ترجمه قسمت آخر کمیک امپراتوری مخفی (Secret Empire) + لینک دانلود مستقیم

ترجمه شماره 10 کمیک امپراتوری مخفی (Secret Empire) + لینک دانلود مستقیم

سایت spidey.ir بزرگترین و جنجالی ترین رویداد سالهای اخیر دنیای کمیک را با ترجمه فارسی تقدیم شما میکند.

گذشته کاپیتان آمریکا به طور مخفیانه توسط «رد اسکال» و با استفاده از Kobik تغییر کرده Kobik) یک مکعب کیهانی دارای قدرت درک و فهم هست) در گذشته جدید استیو راجرز، یک مامور هایدرا استیو را در زمان کودکی در این سازمان شرور استخدام کرد، و با ایدئولوژی آنها پرورش داده شد: قدرتمند به ضعیف حکومت میکند، برای مصلحت همه. بنابراین استیو راجرز الان هر کاری میکنه تا هایدرا را به قدرت برساند.

اخیرا و بعد از وقایع "جنگ دخلی 2" استیو راجرز جانشین ماریا هیل به عنوان رئیس سازمان شیلد شد و بنابراین دیگه همه چیز آمادست تا نقشه نهایی خودش رو شروع کنه...

 

 Secret Empire #0

 Secret Empire #0 کمیک بوک

مترجم: حسام احمدی

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: مبین امیری ، طاها حامدی

طراح کاور: آریان نعمتی

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

 Secret Empire #0.5

 Secret Empire #1 کمیک بوک

مترجم: حسام احمدی

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور ، گرافیست و طراح کاور: محمد شهبازی

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

 Secret Empire #1

مترجم: حسام احمدی

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: مبین امیری ، محمد شهبازی

طراح کاور: عادل اسلامی

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

Secret Empire #2

 Secret Empire #2 کمیک بوک

مترجم: حسام احمدی

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: محمد شهبازی

طراح کاور: عادل اسلامی

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

Secret Empire #3

 Secret Empire #3 کمیک بوک

مترجم: حسام احمدی

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: مبین امیری

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

Secret Empire #4

 Secret Empire #4 کمیک بوک

مترجم: حسام احمدی

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: مبین امیری

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

Secret Empire #5

شماره 5 کمیک امپراطوری مخفی

مترجم: حسام احمدی

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: مبین امیری

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیافایر)

 

Secret Empire #6

شماره 6 کمیک امپراطوری مخفی

مترجم: حسام احمدی

ناظر ترجمه: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: مبین امیری

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

Secret Empire #7

شماره 7 کمیک امپراطوری مخفی

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: مبین امیری

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیافایر)

 

Secret Empire #8

شماره 8 کمیک امپراطوری مخفی

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: مبین امیری

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

Secret Empire #9

شماره 9 کمیک امپراطوری مخفی

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: مبین امیری

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

Secret Empire #10

شماره 10 کمیک امپراطوری مخفی

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

ادیتور و گرافیست: مبین امیری

لینک دانلود غیر مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (آپلودر)

 

نظر شما درباره این داستان چیست؟

 برای خواندن دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید.

 

 مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

كمیك های "امپراتوری مخفی" به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#181 mtm 1396-06-05 15:57
به نقل از WarForWolfman:
چقدر داستان تو قسمت 8 یک طرفه پیش رفت الان تمام ابرانسانها آزاد شدن مثل کاپیتان مارول و استفان استرنج و حتی آخرین تکه مکعب هنوز دستشونه و آخر قسمت نیز اشاره به آخرین جنگ کرد که الان اگر جنگ بشه به احتمال خیلی زیاد کاپیتان باخته شاید بتونه از مکعب ناکامل استفاده کنه ولی بازم از نظر قدرت خیلی ضعیفتره (البته اگر پتک برداره شاید...) و تمام یارای قدرتمندش به غیر از زیمو یا مردن یا نیروی کافی ندارن اگر تو این شرایط کمیک تموم بشه که کاپیتان شکست بخوره واقعا پایان جالبی نداشته الان هیچکس نمونده که بخواد بره تو تیم کاپیتان و قدرت دو تیم بهم نزدیک بشه.
هرچند بازم امیدوارم استیو که راه حلی پیدا بکنه که بتونه پیروز بشه یا لااقل راحت شکست نخوره هرچند شک دارم...
تیم ترجمه و ادیت گل کاشتن عالی بود این قسمت خیلی تشکر.

ببخشید مگه قرار نیست خیر بر شر غلبه کنه؟
یعنی شما دوست داری هایدرا برنده بشه؟ :o
واقعا میخوای استیو برنده بشه؟ چرا؟ از رژیم های دیکتاتوری و فاشسیتی خوشت میاد؟ :-*

تا اینجا هایدرا خیلی ضربه زده و خیلی را هم کشته . واقعا به نظرت دیگه وقتش نبود قهرمان ها به سمت پیروزی حرکت کنند؟
شما جوری داری میگی انگار جنگ داخلی 3 شده و قهرمان ها یارکشی میکنند! نه! یه طرف شره. این کمیک با جنگ های داخلی فرق میکنه.
یعنی من که اگه این شماره هم همش بوی ناامیدی و شکست میداد نویسنده رو خفه میکردم.
اتفاقا بیش از حد این قضیه بازگشت به قهرمان ها و حرکتشون به سمت پیروزی رو طولش دادن.
خفه مون کردن اینقدر تو این 8 شماره ناامیدی و یاس و بدبختی نشون مون دادن
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#182 CAPTAIN DIAR 1396-06-05 16:37
هرجوری تموم میشه اشکال نداره فقط امیدوارم حافظه ی استیو برگرده چون به نظر من کاپیتان آمریکا (استیو راجرز) موثر ترین شخیصت ماروله.شاید مثل تونی استارک یه نابغه ی عیاش میلیونر نباشه و مثل هالک ضد گلوله نباشه،اما همیشه وقتی همه نا امید شدن و از خودشون ضعف نشون میدن،استیو راجرز به همه امید میده و یه چیزی تو چنته داره.
راستی یه چیزی
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
HAIL HYDRA
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#183 Spidey Reigns 1396-06-05 16:44
به نقل از WarForWolfman:
چقدر داستان تو قسمت 8 یک طرفه پیش رفت الان تمام ابرانسانها آزاد شدن مثل کاپیتان مارول و استفان استرنج و حتی آخرین تکه مکعب هنوز دستشونه و آخر قسمت نیز اشاره به آخرین جنگ کرد که الان اگر جنگ بشه به احتمال خیلی زیاد کاپیتان باخته شاید بتونه از مکعب ناکامل استفاده کنه ولی بازم از نظر قدرت خیلی ضعیفتره (البته اگر پتک برداره شاید...) و تمام یارای قدرتمندش به غیر از زیمو یا مردن یا نیروی کافی ندارن اگر تو این شرایط کمیک تموم بشه که کاپیتان شکست بخوره واقعا پایان جالبی نداشته الان هیچکس نمونده که بخواد بره تو تیم کاپیتان و قدرت دو تیم بهم نزدیک بشه.
هرچند بازم امیدوارم استیو که راه حلی پیدا بکنه که بتونه پیروز بشه یا لااقل راحت شکست نخوره هرچند شک دارم...
تیم ترجمه و ادیت گل کاشتن عالی بود این قسمت خیلی تشکر.


داستان تا وسطاش واقعا عالی بود ولی بعدش خیلی متوسط شد...
در کل امپراتوری مخفی یه شاهکار به تمام عیار نیست...
فقط بیش از حد موضوع جنجالی و حساسی داره...
جنگ داخلی 2 هم همینطور بود، شروعی هیجانی با ادامه ای متوسط نسبت به قسمت های قبل...
ولی امپراتوری مخفی قوی تره...
نقل قول کردن
WarForWolfman
#184 WarForWolfman 1396-06-05 16:49
به نقل از mtm:
به نقل از WarForWolfman:
چقدر داستان تو قسمت 8 یک طرفه پیش رفت الان تمام ابرانسانها آزاد شدن مثل کاپیتان مارول و استفان استرنج و حتی آخرین تکه مکعب هنوز دستشونه و آخر قسمت نیز اشاره به آخرین جنگ کرد که الان اگر جنگ بشه به احتمال خیلی زیاد کاپیتان باخته شاید بتونه از مکعب ناکامل استفاده کنه ولی بازم از نظر قدرت خیلی ضعیفتره (البته اگر پتک برداره شاید...) و تمام یارای قدرتمندش به غیر از زیمو یا مردن یا نیروی کافی ندارن اگر تو این شرایط کمیک تموم بشه که کاپیتان شکست بخوره واقعا پایان جالبی نداشته الان هیچکس نمونده که بخواد بره تو تیم کاپیتان و قدرت دو تیم بهم نزدیک بشه.
هرچند بازم امیدوارم استیو که راه حلی پیدا بکنه که بتونه پیروز بشه یا لااقل راحت شکست نخوره هرچند شک دارم...
تیم ترجمه و ادیت گل کاشتن عالی بود این قسمت خیلی تشکر.

ببخشید مگه قرار نیست خیر بر شر غلبه کنه؟
یعنی شما دوست داری هایدرا برنده بشه؟ :o
واقعا میخوای استیو برنده بشه؟ چرا؟ از رژیم های دیکتاتوری و فاشسیتی خوشت میاد؟ :-*

تا اینجا هایدرا خیلی ضربه زده و خیلی را هم کشته . واقعا به نظرت دیگه وقتش نبود قهرمان ها به سمت پیروزی حرکت کنند؟
شما جوری داری میگی انگار جنگ داخلی 3 شده و قهرمان ها یارکشی میکنند! نه! یه طرف شره. این کمیک با جنگ های داخلی فرق میکنه.
یعنی من که اگه این شماره هم همش بوی ناامیدی و شکست میداد نویسنده رو خفه میکردم.
اتفاقا بیش از حد این قضیه بازگشت به قهرمان ها و حرکتشون به سمت پیروزی رو طولش دادن.
خفه مون کردن اینقدر تو این 8 شماره ناامیدی و یاس و بدبختی نشون مون دادن


نمیشه گفت که طرفدار دیکتاتوریم ولی اینکه تو کمیک همیشه خوب ببره خیلی تکراریه الان میتونن یک دنیایی تو مارول درست کنن که بدی پیروز بشه خوبی نه اینکه از بین بره ولی تبدیل گروهای مقاومت بشه مثل سری اول جنگ داخلی اتفاقی که برای گروه استیو افتاد.
تمام نقشه های که استیو سالها روش وقت گذاشت برای از دور خارج کردن قهرمانها تو یک لحظه نابود شد این یکم سخته باورش مثل اینکه یکدفعه به هوش اومدن کوزار و اینکه هیچوقت بیشتر از نصف قدرت نابود کردن سپر نداشت یکدفعه ای نابودش کرد یا مرگ خاموشی که بروکلینو آزاد کرد همزمان با اومدن باکی و شورش زندان ناانسانها.
من نمیگم که شر باید پیروز بشه ولی نابود کردن شر به همین راحتیم خیلی بده چون این همه شخصیت پردازی و داستانی که پای این کمیک گذاشتن نباید شر یک چیز کوچیک نشون داده بشه چون نابود کردنش در اونصورت دیگه افتخاری نداره.
درسته که استیو دست به نسل کشی زد و فاشیست بود ولی آثار جرم و جنایتو نابود کرد تو کشورش اگر یک طرف بد بود طرف خوبم داشت نمیگم 100% ولی بازم یکارایی تونست بکنه.
نقل قول کردن
mtm
#185 mtm 1396-06-05 16:50
به نقل از Spidey Reigns:
به نقل از WarForWolfman:
چقدر داستان تو قسمت 8 یک طرفه پیش رفت الان تمام ابرانسانها آزاد شدن مثل کاپیتان مارول و استفان استرنج و حتی آخرین تکه مکعب هنوز دستشونه و آخر قسمت نیز اشاره به آخرین جنگ کرد که الان اگر جنگ بشه به احتمال خیلی زیاد کاپیتان باخته شاید بتونه از مکعب ناکامل استفاده کنه ولی بازم از نظر قدرت خیلی ضعیفتره (البته اگر پتک برداره شاید...) و تمام یارای قدرتمندش به غیر از زیمو یا مردن یا نیروی کافی ندارن اگر تو این شرایط کمیک تموم بشه که کاپیتان شکست بخوره واقعا پایان جالبی نداشته الان هیچکس نمونده که بخواد بره تو تیم کاپیتان و قدرت دو تیم بهم نزدیک بشه.
هرچند بازم امیدوارم استیو که راه حلی پیدا بکنه که بتونه پیروز بشه یا لااقل راحت شکست نخوره هرچند شک دارم...
تیم ترجمه و ادیت گل کاشتن عالی بود این قسمت خیلی تشکر.


داستان تا وسطاش واقعا عالی بود ولی بعدش خیلی متوسط شد...
در کل امپراتوری مخفی یه شاهکار به تمام عیار نیست...
فقط بیش از حد موضوع جنجالی و حساسی داره...
جنگ داخلی 2 هم همینطور بود، شروعی هیجانی با ادامه ای متوسط نسبت به قسمت های قبل...
ولی امپراتوری مخفی قوی تره...

میشه دقیقا نقاط ضعفش رو بگی؟
چون من فکر میکنم واقعا شاهکاره
داستانی جسورانه که تا اینجا فوق العاده بوده (علیرغم اینکه بسیار عظیمه و شخصیت های بسیار زیادی هم داره)
شخصیت پردازی ها عالیه و خیلی خوشم میاد که نویسنده وسط این رویداد داره قهرمان های مارول رو برمیگردونه به ریشه های اصلی خودشون و همزمان داره داستانک های قدیمی که مثلا از جنگ داخلی 2 باقی مونده بود را جلو میبره و به سرانجام میرسونه
همچنین تونسته از یک شخصیت منفی مثل استیو راجرز یک شخصیت کاملا کاریزماتیک بسازه
هر شماره هم کلی پیچش داستانی داره
و البته این که این همه شخصیت رو مثل مهره های شطرنج حوری ازشون استفاده میکنه که هر کی هدفی داشته باشه . این خیلی خوبه. کار هر نویسنده ای نیست که بتونه اینقدر خوب از شخصیت ها استفاده کنه
اینا برای این که شاهکار باشه کافیه
نقل قول کردن
mtm
#186 mtm 1396-06-05 16:54
به نقل از WarForWolfman:
به نقل از mtm:
به نقل از WarForWolfman:
چقدر داستان تو قسمت 8 یک طرفه پیش رفت الان تمام ابرانسانها آزاد شدن مثل کاپیتان مارول و استفان استرنج و حتی آخرین تکه مکعب هنوز دستشونه و آخر قسمت نیز اشاره به آخرین جنگ کرد که الان اگر جنگ بشه به احتمال خیلی زیاد کاپیتان باخته شاید بتونه از مکعب ناکامل استفاده کنه ولی بازم از نظر قدرت خیلی ضعیفتره (البته اگر پتک برداره شاید...) و تمام یارای قدرتمندش به غیر از زیمو یا مردن یا نیروی کافی ندارن اگر تو این شرایط کمیک تموم بشه که کاپیتان شکست بخوره واقعا پایان جالبی نداشته الان هیچکس نمونده که بخواد بره تو تیم کاپیتان و قدرت دو تیم بهم نزدیک بشه.
هرچند بازم امیدوارم استیو که راه حلی پیدا بکنه که بتونه پیروز بشه یا لااقل راحت شکست نخوره هرچند شک دارم...
تیم ترجمه و ادیت گل کاشتن عالی بود این قسمت خیلی تشکر.

ببخشید مگه قرار نیست خیر بر شر غلبه کنه؟
یعنی شما دوست داری هایدرا برنده بشه؟ :o
واقعا میخوای استیو برنده بشه؟ چرا؟ از رژیم های دیکتاتوری و فاشسیتی خوشت میاد؟ :-*

تا اینجا هایدرا خیلی ضربه زده و خیلی را هم کشته . واقعا به نظرت دیگه وقتش نبود قهرمان ها به سمت پیروزی حرکت کنند؟
شما جوری داری میگی انگار جنگ داخلی 3 شده و قهرمان ها یارکشی میکنند! نه! یه طرف شره. این کمیک با جنگ های داخلی فرق میکنه.
یعنی من که اگه این شماره هم همش بوی ناامیدی و شکست میداد نویسنده رو خفه میکردم.
اتفاقا بیش از حد این قضیه بازگشت به قهرمان ها و حرکتشون به سمت پیروزی رو طولش دادن.
خفه مون کردن اینقدر تو این 8 شماره ناامیدی و یاس و بدبختی نشون مون دادن


نمیشه گفت که طرفدار دیکتاتوریم ولی اینکه تو کمیک همیشه خوب ببره خیلی تکراریه الان میتونن یک دنیایی تو مارول درست کنن که بدی پیروز بشه خوبی نه اینکه از بین بره ولی تبدیل گروهای مقاومت بشه مثل سری اول جنگ داخلی اتفاقی که برای گروه استیو افتاد.
تمام نقشه های که استیو سالها روش وقت گذاشت برای از دور خارج کردن قهرمانها تو یک لحظه نابود شد این یکم سخته باورش مثل اینکه یکدفعه به هوش اومدن کوزار و اینکه هیچوقت بیشتر از نصف قدرت نابود کردن سپر نداشت یکدفعه ای نابودش کرد یا مرگ خاموشی که بروکلینو آزاد کرد همزمان با اومدن باکی و شورش زندان ناانسانها.
من نمیگم که شر باید پیروز بشه ولی نابود کردن شر به همین راحتیم خیلی بده چون این همه شخصیت پردازی و داستانی که پای این کمیک گذاشتن نباید شر یک چیز کوچیک نشون داده بشه چون نابود کردنش در اونصورت دیگه افتخاری نداره.
درسته که استیو دست به نسل کشی زد و فاشیست بود ولی آثار جرم و جنایتو نابود کرد تو کشورش اگر یک طرف بد بود طرف خوبم داشت نمیگم 100% ولی بازم یکارایی تونست بکنه.

به این راحتی؟!!!! بابا پدرشون دراومد تو این شماره. به معنای واقعی کلمه پدر قهرمان ها دراومد. اون وقت به همین راحتی؟!!! این همه کشته، این همه زحمت . این همه نقشه و برنامه ریزی
خیلی کامنت عجیبی بود!
و اینهم واقعا کامنت عجیبیه:
نقل قول:
درسته که استیو دست به نسل کشی زد و فاشیست بود ولی آثار جرم و جنایتو نابود کرد تو کشورش
و البته کی میگه استیو سالها نقشه کشید؟ سالها نبود . شاید چند ماه بود
بعد اون وقت انتظار داشتی این همه قهرمان نابغه مارول نتونن بعد از 8 شماره بر نقشه های یک نفر پیروز بشن؟!
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#187 Spidey Reigns 1396-06-05 16:55
#189:
من نگفتم داستان ضعیفه...
وقتی داستانی ضعیف نیست، پس طبیعتا نقاط ضعف زیادی هم نداره...
فقط از نظر من داستان چیزی نیست که بشه بهش گفت شاهکار...
تاکید میکنم از نظر من که البته نظر شما هم خیلی محترمه...
///
با اینکه قسمت های اول شاهکار بودن ولی من دارم معدل کل قسمت ها رو عرض میکنم...
///
یه نکته دیگه: من هنوز این دو تا شماره جدید که ترجمه شده رو نخوندم...
شاید با خوندن اونا، نظرم عوض شه...
( کاپیتان آمریکا 25 و امپراتوری مخفی 8 )
نقل قول کردن
mtm
#188 mtm 1396-06-05 16:59
#191:
من گفتم شاهکاره و دلیل آوردم
شما میگی نیست ولی دلیل نمیاری!
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#189 Spidey Reigns 1396-06-05 17:06
به نقل از mtm:
#191:
من گفتم شاهکاره و دلیل آوردم
شما میگی نیست ولی دلیل نمیاری!

شاید یکی از دلایل بزرگش این باشه که مخاطب جدید مارول رو بیش از حد گیج میکنه...
شما خوب داستان رو درک میکنید چون خیلی وقته کمیکای مارول رو دنبال میکنید...
ولی مخاطب جدید نمیتونه به خوبی درک کنه...
نمونه ـش یکی از دوستان من که به تازگی وارد دنیای کمیک شده...
من میگم داستان خوبه ولی شاهکار نیست اما اون میگه: این دیگه چی بود؟؟؟
در صورتی که من جنگ داخلی 2 رو بهش دادم خوند و حتی از امپراتوری مخفی هم بیشتر ازش لذت برد... :o
نقل قول کردن
WarForWolfman
#190 WarForWolfman 1396-06-05 17:07
به نقل از mtm:
به نقل از WarForWolfman:
به نقل از mtm:
به نقل از WarForWolfman:
چقدر داستان تو قسمت 8 یک طرفه پیش رفت الان تمام ابرانسانها آزاد شدن مثل کاپیتان مارول و استفان استرنج و حتی آخرین تکه مکعب هنوز دستشونه و آخر قسمت نیز اشاره به آخرین جنگ کرد که الان اگر جنگ بشه به احتمال خیلی زیاد کاپیتان باخته شاید بتونه از مکعب ناکامل استفاده کنه ولی بازم از نظر قدرت خیلی ضعیفتره (البته اگر پتک برداره شاید...) و تمام یارای قدرتمندش به غیر از زیمو یا مردن یا نیروی کافی ندارن اگر تو این شرایط کمیک تموم بشه که کاپیتان شکست بخوره واقعا پایان جالبی نداشته الان هیچکس نمونده که بخواد بره تو تیم کاپیتان و قدرت دو تیم بهم نزدیک بشه.
هرچند بازم امیدوارم استیو که راه حلی پیدا بکنه که بتونه پیروز بشه یا لااقل راحت شکست نخوره هرچند شک دارم...
تیم ترجمه و ادیت گل کاشتن عالی بود این قسمت خیلی تشکر.

ببخشید مگه قرار نیست خیر بر شر غلبه کنه؟
یعنی شما دوست داری هایدرا برنده بشه؟ :o
واقعا میخوای استیو برنده بشه؟ چرا؟ از رژیم های دیکتاتوری و فاشسیتی خوشت میاد؟ :-*

تا اینجا هایدرا خیلی ضربه زده و خیلی را هم کشته . واقعا به نظرت دیگه وقتش نبود قهرمان ها به سمت پیروزی حرکت کنند؟
شما جوری داری میگی انگار جنگ داخلی 3 شده و قهرمان ها یارکشی میکنند! نه! یه طرف شره. این کمیک با جنگ های داخلی فرق میکنه.
یعنی من که اگه این شماره هم همش بوی ناامیدی و شکست میداد نویسنده رو خفه میکردم.
اتفاقا بیش از حد این قضیه بازگشت به قهرمان ها و حرکتشون به سمت پیروزی رو طولش دادن.
خفه مون کردن اینقدر تو این 8 شماره ناامیدی و یاس و بدبختی نشون مون دادن


نمیشه گفت که طرفدار دیکتاتوریم ولی اینکه تو کمیک همیشه خوب ببره خیلی تکراریه الان میتونن یک دنیایی تو مارول درست کنن که بدی پیروز بشه خوبی نه اینکه از بین بره ولی تبدیل گروهای مقاومت بشه مثل سری اول جنگ داخلی اتفاقی که برای گروه استیو افتاد.
تمام نقشه های که استیو سالها روش وقت گذاشت برای از دور خارج کردن قهرمانها تو یک لحظه نابود شد این یکم سخته باورش مثل اینکه یکدفعه به هوش اومدن کوزار و اینکه هیچوقت بیشتر از نصف قدرت نابود کردن سپر نداشت یکدفعه ای نابودش کرد یا مرگ خاموشی که بروکلینو آزاد کرد همزمان با اومدن باکی و شورش زندان ناانسانها.
من نمیگم که شر باید پیروز بشه ولی نابود کردن شر به همین راحتیم خیلی بده چون این همه شخصیت پردازی و داستانی که پای این کمیک گذاشتن نباید شر یک چیز کوچیک نشون داده بشه چون نابود کردنش در اونصورت دیگه افتخاری نداره.
درسته که استیو دست به نسل کشی زد و فاشیست بود ولی آثار جرم و جنایتو نابود کرد تو کشورش اگر یک طرف بد بود طرف خوبم داشت نمیگم 100% ولی بازم یکارایی تونست بکنه.

به این راحتی؟!!!! بابا پدرشون دراومد تو این شماره. به معنای واقعی کلمه پدر قهرمان ها دراومد. اون وقت به همین راحتی؟!!! این همه کشته، این همه زحمت . این همه نقشه و برنامه ریزی
خیلی کامنت عجیبی بود!
و اینهم واقعا کامنت عجیبیه:
نقل قول:
درسته که استیو دست به نسل کشی زد و فاشیست بود ولی آثار جرم و جنایتو نابود کرد تو کشورش


و البته کی میگه استیو سالها نقشه کشید؟ سالها نبود . شاید چند ماه بود
بعد اون وقت انتظار داشتی این همه قهرمان نابغه مارول نتونن بعد از 8 شماره بر نقشه های یک نفر پیروز بشن؟!
بازم حرفاتونو تایید میکنم پدرشون دراومد اینم درست ولی استیوم پدرش دراومد به شخصه استیو از کله دنیای مارول بیشتر دوست دارم و حقم میدم که باید شکست بخوره ولی من یک چیز حماسیتر توقع داشتم به جز برگشتن سم تو نقش کاپیتان ما چیز حماسی دیگه ای شاهد نبودیم و حتی اگر جنگ پایانی دربگیره قبول ندارین که یک طرفس؟؟
و بازم درست سالها نه ماها اینکه ماها نقشه تو یک روز شکست بخوره خیلی سخته باورش .
قهرمانها تلاش کردن درست، هایدرا تلاش نکرد؟شاید گرفتن واکاندا یک برتری بزرگ باشه و حتی نابود کردن تیان ولی اومدن قهرمانهایی 100 برابر قویتر از اونها یکم بی انصافیه.
از چشم خیر به شر به داستان نگاه کنیم 100% نه 1000% حق با شماس ولی اگر از دید شر به خیر نگاه کنیم چی؟الان اگر شما طرفدار حکومت استیو بودین و من برعکس بازم همین گفتگو در جریان بود؟
نقل قول کردن
mtm
#191 mtm 1396-06-05 17:11
به نقل از Spidey Reigns:
به نقل از mtm:
#191:
من گفتم شاهکاره و دلیل آوردم
شما میگی نیست ولی دلیل نمیاری!

شاید یکی از دلایل بزرگش این باشه که مخاطب جدید مارول رو بیش از حد گیج میکنه...
شما خوب داستان رو درک میکنید چون خیلی وقته کمیکای مارول رو دنبال میکنید...
ولی مخاطب جدید نمیتونه به خوبی درک کنه...
نمونه ـش یکی از دوستان من که به تازگی وارد دنیای کمیک شده...
من میگم داستان خوبه ولی شاهکار نیست اما اون میگه: این دیگه چی بود؟؟؟
در صورتی که من جنگ داخلی 2 رو بهش دادم خوند و حتی از امپراتوری مخفی هم بیشتر ازش لذت برد... :o

ولی من اتفاقا این کمیک رو به داداشم که علاقه ای به دنیای کمیک نداره پیشنهاد کردم و خوند و خیلی هم خوشش اومد
هیچ چیزی هم براش گیچ کننده نبود :-)
در ضمن برای شاهکار بودن لازم نیست یه کمیک برای همه "گیج کننده" نباشه . خیلی از کمیک های شاهکار رو بدید دست مخاطب عام. واقعا گیج میشن.
نقل قول کردن
mtm
#192 mtm 1396-06-05 17:15
#194:
متاسفم ولی من متوجه حرف های شما نمیشم.
احتمالا ایراد از منه. داره سنم میره بالا شاید دیگه عقلم نمیرسه.
فقط این که استیو "یک روزه" شکست نخورد. الان چند وقته قهرمان ها را دارن تلاش میکنن. کلی راه رفتن. کل نقشه کشیدن. ولی تو این شماره بلاخره تلاش هاشون نتیجه داد
ولی در کل این یکی از عجیب ترین و شاید بیهوده ترین بحث هایی بود که تو سایت ما ایجاد شد
نقل قول کردن
WarForWolfman
#193 WarForWolfman 1396-06-05 17:17
به نقل از mtm:
#194:
متاسفم ولی من متوجه حرف های شما نمیشم.
احتمالا ایراد از منه. داره سنم میره بالا شاید دیگه عقلم نمیرسه.
فقط این که استیو "یک روزه" شکست نخورد. الان چند وقته قهرمان ها را دارن تلاش میکنن. کلی راه رفتن. کل نقشه کشیدن. ولی تو این شماره بلاخره تلاش هاشون نتیجه داد
ولی در کل این یکی از عجیب ترین و شاید بیهوده ترین بحث هایی بود که تو سایت ما ایجاد شد

اگر اینطوری بهش نگا میکنین شرمنده بابت این بحث :sad:
نقل قول کردن
mtm
#194 mtm 1396-06-05 17:30
به نقل از WarForWolfman:
به نقل از mtm:
#194:
متاسفم ولی من متوجه حرف های شما نمیشم.
احتمالا ایراد از منه. داره سنم میره بالا شاید دیگه عقلم نمیرسه.
فقط این که استیو "یک روزه" شکست نخورد. الان چند وقته قهرمان ها را دارن تلاش میکنن. کلی راه رفتن. کل نقشه کشیدن. ولی تو این شماره بلاخره تلاش هاشون نتیجه داد
ولی در کل این یکی از عجیب ترین و شاید بیهوده ترین بحث هایی بود که تو سایت ما ایجاد شد

اگر اینطوری بهش نگا میکنین شرمنده بابت این بحث :sad:

ناراحت نشو . منظورم رو شاید بد فهمیدی. کلا مغزم هنگ کرد. و البته شایدم من اینجوری فکر میکنم.
ولی در کل هایدرا به قدر کافی پیروز بود و تو این مدت و مخصوصا تو کمیک های فرعی این رویداد کلی جنایت کرد و جولان داد. دیگه واقعا وقتشه که قهرمان ها پیروز بشن ;-)
نقل قول کردن
amazing barbod
#195 amazing barbod 1396-06-05 17:36
به نقل از mtm:
#194:
متاسفم ولی من متوجه حرف های شما نمیشم.
احتمالا ایراد از منه. داره سنم میره بالا شاید دیگه عقلم نمیرسه.
فقط این که استیو "یک روزه" شکست نخورد. الان چند وقته قهرمان ها را دارن تلاش میکنن. کلی راه رفتن. کل نقشه کشیدن. ولی تو این شماره بلاخره تلاش هاشون نتیجه داد
ولی در کل این یکی از عجیب ترین و شاید بیهوده ترین بحث هایی بود که تو سایت ما ایجاد شد

آقای ترابی کاملا باهاتون موافقم و به نظرم این کمیک شاهکار کامله.درجه یکه.این که نشون میدن قهرمان ها به سختی دارن پیروز میشن.سم ویلسون تیر میخوره،داگر داره بیچاره میشه،نیمور بدبخت شده و تنها امیدش باکی هستش،بلک ویدو :cry: شارون تو زندانه و...این یه چالش بزرگ واسه همست...
همه ی قهرمان ها باید تلاش کنن فرشته ی سابق...شیطان فعلی رو درست کنن.فوق العاده است این کمیک!! 8)
نقل قول کردن
mtm
#196 mtm 1396-06-05 17:40
به نقل از amazing barbod:
به نقل از mtm:
#194:
متاسفم ولی من متوجه حرف های شما نمیشم.
احتمالا ایراد از منه. داره سنم میره بالا شاید دیگه عقلم نمیرسه.
فقط این که استیو "یک روزه" شکست نخورد. الان چند وقته قهرمان ها را دارن تلاش میکنن. کلی راه رفتن. کل نقشه کشیدن. ولی تو این شماره بلاخره تلاش هاشون نتیجه داد
ولی در کل این یکی از عجیب ترین و شاید بیهوده ترین بحث هایی بود که تو سایت ما ایجاد شد

آقای ترابی کاملا باهاتون موافقم و به نظرم این کمیک شاهکار کامله.درجه یکه.این که نشون میدن قهرمان ها به سختی دارن پیروز میشن.سم ویلسون تیر میخوره،داگر داره بیچاره میشه،نیمور بدبخت شده و تنها امیدش باکی هستش،بلک ویدو :cry: شارون تو زندانه و...این یه چالش بزرگ واسه همست...
همه ی قهرمان ها باید تلاش کنن فرشته ی سابق...شیطان فعلی رو درست کنن.فوق العاده است این کمیک!! 8)

اره واقعا
به خاطره همینه که گفتم مغزم هنگ کرد :-*
اونقدر که این کمیک منو حرص داده هیچ کمیکی نداده. تا به حال ندیده بودم قهرمان های مارول اینقدر به زحمت بیفتن
و جالبه که میدونید کجا امید برگشت؟ دقیقا جایی که هیشکی فکرش رو نمیکرد
یعنی اومدن و بعد از مدتها یه کار قهرمانانه خالص کردن
یعنی رفتن یه سری ناانسان رو نجات بدن
این نه بخشی از نقشه بود و نه هیچی
فقط به قول نویسنده رفتن به یه سری "ستم دیده" کمک کنند
و همون جا هم کسی جلوی راهشون قرار گرفت که ورق رو برگردوند
به قول معروف "انگار کار خدا بود"
واقعا لذت بردم از این بخش داستان ....
نیک اسپنسر نویسنده بزرگیه
یه رویداد خلق کرده که در ظاهر خیلی عظیم و خفن و .... ولی به عمقش که نگاه میکنی میبینی خیلی نکات ظریفی داره
نقل قول کردن
amazing barbod
#197 amazing barbod 1396-06-05 18:00
آقای ترابی ۲ تا سوال داشتم:
به نظرتون چرا تونی به استفراغ نگفت کل مکعب رو بالا بیاره؟
(یکی از دلایلش میتونه این باشه که تکه ها دست استیوه ولی خواستم نظرتونو بدونم)
من با سیستم اندروید میتونم کمیک ادیت کنم؟
نقل قول کردن
mtm
#198 mtm 1396-06-05 18:10
به نقل از amazing barbod:
آقای ترابی ۲ تا سوال داشتم:
به نظرتون چرا تونی به استفراغ نگفت کل مکعب رو بالا بیاره؟
(یکی از دلایلش میتونه این باشه که تکه ها دست استیوه ولی خواستم نظرتونو بدونم)
من با سیستم اندروید میتونم کمیک ادیت کنم؟


بهش نگفت چون تصویر واقعی از کل مکعب واقعی رو نداشت
سوال دومت رو هم نمیدونم چون من هیچی از ادیت کردن بلد نیستم!
نقل قول کردن
WarForWolfman
#199 WarForWolfman 1396-06-05 18:11
به نقل از mtm:
به نقل از WarForWolfman:
به نقل از mtm:
#194:
متاسفم ولی من متوجه حرف های شما نمیشم.
احتمالا ایراد از منه. داره سنم میره بالا شاید دیگه عقلم نمیرسه.
فقط این که استیو "یک روزه" شکست نخورد. الان چند وقته قهرمان ها را دارن تلاش میکنن. کلی راه رفتن. کل نقشه کشیدن. ولی تو این شماره بلاخره تلاش هاشون نتیجه داد
ولی در کل این یکی از عجیب ترین و شاید بیهوده ترین بحث هایی بود که تو سایت ما ایجاد شد

اگر اینطوری بهش نگا میکنین شرمنده بابت این بحث :sad:

ناراحت نشو . منظورم رو شاید بد فهمیدی. کلا مغزم هنگ کرد. و البته شایدم من اینجوری فکر میکنم.
ولی در کل هایدرا به قدر کافی پیروز بود و تو این مدت و مخصوصا تو کمیک های فرعی این رویداد کلی جنایت کرد و جولان داد. دیگه واقعا وقتشه که قهرمان ها پیروز بشن ;-)

نه بابا چه حرفیه شما همین که جواب مارو میدین لطف دارین احتمالا چون از ته دل دوست ندارم استیو آسیب ببینه اینطور بحث کردم :lol:
نقل قول کردن
porya
#200 porya 1396-06-05 19:10
سلام.لطفا کمیک کاپیتان امریکا 25 رو مابین اینا قرار دهید. ممنون :-)
نقل قول کردن
porya
#201 porya 1396-06-05 19:16
خیلی ببخشید بابت اسپم. اقای ترابی اگه میتونید یک مقاله در مورد چه طوری کمیک نقد کنیم. بنویسید. نکات کلیدی رو توضیح بدین.شاید فکر کنین مقاله ی عجیبی هست. ولی حس میکنم خیلی ها بهش نیاز دارن. (بخصوص خود من)
نقل قول کردن
m.k.t
#202 m.k.t 1396-06-05 19:16
آقا قضیه ی اون هالکه چی شد اونی که با ولورین ترکیب شد تو امپراطوری مخفی نیست
به نظرم استیو با اون همه رو می کشه

دلم یه کمیک سنت شکن می خواد
کمیک مثل game of thronse امید به اوج برسه بعد سقوط کنه
هرچی امید قویتر سقوط بدتر مثل مرگ سم تو امپراطوری و پیروزیه شر بر خیر
مثل آخرین شکار کروین شرور شده خوب هایدرا شده قهرمان بعد در اوج نا امیدی پس از آخرین نبرد و برد شر فرد مرده برگرده من از بازگشته کرواز خوشم نیومد چون تقریبا که چه عرض کنم هیچی ازش نمی دونن و تو کمیک قبلی قبلی کم حضور داشت
نقل قول کردن
m.k.t
#203 m.k.t 1396-06-05 19:19
#205
منم همینطور
نقل قول کردن
mtm
#204 mtm 1396-06-05 19:35
به نقل از m.k.t:


دلم یه کمیک سنت شکن می خواد
کمیک مثل game of thronse امید به اوج برسه بعد سقوط کنه
هرچی امید قویتر سقوط بدتر مثل مرگ سم تو امپراطوری و پیروزیه شر بر خیر
مثل آخرین شکار کروین شرور شده خوب هایدرا شده قهرمان بعد در اوج نا امیدی پس از آخرین نبرد و برد شر فرد مرده برگرده من از بازگشته کرواز خوشم نیومد چون تقریبا که چه عرض کنم هیچی ازش نمی دونن و تو کمیک قبلی قبلی کم حضور داشت

ولی تو game of thrones هم خیر داره بر شر غلبه میکنه
دارن همه چیز به قول معروف جمع و جورش میکنن
الانن تو این سیزن میبینید که همه چیز چقدر امید بخش شده
اخر برخی سیزن ها شر پیروز میشه ولی اخر فصل نهایی؟ معلومه خیر پیروز میشه
gotسنت شکنی نکرده چون تهش بلاخره خیر پیروز میشه
این کمیک هم همین بوده
بلاخره همه چی همینه
درام رو کشش میدن و جذاب ترش میکنن تا شما باهاش همراه بشید
حالا got هفت سیزن کش پیدا میکنه و این کمیک هم 7 قسمت
بنابراین اونی موفقه که درام رو به قول معروف دربیاره و مخاطب رو همراه کنه
و این چیزیه که got و این کمیک و خیلی چیزای دیگه انجام دادن
منتهی هر کدوم در "مقیاس " خودش
سیکرت امپایر هم ما رو خیلی ناامید کرد. درام داشت ولی در درون خودمون دوست داریم قهرمان ها پیروز بشن
پس هر چی زمینه چینی بیشتر و طولانی تر، اون حس پیروزی هم شیری تر و دلچسب تر
به طور مثال اگه رمزی بولتون اونقدر وحشی گری نمیکرد ایا پیروزی جان اسنو در battle of bastards اونقدر حماسی میشد؟
یادته وسط مبارزه چند بار حس کردیم جان داره شکست میخوره؟
این یعنی درام
تو این قسمت هم بارها حس مردیم قهرمان ها دارن شکست میخورن
فالکون تیر خورد، دکتر استرنج ناامید شد ، اون بمبه به سپر اثر نکرد ولی اخرش پیروز شدن
اینم یعنی درام
مهم اون درامه ، نه اون نتیجه
مهم اون مسیریه که به نتیجه ختم میشه نه خود نتیجه
بنابراین got سنت شکنی اگر کرد در طولانی کردن و جذاب کردن اون درام بود، اون مسیر بود
متوجه حرفم میشی؟
امیدوارم ما ایرانی ها هم یاد بگیریم چطور همه چیز رو دراماتیزه بکنیم
من فقط درام واقعی رو تو این چند سال اخیر تو فیلم "ماجرای نیم روز" و "روز سوم" (ساخته اقای لطیفی) دیدم
نقل قول کردن
mtm
#205 mtm 1396-06-05 19:36
به نقل از porya:
خیلی ببخشید بابت اسپم. اقای ترابی اگه میتونید یک مقاله در مورد چه طوری کمیک نقد کنیم. بنویسید. نکات کلیدی رو توضیح بدین.شاید فکر کنین مقاله ی عجیبی هست. ولی حس میکنم خیلی ها بهش نیاز دارن. (بخصوص خود من)

انشاله استاد نقد کمیک یعنی عمو مختار برمیگرده و مینویسه
نقل قول کردن
mahsa520
#206 mahsa520 1396-06-05 19:50
به نقل از mtm:
به نقل از m.k.t:


دلم یه کمیک سنت شکن می خواد
کمیک مثل game of thronse امید به اوج برسه بعد سقوط کنه
هرچی امید قویتر سقوط بدتر مثل مرگ سم تو امپراطوری و پیروزیه شر بر خیر
مثل آخرین شکار کروین شرور شده خوب هایدرا شده قهرمان بعد در اوج نا امیدی پس از آخرین نبرد و برد شر فرد مرده برگرده من از بازگشته کرواز خوشم نیومد چون تقریبا که چه عرض کنم هیچی ازش نمی دونن و تو کمیک قبلی قبلی کم حضور داشت

ولی تو game of thrones هم خیر داره بر شر غلبه میکنه
دارن همه چیز به قول معروف جمع و جورش میکنن
الانن تو این سیزن میبینید که همه چیز چقدر امید بخش شده
اخر برخی سیزن ها شر پیروز میشه ولی اخر فصل نهایی؟ معلومه خیر پیروز میشه
gotسنت شکنی نکرده چون تهش بلاخره خیر پیروز میشه
این کمیک هم همین بوده
بلاخره همه چی همینه
درام رو کشش میدن و جذاب ترش میکنن تا شما باهاش همراه بشید
حالا got هفت سیزن کش پیدا میکنه و این کمیک هم 7 قسمت
بنابراین اونی موفقه که درام رو به قول معروف دربیاره و مخاطب رو همراه کنه
و این چیزیه که got و این کمیک و خیلی چیزای دیگه انجام دادن
منتهی هر کدوم در "مقیاس " خودش
سیکرت امپایر هم ما رو خیلی ناامید کرد. درام داشت ولی در درون خودمون دوست داریم قهرمان ها پیروز بشن
پس هر چی زمینه چینی بیشتر و طولانی تر، اون حس پیروزی هم شیری تر و دلچسب تر
به طور مثال اگه رمزی بولتون اونقدر وحشی گری نمیکرد ایا پیروزی جان اسنو در battle of bastards اونقدر حماسی میشد؟
یادته وسط مبارزه چند بار حس کردیم جان داره شکست میخوره؟
این یعنی درام
تو این قسمت هم بارها حس مردیم قهرمان ها دارن شکست میخورن
فالکون تیر خورد، دکتر استرنج ناامید شد ، اون بمبه به سپر اثر نکرد ولی اخرش پیروز شدن
اینم یعنی درام
مهم اون درامه ، نه اون نتیجه
مهم اون مسیریه که به نتیجه ختم میشه نه خود نتیجه
بنابراین got سنت شکنی اگر کرد در طولانی کردن و جذاب کردن اون درام بود، اون مسیر بود
متوجه حرفم میشی؟
امیدوارم ما ایرانی ها هم یاد بگیریم چطور همه چیز رو دراماتیزه بکنیم
من فقط درام واقعی رو تو این چند سال اخیر تو فیلم "ماجرای نیم روز" و "روز سوم" (ساخته اقای لطیفی) دیدم

واقعا لذت بردم استاد ترابی. چقدر درک شما از دنیای سینما و کمیک و .. عمیقه. کاش شما اینا رو تو دانشگاه درس میدادید و ما هم میومدیم پیشتون یاد میگرفتیم
نقل قول کردن
m.k.t
#207 m.k.t 1396-06-05 20:06
استاد منظور من این بود که اگه شخصیت خوبه امپراطوری مخفی فرض کنیم تونی باشه مثل جان اسنو بمیره
تو game of thronseما با دیدن جان در قالب لرد کماندو و رویارویی با تاریکی گفتیم به هیچ وجه این مردنی نیست درجا مرد
حالا بگیریم در شماره ی ۸ بجای سم تونی همه ی کارا رو می‌کرد بعد جسمش هم به دست می آورد و در کمال قدرت استیو رو شکست می داد خب این میشه پیروزی خیر بر شر که شخصیت اصلی آخر دشمن رو نابود می کنه ولی حالا بعد از شکست کاپیتان شما به این فکر می کنی داستان تمام شد چطور تا شماره ی ۱۰این رو طول میدن بعد در پانل بعدی تونی به سیخ کشیده بشه توسط اون هالکه بعد با غرش هالک این کمیک تمام بشه
نقل قول کردن
mahsa520
#208 mahsa520 1396-06-05 20:17
به نقل از m.k.t:
غرش هالک این کمیک تمام بشه

استادم همین رو توضیح داد دیگه
اینی که شما گفتی نمیتونه پایان داستان باشه
میتونه فقط پایان "یه فصل" از داستان باشه . ولی آخرش که همه "فصل ها" تموم بشه چی؟ تونی هم باید برگرده (مثل جان اسنو) و استیو هم باید شکست بخوره (مثل سرسی لنیستر)
خودش من که دخترم فهمیدم شما نفهمیدی ؟ :-*
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#209 Spidey Reigns 1396-06-05 20:19
به نقل از m.k.t:
آقا قضیه ی اون هالکه چی شد اونی که با ولورین ترکیب شد تو امپراطوری مخفی نیست
به نظرم استیو با اون همه رو می کشه

فکر کنم همه چی تو آرک weapons of mutant destruction توضیح داده شده باشه...
بهش یه کراس آور تو کمیک های هالک کاملا فوق العاده، سلاح ایکس و... اختصاص داده شده که مطمئنا خیلی مهمه...
من خودم نخوندمش ولی مطمئنا این آرک، سوالاتت رو جواب میده....
نقل قول کردن
amazing barbod
#210 amazing barbod 1396-06-05 20:22
208#:
دقیقا.درام یعنی همین.یعنی اینکه نویسنده در یه لحظه امید رو از خواننده بگیره،و چند لحظه بعدش بهش برگردونه.این شماره دقیقا همین بود:درام کامل!
وقتی سم تیر خورد،من گفتم واقعا حیف شد اون همه امید که قهرمانا داشتن.وقتی بمب سپر رو نابود نکرد،گفتم دیگه آخرشه.
ولی یهو از پس تاریکی نور پدیدار شد!یعنی کوازاز!یهو سم بلند شد!اون قبلا آرزو کرده بود...ماریا هیل خاموشی رو کشت و این پایانی بود بر حباب تاریک!کوازاز همه ی قدرتش رو بکار گرفت و سپر رو شکست!به جرعت میتونم بگم این کمیک بهترین کمیکیه تا حالا خوندم.همونطور که قبلا گفتم،این کمیک شاهکار کامله!!
نقل قول کردن
porya
#211 porya 1396-06-05 20:25
#212
خودش من که دخترم فهمیدم شما نفهمیدی . :D :D :P
نقل قول کردن
amazing barbod
#212 amazing barbod 1396-06-05 20:40
-
نقل قول کردن
spidey noir
#213 spidey noir 1396-06-05 20:48
این شعار هایدرا که میگه دو عضو رو قطع کنی دوتا دیگه جاش در میاد یعنی چی؟
نقل قول کردن
m.k.t
#214 m.k.t 1396-06-05 21:35
#212
شما منظوره من رو اشتباه گرفتید خب غرش هالک پایان فصل هفته دیگه
تو شماره ۸تونی به همه امید بده بعد آخرش بمیره بقیه انتقامش رو بگیرن
مثل یورو ۲۰۱۶ رونالدو رو فرانسه مصدوم کرد بعد از زمین رفت بیرون بعد پرتقال انتقام رونالدو رو گرفت
خب
رونالدو=تونی
فرانسه=هایدرا
پرتقال=ابرقهرمان ها
مصدوم کننده ی رونالدو =هالک
یه کمیک که کاملاً غیر قابل پیش بینی که شخصیت قهرمان اصلی یه روش بدی بمیره
نقل قول کردن
mtm
#215 mtm 1396-06-05 21:52
به نقل از m.k.t:
#212
شما منظوره من رو اشتباه گرفتید خب غرش هالک پایان فصل هفته دیگه
تو شماره ۸تونی به همه امید بده بعد آخرش بمیره بقیه انتقامش رو بگیرن
مثل یورو ۲۰۱۶ رونالدو رو فرانسه مصدوم کرد بعد از زمین رفت بیرون بعد پرتقال انتقام رونالدو رو گرفت
خب
رونالدو=تونی
فرانسه=هایدرا
پرتقال=ابرقهرمان ها
مصدوم کننده ی رونالدو =هالک
یه کمیک که کاملاً غیر قابل پیش بینی که شخصیت قهرمان اصلی یه روش بدی بمیره

تونی تو جنگ داخلی 2 مرد. دیگه بازم تکراری میشد
تا اینجا اینا مردن:
1- بلک ویدو
2-رد اسکال
3- ریک جونز
4- مامور کولسون
5- بلک اوت
6- مادام هایدرا
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#216 Amazing Spidey 1396-06-05 22:29
#208
ولی بنظرم اقای ترابی نیک اسپنسر اخرش به همه ی ما رکب میزنه
بنظرم بعد این همه داستان عظیم و فوق العاده ای که نوشته نمیاد یه پایان کلیشه ای رو تحویل مردم بده
بطور حتم پایانی که نیک اسپنسر نوشته با پایانی که همه ما انتظارشو داشتیم فرق داره .
بشخصه من خودم اگه پایان کلیشه ای رو ببینم واقعا ناراحت میشم :-|
این همه زحمت کشیده شد که اخرش با یه پایانی که از قبل قابل حدس بود روبرو بشیم ؟
امیدوارم با یه پایان غیرمنتظره طرف باشیم
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#217 Spidey Reigns 1396-06-05 22:37
به نقل از mtm:
به نقل از m.k.t:
#212
شما منظوره من رو اشتباه گرفتید خب غرش هالک پایان فصل هفته دیگه
تو شماره ۸تونی به همه امید بده بعد آخرش بمیره بقیه انتقامش رو بگیرن
مثل یورو ۲۰۱۶ رونالدو رو فرانسه مصدوم کرد بعد از زمین رفت بیرون بعد پرتقال انتقام رونالدو رو گرفت
خب
رونالدو=تونی
فرانسه=هایدرا
پرتقال=ابرقهرمان ها
مصدوم کننده ی رونالدو =هالک
یه کمیک که کاملاً غیر قابل پیش بینی که شخصیت قهرمان اصلی یه روش بدی بمیره

تونی تو جنگ داخلی 2 مرد. دیگه بازم تکراری میشد
تا اینجا اینا مردن:
1- بلک ویدو
2-رد اسکال
3- ریک جونز
4- مامور کولسون
5- بلک اوت
6- مادام هایدرا

بلک اوتِ داستان های گوست رایدر؟
تو کدوم شماره مرد؟
البته مامور کولسون که تو ددپول مرد، رد اسکال هم قبل از شروع رویداد تو کمیک کاپیتان آمریکا: استیو راجرز...
اشتباه میگم؟
نقل قول کردن
mtm
#218 mtm 1396-06-05 22:38
به نقل از Amazing Spidey:
#208
ولی بنظرم اقای ترابی نیک اسپنسر اخرش به همه ی ما رکب میزنه
بنظرم بعد این همه داستان عظیم و فوق العاده ای که نوشته نمیاد یه پایان کلیشه ای رو تحویل مردم بده
بطور حتم پایانی که نیک اسپنسر نوشته با پایانی که همه ما انتظارشو داشتیم فرق داره .
بشخصه من خودم اگه پایان کلیشه ای رو ببینم واقعا ناراحت میشم :-|
این همه زحمت کشیده شد که اخرش با یه پایانی که از قبل قابل حدس بود روبرو بشیم ؟
امیدوارم با یه پایان غیرمنتظره طرف باشیم

در هر حال من این داستان رو حتی به صورت elseworld هم باشه دوست دارم
یعنی انگار تو یه دنیای دیگه بوده باشه یا جه میدونم اصلا اتفاق نیفتاده باشه
خاصیت این داستان ها همینه
مثل داستان معرکه فلش پوینت پارادوکس که یه دنیای جهنمی نشون داد ولی اخرش فلش برگشت و همه چیز مثل اولش شد!
نقل قول کردن
mtm
#219 mtm 1396-06-05 22:40
به نقل از Spidey Reigns:
به نقل از mtm:
به نقل از m.k.t:
#212
شما منظوره من رو اشتباه گرفتید خب غرش هالک پایان فصل هفته دیگه
تو شماره ۸تونی به همه امید بده بعد آخرش بمیره بقیه انتقامش رو بگیرن
مثل یورو ۲۰۱۶ رونالدو رو فرانسه مصدوم کرد بعد از زمین رفت بیرون بعد پرتقال انتقام رونالدو رو گرفت
خب
رونالدو=تونی
فرانسه=هایدرا
پرتقال=ابرقهرمان ها
مصدوم کننده ی رونالدو =هالک
یه کمیک که کاملاً غیر قابل پیش بینی که شخصیت قهرمان اصلی یه روش بدی بمیره

تونی تو جنگ داخلی 2 مرد. دیگه بازم تکراری میشد
تا اینجا اینا مردن:
1- بلک ویدو
2-رد اسکال
3- ریک جونز
4- مامور کولسون
5- بلک اوت
6- مادام هایدرا

بلک اوتِ داستان های گوست رایدر؟
تو کدوم شماره مرد؟
البته مامور کولسون که تو ددپول مرد، رد اسکال هم قبل از شروع رویداد تو کمیک کاپیتان آمریکا: استیو راجرز...
اشتباه میگم؟

blackout تو شماره 8 میمیره
اونی که شما میکگی فکر کنم بلک هارت باشه
نقل قول کردن
sib khan
#220 sib khan 1396-06-05 23:04
ايول به سرعت ممنون داستان عالي بود.اديت و ترجمه كه مثل هميشه ديگه تعريف نداره :lol: ولي دوستان به يه چيزي دقت كردين؟اون لحظه كه توني گفت يوليسس پيش بيني كرده بود كه مايلز جلوي كاخ كپ رو ميكشه ولي لحظه اخر رو اشتباه پيش بيني كرده بود.پس يعني تو جنگ داخلي حق با توني بوده و اين اينده ها خالص نيستن.عجب نويسنده ايه اين اسپنسر :lol:
نقل قول کردن
The Rock
#221 The Rock 1396-06-05 23:49
این شماره چه داستان نفس گیری داشت و احساسی هم بود
شماره های قبلی به اندازه کافی بوی ناامیدی و بدبختی رو میداد بالاخره تو این شماره ورق برگشت و ابرقهرمان ها دور هم جمع شدن دوباره بالاخره یکم امیدواری رو دیدیم
لحظه تیر خوردن سم واقعا شکه کننده و غیرقابل انتظار بود یعنی من که دیگه گفتم کار تمومه ولی اون لحظه ای که کوازار از کما دراومد و سم از آب بیرون اومد واقعا خوب بود اصلا حالم اومد سرجاش
این رویداد کلا خیلی خوب بود درواقع این داستان میخواست قهرمان ها رو به ریشه ی اصلی خودشون برگردونه و به نظرم واقعا تا این جای کار موفق آمیز بوده این کار و کاملا رضایت بخش الان دیگه باید همه چی واسه نبردپایانی آمادس یه نبرد بزرگ و حماسی و باید دید استیو چطوری میخواد با قهرمان ها روبرو بشه؟
البته به نظرم استیو خیلی باهوش تر از این حرفاس و حتما یه حقه ای چیزی تو آستینش داره و خودش رو آماده یه نبرد بزرگ میکنه
نقل قول کردن
The Rock
#222 The Rock 1396-06-05 23:56
ولی این ورق برگشتنه خیلی جالب بود
یعنی دقیقا امید از جایی اومد که هیچ کس انتظارش رو نداشت اونا فقط یه عده ناانسان رو نجا دادن ولی ببینین چی شده
از توی هیچی همه چیز درومد
واقعا که دم نویسنده گرم

و راستی یه خسته نباشید هم به مترجم عزیز و ادیتور عزیز که واسه این کمیک زحمت کشیدن واقعا خسته نباشید و دمتون گرم
نقل قول کردن
spidey noir
+1 #223 spidey noir 1396-06-06 13:44
  • wow just wow
:lol: (دیگه برا رایتش شکایت نکنید!)داستان واقعا شاهکاره.کاری می کنه ادم در اوج احساسات و هیجان در داستان غرق بشه.شماره ی هشت درام فوق العاده ای داشت. دلم تاپ تاپ میزد که اخرش چی میشه.ولی داستان شماره ی هشت از همه ی شماره ها برای من بیشتر لذت بخش بود.
نقل قول کردن
hassan91
+1 #224 hassan91 1396-06-06 16:02
فکر نکنم به این آسونی بتونن استیو رو شکست بدن، به خصوص استیوی که به همه ی نقاط ضعف و قوت قهرمانا واقفه، ولی بعد از اون همه ناامیدی، مخاطب رو خیلی خوب امیدوار کردن.
برای اینکه باز شاعبه پیش نیاد این رو عنوان میکنم که نویسنده داستان رو خیلی منطقی پیش برده جلو، این داستان قهرمانا رو پیش از قبل با همدیگه متحد گرده، و اگه قرار باشه با یه حمله حکومت استیو رو غافلگیر کنن، ته داستان آبکی تموم میشه.
استیو راجرز همیشه برای موقعیت های مختلف نقشه داره، صد در درصد اینا رو هم در نظر گرفته.

از خوندن جلد هشتم لذت بردم.
از ادیتورها و مترجم ها متشکرم.
نقل قول کردن
spider parker
+1 #225 spider parker 1396-06-06 17:43
اول از همه یه تشکر بکنم از تمامی دوستان و یه خسته نباشید میگم به تمام مترجم ها و ادیتور های عزیری که در راستا ترجمه و ادیت این کمیک زحمت کشیدند و کوشیدند :-) ;-)
امروز شماره ۸ سکرت امپایر و شماره ۲۵ از کمیک کاپیتان رو خوندم و بنظرم عالی بودند ! قبل ازینکه این دو شماره رو بخونم با خودم میگفتم ، لابد چند نفر دیگه کشته میشن و استیو هم آخرین تکه های مکعب رو پیدا میکنه ! چرا که در ۷ شماره قبلی حس یأس و نا امیدی تمام فضا رو گرفته بود ! :-| :sad: :-*
اما پس از خوندن این دو جلد نظرم ۱۸۰ درجه تغییر کرد ! :D :lol:
بقول معروف : در نا امیدی بسی امید است ... پایان شبِ سیَه ، سپید است ! :-*
این داستان هم همینطور بود ، دقیقا جایی که فکرشو نمیکردیم امید رو بهمون برگردوند ...
نیک اسپنسر با استادی تمام این رویدادو نوشته و در یک کلمه خلاصه کنم ، شاهکاره ! یه داستان شاهکار حماسی همراه با درام فوق العاده !
امیدوارم داستان در دو شماره بعد همچنان با قدرت پیش بره ...
ادیت و ترجمه هم فوق العاده بود و هیچ ایرادی بهش وارد نیست :-) 8) ;-)
نقل قول کردن
Frank castle
#226 Frank castle 1396-06-06 19:46
خیلی ممنون بخاطر ترجمه زیبا و دلنشینتون همینطور ویرایش ان
بشخصه از نوع روایت داستان و هسته داستان بسیار خوشم اومد امیدوارم پایانی بسیار خوبی داشته باشه خصوصا خیلی مایلم ببینم این کاپیتان دنیای برزخی :-* :o چه اتفاقی براش میوفته
نقل قول کردن
sib khan
#227 sib khan 1396-06-06 21:10
به نقل از hassan91:
فکر نکنم به این آسونی بتونن استیو رو شکست بدن، به خصوص استیوی که به همه ی نقاط ضعف و قوت قهرمانا واقفه، ولی بعد از اون همه ناامیدی، مخاطب رو خیلی خوب امیدوار کردن.
برای اینکه باز شاعبه پیش نیاد این رو عنوان میکنم که نویسنده داستان رو خیلی منطقی پیش برده جلو، این داستان قهرمانا رو پیش از قبل با همدیگه متحد گرده، و اگه قرار باشه با یه حمله حکومت استیو رو غافلگیر کنن، ته داستان آبکی تموم میشه.
استیو راجرز همیشه برای موقعیت های مختلف نقشه داره، صد در درصد اینا رو هم در نظر گرفته.

از خوندن جلد هشتم لذت بردم.
از ادیتورها و مترجم ها متشکرم.

باهات موافقم اگر اين اتفاق بيوفته گند ميخوره به اول تا اخر داستان :sad: ولي تا اونجايي كه ميدونيم فقط دو شماره جنگ طول ميكشه كه واقعا جاي تشكر داره كه مارول اجازه داد به جاي ٨ جلد ١٠ جلد چاپ بشه(خداروشكر)ول ي من هنوز يه سوال بي پاسخ دارم:جسم توني كجاست؟به نظرتون سوال مهميه؟به نظرتون زولا تونسته استارك رو از كما در بياره اما شست و شوي مغزيش داده تا براي هايدرا كار كنه يا همچين چيزي.نظر شما چيه؟
نقل قول کردن
Frank castle
#228 Frank castle 1396-06-09 22:39
من 10 تا قسمتشو خوندم .
یه کوچولو شاید براتون اسپویل داشته باشه ولی سعی کردم گنگ بنویسم که فقط کسایی که خوندن متوجه بشن
.
.
.
.
.
در کل کمیک خیلی خوبی بود منو هایپ کرد .به اخر داستانشم کاری ندارم چرا که توقع من باعث شد انتظاراتم بره بالا ولی با این وجود بدم خاتمه پیدا نکرد و لذت بخش بود.(توقع یه سورپرایز خیلی عجیب و غیر قابل پیش بینی داشتم اما الان که فکرشو میکنم میبینم با این زمینی چینی ها که شد بهترین پایان رو داشت)
فقط یه سوال
ُSecret empire omega کی منتشر میشه و چند قسمت هست؟
نقل قول کردن
VENOM 2500
#229 VENOM 2500 1396-06-13 17:47
ضمن عرض خسته نباشید به همه اونایی که برای ترجمه این کمیک زحمت کشیدن.یه سوال دارم.چرا کمیک هایی مثل توتئه کلونی و امپراتوری مخفی دارن یه شماره آخر با عنوان امگا چاپ میکنن؟
نقل قول کردن
VENOM 2500
#230 VENOM 2500 1396-06-13 17:55
بعد دو تا سوال دیگه دارم:
۱.تو شماره ۰.۵ اون انرژی چی بود که باعث شد چکش ثور از دستش بیوفته و ویژن ویروسی شد و اسکارلت ویچ تسخیر شد؟
۲.نمیخواین درباره شخصیت chthon یه مقاله بنویسید؟
نقل قول کردن
WarForWolfman
#231 WarForWolfman 1396-06-13 19:20
شماره 9 عالی بود بالاخره صحنه ای که دوست داشتم ببینم دیدم خدا شدن استیو به نظرم داستان داره عالی پیش میره و هرکدوم از دوطرف که شکست بخورن اتفاقی حماسی به حساب میاد.
با گرفتن قدرت جدید الان این جنگ میشه استیو علیه همه یکجورایی مثل کمیک جنگ بینهایت که تانوس علیه همه بود.
قسمت بعدی به نظرم بهترین قسمت این کمیک بشه.
ترجمه و ادیت مثل همیشه عالی بود دمتون گرم.
نقل قول کردن
CAPTAIN A
#232 CAPTAIN A 1396-06-13 21:09
من میگم الان مکعب کامل نی و برا همین کوبیک میترسه ولی وقتی کامل بشه کوبیک دوباره قوی میشه و استیو واقعی رو برمیگردونه و استیو واقعی هم کاپیتان هایدرا رو شکست میده یا مثلا مرد مورچه ای و سم و تونی یا باکی کوچیک میشن میرن کپ رو از کوبیک میکشن بیرون آخرم کپ واقعی یا با چکش ثور یا با قدرت کوبیک کاپیتان هایدرا رو شکست میده
نقل قول کردن
m.k.t
#233 m.k.t 1396-06-13 21:40
این کمیک کاملاً عالی بود واقعا با شماره ی ۹کیف کردم
یعنی با داستانش کف کردم
یه داستان که همه چی داشت لیاقت این همه صبر کردن داشت
ولی من آخر خاصیت این مکعب کیهانی رو نگرفتم چی به چیه؟
قضیه ی اون چهار نفر که خواب بودن چیه ؟
پیتر فقیر شد لباس فرق داشت؟

یه سوال دیگه فرق بین لینک دانلود مستقیم با غیر مستقیم چیه؟
نقل قول کردن
mahsa520
#234 mahsa520 1396-06-13 21:50
به نقل از m.k.t:


ولی من آخر خاصیت این مکعب کیهانی رو نگرفتم چی به چیه؟
قضیه ی اون چهار نفر که خواب بودن چیه ؟
پیتر فقیر شد لباس فرق داشت؟

یه سوال دیگه فرق بین لینک دانلود مستقیم با غیر مستقیم چیه؟

قسمت بعدی خاصیت مکعب کیهانی واست کاملا روشن میشه
اون چهار منظورت ارتش خفته است؟ شماره 0 رو بخون میبینی که به شهر حمله کرده بودن ولی اونقدر خطرناک بودن که استیو خوابشون کرده بود
پیتر هم تو شماره 31 امیزینگ اون اتفاق براش میفته. تا یکی دو روز دیگه صبر کن فکر کنم کمیکش میاد رو سایت
و در حال حاضر فرقی بین دانلود مستقیم و غیر مستقیم نیست ! فکر کنم سایت باید پول بده لینک مستقیم فعال بشه :-*
نقل قول کردن
amazing barbod
+1 #235 amazing barbod 1396-06-14 00:00
وای.۹ عالی بود.مثل شماره های قبلی تک بود.در این شماره واقعا وقتی مگنتو رو دیدم حال کردم.خیلی خوب بود.استیو فکر میکرد دیگه هیچکس حریفش نیست ولی دیدیم که هنوز کسایی هستن که کاپیتان رو به زانو دربیارن!البته کپ هنوز به زانو در نیومده...شایدم کپ اصن به زانو درنیاد!اون خیلی قویه و با اون زره عالی که الان داره دیگه وای...دهن هیرو هامون%#@Π میشه!
نقل قول کردن
sib khan
+1 #236 sib khan 1396-06-14 09:26
این شماره خیلییییی عالی بود.به همه دست اندرکاران خسته نباشید میگم :-) اسپنسر خوب بلده ملتو هایپ کنه.همواره کاپیتان قوی تره و خیلی خوبه که تا اینجا خط اصلی داستان رها نشده.
حالا از همه اینا بگذریم...از کی تا حالا زولا بلده از اینو اون تعریف کنه؟ :o برام خیلی عجیب بود که گفت فناوری استارک درخشانه اخه معمولا از این کارا نمیکنه.نمیدونم واقعا تبدیل به همچین شخصیتی شده؟e
نقل قول کردن
DarkHero
-1 #237 DarkHero 1396-06-14 15:08
واقعا عالی بود، برای شیش یا هفت شماره نا امید شده بودم که یهو به کل ماجرا امید وار شدم که شاید همه چیز درست بشه اما بعدش این شماره 9 اومد و یکی از قهرمانای زندگی منو تبدیل کرد به بزرگ ترین کابوسم (دروغ گفتم بزرگ ترینش مرگ همیشگی تچالاست). واقعا عالی بود. البته فکر میکنم این داستان یه راه طول درازی هستش تا کاپیتان بشه یه ویلن (مارول ویلن کم داره از این استفاده میکنه :cry: ) که واقعا یه جورایی غم انگیزه. #236 باید بگم که حسابی باهات موافقم آقای ترابی عزیز لطفا حتی اگه شده توی نظرات یه توضیح کوچیکی دربارش بدید. _____________ ادیت واقعا نسبت به نسخه های قبلی بهتر شده بود(50 درصد پیشرفت تقریبا) اما ترجمه پس رفت داشت بود، آخه جملاتشون واقعا ادبی بود انگار داری شاهنامه عربی میخونی(12 درصد پس رفت تقریبا) داستان هم عالی بود اگرچه اعتمادم به کاپیتان آمریکا دیگه تقریبا چیزی تهش نمونده... آقای ترابی ببخشید اگه دارم غر میزنم اما سرعت ترجمه ها کم شده، زبان انگلیسیشون رو هم تو سایت ندارین که بخونیم اما خوب بازم ممنون واسه این کمیک ها
نقل قول کردن
sib khan
+1 #238 sib khan 1396-06-14 21:37
به نقل از DarkHero:
_____________ ادیت واقعا نسبت به نسخه های قبلی بهتر شده بود(50 درصد پیشرفت تقریبا) اما ترجمه پس رفت داشت بود، آخه جملاتشون واقعا ادبی بود انگار داری شاهنامه عربی میخونی(12 درصد پس رفت تقریبا) داستان هم عالی بود اگرچه اعتمادم به کاپیتان آمریکا دیگه تقریبا چیزی تهش نمونده... آقای ترابی ببخشید اگه دارم غر میزنم اما سرعت ترجمه ها کم شده، زبان انگلیسیشون رو هم تو سایت ندارین که بخونیم اما خوب بازم ممنون واسه این کمیک ها

دوست عزيز داريد كم لطفي ميكنيد.پاشو برو تو سايت ترينيتي كميكس(كه الكي مثلا خيلي سايت خارق العاده ايه :-* )كميك لبه دنياي ونومي رو بخون بعد بيا ترجمه شده اين سايتو بخون.حالا مقايسه كن.من كه امتحان كردم و واقعا از ترجمه اون سايت هيچي از ماجرا رو متوجه نشدم حالا شايد بگي اين يه دفعست ديگه ولي من بقيه ترجمه ها رو خوندم و انقدر بد بود كه منصرف شدم با اين اينگيليسيه شوتم بهتر فهميدم.عملا وقتي اينطوري و با اين سطح از ترجمه رو كميك كار ميكنن پس جاي تعجب نداره كه كند باشه.تازه اين خيلي خوبه.چندين سايت اين كميكو تا جلد اول دوم ترجمه كردن بعد گفتن لغو شده.شما اول بايد خودتون اين كارو تجربه كرده باشي بعد بياي از اين نظرا بدي دوست عزيز
نقل قول کردن
Amazing Spidey
+1 #239 Amazing Spidey 1396-06-14 22:19
از همه دوستانی که برا یاین کمیک نقد مینویسن یا تشکری میکنن یا چیزی مینویسن تشکر میکنم
همچنین از اقای ترابی که خیلی لطف دارند
راستش از همه عزیزان بابت دیر منتشر شدن کمیک بصورت ترجمه معذرت خواهی میکنم
مقصر اقای ترابی نیست مقصر منم
چون من الان توی سفر هستم و نمیتونم سریع ادیتش کنم
اقای ترابی همون ادل دوتا فایل ترجمه رو با هم فرستاد
اقای ترابی اولش گفت که اگه میخوای بدمش یکی دیگه ولی من گفتم نه
چون خودم مسئولیتشو قبول کردم , چشمم کور دندم نرم تا اخرش باید برم
راستش اولش خواستم بیام غر بزنم که من تو مسافرتم هستم ادیتم کنم ؟ ولی گفتم این درست نیستو خودم قبولش کردم
بخاطر همین ازتون معذرت میخوام
ولی خب انتظار داشتم کامنت ها برای این کمیک بیشتر باشه
هرچه سریع تر هم.شماره 10 رو براتون ادیت میکنمو.میفرستم چون واقعا خیلی پایان حساس و عالی ای داره
درباره ترجمه هم که یکی ایراد گرفت که چرا انقدر ادبیه بگم که دوستان انتظار ندارید زیمو برگرده به پادشاه هایدرا بگه داداشم استیو چطوره؟ :-) یا ازین قبیل
نقل قول کردن
mahsa520
+1 #240 mahsa520 1396-06-14 22:21
به نقل از DarkHero:
ادیت واقعا نسبت به نسخه های قبلی بهتر شده بود(50 درصد پیشرفت تقریبا) اما ترجمه پس رفت داشت بود، آخه جملاتشون واقعا ادبی بود انگار داری شاهنامه عربی میخونی(12 درصد پس رفت تقریبا) داستان هم عالی بود اگرچه اعتمادم به کاپیتان آمریکا دیگه تقریبا چیزی تهش نمونده... آقای ترابی ببخشید اگه دارم غر میزنم اما سرعت ترجمه ها کم شده، زبان انگلیسیشون رو هم تو سایت ندارین که بخونیم اما خوب بازم ممنون واسه این کمیک ها

بعضی نظرات هست که اونقدر احمقانه است که ادم واقعا حرصش میگیره. واقعا کسی هست تو دنیا بتونه از ترجمه و ادیت های این سایت ایراد بگیره؟ یه سری به سایت های دیگه بزن ببین چقدر ترجمه ادیت شون احمقانه است.
در ضمن سرعت ترجمه خیلی هم بالاست. این کمیک اخیرا عرضه شده و مارول با سرعت بالا این کمیک رو منتشر کرد و با بهترین کفیت ممکن ترجمه و ادیت شده
من از مدیریت میخوام کامنت این اقا رو پاک کنه چون لکه ننگیه برای این سایت
نقل قول کردن
mahsa520
+1 #241 mahsa520 1396-06-14 22:24
به نقل از Amazing Spidey:

درباره ترجمه هم که یکی ایراد گرفت که چرا انقدر ادبیه بگم که دوستان انتظار ندارید زیمو برگرده به پادشاه هایدرا بگه داداشم استیو چطوره؟ :-) یا ازین قبیل

دقیقا ! استاد ترابی به عنوان مترجم یا ناظر ترجمه این کمیک خواسش هست که لحن هر کی رو عین خودش ترجمه کنه. اتفاقا اینجوری که بهتره تا اینکه همه یه جور حرف بزنن
یا مثلا راوی داستان تو کمیک زبان اصلی هم خیلی ادبی و حماسی حرف میزنه پس ترجمه اش هم باید همین طوری باشه
ولی در عین حال دیدید مثلا استاد چقدر لحن اراذل و اوباشی مثل تسک مستر رو لاتی و غیر رسمی ترحمه کرده بود؟
چون تو متن اصلی هم همین طوره
نقل قول کردن
amir.ft
#242 amir.ft 1396-06-20 20:09
من نمیفهمم چرا بعضی هاتون الکی ازین کمیک ایراد می گیرید میشه باقاطعیت گفت این کمیک هیچ ضعفی نداشت و واقعا زیبا بود. شما بیا مثلا این رویداد رو با رویداد اینجاستیس مقایسه کن(بخاطر اینکه خیلی شباهت داشتن گفتم) تو اینجاستیس یجورایی نشون داد که سوپرمن چقد سست اراده است با از دست دادن همسر و بچش تبدیل به کسی شد که برای برقراری عدالت هیچ رحمی نداره و همه رو میکشه ولی اینطرف کاپیتان امریکا چجوری ادم بده شد؟ دیگه نیازی به توضیح نداره چون همتون این کمیک رو خوندین. یکی از قسمت هایی که داستانو جذاب میکرد شکست های پی در پی نیروی مقاومت و و احساس ناامیدی در بین قهرمان ها بود چون خواننده رو مجبور میکرد کمیک رو تا تهش بخونه و بفهمه که بعد از این شکستا چجوری قهرمان ها دوباره بر می گردند و با چه نقشه ای هایدرا رو شکست میدن.تو شماره 9 هم که دیدیم همه ابرقهرمانها جمع شدند تا دربرابر کاپیتان آمریکا بجنگند من خودم وقتی این صحنه رو دیدم ذوق مرگ شدم :lol: . یکی دیگه از زیبایی های این کمیک این بود که نشون داد میوتانت ها به همین راحتی تسلیم نمی شن و اونها هم به جمع بقیه سوپرهیرو ها پیوستند تا در این جنگ شرکت کنند. چون من وقتی دیدم هنک به همین راحتی و از ترس جلوی کاپیتان تسلیم شد و قرار گذاشت که تکه ای از مکعب رو به کاپیتان بده خیلی عصبانی شدم. ولی امیدوارم این داستان پایان خوشی داشته باشه و شاید مرگ یک یا دوتا از قهرمانها هم این پایانو دراماتیک می کنه. البته من از مرگ قهرمانها خوشم نمیاد. در کل کمیکش معرکس و اینقد الکی ایراد نگیرید.
ببخشید اگه تو نظرم ایرادی بود چون اولین نظرمه و همین امروز صبح عضو شدم ولی خیلی وقته اسپایدی رو دنبال می کنم و واقعا از اقای ترابی و همارانشون بابت این همه زحمتی که میکشند و در ازاش هیچ مزدی هم نمی گیرند متشکرم واقعا خیلی رو این کمیک زحمت کشیدید و خیلی ازتون ممنونم واقعا خسته نباشید.
نقل قول کردن
amir.ft
#243 amir.ft 1396-06-20 21:20
آقای ترابی من یه سوال داشتم. تو شماره 9 این کمیک وقتی میوتانت ها به بقیه قهرمانها ملحق شدند من old man logan رو کنار استورم و بقیه میوتانت ها دیدم. مگه لوگان نمرده بود؟ یعنی این لوگان بعد جنگ های مخفی؟ یا نه لوگان همین دنیاست که با تغییر گذشته توسط مکعب اینده اون هم تغییر کرده و زنده مونده. چون که مارول ولورین رو هم تو دنیای کمیک کشت هم تو mcu پس میخواستم ببینم بازگشت ولورین از مرگ چجور اتفاق افتاده. تو کمیک شماره 9 هم دیدیم که x-23 لباس ولورین رو پوشیده بود و ولورین سابق تو این داستان فقط old man logan بود. خیلی ممنون میشم اگه کسی به این سوالم جواب بده. چون من بشدت عاشق ولورین و جامعه جهش یافته ها هستم و بعد از کمیک مرگ ولورین و مرگ لوگان تو mcu از شدت ناراحتی و عصبانیت دیگه ولورین رو دنبال نکردم ولی اخیرا خیلی دلم براش تو دنیای کمیک تنگ شده :cry: و با دیدنش تو این کمیک واقعا دیوونه شدم.
تورو خدا به سوالم جواب بدید که دارم دیوونه میشم :sad: .
با تشکر.
نقل قول کردن
mtm
#244 mtm 1396-06-23 09:36
و بالاخره این رویداد هم تموم شد.
سخت بود، متناش زیاد بود، داستانش سخت بود، خیلی زود زود منتشر میشد ، ادیتش سخت بود ولی سعی کردیم به بهترین نحو ممکن ترجمه و ادیتش کنیم و سریع هم باشیم
واقعا سخت بود ولی ارزشش رو داشت چون داستان و طراحی از اول تا اخر به بهترین شکل ممکن روایت شد و من خودم شخصیا ازش خیلی لذت بردم و خوشحالم که اخرش باعث شد دوباره حال و هوای کمیک های کلاسیک مارول زنده بشه.
و این کمیک ترجمه شده تا سالهای سال دست به دست میچرخه و خونده میشه و ازش لذت میبرن
و در اخر تشکر میکنم از حسام احمدی عزیز که بیشتر شماره ها رو عالی ترجمه کرد و به خاطر مشغله های کاری نتونست شماره های پایانی رو ترجمه کنه ولی دستش درد نکنه و من واقعا قدردانی میکنم
هر کی این کمیک رو خونده به شما میدونه
و البته تشکر میکنم از مبین امیری واقعا نازنین که واقعا واقعا زحمت کشید. دمت گرم پسر. مثل همیشه روسفیدمون کردی.
بنده خدا این همه شماره رو با بهترین و سریع ترین کیفیت ممکن انجام داد (در حالی که وسطش مسافرت خارج از کشور هم بود).

مخصوصا ادیت شماره اخر که واقعا از دیدنش لذت بردم.
والبته تشکر میکنم از طاها حامدی، عادل اسلامی، آریان نعمتی و محمد شهبازی که واقعا هر کاری از دستشون برمیومد برای ادیت این کمیک انجام دادن.
اجرتون محفوظه
من هم که شماره های اخر و خودم ترجمه کردم و البته شماره های قبلی رو هم با با دقت ویرایش میکردم. خدا میدونه وسط هزاران کار و مرخصی و ... از وقت و خوابم میزدم تا این کمیک زودتر و با بهترین کیفیت ممکن به دست شما برسه
امیدوارم راضی بوده باشید
یا علی
نقل قول کردن
mtm
#245 mtm 1396-06-23 09:37
به نقل از amir.ft:
آقای ترابی من یه سوال داشتم. تو شماره 9 این کمیک وقتی میوتانت ها به بقیه قهرمانها ملحق شدند من old man logan رو کنار استورم و بقیه میوتانت ها دیدم. مگه لوگان نمرده بود؟ یعنی این لوگان بعد جنگ های مخفی؟ یا نه لوگان همین دنیاست که با تغییر گذشته توسط مکعب اینده اون هم تغییر کرده و زنده مونده. چون که مارول ولورین رو هم تو دنیای کمیک کشت هم تو mcu پس میخواستم ببینم بازگشت ولورین از مرگ چجور اتفاق افتاده. تو کمیک شماره 9 هم دیدیم که x-23 لباس ولورین رو پوشیده بود و ولورین سابق تو این داستان فقط old man logan بود. خیلی ممنون میشم اگه کسی به این سوالم جواب بده. چون من بشدت عاشق ولورین و جامعه جهش یافته ها هستم و بعد از کمیک مرگ ولورین و مرگ لوگان تو mcu از شدت ناراحتی و عصبانیت دیگه ولورین رو دنبال نکردم ولی اخیرا خیلی دلم براش تو دنیای کمیک تنگ شده :cry: و با دیدنش تو این کمیک واقعا دیوونه شدم.
تورو خدا به سوالم جواب بدید که دارم دیوونه میشم :sad: .
با تشکر.

این old man logan است که بعد از رویداد جنگ های مخفی از دنیای خودش به دنیای اصلی امد
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#246 CAPTAIN DIAR 1396-06-23 11:43
دوستان من شماره 10 رو خوندم واقعا عالی بود.ولی یه سوال،الان دقیقا چه بلایی سر استیو راجرز اومد و چه بلایی سرش میاد؟
نقل قول کردن
WarForWolfman
#247 WarForWolfman 1396-06-23 12:57
و بالاخره یکی از جنجالی ترین رویدادهای کمیک تموم شد اینکه استیو واقعی برگشت واقعا عالی بود ولی نسبت به شروع کمیک پایانش چندین سطح به نظر من پایینتر بود ولی منطقی و خوب و نویسنده سرهم الکی نکرده بود.
دادن سپر به فالکون یکم اغراق شده بود چون اون سپر نماد مارول و استیو نه اینکه بگه این ماله من نیست و بده به کاپیتان آمریکا بعدی :-| .
بلک ویدو خیلی حیف شد که دیگه واسه ی مدتی قرار نیست تو کمیکهای مارول باشه :sad: .
ترجمه و ادیت عالیه عالی دستتون درد نکنه.
نقل قول کردن
Marc Spector
#248 Marc Spector 1396-06-23 13:44
به نقل از mtm:
و بالاخره این رویداد هم تموم شد.
سخت بود، متناش زیاد بود، داستانش سخت بود، خیلی زود زود منتشر میشد ، ادیتش سخت بود ولی سعی کردیم به بهترین نحو ممکن ترجمه و ادیتش کنیم و سریع هم باشیم
واقعا سخت بود ولی ارزشش رو داشت چون داستان و طراحی از اول تا اخر به بهترین شکل ممکن روایت شد و من خودم شخصیا ازش خیلی لذت بردم و خوشحالم که اخرش باعث شد دوباره حال و هوای کمیک های کلاسیک مارول زنده بشه.
و این کمیک ترجمه شده تا سالهای سال دست به دست میچرخه و خونده میشه و ازش لذت میبرن
و در اخر تشکر میکنم از حسام احمدی عزیز که بیشتر شماره ها رو عالی ترجمه کرد و به خاطر مشغله های کاری نتونست شماره های پایانی رو ترجمه کنه ولی دستش درد نکنه و من واقعا قدردانی میکنم
هر کی این کمیک رو خونده به شما میدونه
و البته تشکر میکنم از مبین امیری واقعا نازنین که واقعا واقعا زحمت کشید. دمت گرم پسر. مثل همیشه روسفیدمون کردی.
بنده خدا این همه شماره رو با بهترین و سریع ترین کیفیت ممکن انجام داد (در حالی که وسطش مسافرت خارج از کشور هم بود).

مخصوصا ادیت شماره اخر که واقعا از دیدنش لذت بردم.
والبته تشکر میکنم از طاها حامدی، عادل اسلامی، آریان نعمتی و محمد شهبازی که واقعا هر کاری از دستشون برمیومد برای ادیت این کمیک انجام دادن.
اجرتون محفوظه
من هم که شماره های اخر و خودم ترجمه کردم و البته شماره های قبلی رو هم با با دقت ویرایش میکردم. خدا میدونه وسط هزاران کار و مرخصی و ... از وقت و خوابم میزدم تا این کمیک زودتر و با بهترین کیفیت ممکن به دست شما برسه
امیدوارم راضی بوده باشید
یا علی

یه خسته نباشید جانانه باید گفت به تمام کسایی که اینطور بی دریغ زحمت میکشن واقعا دمتون گرم ،خیلی سخت میشه یه کار عالیرو عالی تر کرد ولی شما اینکار رو کردید .
نقل قول کردن
A.cage
#249 A.cage 1396-06-23 13:57
کمیک امپراتوری مخفی تموم شد واقعا کمیک خوب و عالی بود
از استاد ترابی و کسایی که این کمیک رو ترجمه و ادیت کردند تشکر میکنم .
نقل قول کردن
Dr_AM
#250 Dr_AM 1396-06-23 15:16
ممنون ترجمه اش عالی متشکرم از همه عوامل به خصوص آقای ترابی ...
اگر مارول فیلم secret empire رو بسازه من از خوشحالی میمیرم
فکرشو بکنید ... عالی میشه ...
به نظر شما احتمالش هست مارول برای فاز پنجم بره سراغ secret empire ؟
به نظر من احتمالش هست ...
تا حالا کمیک های مختلفی از مارول خوندم ولی این عالیه ...
نقل قول کردن
nightspider
#251 nightspider 1396-06-23 15:17
کمیک خیلی خوبی بود و آخرش رو خیلی خوب جمع و جور کردن.ولی چندتا سوال برام پیش امد:
1-آیا بروس بنر زنده شد و زنده میماند؟
2-چه بر سر کاپیتان آمریکای شرور آمد؟آیا از صحفه ی روزگار محو شد یا زندانی شد؟
3-چرا مارول باوجود اینکه استیو راجرز زنده و جوان است،دارد سم ویلسون را کاپیتان آمریکا میکند؟آیا ربطی به دو فیلم بعدی اونجر و کشته شدن و جایگزینی اون دارد؟
4-چرا این کوبیاک اومد تاریخ و... را درست کرد ولی این افرادی که در این رویداد کشته شده بودند را زنده نکرد؟تاجایی که یادم میاد استیو شرور یک شهر را بمب باران کرد و کل جمعیت یک شهر را کشت،چس چرا کوبیاک اون آدم های بیگناه را زنده نکرد؟چرا بیوه ی سیاه را زنده نکرد؟بیوه ی سیاه یکی از پر طرفدار ترین شخصیت دنیای سینمایی مارول هم است.پس یعنی یه اتفاقی براش توی فیلم های بعدی اونجرز می افتد.
5-آیا ثوراودین سان دولاره لایق میشود؟چون توی قسمت های پایانی نقش به سزایی داست و آخر کار هم توی تیم اصلی انتقام جویان بود.یعنی قراره بالاخره ثور اصلی خودمون برگرده(جین فاستر هم خوبه ولی هیچی اودین سان نمیشه)
خب این سوالات من بود ولی از دوتا چیز از کل این کمیک مشکل داشتم:
1-جایگزینی شخصیت های اصلی با شخصیت های نسخه ی پایین تر و ضعیف تر خودشون(مثالش همین پیتر که توی این رویداد فقط توی دوتا شماره حضور داشت ولی بجاش مایلز توی بشتر شماره ها حضور داشت و یکی از نقش های اصلی را بازی میکرد)یکی از دلایلی که عالی نفروخت(ولی خیلی خوب فروخت.عالی نیود)استفاده از شخصیت هایی که کسی شناختی از ان ها ندارد.
ولی نقطه هپقوت های زیادی هم داشت این رویداد:
1-من خیلی از این که از کمیک های جنگ داخلی و جنگ بینهایت الهام گرفته بود خوشم اومد و اون موقعی که فیگور اصلی ایرون من را استیو با زره اش میگیرد خیلی قشنگ است.
2-تاریخ هایدرا هم برای قهرمانان خیلی جالب است.مثلا دیدیم پیتر توسط عنکبوتی نیش زده شد که زولا داشته روی ان کار میکرده.یا چهار شگفت انگیز بدون رید ریچاردز به فضا رفته ولی دکتر دوم به فضا رفته و دکتر دوم رئیس گروه چهار شگفت انگیز شده.
امتیاز من به این کمیک:8
نقل قول کردن
amazing spider man
#252 amazing spider man 1396-06-23 16:08
این کمیک یک کمیک افسانه ایه :cry:
از هر لحاظ کامله واقعا موقع خوندنش لذت میبرم
از استاد ترابی و آقای امیری عزیز واقعا ممنونم که این کمیک رو انقدر سریع و عالی ادیت ترجمه کردن
این کمیک تا سال ها مثل کمیک سکرت وارز دست به دست خواهد چرخید مخصوصا این که انقدر سریع ترجمه شده
من تو اینترنت که سرچ کردم تقریبا هیچ سایتی این کمیک رو ترجمه نکرده بودن یا اگرم کرده بودن یکی دو قسمت به سرعت و ظرافت شما ترجمه نکرده بود
نقل قول کردن
amazing spider man
#253 amazing spider man 1396-06-23 16:10
واقعا خسته نباشید بخاطر ادیت و ترجمه سخت این کمیک
نقل قول کردن
Bat ATZ
#254 Bat ATZ 1396-06-23 16:42
وقتی کاپیتان آمریکا (اصلی) کاپیتان هایدرا رو زد خیلی دلم خنک شد یعنی هر چقدر از این کمیک متنفر شده بودم بهش امیدوار شدم
نقل قول کردن
amazing barbod
#255 amazing barbod 1396-06-23 17:52
وایی عالی بود.پایانی زیبا بر یک حماسه.واقعا این کمیک از هر نظر عالی بود.لحظه بازگشت استیو واقعی واقعا حماسی و خوب بود.و اینکه دوباره سم ویلسون شد کپ.اون لایق این مقام هست.و در کل ممنون بابت ترجمه و ادیت این حماسه!
نقل قول کردن
sib khan
#256 sib khan 1396-06-23 18:50
ووواااااي :o خارق العاده بود خارق العاده :D چقدر اداي احترام به جنگ داخلي :D خيلي زيبا بود واقعا كيف كردم :lol: از تمام دست اندر كاران ممنون واقعا ممنون.توي هر سايت ديگه اي كه ديدم اين كميك رو ترجمه نكرده بودن.اسپايدي تكه تك :-) راستي برنامه اينده چيه؟منظورم اينه كه بعد از اين به غير از كميك هاي اسپايدرمن چه برنامه هاي ديگه اي دارين استاد؟نمي خواين فراخوان بدين؟
نقل قول کردن
sib khan
#257 sib khan 1396-06-23 19:13
به نقل از nightspider:
کمیک خیلی خوبی بود و آخرش رو خیلی خوب جمع و جور کردن.ولی چندتا سوال برام پیش امد:
1-آیا بروس بنر زنده شد و زنده میماند؟
2-چه بر سر کاپیتان آمریکای شرور آمد؟آیا از صحفه ی روزگار محو شد یا زندانی شد؟
3-چرا مارول باوجود اینکه استیو راجرز زنده و جوان است،دارد سم ویلسون را کاپیتان آمریکا میکند؟آیا ربطی به دو فیلم بعدی اونجر و کشته شدن و جایگزینی اون دارد؟
4-چرا این کوبیاک اومد تاریخ و... را درست کرد ولی این افرادی که در این رویداد کشته شده بودند را زنده نکرد؟تاجایی که یادم میاد استیو شرور یک شهر را بمب باران کرد و کل جمعیت یک شهر را کشت،چس چرا کوبیاک اون آدم های بیگناه را زنده نکرد؟چرا بیوه ی سیاه را زنده نکرد؟بیوه ی سیاه یکی از پر طرفدار ترین شخصیت دنیای سینمایی مارول هم است.پس یعنی یه اتفاقی براش توی فیلم های بعدی اونجرز می افتد.
5-آیا ثوراودین سان دولاره لایق میشود؟چون توی قسمت های پایانی نقش به سزایی داست و آخر کار هم توی تیم اصلی انتقام جویان بود.یعنی قراره بالاخره ثور اصلی خودمون برگرده(جین فاستر هم خوبه ولی هیچی اودین سان نمیشه)
خب این سوالات من بود ولی از دوتا چیز از کل این کمیک مشکل داشتم:
1-جایگزینی شخصیت های اصلی با شخصیت های نسخه ی پایین تر و ضعیف تر خودشون(مثالش همین پیتر که توی این رویداد فقط توی دوتا شماره حضور داشت ولی بجاش مایلز توی بشتر شماره ها حضور داشت و یکی از نقش های اصلی را بازی میکرد)یکی از دلایلی که عالی نفروخت(ولی خیلی خوب فروخت.عالی نیود)استفاده از شخصیت هایی که کسی شناختی از ان ها ندارد.
ولی نقطه هپقوت های زیادی هم داشت این رویداد:
1-من خیلی از این که از کمیک های جنگ داخلی و جنگ بینهایت الهام گرفته بود خوشم اومد و اون موقعی که فیگور اصلی ایرون من را استیو با زره اش میگیرد خیلی قشنگ است.
2-تاریخ هایدرا هم برای قهرمانان خیلی جالب است.مثلا دیدیم پیتر توسط عنکبوتی نیش زده شد که زولا داشته روی ان کار میکرده.یا چهار شگفت انگیز بدون رید ریچاردز به فضا رفته ولی دکتر دوم به فضا رفته و دکتر دوم رئیس گروه چهار شگفت انگیز شده.
امتیاز من به این کمیک:8

١-من حدس ميزنم اين مورد در اينده مشخص بشه ولي مطمعنم زنده ميشه چون قراره تيم اپ ببينيم
٢- اره ديگه كوبيك همه چي رو به حالت اولش برگدوند(به غير از يكسري موارد)
٣-اتفاقا اين هم براي من سواليه كه جوابش نسبتا مبهمه شايد در اينده مشخص بشه
٤-فكر كنم بايد يه بار ديگه كميكو بخونيا!خودش گفت ديگه :-* به نقل از كميك:"ولي جاي زخم و نابودي را باقي گذاشت.تا يادمون بمونه چه قولي داديم:ديگه هرگز."
٥-فكر كنم"شايد در اينده مشخص بشه"داره تبديل به تيكه كلامم ميشه :-* (منظوري ندارم دوست عزيز)
مواردي كه مشكل داشتيد:١-خب اين به اين دليله كه به هر حال بايد يه جايي،يه راهي براي شخصيت هاي جديد باز بشه كه اگر خدايي نكرده به هر حال شخصيت هاي اصلي بالاخره يه روزي عمرشون تموم ميشه،مردم بتونن راحت تر با اين مسعله كه قهرمانشون مرده كنار بيان.
نقاط قوت:١ و ٢-كاملا باهاتون موافقم
نظر من درباره امتيازتون:ديگه داري نا شكري ميكنيا!اين كميك حداقل لايق امتياز ٩ هست شايد شما خوشتون نيومده ولي يه لحظه به سليقت فكر نكن و فقط به سختي و محاسبات اين داستان فكر كن.اينطوري خيلي بهتر ميتوني امتياز بدي(ببخشيد اگر تند رفتم اميدوارم ناراحت نشده باشيد)
نقل قول کردن
Nightwing
#258 Nightwing 1396-06-23 23:12
واقعا این سری کمیک خیلی زیبا بود از همه ادیتور ها و مترجمان متشکرم که وقت گذاشتین و این کمیک رو برای ما ترجمه و ادیت کردید.خسته نباشید.
نقل قول کردن
mahsa520
#259 mahsa520 1396-06-23 23:28
به نقل از mtm:
و بالاخره این رویداد هم تموم شد.
سخت بود، متناش زیاد بود، داستانش سخت بود، خیلی زود زود منتشر میشد ، ادیتش سخت بود ولی سعی کردیم به بهترین نحو ممکن ترجمه و ادیتش کنیم و سریع هم باشیم
واقعا سخت بود ولی ارزشش رو داشت چون داستان و طراحی از اول تا اخر به بهترین شکل ممکن روایت شد و من خودم شخصیا ازش خیلی لذت بردم و خوشحالم که اخرش باعث شد دوباره حال و هوای کمیک های کلاسیک مارول زنده بشه.
و این کمیک ترجمه شده تا سالهای سال دست به دست میچرخه و خونده میشه و ازش لذت میبرن
و در اخر تشکر میکنم از حسام احمدی عزیز که بیشتر شماره ها رو عالی ترجمه کرد و به خاطر مشغله های کاری نتونست شماره های پایانی رو ترجمه کنه ولی دستش درد نکنه و من واقعا قدردانی میکنم
هر کی این کمیک رو خونده به شما میدونه
و البته تشکر میکنم از مبین امیری واقعا نازنین که واقعا واقعا زحمت کشید. دمت گرم پسر. مثل همیشه روسفیدمون کردی.
بنده خدا این همه شماره رو با بهترین و سریع ترین کیفیت ممکن انجام داد (در حالی که وسطش مسافرت خارج از کشور هم بود).

مخصوصا ادیت شماره اخر که واقعا از دیدنش لذت بردم.
والبته تشکر میکنم از طاها حامدی، عادل اسلامی، آریان نعمتی و محمد شهبازی که واقعا هر کاری از دستشون برمیومد برای ادیت این کمیک انجام دادن.
اجرتون محفوظه
من هم که شماره های اخر و خودم ترجمه کردم و البته شماره های قبلی رو هم با با دقت ویرایش میکردم. خدا میدونه وسط هزاران کار و مرخصی و ... از وقت و خوابم میزدم تا این کمیک زودتر و با بهترین کیفیت ممکن به دست شما برسه
امیدوارم راضی بوده باشید
یا علی


ممنون از شما استاد خوبم. عاشق این متن های "دلی" شما هستم. این کمیک تا ابد به یادگار میمونه
من فقط یک نکته را اضافه کنم و اونم اینکه این کمیک در واقع 20 شماره بود، نه 10 شماره. چون هر قسمتش دو برابر کمیک های عادی تعداد صفحه داشت. همین نشون میده چقدر زحمت کشیدید
دوستان میگن هیچ سایت دیگه ای این کمیک رو ترجمه نکرده. منم میگم " مگه انتظار داشتید بتونن که ترجمه ش کنند؟!"
تو این کشور فقط یه سایته میتونه رویدادهایی مثل امپراتوری مخفی و جنگ های پنهان و ... رو درست و دقیقه ترجمه کنه اونم سایت spidey.ir و زیر نظر نظارت اقای ترابی
بقیه فقط شاید بتونن ادا ترجمه کردن رو در بیارن. همین و بس
بازم ممنون. قربونت برم اقای ترابی. جیگرتو :oops:
نقل قول کردن
mehran spidey
+1 #260 mehran spidey 1396-06-24 01:04
نقد شماره ی آخر کمیک امپراطوری مخفی :

خب راستش اول یه عذرخواهی من بدهکارم به کسانی که از شماره ی 6 تا 9 این کمیک رو آماده کردند ، والا تو اون چند ماه دسترسی به اینترنت من کم شده و از اونجایی که دارم تازه میرم کلاس دهم باید یکم درس هامو دوره کنم و تو کلاس های تابستونی شرکت کنم به خاطر همین یکم کمبود وقت هم دارم اما حالا اومدم تا قسمت آخر این رویداد فوق العاده جذاب رو یه نقدکی بکنم :

خب راستش این قسمت خیلی حماسی بود و به نوعی کاملا به ما نشون داد که در هرصورت همیشه خیر بر شر غلبه میکنه حتی اگه امید ها همه تموم شده باشه و دیگه هیچ امیدی باقی مونده باشه ، داستان این قسمت از جایی شروع شد که کاپیتان آمریکا لباس زرهی هایدراییش رو پوشیده و اومده تا قهرمان هارو راضی کنه که حق با اونه تا اینکه قهرمان ها مثل همیشه با اون مخالفت میکنند و به جنگ با اون میرن اما خب کاپیتان به جز یک قسمت از کوبیک بقیه قسمت هارو داره و با اون دنیا رو طوری میکنه که انگار تمام قهرمان هارو هایدرا به وجود آورده و کلا هایدرا تمام دنیا بوده تا اینکه باکی و مرد مورچه ای وارد کوبیک میشن و در اینجا استیو رو میبینن که دنبال کوبیک میگرده و ازش میخواد که بهش کمک کنه و در اینجا دیالوگ های باحالی رو از دهان استیو میشنویم و البته اوج هیجان داستان جایی هست که کپ واقعی برمیگرده و با کپ هایدرایی مبارزه میکنه از نظر من این یکی از حماسی ترین نبرد مارول بود و ادای احترامی هم داشت به داستان civil war


در کل این داستان پایان حماسی و خیلی خوبی داشت و واقعا یکی از بهترین ایونت های مارول هستش واقعا انتظار نداشتم این قدر زیبا و حماسی تموم بشه ....

البته اینم قبلش بگم که بعضیا علاقه دارن کمیک هارو با یه آهنگ گوش بدن راستش من تنها آهنگی که از نظر من با این کمیک حماسی جور در میاد آهنگ main theme بازی marvel ultimate alliance 2 هستش ،چون داستانش در مورد جنگ داخلی هم بود آهنگ حماسی خوبی داره از نظر من ...

نمره به داستان : 10 از 10 ( این ایونت از اولش یه شاهکار به تمام معنا بود و واقعا حرفی برای گفتن نزاشته برام .)

نمره به طراحی : 10 از 10 ( راستش طراحیش برای من یه جورایی تو هرقسمت متغیر هستش یعنی اون اوایل یکم دارکه ، وسط هاش خیلی دارک و ناامیدی میشه و اواخرش لایت میشه و این از نظر من خیلی خوبه که طراح به این مسائل دقت داشته . )

نمره به ترجمه و ادیت : 20 از 10 ( خب رسیدیم به ترجمه و ادیت که هرچه قدر ازتون تشکر کنم بازم کمه از همه ی کسانی که برای آماده سازی این کمیک زیبا تلاش کردند ممنونم میدونم که خیلی زحمت کشیدید و این نقد من در مقابل کار شما هیچه اما امیدوارم که این نقد رو از من حقیر بپذیرید و من رو ببخشید که نتونستم این کمیک رو به صورت کامل نقد کنم :oops: )

خسته نباشید واقعا ;-)
نقل قول کردن
spidey noir
#261 spidey noir 1396-06-24 18:58
  • این شماره اخر واقعا عالی بود.برا مرگ بلک ویدو خیلی ناراحت شدم اما وقتی فهمیدم در رویدادlegacyبرم یگرده خیالم راحت شد.واقعا بهترین کمیکی بود که تا حالا خونده بودم.ممنون از ترجمه و ادیت عالی و سریع.
نقل قول کردن
spider parker
#262 spider parker 1396-06-25 03:38
یه تشکر ویژه میکنم از تمامی دوستانی که در راستای ترجمه ، ادیت و... این رویداد زحمت کشیدند ...
مرحبا ... خسته نباشید ;-) 8)
ترجمه عالی ، روان و قابل درک ، ادیت که شاهکار !
نویسنده هم خیلی خوب تونست داستان رو جمع و جور کنه و بنظرم این رویداد بعد از جنگ های پنهان بهترین رویداد مارول در سال های اخیر بود .
نقل قول کردن
hassan91
#263 hassan91 1396-06-29 14:23
من تازه دو شماره آخر رو خوندم، مرسی از زحمات ادیتورها و مترجم ها، دستتون درد نکنه.
اصن فک نمیکردم خود کپ بیاد و تنهایی کار رو خاتمه بده.
ولی برام سواله که اگه رد اسکال تونی استارک رو خبیث میکرد چه اتفاقی قرار بود رخ بده. کاش مارول یه کمیک what if هم برای این خط داستانی بزاره :-*
نقل قول کردن
master spider
+1 #264 master spider 1399-05-15 22:20
با سلام خدمت تیم اسپایدی بابت ترجمه این سری کمیک امپراطوری مخفی. یکی از قشنگ ترین کمیک هایی بود که خونده بودم. بازم قبل هر چیز بریم سراغ نقد کمیک.
خطر: نقد حاوی اسپویل است.
.
.
.
.
.
.
.
نقد کمیک:(وقایع کمیک بعد از کمیک جنگ داخلی ۲ است) بزارید در ابتدا بهتون یه خلاصه کوچیک درباره دلیل به وجود اومدن این کمیک بگم. رد اسکال دشمن شماره ۱ کاپیتان آمریکا، توانست بعد از مدتها به مکعب کیهانی دوباره دست پیدا کند( مکعب کیهانی وسیله ای است که واقعیت را تحت تاثیر قرار میدهد برای مثال میتونم یکی از کامنت های آقای ترابی رو در سایت بگم" در حال حاظر اسرائیل به فلسطین حمله کرده و بر آن چیره شده، مکعب کیهانی میتونه کاری کنه که وقتی شب می خوابیم و صبح بلند میشیم ببینیم فلسطین بر اسرائیل همیشه چیره بوده و اون به اسرائیل حمله کرده و اصلا متوجه این تغییر نشیم.") و از آن استفاده کرد و کاری کرد که کاپیتان آمریکا از همان اول عضو هایدرا بوده و به عنوان مامور شماره ۱ اونا فعالیت میکرده. بعد از آن هم کاپیتان آمریکا رد اسکال رو می کشه. دیگر داستان شروع شده. داستانی که از همان اول با خیانت شروع شده بود. کاپیتان هایدرا(ما به کاپیتان آمریکا تو این داستان میگیم کاپیتان هایدرا دلیلش هم واضح و مبرهنه) سر قهرمانان کلاه گذاشته بود و رئیس شیلد شده بود، به بهانه حجوم ارتش چیتاری بیشتر ابر قهرمانان را به فضا فرستاد مانند کاپیتان مارول- نووا و... و وقتی داشتند با ارتش چیتاری مبارزه میکردند کاپیتان هایدرا سپر دفاعی کره زمین را فعال کرد تا نتوانند ابر قهرمانان وارد زمین شوند و آنجا اسیر شدند. از طرفی تعداد زیاد دیگری از قهرمانان قدرتمند نیویورک را با استفاده از وردی در نیویورک زندانی کرد و تاریکی کامل به آنها داد و در این تاریکی هیولاهایی حمله میکردند که اگر روشنایی می آمد آنها محو میشدند. بنابراین شهر توسط قدرت داگر در زمان های متعددی روشن میماند. در نیویورک قهرمانانی همچون کلوک و داگر، دردویل، لوک کیج،جسیکا جونز، زن عنکبوتی، دکتر دسترنج و.... حضور داشتند. واندا هم توسط شیطانی تسخیر شده و ویژن هم با ویروسی آلوده شده بود و آن دو هم به عضویت هایدرا در آمدند. تنها تعداد محدودی از ابرقهرمانان مثل مردآهنی، اسپایدرمن(مایلز مورالز)، هاکای، بلک ویدو، واسپ، مرد مورچه ای، جاینت من، ماکینگ برد و کوییک سیلور و... باقی مانده بودند. نبردی کوتاه بین این تعداد قهرمان باقی مانده با هایدرا شکل گرفت که ناگهان... بدجوری غافل گیر شدیم. کاپیتان هایدرا توانست پتک ثور (میولنیر) را توانست بلند کند!!! اینجا بود که برای ابر قهرمانان و حتی خوانندگان سوالی به وجود آمد. آیا واقعا هایدرا لایق بود؟؟؟؟! یعنی تمام این مدت هایدرا لایق بوده و قهرمانان طرف اشتباه را گرفته بودند؟؟؟؟! حتی قهرمانان هم از تعجب خشکشون زده بود!! آنجا بود که قهرمانان بدجوری شکست خوردند. بعضی ها از درون نابود شدند. بعضی ها سردرگم بودند، ولی تنها چیزی که بین آنان مشترک بود این بود که هر دو گروه نمی دانستند کدام طرف درست است. بعد از این ماجراها ثور هم به هایدرا پیوست.(دقت داشته باشید که ثور نمیتوانست میولنیر را بلند کند چون لیاقتش را مدتی بود که از دست داده بود) حال هایدرا دنیا را تصاحب کرده بود دیگر جایی برای قهرمانان امن نبود و هایدرا دنبال آنان بود. برای همین قهرمانان در حال فرار بودند. کاپیتان هایدرا رهبر هایدرا شده بود و میخواست برای اینکه حکومتش را مستحکم تر کند و به ظاهر جان تمام کسانی را که کشته شده اند برگرداند مکعب کیهانی را پیدا کند. اما مکعب به چندین تکه تقسیم شده بود و هر کدام در مکان هایی مثل آتلانتیس(محل حکومت نیمور)، نیو تیان(اما فراست رهبرشان بود)، واکاندا(پادشاه آنجا تیچالا ملقب به پلنگ سیاه بود) و... بودند. گروه باقی مانده انتقام جویان نیز توسط ریک جونز که به هایدرا نفوذ کرده بود و از هایدرایی شدن کاپیتان آمریکا توسط رد اسکال مطلع بود، مطلع شدند.(ریک جونز مدتی بعد اعدام شد) اینجا بود که اختلافاتی میان آنان شکل گرفت و آنها را به دو گروه تقسیم کرد، گروهی که خواستار مرگ کاپیتان هایدرا بودند که به آنها گروه اتاق قرمز می گفتند(اعضا:بلک ویدو، مردعنکبوتی(مایل ز مورالز)، واسپ، ویو ویژن، هالک(آمادئوس چو)، فالکون و قلب آهنی) و گروهی که خواستار فرصت مجدد به کاپیتان و پیدا کردن دوباره مکعب کیهانی و برگرداندن همه چیز بودند که به آن ها گروه نیروی زیرزمینی نیز می گفتند.(اعضا:تون ی استارک، مرد مورچه ای، جاینت من، کوییک سیلور، ماکینگ برد، سم ویلسون(سم ویلسون ابتدا قبول نمی کرد اما در ادامه فقط برای راهنمای مسیر کمک کرد) و هرکول) نیرو های کاپیتان هایدرا به آتلانتیس و نیو تیان و واکاندا حمله ور شدند. در آتلانتیس توانستند یکی از محل های مقدس آنجا را نابود کنند و باعث ترس مردم شدند برای همین تیمور مجبور به دادن یک تکه از مکعب کیهانی شد. اما فراست هم برای نجات جان میوتانت ها مجبور شد که برای صلح به آنان نیز تکه را بدهد. اما واکاندا تنها مکانی بود که تا اواسط رو به پایان داستان توانست کاملا حملات هایدرا محار کند و از خود دفاع کند. انتقام جویان نیز بیکار ننشسته بودند. گروه ارتش سرخ به رهبری بلک ویدو داشتند راهی برای کشتن کاپیتان هایدرا پیدا میکردند. البته تمام اعضای این گروه مخالف بودند و صد البته که مردعنکبوتی مخالف اصلی آن بود اما یادش آمد که کشتن کاپیتان هایدرا جزو سرنوشتش است.( در کمیک جنگ داخلی ۲ ناانسانی به نام یا یولیسس قدرت پیش بینی آینده رو داشت و پیشبینی کرد که در آینده ای نزدیک مایلز مورالز ، کاپیتان آمریکا را میکشد) گروه نیروی زیرزمینی ابتدا پیش سم ویلسون رفتند. همانطور که گفته شد او دیگر نمی خواست قهرمان باشد اما بخاطر اصرار تونی تنها برای راهنمای مسیر آمده بود.(توضیح: تونی توانسته بود وسیله ای را اختراع کند که میتوانست هر تکه از آن مکعب را ردیابی کند. برای همین به راهنمای مسیر نیاز داشت.) در آخرین برگ های کمیک ما در مکانی که انگار مانند بهشت بود(یعنی جایی در زمین این شکلی نبود و حتی طراحی این چند صفحه آخر با بقیه صفحه ها فرق داشت) شاهد دختری بودیم که داشت از دست چند مرد فرار میکرد. آن مرد ها دختر را گرفتند و حسابی زدند که ناگهان شخصی به کمک آن دختر آمد و مرد هارا فراری داد. هنگامی که شخص چهره اش را برگرداند.... فکر کنم خوانندگان هم از تعجب خوششان زده بود. اون استیو راجرز بود. آیا هنوز میشد امیدوار بود که کاپیتان آمریکای ما برگردد؟! آیا همه چیز دوباره بر وفق مراد ما میشد؟! در شماره بعد شاهد این بودیم که استیو آن دختر را که حسابی زخمی شده بود به نزدیکی چشمه ای برد اما دختر نتوانست دوام بیاورد و ناگهان مُرد. در این هنگام مردانی به استیو حمله کردند. استیو از خود دفاع میکرد اما آنان ضرباتشان خیلی قوی بود. استیو تقریبا زمین گیر شده بود که ناگهان کمک به سوی استیو آمد. آنان سم و باکی بودند. آنان صمیمی ترین دوستان استیو بودند اما نکته قابل توجه این بود که انگار برای اولین بار بود که هم را می دیدند. انگار استیو کاملا حافظه اش را از دست داده بود. بعد از آن گروه نیروی جاسوسی به مکانی رفتند که در آن مکان شخصی وجود داشت که از قسمت قبل منتظر آنان بود( آن شخص کسی نبود جز آلترون که نصف صورتش هم رباتیک و نصف دیگر شبیه صورت هنک پیم بود.) از حق نگذریم واقعا با دیدن آلترون با صورت نصفه نیمه هنک پیم شوکه شدیم.(دقت کردین از اول این کمیک تا آخرش ما همش درحال شکه شدن بودیم، کلا خیلی لحظات غیر منتظره داشت این کمیک) اما گروه نیروی زیرزمینی تنها کسانی نبودند که به آن مکان رسیده بودند بلکه هایدرا( با رهبری کاپیتان هایدرا و اعضا: واندا، ویژن، ثور اودین سان، تشک مستر، مورچه سیاه و...) نیز برای گرفتن آن تکه هم آنجا بود و آن تکه هم دست هنک آلترونی بود. در این میان جنگی بین گروه نیروی زیرزمینی و هایدرا شکل گرفت که آلترون مداخله کرد و تمام آنان را به داخل خانه اش برد و پشت میز ناهار خوری آنان را بَست!!!! بعد از به هوش آمدن همه آلترون برایشان تدارک ناهار دیده بود. البته که بقیه سر تکه سنگ داشتند با آلترون بحث میکردند. هر کدام از دو گروه نیروی زیرزمینی و هایدرا دلایل و استدلال های خود را می آوردند که خود برترند و باید تکه مال آنها باشد. پس از جنگ و دعوا های طولانی پشت میز ناهار خوری و با دست های بسته شده، آلترون تصمیم گرفت که آن تیکه را به گروه نیروی زیرزمینی دهد و آنان را آزاد کرد. آنان نیز فرار کردند. تنها چیزی که مشکوک بود این بود که کاپیتان هایدرا اصلا ناراحت نشد و آنان را نیز تعقیب نکرد که در آخر کمیک جمله ای شوکه کننده و در عین حال قابل پیش بینی توسط کاپیتان زده شد "ما داخل آنان جاسوس داریم" جالب است که در آخر کمیک مرد مورچه ای جملاتی را برای دخترش پیامک میکرد و همزمان کاپیتان این جمله را گفت( منظورم تداخل بین صحبت های دراماتیک مرد مورچه ای و جمله شوکه کننده کاپیتان است) خب دیگر تقریبا مطمئن بودیم که مرد مورچه ای آن جاسوس است اما گزینه های دیگری هم روی میز بود. مثلا خواهر کوییک سیلور دست هایدرا زندانی بود و میشد استنباط کرد که او انگیزه کافی را دارد، یا ماکینگ برد در شماره بعد تماس های مشکوکی با فردی ناشناس داشت که به احتمالات می افزود اما خب در همان کمیک مشخص شد که مرد مورچه ای تمام مدت جاسوس بوده زیرا دخترش را اسیر کرده بودند(مرد مورچه ای خودش اعتراف کرد) خلاصه که دیگر سرتان را درد نمی آورم. گروه اتاق سرخ به کاپیتان هایدرا حمله کردند( درواقع بلک ویدو خود تنها با اسنایپر میخواست کاپیتان را ترور کند اما مردعنکبوتی(مایل ز مورالز) با توجه به پیش بینی ها خود به کاپیتان حمله ور شد. ناتاشا برای دفاع از مردعنکبوتی وارد صحنه شد و به کاپیتان حمله کرد اما کاپیتان در حرکتی غیر منتظره سپرش را به سر ناتاشا کوباند و باعث مرگ ناتاشا شد. مردعنکبوتی بسیار عصبانی بود و به کاپیتان حمله ور شد. سپر کاپیتان را برداشت تا او را بکشد که ناگهان واسپ وارد صحنه شد و از او خواست تا کاپیتان را نکشد، مایلز نیز قبول کرد و آنان دستگیر شدند. پس از آن جاینت من( عضو گروه نیروی زیرزمینی) دستگاهی را درست کرد که پیام را به گذشته و در زمین می فرستاد و ۱۰۰ سال بعد آن پیام منتشر میشد. در این هنگام ما متوجه شدیم. گروه نیروی زیر زمینی به مکانی رفتند که در آن نا انسان ها زندگی میکردند و بعد با فردی به اسم استفراغ آشنا شدند.(استفراغ توانایی این را داشت که چیز هایی را که میدید و اندازه ای دور از ذهن نداشتند را میتوانست بالا آورد!!!) تونی هم از این ترفند استفاده کرد و یکی از تکه های مکعب را به او نشان داد و استفراغ هم آن را بالا آورد. تاکنون گروه نیروی زیرزمینی تنها ۲ تکه از مکعب را داشتند اما کاپیتان هایدرا با شکست دادن تنها مکان باقی مانده یعنی واکاندا توانسته بود تمامی تکه ها بجز آن ۲ تا را به دست آورد. اینجا بود که ما متوجه چیزی شدیم.
به خاطر زیاد شدن نقد ادامه را در یک کامنت دیگر میگذارم
نقل قول کردن
master spider
+1 #265 master spider 1399-05-15 22:23
این ادامه نقد قبل است .
آری .دستگاهی که تونی برای ردیابی تکه مکعب ها اختراع کرده بود واقعی نبود و فقط برای امید دادن به گروه آن حرف هارا زده بود. گروه نیروی زمینی دیگر ناامید شده بود چون تنها ۲ تکه از مکعب را داشت که ناگهان تئوری دیگر وارد جریان داستان شد. هر کدام از تکه ها توانایی هایی محدود به مکعب کامل را داشتند. یعنی میشد آرزویی کوچک در ذهن کرد و عملی میشد(مثلا تونی آرزو کرده بود که در روز تولدش کسی به او کیک تولد هدیه دهد و این اتفاق افتاد اما آرزو کرده بود که دوباره به بدن واقعی خود برگردد اما برآورده نشده بور چون هرکدام از مکعب ها توانایی محدودی داشتند و پس از هر آرزو تواناییشان از بین میرفت.) پس از این تئوری سم ویلسون دیگر امیدوار شده بود و دوباره قبول کرد که به کاپیتان آمریکا تبدیل شود. سپس پیامی از خود ظبط کرد و با استفاده از دستگاهی که جاینت من اختراع کرده بود به نیویورک که در تاریکی مطلق بود فرستاد تا آنان را امیدوار کند و سپس با یک تکه از آن مکعب ها به فضا رفت و آرزو کرد که آن میدان نیرو که محافظ زمین بود و قهرمانان در آنجا تبعید شده بودند از بین برود. آرزوی او بدون هیچ معطلی برآورده شد و قهرمانان از فضا با تمام قوا به زمین آمدند. قهرمانان در نیویورک نیز از تاریکی آزاد شدند. واندا توسط دکتر استرنج دیگر تسخیر شیطان نشده بود و آزاد شده بود و ویژن هم به کمک ویو ویژن توانست ویروسش را از بین ببرد. ثور هم دیگر طرف کاپیتان نبود زیرا از ته دلش میدانست کار او کاملا غلط است. بار دیگر تمام قهرمان در کنار هم جمع شدند. در آن سوی داستان در آتلانتیس تیمور داشت با شخصی صحبت میکرد. آن شخص به او میگفت که مردم تو را به عنوان یک ترسو میبینند نیمور هم تایید کرد(به خاطر دادن آن تکه از مکعب به کاپیتان هایدرا) اما گفت که آنان از نقشه های من خبر ندارند و تو برگ برنده منی و ناگهان.... شوکی دیگر در داستان.... باکی زنده بود. قهرمانان به همراه نیمور و باکی به هایدرا حمله کردند. در هایدرا هم اوضاع متفاوت شده بود. آرنیم زولا نیز متوجه قدرت سنگ ها به تنهایی شده بود، برای همین برای کاپیتان لباسی درست کرده بود که قدرت یک خدا را به کاپیتان میداد. حال دیگر هنگام جنگ بود. تمامی ابر قهرمانان در برابر کاپیتان هایدرا با لباسی که به او قدرت یک خدا را میداد. دیگر جنگ شروع شد. اینبار هم شعار معروف انتقام جویان با صدای بلند فریاد زده شد، اما اینبار در برابر کاپیتان آمریکا جمع شده بودند. همه با هم به طرف او رفتند اما باز هم کافی نبود. کاپیتان قدرت یک خدا در قلبش داشت. با مشتی تمام انتقام جویان را پرت کرد. سپس واقعیت را تغییر داد. واقعیتی که هایدرا در جنگ جهانی دوم پیروز شده بود. واقعیتی که تمام افتخارات کنونی به نام هایدرا درآمده بود. در این هنگام استیو راجرز(کاپیتان آمریکای واقعی درون مکانی نامشخص) در آن مکان دنبال دختری به نام کوییک میگردد.(توضیح: مکعب کیهانی چون منشا قدرتش کیهانی است پس از مدتی تبدیل به موجودی زنده میشود. نام آن موجود کوییک است.) کوییک در مکانی قائم شده بود و سپس حقیقت را آشکار میکند. او بوده که قدرت مکعب کیهانی را به هایدرا داده زیرا فکر میکرده هایدرا برتر است اما اشتباه میکرده و الان خیلی ترسیده. در همین هنگام سم ویلسون تصمیمی عجیب میگیرد. او دو تکه باقی مانده مکعب را به کاپیتان میدهد. کاپیتان آن دو تکه را میگیرد و درون سینه لباس میگذارد و ناگهان... مکعب کیهانی ناپدید شده بود. همه چیز از قبل طراحی شده بود. مرد مورچه ای و باکی روی آن دو تکه بودند و باکی توسط آن پرتابی باز کرده و استیو راجرز واقعی را پیدا میکند. حال دیگر کاپیتان آمریکا وارد میشود. هر چه که کاپیتان هایدرا بوجود آورده نابود میشود. نبردی سخت بین ۲ کاپیتان شکل میگیرد. برنده از پیش مشخص شده بود. کاپیتان هایدرا به سمت پتک ثور(میولنیر) میرود تا آن را بردارد و...... حقیقت آشکار میشود. کاپیتان هایدرا را نمی‌تواند میولنیر را بردارد. کاپیتان توسط تکه ای که دست مادام هایدرا بوده میتوانست پتک را بردارد(مادام هایدرا چندی پیش مرده بود.) آنها هیچوقت لایق نبودند. در حرکتی زیبا کاپیتان آمریکا پتک را برداشته و کاپیتان هایدرا را ضربه فنی میکند. دیگر جنگ تمام شده. هایدرا باری دیگر شکست میخورد و قهرمانان باری دیگر پیروز میشوند.

(نکات مثبت): شاید اولین نکته ای که در هنگام خواندن کمیک متوجه آن شدید طراحی متفاوت کمیک نسبت به کمیک های دیگر باشد. طراحی کمیک شبیه عکس بود و به درام کمیک افزوده بود، در صحنه هایی هم که اوضاع اسفناک میشد این طراحی بیشتر در چشم می بود. شاید این کمیک یکی از کمیک هایی باشد که در آن بارها و بارها شگفت زده و شوکه شدیم. نکته دیگری که میتوان به آن اشاره کرد این بود که حتی کمیک های دیگر مانند جنگ داخلی ۲ را تحت الشعاع خود قرار داده بود و حتی مشخص کرد که کسانی که طرف کاپیتان مارول بودند کاملا طرف اشتباه بوده اند و قدرت یولیسس صد درصد نبوده و حق با تونی بوده. نکته دیگر ذات شخصیت ها بود. در کمیک به ذات تمامی شخصیت ها احترام گذاشته شده بود. از مردعنکبوتی و واسپ که نمی خواستند حتی شخصیتی مثل کاپیتان هایدرا را بکشند تا شخصیتی مثل بلک ویدو که شخصیتی بود که هنوز زخم هایش در دوران اتاق قرمز را فراموش نکرده بود.
(نکات منفی): به جرعت میتوانم بگویم یکی از کمیک هایی بود که کمترین نکته منفی در آن دیده میشد. به ذات تمامی شخصیت ها احترام گذاشته شده بود اما شاید تنها ایرادی که بتوان از آن گرفت بخصوص برای ما هواداران اسپایدی حضور کم او در کمیک بود.(منظور من پیتر پارکر است) زیرا او تنها در قسمت آخر از این سری و فقط برای مدتی کوتاه آمده بود. این بنظرم تنها ایراد این کمیک بود البته به این نکته هم باید توجه کرد که شخصیت هایی که بار کمدی روی شانه هایشان بود در این سری کمیک نقش کمرنگ تری داشتند زیرا کمیک کاملا جدی بود و برای جوک و کمدی جایی نداشت. امتیازات:
ادیت: ۱۰
ترجمه: ۱۰
طراحی: ۱۰
در آخر باید از سایت اسپایدی بابت ترجمه این سری کمیک تشکر و قدردانی بکنم.
باتشکر: master spider
نقل قول کردن
a.v.s
#266 a.v.s 1400-02-18 01:08
چقدر با خوندن این رویداد کیف میکردم!
نقل قول کردن
Ahmadlalami
#267 Ahmadlalami 1401-02-08 20:28
عجب کمیکی بود لذت بردم از داستانش تشکر از تیم فوق‌العاده اسپایدی بابت این کمیک جذاب❤️
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید