رتبه بندی اقتباس های فلش در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

رتبه بندی اقتباس های فلش در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

این مقاله به مناسبت اکران جهانی فیلم "فلش" بار دیگر در صفحه نخست سایت اسپایدی قرار میگیرد.

مقدمه: در طی این سال ها، فلش به یکی از محبوب ترین ابرقهرمان های صنعت کمیک بوک تبدیل شده است. حالا اهمیتی نداره که بری آلن باشه یا والی وست، چیزی که اهمیت داره اینه که این شخصیت توانسته است قلب میلیون ها هوادار کمیک در سراسر جهان را تسخیر کند. از این رو، این اسپیدستر حضور های درخشان متعددی در خارج از صفحات کمیک نیز داشته، مثل سینما، تلویزیون، انیمیشن ها و کارتون ها و حتی دنیای بازی! بنابراین در این مقاله قصد داریم به برترین اقتباس های او نگاهی بی اندازیم.

 

10- کارتون سوپرمن / آکوامن: ساعتی برای ماجراجویی

کارتون سوپرمن / آکوامن: ساعتی برای ماجراجویی

فلش در این برنامه تلویزیونی که در واقع سال 1967 پخش شد، چندین بار حضور پیدا کرد. در این یک ساعت که برنامه ادامه داشت، داستان های کوتاه اما متفاوت چند دقیقه ای را مشاهده می کردیم که در هر کدام از آن ها، قهرمانان گوناگون دی سی حضور داشتند. فلش و بچه فلش (Kid Flash)هم چندین بار در این داستان ها ظاهر شدند، باید بگم که تکامل این دو شخصیت از زمانی که این برنامه تلویزیونی پخش شد، واقعا باورنکردنیه. مثلا در این سری، مو های بچه فلش کاملا مشکی بود و کاستوم او با اون لباس نمادین زرد رنگ این شخصیت کاملا تفاوت داشت. در هر حال، بنظرم هواداران سن بالای انیمیشن ها با دوباره دیدن این مجموعه میتونند اوقات خوشی را برای خود ایجاد و خاطراتشان را مرور کنند.

 

9- فیلم ها و بازی های لگویی

فیلم ها و بازی های لگویی

اهمیتی نداره چند سالتونه، در هر صورت دنیای لگو ها همیشه به بهترین شکل ممکن کودک درون شما رو زنده می کنه. خوشبختانه بری الن در چندین فیلم و بازی لگویی نیز حضور داشته مانند The Lego Movie یا The Lego Batman Movie او حتی انیمیشن اختصاصی خودش رو هم داشته و در آن به خوبی درخشیده است. از طرفی، نمیشه دنیای بازی رو هم نادیده گرفت و باید بگم که شما میتونید ذات واقعی این شخصیت رو در ویدیو گیم های لگویی مشاهده کنید. فلش ابتدا در بازی ویدیویی Lego Batman 2: DC SuperHeroes ظاهر شد و اولین سپیدستر لگویی محسوب می شود. این توانایی خیلی جالب و فانی بود که بتونی سریع تر هر قهرمان دیگه ای در سراسر شهر گاتهام بچرخی و از قدرت باحالی که داری، لذت ببری! همچنین در بازی Lego DC SuperVillains که حدودا یک سالی از اکرانش میگذره، دیدیم که دیگر سپیدستر هایی مثل والی و والاس وست و ابرخبیث هایی مثل زوم و فلش معکوس نیز به بازی اضافه می شوند. 

  

8- سریال تلویزیونی فلش سال 1990

سریال تلویزیونی فلش سال 1990

درسته که خیلی از هواداران سن پایین شخصیت فلش، جان ویسلی شیپ را به عنوان هنری الن یا جی گریک در سریال کنونی فلش می شناسند، اما باید گفت که ایشون نقش خود بری آلن را هم در مجموعه نخست از فلش ایفا کرده است! البته مسلما از اونجایی که اون موقع تجهیزات و جلوه های کمتر و ضعیف تری در دسترس بود، این سری در حال حاضر برای عده زیادی زننده می باشد. ولی باید گفت که اون صاعقه های جرقه مانند انیمیشنی که گهگاهی بر صفحه ظاهر می شدند، یا مات و ناپدید شدن فلش وقتی که شروع به دویدن می کرد و یا تمام دیالوگ ها و حرکات آقای شیپ در این لباس قرمز باعث می شود که این مجموعه، هم تا حدودی مسخره و حوصله سر بر باشد و هم جذاب و سرگرم کننده! راستش این سریال یه جورایی شبیه به یک نسخه سپیدستری و آپدیت شده از برنامه تلویزیونی دهه 60 بت من می باشد! اینم بگم همونطور که احتمالا اطلاع دارید، جان ویسلی شیپ در کراس اور اخیر شبکه CW به عنوان فلش برگشته و این موضوع مطمئنا باعث خوشحالی جمع زیادی از هواداران قدیمی فلش شده است، چرا که بعد از سال ها توانستند دوباره با او در این نقش دیدار کنند.

  

7- فلش در دنیای سینمایی دیسی

فیلم سینمایی لیگ عدالت

ازرا میلر نخستین کسی بود که شخصیت فلش رو به پرده سینما آورد. او در ابتدا دو کامئوی خفن و حماسی در فیلم بت من علیه سوپرمن: طلوع عدالت و جوخه انتحار داشت، سپس در فیلم لیگ عدالت او را به عنوان عضوی از این گروه قهرمانی دیدیم که در کنار دیگر قهرمان ها به نبرد با شر می پردازد و تا حدی هم شوخ است! البته باید گفت که کارگردان فیلم یعنی زک اسنایدر و دیگر عوامل سازنده به لخواه یک سری تغییرات در این شخصیت به وجود آوردند که اون رو از نسخه کمیکی خودش متمایز می کرد، مثل آبی رنگ کردن صاعقه این شخصیت که دقیقا مخالف نسخه کلاسیکی او که قرمز است، می باشد و یا اینکه او را به قهرمانی شوخ طبع تر تبدیل کرد. هم اکنون هم فیلم اختصاصی فلش ساخته شده و به اکران جهانی درآمده است ولی انگار شخصیت فلش زیر سایه بتمن مایکل کیتون قرار گرفته است! همچنین ازرا میلر اونقدر قبل اکران فیلم جنجال به پا کرد که خیلی ها را از خودش و شخصیت فلش بیزار کرد!

  

6- کارتون عدالت جویان جوان

کارتون عدالت جویان جوان

در کارتون عدالت جویان جوان، ما بری آلن را این بار از زاویه ای منحصر به فرد و متفاوت می بینیم. او فلش اصلی داستان نیست، بلکه به عنوان مرشد والی وست در این مجموعه حضور پیدا می کند، البته این مسئله باعث نمیشه که حضور کمرنگی داشته باشه و بهش کم لطفی بشه. بنابراین، بچه فلش (والی وست) سپیدستر اصلی این سریال کارتونی است، او همچنین یکی از بنیان گذاران گروه نیز می باشد. جالبه که بعد ها در فصل دوم این سریال در اپیزودی به نام Bloodlines مشاهده می کنیم که بری با بارت آلن -که در واقع نوه او می باشد- دیدار می کند. بدون شک دیدن اتحاد هر چهار فلش (جی گریک، بری آلن، والی وست و بارت آلن) در یکی از بهترین اپیزود های این سری میتونه فوق العاده هیجان انگیز باشه.

  

5- سریال تلویزیونی اسمال ویل

سریال تلویزیونی اسمال ویل

حالا که صحبت از بارت آلن شد، بهتره اشاره ای نیز به این نسخه از فلش داشته باشیم. اولین حضور بارت آلن به عنوان فلش در سریال محبوب اسمالویل (Smallville) بود. او در کنار بازیگر ماهری چون تام ولینگ در فصل چهارم این سری ظاهر شد و بسیار خوش درخشید. بارت در واقع یه دزد بی فکر و خام بود که قصد داشت هر طور شده توجه کلارک رو به توانایی هایش جلب بکنه. اما چیزی نگذشت که اونا باهم دوست شدند، یکی از دلایلش میتونه این باشه که کلارک نیز سرعتی تقریبا اندازه با خود بارت آلن داشت. بعد ها در قسمت های بعدی مشاهده کردیم که بارت به یکی از بنیان گذاران گروه لیگ عدالت تبدیل شده است. بعد از آن، بارت آلن در فصل یازدهم (ماشاالله!) حضور پیدا کرد، این فصل در واقع یک مجموعه کمیکی بود که بعد از اتمام سریال بیرون داده شد. 

  

4- انیمیشن های ویدئویی دی سی

انیمیشن های ویدئویی دنیای دی سی به همراه شخصیت های آن مطمئنا از نقات قوت این کمپانی محسوب می شوند، این انیمیشن ها جمعی از برترین آثار دی سی رو تشکیل می دهند که بدون شک هر هواداری رو به وجد میاره. از طرفی، بری آلن که مسلما یکی از مهم ترین بخش های دنیای انیمیشنی دی سی به شمار می رود، در آثار گوناگون و قابل قبولی حضور پیدا کرده است. پارادوکس فلش پوینت میتواند مثال خوبی در این مورد باشد. در این انیمیشن سینمایی که استقبال خوبی هم ازش شد، فلش حسابی درخشید. پاردوکس فلش پوینت که از روی داستان نویسنده مشهور، جف جانز اقتباس شده بود فرصت این را به ما داد تا با یک نسخه مصمم، با اراده و جدی تر از بری آلن دیدار کنیم. باید گفت که این نسخه از فلش به ندرت در خارج از صفحات کمیک ظاهر شده است. همونطور که میدونید، اغلب در دیگر رسانه ها از بری آلن برای تغییر لحن داستان و ایجاد فضای طنز استفاده می کنند، با این حال در پارادوکس فلش پوینت به هیچ وجه چنین چیزی دیده نمیشه و با نسخه ای فوق العاده از فلش مواجه میشیم. بنابراین اگر هنوز این انیمیشن رو ندیده اید، پیشنهاد میکنم هر چه زود تر این کار رو انجام بدید.

  

3- فرانچایز بی عدالتی

فرانچایز بی عدالتی

قبول کنید که دنیای بازی های بی عدالتی بسیار عجیب و غریبه، چرا که خیلی از شخصیت های موجود در آن از ورژن متداول و اصلی خودشون بدتر و پلید تر هستند. با این حال، بری آلن در این سری تقریبا با نسخه اصلی خودش تفاوتی نداره، مثلا همچنان به دنبال عدالت و برابری هست و سعی داره که شخصیت خوبی داشته باشه. در طی حوادثی که توی این سری بازی ها رخ می ده، بری کم کم شک می کنه که مبادا داره کار اشتباهی انجام میده! بعد از اینکه شزم توسط سوپرمن کشته میشه، دیگه بری به سیم اخر میزنه و تصمیم میگیره بره سراغ گروه بت من و خودش رو به خاطر کار هایی که تحت دستورات سوپرمن انجام داده، تحویل بده. بدین شکل بود که بری وارد گروه بت من شد. در طی بی عدالتی 2 هم مشاهده کردیم که بری آلن به بت من وفادار باقی میمونه و حتی به گرین لنترن کمک میکنه تا وارد این گروه بشه. 

 

2- شبکه تلویزیونی CW

امروزه، این نسخه از بری آلن احتمالا معروف ترین فلش در تمام دنیا می باشد. از همان سال 2014 تا به حال، بری آلن جذاب و دوست داشتنی گرانت گاستین نه تنها قهرمان محبوب هواداران بوده، بلکه خیلی ها را هم با این شخصیت مهم دی سی آشنا کرده است. فصل اول این مجموعه بدون اغراق بسیار خوب و خوش ساخت بود و دنبال کنندگان زیادی هم داشت. در حقیقت، ماجراجویی ها و حوادث چالش برانگیزی که در طی این فصل سریال برای او رخ میدهد، ما را کاملا درگیر می کند و باعث می شود نتوانیم حتی یک قسمت از آن را هم از دست بدهیم. ولی متاسفانه افت وحشتناک سریال از فصل دوم به بعد شروع شد. در حال حاضر، سریال فلش به فصل ششم خود رسیده است و در هر حال هواداران خاص خودش را دارد هر چند که به نظر میرسد سازندگانش مدتهاست ذهنشان از ایده های بکر خالی شده است و دارند همان ایده های قبلی را قرقره میکنند! 

 

1- انیمیشن های لیگ عدالت و لیگ عدالت نامحدود

اگر چه اون نسخه از فلشی که گرانت گاستین به نمایش میگذارد در آثار لایو اکشن رو دست ندارد، اما همچنان بهترین فلش در خارج از صفحات کمیک شخصیت والی وست در انیمیشن های لیگ عدالت است. این فلش که توسط مایکل روزنبام صداپیشگی شده است، بدون ذره ای تردید نمادینی ترین و کامل ترین نسخه خارج از کمیک فلش می باشد، او به خوبی توانست ویژگی های شخصیتی و ذات فلش را حفظ کند. مطمئن باشید بعد از دیدن این نسخه از والی وست، توقع شما از شخصیت پردازی فلش در آثار دیگر بالا می رود، مثلا بنظرم اونایی که زیادی سنگ فلش در فیلم لیگ عدالت رو به سینه می زنند و معتقد هستند او ستاره فیلم است، باید حتما یه نگاهی به والی وست دنیای انیمیشنی بی اندازند، اینطوری متوجه شوند که ارزش این قهرمان خیلی بالاتر از این حرفاست. در این انیمیشن می بینیم که او یک دانشمند علوم قانونی است که در سنترال سیتی زندگی می کند و در کنار هم تیمی هایش به نبرد با دشمنان می پردازد. نکته قابل توجه اینه که او ترکیبی بی نظیر از بهترین ویژگی های شخصیتی بری آلن و والی وست را داراست، به همین دلیل هم هست که موفق شد ورژنی کاملا نمادین و درخشان از فلش را به تصویر بکشد.

  

محمد امین حیاتی

Cap-Spider Potter

Copyright © 2023  spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی سریع ترین ابرقهرمانان دنیای کمیک

10 ابرقهرمان دنیای کمیک که دارای برترین دشمنان هستند

10 حقیقت مهمی که باید درباره فلش (FLASH) بدانید

15 لباس برتر فلش

سریع ترین لحظات تاریخ کمیک های فلش (THE FLASH)!

کمیک فارسی: اولین حضور فلش معکوس (REVERSE FLASH) 

10 كميك مهم فلش (THE FLASH)

15 لباس برتر فلش (THE FLASH)

10 دشمن برتر فلش (THE FLASH)

5 صحنه برتر نیم فصل اول سریال THE FLASH

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 شباهت سریال "فلش" با مرد عنکبوتی!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap_tain
#1 Cap_tain 1398-12-13 14:05
عالی دستتون درد نکنه واقعا گل کاشتید.
یک نکته ای که هست اینه که بسیاری از طرفداران ( مثل خودم) بعد از سریال فلش گانت گاستین به فلش علاقه مند شدن و از هوادار هایش شدن. و اگر نه من فقط فلش رو در قالب کسی که لباس قرمز میپوشید و سریع بود میشناختم.
بازم ممنون بابت مقاله عالیتون.
نقل قول کردن
Cap_tain
#2 Cap_tain 1398-12-13 14:07
ببخشید بابت اسپم. ولی اگر میشه یک رتبه بندی واسه ی لباس های فلش تو سریال cw بذارید. چون ۵ تا لباس داشته فکر کنم بشه یک رتبه بندی برای اون گذاشت.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#3 Captain-spidey 1398-12-13 14:59
مرسی اقای حیاتی مقاله خوب بود فقط فکر میکردم فلش لگو رتبه بالا تری داشته باشه اخه خیلی باحال من که عاشقشم
نقل قول کردن
FN
#4 FN 1398-12-13 15:54
مقاله بسیار عالی با موضوع بسیار خوبی بود آقای حیاتی و رتبه بندی ها کاملا عادلانه بود خسته نباشید
نقل قول کردن
SpiderGoblin
#5 SpiderGoblin 1398-12-13 16:14
یه سوال دارم تو مورد ۹ نوشتین یک سال از اکران شدن بازی میگذره؟مگه بازیا منتشر نمیشن؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1398-12-13 22:32
به نقل از SpiderGoblin:
یه سوال دارم تو مورد ۹ نوشتین یک سال از اکران شدن بازی میگذره؟مگه بازیا منتشر نمیشن؟


بله درسته. احتمالا حواسم نبوده.
"اکران" برای فیلم های سینمایی به کار میره.
برای بازی از "انتشار" یا "عرضه پیدا کردن" استفاده میشه.
نقل قول کردن
ali.shahruei
#7 ali.shahruei 1398-12-14 01:06
مقاله بسیار عالی مثل همیشه.
ممنون آقای حیاتی.
نقل قول کردن
badlight
#8 badlight 1398-12-14 14:56
هرجوری حساب کنید فلش شبکه cw از همه بهتره چون از وقتی بچه بود رنج دیده و امیدشو از دست نداده اشتباه کرده و پذیرفته و سعی کرده جبران کنه دشمنی داشت که میتونست دوستش باشه الانم که تو رویداد بحران در زمین های بینهایت جزو کاراکتر های اصلی و سمبل امید بود پس از نظر من رطبه اول لایق اونه
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#9 Geralt of Rivia 1398-12-14 15:07
به نقل از badlight:
هرجوری حساب کنید فلش شبکه cw از همه بهتره چون از وقتی بچه بود رنج دیده و امیدشو از دست نداده اشتباه کرده و پذیرفته و سعی کرده جبران کنه دشمنی داشت که میتونست دوستش باشه الانم که تو رویداد بحران در زمین های بینهایت جزو کاراکتر های اصلی و سمبل امید بود پس از نظر من رطبه اول لایق اونه

استاد عزیز فقط یه نکته ای
رتبه رو با "ط" نمینویسن
شما انگار شاشت خیلی تنده
یه مقدار استراحت به خودت بده بعد ادامه بده
نقل قول کردن
badlight
#10 badlight 1398-12-14 15:53
داداش اولا قوانین رو یه نگاه بنداز
دوما اوکی غل املایی داشتم خب چرا انقد اتیشت تنده اروم تر هم میتونی بگی
نقل قول کردن
kiyan
#11 kiyan 1398-12-14 18:57
به نقل از badlight:
داداش اولا قوانین رو یه نگاه بنداز
دوما اوکی غل املایی داشتم خب چرا انقد اتیشت تنده اروم تر هم میتونی بگی

جفتتون هم دستشویی لازمید :-)
نقل قول کردن
badlight
#12 badlight 1398-12-14 19:00
به نقل از kiyan:
به نقل از badlight:
داداش اولا قوانین رو یه نگاه بنداز
دوما اوکی غل املایی داشتم خب چرا انقد اتیشت تنده اروم تر هم میتونی بگی

جفتتون هم دستشویی لازمید :-)

:lol: lo
نقل قول کردن
SpiderGoblin
#13 SpiderGoblin 1398-12-14 19:45
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از SpiderGoblin:
یه سوال دارم تو مورد ۹ نوشتین یک سال از اکران شدن بازی میگذره؟مگه بازیا منتشر نمیشن؟


بله درسته. احتمالا حواسم نبوده.
"اکران" برای فیلم های سینمایی به کار میره.
برای بازی از "انتشار" یا "عرضه پیدا کردن" استفاده میشه.

خیلی ممنون از پاسخ گویی تون
نقل قول کردن
typhoon
#14 typhoon 1398-12-15 16:03
با رتبه بندی میشه گفت موافقم ولی از نظرم رتبه ی یک متعلق به فلش cw هستش. چون ما پیشینه و نحوه ی تبدیل شدنش به فلش، احساست، مشکلات روانی، همدردی و کلا با شخصیتش آشنا شدیم و اونو شناختیم. در کل سریال درباره ی بری بودش و روش زوم کرده بود. اما توی سریال جاستیس لیگ نمیشه بقیه ی اعضا رو به جای خودش گذاشت و تمرکز اصلی رو بیاریم روی فلش (البته قسمت آخر فصل 4 واقعا یه شاهکار بود و نشون داد چقدر فاش قدرتمندی داریم :roll: ) درسته شخصیت پردازی فوق العاده ای داشت اما پیشینه ی درستی ازش در سریال ندیدیم. ولی در کل مقاله ی خیلی خوبی بود. خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
Mahan763
#15 Mahan763 1398-12-15 20:26
نظر من هم همینه که فلش cwباید رتبه اول بود
نقل قول کردن
poriya09
#16 poriya09 1400-01-02 10:14
شماره 4 رتبش خیلی زیاد پایینه حداقل 2 باشه

سریالایی cw خیلی خوب نبودن
نقل قول کردن
Midnight son
#17 Midnight son 1402-03-27 08:26
رتبه بندی جالبی بود
مورد هاش ۱۰ ۶ ۵ و ۱ رو تا حالا ندیدم :roll:
من اولین بار فلش رو توی شماره های اول کمیک بی عدالتی دیدم و اولش فکر میکردم یه شخصیت تاریک باشه ولی بعدا فهمیدم این طور نیست (آخه توی اون نرم افزار که کمیک هارو باهاش دانلود کردم برای معرفی بری از یه لحن خیلی جدی و یه عکس ترسناک استفاده کرده بود)
بعد از بعد از اون سریال cw بود که تا فصل ۳ نگاهش کردم و واقعا عالی بود و یه پایان خیلی خوب داشت ولی موقع فکر کردم سریال تموم شده ولی وقتی فصل چهار رو دانلود کردم و چند قسمت اش رو دیدم اصلا خبری از اون فلش فصل اول نبود و خیلی داستان ها سطحی شده بود



فکر کنم یه غلط املایی توی مورد ۶ باشه بعداز پرانتز والی وست اون اسپید نیست که سپید نوشته شده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45