15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند

به مناسبت ترجمه کمیک "شوخی مرگبار" (Killing Joke) این مقاله خدمت شما عرضه میشود.

به مناسبت اتفاقی که در فیلم ثور : راگناروک میفته این مقاله تقدیم شما میشود!

مقدمه : ابرقهرمانان اغلب در حین انجام وظیفه دچار آسیب دیدگی میشوند. معمولا این آسیب دیدگی ها جراحات سطحی هستند که از ابرقهرمانان انتظار میره. به طور مثال تقریبا غیر ممکنه که آدم هوادار شخصیتی مثل «بتمن» یا «پانیشر» باشه ولی در کمیک های آنها صحنه هایی از استخوان های شکسته و جای زخم نبینه. اما با وجود این زخم ها آنها همیشه خیلی زود خوب میشوند و به سر کار خود برمیگردند تا ماموریت بعدی را انجام دهند. اما این بدان معنا نیست که همه میتونند جان سالم به در ببرند. درسته که برخی از ابرقهرمانان تا به حال کشته شده اند ولی برخی که دچار آسیب دیدگی های شدید و حتی نقص عضو گردیده اند. این نوع جراحات گاهی همیشگی هستند و باعث ایجاد تغییرات عمده شخصیتی هم میشوند. ما در این مقاله به 15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک به طور دردناک و وحشتناکی دچار آسیب دیدگی جسمی شدند میپردازیم.

(رتبه بندی ها براساس شدت آسیب دیدگی است)

 

15- لوئیس لین پای خودش را از دست میدهد

لوئیز لین پای خودش را از دست میدهد

اخیرا و در شماره 24 از کمیک Superman ، خانواده «کنت»  در Hamilton County  دچار عجیب ترین اتفاقات از زمان شروع کمیک های Rebirth شد. به نظر میرسه که برخی از اهالی این شهر در واقع از اعضای دارای نیروهای فوق بشری گروه Super Elite هستند. وقتی هیولاهای عظیم میان تا شهر را نابود کنند ، این گروه خودش را نمایان کرد و در بحبوحه هرج و مرج ، لوئیس لین با آوار برخورد میکنه که باعث میشه پایش از بالای زانو قطع بشه. سوپرمن سریع رفت به کمکش و جانش را نجات داد. او از Heat Vision خودش استفاده کرد تا زخم را بسوزانه و جلوی خون ریزی را بگیره. بعدشم که لوئیس را به بیمارستان رساند. از این به بعد باید دید که آیا لوئیس واقعا دچار نقص عضو شده است؟

 

14- دست آکوامن قطع میشود

 دست آکوامن قطع میشود

این اتفاق برای «آکوامن» (آرتور کاری) یه جورایی تکرار شده است! در دهه 1990 میلادی، دی سی میخواست آکوامن را یک شخصیت  خفن جلوه دهد. بنابراین در سال 1994 در کمیک شماره 2 آکوامن نوشته  «پیتر دیوید»،آکوامن دست خود را از دست داد. او با خبیثی به نام Charybdis درگیر شد و درحین مبارزه Charybdis  قدرت آکوامن را در ارتباط با موجودات دریایی جذب کرد و بعد دست آکوامن را به داخل یک دریاچه پر از ماهی های پیرانا (نوعی ماهی گوشت خوار) فرو کرد و هنگامی که آرتور دستش را از آب بیرون آورد بسیار شوکه شد زیرا فقط یک تکه استخوان کوچک از دستش باقی مانده بود. چند سال بعد پس از مردن و دوباره زنده شدن آکوامن،در طی نبرد با «بلک مانتا» دوباره همان دستش را از دست داد. پس از اینکه در شماره 19 از کمیک Brightest Day جلوی جنگی بین آتلانتیس و دنیای بالای آب را گرفت ، آکوامن به یک water elemental تبدیل شد و دوباره هر دو دست خودش را به دست آورد.

 

13- یو. اس. ایجنت یک دست و یک پایش را از دست میدهد

 یو.اس.ایجنت یک دست و یک پایش را از دست میدهد

«جان واکر» با نام مستعار یو.اس.ایجنت (US Agent) در رویداد Siege به ندای مبارزه با گروه خبیث «نورمن آزبورن» پاسخ داد و با او وارد جنگ شد. در شماره 36 از کمیک The Mighty Avengers ، او سعی کرد جلوی گروه "تاندربولتس" را بگیره و اجازه نده تا نیزه «اودین» را به سرقت ببرند . اما شخصیت خبیثی به نام Nuke تونست از نیزه علیه جان واکر استفاده کنه و در نتیجه او بازو و پای چپ خودش را در مبارزه از دست داد. پس از زندانی شدن نورمن آزبورن، واکر به عنوان رئیس جدید زندان Raft منصوب شد تا از زحماتش قدردانی بشه. او دوست نداره از اعضای مصنوعی استفاده کنه و حتی نشون داده که  روی ویلچر هم میتونه حریف قابلی باشه. 

مطالب مرتبط:

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

 

12- دست آلفرد قطع میشود

 دست آلفرد قطع میشود

در کمیک Batman: Endgame اثر «اسکات اسنایدر» و «گرگ کاپولو»،یک از حماسی ترین نبرد ها بین بتمن و جوکر روایت میشود. قبل از رویارویی نهایی، جوکر در نبود بتمن به طرز مخفیانه ای وارد بت کیو (غار بتمن) میشود ولی آلفرد نیز در آنجاست. در شماره 39 کمیک Batman،آلفرد سعی دارد با تفنگ شاتگان جلوی جوکر را بگیرد  و آماده است او را بکشد اما جوکر پیش دستی میکند و  با یک چاقوی تیز مچ آلفرد را قطع میکند. واقعا صحنه ترسناک و شوکه کننده ای بود. وقتی جوکر و بتمن مرده پنداشته میشوند، آلفرد از اینکه دستش پیوند بخورد سر باز میزند زیرا اعتقاد دارد حالا که بروس وین مرده دیگر احتیاجی به دست ندارد . ولی وقتی بتمن برمیگرده آلفرد هم دوباره دست قطع شده خودش رو به دست میاره!

 

11- دیک گریسون فلج میشود

گریسون - رابین

«دیک گریسون» در زمین شماره 2 (Earth 2) نویسنده ای است که همسر دارد (همسرش «باربارا گوردون» است) . او خوشبخت است و هیچ ربطی هم به بتمن ندارد . به نظر نمیرسه که او هرگز به یک ابرقهرمان تبدیل بشه. سپس اما همسرش میمیرد ، پسرش ناپدید میشود و در وقایع رویداد Convergence او به نوعی رو در روی «توماس وین» قرار میگیرد(توماس وین ، بتمن Earth 2 است). سپس دیک گریسون درگیر منازعه ای میگردد که موجودی بیگانه به نام Telos برای دنیاهای مختلف ایجاد  کرده است. توماس وین جان خودش را فدا میکند تا تمام دشمنان بتمن را منفجر کند . بعد همه چیز جوری رقم میخورد که دیک گریسون جای او را بگیرد. در این لحظه جوکر با تیر او را میزند و از کمر به پایین فلجش میکند. Telos به او استخوان‌بندی بیرونی  (exoskeleton)میدهد و او با استفاده از آنها به بتمن تبدیل میشود.

 

10- راوجر چشم خودش را در می آورد

 راوجر چشم خودش را در می آورد

شاید دث استورک خطرناک ترین قاتل دنیا محسوب شود،اما بدترین پدر دنیا هم هست. ما خوب میدانیم که او با Grant و Joey چقدر بدرفتاری کرده است ولی با Rose خیلی مکارانه عمل کرد. در run  "تایتان  های نوجوان" اثر «جف جانز» که در اواسط سال دهه 2000 میلادی چاپ شد، «اسلید ویلسون» دخترش Rose را زیر پر و بال خود آموزش میدهد تا یک قاتل حرفه ای شود و راوجر (Ravager) بعدی شود. در حالی که همه چیز درست پیش میرفت، Rose نتوانست انتظارات تقریبا غیر ممکن پدرش را برآورده کند چون پدرش از او خواست تا  برادرش «جریکو» را بکشد. ولی Rose در یک اقدام عجیب تصمیم گرفت چشم خود را از کاسه در بیاورد تا به پدرش ثابت کند که هنوز هم عضو خانواده ویلسون است. این صحنه حتی به نظر خود اسلید هم زیاده روی بود!

مطالب مرتبط:

بدترین پدرهای دنیای كمیك بوك

 

9- بتگرل توسط جوکر فلج میشود

بتگرل توسط جوکر فلج میشود

در کمیک مهم  "بتمن:شوخی کشنده" اثر «آلن مور» و «برایان بولاند» که سال 1988 چاپ شد و اینجا توسط سایت ما ترجمه شده است ، جوکر برای اینکه کمیسر «گوردون» را به دیوانگی بکشاند به خانه او رفت و به شکم دخترش «باربارا گوردون» شلیک کرد و خود کمیسر گوردون را در یک شهربازی قدیمی شکنجه روحی داد. این بار وظیفه بتمن بود که هم کمیسر گوردون را قبل از اینکه جوکر صدمه روحی همیشگی به او بزند نجات دهد و هم جوکر را دستگیر کند . متاسفانه باربارا به خاطر این حمله از کمر به پایین فلج شد و دیگر نتونست «بتگرل» باشه . او سپس به یک متخصص رایانه به نام «اوراکل» که روی ویلچر مینشست تبدیل شد و لقب بتگرل به «کاساندرا کین» و «استفانی براون» رسید. او تا سال 2011 یعنی زمان ریبوت کمیک های دی سی به نام New 52 در همین وضعیت بود.

 

8- ثور بازوی خودش را از دست میدهد

ثور بازوی خودش را از دست میدهد 

پس از وقایع  کمیک "گناه اصلی" (که اینجا ترجمه شده است) ثور لیاقتش برای داشتن چکش "میولنیر" را از دست داد ولی سعی کرد حرفه ابرقهرمانی خودش را ادامه دهد. او  وقتی از تبری به نام Jarnbjorn به جای جانشین چکش نیرومند خود استفاده میکند به جنگ «مالکیث ملعون» (Malekith the Accursed) و غول های یخی (Frost Giants) میرود ولی دستش با سلاح خودش قطع میشود. او را در کف اقیانوس ول میکنند تا بمیرد.

سپس یک زن («جین فاستر») لایق میشود تا میولنیر را بلند کند . این ثور مونث سپس  مالکیث را شکست میدهد. ثور سپس با یک دست فلزی ساخته شده از Uru ی سیاه برمیگردد ولی وقتی میبیند که زنی جانشینش شده، تصمیم میگیرد دیگر ثور نباشد.

 

7- هر دو دست «ریسک» قطع میشود

ریسک 

«ریسک» (کودی دریکسول) که یک عضو سابق گروه "تایتان های نوجوان" بود، در شماره 4 از کمیک Infinite Crisis فراخوانده شد تا با «سوپرمن پرایم» بجنگد. پرایم دست به طغیان میزند و تمام قهرمان های مقابلش را یا میکشد و یا به طرز فجیعی زخمی میکند و کودی نیز جزو آن دسته از قهرمانان است که مجروح میشود و یک دست خود را کامل از دست میدهد. بعدا سوپربوی پرایم، به عنوان یک عضو از "سپاه سینیسترو" در کمیک Sinestro Corps War به زمین باز میگردد. ریسک هم با او درگیر میشه که ازش انتقام بگیره ولی ایندفعه هم حریفش نمیشه و سوپرمن پرایم آن یکی دستش را هم قطع میکند! از اون موقع به بعد ما دیگر اثری از ریسک در دنیای کمیک ندیده ایم پس معلوم نیست که آیا با از این حادثه مرده یا هنوز زنده است.

مطالب مرتبط:

15 ابرقهرمان برتری که خبیث شدند

 

6- ویکتور استون به سایبورگ تبدیل میشود

ویکتور استون به سایبورگ تبدیل میشود

اریجین های زیادی برای «سایبورگ» شدن «ویک استون» وجود دارد که تقریبا در همه آنها او از یک انفجار به طرز شگفت انگیزی جان سالم به در میبرد. در نیو 52 ویکتور استون اینگونه به سایبورگ تبدیل میشود: وقتی که دارک ساید به زمین حمله کرد، یک "مادرباکس" جلوی صورت ویکتور استون بود منفجر شد و انرژی خارج شده از دستگاه، باعث شد که نیمی از بدن او از بین برود و تقریبا کشته شود. با این حال پدرش یعنی «سایلاس استون» با استفاده از تکنولوژی های موجود در S.T.A.R. Labs  او را نجات داد. سایلاس ،به ویکتور نانیتس پیشرفته تزریق کرد و سپس او را با اندام های مصنوعی و سلاح های خطرناک مجهز کرد تا پسرش به یک سایبورگ ابرقدرت تبدیل شود. او سپس به جاستیس لیگ ملحق شد. این نسخه از سایبورگ برای خلاف نسخه اریجینال به قدرت های مادرباکس نیز مجهز بود و میتونست تله پورت انجام بده.

 

5- پیکان قرمز دستش را از دست میدهد

 پیکان قرمز دستش را از دست میدهد

در طی مینی سیریز Justice League: Cry for Justice در سال 2009 اثر «جیمز رابینسون» و «مائورو کاسیلیوس»، فانوس سبز(گرین لنترن)و پیکان سبز(گرین ارو) یک تیم ابر قهرمانی تشکیل دادند تا افراد خطرناک و تبه کار را قبل از ارتکاب جنایات بزرگ به پشت میله های زندان بیندازند. به نظر فکر خوبی میامد، ولی بعدش اتفاقات بدی افتاد، مخصوصا برای «روی هارپر» (Roy Harper)  ملقب به «پیکان قرمز» (Red Arrow). در واقع وقتی گروه به دنبال ابرخبیثی به نام «پرومتیوس» است ، او در حالی که وانمود میکند «کاپیتان مارول» است به جاستیس لیگ نفوذ میکند. وقتی پیکان قرمز قضیه رو میفهمه، پرومتیوس بهش حمله و بازوی او  رو قطع میکنه. او در حالی که داره خونریزی میکنه نزد هم تیمی های خودش برمیگرده و بیهوش میشه. وقتی در بیمارستان بهوش میاد متوجه میشه که شهرش منفجر شده و دخترش هم در این انفجار کشته شده. در نتیجه عقل خودش رو از دست میده.

 

4- ولورین دو نیم میشود

ولورین دو نیم میشود

Ultimate Wolverine vs. Hulk ،اثر «دیمون لیندولف» (خالق سریال Lost)  و «لنیل فرانسیس یو» یک کمیک 6 قسمتی بود که 4 سال طول کشید تا کامل بشه!

 این داستان در مورد یکی از حماسی ترین نبرد های بین هالک و ولورین در عالم کمیک های Ultimate بود. لوگان،به نمایندگی از سازمان فوق سری شیلد و «نیک فیوری» مامور میشود تا به کوه های هیمالیا برود و هالک را به قتل برساند. اما اوضاع اونطور که فکر میکنه پیش نمیره . در حین نبرد هالک،ولورین را دو نیم میکند و پایین تنه اورا چند مایل دورتر پرتاب میکند.کمیک شماره 1 در حالی آغاز میشه که لوگان سینه خیز داره به دنبال پایین تنه خودش میگرده!!!.در این حین، روده هایش روی زمین کشیده میشود و راستش را بخواهید واقعا حال بهم زن است! او در این کمیک حتی یک چشم خود را نیز از دست میدهد و به زبان ساده تر فقط توان حرف زدنش را از دست نمیدهد! کلا این ماموریت از اولش هم یک اشتباه بود!

 

3- گردباد سرخ تکه تکه میشود

 گردباد سرخ تکه تکه میشود

در آغاز Run آقای «برد ملتزر» در کمیک های Justice League of America، روح «گردباد سرخ» (Red Tornado) توسط «فلیکس فاست» فریب میخورد و او به جای اینکه وارد جسم مکانیکی خودش بشود ، به جسم یک انسان میرود. او سپس سعی میکند برای اینکه بهتر به خانواده اش خدمت کند در هیبت انسانی بماند ولی این باعث ضعیف تر شدنش میشود. تا اینکه با یک «سالامون گراندی» باهوش مواجه میشه و حسابی جلوش کم میاره! گراندی پدرش رو درمیاره و تکه تکه اش میکنه. گردباد سرخ قبل از اینکه جاستیس لیگ او را پیدا کنند، میمیره. البته به کمک جادوی «زاتانا» ، او میتونه به جسم مکانیکی خودش برگرده.

 

2- شکم ددپول توسط یک فیل دریده میشود

 شکم ددپول توسط یک فیل دریده میشود

در اولین داستان کمیک های ددپول در سال 2013 اثر «برایان پوسهن» و «جری دوگان» ، تمام روئسای جمهور مرده تاریخ ایالات متحده آمریکا دوباره زنده شدند و این ماموریت ددپول است تا آنهارا به مرگ بازگرداند! در شماره دوم این کمیک، ددپول به  دنبال پرزیدنت «روزولت» میرود که در حال شکار در باغ وحش مرکزی لس آنجلس است.ددپول به سختی تلاش میکند تا اورا بکشد ولی ناگهان یک فیل به ددپول حمله میکند و عاجش را در بدن او فرو میبرد و باعث میشود تا دل و روده او  روی زمین بریزد. اما نبرد هنوز ادامه دارد،ددپول حتی با وجود عاج فیلی که در بدنش گیر کرده،به سختی خودش را نجات میدهد و فقط در چند پانل کاملا خوب میشود.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر ددپول (DEADPOOL)

 

1- دل و روده شکست ناپذیر روی زمین پخش میشود

 دل و روده شکست ناپذیر روی زمین پخش میشود

«شکست ناپذیر» (Invincible) از قهرمانان برتر دنیای کمیک است که داستان هایش توسط شرکت Image چاپ میشود (در این مقاله درباره او توضیحاتی داده شده است) . در آستانه داستان Viltrumite War، ابرخبیثی به نان «کانکواست» (Conquest) می آید تا «مارک گریسون» (شکست ناپذیر) را به مبارزه بطلبد و زمین را تسخیر خود دربیاورد. کانکواست از هر دشمنی که شکست ناپذیر تا به حال باهاش روبرو شده قوی تر بود. تا اینکه در دومین نبرد آنها، شکست ناپذیر مصمم میشه یک بار برای همیشه او را بکشه. او سعی میکنه گردن کانکواست را بگیره تا خفه اش کنه . کانکواست هم برای اینکه خودش را آزاد کنه با مشت به بدن شکست ناپذیر میزنه و دل و روده او را به زمین میریزه! اما شکست ناپذیر ولش نمیکنه و بلاخره خفه اش میکنه. ولی تقریبا 10 ماه طول میکشه تا زخم های او دوباره خوب بشه. این نبرد به شدت دردناک و چندش آور بود.

آیا میدانید دیگر چه موقع یک ابرقهرمان معلول شد؟در بخش نظرات به ما هم اطلاع دهید.

 

مترجم:

CAPTAIN DIAR

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Arshia1
#1 Arshia1 1396-03-29 11:38
سلام من عضو جديد سايتم
وااقعا مقاله خوبي بود ممنون
نقل قول کردن
Arshia1
#2 Arshia1 1396-03-29 11:40
فقط يك سوال داشتم:ولورين و ددپول بر اثر ضربه خوردن اصلا ممكنه بميرن؟
نقل قول کردن
porya
#3 porya 1396-03-29 12:03
ممنون مقاله ی خوبی بود. کاراکتر های دی سی از نظر نقص عضو خیلی زیاد بودند.
نقل قول کردن
porya
#4 porya 1396-03-29 12:05
فکر کنم فلش تامسون هم باید میبود.
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1396-03-29 12:10
به نقل از porya:
کاراکتر های دی سی از نظر نقص عضو خیلی زیاد بودند.

بله. کلا یکی از شگردهای دی سی از همون اول شوکه کردن خواننده با ترفندهایی مثل نقص عضو و ... بوده. البته خیلی از این نقص عضوها همانطور که در مقاله هم گفته شد بعد از مدتی از بین رفتند و شخصیت ها به حالت اول خودشون برگشتند
نقل قول کردن
E-spider
#6 E-spider 1396-03-29 12:39
در مورد دست آکوامن در سریال (2001) justice league آکوامن و فرزند نوزادش توسط ارم (معروف به ارباب اقیانوس) به یک سنگی که داشت به مواد مذاب سقوط میکرد زنجیر شدند.
آکوامن با یک عالمه تلاش تونست یکی از دستان خود را آزاد کند ولی وقتی که دید زمانی برای آزاد کردن دست دیگر خود ندارد تیغه کمربندش را درآورد و دست خود را قطع کرد و فرزندش را نجات داد!
او الان بجای دست یک قلاب دارد.
خیلی صحنه قم انگیزی بود :cry:
نقل قول کردن
sentry2079
#7 sentry2079 1396-03-29 12:42
سلام به همه دوستان‌گرامی و ممنون از مقاله خوبتون
ولی اگه اشتباه نکنم مرد اهنی هم یه دفه قطع نخاع شده :lol:
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1396-03-29 13:01
خوب تو فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی ماشین وار فلج میشه، ولی نمیدونم تو کمیکا این اتفاق براش افتاده یا نه؟
من قبلا تو همین سایت خونده بودم که فلش تامپسون قطع عضو شده و با سیمبیوت درست شده.
نقل قول کردن
S.P.A.R.K
#9 S.P.A.R.K 1396-03-29 14:03
از 80%شون اطلاع داشتم، ممنون بابت مقاله خیلی جالبه!

باید گرافیک از این قبیل کمیک ها رو انجام بدم! :-* :lol:
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#10 CAPTAIN DIAR 1396-03-29 14:44
به نقل از Arshia1:
فقط يك سوال داشتم:ولورين و ددپول بر اثر ضربه خوردن اصلا ممكنه بميرن؟

ببین دوست خوبم در کمیک ها پیش اومده که بعضی ابرقهرملن هایی که توان زود درمانی دارند،این توانشونو از دست بدن و در نتیجه آسیب پذیر بشن.درضمن به خانواده بزرگ اسپایدی خوش آمدی :lol:
نقل قول کردن
Arshia1
#11 Arshia1 1396-03-29 15:21
به نقل از CAPTAIN DIAR:
به نقل از Arshia1:
فقط يك سوال داشتم:ولورين و ددپول بر اثر ضربه خوردن اصلا ممكنه بميرن؟

ببین دوست خوبم در کمیک ها پیش اومده که بعضی ابرقهرملن هایی که توان زود درمانی دارند،این توانشونو از دست بدن و در نتیجه آسیب پذیر بشن.درضمن به خانواده بزرگ اسپایدی خوش آمدی :lol:

ممنون :D
نقل قول کردن
spidercap
#12 spidercap 1396-03-29 16:15
یه سوال دارم اینکه چرا قطع شدن دست سرباز زمستان نیست :sad: اونکه مهمه که و ممنون از مقاله و ترجمه ی خوبتون لطفا سوالمو جواب بدید (منظورم شمایین آقای ترابی)
نقل قول کردن
Agent spidey
#13 Agent spidey 1396-03-29 16:36
سایت با جوانگراییش کولاک داره میکنه! عالی بود لذت بردم ولی به نظرم شکست ناپذیر با اون عکس کارش بیشتر از ده ماه طول میکشه :-*
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#14 CAPTAIN DIAR 1396-03-29 16:50
به نقل از Agent spidey:
سایت با جوانگراییش کولاک داره میکنه! عالی بود لذت بردم ولی به نظرم شکست ناپذیر با اون عکس کارش بیشتر از ده ماه طول میکشه :-*

ایمیج کامیک دیگه واقعا داره اشتباه میزنه :D :D :D
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#15 CAPTAIN DIAR 1396-03-29 16:54
به نقل از spidercap:
یه سوال دارم اینکه چرا قطع شدن دست سرباز زمستان نیست :sad: اونکه مهمه که و ممنون از مقاله و ترجمه ی خوبتون لطفا سوالمو جواب بدید (منظورم شمایین آقای ترابی)

ببخشید دوست عزیز بنده به جای آقای ترابی جوابتونو نمیدم و فقط جهت اطلاع میگم.بنده این رو از سایت cbr ترجمه کردم و جای خیلی کاراکتر ها مثل فلش تامپسون و سرباز زمستان هم خالیه
نقل قول کردن
Morteza.az
#16 Morteza.az 1396-03-29 17:16
خیلی عالی بود ممنون
یه بارم کمر بتمن توسط بین شکست و فلج شد
یا دست ولوورین قطع شد از مچ
در کل حال کردم از این جور مقاله ها خیلی خوشم میاد مرسیییییییی :lol:
نقل قول کردن
Richard Grayson
#17 Richard Grayson 1396-03-29 17:27
خیلی اتفاقات دیگه رو هم میشد به مقاله اضافه کرد . درسته مقاله ترجمه شده است ولی نویسنده های توانایی داریم که میتونند اتفاق های دیگرو به این اضافه کنند . مثل فلش تامپسون یا دست سرباز زمستان یا فلج شدن رودی.
شماره 5 تو انیمیشن سریالی Young Justice مورد اقتباس قرار گرفت ، در واقع دست روی هارپر قطع شده بود و خودش هم داخل یخ گرفتار بود. بعدش توسط رد اروی که از روی DNA روی هارپر ساخته شده بود نجات یافت و از لکس لوثر دست مصنوعی هم گرفت اما قبول نکرد و با همون یک دست به Young Justice پیوست.
نقل قول کردن
Richard Grayson
#18 Richard Grayson 1396-03-29 17:28
خیلی اتفاقات دیگه رو هم میشد به مقاله اضافه کرد . درسته مقاله ترجمه شده است ولی نویسنده های توانایی داریم که میتونند اتفاق های دیگرو به این اضافه کنند . مثل فلش تامپسون یا دست سرباز زمستان یا فلج شدن رودی.
شماره 5 تو انیمیشن سریالی Young Justice مورد اقتباس قرار گرفت ، در واقع دست روی هارپر توسط لکس قطع شده بود و خودش هم داخل یخ گرفتار بود. بعدش توسط رد اروی که از روی DNA روی هارپر ساخته شده بود نجات یافت و لکس لوثر هم بهش دست مصنوعی داد اما قبول نکرد و با همون یک دست به Young Justice پیوست.
نقل قول کردن
spidercap
#19 spidercap 1396-03-29 18:03
به نقل از CAPTAIN DIAR:
به نقل از spidercap:
یه سوال دارم اینکه چرا قطع شدن دست سرباز زمستان نیست :sad: اونکه مهمه که و ممنون از مقاله و ترجمه ی خوبتون لطفا سوالمو جواب بدید (منظورم شمایین آقای ترابی)

ببخشید دوست عزیز بنده به جای آقای ترابی جوابتونو نمیدم و فقط جهت اطلاع میگم.بنده این رو از سایت cbr ترجمه کردم و جای خیلی کاراکتر ها مثل فلش تامپسون و سرباز زمستان هم خالیه

منم از شما ایراد نگرفتم جناب فقط خواستم سوالممترح کرده باشم اگه ناراحت شده معذرت
نقل قول کردن
amazing batman
#20 amazing batman 1396-03-29 18:42
مقاله ی خیلی خوب و عالی بود جز بتگرل بقیه رو نمیدونستم.
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#21 CAPTAIN DIAR 1396-03-29 19:40
به نقل از spidercap:
به نقل از CAPTAIN DIAR:
به نقل از spidercap:
یه سوال دارم اینکه چرا قطع شدن دست سرباز زمستان نیست :sad: اونکه مهمه که و ممنون از مقاله و ترجمه ی خوبتون لطفا سوالمو جواب بدید (منظورم شمایین آقای ترابی)

ببخشید دوست عزیز بنده به جای آقای ترابی جوابتونو نمیدم و فقط جهت اطلاع میگم.بنده این رو از سایت cbr ترجمه کردم و جای خیلی کاراکتر ها مثل فلش تامپسون و سرباز زمستان هم خالیه

منم از شما ایراد نگرفتم جناب فقط خواستم سوالممترح کرده باشم اگه ناراحت شده معذرت

نه داداش این چه حرفیه.
نقل قول کردن
spider parker
#22 spider parker 1396-03-29 20:18
ممنون بابت ترجمه جناب علیرضایی عزیز...
اما ایکاش خودتون قبل از پرداختن به شماره 15 یسری توضیحات مختصر درباره سرباز زمستان و مامور ونوم ارائه میکردید...
هر چند بنظر من مامور ونوم و سرباز زمستانی میتونستند در رتبه 15 و بجای لوئیز لین جای داده شند..چرا که لوئیز لین قهرمان نیست ولی تیتر مقاله "15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند" هست...
بازم تشکر میکنم برای ترجمه مقاله... ;-)
نقل قول کردن
THE AMAZING ACH20
#23 THE AMAZING ACH20 1396-03-29 21:24
فکر کنم مرد عنکبوتی هم پایش در نبرد با گرین گابلین قطع شد و بعد دخترش جایش را گرفت . ترجمه نیز عالی و روان بود تشکر
نقل قول کردن
farbodag
#24 farbodag 1396-03-29 23:28
فکر کنم یک بار تور چشماشو در اورد (هر دو چشمشو) و یادمه تو کمیک زامبی های ماول یک دست و یک پای پلنگ سیاه رو میخورن و توی همون کمیک واسپ هم نقص عضو میشه (البته یک چیزی فرا تر از نقص عضو چون سرش قطع میشه ) ولی باز هم چون زامبی بود زنده میمونه
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#25 Spidey Reigns 1396-03-30 04:53
مرسی...
مقاله ی خیلی خوبی بود...
موارد اینجوری که زیادن ولی این اواخر تو شماره 9 کمیک injustice 2...
خطر اسپویل

.

.

.

کاتانا، دست تد کورد ( بلوبیتل ) رو از مچ قطع میکنه...
کلا این کمیک پره از صحنه های شوکه کننده اینطوری...
داستان جالبی داره.... از دستش ندید...
////////////////////////////////////////
بدون خوندن injustice 1 هم به راحتی میشه داستان رو متوجه شد...
چون در کل با یه روایت جدید طرفیم....
نقل قول کردن
Thor Odinson
#26 Thor Odinson 1396-03-30 22:00
در مورد ددپول خیلی پیش اومده به نظرم عجیب ترینش وقتی بود که لوک کیج و ثور باهم ددپول رو نصف کردن از وسط و هر نصفه ی ددپول تکمیل شد بعدش ددپول دوتا شد :lol: :lol:
توی لیست دستای دکتر استرنج هم نیست (البته اون موقعی که دستاش توی تصادف شکست قهرمان نبود) :sigh:
اکوامن ی بار دیگه هم همچین بلایی سرش اومد توی انیمیشن Flashpoint Paradox که سوپرمن دستش رو قطع کرد :-*
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#27 CAPTAIN DIAR 1396-04-01 19:11
به نقل از spider parker:
ممنون بابت ترجمه جناب علیرضایی عزیز...
اما ایکاش خودتون قبل از پرداختن به شماره 15 یسری توضیحات مختصر درباره سرباز زمستان و مامور ونوم ارائه میکردید...
هر چند بنظر من مامور ونوم و سرباز زمستانی میتونستند در رتبه 15 و بجای لوئیز لین جای داده شند..چرا که لوئیز لین قهرمان نیست ولی تیتر مقاله "15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند" هست...
بازم تشکر میکنم برای ترجمه مقاله... ;-)

به نقل از spider parker:
ممنون بابت ترجمه جناب علیرضایی عزیز...
اما ایکاش خودتون قبل از پرداختن به شماره 15 یسری توضیحات مختصر درباره سرباز زمستان و مامور ونوم ارائه میکردید...
هر چند بنظر من مامور ونوم و سرباز زمستانی میتونستند در رتبه 15 و بجای لوئیز لین جای داده شند..چرا که لوئیز لین قهرمان نیست ولی تیتر مقاله "15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند" هست...
بازم تشکر میکنم برای ترجمه مقاله... ;-)

اولا خیلی ممنون از اینکه نظر دادید.دوما باید خدمتتون عرض کنم که اگه ما قرار باشه کاراکتر هارو اضافه و کم کنیم،حرکت درستی نیست و به نحوی حق نویسندگان سایت cbr رو ضایع کردیم چون بیشترش رو اونا نوشتن و کار جالبی نیست که ما بخوایم مقالشونو عوض کنیم.ولی حق با شماست،باید به جای آلفرد و لوئیز لین باکی و مامور ونوم قرار میگرفتن.
نقل قول کردن
Hossein sbn
#28 Hossein sbn 1396-08-14 00:33
اتفاقا مدتی مارول از همین ترفند "مرگ های شوکه کننده" در کمیک های دنیای Ultimate که ایده جدیدی برای ارایه کردن نداشتند، استفاده می کرد. نمونه هاش هم همین قضیه هالک و ولورین و کمیک Ultimatum هستند.( البته این وسط مرگ اسپایدرمن دنیای التیمیت یک استثناست و به جای اینکه آبکی و توخالی باشه، ماندگار و تاثیر گذار بود و باعث خلق لحظات به یاد ماندنی ای در کمیک Spider-Men یا همون "مردان عنکبوتی" شد)
راستی، می دونستید اسپایدرمن دنیای اصلی برای مدتی بیناییش رو از دست داد؟ این اتفاق باعث شد شاهد یه team-up بین اسپایدرمن و دردویل باشیم و جالب تر اینکه اسپایدرمن یاد گرفت از حس عنکبوتی خودش به عنوان حسی رادار مانند استفاده کنه تا دنیای اطرافش رو ببینه( درست مثل دردویل )!
البته بعد از اینکه چشاش خوب شدن همه چیز به حالت نرمال برگشت.
نقل قول کردن
Jordan
#29 Jordan 1396-08-15 17:20
با تشكر از captain diar عزيز بابت ترجمه اين مقاله
١٥)قطع شدن پاي لوييز لين يكي از شوك هاي جالب در كميك هاي ريبرث بود كه البته در شماره ٢٣ اتفاق افتاد. و از اون بدتر صحنه اي كه منچستر بلك ، جاناتان رو مجبور كرد زجر كشيدن هاي مادرش رو تماشا كنه.
١٤)قطع شدن دست آكوامن هم كه همونطور كه گفته شد چندين بار اتفاق افتاده و البته تاثير كمي توي داستان هاي اين شخصيت نداشته.
١٢)قطع شدن دست آلفرد هم از بخش هاي جذاب كميك معركه اند گيم بود.
١١)ولي به نظرم فلج شدن ديك گريسون در كانورجنس خيلي ضروري نبود و تا حدي هم ميشه گفت اضافي بود.
١٠)كاري كه راوجر با چشم خودش كرد رو فقط ميشه با عقده ي روانيش از خانوادش توجيح كرد.
٩)فلج شدن بتگرل توسط جوكر در كميك شاهكار لطيفه مرگبار هم كه يكي از بزرگترين و ماندگارترين تراژدي هاي تاريخ ديسي بود كه البته من هم مثل خيلي از دوستان از درمان شدن باربارا گوردون در نيو٥٢ رضايت نداشتم.
٨)قطع شدن بازوي ثور هم كه از موارد بسيار جالب كميك هاي ثور نالايق بود و جذابيت خواندن اين سري كميك رو دو چندان كرد.
٧)تاثيرات كميك اينفينيت كرايسيس بر كميك هاي ديسي غير قابل انكاره و هنوز چندين سوال بدون پاسخ از اون كميك به جا مونده. اتفاقاً بنده هم برام جاي سوال بود كه چرا بعد از كميك جنگ سپاه سينسترو خبري از شخصيت ريسك نشد. چون با اينكه كميك هاي زيادي با حضور اين كاراكتر نخوندم اما شخصيت جالبي داشت.
٦)آسيب و جراحت شديد بدني هميشه عضو جدايي ناپذير اريجين سايبورگ بوده و خب اساس اريجين اين شخصيت بر پايه جراحتيه كه برميداره. همونطور كه گفته شد تغييرات جزئي در اريجين سايبورگ به دفعات بوده و من به شخصه اريجين قبل از نيو٥٢ رو بيشتر دوست داشتم چون كاملا معلومه كه در نيو ٥٢ اين تغيير در اريجينش داده شد تا سايبورگ رو به شخصيت هاي اصلي جاستيس ليگ اضافه كنه(يا به عبارت ديگه اون رو به زور بينشون جا بده)
٥) قطع شدن دست رد اررو هم كه از نقاط عطف تكامل اين شخصيت بود و به نوعي باعث شد اين كاراكتر راه خودش رو پيش بگيره.(البته پرومتئوسي كه در كميك هست سر تا پا با پرومتئوسي كه در سريال اررو نشون داده شد فرق ميكنه و اون در واقع زاده ذهن عوامل سريال بود)
٤) كميك آلتيميت ولورين عليه هالك هم از كميك هاي بسيار زيبايي بود كه اتفاقا همين تابستان خوندم و هر لحظه منتظر اتفاقي جديد براي لوگان بخت برگشته بودم!
٢)متاسفانه هنوز موفق به خوندن اين كميك نشدم اما خب ددپول از اين قبيل جراحات در طول تاريخ كميك هاش كم نداشته!
١) شخصيت اينونزبل هم از اون كاراكتر هاييه كه جديداً بهش علاقه مند شدم و يك ماهي ميشه كه اگر درس و دانشگاه اجازه بده! برنامه دارم تا شروع به خوندن كميك هاش كنم و الان هم با اين مورد اشتياقم بيشتر شد.

باز هم از captain diar عزيز بابت ترجمه اين مقاله تشكر ميكنم.
البته به نظرم عنوان مقاله كمي نامتناسبه و با توجه به اينكه تمام موارد مربوط به ابرقهرمانان نميشدن، ميشد اتفاقاتي مثل قطع دست سرباز زمستان يا ايجنت ونوم كه دوستان بالاتر اشاره كردن و يا قطع شدن دست ريك گرايمز هم ميتونست جزو گزينه ها باشه.
نقل قول کردن
THE END
#30 THE END 1396-08-21 06:36
مقاله ى اموزنده اى بود مرسى
اما بعد از ديدن سايبورگ فهميدم جاى دردويل خاليه
البته خوب شايد اون اتفاقى دردويل براش افتاده نقص عضو محسوب نميشه
:-)
بازم تشكر
نقل قول کردن
THE END
#31 THE END 1396-08-21 20:10
به نقل از Richard Grayson:
خیلی اتفاقات دیگه رو هم میشد به مقاله اضافه کرد . درسته مقاله ترجمه شده است ولی نویسنده های توانایی داریم که میتونند اتفاق های دیگرو به این اضافه کنند . مثل فلش تامپسون یا دست سرباز زمستان یا فلج شدن رودی.
شماره 5 تو انیمیشن سریالی Young Justice مورد اقتباس قرار گرفت ، در واقع دست روی هارپر توسط لکس قطع شده بود و خودش هم داخل یخ گرفتار بود. بعدش توسط رد اروی که از روی DNA روی هارپر ساخته شده بود نجات یافت و لکس لوثر هم بهش دست مصنوعی داد اما قبول نکرد و با همون یک دست به Young Justice پیوست.

برادر قبول كرداا
بعدشم با دست مصنوعيش يه قهرمان شد لقبشم گذاشت ارسنال البته سلاح هاى ديگه ام داشت :-|
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید