کمیک "جوک کشنده" (Killing Joke) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک "جوک کشنده" (Killing Joke) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

سایت spidey.ir افتخار داره یکی از بهترین های دی سی را با ترجمه فارسی تقدیم شما کند.

در مقاله "10 کمیک مهم و تاثیرگذار  بتمن" درباره این داستان اینچنین میخوانیم:

اكثر كارشناسان و هواداران بتمن، این كمیك را برترین داستانی كه جوكر در آن حضور داشته میدانند. این داستان تك قسمتی توسط اسطوره صاحب نام دنیای كمیك یعنی «الن مور» نوشته و «برایان بولاند» هم طراحش بود و تاثیر شگرفتی روی بتمن و دی سی گذاشت. از نظر داستانی ، The Killing Joke را بیشتر به خاطر شلیك جوكر به «باربارا گوردون» (بت گرل) كه منجر به فلج شدن او شد، میشناسند . البته باربارا بعدا به شخصیت جدیدی به نام Oracle تبدیل شد . اما از این موارد كه بگذریم این كمیك برای اولین بار نشان داد كه چرا بتمن و جوكر مثل دو روی یك سكه هستند. و از ان موقع بود كه رابطه جوكر و بتمن دچار دگرگونی جالبی شد. البته این داستان دارای یكی از جنجالی ترین پایان های تاریخ بتمن هم هست. یعنی پس از اینكه بتمن جوكر را دستگیر میكند و با هم درباره ماهیت چرخه ای (cyclical) رابطه خود بحث میكنند . جوكر جوكی میگوید كه باعث خنده هر دوی آنها میشود. برخی از نویسندگان مثل «گرانت موریسون» اعتقاد دارد كه این صحنه به طور استعاری و غیر مستقیم  میخواهد نشان دهد  كه بتمن در پایان داستان جوكر را میكشد (به خاطر همینه که نام داستان "killing joke" است). برخی دیگر هم اعتقاد دارند كه این صحنه مبهم و ناقص است. گفته میشه كه The Killing Joke یكی از منابع الهام بخش اصلی «تیم برتون» (كارگردان فیلم بتمن) بوده . «هیث لجر» (بازیگر مرحوم نقش جوكر در فیلم "شوالیه تاریكی") هم در مصاحبه ای اعلام كرد كه نسخه ای از آن را خوانده تا خودش  را برای نقش جوكر اماده كند.

 

Batman: The Killing Joke

Batman: The Killing Joke کمیک بوک

مترجم: علی آقا

ادیتور و گرافیست: آریان نعمتی

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم

 

  نظر شما چیست؟ ایا این داستان توانست انتظارات شما را برآورده کند؟

 برای خواندن قسمت های قبلی و همچنین دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید

 

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

كمیك بوك های بتمن (BATMAN) به زبان فارسی

همه چیز درباره بتمن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spider-man
#1 spider-man 1396-03-29 11:12
به نظر قشنگ میاد.
نقل قول کردن
B81 Spidey
#2 B81 Spidey 1396-03-29 13:36
به نقل از spider-man:
به نظر قشنگ میاد.

به نظر قشنگ میاد؟
یکی از بهترین کمیک های تاریخ بتمنه
حتی سال قبل کارتونشم ساختن.
الان وقت خوندن این کمیکو ندارم چون سرم شلوغه ولی باید از آریان نعمتی و علی اقا بخاطر زحمتی که کشیدن تشکر کنم چون کارتونشو که دیدم برای خوندن این کمیک اشتیاق پیدا کردم ولی خوب متاسفانه دنبالش نرفتم.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1396-03-29 17:59
مطلب مهم:
خیلی بده و زشته که که کمیک به این خوبی و به این مهمی فقط 2 تا نظر داره
ادیتور و مترجم این کمیک واقعا براش زحمت کشیدن
شرم اوره واقعا
تا وقتی نظر ندید مطلب جدید رو سایت قرار نمیگیره
نقل قول کردن
Arya.M
+1 #4 Arya.M 1396-03-29 18:47
قبل از نقد کمیک از مترجم و ادیتور برای اینکه این کمیک رو آماده کردن تشکر می کنم. واقعا جای خالی این کمیک رو تو سایت احساس می کردم و از اینکه ترجمه شده خیلی خوشحال شدم. و حالا
نقد کمیک جوک کشنده :
خلاصه داستان: جوکر دیگه به سیم آخر می زنه و می خواهد ضربه نهایی رو به دشمنان خودش وارد کنه. یعنی می خواهد ثابت کنه که همه مثل خوش هستند و به راحتی می توانند دیونه شوند.
شخصیت ها :
جوکر( شخصیت اصلی) : ما در این داستان شامل جوکر متفاوتی هستیم. جوکری که ما معمولاً می بینیم یک فرد روانی و آدم کش است که تنها هدفش سوزاندن دنیاست. ولی ما در این کمیک شاهد جوکری هستیم که می خواهد حقانیت خودش رو ثابت کنه و ثابت کنه دیوونه بودن عیب نداره چون دنیا دیوونست. مشکل از آدمهایی مثل گوردن و بتمنه. به علاوه نشون دادن اریجین جوکر یکی از نقاط قوت این کمیکه و باعث میشه هدف اون برای ما قابل درک باشه . در حقیقت همین کمیک شخصیت جوکر رو به خوبی ارتقاء میده و به یکی از برترین خبیث های کمیک بوکی تبدیل می کنه.
بتمن: کابوس مجرمان ولی در عین حال دلسوز برای آن ها. در حقیقت همین تضاد ظاهر ترسناک و قلب طلایی اوست که باعث جذابیتش می شود. به جز این چیز خاصی از بتمن در این کمک نمی بینیم.
طراحی :
طراحی این کمیک بی نقصه و دقیقاً مناسب حال و هوای این کمیکه. چیز دیگری نمیشه درباره ی طراحی گفت.
نکته بسیار جالب :
تاکید این کمیک به تفاوت ذات درونی آدم ها یکی از نقاط قوت این کمیکه. اینکه نشون میده شخصیت های اصلی ( بتمن، جوکر، گوردون و باربارا) هر کدوم یک روز وحشتناک تو زندگیشون داشتن. ولی تنها کسی که تصمیم گرفت دیوونه بشه جوکر بود. چون ذاتاً آدم ضعیفیه. و این ثابت می کنه که جوکر اشتباه می کنه و همیشه آدمی که از درون قوی تره ( ابر قهرمان ها) برنده می شه. و این نتیجه اصلی داستانه.
چرا اسم این کمیک جوک کشنده است؟
به نظر من ربطی به جوکی که جوکر آخرش میگه نداره. چون بتمن جوکر رو نمیکشه. به دو دلیل: 1- کشتن خط قرمز بتمنه و هرگز اون رو رد نمی کنه 2 - ما تو کمیک های بعدی جوکر رو می بینیم. پس حالا شاید بپرسید برای چی اسم این کمیک جوک کشنده است؟ دلیلش همون حرف هاییه که جوکر می زنه. بعضی از واقعیت های غم انگیز مثل به جوک خنده دار بنظر می رسند. این واقعیت های تلخ ( که در عین حال خنده دارن) آدم رو دیوونه می کنند و وقتی آدم دیوونه می شه یعنی (( اون آدم قبلی مرده)). پس به نظر جوکر واقعیت یک " جوک کشنده " است.
ترجمه: ترجمه در مجموع خوب بود ولی بعضی جاها به اندازه ی کافی روان نبود.
ادیت: خوب بود ولی دو تا کلمه واژه هاش جا افتاد بود.
امتیازات :
داستان و طراحی: 10 از 10
ترجمه و ادیت: 9.5 از 10
نقل قول کردن
S. Mahdi
+1 #5 S. Mahdi 1396-03-29 18:55
نقد کمیک "بتمن : جوک کشنده" :
بی شک یکی از بهترین کمیک های تاریخ بتمن، این کمیک هست. و اما بریم سراغ نقد :
داستان کمیک بسیار هوشمندانه کار شده و در این کمیک تمرکز اصلی روی کاراکتر جوکر هست‌؛ اما "آلن مور" اینقدر ظریف داستان رو روایت میکنه که با وجود تمرکز بروی جوکر، بتمن تحت الشعاع او قرار نمیگیره. در کنار اینها مور یک اوریجین فوق‌العاده برای جوکر خلق میکنه که عمق زیادی به دشمنی بتمن و جوکر (و خود شخصیت جوکر) میبخشه، به طوری که خواننده بعد از خواندن این کمیک کاملا میتواند درک کند که چرا جوکر تبدیل به همچین آدمی شده. ما در این کمیک میبینیم که جوکر همانند بتمن عزیزانش رو از دست داده اما تبدیل به جوکر شده (یک خلافکار) اما بروس تبدیل به بتمن شده (یک قهرمان) میبینیم که این دو نفر چقدر باهم شباهت دارند، اما در عین حال چقدر باهم تفاوت دارند (نمیدونم تونستم منظورم رو به خوبی برسونم یا نه) خلاصه در این کمیک مور به دشمنی این دو بسیار عمق میبخشه. همچنین مور در کنار تمام اینها جوکر را مانند سابق بسیار بیرحم نشان میده (حتی بیرحم تر از قبل، کافیه به کار هایی که با کمیسر گوردون انجام میده فکر کنید.) منظورم اینه که مور در این کمیک هم به شخصیت جوکر قبل از این کمیک وفادار بوده و هم آنرا دارای عمق زیادی کرده. در روایت داستان هم مور عالی عمل کرده و به خوبی خواننده را به کمیک جذب میکنه.
در بخش طراحی هم این کمیک عالی ـست، "برایان بالند" فضا و اتمسفر هر صفحه را به خوبی به نمایش میگذارد؛ همچنین در بخش رنگ آمیزی هم این کمیک فوق‌العاده است (رنگ آمیزی نسخه اصلی رو میگم، همونی که سال ۱۹۸۸ منتشر شد) و همانند طراحی ها فضای هر صفحه را به خوبی القاء میکند.
نمره به داستان: ۱۰ از ۱۰
نمره به طراحی : ۱۰ از ۱۰



ترجمه : ترجمه علی آقا همیشه عالی بوده و در این کمیک هم عالی بود.
ادیت : ادیت آقای نعمتی هم عالی بود و هم کاور رو بسیار خوب ادیت کرده بودن، هم خود کمیک و تمام استاندارد ها رعایت شده بود.
نمره به ترجمه : ۱۰ از ۱۰
نمره به ادیت : ۱۰ از ۱۰

تشکر ویژه از علی آقا و آقای نعمتی بابت ترجمه و ادیت این کمیک فوق‌العاده، خسته نباشید :-)
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #6 Samwel Tarly 1396-03-29 19:23
من هم از علی اقا و اریان عزیز بابت ترجمه و ادیت این کمیک شاهکار ممنونم و متاسفانه فاصله زیادی تا کنکور نمونده و وقت ندارم بخونم و نقد کنم ولی فقط خواستم بیام و تشکر کنم چون خدمت بزرگی به جامعه کمیک کردین و خود من وقتی برای سایت کمیکی ترجمه می کنم با خودم میگم این کاری که می کنم باعث میشه صدها نفر این ترجمه رو بخونن و لذت ببرن و همین که تونسته باشم به این جامعه کمک کوچکی کرده باشم خستگی از تنم در میاد.
انشاالله من هم بعد کنکور با استاد ترابی هماهنگ کردم چند تا کمیک ترجمه کنم.
یا علی
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#7 CAPTAIN DIAR 1396-03-29 19:47
هرجوری بخوام نقدش کنم نمیشه فقط میتونم بگم عالی بود :lol:
نقل قول کردن
Omid_Spider
#8 Omid_Spider 1396-03-29 20:30
از زمانی که رفتم سرکار کلا سرم شلوغ شده و فرصتی واسه کمیک خوندن یعنی بهتر بگم حوصلشو دیگه ندارم
کلی کمیک نخونده دارم
دانلود میکنم آرشیو میکنم ولی کی بخونم خدا میدونه

ممنونم از تک تک عزیزانی که زحمت ترجمه و ادیت کمیک ها روکشیدند
نقل قول کردن
Arya.M
#9 Arya.M 1396-03-29 21:05
ببخشید آقای ترابی یه سوال داشتم. نظرتون راجع به تحلیلی که از اسم کمیک کردم چه؟ بنظرتون درسته؟ به نظر شما چرا اسم کمیک جوک کشنده است؟ ممنون می شم اگه پاسخ بدید :-)
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1396-03-29 21:29
به نقل از Arya.M:
ببخشید آقای ترابی یه سوال داشتم. نظرتون راجع به تحلیلی که از اسم کمیک کردم چه؟ بنظرتون درسته؟ به نظر شما چرا اسم کمیک جوک کشنده است؟ ممنون می شم اگه پاسخ بدید :-)

بله تحلیل خوبی بود
killing joke میتونه دلایل زیادی داشته باشه
میتونه بازی با اسم جوکر باشه
یا اینکه اشاره داشته باشه به اون شوخی که اخر داستان با بتمن میکنه جوکر و اخرش به مرگ خودش ختم میشه
یا اینکه میخواد بگه همه اینا برای جوکر یک شوخیه ولی برای بقیه خطرناک و مرگباره
نقل قول کردن
Agent spidey
#11 Agent spidey 1396-03-29 22:44
تحلیلی بر جک کشنده

بعد از این کمیک به نظرم محبوبیت جوکر زیاد شد دلیلشم این که جوکر قبل از این کمیک یک فرد دیوانه که بی دلیل آدم میکشه پنداشته میشد اما در این کمیک نه یک دیوانه بلکه یک انسان ضعیف به تصویر کشیده شد کسی که طاقت حوادث بدی که پشت سر هم براش اومد رو نداشت تا حالا فکر کردید که چرا دقیقاً بعد از اینکه از اون مواد شیمیایی بیرون آمد خندید چون میترسید به عنوان یک فرد افسرده خود کشی کنه پس دیوانه شد که کسی مثل بتمن اونو بکشه در مقابل جوکر گوردون را میبینیم که بدترین بلا و شکنجه سرش اومد ولی به بتمن گفت که خوبم اما بتمن در این داستان شاهد ماجرا بود و قهرمان داستان نبود در واقع هیچ یک از شخصیت های داستان قهرمان نبودند چون کار های آلن مور حول ضد قهرمانان میگرده
نقل قول کردن
mehran spidey
#12 mehran spidey 1396-08-13 19:42
نقد کمیک جوک کشنده :
راستش میدونم این کمیک خیلی وقته اومده رو سایت اما من هیچ وقت ، نتونستم این کمیک رو نقد کنم اما حالا که دوباره اومده صفحه اول میخوام یه نقدی بنویسم براش :

راستش این کمیک بی شک از برترین کمیک های تاریخ بتمن هستش ، داستان این کمیک به لطف طراحی دارک و خشنش خیلی خوب تونسته شخصیت پیچیده ی جوکر رو به ما نشون بده ، اما جدا از شخصیت جوکر نویسنده بتمن رو هم به نوعی در این کمیک جا داده که کاملا نشون میده چقدر از دست جوکر به خاطر بلایی که سر باربارا آورده عصبانیه و همچنین به نوعی هم میشه احساس ترس رو در بتمن حفظ کرد ، ترس از این که چه بلایی میخواد سر جوکر بیاره ...

همچنین ما در این کمیک اوریجین جوکر رو نیز میبینیم ، و باید بگم که بتمن و جوکر هردو کسانی رو که دوست داشتند از دست دادند اما خب راستش جوکر به یک آدمکش روانی صورت خندان تبدیل شد و بروس وین به یک قهرمان و حامی مردم شهر گاتهام ! پس میشه نتیجه گرفت که بروس و جوکر باهم نقاط مشترکی هم دارند و انگار زاده شدند که در برابر یکدیگر بایستند .

پایان این کمیک نیز بسیار پرمعنا ساخته شده و هرکس نظری در موردش داره ، مخصوصا زمانی که بتمن و جوکر با همدیگه میخندند میتونه خیلی پر معنا باشه ! ولی این از اون دسته کمیک هایی هستش که باید خود خواننده حدس بزنه که آخرش چه اتفاقی میوفته ، خیلی دوست داشتم که یه اقتباس خوب از این کمیک در انیمیشنش ببینم اما متاسفانه اینطور نشد :-?

نمره به داستان : 10 از 10 ( داستان در یک کلام عالیه ، شخصیت پردازی جوکر در این کمیک بهتر از همه ی کمیک هایی هستش که تا به الان از بتمن خوندم و همچنین دیالوگ هایی که بین بتمن و جوکر رد و بدل میشه واقعا عالین باید آلن مور رو بابت نوشتن این کمیک تحسین گفت . )

نمره به طراحی : 10 از 10 ( طراحی هم دست کمی از داستان نداره ، طراحی تاریک یا به اصطلاح دارک این کمیک زیبایی داستان رو چندین برابر بیشتر میکنه ... )

نمره به ترجمه و ادیت : 10 از 10 ( ترجمه و ادیت خارق العده هستش و جدا حرفی برای گفتن نداشته ادیت بسیار خوب و دقیق و ترجمه هم خیلی روان و خوبه از آقایان علی آقا و آریان نعمتی بابت تهیه ی این شاهکار بسیار ممنونم ;-) )
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#13 ilia_comic_khoon 1397-03-10 20:47
آیا این کمیک برای 12 سال مناسبه؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
spidey force
#14 spidey force 1397-03-10 21:17
به نقل از ilia_comic_khoon:
آیا این کمیک برای 12 سال مناسبه؟؟؟؟؟؟

مونده به طرز فکرت!ولی چنان چیزی نداره که برا شما مناسب نباشه.
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#15 ilia_comic_khoon 1397-03-11 13:48
به نقل از spidey force:
به نقل از ilia_comic_khoon:
آیا این کمیک برای 12 سال مناسبه؟؟؟؟؟؟

مونده به طرز فکرت!ولی چنان چیزی نداره که برا شما مناسب نباشه.

منظورت از مونده به طرز فکرت دقیقا چیه؟؟؟؟؟
کمیک تک قسمتی پیشنهاد بدید فیزیکی بگیرم؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
spidey force
#16 spidey force 1397-03-11 13:58
به نقل از ilia_comic_khoon:
به نقل از spidey force:
به نقل از ilia_comic_khoon:
آیا این کمیک برای 12 سال مناسبه؟؟؟؟؟؟

مونده به طرز فکرت!ولی چنان چیزی نداره که برا شما مناسب نباشه.

منظورت از مونده به طرز فکرت دقیقا چیه؟؟؟؟؟
کمیک تک قسمتی پیشنهاد بدید فیزیکی بگیرم؟؟؟؟؟

یعنی به مساعل از چه جنبه ای نگاه کنی.مثلا الان یه مرد داره برا تبلیغات ادا درمیاره.یکی هست بگی دیونست جمعش کنین؛یکی هست بگی کارش اینه.گرفتی؟
منظورت از این چیه:کمیک تک قسمتی پیشنهاد بدید فیزیکی میگرم؟!
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#17 ilia_comic_khoon 1397-03-12 16:10
#16

منظورم اینکه میخوام کمیک فیزیکی بخرم.اونم تک قسمتی.
لطفا یه چندتایی کمیک تک قسمتی خوب معرفی کنید؟؟؟؟
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#18 ilia_comic_khoon 1397-03-12 17:50
به نقل از ilia_comic_khoon:
#16

منظورم اینکه میخوام کمیک فیزیکی بخرم.اونم تک قسمتی.
لطفا یه چندتایی کمیک تک قسمتی خوب معرفی کنید؟؟؟؟

کسی جواب نمیده؟ :cry: :cry:
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#19 ilia_comic_khoon 1397-03-12 19:42
به نقل از ilia_comic_khoon:
به نقل از ilia_comic_khoon:
#16

منظورم اینکه میخوام کمیک فیزیکی بخرم.اونم تک قسمتی.
لطفا یه چندتایی کمیک تک قسمتی خوب معرفی کنید؟؟؟؟

کسی جواب نمیده؟ :cry: :cry:

کسی جواب نمیده؟؟ :cry:
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#20 ilia_comic_khoon 1397-03-12 20:47
جواب بدید :-|
نقل قول کردن
Hashem.egz
#21 Hashem.egz 1397-03-12 21:22
#20
کمیک ٬٬پانیشر ابرقهرمانان مارول را میکشد٬٬
تک قسمتیه خیلی هم مخوفه
تو سایت هم فارسی ترجمه شده ولی نمیدونم نسخه فیزیکیش هست یا نه

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Thunder God
#22 Thunder God 1397-03-12 22:54
#20
کمیک x-men:god lives,man kills
یکی از بهترین کمیکای تک قسمتی هست که خوندم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#23 Cap-Spider Potter 1397-03-13 00:48
به نقل از Thunder God:
#20
کمیک x-men:god lives,man kills
یکی از بهترین کمیکای تک قسمتی هست که خوندم



قبول دارم. این رمان گرافیکی حرف نداره.
فقط اینکه عنوان کمیک God "Loves", Man Kills هست ;-)
خدا دوست دارد (البته "خدا زندگی میکند" هم خوبه :-* :D )، بشر (انسان) می کشد.


#20

میتونی تو سایت خودمون یا سایت های خارجی، داستان های برتر شخصیت ها رو سرچ کنی، هر کدوم با ذائقت میخوند، بگیرش...

در کل داستان خوب زیاد هست، تک قسمتی های خوب هم اینا رو یا خوندم و یا تو سایتمون معرفی شدند :


Whatever Happen to the man of Tomorrow ? (البته این داستان 2 قسمته ولی دلم نیومد ننویسمش ! :-* توی سایت ما هم به صورت تک قسمتی ترجمه شده spidey.ir/.../... یه مقاله "شاهکار" هم آقای ترابی دربارش نوشتند که اینجاست : spidey.ir/.../...)

Wolverine : Alone

Amazing Spider Man #248

Amazing Spider Man #267 (این یکی رو ماهی یه بار میخونم!)

Amazing Spider Man #50 (عظیم ترین داستان مرد عنکبوتی از نظر من، نه بهترینا، منظورم از عظیم ترین اینه که داستان و ایده کمیک رو دست نداره)

Peter Parker : Spider-Man #33

The Death of Gwen Stacy

Webspinners Tales of Spider-Man #12 (مخرب ترین داستان مرد عنکبوتی از نظر من)

Thor #337

Daredevil #181

Incredable Hulk #181

Fantastic Four #1

For The Man Who Has Everything

Marvel Team-Up #100

Punisher The Cell

Killing Joke

God Loves, Man Kills

Triumph and Torment

Avengers #174

Fantastic Four #51

...
نقل قول کردن
Hashem.egz
#24 Hashem.egz 1397-03-13 10:00
کمیکو همین الان خوندم
مو به تنم سیخ شد... یجورایی ترسناکم بود تا حالا نزدیک به ۲۰۰ تا کمیک خوندم( با حساب واکینگ دد :lol: ) ولی تا اینجا با اختلاف بهترین کمیکی بود که خوندم
ادیت و ترجمه هم فوق العاده...
به خاطر ترسناک بودن و اون صحنه های گوردون ها (استغفرالله) بهتره اول پست بگین +۱۸ یا شادم +۱۵ :-*
نقل قول کردن
cartoon_network10
#25 cartoon_network10 1398-07-27 15:43
سلام یک سوال این کمیک یک انیمیشن هم داره در حد این هست یا همین کمیکرو بخونم بجای انیمیشن
نقل قول کردن
the Batman
#26 the Batman 1398-07-27 15:56
به نقل از cartoon_network10:
سلام یک سوال این کمیک یک انیمیشن هم داره در حد این هست یا همین کمیکرو بخونم بجای انیمیشن

انیمیشنش آشغاله
نقل قول کردن
Spider-Fan
#27 Spider-Fan 1398-07-27 16:52
به نقل از cartoon_network10:
سلام یک سوال این کمیک یک انیمیشن هم داره در حد این هست یا همین کمیکرو بخونم بجای انیمیشن

آقا کمیک رو بخونید و لذت ببرید!
انیمیشن‌ش یه آشغال به تمام معناست! تقریباً هر ایرادی بگیرین بهش وارده!!!
پیشنهاد می‌کنم هرگز وقت‌تون رو حروم‌ش نکنید...
نقل قول کردن
Milesspider2020
#28 Milesspider2020 1399-01-25 14:15
این کمیک فوق العاده است
و ترجمه آن کامل و به درستی انجام شده
ادیت که خیلی خوب بود
پیشنهاد میکنم حتما خوانده بشه ;-)
نقل قول کردن
MHA
#29 MHA 1399-08-08 09:31
البته من اين كميك رو خيلي وقت پيش خوندم و دوست داشتم با ترجمه و اديت شما بخونم
اين كميك عالي هستش و به طور كامل يك شاهكار است و الن مور طوري خلقش كرده كه هم بهترين داستن جوكر هست و هم (از نظر من بهترين كميك بتمن و بهترين كميك تاريخ است!) واقعا هر كسي كه از كميك بدش بياد و اين رو بخونه عاشقش مي شه
اديت و ترجمه شما هم خيلي خوب هست و واقعا هيچ جايي كه خوندم كيج نشدم.
واقعا زشت هست كه بعضي از افراد به جاي اينكه در مورد اين كميك نظر بدهند براي خودشون كميك معرفي مي كنن
در كل ممنون از شما ;-)
نقل قول کردن
کاکلی
#30 کاکلی 1400-02-12 19:41
بسم الله الرحمن الرحیم

یادداشتی بر جوک کشنده
اولا بگم که محبوبترین کاراکتر من در دنیای کمیک بوک ،بتمن است و طبیعتاً در آثار مربوط به این شخصیت حساس هستم .نگاه من به اثر منفی است، همانطور که نگاهم به آلن مور منفی است.
در اینجا قصد تحلیل و بررسی کمیک را ندارم، بلکه صرفا می خواهم به ضعف های اثر بپردازم

وقتی داستان رو می‌خواندم با خودم فکر می کردم که آلن مور اصلا بتمن رو نمی‌شناسه و تنها اثری که احتمالا از بتمن خوانده همون جوک کشنده ای باشه که خودش نوشته

در ابتدا با بتمنی مواجه هستیم که دیگر از این درگیری های تکراری موش و گربه مانندی که با جوکر داره خسته شده و می خواد جوکر رو متقاعد کنه که بیخیال شه و اون رو به راه راست هدایت کنه چون این بازی بلاخره با مرگ یکی از این دو تموم میشه
دقت کردید؟ بتمنی که دیگه خسته شده.بتمنی که دیگه خیرخواه نیست، بتمنی که چون دیگه تحمل نداره می خواد جوکر رو به راه راست هدایت کنه،
این یکی از بزرگترین مشکلاتیه که این اثر داره، یعنی این بازی موش و گربه آنقدر بتمن رو تحت فشار گذاشته که دیگه بیخیال آرمان هاش شده و صرفا می خواد از این بدبختی رها بشه
همین یعنی اینکه آلن مور اصلا بتمن رو نمی‌شناسه

در ادامه به جلو می‌رویم، جوکر که بتمن رو فریب داده ، حالا داره برای یک جشن بزرگ آماده میشه ، جشنی که گوردون نقش مهمی در اون داره
همینجا صبر کنید
اینو بگم که به نظر من ، نه گوردون و نه باربارا، هیچکدوم تبدیل به شخصیت نشدن
گوردون کاملا منفعله، جوکر می خواد ثابت کنه که برای بد بودن فقط یک روز بد لازمه و حالا میخواد اون روز بد رو برای گوردون رقم بزنه تا ادعای خودش رو ثابت کنه
حتما جوکر، گوردون رو یک آرمانگرا و یک انسان دوست به تمام معنا می‌دونه که میخواد این بلا ها رو سرش بیاره

دقیقا مشکل همینجاست ، به هیچکدوم از این ویژگی ها در گوردون پرداخت نمی شه
گوردون هیچ نبردی برای دیوانه نشدن و دفاع از آرمان هاش نمی کنه
نبردی دربرابر تمام زجر ها و رنج هایی که جوکر بهش داده و ازش می خواد که از آرمان هاش بگذره و دیوانه بشه

میرسیم به رابطه بتمن و جوکر،
از معدود جاهایی که من نظر مثبتی به اثر داشتم همینجا بود،
جا هایی، آلن مور سعی داشت که بگه فرقی بین بتمن و جوکر نیست ،در واقع اگر بتمن انسان بدی می بود تبدیل به جوکر می شد
به عبارت دیگر ، جوکر نسخه خبیث بتمن است
همین رابطه باعث میشه درعین تنفری که دو کاراکتر از هم دارند ، علاقه و وابستگی ای هم وجود داشته باشد و این وابستگی موجب صمیمیتی بین این دو می شود
البته جایی وجود دارد که گنگ باقی مانده است
چرا بعد از پیشنهاد بتمن به جوکر درباره دست کشیدن از بدی، جوکر پاسخ منفی داد؟
این جواب منفی قابل پیشبینی است اما آلن مور هیچ پرداختی به آن ندارد
آیا جوکر به جنون وابستگی دارد؟
آیا جوکر با شرارت انس گرفته است؟
و آیا...؟
این ها پاسخ های احتمالی است و درصورت درست بودن هرکدام، این سوال پیش می آید که چرا آلن مور پرداختی به اینها نداشته است
شاید بگویید پرداخته است
آنجا که دارد گوردون را اذیت می کند و آن دیالوگ هایی که با بتمن رد و بدل می کند
اما باید بگویم در آن مواقع، پرداخت آلن مور به جوکر به گونه ای بوده است که انگار دیوانگی به او تحمیل شده و او چاره ای جز این نداشته و دیوانگی مانند منجلابی است که جوکر دارد در آن دست و پا می زند(به خصوص در مواقعی که اریجین جوکر روایت می شود)
در این پرداخت ، هیچ انس و وابستگی ای بین جوکر و دیوانگی و شرارت وجود ندارد، بلکه جوکر خود اقرار می کند که دنیا من رو به این سمت برده و من مجبور بودم و هرکس دیگری جای من می بود به این شرایط دچار می شد
در واقع در این بخش هم آلن مور دچار تناقض شده است، چرا جوکری که دنیا ، دیوانگی را به او تحمیل کرده، حالا که راهی برای فرار از آن دارد بیخیال می شود؟ قطعا چون با دیوانگی انس گرفته است ، اما آلن مور اصلا به این انس و وابستگی جوکر به دیوانگی نپرداخته است و یا اگر پرداخته باشد بسیار ضعیف عمل کرده است


حرف بسیار است و من برخی از آنهایی که به چشمم آمد بیان کردم
قبلاً نیز گفته بودم که آلن مور در پرداخت به کاراکتر هایی مثل بتمن و جوکر ضعیف عمل کرده است و اینک می گویم از این کمیک لذت نبردم
با احترام به تمام طرفداران آلن مور، من این اثر را ضعیف می دانم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید