برترین مبارزات فاز دوم MCU

برترین مبارزات فاز دوم MCU

الوعده وفا، نوبت به بررسی برترین مبارزات فاز دوم مارول رسید...

مقدمه: دنیای سینمایی مارول دیگر این روزها موفق به سلطه‌ی تمام و کمال بر دنیای سینما شده‌ است؛ به طوری که برای هواداران سخت است که مدتی مدید از دیدن فیلم‌های این استودیو مهجور بمانند. اما قسمت بدِ ماجرا این است که اکنون حدود پنج ماه از اکران آخرین فیلم مارول یعنی "دور ازخانه" گذشته است و بد تر از آن این‌که حدود پنج ماه دیگر هم تا فیلم‌ بعدی یعنی "بلک ویدو" زمان باقی مانده است. غیبتی طولانی که در کنار غیبت ۱۰ماهه مارول در فاصله بین "مرد مورچه‌ای" و "جنگ داخلی" به عنوان مرخصی بزرگ MCU طی این سالیان قرار می‌گیرد. این شد که تصمیم گرفتیم در مجموعه مقالاتی ابعاد مختلف کتاب اول مارول را بررسی کنیم و حالا پس از بررسی و رتبه‌بندی برترین مبارزات فاز اول مارول، نوبت به همین بررسی برای فاز دوم رسیده؛ پس با ما همراه باشید..‌.

 

10- مرد مورچه‌ای علیه یلوجکت

مرد مورچه‌ای علیه یلوجکت

مرد مورچه‌ای و فیلم‌هایش همواره از فیلم‌های فان MCU قلمداد می‌شوند؛ در اولین فیلم از مرد مورچه‌ای و در نبرد پایانی آن ما شاهد مبارزه‌ای باحال و جذاب بین اسکات لنگ و یلوجکت بودیم که طی اون سکانس تقلاهای اسکات برای فرار از لیزرها و جاخالی دادن از آن قطارهای غول پیکر! را شاهد بودیم که حس و حال جذابی را به تماشاچیان تحویل داد و از آن به بعد آن‌ها هرگاه پای اسکات وسط می‌آمد انتظار یک مبارزه باحال را می‌کشیدند؛ این مبارزه شاید بهترین مبارزه یک‌به‌یک MCU نباشد، اما قطعا یکی از جالب‌ترینِ آن‌هاست.

 

9- نگهبانان کهکشان علیه نگهبانان زندان

نگهبانان کهکشان علیه نگهبانان زندان

به قول معروف هر جا سخن از مبارزات فان است، نام نگهبانان کهکشان می‌درخشد! صحنه‌ی تقلای آن‌ها برای فرار از زندان هم یکی از فان‌ترین و باحال‌ترین لحظات در MCU است، از زمانی که گروت به طور تصادفی آژیر را خاموش می‌کند و همه چیز قفل می‌شود گرفته، تا زمانی که راکت از پای مصنوعی فردی استفاده کرده و ۳۰۰۰۰تا به جیب‌می‌زند، همه و همه تاثیر شگرفی داشتند تا این لحظات و مبارزات ناب با آمیزه‌ای از لحظات خنده‌دار بدل به یکی از برترین مبارزات فاز دوم مارول شود.

 

8- تور علیه ملکیث

تور علیه ملکیث

درست است که تور با تایکا وایتیتی و رگناروک و در پی آن با برادران روسو به اوج شکوفایی خود در MCU رسید، اما یکی از دلایلی که باعث شد تا علی‌رغم فیلم‌های نه چندان قوی سولوی او، شخصیت تور در MCU پابرجا و پر طرفدار باشد، بی‌شک اکشن‌ها و مبارزات ناب و اساطیرگونه‌ی اوست. یکی از مبارزات جذاب او، بی‌شک مبارزه‌اش با ملکیث و الف‌های تاریک بود آن‌ هم در فیلمی که شاید در بین تاپ‌های مارول جای نگیرد اما بی‌شک جزو نبردهای کلاسیک و جذاب تور بود.

 

7- هالک علیه زره هالک‌باستر

 هالک علیه زره هالک‌باستر

خب ما پیش از آن، در تریلرها فهمیده بودیم که قرار است در فیلم "عصر اولترون" با این مبارزه روبرو شویم و الحق و الانصاف هم ارزش انتظار را داشت. زمانی که کل تیم انتقام‌جویان برای مقابله با هالکِ افسار گسیخته ناتوان شد، آن‌جا بود که تونی استارک دست‌به‌کار شد و جهت توقف هالک اقدام کرد. و چه مبارزه‌ای هم شد! تونی با پشتیبانی ورونیکا و هالک‌باسترش توانست نبردی نسبتا برابر را با هالک رقم بزند که خب در پی آن تقریبا کل شهر با خاک یکسان شد. پس از آن‌هم حیف شد که هالک خودش را گم و گور کرد و در فیلم "جنگ داخلی" غایب بود؛ چون در اون صورت قطعا یک تسویه حساب کوچولو با تونی می‌داشت.

 

6- نبرد آسانسور

 نبرد آسانسور

فیلم سرباز زمستان هنوز هم به زعم خیلی‌ها از بهترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی‌ست؛ تم ترکیبی و جاسوسی جذاب فیلم تا مبارزات بی‌عیب و نقصش؛ مبارزاتی که تقریبا همه‌شان نزد هواداران دوستداشتنی و خاص است؛ به طوری که حتی مشخص کردن و ارجحیت قائل شدن بینشان نیز برای هر کسی بسیار سخت است. از تعقیب و گریز نیک فیوری با پلیس‌های جعلی گرفته تا جنگیدن و روبرو شدن کاپیتان با باکی، دوست دوران جوانی‌اش، و همچنین صحنه محبوب درگیری استیو داخل آسانسور، همه و همه جذابیت خود را دارند. اما ما باتوجه به نمادین بودن صحنه مبارزه داخل آسانسور و همچنین خاطره‌بازی‌ای که در "پایان بازی" با این صحنه انجام شد این صحنه را برای این رتبه انتخاب کردیم ولی شما می‌توانید هرسه مبارزه ذکر شده را در یک سطح قلمداد کنید.

 

5- انتقام‌جویان علیه اولترون و دوقلوهای ماکسیموف

انتقام‌جویان علیه اولترون و دوقلوهای ماکسیموف

تا قبل از این، انتقام‌جویان هرگز با موجوداتی ماوراالطبیعه و دارای قدرت فرابشری طرف نبودند. حتی در ماجرای حمله چیتاری‌ها و لوکی به نیویورک، باز هم لوکی خیلی از قدرت‌های فرابشری‌اش استفاده نکرد و در واقع از تسارکت استعانت نمود. اما در عصر اولترون انتقام‌جویان نه تنها خود را در مقابل ابرموجودی به نام اولترون دیدند، بلکه با دو جهش‌یافته که یکی مثل جت سرعت داشت(کوئیک سیلور)و دیگری با اشعه‌های قرمزش توانایی هر کاری را داشت(واندا) نیز روبرو شدند که بی‌شک یک چالش تجربه نشده برای آنان بود و دیدیم هم که چقدر بدبختی کشیدند تا توانستند پیروز شوند. در مجموع این مبارزه بین آن‌ها یکی از نفس‌گیرترین نبردهای مارول بود.

 

4- کاپیتان آمریکا علیه سرباز زمستان و نیروهای هایدرا

 کاپیتان آمریکا علیه سرباز زمستان و نیروهای هایدرا

نبردهای میانی فیلم سرباز زمستان شاید دلخراش بوده باشند اما بی‌شک آن‌جایی که استیو مجبور می‌شود تا برای بار دوم در مقابل هایدرا بایستد، در تاریخ MCU می‌درخشد. این اولین تجربه کارگردانی برادران روسو در MCU بود و چه‌قدر هم خوب و جذاب از پس این کار بر آمدند؛ آن‌ها با فیلمی رازآلود توانستند با جذابیت هرچه‌تمام‌تر به رو در رویی استیو با بهترین دوست دوران جوانی‌اش بپردازند و این مبارزه‌ را تا ابد در ذهن ما هواداران به ثبت رسانند.

 

3- نگهبانان کهکشان علیه رونان و کِری‌ها

نگهبانان کهکشان علیه رونان و کری‌ها

نگهبانان کهکشان شاید در ابتدا به‌عنوان یک مشت کاراکتر ناشناخته و نچسب به‌نظر می‌رسیدند، اما همان فیلم‌های اولشان کافی بود تا همه بفهمند سخت در اشتباه بودند و عاشقشان شوند. خیلی زود نگهبانان کهکشان به یک خانواده بسیار دوستداشتنی و مستحکم در MCU بدل شدند. اما بی‌شک یکی از برترین صحنه‌های آنان در MCU که آمیخته‌ای از احساسات و اکشن ناب بود، زمانی رقم خورد که رونان در یک قدمی تصاحب سنگ قدرت قرار داشت و آنجا بود که استار لرد پیش رفته و با اقدام برای تصاحب این سنگ، یک جانفشانی بزرگ را از خود نشان داد؛ اما ماجرا جایی احساسی می‌شود که بقیه اعضا نیز دست در دست او با پیتر همراه شده و تن به این جان‌فشانی دادند؛ همچنین میکس بی‌نظیر موسیقی هم بر تاثیرگذاری شگرف این صحنه افزود.

 

2- کاپیتان آمریکا و بلک ویدو علیه نگهبانان کشتی

 کاپیتان آمریکا و بلک ویدو علیه نگهبانان کشتی

برای چندمین بار اشاره می‌کنم که فیلم سرباز زمستان واقعا فوق‌العاده بود. اگر در فیلم "نخستین انتقام‌جو" ما با مهارت‌های مبارزه‌ای ترکیبی کاپیتان آمریکا مواجه نبودیم؛ اما در قرن ۲۱ با کپ متفاوتی طرف بودیم. در صحنه ابتدایی فیلم سرباز زمستان کاپیتان بدون چتر نجات از هواپیما به روی عرشه کشتی پرید و ترتیب تمام نگهبانان عرشه کشتی را داد. اما چیزی که این نبرد و مبارزه را خاص می‌کند کاری که کپ انجام داد نیست، بلکه چگونگی انجام آن است؛ پیش از آن هیچ کس ندیده بود که استیو این‌چنین سفت و سخت نبرد کند و بیشتر به توانایی‌های مبارزاتی فردی خودش تکیه کند تا استفاده همه جانبه از سپرش. این آغازی بود بر شکل‌گیری استیوی که ما برای خداحافظی با او در "اندگیم"، کلی اشک ریختیم.

 

1- انتقام‌جویان علیه اولترون

 انتقام‌جویان علیه اولترون

فیلم "عصر اولترون" شاید در بین چهار فیلم انتقام‌جویان در جایگاه آخر قرار داشته باشد اما بی‌شک دارای برجسته‌ترین صحنه‌های اکشن کل این یونیورس سینمایی است. اولترون که خود برجسته‌ترین دشمن انتقام‌جویان محسوب می‌شود در این فیلم هم چالش‌های زیادی برای قهرمانانمان ایجاد کرد؛ او که به طور ناخواسته توسط تونی و بروس خلق شد یک بار کاسه‌کوزه‌ی ابرقهرمانان رو بدجوری به هم ریخت و شکستشون داد و همین باعث شد تا نبرد نهایی انتقام‌جویان با او از جذابیت بالایی بهره‌مند شود؛ حال شما به این مورد، حساسیت اکشن‌ها و جلوه‌های ویژه فوق‌العاده را هم به همراه حضور واندا و کوئیک سیلور و ویژن هم اضافه کنید تا خودتان تا ته همه چیز را بخوانید. در مجموع طبق گفته ویژن:"فیض، در شکست نهفته است" و انتقام‌جویان هم نهایتا پس از شکست ابتدائیشان از اولترون در نبرد حماسی نهایی، موفق به شکست او در عین خلق یک خاطره زیبا در ذهن هواداران شدند.

به زودی با قسمت نهایی این سری مقالات یعنی بررسی برترین نبردهای فاز سوم و نهایی کتاب اول مارول در خدمت شما عزیزان خواهم بود...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌سایت  screenrant

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

برترین مبارزات فاز اول MCU

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت اول + لینك دانلود

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت دوم + لینك دانلود

10 مبارزه برتر كاپیتان آمریكا و ایرون من در دنیای كمیك بوك

15 مبارزه برتر آیرون من (مرد آهنی) در دنیای سینمایی مارول (MCU)

مهم ترین صحنه هایی که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه ی اکشن برتر فیلم های مارول

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Infinity
#1 Infinity 1398-10-02 15:30
بازم یه مقاله بی نظیر
ولی بنظرم رتبه دوم خوب نبود
رتبه دوم باید نگهبانان کهکشان علیه رونان میشد
نبرد هالک و هالک باستر هم میتونست رتبه بهتری داشته باشه
وای مقاله بعدی چی بشه
خیلی سخته
اینفینیتی وار،اندگیم،فارف رام هوم،ثور رگناروک،جنگ داخلی،نگهبانان کهکشان2 و.... :-*
نقل قول کردن
Man Without Fear
#2 Man Without Fear 1398-10-02 16:39
مقاله عالی بود مثل همیشه
به نظرم نبرد اول عصر اولترون هم میتونست تو مقاله باشه چون خیلی نبرد جذابی بود
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#3 mehrdad_hnr 1398-10-02 18:30
جناب رضائی واقعا خسته نباشید مقاله خیلی خوبی بود دستتوک درد نکنه فقط شایان ذکره بگم توی بخش هالک و هالک باستر یه اشتباه دارید و اینکه....
واندا نه تنها جلوی هالکا نگرفت بلکه خودش بود که وارد ذهنش شد و شروع کرد به تیکه تیکه کردن پیشنهاد میکنم درستش کنید
نقل قول کردن
sajad 2007
#4 sajad 2007 1398-10-02 18:57
مقاله خیلی خوبی بود فقط نبرد در آسانسور می تونست رتبه بهتری داشته باشه
نقل قول کردن
hm
#5 hm 1398-10-02 19:48
با سلام مقاله خوبي بود واقعا ممنون و واقعا به شما بابت پشتكارتون تبريك ميگم چون نوشتن اين مقاله ها كار آسوني نيست
نقل قول کردن
Infinity
#6 Infinity 1398-10-02 20:40
به نقل از mehrdad_hnr:
جناب رضائی واقعا خسته نباشید مقاله خیلی خوبی بود دستتوک درد نکنه فقط شایان ذکره بگم توی بخش هالک و هالک باستر یه اشتباه دارید و اینکه....
واندا نه تنها جلوی هالکا نگرفت بلکه خودش بود که وارد ذهنش شد و شروع کرد به تیکه تیکه کردن پیشنهاد میکنم درستش کنید

راست میگی ندیده بودمش
ولی اینکه گفته شد رو تونی تلافی کنه باید گفت اتفاقا تونی کار خوبی کرد
تقسیر تونی نیس که هالک اونجوری حمله کرد به همه
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#7 Pooya-Spidey 1398-10-02 21:23
ممنون بابت مقاله خوبتون فقط همون نکته ای که دوستمون گفت رو میشه به عنوان اشتباه مقاله حساب کرد وگرنه بقیش عالی بود.
منتظر برترین مبارزات فاز سوم هستیم
به نقل از mehrdad_hnr:
جناب رضائی واقعا خسته نباشید مقاله خیلی خوبی بود دستتوک درد نکنه فقط شایان ذکره بگم توی بخش هالک و هالک باستر یه اشتباه دارید و اینکه....
واندا نه تنها جلوی هالکا نگرفت بلکه خودش بود که وارد ذهنش شد و شروع کرد به تیکه تیکه کردن پیشنهاد میکنم درستش کنید
نقل قول کردن
Amir78_King
#8 Amir78_King 1398-10-03 16:15
عالی بود
نقل قول کردن
Cap_tain
#9 Cap_tain 1398-10-03 18:31
با سلام. مقاله جالبی بود دستتون درد نکنه. فقط کاش فیلم هاش رو هم میذاشتید.
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#10 Pooya-Spidey 1398-10-03 19:37
به نقل از Cap_tain:
با سلام. مقاله جالبی بود دستتون درد نکنه. فقط کاش فیلم هاش رو هم میذاشتید.

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1398-10-04 20:09
بنظرم رتبه هالک باستر علیه هالک میتونست خیلی بهتر باشه.

ولی جدا حیف که همچین مقاله‌ای برای فیلم های مرد عنکبوتی وجود نداره. آخه حتی بدترین فیلم اسپایدی هم بهترین صحنه‌های اکشن رو داره.
نقل قول کردن
Man Without Fear
#12 Man Without Fear 1398-10-04 22:55
به نقل از hassan91:
بنظرم رتبه هالک باستر علیه هالک میتونست خیلی بهتر باشه.

ولی جدا حیف که همچین مقاله‌ای برای فیلم های مرد عنکبوتی وجود نداره. آخه حتی بدترین فیلم اسپایدی هم بهترین صحنه‌های اکشن رو داره.

منم با نظرت موافقم به نظرم یه مقاله در مورد بهترین مبارزات مردعنکبوتی در فیلم ها جاش داخل سایت خالیه
نقل قول کردن
moali
#13 moali 1398-10-05 02:17
#۱۱ #۱۲:
می‌خواستم سورپرایزتون کنم ولی خب این مژده رو به هواداران اسپایدی بدم که مقاله‌‌ی برترین مبارزات اسپایدی رو در بخش مقالات مربوط به اسپایدرمن، در برنامم دارم و ایشالا در اختیارتون قرار خواهد گرفت...
نقل قول کردن
hassan91
#14 hassan91 1398-10-06 00:54
به نقل از moali:
#۱۱ #۱۲:می‌خواستم سورپرایزتون کنم ولی خب این مژده رو به هواداران اسپایدی بدم که مقاله‌‌ی برترین مبارزات اسپایدی رو در بخش مقالات مربوط به اسپایدرمن، در برنامم دارم و ایشالا در اختیارتون قرار خواهد گرفت...
دمتون گرم مقالاتتون لذت بخشه.دل به دل راه داره ;-) 8)
نقل قول کردن
capitan tony stark
#15 capitan tony stark 1398-10-06 16:02
عالی بود من در جایگاهی نیستم که این مقاله رو نقض کنم ولی
اگر فاز سوم هم گذاشتید نبرد end game وinfinatiy war در سه سیاره ی مختلف و ثور در ragnorak رو حتما بگذار مخصوصا جنگ داخلی بین باکی بارتز و کاپیتان آمریکا و آیرون من(عشق آهنی) رو حتما بگذارید اگر ادمین شدم از شما و آقا ی ترابی مهربان در هر مقاله تشکر می کنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید