50 دلیل برای تنفر از فیلم "مورتال کامبت" (Mortal Kombat)

50 دلیل برای تنفر از فیلم "مورتال کامبت"  کومبات بررسی(Mortal Kombat) نبرد مرگبار نقد 2021 فیلم

چند وقت پیش فیلم مورد انتظار "مورتال کامبت" اکران شد. این فیلم اصلا انتظارات را برآورده نکرد و مورد نقد های منفی قرار گرفت. در این مقاله به 50 ایراد و ضعف این فیلم خواهیم پرداخت.

 

1- صحنه های اکشن ضعیف

صحنه های اکشن ضعیف

اگه از ۴۹ ایراد دیگه لیست بگذریم، این یکی رو نمیشه فراموش کرد. وقتی شما دارید فیلمی با نام ‌"مبارزه مرگبار" میبینید، حداقل انتظاری که از فیلم دارید، داشتن صحنه های اکشن جذاب و هیجان انگیزه. علی رغم صحنه های اکشن چشم نواز سری بازی های مورتال کامبت، اکشن این فیلم بسیار ضعیف و نا امید کننده است. این فیلم از داشتن حتی یک صحنه مبارزه مناسب و نفس گیر رنج میبره. حتی سکانس نهایی مبارزه اسکورپین با ساب زیرو اصلا نتونست حماسی و قابل قبول واقع بشه. در سکانس های اکشن هیچ خلاقیتی به کار نرفته و خیلی زود تکراری میشوند. اگه قصد دیدن یه فیلم با صحنه های اکشن چشمگیر و خفن دارید، مورتال کامبت اصلا به شما پیشنهاد نمیشه.

 

2- انتخاب بازیگران افتضاحه

 انتخاب بازیگران افتضاحه

در هر فیلمی انتخاب مناسب بازیگران از مهمترین عوامل موفقیت اون فیلمه. اما از وقتی تریلر این فیلم منتشر شد، اکثر طرفداران از انتخاب بازیگران انتقاد میکردند. کاریزمای بازیگران عمدتا پایین و بازی آنها نارضایت بخشه. اکثر بازی ها مصنوعی و غیر قابل باورند. بازیگران شخصیت های مهم فیلم مثل لیو‌کنگ و کنگ‌لائو چه از نظر ظاهری و چه از نظر بازی اصلا شایسته چنین کاراکتر های مهمی نبودند. لوئیس تان هم در نقش کول یانگ افتضاح بود. مکاد بروکس در نقش چکس هم اصلا بازی قبول قبولی به نمایش نگذاشت و بازی نسبتا متوسطی از جسیکا مک نامی در نقش سونیا، دیدیم. ولی هیچکدام به اندازه ریدن فاجعه نیستند به طوریکه بیننده از خود میپرسه آیا واقعا این ریدن، همون خدای قدرتمند و پرابهت صاعقه اس‌؟

شاید بتوان گفت تنها جاش لاوسون در نقش کینو تونست بازی رضایت بخشی را به نمایش بزاره و بازی عالی او جز محدود نکات مثبت فیلم بود.

 

3- تکنولوژی در این فیلم معنا نداره

 تکنولوژی در این فیلم معنا نداره

اگر با بازی های مورتال کامبت آشنایی دارید، حتما میدونید که تکنولوژی تاثیر انکار ناپذیری بر داستان این بازی داره. علم و تکنولوژی همواره یکی از منابع قدرت مهم مورتال کامبت بوده؛ از چشم رباتی کینو و بازو های سایبری جکس گرفته تا تکنولوژی های پیشرفته سونیا بلید و ربات کسی کیج. تکنولوژی در این بازی انقدر مهمه که برخی از شخصیت های بازی نظیر سکتور، سایرکس، ترایبورگ، کابال و فراست، سایبورگ هایی هستند که از تکنولوژی بسیار پیشرفته بهره میبرند. اما ظاهرا تکنولوژی این فیلم ده ها سال عقب تره. مسخره ترین بخشش اینجاست که یک چیز بیخود به اسم آرکانا جایگزین همه این ها شده است. در واقع چیزی به اسم آرکانا در داستان بازی وجود نداره که مثل تخم مرغ شانسی توانایی فرابشری بده. آخه چرا آرکانا شده جایگزین چشم سایبری کینو‌؟ چرا دستای سایبری کینو به خاطر آرکاناست؟ نکته آزار دهند تر اینه که حتی توانایی های لیوکنگ و کونگ‌لائو هم مربوط به آرکاناست. ظاهرا باید به جای منابع قدرت مختلف مورتال کامبت مثل علم و تکنولوژی، جادو، توانایی های باستانی و... یه چیز مزخرف و واحد به اسم آرکانا رو ببینیم.

 

4- شخصیت اصلی فیلم اصلا خوب نیست

شخصیت اصلی فیلم اصلا خوب نیست

هرچند در داستان بازی تلاش میشه بین شخصیت ها تعادل برقرار بشه و برای همین، بازی کلی فصل های مختلف برای شخصیت های مختلف داره، اما شخصیت اصلی بازی، معمولا لیوکنگ یا ریدن بوده است(با در نظر نگرفتن Mortal Kombat X). البته اینکه شخصیت اصلی کول یانگه تا حدودی قابل هضمه. کول یانگ اصلا در هیچ کدام از نسخه ها حضور نداشته و اولین بار در این فیلم خلق شد. کول یانگ اصلا اون شخصیت سمپاتیکی نبود که به عنوان کاراکتر اصلی، بیننده باهاش همراه بشه و درکش کنه. فیلمنامه ضعیف، شخصیت پردازی سطحی و بازی افتضاح لوئیس تان، یک شخصیت تک بعدی و نچسب رو تحویل ما داد.

 

5- بالاخره تکلیف ریدن چیه؟‌

بالاخره تکلیف ریدن چیه؟‌

بعد از اینکه کونگ ‌لائو به دست شنگ سونگ کشته شد، ریدن گفت چون خدایان حق دخالت در مبارزات رو ندارن، جون کونگ ‌لائو رو نجات نداد. بعد میبینیم که همه جنگجویان شنگ سونگ رو تلپورت میکنه به مناطق مختلف تا تک به تک با قهرمانان بجنگن. آیا این دخالت کردن نیست؟ از اون عجیب تر وقتی کول یانگ داره با ساب زیرو مبارزه میکنه، ریدن بقیه رو تلپورت نمیکنه که به کول یانگ کمک کنند. جالب اینجاست بلافاصله بعد از مرگ ساب زیرو، ریدن همه رو تلپورت میکنه اونجا. یعنی قهرمانان تو این مدت داشتن چیکار میکردن؟ این نشون دهنده ضعف فیلم نامه است.

 

6- داستان ساده و یکنواخت

داستان ساده و یکنواخت

در طول سال ها، مورتال کامبت توانسته داستان های خوبی ارائه بده. برای طرفداران بازی که سال ها داستان جذاب و پیچیده مورتال کامبت رو با کلی پیچش داستانی شوکه کننده دیده اند، همچین داستان ساده و ضعیفی آزار دهنده است. کل داستان اینه که یه سری جنگجو با یه نشان اژدها برای شرکت در یک مسابقه دور هم جمع شدن، بعد آدم بدا میخوان با تقلب اونارو قبل شروع مسابقه بکشن آخر سر هم قهرمانان میبرند. متاسفانه این فیلم فقط عبارت است از یه سری دیالوگ کلیشه ای، بعد مبارزات بی رمق، دوباره دیالوگ، بعد دوباره زد و خورد. در حالیکه نه دیالوگ خوبی رد و بدل میشه، نه صحنه های اکشن، جذاب هستند.

 

7- لیوکنگ زمان جنگ کول و میلینا چیکار میکرد؟

لیوکنگ زمان جنگ کول و میلینا چیکار میکرد؟

سازندگان فیلم به جای اینکه نبرد کول یانگ و میلینا و نبرد لیوکنگ و کابال را در دو لوکیشن جدا فیلمبرداری کنند، هر دو نبرد را در یک منطقه انجام دادند. به هر حال، وقتی لیوکنگ، کابال رو با فیتالیتی معروفش کشت، همونجا نشست و به روح کونگ لائو ادای احترام کرد. اما این در حالی بود که کول یانگ داشت با میلینا دست و پنجه نرم میکرد. تصور کنید کول و میلینا در حال مبارزه بودن و لیوکنگ چند متر اون طرف تر بی خیال نشسته (واقعا چقدر دور از باوره).

 

8- چرا ساب زیرو خانواده کول یانگ رو با یه شمشیر نکشت؟

چرا ساب زیرو خانواده کول یانگ رو با یه شمشیر نکشت؟

در نبرد انتهای فیلم کول یانگ میبینه که خانواده‌ اش تقریبا منجمد شده اند و اگه به دادشون نرسه میمیرن. حالا سوال اینجاست که چرا ساب زیرو با یه شمشیر خانواده کول یانگ رو نکشت؟ چرا باید ساب زیرو فرصت زنده مونده به اونا بده؟ به نظر میاد کارگردان میخواسته با این کار هیجان نبرد نهایی رو افزایش بده (که با بازی بد بازیگران و صحنه های اکشن ضعیف اصلا ایجاد نشد) ولی با این کار منطق فیلم رو زیر سوال برده.

 

9- تعاملات شخصیت های فیلم اصلا خوب نیستند

تعاملات شخصیت های فیلم اصلا خوب نیستند

در طول سال ها، بازی مورتال کامبت تعاملات جذاب و خوبی رو به نمایش گذاشته. ولی این فیلم برخلاف بازی، حتی یک تعامل و دلچسب نداره. رابطه لیو کنگ و کونگ‌لائو که میتونست خیلی خوب از آب در بیاد، ولی در این فیلم این دو هیچ تعاملی ندارند. حتی تقابل ساب زیرو و اسکورپین هم اصلا در حد تعامل خیلی خوب این دو در بازی نبود. اگه این فیلم یکم به داستان بازی وفادار بود، حداقل یک تعامل پرتنش و جذاب رو شاهد بودیم ولی با داستان افتضاح این فیلم و حذف شخصیت های مهم،ـ محقق نشد.

 

10- انتخاب اشتباه شخصیت ها

نتخاب اشتباه شخصیت ها

در بین شخصیت های متنوع و ریز و درشت مورتال کامبت، انتخاب شخصیت های مناسب برای فیلم اول سخت و البته مهمه. متاسفانه انتخاب این شخصیت ها واقعا عجیب و اشتباه بود. تغییرات بی موردی که درباره داستان بازی انجام شده بود باعث همچین اشتباهات غلطی شده. من کاری به بازیگری افتضاح یا شخصیت پردازی تک بعدی اون ها ندارم ولی واقعا این انتخاب ها منطقی نیستند. وجود شخصیت هایی مثل ساب زیرو، اسکورپین، ریدن، لیوکنگ و کونگ‌لائو اجتناب ناپذیره ولی واقعا چرا شخصیت های مهمی مثل جانی کیج یا کیتانا توی این فیلم نیستند. از اون طرف چرا باید میلینا از همین قسمت اول حضور پیدا کنه؟ میلینا که یه کلون از کیتاناست که با ژن تارکاتان پیوند خورده ولی نه کیتانا در این فیلمه نه باراکا و نه هیچ تارکاتانی. به جای شخصیت هایی مثل میلینا، ریکو و نیتارا شخصیت هایی مثل جانی کیج، کیتانا و کوان چی حضور میداشتند تا یه داستان کامل تر و جذاب تر به نمایش درمیومد.

 

11- کوای لیانگ کجاست؟

کوای لیانگ کجاست؟

برای کسانی که با داستان مورتال کامبت آشنایی ندارن باید بگم که ما در طول تاریخ دو تا ساب زیرو مهم داشتیم. این دو تا که بی‌هان و کوای لیانگ نام دارند با هم برادرند و توانایی هاشون برخواسته از نژادشونه(این دو نیمه کرایومانسر هستند). کوای لیانگ برخلاف برادر بزرگترش، بیرحم و خونریز نبود و وقتی بی هان توسط اسکورپین از گور برخواسته کشته شد، لقب ساب زیرو رو به خودش داد. ساب زیرو دوست داشتنی و محبوبی که همه ما میشناسیم کوای لیانگه نه بی هان.

اما کوای لیانگ حتی ثانیه ای در این فیلم حضور نداشت در حالی حضورش الزامی بود. تعامل بین کوای لیانگ و بی هان میتونست یه تعامل پرتنش و جذاب رو به نمایش بزاره(در حالیکه تعاملات این فیلم افتضاح هستند) و برای حضورش در قسمت های بعد زمینه چینی کنه ولی ما حتی اسمی از کوای لیانگ نمیشنویم. واقعا حیف که چنین کاراکتر مهمی در این فیلم حضور نداره.

 

12- از تمام پتانسیل شخصیت ها در مبارزات استفاده نمیشه

از تمام پتانسیل شخصیت ها در مبارزات استفاده نمیشه

یکی از جذابیت های مبارزات مورتال کامبت، توانایی ها و قدرت های رنگارنگ شخصیت هاست. حرکات و توانایی های شخصیت ها در مبارزات، در یک فضای دو بعدی و یک سری حرکات محدود شده ولی در دنیای سینما این فرصت به وجود میاد که این حرکات بر اساس توانایی های شخصیت گسترده تر، بدون محدودیت تر و جذاب تر به نمایش در بیان. اما متاسفانه در این فیلم کاملا برعکس این موضوع رو میبینیم. یعنی نه تنها حرکات خلاقانه و جذاب تری انجام نمیشه، بلکه همون حرکات اصلی هم استفاده نمیشن. مثلا یکی از مهمترین ویژگی های ساب زیرو در بازی، توانایی منجمد کردنشه که با حرکات مختلف انجام میشه ولی در این فیلم به جز یک بار انجماد بخشی از بدن اسکورپین، چیز دیگه ای ندیدیم یا حتی یه بار از حرکت سر خوردن(slide) استفاده نمیکنه. اگه ice clone ساب زیرو کسی رو منجمد میکنه پس به چه دردی میخوره؟ این موضوع فقط درباره ساب زیرو نیست. ما همه اسکورپین رو به آتشش میشناسیم و اسکورپین و ساب زیرو رو تقابل آتش و یخ میدونیم اون وقت چه استفاده ای از آتش اسکورپین شد؟ یه بار برای نجات خانواده کول یانگ ازش استفاده کرد یه بار برای کشتن ساب زیرو نیمه جان. یا مثلا اسیدی که از دهان رپتایل خارج میشه در بازی کاربرد های مختلفی داره و سلاح اصلی رپتایل به حساب میاد ولی توی فیلم چی؟ فقط برای بار شدن دست بند کینو استفاده شد.

 

13- مرگ مزخرف کونگ‌لائو

مرگ مزخرف کونگ‌لائو

در دنیای مورتال کامبت، مرگ رو نباید خیلی جدیش گرفت چون معمولا کاراکتر های مرده دوباره برمیگردند. علتش هم اینه که علاوه بر مسائل مربوط به سفر در زمان، شخصیت هایی هستند که میتونن به راحتی مرده هارو زنده کنند. اما معمولا شخصیت های از گور های برخواسته، به شکل یک اهریمن در میان و دچار تغییراتی در توانایی ها و شخصیت میشوند. در این فیلم شاهد هستیم که شخصیت های مهمی مثل کینو، کابال، رپتایل، گورو، میلینا و ساب زیرو کشته شدند. به نظرم همه این مرگ ها لزومی نداشتند و زنده موندن بیشتر این شخصیت ها خیلی بهتر از مرگ اونها بود. اما مقام مزخرف ترین مرگ این فیلم میرسه به کونگ‌لائو. به هر حال کونگ‌لائو جز مهمترین شخصیت های بازیه و مرگ شوکه کننده اون در مورتال کامبت (2011) فراموش نشدنیه. اون وقت ما در این فیلم یه مرگ احمقانه وغیرضروری رو میبینیم. مرگ کونگ‌لائو به هیچ وجه ضرورتی نداشت و کوچکترین تاثیر مهمی در این فیلم نداشت.

 

‌14- نیرو های ویژه اصلا درست به نمایش در نیومد

نیرو های ویژه اصلا درست به نمایش در نیومد

نیرو های ویژه (Special Forces) یک سازمان بزرگ و پیشرفته با سربازان حرفه ای و تعلیم دیده است که با جنایتکاران بین‌المللی مبارزه میکنه. اما در این فیلم چی؟ یه گروه که فقط اسمشونو یه بار از زبون سونیا شنیدیم و به جای یه پایگاه بزرگ و خفن، خونه سونیا رو دیدیم! نه سربازان نیروی ویژه ای دیدیم نه ابزار های پیشرفته. فقط یه خونه کوچیک و چهارتا عکس، همین و بس. آخه چرا باید به جای یه هواپیمای بزرگ و پیشرفته با لوگوی نیرو های ویژه، سونیا محتاج هواپیمای کینو باشه؟

 

15- سطح قدرت شخصیت ها

سطح قدرت شخصیت ها

هر شخصیتی در مورتال کامبت سطح قدرت خودش رو داره و معمولا سطح قدرت دشمن هر شخصیت، تقریبا با خودش برابره. ولی چیزی که ما دیدیم اصلا با نسخه اصلی تطابق نداشت. لیو‌کنگ جز قدرتمند ترین شخصیت های بازیه و قهرمان مورتال کامبت به حساب میاد. او گورو رو شکست داده، شنگ سونگ رو مغلوب کرده و حتی تا پای کشتن شائوکان هم رفته. در مورتال کامبت 11 هم کسی بود که کرونیکا، قدرتمند ترین کاراکتر بازی رو شکست داد(البته اون موقع توانایی های ریدن رو هم داشت) ولی این فیلم جلوی کابال کم میاره! واقعا میشه انتظار داشت لیوکنگی که تا حد کابال تنزل پیدا کرده، از پس شائوکان بر بیاد؟ علاوه بر اون ساب زیرو بسیار قدرتمند نمایش داده شد، در حالی که هرگز کسی نبوده که لیوکنگ رو در چند ثانیه شکست بده. متاسفانه در این مورد هیچ وفاداری به نسخه اصلی دیده نمیشه.

 

16- چرا هیچ توضیحی درباره شخصیت ها داده نمیشه؟

چرا هیچ توضیحی درباره شخصیت ها داده نمیشه؟

برای موفقیت یه فرانچایز، لازمه که شخصیت ها آروم و بی عجله معرفی بشن و توضیح درست و حسابی دربارشون داده بشه. ولی متاسفانه در این فیلم اصلا به شخصیت ها پرداخته نمیشه. تنها کسانی که از گذشتون آگاهی داریم کول یانگ و اسکورپین هستند. درباره شخصیت هایی مثل میلینا، ریکو، نیتارا و گورو هیچی نمیدونیم و فقط برای لحظه اکشن در این فیلمن و هیچ عمقی ندارن. درباره کابال فقط میدونیم که به خاطر کینو سایبورگ شده. واقعا اینا کافی هستند؟ درباره گذشته ساب زیرو هم به جز ۱۰ دقیقه بخش افتتاحیه فیلم چیزی نمیدونیم. اوضاع برای قهرمانان هم همینطوره، جکس و سونیا توی نیرو های ویژه هستن(که فقط چهارتا عکس ازشون دیدیم). درباره لیوکنگ هم فقط چند تا جمله از زبون خودش شنیدیم.(که ثابت کرد که این فیلم گند زده شده به گذشته لیوکنگ)‌.

اما در بازی اصلا اینطور نیست و میشه برای هر شخصیت یه مقاله اختصاصی نوشت. اگرچه نیاز نیست به کل تاریخ شخصیت ها پرداخته بشه، ولی برای توضیح حداقلی، همین یک فیلم کافی بود که اصلا انجام نشد. البته این فقط درباره شخصیت ها نیست، ما هیچی از نیروهای ویژه یا اژدهای سیاه نمیدونیم چون هیچ گونه توضیحی درباره اش داده نمیشه.

 

17- عدم زمینه چینی برای فیلم های آینده

عدم زمینه چینی برای فیلم های آینده

خیلیا میگن این فیلم بیشتر نقش مقدمه برای فیلم های بعدی رو داشت و علت ناقص بودن و مشکلات زیادش همینه و پس باید از ضعف های فیلم چشم پوشی کرد و... ولی انصافا این فیلم چه زمینه چینی کرد؟ جز اینکه در آخر فیلم یه اشاره ای به جانی کیج شد، ما چیزی دیدیم؟ حداقل این فیلم باید برای ورود شائوکان، ساب زیرو شدن کوای لیانگ و کلی قضایای مختلف دیگه زمینه چینی میکرد در حالیکه هیچکدوم انجام نشد. این مورد علاوه بر این فیلم، به فیلم های بعدی هم لطمه میزنه.

 

18- تکنولوژی پیشرفته کابال از کجا اومده؟

تکنولوژی پیشرفته کابال از کجا اومده؟

کابال شخصیتیه که به دلیل سوختگی کامل بدنش حتی نفس کشیدنم براش دشواره ولی چون با تجهیزات پیشرفته پیوند خورده، هنوز زنده است و به یه سایبورگ تبدیل شده. اما همانطور که در موارد قبل گفتم در این فیلم تکنولوژی آنچنان پیشرفته نیست که بشه چنین کاری کرد. یعنی در دنیایی که حتی نمیشه یه جفت بازو سایبری خوب برای جکس ساخت چطور تمام بدن کابال سایبریه و به قول خودش شش هاش آهنیه؟ خب شاید بگین این تجهیزاتو شنگ سونگ و اهالی دنیای بیرون در اختیارش گذاشتن ولی تکنولوژی دنیای بیرون صد ها سال عقب تر از ارث ‌رلمه (البته تا وقتی جادو هست چه احتیاجی به تکنولوژی هست؟) از اون گذشته حتی اگه فرض کنیم تکنولوژی دنیای بیرون در این فیلم، برخلاف نسخه اصلی فوق‌العاده پیشرفته است، پس چرا سلاح ریکو از سنگ و چوبه یا چرا یه فکری به حال دندونای ترسناک میلینا نمیکنن؟ این اشتباه توجیه ناپذیره.

 

19- چرا قبیله لین کویی توی فیلم نیست؟

چرا قبیله لین کویی توی فیلم نیست؟

لین کویی بی شک جز مهترین قبیله های مورتال کامبته و همواره نقش پررنگی داشته. این یکی رو نتونستن حذف کنن چون اولا دلیل دشمنی بین اسکورپین با ساب زیرو سر همین قبایلشون بود و خواستگاه خیلی از شخصیت ها مربوط به لین کویی میشه. در طول فیلم هم ساب زیرو بار ها جمله "برای لین کویی" رو میگه ولی کسی که از داستان بازی خبر نداره و این فیلمو میبینه از کجا باید لین کویی رو بشناسه؟ ما حتی مدتی کوتاه این قبیله رو ندیدیم در حالیکه حضور این قبیله اقعا لازم بود.

 

20- کینو خیلی راحت قبول میکنه به سونیا و کول یانگ کمک کنه

کینو خیلی راحت قبول میکنه به سونیا و کول یانگ کمک کنه

در بخشی از فیلم، سونیا از کینو میخواد که اونارو به معبد ریدن ببره ولی کینو اصلا قبول نمیکنه تا وقتی که سونیا بهش قول میده که ۳ میلیون دلار بهش بده. اونم با اینکه میگه تو توی یه خرابه زندگی میکنی قبول میکنه! یعنی سونیا گفته بهت ۳ میلیون میدم کینو هم که از شرایط بد مالی سونیا باخبره میگه قبوله بیا بریم! فکر نکنم حتی بچه های خردسالم اینو باور کنن.

 

21- قلمرو های مختلف مورتال کامبت

قلمرو های مختلف مورتال کامبت

دنیای مورتال کامبت شامل 8 قلمرو گوناگون با ویژگی های متفاوته که مهمترین آنها عبارتند از ارث رلم (همون کره زمین)، دنیای زیرین یا ندررلم (یه جهنم که مردگان بعد مرگ به آنجا میروند)، دنیای بیرون با اوت ورلد (دنیای عجیبی که شائوکان سال ها حاکم آن بود)، ادنیا (سرزمینی سرسبز و آباد که توسط اوت ورلد فتح شد) و بهشت یا هون (محل زندگی خدایان و خدایان ارشد). هر کدوم از این قلمرو ها تاریخ خودشون رو دارند و هر یک زادگاه برخی شخصیت های بازی هستند. اما ما در این فیلم چند تاشونو دیدیم؟ معرفی ارث رلم اجتناب ناپذیره چون اصلی ترین قهرمانان داستان اهل همین قلمرو اند. دنیای بیرون مکان های عجیب زیادی داره مثل جنگل زنده یا رودخانه های اسیدی و بعد از ارث رلم مهمترین قلمرو بازیه ولی به اندازه کافی توضیحی درباره اش داده نشد. ما فقط چند دقیقه این قلمرو گسترده رو دیدیم. ادنیا هم با وجود اهمیتی که داره و خواستگاه شخصیت هایی مثل کیتانا، جید، سیندل و میلینا هست اصلا در این فیلم حتی اسمش هم برده نمیشه(جالب اینجاست خود میلینا در این فیلم حضور داره). دنیای زیرین هم با اینکه در بیشتر بازی های مورتال کامبت یکی از زمین های بازی بوده، فقط یک ثانیه در این فیلم میبینیمش(همون جایی که ریدن درباره گذشته کول یانگ توضیح میده). هیون هم فقط غیر مستقیم بهش اشاره میشه. یعنی واقعا سخت بود که یکم بیننده رو با این قلمرو ها آشنا کرد؟

 

22- شخصیت پردازی نادرست رپتایل

شخصیت پردازی نادرست رپتایل

شاید رپتایل ظاهر ترسناکی داشته باشه ولی یکی از سمپاتیک ترین شخصیت های مورتال کامبته. او برخلاف اکثر شخصیت های منفی اصلا به دنبال قدرت نیست بلکه تنها هدفش یافتن آخرین شخص از گونه خودشه تا از انقراض نژادش جلوگیری کنه و همچنین زادگاهش یعنی زاترا را به شکوه سابقش برگردونه. این دلیل وفاداری کامل و بی چون و چرای او به شائوکانه. رپتایل یک نینجاست که همچون انسان ها لباس میپوشه، روی دو پا راه میره و سبک مبارزه خاص خودش را داره که ترکیبی است از سبک های مبارزه مختلف.

اما متاسفانه در این فیلم به جای رپتایل، یک مارمولک بزرگ وحشی را میبینیم. رپتایل این فیلم یک نینجا نیست، بلکه یک هیولای وحشیه که هیچ شباهتی به نسخه اصلی نداره. از نظر بصری هم به شدت افتضاحه. رپتایل در اولین نبردش، توسط کینو کشته شد. البته این رپتایلی که تحویل ما دادند همون بهتر که کشته شد.

 

23- چرا لزوما همه باید بمیرن؟

چرا لزوما همه باید بمیرن؟

همونطور که گفتم، در عالم مورتال کامبت مرگ رو نباید خیلی جدی گرفت. با این حال تعداد بسیار کمی از نبرد ها، به مرگ یک شخصیت ختم میشوند. اگر با بخش داستانی سری بازی های مورتال کامبت آشنایی دارید، حتما میدانید که معمولا قهرمانان داستان حریفان شکست خورده خود را، نمیکشند. البته ممکنه این اتفاق در تورنومتر رخ بدهد ولی باید توجه داشت که کل داستان این فیلم، خارج از تورنومتر در جریان است. رپتایل، کابال، ریکو، میلینا، کینو، نیتارا، گورو و ساب زیرو در همین فیلم به دست قهرمانان کشته شدند. واقعا به جز ساب زیرو، مرگ بقیه آنها ضرورتی داشت؟ متاسفانه بیشتر آنها قبل از اینکه به اندازه کافی به آنها پرداخته بشه و آنها را درست و حسابی بشناسیم، کشته شدند.

 

24- این فیلم اصلا "مورتال کامبت" نیست

این فیلم اصلا "مورتال کامبت" نیست

مورتال کامبت نام یه تورنومتر باستانیه که در آن یک قلمرو به قلمرو دیگه حمله میکنه و اگه در ۱۰ تا از این تورنومتر ها پیروز بشه، قلمرو رو مال خودش میکنه. ولی ما اصلا این تورنومتر رو نمیبینیم. یعنی به جای اینکه شاهد یه نبرد بزرگ در یک محل مبارزه باستانی با کلی تماشاچی باشیم، یه مبارزه خارج از تورنومتر رو میبینیم. یعنی کل تایم فیلم به این اختصاص داره که شنگ سونگ میخواد قبل از شروع "مورتال کامبت" همه قهرمانان زمین رو بکشه تا برنده مسابقه بشن و زمین رو فتح کنن. به طور کلی‌، ما اصلا مورتال کامبتی در فیلم مورتال کامبت نمیبینیم و کل داستان فیلم، به تقلب شنگ سونگ قبل از شروع تورنومتره.

 

25- جلوه های ویژه ضعیف

جلوه های ویژه ضعیف

جلوه های ویژه نقش مهمی دارند به ویژه در فیلم مورتال کامبت. شاید برخی بخش های فیلم، جلوه های ویژه قابل قبولی داشته باشند ولی این جلوه های ویژه برای فیلمی در سال 2021 رضایت بخش نیست. جلوه های ویژه فیلم افتضاح هستند، اونم در فیلمی که باید پر از جلوه های ویژه جذاب و چشمگیر باشه. برای اینکه حرفمو بفهمید، فقط کافیه به چشمان ریدن نگاه کنید که به ضایع ترین شکل ممکن ساخته شده اند

 

26- مدت زمان فیلم خیلی کمه

مدت زمان فیلم خیلی کمه

صادقانه بگم که مدت زمان این فیلم خیلی کمتر از یه اقتباس از اولین بازی مورتال کامبته. برای ساختن یه فیلم خوب و رضایت بخش از مورتال کامبت، یک ساعت و ۵۰ دقیقه اصلا کافی نیست. در این فیلم باید به تورنومتر مورتال کامبت بین دنیای بیرون و قهرمانان زمین میپرداخت و در عین حال به داستان های فرعی مختلف، هر یک به اندازه کافی پرداخته میشد و برای فیلم بعد زمینه چینی میشد و در آخر و در یک نبرد حماسی، نیرو های ارث رلم پیروز میشدند. جا دادن همه این ها در ۲ ساعت امکان پذیر نیست. باید زمان بیشتری به این فیلم اختصاص داده میشد و تمام داستان به طور کامل روایت میشد نه اینکه یه فیلمنامه ضعیف و بیخود رو به خوردمون بدن. این زمان کم باعث شده یه داستان افتضاح رو ببینیم که اکثرش به صحنه های اکشن خسته کننده مربوط میشن.‌ در نتیجه در این زمان کم، یک داستان ناقص که سعی میشد خیلی عجولانه و سریع به اتمام برسه رو شاهد بودیم.

 

27- ساب زیرو ویلین نیست

ساب زیرو ویلین نیست

گه به یه طرفدار مورتال کامبت بگید که اسم یکی از ویلین های بازی رو نام ببره حتما شائوکان، شیناک یا کرونیکا رو نام میبره. اما در این فیلم ویلین اصلی ساب زیرو هست. مشکل اینه ساب زیرو هیچوقت یه ویلین اصلی نبوده. یکی از داستان های فرعی مورتال کامبت، مربوط به اسکورپین و ساب زیرو میشه که تغییر مهمی در داستان اصلی ایجاد نمیکنه. انتخاب ساب زیرو به عنوان ویلین کاملا اشتباهه چون ساب زیرو هرگز در حدی نیست که بتونه نقش ویلین اصلی رو ایفا کنه. درسته که بی هان هرگز انسان خوبی نبوده ولی واقعا ویلین خوبی برای این فیلم بود؟‌ البته فیلمنامه ضعیف فیلم هم در این انتخاب غلط و عجیب بی تاثیر نبوده.

 

28-  گستردگی دنیای مورتال کامبت

گستردگی دنیای مورتال کامبت

یونیورس مورتال کامبت، دنیای گسترده و بزرگیه. در هر بازی تلاش میشده که این دنیا، گسترده تر از قبل بشه. من نمیگم که این فیلم باید کل تاریخچه و قلمرو های مورتال کامبت رو نشون میداد ولی به عنوان اولین فیلم، باید حداقل داستان اولین بازی مورتال کامبت رو اقتباس کنه ولی متاسفانه این فیلم حتی یه اقتباس کامل از اولین بازی این سری نبود. اگه قراره داستان اولین بازی مورتال کامبت، در بیش از یک فیلم روایت بشه، واقعا میشه انتظار داشت گستردگی یونیورس فیلم، در حد دنیای بازی بشه؟ این فیلم هرگز چیزی نبود که طرفداران براش انتظار میکشیدن.

 

29- لباس اسکورپین از کجا اومد؟

لباس اسکورپین از کجا اومد؟

بعد از بازگشت اسکورپین از مرگ، ما یه کاستوم زره ای با ماسک تن او میبینیم در حالیکه وقتی مرد همچین چیزی نپوشیده بود. یعنی اسکورپین توی دنیای زیرین لباس جدید پیدا کرده؟ یعنی نخ و سوزن پیدا کرده و برای خودش لباس دوخته؟ آخه از این مسخره ترم داریم؟

 

30- شائوکان در فیلم حضور نداره

شائوکان در فیلم حضور نداره

همه طرفداران مورتال کامبت موافقند که ویلین این فیلم باید پادشاه بیرحم، پرابهت و با اقتدار دنیای بیرون، یعنی شائوکان بزرگ باشه. کسی که باعث به وجود آمدن مورتال کامبت هست، شائوکانه. کسی که به قلمرو های مختلف حمله کرد و سرزمین ادینا(Edenia) رو فتح کرد و بعد سراغ ‌زمین اومد. هیچ شکی نیست که شائوکان برترین ویلین بازیه ولی ما به جای دیدن اون در حالیکه روی تخت پادشاهیش نشسته و دستور میده، مجسمشو برای دو ثانیه دیدیم! تصور کنید جهان این فیلم چقدر کوچکه که به جای شائوکان، ساب زیرو ویلین فیلمه.

 

31- اسکورپین فقط در 15 دقیقه از فیلم حضور داره

اسکورپین فقط در 15 دقیقه از فیلم حضور داره

شکی نیست که هیچ کاراکتری در مورتال کامبت، به اندازه اسکورپین و ساب زیرو محبوب و معروف نبوده است. برخلاف چیزی که تصور میشد، اسکورپین یه ربع بیشتر توی فیلم حضور نداره. اینکه چنین شخصیت مهم و محبوبی انقدر کم در فیلم حضور داره واقعا ناراحت کننده است. بیشتر حضورش هم مربوط به اول فیلم میشه که هنوز به اسکورپین تبدیل نشده بود و بقیه اش هم به نبرد مزخرف آخر فیلم. در این زمان کوتاه هم اصلا شخصیت پردازی خوبی از او ندیدیم.

 

32- چرا شنگ سونگ در مبارزات شرکت نکرد؟

چرا شنگ سونگ در مبارزات شرکت نکرد؟

شنگ سونگ از قدرتمند ترین شخصیت های مورتال کامبته که میتونه روح دیگران رو جذب کنه و همچنین ظاهرش رو شبیه به دیگران کنه و گلوله های آتش پرتاب کنه. شنگ سونگ شخصیت باهوش و زیرکیه. او معمولا در مبارزات تورنومتر شرکت نمیکنه و بیشتر نقش داور رو داره. شنگ سونگ در این فیلم نقش پررنگی نداره و اصلا نمیجنگه. اما یک بار وارد عمل میشه و در چند ثانیه کونگ‌لائو رو میکشه. اگه شنگ سونگ انقدر قدرتمنده که میتونه کونگ‌لائو رو که نقش استاد بقیه قهرمانان رو داشت بکشه، پس چرا از همون اول کار همه رو تموم نکرد؟ مگه خودش نگفت که با تقلب مشکلی نداره؟ پس چرا هیچ کار دیگه ای نکرد؟(در نبرد نهایی هم نقش تماشاچی رو داشت!)

 

33- خانواده کول یانگ کجا رفتند؟

خانواده کول یانگ کجا رفتند؟

وقتی خانواده کول یانگ دارن وسایلشون رو جمع میکنن، ساب زیرو میره سر وقتشون توی خونشون و منجمدشون میکنه ولی وقتی کول یانگ میره دنبالش سر از کجا در میاره؟ یه باشگاه مبارزه! یعنی نمیشد یکم در این صحنه هتی گیج کننده و دور از منطق بیشتر دقت میکردن؟

 

34- لوکیشن های فیلم

لوکیشن های فیلم

دنیای مورتال کامبت پر است از مکان های جذاب، متنوع، شگفت انگیز و ترسناک. واقعا کی از زمین های بازی مختلف مورتال کامبت خوشش نمیاد؟ خب متاسفانه لوکیشن های فیلم اصلا جذاب نیستند. بیشتر مبارزات در یک غار یا زیر زمین اتفاق میفته. تنها زمین های بازی وفادار به بازی، یکیش پل تارکاتان بود و دیگری رودخانه اسید(زحمت کشیدن ساده ترین ها رو انتخاب کردن). پل تارکاتان محل مبارزه جکس و ریکو بود که چون از تارکاتان ها خبری نیست و همچنین از ویژگی های متفاوت این لوکیشن استفاده نمیشه، این پل فرق چندانی با یه زمین مبارزه عادی نداره. رودخانه اسیدی هم(که بعید میدونم اصلا رودخانه اسیدی باشه) هیچ کاربردی نداشت به جز اینکه کابال داخلش گیر افتاد و بعد فیتالیتی تاریخی لیوکنگ رخ داد. لوکیشن نبرد نهایی هم چنگی به دل نمیزد. متاسفانه خبری از زمین های جذاب بازی نیست، بنابراین علاوه بر کلی مشکل دیگه فیلم طراحی صحنه هم بسیار ضعیف بود.

 

35- نقشه احمقانه کول یانگ

نقشه احمقانه کول یانگ

وقتی همه قهرمانان به طرز فجیعی شکست خوردند، کول یانگ میگه که باید با نقشه پیش برن و باهوش باشن و از این حرفا. اما نقشش چیه؟ اینه که تک به تک مبارزه کنن! مگه در مبارزه قبل کسی تیمی کار کرد؟ آخه این دیگه چه کاریه؟ غیر از اینه که در نبرد اول جکس با ریکو، سونیا با میلینا و لیوکنگ با کابال جنگید؟ این هم خیلی مسخره و بی معنیه و هم با قانون عدم دخالت ریدن تناقض داره. جالب اینجاست در نبرد بعدی هم لیو کنگ و کول یانگ با هم مبارزه کردن(چون سازندگان رحمت کش بازی نمیخواستن یه لوکیشن دیگه آماده کنن). آخرشم سونیا اومد کمکشون. خسته نباشید جناب کول یانگ با این نقشه هوشمندانتون.

 

36- مخاطب این فیلم کیست؟

مخاطب این فیلم کیست؟

این سوال یکی از بزرگترین پرسش های مطرح شده درباره این فیلمه. پاسخ این سوال دو حالت داره: باید یا برای طرفداران مورتال کامبت باشه یا تمام مخاطبان. مشخصا این فیلم نمیتونه خیلی برای مخاطبان عادی مناسب باشه چون اولا این صحنه های خشن و خونین و اصطلاحات معروف بازی و ادای احترام ها به فیتالیتی های کلاسیک ، چیز هایی هستند که طرفداران مورتال کامبت کاملا باهاشون آشنا هستند. علاوه بر این، بسیاری از موضوعات فیلم رو فقط کسانی میفهمند که با داستان بازی آشنایی دارند چون که در این فیلم هیچ توضیحی درباره آنها داده نمیشه. مثلا یه شخص عادی از کجا باید بدونه "اژدهای سیاه" چیه که کینو این همه بهش اشاره میکنه؟ یا "لین کویی" و یا مثلا "شوکان" به چه معنا هستند؟ یا دلیل دشمنی بین هانزو و بی هان چی بود؟ بنابراین این فیلم رو نمیشه برای همه مخاطبین مناسب دونست و کسانی که با بازی آشنایی ندارند‌، نمیتوانند کاملا با آن ارتباط برقرار کنند. از طرفی اگه این فیلم برای طرفداران مورتال کامبته، پس چرا از یه داستان کامل تر و وفادارتر استفاده نشد که حداقل طرفداران بازی از این فیلم لذت ببرن. متاسفانه خود سازندگان هم مخاطب خود را نشناخته اند و ظاهرا سعی کرده اند که فیلم مورد پسند هر دو قشر باشد، ولی نتیجه نهایی فیلمی شد که هم طرفداران بازی و هم دیگران اونو آشغال میپندارند.

 

37- این فیلم اصلا سرگرم کننده نیست

این فیلم اصلا سرگرم کننده نیست

این فیلم به شدت خسته کننده است. یعنی اگه وسط فیلم خوابتون ببره کاملا طبیعیه. داستان فیلم خیلی یکنواخت و بدون هیجان جلو میره. در واقع نه دیالوگ های خوبی رد و بدل میشه نه صحنه های اکشن جذابی دیده میشه و نه تعامل خوب و دلچسبی رو میبینیم و این باعث میشه برای پایان فیلم لحظه شماری کنید. مطمئن باشید دیدن این فیلم برای شما وقت تلف کردنه به ویژه اگه ساعت ها با به دیت گرفتن دسته بازی و فشار دادن دکمه ها خودتون رو سرگرم کرده باشید.

 

38- گورو افتضاحه

گورو افتضاحه

نژاد شوکان ها، همواره نژاد مهمی بوده اند ولی قطعا هیچ شوکانی به اندازه گورو مهم نبوده است. گورو از همون بازی اول حضور داشت و یکی از باس فایت ها بود. این موجود قدرتمند حدود 500 سال قهرمان مورتال کامبت بود تا اینکه توسط لیوکنگ شکست خورد. گورو در این فیلم کاملا توسط CGI ساخته شده و حضور نه چندان بلندی داشت. اول از همه باید گفت ظاهر این شخصیت اصلا چنگی به دل نمیزد و اون ابهت و قدرت رو نشون نمیداد. شخصیت این گورو خیلی بیخوده. این گورو به جای اینکه یه شخصیت وحشی و ترسناک باشه، یه غول بزرگ لوس و ضعیفه که تا بدنش زخم میشه میخواد گریه کنه! ما باید این گورو رو توی کولوسیوم با کلی تماشاچی، وقتی داره سر حریفشو زیر پا له میکنه ببینیم نه اینکه فقط به عنوان یه شخصیت برای فعال شدن آرکانای کول یانگ استفاده بشه.

 

39- کاستوم ها

کاستوم ها

بازی مورتال کامبت پر از کاستوم های گوناگون و زیبا. شخصیت های بازی بیشتر از روی کاستوم ها شناخته میشوند به ویژه نینجا ها. این کاستوم ها نمایانگر آرمان ها و ارزش های شخصیت هستند. هر چه زمان گذشت ظرافت و جزئیات این کاستوم ها بیشتر شد. ولی در این فیلم اینطور نیست. کاستوم های اسکورپین و ساب زیرو بیشتر شبیه زره جنگی هستن تا لباس یه نینجا. ظرافت خاصی در این لباس ها دیده نمیشه. کاستوم میلینا هم مثل بقیه نینجا ها یه تیکه فلزه. راستی ماسک میلینا کجاست؟ نینجای دیگر فیلم رپتایل بود(که به جز اسمش و توانایی استتارش شباهتی به رپتایل نداشت) که کاصلا کاستومی نداشت و پوستشم شامل پولکای سخت بیرون زده بود. کاستوم شنگ سونگ هم هیچ جذابیتی نداشت. کاش یکم بیشتر روی طراحی لباس ها کار میشد.

 

40- مرگ خانواده هانزو اصلا غم انگیز نیست

مرگ خانواده هانزو اصلا غم انگیز نیست

شکی نیست که کشتار قبیله شیرای ریو از غم انگیز ترین لحظات مورتال کامبت بود. این مورد باعث ایجاد حس انتقام شدید در اسکورپین نسبت به ساب زیرو شده و تا مدت ها دلیلی منطقی برای دشمنی این دو بود. بخش افتتاحیه فیلم هم به این اتفاق اختصاص داشت. در نتیجه این فرصت فراهم بود تا سازندگان با این صحنه، با احساسات مخاطب بازی کنند و دشمنی بین اسکورپین و ساب زیرو رو بیش از پیش، باور پذیر تر کنند. اما مرگ قبیله و خانواده هانزو اصلا بیننده رو ناراحت نمیکنه. مرگ خانواده هانزو هیچ حسی به بیننده منتقل نمیکنه. مگه اصلا حسی نسبت به خانواده هانزو در ما ایجاد نشد که مرگشون برامون اهمیتی داشته باشه؟ بعدشم اسکورپین چند بار میگه "ببخشید" و تمام. وقتی هم که اسکورپین در انتهای فیلم زنده میشه هیچ اشاره ای به قبیله اش نمیکنه.

 

41- چه کسی قوانین رو وضع کرده؟

چه کسی قوانین رو وضع کرده؟

در کل فیلم، ریدن و شنگ سونگ کلی حرف میزنن که چه جیز هایی در تورنومتر ممنوعه و چی ممنوع نیست و یا چه کاری طبق قوانین تقلبه. در واقع کل فیلم در یک فضای بی قانون و خارج از تورنومتره ولی بیننده نباید بدونه این قوانین از کجا اومدن؟ مثلا این قانون که اگه دنیای بیرون ۱۰ تورنومتر متوالی ببره، زمین رو تصاحب میکنه، توسط کی تعیین شده؟‌ باید بگم این قوانین رو خدایان ارشد(Elder Gods) گذاشتن ولی اون ها اصلا توی فیلم نیستن. حتی کوچکترین اشاره به اون ها هم کافی و البته نیاز بود که سازندگان از آن غافل شدند.

 

42- شیوه بیخود بازگشت اسکورپین

شیوه بیخود بازگشت اسکورپین

در داستان بازی، اسکورپین توسط کوان چی که یک جادوگر شیطانی است، زنده شد. از اونجاییکه کوان چی در این فیلم حضور نداره، بازگشت اسکورپین از ندررلم، به شکل خیلی مسخره ای رخ داد. کول یانگ که از نسل هانزو هاساشیه، از خنجر هانزو استفاده کرد و چون خونش روی خنجر ریخت، اسکورپین از ندررلم بیرون اومد! واقعا راهی مسخره تر از این نبود؟

 

43- چرا ریدن، زودتر اسکورپین رو زنده نکرد؟

چرا ریدن، زودتر اسکورپین رو زنده نکرد؟

اگه زنده کردن اسکورپین، فقط با خون نسلش و اسلحه اش امکان داره، چرا ریدن از نوادگان قبل از کول یانگ نخواسته بود که اسکورپین رو برگردونن؟ ریدن که همه چیز رو در اختیار داشت ولی چرا همه چیز رو برای دقیقه نود نگه داشت؟ همه این ها فقط برای ابن بود که اسکورپین در ۲۰ دقیقه آخر فیلم زنده بشه.

 

44- لیستی از قهرمانان

چیزی که ما از این فیلم دیدیم این بود که لیوکنگ، قهرمانان باقی مونده رو جمع کرده تا در زمان کمی که تا تورنومتر دهم دارن(دقت کردین نه توی بازی و نه توی هیچ اقتباسی چیزی از 9 تورنومتر قبلی نمیبینیم؟) چچچآماده بشن و قدرتشون رو پیدا کنن. ولی در انتهای فیلم ریدن میگه که یه لیستی از قهرمانان آماده میکنه و کول یانگ باید اونارو جمع کنه که جانی کیج هم عضوشونه. اگه به جز سونیا و جکس و کینو و کول، قهرمان دیگری بود و زمان باقی مونده هم به شدت کوتاه بود، پس چرا بقیه قهرمانان رو از اول جمع نکردن؟ احتمالا ریدن دچار فراموشی شده بوده و بعد از کلی جنگ و مبارزه، آخر فیلم یادش اومده قهرمانان دیگری هم هستند!

 

45- چرا اسکورپین همون اول ساب زیرو رو نسوزوند؟

چرا اسکورپین همون اول ساب زیرو رو نسوزوند؟

واقعا تاسف باره که در همین صحنه های اکشن افتضاح منطق هم رعایت نمیشه. در تمام طول مبارزه اسکورپین فقط با شمشیر و زنجیر با ساب زیرو میجنگه ولی وقتی ساب زیرو شکست میخوره از دهانش آتش جهنمی شلیک میکنه‌!(که یاد آور فیتالیتی کلاسیکش بود). چرا در تمام طول مبارزه این کارو نکرد؟ یعنی سازندگان برای اینکه این مبارزات بی رمق و بیخود طولانی تر بشن‌، این کار رو کردن که هم جذابیت مبارزه و هم منطق فیلم رو از بین برده.

 

46- ژنرال ریکو

ژنرال ریکو

اگه از کسانی که این فیلمو دیدن درباره ژنرال ریکو بپرسید، حتما میگن که یه احمق چاقه که به جز چرخوندن یه چکش بزرگ توی هوا کاری بلد نیست. هرچند ریکو نقش کوتاهی در داستان بازی داشته ولی باز هم خیلی بهتر از ریکوی این فیلمه. ژنرال ریکو یه جنگجوی ماهره که هوش استراتژیک خوبی برخورداره و تشنه تاج و تخت و قدرته. درباره ظاهرش هم چیزی نگم خودتون ظاهر این دو رو مقایسه کنید. کلا این فیلم در نابود کردن شخصیت پردازی ها خیلی خوب عمل کرد.

 

47- نبرد نهایی فیلم

 نبرد نهایی فیلم

تقریبا در همه فیلم های اکشن، در انتهای فیلم یک نبرد بزرگ و پایانی رخ میدهد. من کاری به اکشن ضعیف این صحنه ندارم چون این نبرد از بیخ و بن غلطه. واقعا عجیبه که نبرد بین اسکورپین و ساب زیرو نبرد نهایی فیلمه. نبرد نهایی، باید بین یکی از قهرمانان ارث رلم به خصوص لیوکنگ و یک ویلین واقعی مثل شائوکان یا حداقل شنگ سونگ در فینال تورنومتر اصلی می بود. اینطور هم منطقی تر و هم هیجان انگیز تر، و احتمالا جذاب تر میشد. قبول دارم تقابل اسکورپین و ساب زیرو از جذاب ترین تقابل های مورتال کامبته و حتی محبوب تر از تقابل قهرمانان و ابرشرور های اصلیه و سازندگان فیلم هم اینو میدونستن ولی هرگز نبرد نهایی و اصلی فیلم بین این دو می بود.

 

48- چرا جانی کیج در فیلم نیست؟‌

چرا جانی کیج در فیلم نیست؟‌

جانی کیج بازیگر هالیوودی بود که توانایی های فرابشری داشت و برای فقط حفظ شهرتش در مورتال کامبت شرکت کرد. این شخصیت از اولین بازی حضور داشته و پیشبینی میشد که در این فیلم هم حضور داشته باشه ولی در کمال تعجب، یه اشاره در آخر فیلم بهش شد که در فیلم بعدی حضور داره. وجود جانی کیج میتونست این فیلم رو، به یه فیلم fun تبدیل کنه و تعامل های جالبی رو ایجاد کنه. علاوه بر اون لحظات اکشن بر پایه توانایی های او، میتونست خیلی جذاب و چشم نواز باشه(اگه از تمام پتانسیلش استفاده بشه!). در کل این شخصیت چیزی بود که این فیلم واقعا کم داشت و همچنین چیزی بود که طرفداران واقعا میخواستند. حیف که این شخصیت محبوب و دوست داشتنی در این فیلم حضور نداره.

 

49- ساب زیرو

ساب زیرو

ساب زیرو در کنار اسکورپین، از محبوب ترین شخصیت های بازیه. به شخصه هیچ شخصیت عالم مورتال کامبت رو به اندازه ساب زیرو دوست ندارم(البته منظورم کوای لیانگه). متاسفانه کوای لیانگ در این فیلم حضور نداره ولی ساب زیروی اول(بی هان) نقش پررنگی در این فیلم داره. درسته که بی هان به اندازه کوای لیانگ، شخصیت پردازی خوب و چند وجهی نداره ولی به اندازه نسخه سینماییش، افتضاح نیست. مشکل اینه که بی هان ویلین نیست و شخصیت خاکستری داره. ولی در این فیلم سیاه مطلقه و فقط نقش یه ماشین کشتار رو بازی میکنه. اگه گذشته این شخصیت نشون داده میشد شاید یکم سمپاتیک میشد ولی واقعا چطور میشه با قاتل ترسناکی که کوچه پس کوچه هارو میگرده و قهرمانان رو میکشه و به زن و بچه ها رحم نمیکنه، ارتباط برقرار کرد؟

 

50- این فیلم کل تنوع مورتال کامبت رو نابود کرده

گستردگی دنیای مورتال کامبت

به طور خلاصه، داستان بازی درباره یک تورنومتر بزرگ و سرنوشت سازه که افراد زیادی در اون وجود دارند. در بین آنها یک نینجای از گور برخواسته وجود داره که در جستجوی انتقام خانوادشه، یک سلبریتی هم هست که برای کسب شهرت پا در این تورنومتر خطرناک گذاشته. همچنین میتونید یک مزدور پول پرست که چشم سایبری داره، یک جادوگر شیطانی و یا سایبورگ های پیشرفته پیدا کنید. این ها، بخش بسیار کوچکی از شخصیت های مختلف مورتال کامبت بودند. نه تنها این شخصیت های رنگارنگ، بلکه توانایی ها و انگیزه های گوناگون آنها هم، باعث تنوع و جذابیت این بازی شده است. اما در این فیلم همه شخصیت ها به دو دسته تقسیم میشن: یا در جبهه تاریکی هستند که همه کاراکتر های تک بعدی هستند که افسارشان دست شنگ سونگه و قبل از اینکه کامل بشناسیمشون، کشته میشن. قهرمانان هم همشون با یه انگیزه مشترک که نجات زمین، دور هم جمع شدن و تواناییشون همه از یه چیز بیخودی به اسم آرکانا نشات میگیره. البته انگیزه کینو پول و ثروت بود و شبیه بقیه شخصیت ها نبود (کلا کینو بهترین شخصیت فیلم بود) .به زبان ساده، در این فیلم شخصیت ها، منابع قدرت ها و انگیزه ها هیچ تنوعی ندارند.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

50 دلیل برای تنفر از فیلم "بتمن علیه سوپرمن"

10 کمیک بوک برتری که از روی گیم اقتباس شده اند

20 گیمی که احتمالا خبر نداشتید از رویشان کمیک منتشر شده!

10 فیلم برتری که براساس ویدئو گیم ساخته شده اند

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

10 بازی دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 بازی مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

20 بازی کمیک بوکی که هرگز منتشر نشدند

15 بازی کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Pooyan mirzahosseini
#1 Pooyan mirzahosseini 1400-03-06 11:09
سلام خیلی مقاله خوبی بود
و اینکه با این فیلم داغون ، گفته شده می‌خوان چهار تا فیلم دیگه هم بسازن امیدوارم از این بهتر بشن :-)
نقل قول کردن
thor_fan
#2 thor_fan 1400-03-06 11:50
سلام
بابا گل کاشتی آقا کیارش
یاد مقاله عمومختار افتادم(۵۰ دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن)
راستش من بازی مورتال کامبت رو فقط در حد سرگرمی بازی کردم و با داستان بازی همراه نشدم
ولی خب اوایل که فیلم های مارول رو میدیدم هم هیچ آشنایی با دنیای کمیک نداشتم و حتی نمیدونستم این فیلم ها کمیک بوکی ان!!
ولی انقدر قشنگ و روون داستان رو جلو میبردن که من به عنوان کسی که کمیک بوکی نبودم از فیلم لذت بردم و همین فیلم های خوب باعث شد که من بیام سمت کمیک
ولی توی این فیلم همش با خودم میگفتم "واقعا داستان های بازیش هم اینقدر چرتن؟" (البته بعد متوجه شدم داستان های بازی خوب بودند و نویسنده فیلم داستان ها رو مورد عنایت قرار داده :-) )
درمورد فیتلیتی هم میخواستم بگم که آیا واقعا نیاز بود یه کسی اون وسط بگه ""فیتلیتی"" ؟؟
یعنی خیلی خوبه که داریم فیتلیتی رو میبینیم ولی چرا واقعا باید اعلام بشه که ایهاالناس این فیتلیتی بود؟
کاراکتر ها هم که دیگه.....
با همشونم کنار بیام ریدن رو کجای دلم بزارم(با اون چشمای مضحک)
شما همه نکات رو گفتین و از بین همشون چیزی که بیشتر از همه منو آزار داد جلوه های ویژه و اکشن فیلم بود
درسته که داستان و شخصیت پردازی از همه چیز مهمتره
ولی اینا که رسما گند زدن توی کاراکترا و داستان..
حداقل یه اکشن و جلوه ی ویژه خوب ارائه میدادن که حداقل فحششون ندیم :lol:
بازم تشکر میکنم بابت این مقاله
قطعا نوشتن ۵۰ مورد وقت زیاد و انرژی بالایی نیاز داره
خسته نباشید
البته یکم اشتباهات تایپی زیاد بود که فکر میکنم بخاطر این بوده که شاید دیر وقت مقاله رو نوشتید
چقدر طولانی شد :-)
ممنون اسپایدی بدرود
نقل قول کردن
s.p.i
#3 s.p.i 1400-03-06 11:54
خب خیلی ممنون از آقا کیارش یاور ویسی
مطمئنم کسی از فیلم خوشش نیومد و برای لذت بردن ازش باید مغزتو خاموش کنی و خب باید آدم باید راستش بگه فیلم افتضاح بود آدم نمی تونه انکارش کنه و ازش الکی طرفداری کنه.
راستی توی شماره ۱۰ منتطقی رو نوشتید پنطقی نیست.
نقل قول کردن
قربانعلی
#4 قربانعلی 1400-03-06 12:00
آخرین بار فکر کنم 6، 7 سال پیش عمو مختار یک مقاله اینجوری نوشت درباره 50 دلیلی برای تنفر از بتمن علیه سوپرمن که اونقدر تاثیرگذار بود که یه سری دی سی فن ها متعصب هنوز جای سوختگی شون خوب نشده و همچنان از مقاله یاد میکنن :lol: البته با درد و سوزش بسیار یاد میکنند :D
خداییش خیلی حرفه یه مقاله بعد از این همه سال همچنان سوزش زا میباشد :-*
نقل قول کردن
Agent bishop
#5 Agent bishop 1400-03-06 12:07
من زیاد اهل گیم نیستم و راستیتش نصف حرف های شما تو مقاله که درمورد بازی بود رو نفهمیدم ولی دمت گرم نشون میده فن درجه یک این بازی هستی و دلت میسوزه وقتی اینجوری اصول بازی خراب میشه .
نقل قول کردن
iron avenger
#6 iron avenger 1400-03-06 12:10
فکر کنم اینکه فحش ها بدون هیچ سانسوری داده می شه اشاره نکردید. آخه آدم وقتی دختر کوچیکش که تازه 8،9 سالشه بغلشه، یه فحش بد میده؟
نقل قول کردن
mokhtAR KID
#7 mokhtAR KID 1400-03-06 12:49
کاملا موافقم
با شناختی که از بازی اول مجموعه دارم که در دوران جوانی می کردم فیلم گند زده
یادمه اون اوایل که فیلم bvs آمده بود استاد مختار یک همچین مقاله ای نوشته بود
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#8 Kia Iron Man 1400-03-06 13:07
به نقل از قربانعلی:
آخرین بار فکر کنم 6، 7 سال پیش عمو مختار یک مقاله اینجوری نوشت درباره 50 دلیلی برای تنفر از بتمن علیه سوپرمن که اونقدر تاثیرگذار بود که یه سری دی سی فن ها متعصب هنوز جای سوختگی شون خوب نشده و همچنان از مقاله یاد میکنن :lol: البته با درد و سوزش بسیار یاد میکنند :D
خداییش خیلی حرفه یه مقاله بعد از این همه سال همچنان سوزش زا میباشد :-*

اصلا از وقتی عمو مختار اون مقاله رو نوشت میزان فروش پماد ضد سوختگی تو ایران ۳ برابر شد :lol:
به نقل از iron avenger:
فکر کنم اینکه فحش ها بدون هیچ سانسوری داده می شه اشاره نکردید. آخه آدم وقتی دختر کوچیکش که تازه 8،9 سالشه بغلشه، یه فحش بد میده؟

خب دوست عزیز این ضعف حساب نمیشه. وقتی درجه سنی فیلم R اعلام شده، بیننده باید بدونه که نباید این فیلم رو با بچه ببینه.
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#9 CAPTAIN_ARVIN 1400-03-06 13:52
به رسم مقاله های استاد ترابی، در جامه خدمت باید بگم که در مورد 48 سطر اول نوشته شده "مورتال کاملت"

مثل خیلی های دیگه که تو نظرات نوشته بودن، منم یاد 50 دلیل برای تنفر از بتمن علیه سوپرمن افتادم :-*

مرسی spidey ;-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#10 Ehsan Spider 1400-03-06 14:10
سلام دوستان
و سلام دوست عزیزم کیا جان. خوبی داداش؟ انشاالله همیشه سالم و سرحال باشی. با قدرت ادامه بده کارت خیلی درسته رفیق.

والا من نه بازیش رو انجام دادم نه به دیدن فیلمش علاقه دارم و با این نقدهای منفی اون یه ذره اشتیاق واسه دیدنش هم از بین رفت. ولی خاطره زیاد دارم باهاش. راستش زیاد طرفدارش نیستم و خیلی با سبک زیاد خشن حال نمیکنم.
ولی بازم دست طلا، دمت گرم داداش، گل کاشتی، قطعا جمع آوری TOP 50 انرژی زیادی از آدم میگیره. خیلی ممنون داداش عالی بودی.
یادمه اون موقع ها که خیلی بچه بودم یه سگایی بیش نداشتم. اون موقع خانوادگی این رو بازی میکردیم، کلا خاطره دارم باهاش! یادمه یکی بود لباس نینجایی آبی میپوشید و یخ میزد من همیشه با اون بازی میکردم و بابامو میزدم، چه دورانی بود چه حالی میکردیم.

خیلی ممنون داداش خاطراتمونو زنده کردی، دستت درد نکنه.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#11 AmirhoseinJafari2005 1400-03-06 14:15
ایول... امیدوارم از ایم مقالات (۵۰ دلیل تنفر) تو سایت زیاد بشه.... هوس کردم برم بازم ۵۰ دلیل تنفر از بتمن علیه رو بخونم :lol:
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1400-03-06 14:18
با تشکر از آقای یارویسی.
همچین مقاله‌ای لازم بود تا یکم از داغی که تو دلمون زدن کاسته بشه. مرتال کمبات خیلی طرفدار داره انقد ترکونده که کاراکترهای متخلفی مثل نابودگر و اسپان و پلیس آهنی و حتی جوکر هم بهش اضافه میشه. این فیلم هم حرفی برای گفتن نداشت من سه بار وسط این فیلم خوابم گرفت!! والا ادم بشینه یه فیلم دهه هشتادی از جکی جان (مثل استاد جوان) ببینه خیلی بهتر بود.

سالها پیش یادمه یه مینی سری از مرتال کمبات پخش شد که تو صحنه های اکشن قابل قبولتری داشت خیلی بهتر از این فیلم بود.

خیلی منتظر موندم که شانگ سونگ با لیو کنیگ یا کانگ لائو بجنگه و یه نبرد حماسی خلق کنن. حتی قبل دیدن فیلم منتظر نبردشون بودم. ولی آخر سر چیزی تحویلمون دادن که تو ایکه ثانیه شانگ سونگ کار کونگ لائو رو تمام کرد!!

شخصیتها همه پرت و پلا. من خودم به شخصه عاشق جانی کیج و جکسم. جانی کیج که حضور نداشت. این جکس هم که کلا رو اعصاب بود. اصن کی اون بازوها رو پیوند زد بود بهش؟؟ :-? :-x

بابت توضحیات هم مچکرم چون که من تا چن سال پیش بازی مرتال کمبات انجام میدادم ولی متوجه نمیشدیم داستان چیه؟ فقط کلیاتشو میدونستم.
نقل قول کردن
ali ghorbany
#13 ali ghorbany 1400-03-06 14:34
سلام خسته نباشید ولی باز از دوتای قبلی بهتر بود همه دلایلتون درسته
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1400-03-06 15:37
ممنون از جناب یارویسی
من هوس کردم یه مقاله بنویسم با عنوان ۱۰ انیمیشن برتر اقتباس شده از روی گیم
دلیلشم این سریال کسل وانیا هستش
لامصب عجب سریالیه
فصل ۳ رو ندیده بودم که هفته پیش تموم کردم و بلافاصله رفتم سراغ فصل ۴
اونقدر خوبه که آدم دلش نمیاد تند تند ببینه که یه وقت تموم نشه!
از اون طرف اون اون انیمیشن street fighter ll the movie که دهه ۹۰ اومد عالی بود
این انیمیشن scorpion s revenge هم عالی بود و سگش می ارزید به این فیلم مورتال کامبت
خلاصه دارم ۱۰ تا گزینه تو سرم بررسی میکنم
شما چی پیشنهاد میکنید برای این مقاله من؟
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1400-03-06 15:39
به نقل از ali ghorbany:
سلام خسته نباشید ولی باز از دوتای قبلی بهتر بود همه دلایلتون درسته

هنوزم خیلی ها میگن اون مورتال کامبت اولی که دهه ۹۰ اومد عالیه
هم نوستالژیکه ، هم فان
من که ترجیح میدم بازم اونو ببینم تا این مزخرف سال ۲۰۲۱ رو
نقل قول کردن
ArashBigA
#16 ArashBigA 1400-03-06 16:00
من اولش که میخواستم بیام برای خوندن دلایل به شدت عصبانی بودم چون عاشق سری مورتال کمبتم اما بعد از دیدن دلایل و دقت کردن به نکات واقعا دیدم با جم بندی داستان افتضاح بوده با این توضیخات حتی نکات ریز داستانی هم دیده نشده
نقل قول کردن
erfanebz
#17 erfanebz 1400-03-06 16:32
به نقل از mtm:
ممنون از جناب یارویسی
من هوس کردم یه مقاله بنویسم با عنوان ۱۰ انیمیشن برتر اقتباس شده از روی گیم
دلیلشم این سریال کسل وانیا هستش
لامصب عجب سریالیه
فصل ۳ رو ندیده بودم که هفته پیش تموم کردم و بلافاصله رفتم سراغ فصل ۴
اونقدر خوبه که آدم دلش نمیاد تند تند ببینه که یه وقت تموم نشه!
از اون طرف اون اون انیمیشن street fighter ll the movie که دهه ۹۰ اومد عالی بود
این انیمیشن scorpion s revenge هم عالی بود و سگش می ارزید به این فیلم مورتال کامبت
خلاصه دارم ۱۰ تا گزینه تو سرم بررسی میکنم
شما چی پیشنهاد میکنید برای این مقاله من؟

استاد من خیلی انیمیشن اقتباس شده از گیم ندیدم ولی با اون مورد انتقام اسکورپیون واقعا حال کردم
خیلی انیمیشن عالی و کاملی بود به قول زیمو : یه شاهکار، جامع و کامل.
و در آخر تشکر از آقای یارویسی بابت مقاله
اتفاقا من چند وقت پیش تو مقاله ۱۰ فیلم برتر اقتباس شده از گیم که بحث این فیلم جدید کامبت پیش اومد این رو گفتم :
فیلم جدید مورتال کمبت اینقدر افتضاحه که بنظرم باید مثل عمو مختار که با اولین top 50 سایت حساب bvs رو رسید با یه top 50 دیگه از خجالتش در بیایم
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#18 Pooyan mirzahosseini 1400-03-06 17:11
به نقل از mtm:
ممنون از جناب یارویسی
من هوس کردم یه مقاله بنویسم با عنوان ۱۰ انیمیشن برتر اقتباس شده از روی گیم
دلیلشم این سریال کسل وانیا هستش
لامصب عجب سریالیه
فصل ۳ رو ندیده بودم که هفته پیش تموم کردم و بلافاصله رفتم سراغ فصل ۴
اونقدر خوبه که آدم دلش نمیاد تند تند ببینه که یه وقت تموم نشه!
از اون طرف اون اون انیمیشن street fighter ll the movie که دهه ۹۰ اومد عالی بود
این انیمیشن scorpion s revenge هم عالی بود و سگش می ارزید به این فیلم مورتال کامبت
خلاصه دارم ۱۰ تا گزینه تو سرم بررسی میکنم
شما چی پیشنهاد میکنید برای این مقاله من؟

با انیمیشن سینمایی Street Fighter موافق هستید استاد ؟؟
نقل قول کردن
Ghost Rider
#19 Ghost Rider 1400-03-06 17:12
آقا بارییییکلااااااا
استادی شما بخدا
چه مقاله ای... چه مقاله ایییی هر چی بگم کمه آقا کیارش جان
واقعا گفتم آقای ترابی نوشته ولی آقا باریکلا
من مورتال کمبت گیمر هستم ولی چون دهه نودی ام بیشتر بازی های جدیدشو تجربه کردم: مورتال کمبتX، مورتال کمبت ۱۱،مورتال کمبت ۱۱ آلتیمیت(من دی سی فن نیستم به هیچ عنوان ولی دی سی فن ها مورتال کمبت ۱۱ التیمیت بگیرن چون هم شخصیتای دی سی اضافه میشن هم لباس های دی سی برای شخصیتا)
نقل قول کردن
Ghost Rider
#20 Ghost Rider 1400-03-06 17:16
به نقل از mtm:
ممنون از جناب یارویسی
من هوس کردم یه مقاله بنویسم با عنوان ۱۰ انیمیشن برتر اقتباس شده از روی گیم
دلیلشم این سریال کسل وانیا هستش
لامصب عجب سریالیه
فصل ۳ رو ندیده بودم که هفته پیش تموم کردم و بلافاصله رفتم سراغ فصل ۴
اونقدر خوبه که آدم دلش نمیاد تند تند ببینه که یه وقت تموم نشه!
از اون طرف اون اون انیمیشن street fighter ll the movie که دهه ۹۰ اومد عالی بود
این انیمیشن scorpion s revenge هم عالی بود و سگش می ارزید به این فیلم مورتال کامبت
خلاصه دارم ۱۰ تا گزینه تو سرم بررسی میکنم
شما چی پیشنهاد میکنید برای این مقاله من؟

استاد من انیمیشن مورتال کمبت انتقام اسکورپیون رو دیدم،به نظرم نکات رعایت شده بود و انیمیشن خیلی خوبی بود
نقل قول کردن
iron avenger
#21 iron avenger 1400-03-06 17:34
#۸:
راستش منظور من اینه که حتی با اینکه درجه ی سنیR هستش آدم جلوی دختر کوچیکش یه فحش بد میده؟(همون تیکه که جکس خانواده ی کول یانگ رو سوار ماشین کرد) تو دنیای واقعی آدم جلوی یه دختر 8 ساله فحش میده؟
نقل قول کردن
s.p.i
#22 s.p.i 1400-03-06 18:36
آخ اون فیلم بتمن علیه سوپرمن که همه می‌دونستن افتضاح
عمو مختار مقاله نوشت که همه تا مدت ها اونا به خاطر داسته باشند.
نقل قول کردن
iron-man 2019
#23 iron-man 2019 1400-03-06 20:44
هرموقع میبینم یک فیلمی بد میشه دلم به حال عوامل میسوزه به خدا.
مخصوصا بازیگرای فیلم.
بیچاره ها با کلی امید و شوق میرن سر صحنه و زحمت میکشن بعدش فیلم بد درمیاد :cry:
نقل قول کردن
Deathstroke the Terminator
#24 Deathstroke the Terminator 1400-03-06 21:18
با تشکر از آقای یارویسی بابت مقاله عالیشون
به عنوانی یکی از طرفداران فرنچایز مورتال کمبات و کسی که چندین و چند ساله این بازی رو پلتفرم های مختلف تجربه کرده ، این فیلم خیلی واسم ناامید کننده بود. فرنچایز مورتال خیلی پتانسیل زیادی واس داستان های پیچیده و قشنگ رو داره و توی بازی ها از زمانی که بخش استوری اضافه شده مورد اقبال طرفداران قرار گرفته و از بزرگترین نقاط قوت این دنیاست. داستان این فیلم واقعا خیلی سرد و بی روح بود و بعد نیم ساعت ضعفای فیلم به دل آدم میزد.
واقعا واسم سوال شده چطور ممکنه با استفاده از این همه زمینه داستانی هنوز نمیتونن یه فیلم خوب واسه این فرنچایز بسازن؟ فیلم بودجه کمی داشت که میتونیم ضعف جلوه های بصری رو به اون ربط داد ولی چرا اکشن و داستان فیلم باید اینقدر ضعیف باشه؟ یه داستان خوب ولی جلوه بصری بد هم واس منه طرفدار بیشتر مورد قبول واقع میشد
نقل قول کردن
Agent bishop
#25 Agent bishop 1400-03-06 22:05
طرفدارای مورتال کامبت یک سوال این قدرت های فوق بشری که شخصیت ها دارند واسشون اوریجن خاصی هست و شخصیت ها بنا به یک سانحه ای اینا رو به دست یا مثل جهش یافته ها از همون اول تو وجودشون هست ؟
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#26 Kia Iron Man 1400-03-07 02:30
به نقل از mtm:
ممنون از جناب یارویسی
من هوس کردم یه مقاله بنویسم با عنوان ۱۰ انیمیشن برتر اقتباس شده از روی گیم
دلیلشم این سریال کسل وانیا هستش
لامصب عجب سریالیه
فصل ۳ رو ندیده بودم که هفته پیش تموم کردم و بلافاصله رفتم سراغ فصل ۴
اونقدر خوبه که آدم دلش نمیاد تند تند ببینه که یه وقت تموم نشه!
از اون طرف اون اون انیمیشن street fighter ll the movie که دهه ۹۰ اومد عالی بود
این انیمیشن scorpion s revenge هم عالی بود و سگش می ارزید به این فیلم مورتال کامبت
خلاصه دارم ۱۰ تا گزینه تو سرم بررسی میکنم
شما چی پیشنهاد میکنید برای این مقاله من؟

حقیقتا من خیلی انیمیشن های بر اساس گیم نمیبینم ولی این کسلوانیا خیلی فوق العاده و جذاب بود. scorpion's revenge هم هنوز بهترین اقتباس از مورتال کامبته.
resident evil: damnation هم هنوز کامل ندیدم ولی انیمیشن خوبی یه نظر میاد.
به نقل از iron avenger:
#۸:
راستش منظور من اینه که حتی با اینکه درجه ی سنیR هستش آدم جلوی دختر کوچیکش یه فحش بد میده؟(همون تیکه که جکس خانواده ی کول یانگ رو سوار ماشین کرد) تو دنیای واقعی آدم جلوی یه دختر 8 ساله فحش میده؟

بله درست میگید، الان منظورتون رو فهمیدم.
به نقل از Agent bishop:
طرفدارای مورتال کامبت یک سوال این قدرت های فوق بشری که شخصیت ها دارند واسشون اوریجن خاصی هست و شخصیت ها بنا به یک سانحه ای اینا رو به دست یا مثل جهش یافته ها از همون اول تو وجودشون هست ؟

توانایی بعضی شخصیت ها از نژادشون نشات میگیره و از بدو تولد توانایی هاشون رو دارن. مثلا ساب زیرو نیمه کرایومانسر هست(کرایومانسر ها نژاد باستانی هستند که توانایی کنترل سرما رو دارند)و توانایی هاش هم به همین دلیله. یا شخصیت باراکا که تواناییش به خاطر اینه که از نژاد تارتاکان هاست.
توانایی های بعضی شخصیت ها هم به تکنولوژی وابسته است مثل کینو و جکس. برخی از شخصیت ها هم سایبورگ هستند و از تکنولوژی استفاده میکنند.
برخی هم مثل شنگ سونگ، کوان چی و نایت ولف جادوگر هستند.
قدرت بعضی شخصیت ها هم به خاطر ریشه های آسمانی و باستانیشونه مثل خدایان و خدایان ارشد و تایتان ها(مثلا ریدن، فوجین، شیناک و کرونیکا)
بعضی ها هم قدرت فرابشری خاصی ندارند مثل استرایکر.
در کل تنوع زیادی درباره اریجین شخصیت ها هست که در این فیلم به یه نشان اژدها خلاصه میشه.
نقل قول کردن
ali ghorbany
#27 ali ghorbany 1400-03-07 02:37
به نقل از mtm:
به نقل از ali ghorbany:
سلام خسته نباشید ولی باز از دوتای قبلی بهتر بود همه دلایلتون درسته

هنوزم خیلی ها میگن اون مورتال کامبت اولی که دهه ۹۰ اومد عالیه
هم نوستالژیکه ، هم فان
من که ترجیح میدم بازم اونو ببینم تا این مزخرف سال ۲۰۲۱ رو

آره اون اولیه سال 1995 خیلی خوب بود حداقل موسیقیش دقیقا موسیقی بازی
نقل قول کردن
Psparsa21
#28 Psparsa21 1400-03-07 02:49
به نقل از mtm:
ممنون از جناب یارویسی
من هوس کردم یه مقاله بنویسم با عنوان ۱۰ انیمیشن برتر اقتباس شده از روی گیم
دلیلشم این سریال کسل وانیا هستش
لامصب عجب سریالیه
فصل ۳ رو ندیده بودم که هفته پیش تموم کردم و بلافاصله رفتم سراغ فصل ۴
اونقدر خوبه که آدم دلش نمیاد تند تند ببینه که یه وقت تموم نشه!
از اون طرف اون اون انیمیشن street fighter ll the movie که دهه ۹۰ اومد عالی بود
این انیمیشن scorpion s revenge هم عالی بود و سگش می ارزید به این فیلم مورتال کامبت
خلاصه دارم ۱۰ تا گزینه تو سرم بررسی میکنم
شما چی پیشنهاد میکنید برای این مقاله من؟

منم کاملا موافقم استاد.من خودم طرفدار دوآتیشه مورتال کمبتم اما این فیلم منو یکم نا امید کرد خیلی براش هایپ بودم.
اما Scorpion s revenge واقعا شاهکار بود و واقعا منتظر دنباله این انیمیشن هستم.
نقل قول کردن
Agent bishop
#29 Agent bishop 1400-03-07 11:07
۲۶ #
متوجه شدم دمت گرم
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#30 Mr. Doctor 1400-03-07 11:58
خسته نباشید اقای یارویسی
ممنون از شما
واقعا منی که طرفدار دو اتیشه مورتال کامبت هستم،از خواندن این مقاله واقعا ناراحت شدم
ولی کاملا با تمام گزینه ها موافقم
این فیلم هیچ نکته مثبت پررنگی نداره که بشه باهاش حال کرد
ریدن همیشه در گیم،یک شخصیت باهوش،خفن،قدرتم ند،با اقتدار و محافظ ارث رلم هست؛ولی در این فیلم.... :zzz
لیو کنگ هم قدرتمند ترین قهرمان زمین هستش،ولی در اینجا یک جوونه که بلده اتیش بازی کنه!
.
.خطر اسپویل
.
.
.
.
.
.
یه سوال هم داشتم از گیمرهای عزیز؛ممنون میشم پاسخ بدید
میخواستم بپرسم که در پایان بازی مورتال کامبت11،تکلیف ریدن چی شد؟؟ :o
یعنی الان بخشی از "لیوکنگ،خدای اتش" هستش یا اینکه جدا از اونه و لیوکنگ فقط جایگاه ریدن رو به عنوان محافظ ارث رلم دریافت کرده؟؟
و اینکه در پایان بخشaftermath ،لیوکنگ به گذشته میره تا خرابکاری های کرونیکا رو درست کنه و خط زمانی به حالت اول برگردونه یا اتفاق دیگه ای در جریانه؟؟
ببخشید زیاد شد.ممنون میشم پاسخ بدین.
نقل قول کردن
parsa89
#31 parsa89 1400-03-07 14:34
سلام کاربرجدیدم
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#32 Kia Iron Man 1400-03-07 14:34
به نقل از Mr. Doctor:
خسته نباشید اقای یارویسی
ممنون از شما
واقعا منی که طرفدار دو اتیشه مورتال کامبت هستم،از خواندن این مقاله واقعا ناراحت شدم
ولی کاملا با تمام گزینه ها موافقم
این فیلم هیچ نکته مثبت پررنگی نداره که بشه باهاش حال کرد
ریدن همیشه در گیم،یک شخصیت باهوش،خفن،قدرتمند،با اقتدار و محافظ ارث رلم هست؛ولی در این فیلم.... :zzz
لیو کنگ هم قدرتمند ترین قهرمان زمین هستش،ولی در اینجا یک جوونه که بلده اتیش بازی کنه!
.
.خطر اسپویل
.
.
.
.
.
.
یه سوال هم داشتم از گیمرهای عزیز؛ممنون میشم پاسخ بدید
میخواستم بپرسم که در پایان بازی مورتال کامبت11،تکلیف ریدن چی شد؟؟ :o
یعنی الان بخشی از "لیوکنگ،خدای اتش" هستش یا اینکه جدا از اونه و لیوکنگ فقط جایگاه ریدن رو به عنوان محافظ ارث رلم دریافت کرده؟؟
و اینکه در پایان بخشaftermath ،لیوکنگ به گذشته میره تا خرابکاری های کرونیکا رو درست کنه و خط زمانی به حالت اول برگردونه یا اتفاق دیگه ای در جریانه؟؟
ببخشید زیاد شد.ممنون میشم پاسخ بدین.


مورتال کامبت ۱۱ سه تا پایان مختلف داشت که در پایان اصلی، لیو کنگ کرونیکا رو میکشه. بعد با جسم فانی ریدن دیدار میکنه. ریدن هم لیو کنگ رو محافظ ارث رلم میکنه. یعنی اون ریدنی که در انتهای بازی دیدیم شکل فانی ریدن بود که جدا از لیو کنگ خدای آتشه.
aftermath هم دو تا پایان داره که بستگی داره بازیکن شنگ سونگ رو انتخاب کنه یا لیو کنگ. اگه لیو کنگ رو انتخاب کنه و برنده بشه، داستان به این شکل پیش میره که لیو کنگ، شنگ سونگ رو از تاریخ حذف میکنه و بعد میره و با تغییر تایم لاین، عصر جدید خودش رو میسازه. در پایان هم به معبد شائولین میره و کنگ لائو بزرگ(جد کنگ لائو) رو برای اولین دوره مورتال کامبت آماده میکنه.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#33 Mr. Doctor 1400-03-07 16:37
به نقل از Kia Iron Man:
به نقل از Mr. Doctor:
خسته نباشید اقای یارویسی
ممنون از شما
واقعا منی که طرفدار دو اتیشه مورتال کامبت هستم،از خواندن این مقاله واقعا ناراحت شدم
ولی کاملا با تمام گزینه ها موافقم
این فیلم هیچ نکته مثبت پررنگی نداره که بشه باهاش حال کرد
ریدن همیشه در گیم،یک شخصیت باهوش،خفن،قدرتمند،با اقتدار و محافظ ارث رلم هست؛ولی در این فیلم.... :zzz
لیو کنگ هم قدرتمند ترین قهرمان زمین هستش،ولی در اینجا یک جوونه که بلده اتیش بازی کنه!
.
.خطر اسپویل
.
.
.
.
.
.
یه سوال هم داشتم از گیمرهای عزیز؛ممنون میشم پاسخ بدید
میخواستم بپرسم که در پایان بازی مورتال کامبت11،تکلیف ریدن چی شد؟؟ :o
یعنی الان بخشی از "لیوکنگ،خدای اتش" هستش یا اینکه جدا از اونه و لیوکنگ فقط جایگاه ریدن رو به عنوان محافظ ارث رلم دریافت کرده؟؟
و اینکه در پایان بخشaftermath ،لیوکنگ به گذشته میره تا خرابکاری های کرونیکا رو درست کنه و خط زمانی به حالت اول برگردونه یا اتفاق دیگه ای در جریانه؟؟
ببخشید زیاد شد.ممنون میشم پاسخ بدین.


مورتال کامبت ۱۱ سه تا پایان مختلف داشت که در پایان اصلی، لیو کنگ کرونیکا رو میکشه. بعد با جسم فانی ریدن دیدار میکنه. ریدن هم لیو کنگ رو محافظ ارث رلم میکنه. یعنی اون ریدنی که در انتهای بازی دیدیم شکل فانی ریدن بود که جدا از لیو کنگ خدای آتشه.
aftermath هم دو تا پایان داره که بستگی داره بازیکن شنگ سونگ رو انتخاب کنه یا لیو کنگ. اگه لیو کنگ رو انتخاب کنه و برنده بشه، داستان به این شکل پیش میره که لیو کنگ، شنگ سونگ رو از تاریخ حذف میکنه و بعد میره و با تغییر تایم لاین، عصر جدید خودش رو میسازه. در پایان هم به معبد شائولین میره و کنگ لائو بزرگ(جد کنگ لائو) رو برای اولین دوره مورتال کامبت آماده میکنه.

ممنون از شما اقای یارویسی
فقط یه سوال دیگه(ببخشیدا)
طبق گفته تون،یعنی در حال حاضر،ریدن فقطبخشی از لیو کنگ هستش؟
یا اینکه لیوکنگ فقط دانش و جایگاه ریدن رو در اختیار داره و ریدن وجود خارجی هم داره؟
ممنون
نقل قول کردن
Prince
-1 #34 Prince 1400-03-07 21:01
نصف اینایی که گفتید قبول ندارم...چون قراره قسمت دوم ش هم ساخته شه و نصف مورد هایی که گفتید تکذیب می کنه :-*
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#35 Kia Iron Man 1400-03-07 22:54
#33
ریدن جدا از لیو کنگه. ریدن الان به یه موجود فانی تبدیل شده و قدرت های آسمانی و خدایی ریدن، در اختیار لیو کنگ هست. در واقع میشه گفت بخش خداگونه ریدن با لیو کنگ ترکیب شده و ریدن به یک موجود فانی تبدیل شده پس ریدن هنوز هم وجود داره.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#36 Kia Iron Man 1400-03-08 02:13
به نقل از Prince:
نصف اینایی که گفتید قبول ندارم...چون قراره قسمت دوم ش هم ساخته شه و نصف مورد هایی که گفتید تکذیب می کنه :-*

ممنون میشم اگه با استدلال و منطق حرف بزنید. ما داریم درباره این فیلم صحبت میکنیم نه قسمت های بعد. یعنی فکر میکنید موفقیت فیلم های آینده این فرانچایز، تاثیری در ضعف های آشکار این فیلم داره؟
واقعا برام عجیبه که همچین فیلمی طرفدار داره چون واقعا نمیفهمم شما چی توی این فیلم دیدین که ازش دفاع میکنید.
نقل قول کردن
thor_fan
#37 thor_fan 1400-03-08 10:07
به نقل از Prince:
نصف اینایی که گفتید قبول ندارم...چون قراره قسمت دوم ش هم ساخته شه و نصف مورد هایی که گفتید تکذیب می کنه :-*

درکت نمیکنم داداش
حالا چون تصمیم دارن یه قسمت دیگه هم بسازن باید(عذرمیخوام) آشغال تحویل مردم بدن؟؟
شما فک کن همه فیلم های قبل از اونجرز اینفینیتی وار و اند گیم رو که مقدمه ای بر این دو فیلم هستند رو بدترین شکل ممکن بسازن بعد مارول فن ها بیان بگن مهم نیس که اون فیلم ها آشغال بود مهم اینه که دوتای آخر شاهکار بودن!!
این که نمیشه .
خشت اول که نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج
حتی اگه دیوار رو وسط راه صافش کنن باز کج بودن اول دیوار به چشم میاد و آزار دهندس
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#38 Mr. Doctor 1400-03-08 13:16
به نقل از Kia Iron Man:
#33
ریدن جدا از لیو کنگه. ریدن الان به یه موجود فانی تبدیل شده و قدرت های آسمانی و خدایی ریدن، در اختیار لیو کنگ هست. در واقع میشه گفت بخش خداگونه ریدن با لیو کنگ ترکیب شده و ریدن به یک موجود فانی تبدیل شده پس ریدن هنوز هم وجود داره.

ببخشید اینقدر سوال میکنم واقعا
اما یه سوال دیگه هم داشتم از خدمتتون
یعنی الان ریدن قدرت های خودش رو نداره و فقط یک انسان عادیه؟
(گیج شدم واقعا،شرمنده!)
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#39 The Devil Of Hells Kitchen 1400-03-08 16:23
با سلام مقاله مقاله ی بسیار خوبیه ولی جای کار روی دو سه تا چیز داره تا بترکونه :

1 کار کردن روی عنوان موارد مثلا : شائوکان کجاست به جای شائوکان حضور نداره و موارد اندک دیگه چون باعث یک وجهی شدن مقاله میشه و آدم رو جذب کنه به خوندن .

2 حذف موارد نسبتا تکراری مثل 28 و 50 و با گزاین دیگه جایگزین شه مثلا : هدف فیلم واقعا چیه ؟! نشون دادن ارزش خانواده یا ...

3 پر مطلب تر بودن موارد مثال : قسمت اوریجین اسکورپیون میشه گفت چرا بده ( کسی که داره برای خانوادش کار میکنه و خوش قلبه چرا باید بره به جهنم درسته که یک مبارزه ولی آیا مبارز بودن وقتی همه قصد کشتن رو دارن بده ؟! )

و مورد آخر در موررد 33 (( حتی )) به صورت هتی نوشته شده .

با تشکر
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#40 Kia Iron Man 1400-03-08 17:33
به نقل از Mr. Doctor:
به نقل از Kia Iron Man:
#33
ریدن جدا از لیو کنگه. ریدن الان به یه موجود فانی تبدیل شده و قدرت های آسمانی و خدایی ریدن، در اختیار لیو کنگ هست. در واقع میشه گفت بخش خداگونه ریدن با لیو کنگ ترکیب شده و ریدن به یک موجود فانی تبدیل شده پس ریدن هنوز هم وجود داره.

ببخشید اینقدر سوال میکنم واقعا
اما یه سوال دیگه هم داشتم از خدمتتون
یعنی الان ریدن قدرت های خودش رو نداره و فقط یک انسان عادیه؟
(گیج شدم واقعا،شرمنده!)

خیر، ریدن هنوز هم قدرت هاش رو داره. این موضوع ربطی به توانایی های ریدن نداره. ریدن توانایی هاش رو داره و فقط جایگاه ریدن به عنوان یک خدا و محافظ ارث رلم در اختیار لیو کنگه.
نقل قول کردن
s.p.i
#41 s.p.i 1400-03-08 23:06
به نقل از Prince:
نصف اینایی که گفتید قبول ندارم...چون قراره قسمت دوم ش هم ساخته شه و نصف مورد هایی که گفتید تکذیب می کنه :-*

اومدی یه چیزی بگی یا بیشتر توضیح بدی
حالا چون میخان قسمت دوم شو بسازن ببخشید باید آشغال بدن به مردم
وقتی فیلمی افتضاح هست چرا ازش دفاع میکنی بدون دلیل ؟؟
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#42 Mr. Doctor 1400-03-08 23:12
به نقل از Kia Iron Man:
به نقل از Mr. Doctor:
به نقل از Kia Iron Man:
#33
ریدن جدا از لیو کنگه. ریدن الان به یه موجود فانی تبدیل شده و قدرت های آسمانی و خدایی ریدن، در اختیار لیو کنگ هست. در واقع میشه گفت بخش خداگونه ریدن با لیو کنگ ترکیب شده و ریدن به یک موجود فانی تبدیل شده پس ریدن هنوز هم وجود داره.

ببخشید اینقدر سوال میکنم واقعا
اما یه سوال دیگه هم داشتم از خدمتتون
یعنی الان ریدن قدرت های خودش رو نداره و فقط یک انسان عادیه؟
(گیج شدم واقعا،شرمنده!)

خیر، ریدن هنوز هم قدرت هاش رو داره. این موضوع ربطی به توانایی های ریدن نداره. ریدن توانایی هاش رو داره و فقط جایگاه ریدن به عنوان یک خدا و محافظ ارث رلم در اختیار لیو کنگه.

ممنونم از شما دوست عزیز و گرامی
و همچنین ممنونم از اطلاعات فوق العاده و مفیدتون که در اختیار بنده گذاشتید
ببخشید وقتتون رو گرفتم
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#43 Pooyan mirzahosseini 1400-03-09 18:48
به نقل از Prince:
نصف اینایی که گفتید قبول ندارم...چون قراره قسمت دوم ش هم ساخته شه و نصف مورد هایی که گفتید تکذیب می کنه :-*

قسمت دوم که نه گفته چهار تا دیگه هم می‌سازن ولی مشکل این فیلم مربوط به قسمت های دیگه نیست در ضمن این اصلا نظریه خوبی هم نبود که فیلم دیگه ای بسازن دو رو بسازن نه مشکلی نیست ولی نه یکی نه دو تا نه سه تا بلکه چهارتا دیگه هم بخوای بسازی خیلی مسخرست چون فکر نکنم فروش فیلم اول به دومی بکشه چه برسه به چهار تا دیگه
نقل قول کردن
P.B.P
#44 P.B.P 1400-03-12 13:59
سلام ممنون از آقای یارویسی
عجب مقاله زیاد و عالی ای.
راستش من تو کار گیم یا بازی نیستم و فقط همینو میگم:ممنون و خسته نباشید.
نقل قول کردن
s.p.i
#45 s.p.i 1400-04-08 19:05
سلام
یه چیز نبود شخصیت هایی مثل شائوکان نقطه ضعف فیلم محسوب میشه یا حضورشون واجب چون این فیلم مدت زمانش هست نمیتونستن کل کارکتر ها رو معرفی کنند اما به هرحال فیلم افتضاحی بود
تشکر دوباره از آقا کیارش فیلم ترکوندی
نقل قول کردن
Hellblazer
#46 Hellblazer 1401-04-26 10:30
به نقل از Prince:
نصف اینایی که گفتید قبول ندارم...چون قراره قسمت دوم ش هم ساخته شه و نصف مورد هایی که گفتید تکذیب می کنه :-*

نگران نباش رفیق، من با روسای وارنر و ندررلم استودیوز صحبت کردم، و اونا هم به من تضمین دادند که قطعا گند بزن به فیلم دوم؛ گندی بد تر و بزرگ تر از فیلم اولی!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید