10 اکشن فیگور با ارزش مرد عنکبوتی

10 اکشن فیگور با ارزش مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی از محبوب ترین شخصیت های جهان است و البته فیگورهای او نیز در میان برخی از محبوب ترین و باارزش ترین ها برای مجموعه دار ها محسوب میشوند.

مقدمه: مردعنکبوتی به عنوان محبوب‌ترین ابرقهرمان کمیک‌بوکی و یکی از شناخته شده ترین مظاهر ادبیات تخیلی معاصر و فرهنگ عامه، همواره از لحاظ فروش محصولات و لوازم‌جانبی (accessory) مرتبط جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده است. سالانه هزاران تی‌شرت، اکشن‌فیگور و اسباب‌بازی منقش به نقش و نگار مردعنکبوتی به فروش می‌رسند، کمیک‌های او از جمله پرفروش‌ترین ها هستند و فیلم‌های سینمایی‌اش گیشه‌ها را فتح می‌کنند. کمپانی‌های ساخت اسباب‌بازی هم برای سودآوری بیشتر همیشه به دنبال ساخت و روانه کردن اسباب‌بازی‌های جدید از اسپایدرمن به بازار بوده‌اند. به همین دلیل اسباب‌بازی‌ها،‌ فیگورها و اکشن‌فیگورها، تندیس­ها (statue) وسایل جانبی فوق‌العاده‌ای تا به حال از او ساخته شده‌اند. در این مقاله به معرفی 10 تا از با ارزش ترین آن‌ها از نظر قیمت می‌پردازیم! البته قبلا بهترین و بدترین اسباب بازی های او را هم معرفی کرده بودیم که برای خوندن مقاله بروید اینجا و اینجا.

 

10- اسپایدی پیتزایی (Pizza Spidey) – 100 دلار

اسپایدی پیتزایی (Pizza Spidey) – 100 دلار

شرکت معروف هاسبرو در قرن بیست و یکم اجازه ساخت اسباب بازی از روی شخصیت های مارول را از توی بیز گرفت و تا به امروز فیگورهای زیادی از اسپایدرمن و دیگر قهرمانان مارول تولید کرده و مخصوصا سری Marvel Legends آن بسیار محبوب هستند. یکی از بهترین آنها به نام "پیتزا اسپایدی" معروف شده که سال 2015 عرضه شد که بسیار محبوب شد و خیلی ها دنبال آن هستند.

 

9- مرد عنکبوتی FAO Schwarz (سری Strange Transformations) – 100 دلار

مرد عنکبوتی FAO Schwarz (سری Strange Transformations) – 100 دلار

شرکت توی بیز (Toy Biz) در دهه 90 میلادی و ابتدای دهه نخست قرن بیست و یکم هزاران اکشن فیگور براساس شخصیت های مارول تولید و روانه بازار کرد. برخی از آنها ارزش چندانی ندارند و برخی نیز بسیار کمیاب هستند و شاید برای مجموعه دار های جدید جذابیت خاصی داشته باشند. سِت Strange Transformations به طور انحصاری توسط فروشگاه های FAO Schwartz عرضه شد (FAO Schwartz قدیمی ترین فروشگاه اسباب بازی فروشی زنجیره ای در آمریکاست). در این ست دو اکشن فیگور محبوب از مرد عنکبوتی خودنمایی میکرد: یکی که مرد عنکبوتی به طور ناقص در لباس سیمبیوتی پوشیده شده بود و دیگری هم مرد عنکبوتی کیهانی نام داشت.

 

8- مرد عنکبوتی 2099 (سری مارول لجندز) – 150 دلار

مرد عنکبوتی 2099 (سری مارول لجندز) – 150 دلار

فیگور "اسپایدی پیتزایی" به همراه این فیگور عرضه شد که مربوط به مرد عنکبوتی سال 2099 (میگل اهارا) میشد و درست مثل مورد شماره 10 این هم بسیار طرفدار دارد که دنبال پیدا کردنش هستند. کلا فیگورهای خوب و برجسته از مرد عنکبوتی 2099 کمیاب هستند. همچنین مثل "اسپایدی پیتزایی" ، تکه ای اکشن فیگور هاب گابلین در جعبه این اکشن فیگور وجود دارد که باید با جمع آوری دیگر تکه ها از اکشن فیگورهای دیگر این سِت آن را بسازید!

 

7- فانکو پاپ آیرون اسپایدر – 200 دلار

این روز ها، فانکو پاپ ها به شدت دارن معروف میشن و خودشون توی دل هواداران و کلکسیونر ها جا می کنن. اسپایدی فن ها هم که بسیار خوش شانس هستند، چرا که تا دلشون بخواد از روی شخصیت محبوبشون اکشن فیگور های مختلف ساخته میشه. اما خب این یکی یه جورایی خاصه و مسلما هر اسپایدی فنی رو جذب میکنه. طرح پایه این فیگور از لباس آیرون اسپایدر در فیلم انتقام جویان: جنگ بی نهایت الهام گرفته. این فیگور به مناسب دهمین سالگرد مارول استودیو ساخته شد و به همین دلیل به طور کامل طلایی رنگ می باشد. البته همین رنگ هم باعث شده خیلی از جزئیات دقیق روی لباس به چشم نیاد. در کل، این فانکو پاپ عینا همون چیزیه که یه کلکسیون آثار اسپایدی نیاز داره.

 

6- مرد عنکبوتی "جنگ های پنهان" – 250 دلار

https://spidey.ir/images/img/content/things-u-didnt-know-about-spiderman-comics/part39/spider-man-secret-wars-figure.jpg

همانطور که در این مقاله گفته بودیم "جنگ های پنهان" در واقع اولین رویداد گسترده ماروله که سال 1984 چاپ شد و برای اینکه اون رو با رویداد دیگری همنام با آن که در سال 2015 منتشر شد اشتباه نگیرید، بهش میگم "جنگ های پنهان اریجینال". این رویداد بسیار اهمیت داره چون اولین رویداد گسترده که تمام عناوین را درگیر خود میکنند هستش (به این رویدادها در زبان انگلیسی گفته میشه: company-wide crossover event) . بنابراین مارول در این زمینه از دی سی جلوتره چون دی سی که موفقیت این رویداد رو دیده بود، تقریبا یک سال بعد رویداد "بحران در دنیاهای نامحدود" را منتشر کرد. در هر حال، گفته میشه هدف اصلی مارول از انتشار این رویداد این بود که اکشن فیگور بیشتری بفروشه! در واقع شرکت متل به مناسبت این رویداد ، سری اکشن فیگورهایی از کاراکترهای مارول به بازار عرضه کرد. مرد عنکبوتی اولش یک فیگور با لباس آبی و قرمز کلاسیک خودش در این ست داشت ولی بعدا یک فیگور دیگر با لباس سیاه فضایی هم به آن اضافه شد (این مقاله را بخوانید).

 

5- مرد عنکبوتی "چراغ راهنمایی" – 500 دلار

مرد عنکبوتی "چراغ راهنمایی" – 500 دلار

نخستین مجموعه از سری Marvel Legends که برای اسپایدرمن منتشر شد، Spider-Man Classics نام داشت و برخی از کمیاب ترین فیگورهای مرد عنکبوتی از همین سری هستند که بارزترین آنها به "مرد عنکبوتی چراغ راهنمایی" (Street Light Spider-Man) شهرت دارد که یکی از صحنه های مربوط به کمیک های مرد عنکبوتی خلق شده توسط تاد مک فارلین الهام گرفته شده.

 

4- اکشن‌فیگور اسپایدرمن MEGO TOYS (500 تا 1400 دلار)

اکشن‌فیگور اسپایدرمن MEGO TOYS (500 تا 1400 دلار)

این اکشن‌فیگور شاید از لحاظ ظاهری جزو برترین‌ها نباشد، اما مطمئناً کلکسیونی‌ترین و گران‌قیمت‌ترین اونهاست. در اوایل دهه ۷۰ میلادی، اکشن فیگورها هنوز در بازار جهانی و بین عامه مردم جا نیفتاده بودند و اسباب‌بازی‌های ساخته شده از شخصیت‌های کمیک‌بوکی، به عروسک‌های پولیشی ختم می‌شدند. تا اینکه کمپانی Mego Toys با راه‌اندازی خط تولید موسوم به"برترین ابرقهرمانان جهان ("World’s Greatest Super-Heroes ) مفهوم "اکشن‌فیگور" رو بین هواداران جا انداخت. این اسباب‌بازی‌های رنگارنگ از روی کاراکترهای محبوب مارول و دی‌سی ساخته می‌شدند و مخاطبین زیادی داشتند. بخش‌هایی از این فیگورها از پلاستیک سخت ساخته می‌شدند (مثل ماسک، دستکش‌ها و چکمه‌ها)؛ بجز اون‌ها تفاوت دیگری با عروسک‌های پولیشی نداشتند. در حال حاضر اگر شما یک نسخه از این فیگور زیر خاکی (!) رو در اختیار دارین، می‌تونین به قیمتی بین 500 تا 1400 دلار اون رو در حراجی‌ها به فروش بگذارین!

 

3- فانکو پاپ متالیک اسپایدرمن (انحصاری جشنواره سان دیه گو، کمیک کان) – 4500 دلار

فانکو پاپ متالیک اسپایدرمن (انحصاری جشنواره سان دیه گو، کمیک کان) – 4500 دلار

فیگورهای موسوم به فانکو پاپ سال هاست که طرفداران بی­شماری از سرتاسر دنیا دست و پا کرده ­اند. این فیگور­های زیبا با ظاهر متفاوت و فریبنده خودشون سال­هاست که از روی ظاهر کاراکترهای سینما و کمیک ساخته می شوند. پس طبیعی­‍ است که از روی اسپایدرمن هم فیگورهای مختلفی به تولید رسیده باشد. در همه­ ی فانکو پاپ­ های تولید شده از اسپایدرمن، به میزان خوبی به جزییات لباس مخصوص او پرداخته شده و به لطف ظاهر متفاوت و زیبای ماسک اسپایدرمن، تمایز ظاهری زیادی بین آن­ها و دیگر محصولاتش فانکو پاپ به چشم می­خورد. اما این یکی قضیه اش فرق میکند زیرا سال 2011 و برای تعداد بسیار محدودی و فقط در جشنواره سان دیه گو عرضه شد و به همین خاطر بسیار کمیاب است و قیمتش سر به فلک گذاشته.

 

2- تندیس Spider-Man Legendary Scale، ساخته شرکت "ساید شو" – 4500 دلار

تندیس Spider-Man Legendary Scale، ساخته شرکت "ساید شو" – 4500 دلار

برخی فیگورها و تندیس ها از همان اولش گران قیمت هستند و محصولات شرکت Sideshow نیز همین خاصیت را دارند و Legendary Scale Spider-Man در واقع چیزی بین اکشن فیگور و تندیس است که لباسی با الیاف واقعی و چشم های قابل تعویض داشت. کلا محصولات Sideshow به خاطر توجه به جزئیات ریز شهره هستند و معمولا چند صد دلاری برایتان آب میخورند ولی این یکی بلافاصله پس از عرضه قیمتش در حراجی ها به 4500 دلار صعود کرد!

 

1- مرد عنکبوتی لگویی (انحصاری جشنواره سان دیه گو، کمیک کان) – 5800 دلار

 مرد عنکبوتی لگویی (انحصاری جشنواره سان دیه گو، کمیک کان) – 5800 دلار

این یکی از کمیاب ترین و گران قیمت ترین اسباب بازی های لگویی تاریخ است! سال 2013 و به طور اختصاصی و در تعدادی بسیار کم در جشنواره سان دیه گو، کمیک کان عرضه شد و خیلی سریع نایاب شد! در واقع به عنوان جایزه به تعداد محدودی از شرکت کنندگان در جشنواره که در رقابتی برنده شده بودند رسید (در جعبه ای منحصر به فرد قرار داده شده بود).

 

امیر حسین زارع

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 اسباب‌ بازی برتر مردعنکبوتی

10 اکشن‌فیگور برتر سری مارول لجندز (MARVEL LEGENDS) از مردعنکبوتی

10 هدیه برتری که میتوانید برای یک هوادار واقعی مرد عنکبوتی بخرید!

15 تا از بدترین اکشن فیگور های ساخته شده بر اساس شخصیت های مارول

بدترین اسباب بازی های مرد عنکبوتی

10 کمیک برتری که از روی اسباب بازی و اکشن فیگور اقتباس شده اند!

10 چیزی که هر هوادار اسپایدرمن باید در خانه داشته باشه !

20 اسباب بازی برتر ونوم (VENOM)

15 تا از بدترین اکشن فیگور های ساخته شده بر اساس شخصیت های مارول

از اسباب بازی های SPIDER-MAN HOMECOMING رونمایی شد !

این بهترین اسباب بازی مرد عنکبوتی در سالهای اخیره!

اجناس مربوط به کارتون جدید مرد عنکبوتی را ببینید! 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-05-14 12:42
سلام
ممنون بابت مقاله.
این موقع ها که مجموعه دار ها در به در دنبال یک سری کمیک و اکشن فیگور و بقیه چیز ها برای اضافه کردن به مجموعه خود هستند خب قیمت یک سر چیز های نایاب سر به فلک میزنه! اسپایدی هم اسباب بازی های جالب زیادی داره و البته که جدیدا فانکو پاپ های جالبی هم از روی او منتشر میشه. پس معلومه که مثل کمیک های او اکشن فیگور هاش هم با ارزش میشوند! مورد ۸ که باید همه محصولات اون ست رو برای تکمیل اکشن فیگور هاب گابلین طرفند جالبی زده بود. (البته برای اونایی که دستشون به دهنشون میرسه!) بعضی از موارد هم چون به صورت محدود عرضه شدند ارزش بالایی دارند. اون اکشن فیگور اسپایدی که مال جنگ های پنهان بود فکر کنم بابابزرگ اکشن فیگور های با ارزش باشه! دیگه مجموعه ای که توش چیز های قدیمی نباشه به چه دردی میخوره؟ تندیس مورد ۲ هم زیبایی جالبی داره مخصوصا از اون چشم های گندش خوشم اومد. ژست جالبی هم داره که بارها از اسپایدی اون رو دیدیم. انگار جشنواره کمیک کان هم توی باارزش کردن محصولات موفق هست! چون اکشن فیگور هایی مثل مور های ۱ و ۳ در اون به صورت محدود عرضه میشوند و بعد کمیاب میشوند!
مقاله متفاوت و جالبی بود. با تشکر از آقای زارع.
نقل قول کردن
Strange spidey
#2 Strange spidey 1400-05-14 13:07
سلام واقعا کمیابه آخری؟
من خود خود اینو دارم
شبیه شخصیت انیمیشنی ultimate spiderman میمونه
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#3 Pooyan mirzahosseini 1400-05-14 13:08
سلام خسته نباشید مقاله خیلی خوبی بود
راستش مردعنکبوتی به عنوان محبوب ترین باید اکشن ق
فیگور های زیاد و قشنگی داشته باشه که به خاطر محبوبیتشون قیمت بالایی داشته باشن ( البته اینم بگم که یه سری ها از لحاظ ظاهری خیلی قشنگ نیستن ) راستش من فیگور های فانکو پاپ رو خیلی دوست دارم بامزه هستن :lol: اما بنظرم فیگور های اسپایدی باید یکم ژست های بهتری داشته باشن ولی طراحی لباس همه فیگور های تو این لیست خیلی خوب و خلاقانه بودن
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1400-05-14 13:38
به نقل از Strange spidey:
سلام واقعا کمیابه آخری؟
من خود خود اینو دارم
شبیه شخصیت انیمیشنی ultimate spiderman میمونه

بله پسر منم مثل اینو داره ولی توجه نکردی. اونی که به طور محدود تو جشنواره پخش شد ‌و کارت هم داره
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-05-14 13:40
سلام
مورد ۸ بیشتر از همه خوشم اومد و البته مورد ۹

تشکر
نقل قول کردن
Strange spidey
#6 Strange spidey 1400-05-14 14:24
به نقل از mtm:
به نقل از Strange spidey:
سلام واقعا کمیابه آخری؟
من خود خود اینو دارم
شبیه شخصیت انیمیشنی ultimate spiderman میمونه

بله پسر منم مثل اینو داره ولی توجه نکردی. اونی که به طور محدود تو جشنواره پخش شد ‌و کارت هم داره

بله درسته آخرش دیدم ولی هیچی از ارزش هاش کم نشد :D
واقعا اسپایدی یه چیز دیگست
نقل قول کردن
shocker
#7 shocker 1400-05-15 18:31
خرید اینا فقط از دست کلکسیونرا بر میاد :lol:
نقل قول کردن
Ghost Rider
#8 Ghost Rider 1400-05-15 23:50
من واقعا سری مارول لجند رو خیلی دوست دارم ارزونه(همیشه 1 میلیون البته بدون حساب گمرگ میشه 400 هزار تومان) و با کیفیت و اورجینال
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید