپایدرمن در شماره 500 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" نوشته «استرازینسکی» و به طراحی «جان رومیتا جونیور» چاپ شد که نوعی سفر زمانی جالب را در آن شاهد بودیم و پیتر به گذشته رفت و گفته شد که آن موقع که قدرت هایش را به دست آورده، 17 ساله بوده!

یک سال بعد، در شماره 7 از سری معرکه "شوالیه های مارول: مرد عنکبوتی" (نوشته «مارک میلار») پیتر را دیدیم که در یک دورهمی هم کلاسی های قدیمی خودش در دبیرستان شرکت کرده و میگه که اون موقع 18 سالش بوده!

و از همه عجیب تر اینکه دقیقا یک سال بعد همین آقای میلار در رویداد مهم و تاریخی "جنگ داخلی" و از زبان خود پیتر پارکر اعلام کرد که ان موقع 15 ساله بوده!!! (در همان پانل ماندگاری که جلوی دوربین های تلویزیونی هویت خودش را فاش کرد).

همین باعث شد که استرازینسکی نیز در یک شماره مرتبط با این رویداد این مساله رو تایید کنه:

مرد عنکبوتی 15 ساله

پس بنابراین ما نیز تایید میکنیم که او وقتی توسط عنکبوت رادیواکتیو گزیده شد، 15 ساله بوده.

 

به زودی با پاسخ به یک سئوال دیگر در خدمت شما خواهم بود.

 

 سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2022

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه و مرتبط:

اولین های مرد عنكبوتی (آرشیو)

10 دفعه ای که پیتر پارکر نخواست مرد عنکبوتی باشه !

چطور مردم نمیتونن از پشت یه ماسک پارچه ای صدای پیتر پارکر رو تشخیص بدن و هویت اونو کشف کنند ؟!

چرا در دهه 80 میلادی تصویر ماسک اسپایدرمن روی کاور کمیک بوک های مارول به کار میرفت؟

10 شیوه ای که مرد عنکبوتی با آن از هویت مخفی خود محافظت میکند

آیا ونوم واقعا مغز انسان میخورد؟!

نقش کلیدی «استیو دیتکو» در خلق و شکل گیری شخصیت «پیتر پارکر/مرد عنکبوتی»

اولین های مرد عنكبوتی

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! (آرشیو)

نگاهی به تاریخچه فاش شدن هویت مرد عنکبوتی توسط خودش!

لحظات ماندگار در كمیك‌ های اسپایدرمن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent bishop
#1 Agent bishop 1400-11-30 07:14
وقتی میگن بین علما اختلاف افتاد به اینجا میگن :lol:
نقل قول کردن
Lincoln
#2 Lincoln 1400-11-30 07:54
مقاله خیلی خوبی من که خیلی خوشم اومد دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
RETEPILA
#3 RETEPILA 1400-11-30 08:00
ممنون از خانم ساداتی فر
خب شاید در آن سالها و پس از عصر طلایی که مردم آمریکا به قهرمانانی نیاز داشتند که بتونه سمبل امید را براشون بازی کنه که موفق بودن اما پس از چندسال به نوعی دیگر نتوانستند باهاشون ارتباط برقرار کنن و...
به خاطر همین ها بود که کار مارول و استن لی خیلی سخت بود که بتونن بازار را به دست خود بگیرن و طبیعتا میگفتند که این کمیک ها عمر طولانی ای نخواهد داد اما خوشبختانه در نهایت موفق شدند و موج نقره ای کمیک شروع شد و حتی تحلیلگران هم گفته اند که اگر موفقیت اسپایدرمن و فنتستیک فور نبود شاید موج نقره ای به وجود نمی آمد.(که دلیل اصلی قابلیت همذات پنداری کاراکترها بود)
فارغ از اینها خودم شخصا از اینکه پیتر زود از دبیرستان فارغ التحصیل شد ناراحتم که چقدر میشد داستانهای خیلی عالی بیشتری نسبت به قبل شکل بگیره اما خب حداقل در انیمیشن spectacular spider-man و سه گانه جان واتس این دوران را به زیبایی شاهد بودیم.
نقل قول کردن
amin Hajati
#4 amin Hajati 1400-11-30 08:07
مقاله بسیار جالب بود و موضوع مهمی هم داشت.
خب مطمعا در طول تاریخ چند نفر مختلف برای یک شخصیت داستان بنویسن این سوالات هم پیش میاد و خیلی موضوع سختی بود ولی خانم ساداتی فر عالی این سوال را حل کردند و مقاله بی نظیر بود. تشکر فراوان
نقل قول کردن
Lincoln
#5 Lincoln 1400-11-30 08:20
مقاله جالبی بود.
ممنون از سایتتون
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#6 Ilia koohbor 1400-11-30 08:31
درود !
به به ! به به! مثل همیشه عالی! :-)
اسپایدی افتخار میکنه که طرفداری مثل شما داره ;-)
خداقوت
راستی یچیزی
منم 15 سالمه :lol:
فک کنم همین روزاست که عنکبوت بیاد سراغم :D
نقل قول کردن
Hellblazer
#7 Hellblazer 1400-11-30 08:41
خسته نباشید خانم ساداتی‌فر، خیلی مقاله‌ی جالب و خوبی بود؛ به شخصه وقتی تیتر و عنوان مقاله رو دیدم خیلی کنجکاو شدم که جواب سوال رو بدونم و بی‌درنگ روی لینک کلیک کردم؛ برام خیلی عجیب بود که چرا در مورد سن و سال پیتر پارکر، اینقدر تغییر (از ۱۵ ساله تا ۱۸ ساله) وجود داشته و احتمالا کلی هم مایه‌ی دردسر شده برای نویسندگان و مجبور شدن که براش دلایل مختلف بیارند و تغییرش بدن؛ ولی خب در نهایت روی ۱۵ توافق (!) کردند که تایید کنند که زمان به دست آوردن قدرت های عنکبوتیش یک نوجوان ۱۵ ساله بوده.
نقل قول:
به زودی با پاسخ به سئوال دیگر در خدمت شما خواهم بود.
ما هم بی‌صبرانه منتظریم ببینیم که اون سوال چی بوده و البته این که جوابش چی بوده.
نقل قول کردن
Firebird
#8 Firebird 1400-11-30 08:58
واقعاً مقاله خوبی بود من خودم فکر میکردم 16تا18ساله بوده که شده اسپایدرمن
دوستان فقط یک سوال داشتم از شما بزرگواران آیا واقعاً جوبیلی و رابین عاشق هم هستند و این عشق پا بر جا میمونه یانه چون من به تازگی داشتم کمیک مارول علیه دی سی رو می‌خوندم و این موضوع برام جالب بود
نقل قول کردن
mjkp
#9 mjkp 1400-11-30 10:24
دستتون دردنکنه خیلی جالب بود
فکر کنم مرد عنکبوتی mcu هم توی شروع کار ۱۵ سالش باشه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1400-11-30 10:41
سلام
ممنون بابت مقاله.
خدایی بعضی از بخش های این مقاله واقعا بامزه بود. مثلا اونجایی که هرکی یه چیزی دربارهٔ سن پیتر میگفت و اونجایی که جناب مارک میلار حرف یک سال پیش خودش رو نقض کرد! من دوست دارم که از این رازها سر در بیارم و بفهمم که کی به کیه و پیدا کردن جواب این سوالات برام جالبه ولی راستش خیلی برام فرقی نمیکنه که پیتر چند سالش بود که اون عنکبوت نیشش زد. چون به هر حال خدا رو چه دیدی، یهو شاید همین فردا گفتند این مفیستو یک معاملهٔ دیگه کرده که سن وقتی که پیتر نیش خورد رو تغییر داده!!! به هر حال خدا رو شکر که قبلا از اینکه بین نویسندگان جنگ و دعوا بشه و کار به کتک کاری برسه، آقای استرازینسکی قضیه رو حل و فصل کرد!
راستی دقت کردید تنها نسخهٔ سینمایی اسپایدرمن که به این موضوع که پیتر در سن ۱۵ سالگی نیش عنکبوتی خورد وفادار بود، مرد عنکبوتیِ تام هالند بود؟ پیترِ توبی که ۱۸ سالش بود (با توجه به اینکه بعد از اون اتفاق از دبیرستان فارغ التحصیل شد) و اندرو هم که همون ۱۷ و ۱۸ بود (باز هم با توجه به دبیرستان و دانشگاه و اینا). اما اسپایدرمن تام هالند وقتی نیش خورد ۱۵ سالش بود و این موضوع رو چند جا دیدیم مثل توی اون جر و بحث پیتر و تونی در "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" که پیتر حرف تونی که گفته بود "همه فکر کردن زده به سرم که به یک بچهٔ چهارده ساله اعتماد کردم" رو اصلاح کرد و گفت:"پونزده ساله!" تازه خدایی به توبی و اندرو و بقیه دوستان پیتر و قیافه و هیکل و همه چیشون ۱۸ ساله هم نمیخورد و بیشتر به نظر میرسید، ۱۵ ساله که دیگه عمرا اگه میشد.
با تشکر.
نقل قول کردن
sina.a.s
#11 sina.a.s 1400-11-30 15:53
سلام مقاله بسیار خوبی بود فقط من یک سوال داشتم ایا دلیل منطقی برای اینکه شخصیت ها پیر نمیشن وجود داره ؟ممنون اگه بگین
نقل قول کردن
alifkm
#12 alifkm 1400-11-30 16:15
سلام استاد ترابي
در رابطه با پادشاه سياه پوش
يه كاميك هست به نام:
the amazing spiderman king in black
بعد ديدم كه توي سايتتون ترجمه نشده گفتم شايد نديده باشين يا فراموش كرده باشين.
بازم دستتون به خاطر اين همه كاميك رايگاني كه داريد درد نكنه .ممنون از همه زحماتتنون ;-)
نقل قول کردن
alifkm
#13 alifkm 1400-11-30 16:38
ببخشید ندیدمش لطفا نمایش ندین پیام قبلیمو.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1400-11-30 16:42
به نقل از sina.a.s:
سلام مقاله بسیار خوبی بود فقط من یک سوال داشتم ایا دلیل منطقی برای اینکه شخصیت ها پیر نمیشن وجود داره ؟ممنون اگه بگین

تنها دلیلش اینه که اگه اینطور بشه شخصیت ها اون جذابیت اقتصادی خودشون رو از دست میدن
نقل قول کردن
parsazebel
#15 parsazebel 1400-11-30 17:05
سلام خانم ساداتی فر ممنون بابت مقاله خوبتون
من زمانی که کمیک amazing fantasy رو برای اولین بار خوندم فکر می کردم پیتر پارکر بعد از نیش عنکبوت رادیو اکتیوی از اونجایی که در دوره دبیرستان بود۱۷یا۱۸سالش بود.
الان بعد از خوندن مقاله شما فهمیدم که ۱۵ سالش بود جالبی این مقاله این بود که در دنیای سینمایی مارول هم پیتر پارکر در ۱۴ یا ۱۵ سالگی از عنکبوت رادیو اکتیوی نیش میخوره.
نقل قول کردن
AP-omega
#16 AP-omega 1400-11-30 18:31
سلام. سپاس بابت مقاله.
تکلیف این موضوع هم روشن شد!
اکثر جاها پیتر میگه 15سالش بود؛ اما بعضی هاهم از دست نویسنده ها در رفته.
در کل نمیشه تو کمیکای قدیمی سن رو از روی ظاهر قضاوت کرد؛ مثلاً سوزان و رید رو تو کمیک های اولیه FF نگاه کنید...
نقل قول کردن
s.p.i
#17 s.p.i 1400-11-30 23:01
سلام خیلی ممنون از خانوم سونیا ساداتی فر بابت مقاله زباشون خب مشخصا پیتر وقتی ۱۵ سالش بود توسط عنکبوت نیش خورده و قدرت به دست آورد و البته جالب که جناب میلار حرف خودش نقص کرد راستش اون زمان کسی فکر نمی‌کرد صنعت کمیک ادامه پیدا کنه بنابر این استن لی و دیکتو به سن اهمیت نمیدادن البته بگم کلا سن شخصیت خیلی بیشتر نمیشه و توی یه مسیر ثابت حرکت می‌کنند

#۱۱
البته همطور که آقای ترابی گفت ممکن شخصیت ها جذابیت خودشون از دست بدن البته بگم شخصیت هایی مثل ولورین پیر و سن بالا هست ولی خب مسئله اصلی اینجاست مارول و دیسی دوست ندادم شخصیت زیاد تغییر کنه
نقل قول کردن
spidersam
#18 spidersam 1400-12-05 02:12
من 15 سالمه کسی جایی رو میشناسه که روی عنکبوتای رادیواکتیو آزمایش کنن؟ :lol:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#19 AM SM BM SM 1400-12-05 11:28
به نقل از spidersam:
من 15 سالمه کسی جایی رو میشناسه که روی عنکبوتای رادیواکتیو آزمایش کنن؟ :lol:

من میشناسم، ولی فکر نکنم دوست داشته باشی تا آخر عمرت زندگیت خراب بشه و همه اطرافیانت توی خطر باشند. البته تنها نکتهٔ مثبت اینه که مری جین داره دیگه. ولی کلا به نظرم هروقت عنکبوت رادیو اکتیوی دیدی، تا میتونی از اونجا فرار کن تا زندگی خوبی داشته باشی!
نقل قول کردن
Amir-parker
#20 Amir-parker 1401-11-01 21:53
سلام
مقاله خیلی جالب بود ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید