15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

گاهی وقت ها تغییرات ظاهری در لباس شخصیت ها میتونه واکنش های منفی به دنبال داشته باشه!

مقدمه: مرد عنکبوتی بی شک در کنار بتمن دارای برترین ، شناخته شده ترین و متنوع ترین مجموعه دشمنان (Rogues Gallery) در دنیای کمیک است. دشمنانش به خوبی او را به چالش میکشند و شکل ظاهری فوق العاده و منحصر به فردی هم دارند که باعث شده بسیار معروف و محبوب شوند. ولی گاهی پیش آمده که مارول برای تنوع هم که شده از طراحان داستان های مرد عنکبوتی خواسته تا ظاهر کلاسیک دشمنان او را تغییر دهند. درسته که این تغییرات همیشه مقطعی هستند و همیشه آخرش دوباره ظاهر کلاسیک برمیگرده ولی در هر حال هواداران به تغییرات این چنینی خیلی حساس هستند و خیلی وقتها شاکی میشوند. در این مقاله به 15 دفعه ای که این اتفاق افتاد، می پردازیم.

 

15- مرد شنی

 مرد شنی

سال 2010 و در شماره 37 از کمیک Amazing Spider-Man Annual شاهد داستانی بودیم که در آن مرد شنی به عنوان یکی از دشمنان خبیث مرد عنکبوتی که همیشه ظاهری باحال و در عین حال ساده داشته، دستگیر شد و پلیس برای کنترل قدرت های او یک گردن بند بهش وصل کرد تا قدرت هایش را کنترل کند. سپس دانشمندانی مرموز به نام Enclave ظاهر میشوند و ادعا میکنند باید مرد شنی را اعدام کنند چون قراره در آینده یک سوم جمعیت بشر رو نابود کنه! اما مرد عنکبوتی به همراه کاپیتان آمریکا نمیتونند اجازه چنین کاری را بهشون بدهند. تا این که این وسط یک اشعه به مرد شنی میخوره و قدرتش افزایش پیدا میکنه و ظاهرش هم عوض میشه! یک سری تیغه هم روی بدنش ظاهر میشه! البته این تغییر مقطعی بود و خوشبختانه زیاد طول نکشید چون در پایان داستان او به ظاهر همیشگی خودش برگشت!

  

14- ونوم

ونوم

البته منظور از این ونوم ، ادی براک نیست. این تغییر ظاهری وقتی رخ داد که فلش تامپسون با سیمبیوت ونوم ترکیب شده بود و به عنوان "مامور ونوم" شناخته میشد. او بعد از مدتی قهرمان بازی، به گروه نگهبانان کهکشان پیوست و بعدش هم خودش به تنهایی در فضا به ماجراجویی پرداخت! لباس ونوم هم ظاهری شبیه به فضا نوردان پیدا کرد. هواداران از این تغییرات زیاد استقبال نکردند. چون به نظرشون دلیلی نداشت مامور ونوم فضایی بشه. به همین دلیل از مارول خواستند دوباره همون ونوم کلاسیک یعنی ادی براک را برگردانه.

  

13- بن رایلی

بن رایلی

در رویداد "توطئه کلونی" که اخیرا منتشر شد (اینجا هم به طور کامل ترجمه شده) شاهد بودیم که کلون معروف ساخته شده از روی پیتر پارکر یعنی «بن رایلی» برگشت منتهی در قالب شخصیت خبیثی به نام «شغال» که در ساختن کلون تبحر داره! در هر حال اتفاقاتی افتاد که باعث شد مارول سری جدید کمیک های بن رایلی رو منتشر کنه. متاسفانه در شماره های نخست این کمیک (که اینجا ترجمه شده) لباسی بر تن او دیدیم که خیلی هواداران رو عصبانی کرد . این لباس شباهتی با لباس کلاسیک بن رایلی در دهه 90 میلادی که به اسکارلت اسپایدر معروف شده بود ، نداشت. بدتر این که یک هودی داشت و دهان روی ماسک هم خیلی عجیب و مضحک شده بود! ولی معلوم شد این لباس مقطعی بوده و بن رایلی به ناچار اون رو پوشیده بوده و خیلی زود عوض شد.

 

12- دکتر اختاپوس

دکتر اختاپوس از اون شخصیت های خبیث دنیای کمیک است که دیزاین فوق العاده ای دارد . در طول سالها این دیزاین دست نخورده باقی مانده بود تا این که در طول داستان Brand New Day شاهد بودیم که دیزاین او تغییر کرد چون داشت میمیرد! ظاهر جدید او بسیار لاغر و نحیف و مریض شده بود و حالتی سایبورگ مانند هم داشت و اون ظاهر همیشگی و مغرور دکتر اختاپوس را که سرشار از اعتماد به نفس بود را اصلا تداعی نمیکرد. البته این ظاهر بعدا جنجالی تر هم شد چون دکتر اختاپوس موفق شد ذهن و حافظه خودش را با بدن پیتر پارکر عوض کند و بدین ترتیب پیتر پارکر در این جسم بود که مرد!

  

11- الکترو

 الکترو

خیلی ها میگن ظاهر کلاسیک الکترو خیلی کارتونی و مضحکه. یعنی میگن اصلا چرا رنگ لباسش سبز و زرده؟ مگه برق و الکتریسیته نباید آبی باشن؟ (به خاطر همینه در کمیک های Ultimate Spider-Man ظاهر الکترو آبی شد). یا مثلا اون ماسکش رو مسخره میکنند. ولی راستش رو بخواهید این ظاهر الکترو خیلی نمادینه. یعنی بدون اون انگار الکترو یه چیزی کم داره. در هر حال در سالهای اخیر شاهد بودیم که مارول خواست که ظاهر الکترو رو به روز تر بکنه. شایدم دلش میخواست ظاهرش رو خفن تر بکنه. بنابراین شاهد بودیم که اون ماسک رو برداشتن و به جاش نوعی حالت زخم روی صورتش گذاشتند که تداعی کننده ماسک کلاسیک بود. ولی راستش رو بخواهید هواداران از این تغییرات استقبال نکردند و خواستار همون ظاهر قبلی و کلاسیک شدند.

 

10- تاکسین

تاکسین

همانطور که در این مقاله معرفی شده بود، «تاکسین» (Toxin) یکی از سیمبیوت های جدا شده از کارنیج محسوب میشه که با افسر پلیسی به نام «پاتریک مولیگان» پیوند خورده است و نوعی قهرمان به حساب میاد. چندی پیش و به تقلید از ظاهر "مامور ونوم" ، مارول ظاهر تاکسین را تغییر داد و اسمش رو گذاشت "مامور اف بی آی" (FBI Agent). لازم به ذکره که داخل این سیمبیوت کسی نبود جز «ادی براک»! ماموریت او هم شکار ونوم بود!  هواداران از این تغییرات و ظاهر زرهی سیمبیوت تاکسین استقبال نکردند.

  

9- والچر

 والچر

والچر از اون شخصیت های خبیث کلاسیک مرد عنکبوتیه که همیشه به عنوان کسی به تصویر کشیده شده که طاسه و پیرمرد! اما در دهه 90 میلادی و در داستانی به نام Lifetheft (که از داستان های منفور مرد عنکبوتیه چون آخرش معلوم شد پدر و مادر پیتر پارکر که برگشته بودند چیزی نیستند جز ربات!) شاهد بودیم که والچر تونست با استفاده از دستگاهی عصاره و انرژی جوانی پیتر پارکر رو ازش بگیره و بنابراین پیتر پارکر پیر و والچر هم جوان شد! هواداران اصلا از این تغییرات شخصیتی و ظاهری در والچر استقبال نکردند و خدا رو شکر که دوامی نداشت ولی در کمال تعجب این ظاهر از والچر در "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" به کار گرفته شد!

 

8- هاب گابلین

 هاب گابلین دویل اسپایدر

هاب گابلین یکی از برترین دشمنان مرد عنکبوتیه که اینجا معرفی شده. هویت او سالها مخفی بود و در آخر معلوم شد که «رادریک کینگزلی» نام داره (این مقاله را بخوانید) . او وقتی نورمن آزبورن در داستان های مرد عنکبوتی حضور نداشت و مرده پنداشته میشد، گابلین برتر دنیای کمیک به حساب می آمد. تا این که برای مدتی زیادی دیگه ازش خبری نبود و بعد دیدیم در کشوری به نام Delvadia حضور داره و هویت «دویل – اسپایدر» (Devil-Spider) رو برای خودش انتخاب کرده. ریش هم گذاشته بود و دیگر خبری از اون گلایدر و وسایل گابلین نبود! در واقع او بیشتر شبیه به یکی دیگر از دشمنان قدیمی اسپایدرمن به نام «رتیل» (Trantula) شده بود! البته اون موقع کسی دیگر هویت هاب گابلین را داشت ولی در هر حال هواداران انتظار نداشتند اقای کینگزلی به عنوان هاب گابلین اریجینال را به شکلی ببینند که هیچ قرابتی با اون هاب گابلین با ابهت ندارد!

 

7- نورمن آزبورن

پس وقایع رویداد "تهاجم مخفی" در کمیک بوک های مارول، نورمن تونست خودش رو همچون فردی خیرخواه نشون بده و رئیس سازمان "شیلد" بشه. او بعدش خودش رو "ایرون پاتریوت" کرد و گروه "دارک اونجرز" را شکل داد و دشمن کل دنیای مارول شد. در واقع نورمن شد نسخه خبیث مرد آهنی! خب واقعا برای هواداران مرد عنکبوتی سخت بود که این تغییرات را هضم کنند چون به سختی میشه کسی را که همیشه در ظاهر گابلین دیده باشید در لباس زرهی مرد آهنی تصور کنید!

  

6- لیزارد

 لیزارد

کرت کانرز در طول حیات خود با نفرین لیزاردی مواجه بوده و بارها هم شاهد بوده ایم که تغییراتی از نوع فیزیکی در اون ایجاد شده. ولی چیزی که همیشه تو ذهن ما هست اینه که او به صورت هیولایی مارمولک مانند که البته هیبت انسانی داره و روی دو پا راه میره و اغلب کت آزمایشگاهی سفیدی هم بر تن داره، به تصویر کشیده شده . اما در طول داستان جنجالی به نام Shed ظاهر او خیلی دیگه خزنده ای شد و حتی شاخ و لبه های تیغ مانند هم درآورد ! البته اولش اون کت آزمایشگاهی رو بر تن داشت که اونم خیلی زود از رویش افتاد! هواداران میگفتند این دیگه چیه واقعا؟ چون درست مثل یه خزنده معمولی که نمونه اش رو میشه در فیلم های علمی تخیلی زیاد پیدا کرد، شده بود!

  

5- دکتر اختاپوس

دکتر اختاپوس

در داستان معروف "پایان جهان" (Ends of Earth) مرد عنکبوتی و متحدین او شامل بلک ویدو و سیلور سیبل با دکتر اختاپوس و گروه شش خبیث او مبارزه کردند. درسته این داستان با واکنش های خوبی از سوی هواداران روبرو شد و دارای پیچش ها و مرگ های غیر منتظره ای هم بود ولی دیزاین جدید دکتر اختاپوس به مذاق خیلی ها خوش نیامد. او در واقع لباسی مکانیکی که انگار با فن آوری فضایی و بیگانه کار میکرد پوشیده بود و البته به اون ظاهرش که در ابتدای مقاله معرفی کردم هم شباهت هایی داشت.

  

4- راینو (دنیای آلتمیت)

 راینو (دنیای آلتمیت)

راینو از اون شخصیتهایی هستش مثل الکترو . یعنی ظاهر کلاسیکش شاید غیر منطقی و مضحک به نظر بیاد ولی خیلی نمادینه و ما بهش عادت کرده ایم. در کمیک های التمیت طراح بزرگی به نام «مارک بگلی» ایده جدیدی برای راینو به کار برد ، به طوری که اون لباس نفوذ ناپذیر راینو رو کنار گذاشت و به جای اون از یک لباس کاملا مکانیکی استفاده کرد ! این ایده درسته کاربردی تر و واقعی تر هستش و در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" هم ازش استفاده شد ولی هواداران اعتقاد داشتند اون ظاهر منحصر به فرد راینو رو ازش گرفته چون یک عالمه شخصیت در دنیای کمیک داریم که لباس مکانیکی به تن دارند.

  

3- مرد شنی

 مرد شنی

فلینت مارکو ملقب به مرد شنی ظاهر ساده و نمادینی داره. استیو دیتکو وقتی او را خلق کرد میدونست که یک خلافکار خرده پا است بنابراین لباس و ظاهرش رو هم ساده انتخاب کرد. این لباس که در واقع راه راه بود و آدم رو به یاد زندانیان می انداخت همیشه تو ذهن آدم مونده. حتی سم ریمی در فیلم "مرد عنکبوتی 3" دقیقا همین ظاهر را برای مرد شنی انتخاب کرد. اما در دنیای کمیک وقتی مرد شنی به عضویت گروه خبیث "چهار مخوف" (Frightful Four) درآمد و دشمن چهار شگفت انگیز شد، آقای جک کربی به عنوان طراح کمیک های چهار شگفت انگیز، ظاهر مرد شنی را عوض کرد و بهش لباسی کلیشه ای که عمدتا سبز رنگ بود ، داد! واقعا این لباس و ظاهر جدید خیلی بیخود بود.

  

2- میستریو (دنیای آلتمیت)

میستریو (دنیای آلتمیت)

«میستریو» هم از اون دشمنای معروف مرد عنکبوتیه که ظاهرش در عین این که شاید بی منطق باشه ولی فوق العاده جذاب، منحصر به فرد و نمادینه. اما در دنیای التمیت ظاهر او فرق میکنه. یعنی در واقع در این دنیا میستریو یک ربات است که از سوی میستریوی دنیای اصلی مارول هدایت و کنترل میشه! منتهی ظاهر این میستریو جوری بود که انگار ترکیبی بود از ظاهر گوست رایدر و الکترو! یعنی در واقع کسی که این میستریو را طراحی کرده بود ازش شخصیتی ترسناک ساخته بود در حالی که ظاهر میستریو به جای اینکه ترسناک باشه باید آدم رو به یاد فیلم های لوس و بی مزه علمی تخیلی دهه 50 میلادی بندازه!

  

1- مرد عنکبوتی برتر

مرد عنکبوتی برتر

یکی از جنجالی ترین اتفاقات دنیای کمیک وقتی بود که چند سال پیش دکتر اختاپوس موفق شد ذهن خودش رو وارد جسم و ذهن پیتر پارکر/مرد عنکبوتی بکنه. او اسم خودش رو «مرد عنکبوتی برتر» (Superior Spider-Man) گذاشت . البته خداییش لباس مرد عنکبوتی خوش طرح و خوش سلیقه بود ولی در هر حال هواداران واقعی مرد عنکبوتی ناراحت بودند که چرا شخصیتی خبیث وارد جسم قهرمان محبوب شان شده و کارهایی میکند که نباید بکند.

  

 مهدی ترابی مهربانی

 

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-06-20 18:49
ازتون تقاضا دارم مقاله رو خوب و دقیق بخونید تا اگر غلط تایپی/نگارشی مشاهده کردید بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1397-08-01 12:44
بعضی از گزینه های مقاله خیلی رو مخن !!
مثل mysterio دنیای آلتیمیت یا هاب گابلین !!
ممنون برای مقاله
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#3 Abootaleb2PAC 1397-08-01 12:51
سلام آقای ترابی.
با اینکه من کمیک نمیخونم(البته فعلا، تا چن روز دیگه که وقتم ی خورده آزتدتر میشه) ولی بازم این مقاله برام لذت بخش بود.
ممنونم ازتون.
به نظرتون اولین کمیکی که از اسپایدی بخوام بخونم، کدومه؟
یعنی شما چی پیشنهاد میکنید؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.
نقل قول کردن
A.cage
#4 A.cage 1397-08-01 13:29
باز هم مثل همیشه عالی.رو مخ ترینشون بن رایلیه احساس میکنم از اسپایدر گوئن کپی شده و هاب گابلین دیگه بدتر دقیقا عین دداستروک طراحی شده اگه یک شمشیر داشت می گفتم خوده دداستروکه.ولی با لباس ایجنت ونوم حال کردم
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1397-08-06 13:19
به نقل از Abootaleb2PAC:
سلام آقای ترابی.
با اینکه من کمیک نمیخونم(البته فعلا، تا چن روز دیگه که وقتم ی خورده آزتدتر میشه) ولی بازم این مقاله برام لذت بخش بود.
ممنونم ازتون.
به نظرتون اولین کمیکی که از اسپایدی بخوام بخونم، کدومه؟
یعنی شما چی پیشنهاد میکنید؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.

بهترین ها رو بخونید!
cutt.ly/8hgX1sx
نقل قول کردن
Nolan.rahmati
#6 Nolan.rahmati 1399-09-09 09:51
دستتون درد نکنه بابت این مقاله. :lol:
آقای ترابی من بعد از خوندن این مقاله متوجه شدم که اکثر دشمنان مردعنکبوتی لباسشون سبزه، بنظر شما این دلیل خاصی داره یا تصادفی هستش؟
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-09-09 12:32
به نقل از Nolan.rahmati:

آقای ترابی من بعد از خوندن این مقاله متوجه شدم که اکثر دشمنان مردعنکبوتی لباسشون سبزه، بنظر شما این دلیل خاصی داره یا تصادفی هستش؟

قبلا یه جایی گفته بودم دلیلش رو
دلیلش اینه که اون موقع رنگ سبز تو چاپ خانه ها خوب پرینت میشده
دلیل اینکه هالک رو هم از خاکستری به سبز تبدیل کردن همینه
نقل قول کردن
Ilya202020
#8 Ilya202020 1400-08-10 10:48
موارد 4 و 11 رو نو شون رو بیشتر پسندیدم ولی با بقیه موافقم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45