10 شخصیت انیمه که شبیه به مرد عنکبوتی هستند

10-شخصیت-انیمه-که-شبیه-به-مرد-عنکبوتی-هستند-مثل-اسپایدرمن-ژاپن-anime-مانگا-manga

مرد عنکبوتی یک ابرقهرمان جوان و بامزه است که اغلب مورد سوءتفاهم قرار میگیرد. بسیاری از شخصیت های anime هستند که میتونند چنین حالتی داشته باشند.

مقدمه: MCU قهرمانان زیادی داشته، از مرد آهنی گرفته تا ثور. ولی یقیناً محبوب ترین عضو اونجرز کسی نیست جز پیتر پارکر ملقب به مرد عنکبوتی، دوست خوب محله همه! پیتر یک ابرقهرمان خانگی است که همیشه باید برای دست یافتن تعادلی میان زندگی شخصی و حرفه ابرقهرمانی اش تلاش کند. او در ضمن بانمک، متواضع و نسبتا خلاق است. این خصوصیات باعث میشود طرفداران انیمه به یاد شخصیت های زیر بیفتند! (اَنیمه یا anime یک سبک از طراحی با دست و پویانمایی/انیمیشن رایانه‌ای است که خاستگاه آن ژاپن بوده‌است و معمولاً بر مبنای مانگا ساخته می‌شود. انیمه‌ها دارای خصوصیاتی از قبیل نقاشی‌های رنگارنگ، شخصیت‌های پرجنب و جوش، داستانی همراه با پیکار و نبرد و اغلب با موضوعاتی خیالی که در آینده رخ می‌دهند، همراه است).

مقاله زیر هم فراموش نشود:

10 قهرمان فیلم های سینمایی که شبیه به مرد عنکبوتی هستند

 

10- ایزوکو میدوریا (Izuku Midoriya)

 ایزوکو میدوریا (Izuku Midoriya)

آکادمی قهرمان من (My Hero Academia) یک مجموعه مانگا ژاپنی ابرقهرمانی به نویسندگی و تصویرگری کوهی هوریکوشی است. این مجموعه مانگا از ژوئیه 2014 تاکنون توسط هفته‌نامه شونن جامپ در حال چاپ است. یک مجموعه تلویزیونی انیمه توسط بونز از این مانگا اقتباس شد. اولین فصل در ژاپن از آوریل تا ژوئن 2016 پخش شد، در دنباله آن یک فصل دوم از آوریل تا سپتامبر 2017 پخش شد، بعد یک فصل سوم از آوریل تا سپتامبر 2018، یک فصل چهارم هم از اکتبر 2019 تا آوریل 2020. فصل 5 این انیمه در سال 2021 انتشار یافت. شخصیت اصلی این انیمه، ایزوکو میدوریا نام دارد که شبیه به پیتر پارکر است چون یک پسر معمولی بود که روزی به قدرت های فوق بشری دست پیدا کرد. البته او به جای گزیده شدن توسط عنکبوت رادیو اکتیو، قدرتی موسوم به One For All را بدست آورده و در تلاش است تا بفهمد چطور از این قدرت استفاده کند. ضمن اینکه او نیز مثل مرد عنکبوتی باید خیلی وقتها هنگام مبارزه به راه حل های فی البداهه و خلاقانه دست یابد.

 

9- جولین کوجو (Jolyne Cujoh)

جولین کوجو (Jolyne Cujoh)

ماجراجویی عجیب و غریب جوجو (Jojo's Bizarre Adventure) یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط هیروهیکو آراکی نوشته و تصویرگری شده‌است. این سری بین سال‌های 1987 تا 2004 در هفته‌نامه شونن جامپ سریال‌سازی شد و در سال 2005 به ماهنامه سینن مانگا اولترا جامپ منتقل شد. این مجموعه به هشت آرک داستانی تقسیم شده‌است که هر کدام ماجراهای یک قهرمان جدید را که دارای نام مستعار «جوجو» است، دنبال می‌کند. در اکتبر 2012 یک مجموعه تلویزیونی انیمه تولید شده توسط تولید دیوید با اقتباس از روی این مانگا آغاز شد. یکی از جدیدترین قهرمانان مجموعه، جولین کوجو است که درست مثل مرد عنکبوتی در فیلم "راهی به خانه نیست" دچار دردسیر بزرگی شده و دشمنان احاطه اش کرده اند. او به خاطر جرمی که مرتکب نشده در زندان است و بنظر تنها میرسد. پدرش، جوتارو، شباهت هایی با عمو بنِ پیتر پارکر دارد. او همچنین قدرت های فوق بشری دارد که شبیه به قدرت های مرد عنکبوتی است (البته به غیر از خزیدن روی دیوار و یا حس عنکبوتی).

 

8- سویی (Souei)

سویی (Souei)

زمانی که دوباره به عنوان یک اسلایم زنده شدم (That Time I Got Reincarnated As A Slime) در اصل یک رمان فانتزی ژاپنی بود درباره یک کارمند حقوق بگیرِ ساده که به قتل رسیده و در دنیایی شمشیری – جادویی با قدرت های فوق بشری زنده میشود تا با هیولاها بجنگد. سری مانگا و انیمه از روی این رمان ساخته شده است. یکی از متحدین وفادار شخصیت Rimuru، یک غول نینجا به نام سویی است که وظایفش را در قبال "فدراسیون تمپست" بسیار جدی میگیرد. او بر خلاف Benimaru و Shion که از تکنیک های شمشیربازی پر زرق و برق در نبرد استفاده میکنند از حیله و مخفی کاری برای پیروز شدن بهره میگیرد. اسپایدرمن ممکنه که یک نینجا نباشه ولی سبک مبارزه اش به سویی نزدیک است. ضمن اینکه سویی اغلب دشمنان خود را در تارهای فلزی عنکبوتی گرفتار میکند!

 

7- کِن کانکی (Ken Kaneki)

کِن کانکی (Ken Kaneki)

توکیو غول (Tokyo Ghoul) یک مجموعه مانگا خیال‌پردازی تاریک ژاپنی که توسط سوئی ایشیدا نوشته و مصورسازی شده‌است و به‌وسیلهٔ انتشارات شوئیشا از 8 سپتامبر 2011 تا 18 سپتامبر 2014 در مجلهٔ سینن مانگا ویکلی یانگ جامپ منتشر می‌شد. دنباله‌ای با عنوان توکیو غول: ر از اکتبر 2014 در همان مجله شروع به انتشار شده ‌است. یک مجموعه تلویزیونی انیمه 12 قسمتی نیز توسط استودیوی پیرو بر پایه نسخه مانگا ساخته شده‌است، که برای اولین بار در شبکه توکیو ام‌ایکس از 3 ژوئیه 2014 شروع شده و تا 18 سپتامبر 2014 ادامه داشت. فصل دوم این سری با عنوان توکیو غول √A که مستقیماً دنبالهٔ فصل نخست است، از 8 ژانویه تا 26 مارس 2015 در شبکه توکیو ام‌ایکس پخش شد. شخصیت کن کانکی یک ضدقهرمان در این انیمه است که سعی دارد کمک کند دنیاهای انسان ها و غول ها با هم متحد شوند ولی گاهی در نبرد قاط میزند و با قدرت های عجیبش دوست و دشمن را میترساند! او هرگز ریشه های انسانی اش را فراموش نکرده در حالی که الان ماهیت غول مانندی دارد. او هم مثل پیتر پارکر یک انسان عادی بود که روزی به قدرت های غیرعادی دست یافت و اندام های Rize Kamishiro وارد بدنش شد. حالا نوعی موجود دورگه است با قدرت های ترسناک و باید تعادلی بین ذات انسانی یا قدرت های غول مانندش برقرار سازد که از این نظر ما را یه یاد زمانی میندازد که پیتر پارکر به لباس سیمبیوت فضایی دست یافته بود.

 

6- آسامی ساتو (Asami Sato)

آسامی ساتو (Asami Sato)

افسانهٔ کورا (The Legend of Korra) یک پویانمایی سریالی آمریکایی است که بین سال‌های 2012 تا 2014 از شبکهٔ نیکلودئون پخش می‌شد و قبلا اینجا تو سایتمون نقدش کرده بودیم. این پویانمایی در چهار فصل توسط برایان کونیتزکو و مایکل دانته دی‌مارتینو ساخته شده‌است و دنبالهٔ مجموعهٔ آواتار: آخرین بادافزار به‌شمار می‌آید. داستان در همان دنیا و حدود 70 سال پس از پایان آن مجموعه می‌گذرد، زمانی که روح آواتاری به دختر آب‌افزاری به نام کورا انتقال یافته‌ است. همچنین داستان بیشتر در «شهر جمهوری» می‌گذرد که از بقایای مستعمره‌های کشور آتش از مجموعهٔ پیشین تشکیل شده ‌است و الهام گرفته از شهر منهتن و افزودن عناصر شرقی به آن است. شخصیت آسامی ساتو، اسپایدرمن این انیمه است زیرا با قدرت هایش زاده نشده و بعدا آنها را دریافت نموده است. او نیز درست مثل پیتر پارکر تلاش سختی میکند تا زندگی سابقش را در مقابل سبک زندگی جدید ابرقهرمانی اش در تیم آواتار مدیریت کند ولی برخلاف او مجبور نیست از هویت مخفی اش محافظت کند.

 

5- ایروما سوزوکی (Iruma Suzuki)

ایروما سوزوکی (Iruma Suzuki)

به مدرسه شیاطین خوش اومدی ایروما (Welcome To Demon School, Iruma-Kun!) نام انیمه است که پخش آن براساس مانگایی به همین نام از سال 2019 آغاز شده است. یکی از تم های مرد عنکبوتی این است که او به لطف قدرت های فوق بشری اش، یک شبه از یک پسر عادی به ابرقهرمان تبدیل شد. ولی بعدش مدتی را سپری کرد تا خودش را با قدرت ها و لایف استایل جدیدش وفق بدهد. برخی از شخصیت های انیمه با قدرت های ویژه به دنیا می آیند و برخی هم نه. ایروما سوزوکی هم در این انیمه میتواند با پیتر پارکر همذات پنداری کند. پدر و مادرش وی را به شیطانی فروختند و او الان شخصیتی مهربان به نام لُرد سالیوان دارد که در دنیایی موسوم به Netherworld   ازش محافظت میکند و شباهت بسیاری به عمو بن پیتر پارکر دارد. به او همچنین قدرت های حلقه سلیمان داده شده که همچنان دارد با آن کلنجار میرود. همچنین حس مسئولیت فراوانی دارد تا از قدرت هایش به طور مسئولانه ای استفاده کند، درست مثل مرد عنکبوتی.

 

4- نزوکو کامادو (Nezuko Kamado)

 نزوکو کامادو (Nezuko Kamado)

شیطان کش (Demon Slayer) یک مجموعه مانگا ژاپنی است که توسط کویوهارو گوتوگه نوشته و مصورسازی شده‌است. این سری برای اولین بار در فوریه 2016 توسط انتشارات شوئیشا در هفته‌نامه شونن جامپ به چاپ رسید. یک مجموعه تلویزیونی انیمه 26 قسمتی (فصل اول) نیز بر پایه نسخه مانگا و به کارگردانی هاروئو سوتوزاکی توسط استودیو یوفوتیبل دستمایه اقتباس قرار گرفت که از آوریل 2019 تا 28 سپتامبر 2019 در حال پخش بود. ادامه انیمه در یک فیلم سینمایی تحت عنوان شیطان‌کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن در تاریخ 16 اکتبر 2020 پخش شد. فصل دوم این اثر در تاریخ 10 اکتبر 2021 پخش شد. در این انیمه شخصیت نزوکو کامادو را میتوان با یک خون آشام مقایسه نمود زیرا شیاطین در آن شبیه به خون آشامان سبک اروپایی هستند و از نور خورشید تنفر دارند. ولی نزوکو بیشتر با مرد عنکبوتی شباهت داره تا با یک خون آشام. او به شعار مرد عنکبوتی یعنی "قدرت زیاد، مسئولیت به همراه میاره" نیز اعتقاد داره زیرا به انسان ها صدمه نمیزنه و برای خودش به حالت قدرت های طغیانی خودش دست نمیزنه و اینکه رو به خاطر Tanjiro میکنه. او هم قدرت هایش را به خاطر گزیده شدن به دست آورد ولی نه از یک عنکبوت بلکه از Muzan.

 

3- کوراپیکا کورتا (Kurapika Kurta)

کوراپیکا کورتا (Kurapika Kurta)

هانتر × هانتر (Hunter X Hunter)   نام یک مجموعه مانگا است از یوشیهیرو توگاشی که از روی آن دو مجموعه انیمه هم ساخته شده‌است. اولین قسمت مانگای هانتر × هانتر در ماه مارس سال 1998 در هفته‌نامهٔ شونن جامپ پخش شد و انتشار آن تاکنون ادامه دارد. شخصیت انتقام جوی کوراپیکا کورتا در این سری به مرد عنکبوتی شباهت دارد و با زنجیرهای ویژه خودش دشمنانش را اسیر میکند. او تا جای ممکنه خون بیگناهان را بر زمین نمیریزد. او هم مثل اسپایدرمن که ابتدا به دنیال انتقام گرفتن از قاتل عمو بن بود، به دنبال خونخواهی خانواده اش است ولی باید مراقب باشد که در انتقام و نفرت غرق نشود.

 

2- شاهدخت یونا (Princess Yona)

شاهدخت یونا (Princess Yona)

یونا دختر سپیده (Yona of the Dawn) نام مانگایی است که از رویش یک انیمه 24 قسمتی ساخته و در فاصله بین سالهای 2014 و 2015 پخش شد. شخصیت اصلی شاهدخت یونا نام دارد که همه چیز داشت تا اینکه سوو-وون بهش خیانت کرد و پدرش را کشت. در نتیجه یونا پدرش و قلمرو خودش را یکجا از دست داد و مجبور شد فرار و زندگی اش را از نو شروع کنه. او هم مثل اسپایدرمن ناگزیر شد که یک زندگی اکشن و پرهیجان را آغاز کنه و خیلی سریع یاد گرفت چطور از شمشیر و تیر و کمان استفاده کنه و قلمرو خودش رو پس بگیره و صلح را بار دیگر به سرزمین خودش برگردونه. در واقع او نیز مثل پیتر پارکر از غم و تراژدی اش پلی برای موفقیت ساخت.

 

 1- یوجی ایتادوری (Yuji Itadori)

یوجی ایتادوری (Yuji Itadori)

جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen) یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط گِگه آکوتامی نوشته و مصورسازی شده است و از مارس 2018 در هفته نامه شونن جامپ شوئیشا به صورت سریالی ارائه شده است. جلد تانکوبون از اکتبر 2020 منتشر شد. در آمریکای شمالی ، صاحب امتیاز این مانگا ویز مدیا است و این مجموعه را از دسامبر 2019 چاپ می کند. شوئیشا این مجموعه را به زبان انگلیسی در برنامه و وب سایت مانگا پلاس منتشر می کند. یک اقتباس از مجموعه تلویزیونی انیمه 24 قسمته تولید شده توسط استودیو ماپّا در اکتبر 2020 در شبکه خبری ژاپن به نمایش درآمد. این انیمه از کرانچی رول برای پخش جریانی خارج از آسیا و دوبله انگلیسی در نوامبر سال 2020 مجوز دارد. این انیمه هر شنبه ساعت 1:26 (به وقت ژاپن) از شبکه خبری ژاپن (JNN) روی آنتن می رفت. یوجی ایتادوری شخصیت اصلی آن است و پس از تنها یک قسمت تبدیل به اسپایدرمن دنیای انیمه شد! او دانش آموزی نوجوان بود که جملات حکیمانه و دلسوزانه از جانب پدربزرگش قبل از آنکه در بیمارستان بمیرد دریافت کرد و سپس فاجعه رخ داد. نفرین های قوی در مدرسه رها شده بودند و یوجی به دردسر افتاد و به سبکی تقریبا مشابه با اسپایدرمن به قدرت های فوق بشری اش دست یافت (او برای محافظت از دوستانش انگشت پوسیده ای را که باعث نفرین مدرسه شده بود رو بلعید!) از آن موقع تا به حال یوجی داشته با نیروهای پلید مبارزه میکرده ولی در عین حال باید به طور مسئولانه ای نگهدارنده قدرت های خود باشد.

 

سارا عفتی

سارا عفتی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 قهرمان فیلم های سینمایی که شبیه به مرد عنکبوتی هستند

10 کاراکتر نمادین دنیای سینما که نباید بازیگر جدیدی برایشان انتخاب شود!

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

10 خبیث دنیای سینمایی مارول و همتایان آنان در انیمیشن های دیزنی!

10 قهرمان دنیای سینمایی مارول و همتایان آنان در فیلم های هری پاتر!

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

15 نبردی که دوست داریم بین کاراکترهای سرشناس دنیای سرگرمی ببینیم

شخصیت شناسی/شبیه کدام قهرمان دنیای سینمایی مارول هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام عنکبوتی هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام شخصیت انیمیشن "مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی" هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام یک از دشمنان مردعنکبوتی هستی؟

10 شخصیت نمادین بازی های ویدئویی و هـمتایان آنها در دنیای سینمایی مارول!

  

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent bishop
#1 Agent bishop 1400-11-13 07:57
سر یوجی ایتادوری ( مورد اول ) باید مورد اصلی شباهت یعنی لذت نبردن از کشتن انسان ها و تا حد امکان انجام ندادنش هست که بعدش عذاب وجدان میگیره . البته مردعنکبوتی هیچ کس رو نمیکشه ولی خوب تو دنیا Jujutsu kaisein حرف ها رو نمیتونی بیهوش یا دستگیر کنی و بعضی وقت چاره ای نیست !
نقل قول کردن
amin Hajati
#2 amin Hajati 1400-11-13 08:45
سلام مقاله ی جالب و متفاوتی بود فکنم اولین مقاله سایت هست که در مورد انیمه باشه .
من فقط انیمه توکیوغول رو بین این 10 انیمه که داخل لیست بود دیدم ولی شخصیت شماره ی 4 رو هم میشناسم.
کن کانکی شباهتی با سیمبیوت ونوم ندارد. چون ریزه نمیتونه از کانکی جدا بشه و روی روان کانکی تاثیری نداره و هیچ نقطه ضعفی هم نداره.
نقل قول کردن
Agent bishop
#3 Agent bishop 1400-11-13 10:30
به نقل از amin Hajati:
سلام مقاله ی جالب و متفاوتی بود فکنم اولین مقاله سایت هست که در مورد انیمه باشه .
من فقط انیمه توکیوغول رو بین این 10 انیمه که داخل لیست بود دیدم ولی شخصیت شماره ی 4 رو هم میشناسم.
کن کانکی شباهتی با سیمبیوت ونوم ندارد. چون ریزه نمیتونه از کانکی جدا بشه و روی روان کانکی تاثیری نداره و هیچ نقطه ضعفی هم نداره.

درسته از اون لحاظ شباهت نداره ولی منظورش این بود که جفتشون مجبورند با چیزی در درونشون که اونها وسوسه می‌کنه مبارزه کنند و جفتشون هم باعث قوی تر شدن شخص میشوند . البته کن کانکی بیچاره وضعیتش بدتر از پیتره چون یا باید به نفسش گوش کنه و بره آدم بخوره یا اینکه از گرسنگی بمیره ( چون غیر آدم هیچ چیز دیگه نمیتونه بخوره )
نقل قول کردن
goblin hunter
#4 goblin hunter 1400-11-13 12:52
به به بلاخره یه مقاله راجب انیمه :lol:
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1400-11-13 13:16
به نقل از goblin hunter:
به به بلاخره یه مقاله راجب انیمه :lol:

اینم بود فک کنم:
b2n.ir/d90697
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#6 Miguel-OHara 1400-11-13 15:14
خیلی ممنون از خانم عفتی بابت مقاله
مرد عنکبوتی بخاطر شخصیت خاکیش قابل همذات پنداری با خیلی از شخصیت ها هستش.
درباره مورد 10 نکته جالبش اینه که نویسنده ی اثر شخصیت مورد علاقش مرد عنکبوتی هستش و همون طور که b2n.ir/n99386 اینجا گفتم تو یک سری فرعی از این اثر هم شخصیت اصلی کاملا از روی مرد عنکبوتی الهام گرفته شده
نقل قول کردن
goblin hunter
#7 goblin hunter 1400-11-13 16:55
به نقل از mtm:
به نقل از goblin hunter:
به به بلاخره یه مقاله راجب انیمه :lol:

اینم بود فک کنم:
b2n.ir/d90697

سلام استاد خوبین سلامتین بله خیلی ممنون فقط یک نکته اینکه اواتار انیمه نیست توسط امریکا ساخته شده ولی بسیار قشنگه
نقل قول کردن
Agent bishop
#8 Agent bishop 1400-11-13 19:18
به نقل از mtm:
به نقل از goblin hunter:
به به بلاخره یه مقاله راجب انیمه :lol:

اینم بود فک کنم:
b2n.ir/d90697

استاد خودتون انیمه می‌بینید یا مانگا می‌خونید ؟
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1400-11-13 19:49
به نقل از Agent bishop:
به نقل از mtm:
به نقل از goblin hunter:
به به بلاخره یه مقاله راجب انیمه :lol:

اینم بود فک کنم:
b2n.ir/d90697

استاد خودتون انیمه می‌بینید یا مانگا می‌خونید ؟

مانگا نمیخونم . انیمه هم بندرت . جدیدا کسل ونیا را دیدم بسیار لذت بردم.
بنظرم انیمه و مانگا بیشترربه فرم اهمیت میدن تا محتوا
یعنی طراحی اولویت داده به قصه و داستان
واسه همین محبوبم نیستن (تو کمیک هم من اول داستان برام مهمه، بعدش طراحی)
به قول معروف "،اول انیمه ها رو کامل میسازن، بعد قصه براشون مینویسن!" :lol:
نقل قول کردن
Gotham-Knight
#10 Gotham-Knight 1402-11-28 20:27
کلا نباید انیمه مانگا کمیک فیلم یا انیمیشنی رو که بنظرت میشه با چیز بهتری جاش رو پر کنی رو ببینی و بخونی البته که خودکون از این کارا زیاد میکنیم ولی یسری از انیمه ها مثل اتک آن تایتان , مای هیرو اکادمیا و جوجیتسو کایزن واقعا بهترینان خودم با اینا وارد انیمه شدم .
اتک آن تایتان imdb 9 داره پس نشون میده که شاهکاره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید